abonnement Unibet Coolblue
pi_152966720
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:18 schreef Eucalypt het volgende:
Ik ben nog wat aan het experimenteren met de plaats van de Evohome, hij staat nu rechts naast een zitbank waar links van een radiator staat.
Met de oude round thermostaat had ik geen enkel probleem die hing aan een heel andere kant van de woonkamer dan nu de Evohome, ook modulerend was die round trouwens.

Systeem staat in een vakantiehuisje met als voornaamste reden dat ik het kan inschakelen voor ik vertrek en niet in de winter in een huisje van 7 graden kom. Ben van de week weggegaan en Evohome op afwezig gezet. Vanmiddag weer ingeschakeld en toen ik aankwam keurig op temperatuur en nog geen halve graad overshoot. Als dat zo gaat blijven stuur ik een doosje wijn naar Honeywell want het is een prachtig systeem verder.

Zoals eerder al gelezen in de verscheidene delen erg jammer alleen dat je geen terugkoppeling krijgt op je app van warmtevraag door een voeler. Dat zou wel handig zijn voor monitoring.
En persoonlijk vind ik het lastig dat ik niet kan zien op de HR92 knoppen wat de huidige temperatuur is. Misschien een idee voor Honeywell. Nu moet je of de app of de Evohome raadplegen.

Ik zal eens 1 zo'n voeler bestellen, ik zag 2 verschillende mogelijkheden, eentje aan te raden door gebruikers alhier? (Round themostaat wireless T87RF2025, en de temperatuuropnemer DTS92A1011)
Lijken mij redelijk hetzelfde te doen?
Overschot kan in de eerste 2 weken voorkomen,
dit heeft met de leerfase van het evohome systeem te maken.

wat betreft de voeler,
De Round en de DTS92 zijn kwa functionaliteit hetzelfde.
Het verschil zit hem in het ontwerp.
De DTS92 is iets goedkoper dan de Round.
De Round is nieuwe en past kwa ontwerp en gebruikte materialen beter bij het evohome systeem.
Maar of u dat belangrijk vindt is aan u.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:41 schreef KMS het volgende:
Hallo Evohome gebruikers,

Voor mijn toekomstige nieuwbouw woning ben ik op zoek naar een thermostaat welke geschikt is om verschillende zones aan te kunnen sturen. Al snel kwam ik uit bij de Honeywell Evohome.

Heeft er iemand ervaring met de Evohome in combinatie met vloerverwarming en stadsverwarming?
Zowel de online configurator als de klantenservice van Honeywell kon hier niet een duidelijk antwoord op geven, contact opnemen met een Honeywell ambassadeur was het antwoord.
Alvorens ik deze ga raadplegen ben ik benieuwd naar jullie advies.
Laten we voorop stellen dat het mogelijk is.
Wat voor stadsverwarming heeft u?
Is er al een klep aanwezig of een warmtewisselaar met regeling?
pi_153042575
quote:
Laten we voorop stellen dat het mogelijk is.
Wat voor stadsverwarming heeft u?
Is er al een klep aanwezig of een warmtewisselaar met regeling?
Zoals ik het vandaag heb begrepen van de installateur zal er in de meterkast een klep komen en op elke verdieping een warmtewisselaar. Ik ben ontzettend benieuwd naar de mogelijkheden.
pi_153241931
er is een nieuwe Evohome-versie beschikbaar. Deze heeft ingebouwde wifi (dus geen losse gateway meer nodig voor verbinding met met internet ivm besturen via app).

de bevestiging aan de standaard/wandhouder is veranderd, waardoor je hem nu met 1 hand kan ophangen/oppakken.

paar kleine wijzigingen in de interface (weergave of optimalisatie aan of uit staat bijvoorbeeld en installatie-stappen iets duidelijker).

firmware is voortaan over-the-air upgrade'able

het touchscreen/display is verbeterd (gevoeliger? helderder? geen idee)

Ook laat deze nieuwe versie het wél zien als je een HR92 handmatig hebt versteld. Dat was dus echt gewoon een blunder in de vorige versie, die ze dus niet verhelpen in de oude versie, maar gewoon een nieuwe versie uitbrengen.

Aan de regelsystemen is niks veranderd (dus het probleem wat ik heb met overshoots en dat de temperatuur heel erg op en neer gaat zal niet verholpen zijn).

Eigenaars van het bestaande systeem hebben pech. Geen upgrade mogelijk. Geen omruil-actie.

[ Bericht 26% gewijzigd door woekele op 04-06-2015 13:12:41 ]
pi_153251041
mocht er nog iemand interesse hebben in een BDR91A1000 aan-uit relais, ik heb er eentje over ivm overstap naar nieuwe opentherm cv-ketel

http://tweakers.net/aanbo(...)-relais-aan-uit.html
  zondag 7 juni 2015 @ 09:21:34 #130
13698 microkid
speaks digitalk
pi_153320738
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:14 schreef woekele het volgende:
Eigenaars van het bestaande systeem hebben pech. Geen upgrade mogelijk. Geen omruil-actie.
Enig idee of er wel nog gewerkt wordt aan een nieuwe software versie voor de Evohome 2 versie (de kleuren versie)?
pi_153321916
Nee, want die kunnen ze niet (makkelijk) upgraden. Hoogstens voor de app en voor de gateway. Maar de functies die ze daarmee kunnen toevoegen/fixen zijn beperkt.
  zondag 7 juni 2015 @ 16:41:28 #132
13698 microkid
speaks digitalk
pi_153328922
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:08 schreef woekele het volgende:
Nee, want die kunnen ze niet (makkelijk) upgraden. Hoogstens voor de app en voor de gateway. Maar de functies die ze daarmee kunnen toevoegen/fixen zijn beperkt.
Hmmm, jammer. Er is zoveel te verbeteren. Anders toch eens kijken of er een upgrade mogelijk is naar de EvoHome 3.
pi_153358052
ze moeten natuurlijk wel WILLEN verbeteren. Mijn ervaring is dat ze volhouden dat alles perfect is, zelfs als ze de tegengestelde feiten op een presenteerblaadje krijgen.
pi_153437913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:14 schreef woekele het volgende:
er is een nieuwe Evohome-versie beschikbaar. Deze heeft ingebouwde wifi (dus geen losse gateway meer nodig voor verbinding met met internet ivm besturen via app).

de bevestiging aan de standaard/wandhouder is veranderd, waardoor je hem nu met 1 hand kan ophangen/oppakken.

paar kleine wijzigingen in de interface (weergave of optimalisatie aan of uit staat bijvoorbeeld en installatie-stappen iets duidelijker).

firmware is voortaan over-the-air upgrade'able

het touchscreen/display is verbeterd (gevoeliger? helderder? geen idee)

Ook laat deze nieuwe versie het wél zien als je een HR92 handmatig hebt versteld. Dat was dus echt gewoon een blunder in de vorige versie, die ze dus niet verhelpen in de oude versie, maar gewoon een nieuwe versie uitbrengen.

Aan de regelsystemen is niks veranderd (dus het probleem wat ik heb met overshoots en dat de temperatuur heel erg op en neer gaat zal niet verholpen zijn).

Eigenaars van het bestaande systeem hebben pech. Geen upgrade mogelijk. Geen omruil-actie.
Waar kunnen we deze informatie terug vinden? En per wanneer is deze zogenaamde versie 3 leverbaar?

edit: verhaal van mijn installateur cq ambassadeur.... honeywell Nederland levert het niet op dit moment en gaat dat ook voorlopig niet doen. Dat heeft niets te maken met het opmaken van voorraden, maar met een op dit moment nog in ontwikkeling zijnde speciale Evohome versie voor de Nederlandse markt (jaja...).

[ Bericht 9% gewijzigd door okzbow op 11-06-2015 13:38:37 ]
pi_153450773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:13 schreef okzbow het volgende:

[..]

Waar kunnen we deze informatie terug vinden? En per wanneer is deze zogenaamde versie 3 leverbaar?

edit: verhaal van mijn installateur cq ambassadeur.... honeywell Nederland levert het niet op dit moment en gaat dat ook voorlopig niet doen. Dat heeft niets te maken met het opmaken van voorraden, maar met een op dit moment nog in ontwikkeling zijnde speciale Evohome versie voor de Nederlandse markt (jaja...).
Zuur, wij zouden wel willen bestellen, maar gaan niet nu nog een oudere versie kopen. Als ik hoor dat Honeywell zo star is als het gaat om haar product (zie woekele) en op deze manier oude voorraad loost, vraag ik mij af of we wellicht niet beter een hele hoop minder geld kunnen pompen in een simpel maar ook werkend systeem... :{w
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_153451726
Het blijkt trouwens dat ook in de nieuwe versie de ingestelde temperatuur die je lokaal op de radiatorkraan instelt niet op de controller wordt weergegeven. Er wordt alleen weergegeven dat er 'iets' lokaals is ingesteld, maar niet wat.

Dit vinden ze bij Honeywell logisch, omdat je misschien meerdere radiators in 1 zone hebt. En als je dan op de ene radiator in de zone de ene temperatuur instelt en op de andere een andere temperatuur, dan weet het systeem niet wat het weer moet geven. Ik vind het onzin. Als je op 1 radiator in een zone een andere temperatuur instelt, moet dat gewoon automatisch voor alle radiators in die zone gelden (als je dat niet wil, moet je gewoon meer zones aanmaken). Bovendien: als je maar 1 radiator in een zone hebt, speelt het probleem sowieso niet.
pi_153463055
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:43 schreef woekele het volgende:
Het blijkt trouwens dat ook in de nieuwe versie de ingestelde temperatuur die je lokaal op de radiatorkraan instelt niet op de controller wordt weergegeven. Er wordt alleen weergegeven dat er 'iets' lokaals is ingesteld, maar niet wat.

Dit vinden ze bij Honeywell logisch, omdat je misschien meerdere radiators in 1 zone hebt. En als je dan op de ene radiator in de zone de ene temperatuur instelt en op de andere een andere temperatuur, dan weet het systeem niet wat het weer moet geven. Ik vind het onzin. Als je op 1 radiator in een zone een andere temperatuur instelt, moet dat gewoon automatisch voor alle radiators in die zone gelden (als je dat niet wil, moet je gewoon meer zones aanmaken). Bovendien: als je maar 1 radiator in een zone hebt, speelt het probleem sowieso niet.
Zou voor mij geen halszaak zijn...
pi_153521245
@RoyW, dankje, zojuist een round wireless besteld.

Andere vraag:van de week is de app geupdate en nu logt hij steeds automatisch uit waardoor ik telkens opnieuw e-mail en wachtwoord moet invullen als ik de app opstart. Hoogst irritant. Ben ik de enige en valt dit ergens in te stellen?
pi_153536876
Naar mijn ervaringen met dit systeem is wel duidelijk dat Honeywell niets geeft om de (bestaande) klant. Nu alweer met een nieuwe versie 3 komen zonder upgrade mogelijkheid bewijst dit maar weer eens. In mijn vriendenkring adviseer ik dit systeem absoluut niet hoewel ik er zelf voor het moment redelijk tevreden over ben. Maar toevoegen componenten, afhandeling storingen, reacties van Honeywell op problemen en ga zo maar door. Nee, geen aanradertje en je zal zien dat op de lange termijn dit Honeywell gaat opbreken.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_153537436
@Eucalypt Je bent niet de enige. Ik heb er sinds de update ook last van. Moeten we maar weer wachten op de volgende update :(

@roadrats Ik heb dezelfde gedachten over Honeywell. Evohome is en blijft een mooi product maar wordt helaas geleverd door een zeer klantonvriendelijke en arrogante onderneming. Ik maak in mijn kennissenkring ook geen "reclame" voor Evohome.
pi_153541864
Als je de app compleet verwijdert en opnieuw installeert zou dat probleem van telkens opnieuw in moeten loggen weg moeten zijn.

En mijn mening over Honeywell zal wel bekend zijn ;) Compleet ontkennen/verzwijgen van problemen. Bah. Gek genoeg werken er wel hele vriendelijke/kundige mensen, die ik in real life heb gesproken dan. Waar het dat precies misgaat... ergens verderop in het bedrijf.
pi_153549454
Ik had het inderdaad uitgevogeld. App even verwijderen en opnieuw installeren en het probleem van het opnieuw inloggen is weg.

Aangaande de nieuwe versie van Evohome, eerst maar even afwachten wat de nieuwe mogelijkheden zijn. De paar die ik las zijn nou niet echt sprongen vooruit.

Succes allen en hartelijk dank voor de hulp tot nu toe. :)
pi_153555811
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:36 schreef roadrats het volgende:
Naar mijn ervaringen met dit systeem is wel duidelijk dat Honeywell niets geeft om de (bestaande) klant. Nu alweer met een nieuwe versie 3 komen zonder upgrade mogelijkheid bewijst dit maar weer eens. In mijn vriendenkring adviseer ik dit systeem absoluut niet hoewel ik er zelf voor het moment redelijk tevreden over ben. Maar toevoegen componenten, afhandeling storingen, reacties van Honeywell op problemen en ga zo maar door. Nee, geen aanradertje en je zal zien dat op de lange termijn dit Honeywell gaat opbreken.
Best zonde. Er is de laatste tijd steeds meer keuze in slimme thermostaten, als ze bij Honeywell niet op letten, hebben ze het voor je het weet verloren van apparaten zoals de Nest, of een van de vele andere hippe apparaten die wel support leveren en blijven innoveren.

Seund, zo je voorsprong verspelen.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_153574223
zoek alleen nog een goed alternatief met zones en ketelaansturing. Kwestie van afwachten denk ik.
pi_153604428
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 08:22 schreef woekele het volgende:
zoek alleen nog een goed alternatief met zones en ketelaansturing. Kwestie van afwachten denk ik.
Mja ik vermoed dat je dan nog wel een tijd kan wachten. Elk nieuw systeem zal kinderziektes hebben, en het is ook de vraag of die dan wel adequaat worden opgelost.
pi_153632179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:43 schreef woekele het volgende:
Het blijkt trouwens dat ook in de nieuwe versie de ingestelde temperatuur die je lokaal op de radiatorkraan instelt niet op de controller wordt weergegeven. Er wordt alleen weergegeven dat er 'iets' lokaals is ingesteld, maar niet wat.
een gebruiker van de nieuwe Evohome meldt dat dit uberhaupt niet werkt. Gebruiker verstelt een HR92 handmatig, maar het wordt gewoon niet getoond op de controller. Vreemd, dat ze expliciet melden dat dat in de nieuwe versie moet zitten en het er vervolgens niet in lijkt te zitten? Maarja, dit is nog maar 1 gebruiker. Wellicht even wat meer ervaringen afwachten.
pi_153783196
ik heb 1 honeywell Hgi80 gekoppeld aan mijn evohome
weet iemand of je er meer kan koppelen?
  dinsdag 23 juni 2015 @ 22:26:17 #148
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_153789516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:31 schreef woekele het volgende:

[..]

een gebruiker van de nieuwe Evohome meldt dat dit uberhaupt niet werkt. Gebruiker verstelt een HR92 handmatig, maar het wordt gewoon niet getoond op de controller. Vreemd, dat ze expliciet melden dat dat in de nieuwe versie moet zitten en het er vervolgens niet in lijkt te zitten? Maarja, dit is nog maar 1 gebruiker. Wellicht even wat meer ervaringen afwachten.
Zitten wel meer bugs in het systeem. Als je gebruik maakt van de app moet je het ww en gebruikersnaam opnieuw invoeren, hij onthoud dit niet. Ik ben vandaag bij Honeywell geweest, hier wordt aan gewerkt.
Share your talent, move the world.
pi_153801710
als je de app opnieuw installeert, zou dit ook opgelost moeten zijn. Misschien wel makkelijke work-around totdat Honeywell het oplost.

Android-app-update zou inmiddels live moeten staan.
Apple nog even wachten tot Apple hem goedkeurt.
pi_153827100
Sindskort een EvoHome aageschaft (2e hands, met zwart/wit evotouch en HR80 radiator knoppen) en meeste posts in dit topic gelezen, maar ben mijn exacte situatie nog niet tegen gekomen. Vraag is of iemand weet hoe ik e.e.a. moet instellen om goed werkend te krijgen. Hieronder korte beschrijving van mijn situatie

Daalderop 32/80+ combifort modulerende CV-ketel met 2e CV circuit en ook 2e (aan/uit) theromstaat aansluiting. Het tweede circuit werkt als volgt:Als de thermostaat "aan" slaat gaat de pomp van de CV draaien, de drieweg klep in stand "warm water" en pompt hij water langs het boiler vat en vervolgens door het tweede circuit (Vloerverwarming). Als de boiler temp hierdoor teveel daalt warmt de ketel deze automatisch weer op tot 90 graden waardoor het tweede circuit warmte krijgt. Normale CV circuit wordt aangestuurd via opentherm thermostaat.

Nu heb ik het volgende geinstalleerd:
-Evotouch gekoppeld aan R8810 opentherm module aanhet primair CV circuit
-Woonkamer Round Wireless als temperatuur opnemer voor zone
-radiatoren in primaire circuit geregeld met HR80 Knoppen

2e CV-circuit (vloerverwarming)
-Badkamer Round Wireless als temperatuur opnemer voor zone
-Evotouch gekoppeld aan BDR91 welke weer aangesloten zit aan 2e CV circuit thermostaat aansluiting van ketel.

Idee was dat BDR91 pomp aanstuurt als er warmtevraag is vanuit badkamer. Op zich werkt dit wel, maar omdat de EvoTouch doorkrijgt dat er een zone is met warmte vraag schakelt hij ook warmte aanvraag aan voor het primaire circuit. Helaas werkt dit averechts omdat hierdoor de 3-weg klep in de ketel schakelt naar verwarming van het primaire circuit en er dus geen warm water gaat naar het 2e circuit.

Vraag is dus of de BDR91 te schakelen is zonder dat de Evohome de opentherm (primaire circuit) schakelt aangezien de ketel dit zelf al prima regelt?

Verder zag ik ook vragen voorbij komen of de Evotouch ook het boilervat voor warmwater aan/uit kan schakelen via opentherm bijvoorbeeld in vakantie periode (iets wat de oude chronotherm modulation wel kon). Heb deze functie niet terug gevonden in de EvoTouch (daar zie ik alleen een instelling voor opstelling met een aparte boiler waar je dan temperatuur sensoren aan moet koppelen). Is dit wel mogelijk?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')