abonnement Unibet Coolblue
pi_151995963
als radiatoren ook vragend zijn, mag de klep ook gewoon dicht gaan. Immers: het water kan door de radiatoren. Evohome weet toch wanneer de vloerverwarming de enige vragende zone is? In dat geval gewoon open blijven dus. In andere gevallen wel dicht gaan. Zou dat niet slimmer zijn? :)
pi_152194444
Hey allemaal,

Wij hebben sinds deze week thuis evohome met op alle 8 de radiatoren EvoHome knoppen. Nu viel het mij op dat de ketel met enige regelmaat op pompen wordt gezet zonder dat er een warmte vraag van de radiatoren is. Ik ben alle knoppen langs gegaan en allemaal geven ze aan op of boven de themperatoor te zijn en de kraan stand staat op 0% (aka helemaal gesloten). De ketel zelf geeft in deze gevallen ook status 8: het water is warm genoeg dus we pompen het maar rond, aan. Is

Is dit het zelfde probleem dat de users AJS1 en smv ter sprake hebben gebracht of heb ik iets anders? En als het hetzelfde probleem is is er al een beeld van wanneer de fix gaat komen of wat die inhoud? Het is zo’n zonde van de energie zo.
pi_152218037
het lastige is dat je nergens meer info kunt krijgen over de werking van het systeem. Wat veroorzaakt de warmtevraag? Welk onderdeel? Welke zone, etc? Het is maar gissen. Je kunt eventueel alles resetten en opnieuw instellen, kijken of het nog steeds gebeurt.
pi_152385043
Hoi,

Voordat ik op internet ging lezen vond ik de Evohome een heel interessant product. Maar ben toen op zoek gegaan naar ervaringen(aantal delen van dit topic doorgelezen) van dit systeem dat viel me best tegen. Dat de support belabberd is en er af en toe problemen zijn met het te vaak opwarmen. Zouden jullie nog steeds een Evohome aanschaffen als je weet wat je nu weet?

Ik heb ook een offerte thuis liggen met het volgende is dit een redelijke prijs? (zag op wifithermostaten veelal lagere prijzen)

Woonkamer/kantoor met 2 zones regelbaar, 3 slaapkamers en badkamer regelbaar op standaard radiator. Leveren en monteren complete installatie ¤ 2.178,00 excl. btw excl. opslagen

Thxs!
pi_152401115
Dat lijkt me erg veel geld. Gaan ze ook alle kranen van de radiators vervangen ofzo? Als die nog niet thermostatisch zijn bijvoorbeeld? Dan kan ik me er nog IETS bij voorstellen. Maar het blijft minimaal 1200 euro puur voor installatie. Hoeveel uur verwachten ze bezig te zijn?

En je andere vraag: nee, ik zou zeker geen Evohome kopen. Er zaten bij mij duidelijk fouten in en Honeywell weigert er iets aan te doen. Of nog liever ontkennen ze het gewoon. Er zijn echter ook gebruikers die zeggen dat het goed werkt. Dus of die mensen hebben minder eisen, of hebben gewoon niet in de gaten dat er fouten in zitten, of het werkt daadwerkelijk goed bij ze. Ik kan daar niet met 100% zekerheid op antwoorden.
pi_152406644
Nee het is een nieuwbouw project waar dit een extra optie is boven op de standaardprijs. Ik vind deze ook echt hoog als ik deze vergelijk met de prijzen van wifithermostaten.nl. Stel ik laat het standaard opleveren zijn er dan waar ik rekening mee moet houden als ik in de toekomst toch een Evohome ga aanschaffen? Voor als nu lijkt me de Nefit Easy wel iets om op afstand de temperatuur te kunnen regelen.

Bedankt voor je reactie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bankrobbers op 08-05-2015 16:51:31 ]
pi_152409860
voor Evohome heb je het liefst Heimeier of Honeywell thermostaatkranen op je radiators nodig. En een plek in huis waar het bereik naar alle radiators en de ketel goed is. Daar kan je het bedienpaneel neerzetten. En een bypass in je systeem (of een radiator die je altijd open laat staan).

easy werkt alleen op nefit-ketels (tenzij extra module aanschaft). Nefit-ketels spreken geen Opentherm, dus moet je als je Evohome neemt aan/uit sturen. Als je vloerverwarming neemt, moet je met Evohome trouwens waarschijnlijk sowieso aan/uit sturen, dus dat maakt dan niet meer uit.
pi_152425221
Even om antwoord te geven op de vraag of ik het systeem nog steeds zou kiezen. Mijn/ons antwoord daarop is een volmondig ja. Misschien dat het komt omdat ik het door een ambassadeur (gecertificeerde installateur) heb laten installeren en mijn garantie via hun loopt waardoor ik wat afgeschermd wordt van de Honeywell 'service'.

Even kort samengevat. Wat me tegenvalt is de relatieve intelligentie. Het systeem heeft de hardware om intelligenter te zijn dan de software nu is. Voorbeeld daarvan is de pomp die af en toe aanslaat terwijl alle kranen dicht zijn en blijven. (al heeft de installateur hier nu een case voor aangemaakt bij Honeywell)
Dat neemt niet weg dat mijn stookkosten significant lager uit lijken te komen al is dat na nog geen 2 maanden erg rottig om met zekerheid te zeggen. Of dit zo is gaat natuurlijk wel afhankelijk zijn van je woon situatie. Ik heb nu een slaapkamer en thuiskantoor waar de radiator nooit opengaat en in de badkamer is het verbruik van de hele dag vol open terug gebracht naar 's ochtends even opwarmen en dan dicht. (Dus ver lijkt de terugverdientijd op 8 tot 9 jaar uit te komen)

Het belangrijkste voordeel, en de hoofdreden waarom wij het systeem genomen hadden, is de mogelijkheid om per ruimte temperatuur aan te geven. Ik werk regelmatig van uit huis en het thuis kantoor was of koud of als je de radiator opendraaide en de woonkamer op verwarmen zette akelig heet. Nu werkt het geweldig.

Of dat soort dingen het waard zijn is natuurlijk je eigen overweging. Ik was voor 8 radiatoren inclusief thermostatisch ventielwisseling en internet bridge 2093 euro kwijt en dat was de all in prijs. Zo te horen hebben ze bij jou minder werk in de vorm van thermostaatventielen plaatsen en wateraftappen en dan is het, zeker inc btw, wel een smak extra geld
pi_152516174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:00 schreef woekele het volgende:
voor Evohome heb je het liefst Heimeier of Honeywell thermostaatkranen op je radiators nodig. En een plek in huis waar het bereik naar alle radiators en de ketel goed is. Daar kan je het bedienpaneel neerzetten. En een bypass in je systeem (of een radiator die je altijd open laat staan).

easy werkt alleen op nefit-ketels (tenzij extra module aanschaft). Nefit-ketels spreken geen Opentherm, dus moet je als je Evohome neemt aan/uit sturen. Als je vloerverwarming neemt, moet je met Evohome trouwens waarschijnlijk sowieso aan/uit sturen, dus dat maakt dan niet meer uit.
Er is een Opentherm adapter voor Nefit ketels,
dus Evohome kun je ook op een Nefit ketel via Opentherm aansluiten.
En als je vloerverwarming aanstuurt kun je ook net zo goed nog modulerend aansturen.
Alleen niet als je de vloerverwarming via een zone-klep gaat aansturen.
pi_152539622
Ik heb nog eens navraag gedaan de prijs is incl W-installatie, de totale elektrakosten, hak en breekwerk. Omdat ik minimaal 1 dag in de week thuis ga ik er toch over na denken om een Evohome te kopen. Zodat ik overdag niet het gehele huis hoef te verwarmen. Nogmaals bedankt voor de reacties.
pi_152561045
Ook ik heb interesse in een Evohome systeem in een nieuwbouw woning, maar de offerte van de onderaannemer geeft mij het gevoel dat ik het beter zelf kan proberen.

Het huis heeft 5 kamers met 7 radiatoren en de begaande grond is volledige vloerverwarming.
Als ik de begane grond als 1 zone wil beschouwen en de overige kamers met HR92 draadloos kan regelen, kan ik dan ook zonder zoneklep en schakelerelais uit de voeten, aangezien het algemene advies is om vloerverwarming altijd aan te laten staan?

PS. in de woonkamer (vloerverwarming zone 1) komt een houtkachel, heeft dit nog invloed op de keuze wel of geen zoneklep op zone 1 ?
pi_152585429
Je kan zonder zoneklep in de woonkamer niet je badkamer verwarmen zonder dat je woonkamer ook warmer wordt.
pi_152615903
Dank voor je reactie. De badkamer wordt ook gewoon voorzien van een HR92 knop evenals alle andere kamers. Ik begrijp dat als de vloerverwarming niet van een zoneklep voorzien wordt dat deze altijd verwarmt zal worden als de ketel aan slaat. Maar gezien het advies om de vloerverwarming nooit helemaal uit te zetten lijkt mij dat geen probleem. Daarnaast wordt ook gesproken over een bypass voor als alle radiatoren dicht zitten. Is een vloerverwarming zonder zoneklep dan niet twee vliegen in 1 klap?

Of verlies ik dan te veel rendement omdat de vloerverwarming redelijk groot is en er veel meer gestookt moet worden om alle ruimtes op de gevraagde temperatuur te krijgen?
pi_152645107
Ik snap je advies over vloerverwarming nooit uitzetten niet. Dus als het 30 graden in je woonkamer is, stop jij niet met stoken, omdat dat nou eenmaal een advies is? Ben je niet in de war met een advies over nachtverlaging? Dat is wat anders he.
pi_152649674
Sorry, ik bedoel het advies dat je de vloerverwarming niet lager moet zetten. Als dat nachtverlaging heeft is dat wat ik bedoel.

Het omhoog zetten van de verwarming omdat het al 30 graden is is niet hetzelfde als 'de verwarming niet uit zetten'. Ik bedoel, en ik zeg niks anders dan, de vloerverwarming niet uitzetten (verlagen). Dit komt volgens mij neer op 1 keer instellen en vervolgens niet meer aan komen.

Mijn idee is: Waarom zou je hier een klep op zetten om de temperatuur te kunnen regelen terwijl je geadviseerd wordt om deze 1 keer in te stellen op bv. 20 graden en daar vervolgens altijd op te laten staan (ook s'nachts en zomers)?
pi_152671388
omdat de temperatuur niet automatisch op 20 blijft als je de temperatuur niet regelt?
pi_152709738
Ik heb afgelopen week een compleet Evohome systeem gekocht (Jammer voor het forumlid alhier dat deze zaken ook verkoopt dat hij nooit reageert op terugbelnotities overigens. Scheelt hem weer 1000 euro omzet....) Installeren is een uitermate simpel klusje. Ook het instellen van de componenten wijst zichzelf. Nu heb ik alleen een probleem met de warmtevraag. Ik heb 5 zones, alle radiatoren voorzien van HR92 thermostaatknoppen en de woonkamer heeft als enige 2 radiatoren.
Nu is mijn probleem dat als er warmte gevraagd wordt in de ochtend er gestookt blijft worden tot een groot aantal graden meer dan gevraagd. Als voorbeeld: Ik heb 3 tijdblokken aangemaakt: Om 8.00 naar 20 graden, om 18.00 naar 21 graden en om 23.30 naar 16 graden. Vanmorgen kwam ik de woonkamer in om 9.00 en was het 24,5 graden terwijl de radiatoren nog steeds vol open stonden.
De Evohome control unit gebruik ik hier als temperatuur sensor en deze staat 2,5 meter van een van de radiatoren af. Zodra ik via de control unit of via de app de temperatuur ook maar een halve graad verlaag, slaat de radiator wel dicht en de ketel af.
Kan dit te maken hebben met inleren? Kan er niet veel over vinden eigenlijk hoe lang dat duurt. Maar hoe dan ook lijkt het me prettig om bij de bereikte temperatuur af te slaan. Dat er dan nog wat nawarmte uit de radiatoren komt waardoor er een enkele graad overshoot komt is uiteraard begrijpelijk. Maar 3 en meer graden is absurd dus ik vraag me af of er ergens een instelling verkeerd staat.

2e vraag die ik heb: In mijn schuur waar de ketel hangt, hangt een kleine radiator tegen de vorst. Er lopen daar waterleidingen maar ook de condensafvoer van de ketel en zonder radiator bevriezen die. Nu lopen de aanvoerbuizen van de installatie vlak langs de HR92 knop daar en dit zorgt ervoor dat het in mijn schuur altijd 23+ graden is volgens de Control unit en app. Wat zijn jullie ervaringen met een losse temperatuur sensor die ik dan op een andere plaats kan hangen? De te beschermen leidingen hangen onderin namelijk en ik ben bang dat het dan bovenin warm genoeg is maar onderin toch kan vriezen bij wat strengere vorst.
Het betreft hier een intergas KK22 met OpenTherm.

Prachtige bron van informatie trouwens dit forum al kost het een weekend om alles door te lezen.
pi_152710723
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:48 schreef Eucalypt het volgende:
Ik heb afgelopen week een compleet Evohome systeem gekocht (Jammer voor het forumlid alhier dat deze zaken ook verkoopt dat hij nooit reageert op terugbelnotities overigens. Scheelt hem weer 1000 euro omzet....) Installeren is een uitermate simpel klusje. Ook het instellen van de componenten wijst zichzelf. Nu heb ik alleen een probleem met de warmtevraag. Ik heb 5 zones, alle radiatoren voorzien van HR92 thermostaatknoppen en de woonkamer heeft als enige 2 radiatoren.
Nu is mijn probleem dat als er warmte gevraagd wordt in de ochtend er gestookt blijft worden tot een groot aantal graden meer dan gevraagd. Als voorbeeld: Ik heb 3 tijdblokken aangemaakt: Om 8.00 naar 20 graden, om 18.00 naar 21 graden en om 23.30 naar 16 graden. Vanmorgen kwam ik de woonkamer in om 9.00 en was het 24,5 graden terwijl de radiatoren nog steeds vol open stonden.
De Evohome control unit gebruik ik hier als temperatuur sensor en deze staat 2,5 meter van een van de radiatoren af. Zodra ik via de control unit of via de app de temperatuur ook maar een halve graad verlaag, slaat de radiator wel dicht en de ketel af.
Kan dit te maken hebben met inleren? Kan er niet veel over vinden eigenlijk hoe lang dat duurt. Maar hoe dan ook lijkt het me prettig om bij de bereikte temperatuur af te slaan. Dat er dan nog wat nawarmte uit de radiatoren komt waardoor er een enkele graad overshoot komt is uiteraard begrijpelijk. Maar 3 en meer graden is absurd dus ik vraag me af of er ergens een instelling verkeerd staat.

2e vraag die ik heb: In mijn schuur waar de ketel hangt, hangt een kleine radiator tegen de vorst. Er lopen daar waterleidingen maar ook de condensafvoer van de ketel en zonder radiator bevriezen die. Nu lopen de aanvoerbuizen van de installatie vlak langs de HR92 knop daar en dit zorgt ervoor dat het in mijn schuur altijd 23+ graden is volgens de Control unit en app. Wat zijn jullie ervaringen met een losse temperatuur sensor die ik dan op een andere plaats kan hangen? De te beschermen leidingen hangen onderin namelijk en ik ben bang dat het dan bovenin warm genoeg is maar onderin toch kan vriezen bij wat strengere vorst.
Het betreft hier een intergas KK22 met OpenTherm.

Prachtige bron van informatie trouwens dit forum al kost het een weekend om alles door te lezen.
De inleer-tijd is ongeveer 1-2 weken.
Dat kan hier dus mee te maken hebben,
maar mag niet te lang duren. Hou het even in de gaten dus.
Anders is er iets anders aan de hand.

Een externe temperatuuropnemer is een goede oplossing.
Deze zijn altijd preciezer dan de HR92 of de evotouch zelf.
pi_152721102
Ik had hetzelfde probleem, het systeem bleef altijd maar teveel warmte vragen (tot 1.5 boven gewenste temp). Maar 4.5 graad te hoog nog nooit gezien. Dus denk iets verkeerd toegewezen. Ik zou alles netjes resetten (belangrijk) en het opnieuw doen.
pi_152734090
@Eucalypt

4,5 graad boven de ingestelde temperatuur lijkt mij geen inleer-effect. Volgens mij is er iets anders aan de hand.

Ik heb zelf sinds een aantal weken in 2 ruimtes met moeilijk bereikbare HR92's een honeywell Round Wireless T87RF2025 opgehangen en als "thermostaat" gekoppeld aan de Evotouch. Dit zou ook een oplossing voor jouw schuur kunnen zijn.
pi_152743797
Dank voor de snelle reacties!

Ook in de avonduren gebeurt dit merk ik. Zodra er een programmaverandering start naar een hogere temperatuur gaat het systeem vol open en gaat de temperatuur 3 tot 4 graden over de ingestelde temperatuur. Daarna zakt de temperatuur tot de ingestelde waarde en blijft het mooi constant tot een halve graad boven de ingestelde temperatuur. Maar dit lijkt me verklaarbaar doordat het een hoge ruimte is met radiatoren met eigenlijk te veel capaciteit. (Vrouwlief wil graag warm, heel warm). Als radiator dicht gaat, duurt het nog een flinke tijd voor ze afgekoeld zijn.

Kan je onbeperkt temperatuurvoelers aansluiten, althans in mijn geval in elk vertrek 1? Heeft het meerwaarde om de evotouch ook uit te schakelen als voeler en een "echte" voeler op te hangen?

Het zou dan gaan om 5 vertrekken dus 5 temperatuursensoren.

Zeer hartelijk dank, verder werkt het allemaal als een tierelier. Al had ik gisteren een vastloper in de app en kon ik alleen nog maar mijn telefoon uitzetten en herstarten om dat op te lossen. (Galaxy S6)
pi_152743947
als evotouch niet op een goede plek staat, heeft het zin om een externe voeler te nemen ipv de evotouch te laten meten.

je kan per zone een externe voeler installeren, maar ik zou me afvragen hoe belangrijk het is om tot de graad nauwkeurig te verwarmen in bijvoorbeeld een slaapkamer en dan de afweging maken.

Verder klinkt het dan alsof je hetzelfde probleem hebt als ik met die overshoots (alleen wat extremer omdat je blijkbaar grotere radiatoren hebt). Daar heb ik nooit een oplossing voor kunnen vinden en Honeywell ook niet (behalve alles retour sturen en hopelijk geld terug).

Was het bij jou met je oude thermostaat ook gewoon goed? Of had je toen het probleem ook al?

[ Bericht 28% gewijzigd door woekele op 19-05-2015 13:03:12 ]
pi_152830245
Ik ben nog wat aan het experimenteren met de plaats van de Evohome, hij staat nu rechts naast een zitbank waar links van een radiator staat.
Met de oude round thermostaat had ik geen enkel probleem die hing aan een heel andere kant van de woonkamer dan nu de Evohome, ook modulerend was die round trouwens.

Systeem staat in een vakantiehuisje met als voornaamste reden dat ik het kan inschakelen voor ik vertrek en niet in de winter in een huisje van 7 graden kom. Ben van de week weggegaan en Evohome op afwezig gezet. Vanmiddag weer ingeschakeld en toen ik aankwam keurig op temperatuur en nog geen halve graad overshoot. Als dat zo gaat blijven stuur ik een doosje wijn naar Honeywell want het is een prachtig systeem verder.

Zoals eerder al gelezen in de verscheidene delen erg jammer alleen dat je geen terugkoppeling krijgt op je app van warmtevraag door een voeler. Dat zou wel handig zijn voor monitoring.
En persoonlijk vind ik het lastig dat ik niet kan zien op de HR92 knoppen wat de huidige temperatuur is. Misschien een idee voor Honeywell. Nu moet je of de app of de Evohome raadplegen.

Ik zal eens 1 zo'n voeler bestellen, ik zag 2 verschillende mogelijkheden, eentje aan te raden door gebruikers alhier? (Round themostaat wireless T87RF2025, en de temperatuuropnemer DTS92A1011)
Lijken mij redelijk hetzelfde te doen?
pi_152832811
je kan wel de huidige temperatuur zien op de hr92. In het menu. Zie handleiding.

sensor zou ik voor de mooiste/goedkoopste gaan. Volgens mij is dat de Round.
pi_152943753
Hallo Evohome gebruikers,

Voor mijn toekomstige nieuwbouw woning ben ik op zoek naar een thermostaat welke geschikt is om verschillende zones aan te kunnen sturen. Al snel kwam ik uit bij de Honeywell Evohome.

Heeft er iemand ervaring met de Evohome in combinatie met vloerverwarming en stadsverwarming?
Zowel de online configurator als de klantenservice van Honeywell kon hier niet een duidelijk antwoord op geven, contact opnemen met een Honeywell ambassadeur was het antwoord.
Alvorens ik deze ga raadplegen ben ik benieuwd naar jullie advies.
pi_152966720
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:18 schreef Eucalypt het volgende:
Ik ben nog wat aan het experimenteren met de plaats van de Evohome, hij staat nu rechts naast een zitbank waar links van een radiator staat.
Met de oude round thermostaat had ik geen enkel probleem die hing aan een heel andere kant van de woonkamer dan nu de Evohome, ook modulerend was die round trouwens.

Systeem staat in een vakantiehuisje met als voornaamste reden dat ik het kan inschakelen voor ik vertrek en niet in de winter in een huisje van 7 graden kom. Ben van de week weggegaan en Evohome op afwezig gezet. Vanmiddag weer ingeschakeld en toen ik aankwam keurig op temperatuur en nog geen halve graad overshoot. Als dat zo gaat blijven stuur ik een doosje wijn naar Honeywell want het is een prachtig systeem verder.

Zoals eerder al gelezen in de verscheidene delen erg jammer alleen dat je geen terugkoppeling krijgt op je app van warmtevraag door een voeler. Dat zou wel handig zijn voor monitoring.
En persoonlijk vind ik het lastig dat ik niet kan zien op de HR92 knoppen wat de huidige temperatuur is. Misschien een idee voor Honeywell. Nu moet je of de app of de Evohome raadplegen.

Ik zal eens 1 zo'n voeler bestellen, ik zag 2 verschillende mogelijkheden, eentje aan te raden door gebruikers alhier? (Round themostaat wireless T87RF2025, en de temperatuuropnemer DTS92A1011)
Lijken mij redelijk hetzelfde te doen?
Overschot kan in de eerste 2 weken voorkomen,
dit heeft met de leerfase van het evohome systeem te maken.

wat betreft de voeler,
De Round en de DTS92 zijn kwa functionaliteit hetzelfde.
Het verschil zit hem in het ontwerp.
De DTS92 is iets goedkoper dan de Round.
De Round is nieuwe en past kwa ontwerp en gebruikte materialen beter bij het evohome systeem.
Maar of u dat belangrijk vindt is aan u.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:41 schreef KMS het volgende:
Hallo Evohome gebruikers,

Voor mijn toekomstige nieuwbouw woning ben ik op zoek naar een thermostaat welke geschikt is om verschillende zones aan te kunnen sturen. Al snel kwam ik uit bij de Honeywell Evohome.

Heeft er iemand ervaring met de Evohome in combinatie met vloerverwarming en stadsverwarming?
Zowel de online configurator als de klantenservice van Honeywell kon hier niet een duidelijk antwoord op geven, contact opnemen met een Honeywell ambassadeur was het antwoord.
Alvorens ik deze ga raadplegen ben ik benieuwd naar jullie advies.
Laten we voorop stellen dat het mogelijk is.
Wat voor stadsverwarming heeft u?
Is er al een klep aanwezig of een warmtewisselaar met regeling?
pi_153042575
quote:
Laten we voorop stellen dat het mogelijk is.
Wat voor stadsverwarming heeft u?
Is er al een klep aanwezig of een warmtewisselaar met regeling?
Zoals ik het vandaag heb begrepen van de installateur zal er in de meterkast een klep komen en op elke verdieping een warmtewisselaar. Ik ben ontzettend benieuwd naar de mogelijkheden.
pi_153241931
er is een nieuwe Evohome-versie beschikbaar. Deze heeft ingebouwde wifi (dus geen losse gateway meer nodig voor verbinding met met internet ivm besturen via app).

de bevestiging aan de standaard/wandhouder is veranderd, waardoor je hem nu met 1 hand kan ophangen/oppakken.

paar kleine wijzigingen in de interface (weergave of optimalisatie aan of uit staat bijvoorbeeld en installatie-stappen iets duidelijker).

firmware is voortaan over-the-air upgrade'able

het touchscreen/display is verbeterd (gevoeliger? helderder? geen idee)

Ook laat deze nieuwe versie het wél zien als je een HR92 handmatig hebt versteld. Dat was dus echt gewoon een blunder in de vorige versie, die ze dus niet verhelpen in de oude versie, maar gewoon een nieuwe versie uitbrengen.

Aan de regelsystemen is niks veranderd (dus het probleem wat ik heb met overshoots en dat de temperatuur heel erg op en neer gaat zal niet verholpen zijn).

Eigenaars van het bestaande systeem hebben pech. Geen upgrade mogelijk. Geen omruil-actie.

[ Bericht 26% gewijzigd door woekele op 04-06-2015 13:12:41 ]
pi_153251041
mocht er nog iemand interesse hebben in een BDR91A1000 aan-uit relais, ik heb er eentje over ivm overstap naar nieuwe opentherm cv-ketel

http://tweakers.net/aanbo(...)-relais-aan-uit.html
  zondag 7 juni 2015 @ 09:21:34 #130
13698 microkid
speaks digitalk
pi_153320738
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:14 schreef woekele het volgende:
Eigenaars van het bestaande systeem hebben pech. Geen upgrade mogelijk. Geen omruil-actie.
Enig idee of er wel nog gewerkt wordt aan een nieuwe software versie voor de Evohome 2 versie (de kleuren versie)?
pi_153321916
Nee, want die kunnen ze niet (makkelijk) upgraden. Hoogstens voor de app en voor de gateway. Maar de functies die ze daarmee kunnen toevoegen/fixen zijn beperkt.
  zondag 7 juni 2015 @ 16:41:28 #132
13698 microkid
speaks digitalk
pi_153328922
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:08 schreef woekele het volgende:
Nee, want die kunnen ze niet (makkelijk) upgraden. Hoogstens voor de app en voor de gateway. Maar de functies die ze daarmee kunnen toevoegen/fixen zijn beperkt.
Hmmm, jammer. Er is zoveel te verbeteren. Anders toch eens kijken of er een upgrade mogelijk is naar de EvoHome 3.
pi_153358052
ze moeten natuurlijk wel WILLEN verbeteren. Mijn ervaring is dat ze volhouden dat alles perfect is, zelfs als ze de tegengestelde feiten op een presenteerblaadje krijgen.
pi_153437913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:14 schreef woekele het volgende:
er is een nieuwe Evohome-versie beschikbaar. Deze heeft ingebouwde wifi (dus geen losse gateway meer nodig voor verbinding met met internet ivm besturen via app).

de bevestiging aan de standaard/wandhouder is veranderd, waardoor je hem nu met 1 hand kan ophangen/oppakken.

paar kleine wijzigingen in de interface (weergave of optimalisatie aan of uit staat bijvoorbeeld en installatie-stappen iets duidelijker).

firmware is voortaan over-the-air upgrade'able

het touchscreen/display is verbeterd (gevoeliger? helderder? geen idee)

Ook laat deze nieuwe versie het wél zien als je een HR92 handmatig hebt versteld. Dat was dus echt gewoon een blunder in de vorige versie, die ze dus niet verhelpen in de oude versie, maar gewoon een nieuwe versie uitbrengen.

Aan de regelsystemen is niks veranderd (dus het probleem wat ik heb met overshoots en dat de temperatuur heel erg op en neer gaat zal niet verholpen zijn).

Eigenaars van het bestaande systeem hebben pech. Geen upgrade mogelijk. Geen omruil-actie.
Waar kunnen we deze informatie terug vinden? En per wanneer is deze zogenaamde versie 3 leverbaar?

edit: verhaal van mijn installateur cq ambassadeur.... honeywell Nederland levert het niet op dit moment en gaat dat ook voorlopig niet doen. Dat heeft niets te maken met het opmaken van voorraden, maar met een op dit moment nog in ontwikkeling zijnde speciale Evohome versie voor de Nederlandse markt (jaja...).

[ Bericht 9% gewijzigd door okzbow op 11-06-2015 13:38:37 ]
pi_153450773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:13 schreef okzbow het volgende:

[..]

Waar kunnen we deze informatie terug vinden? En per wanneer is deze zogenaamde versie 3 leverbaar?

edit: verhaal van mijn installateur cq ambassadeur.... honeywell Nederland levert het niet op dit moment en gaat dat ook voorlopig niet doen. Dat heeft niets te maken met het opmaken van voorraden, maar met een op dit moment nog in ontwikkeling zijnde speciale Evohome versie voor de Nederlandse markt (jaja...).
Zuur, wij zouden wel willen bestellen, maar gaan niet nu nog een oudere versie kopen. Als ik hoor dat Honeywell zo star is als het gaat om haar product (zie woekele) en op deze manier oude voorraad loost, vraag ik mij af of we wellicht niet beter een hele hoop minder geld kunnen pompen in een simpel maar ook werkend systeem... :{w
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_153451726
Het blijkt trouwens dat ook in de nieuwe versie de ingestelde temperatuur die je lokaal op de radiatorkraan instelt niet op de controller wordt weergegeven. Er wordt alleen weergegeven dat er 'iets' lokaals is ingesteld, maar niet wat.

Dit vinden ze bij Honeywell logisch, omdat je misschien meerdere radiators in 1 zone hebt. En als je dan op de ene radiator in de zone de ene temperatuur instelt en op de andere een andere temperatuur, dan weet het systeem niet wat het weer moet geven. Ik vind het onzin. Als je op 1 radiator in een zone een andere temperatuur instelt, moet dat gewoon automatisch voor alle radiators in die zone gelden (als je dat niet wil, moet je gewoon meer zones aanmaken). Bovendien: als je maar 1 radiator in een zone hebt, speelt het probleem sowieso niet.
pi_153463055
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:43 schreef woekele het volgende:
Het blijkt trouwens dat ook in de nieuwe versie de ingestelde temperatuur die je lokaal op de radiatorkraan instelt niet op de controller wordt weergegeven. Er wordt alleen weergegeven dat er 'iets' lokaals is ingesteld, maar niet wat.

Dit vinden ze bij Honeywell logisch, omdat je misschien meerdere radiators in 1 zone hebt. En als je dan op de ene radiator in de zone de ene temperatuur instelt en op de andere een andere temperatuur, dan weet het systeem niet wat het weer moet geven. Ik vind het onzin. Als je op 1 radiator in een zone een andere temperatuur instelt, moet dat gewoon automatisch voor alle radiators in die zone gelden (als je dat niet wil, moet je gewoon meer zones aanmaken). Bovendien: als je maar 1 radiator in een zone hebt, speelt het probleem sowieso niet.
Zou voor mij geen halszaak zijn...
pi_153521245
@RoyW, dankje, zojuist een round wireless besteld.

Andere vraag:van de week is de app geupdate en nu logt hij steeds automatisch uit waardoor ik telkens opnieuw e-mail en wachtwoord moet invullen als ik de app opstart. Hoogst irritant. Ben ik de enige en valt dit ergens in te stellen?
pi_153536876
Naar mijn ervaringen met dit systeem is wel duidelijk dat Honeywell niets geeft om de (bestaande) klant. Nu alweer met een nieuwe versie 3 komen zonder upgrade mogelijkheid bewijst dit maar weer eens. In mijn vriendenkring adviseer ik dit systeem absoluut niet hoewel ik er zelf voor het moment redelijk tevreden over ben. Maar toevoegen componenten, afhandeling storingen, reacties van Honeywell op problemen en ga zo maar door. Nee, geen aanradertje en je zal zien dat op de lange termijn dit Honeywell gaat opbreken.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_153537436
@Eucalypt Je bent niet de enige. Ik heb er sinds de update ook last van. Moeten we maar weer wachten op de volgende update :(

@roadrats Ik heb dezelfde gedachten over Honeywell. Evohome is en blijft een mooi product maar wordt helaas geleverd door een zeer klantonvriendelijke en arrogante onderneming. Ik maak in mijn kennissenkring ook geen "reclame" voor Evohome.
pi_153541864
Als je de app compleet verwijdert en opnieuw installeert zou dat probleem van telkens opnieuw in moeten loggen weg moeten zijn.

En mijn mening over Honeywell zal wel bekend zijn ;) Compleet ontkennen/verzwijgen van problemen. Bah. Gek genoeg werken er wel hele vriendelijke/kundige mensen, die ik in real life heb gesproken dan. Waar het dat precies misgaat... ergens verderop in het bedrijf.
pi_153549454
Ik had het inderdaad uitgevogeld. App even verwijderen en opnieuw installeren en het probleem van het opnieuw inloggen is weg.

Aangaande de nieuwe versie van Evohome, eerst maar even afwachten wat de nieuwe mogelijkheden zijn. De paar die ik las zijn nou niet echt sprongen vooruit.

Succes allen en hartelijk dank voor de hulp tot nu toe. :)
pi_153555811
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:36 schreef roadrats het volgende:
Naar mijn ervaringen met dit systeem is wel duidelijk dat Honeywell niets geeft om de (bestaande) klant. Nu alweer met een nieuwe versie 3 komen zonder upgrade mogelijkheid bewijst dit maar weer eens. In mijn vriendenkring adviseer ik dit systeem absoluut niet hoewel ik er zelf voor het moment redelijk tevreden over ben. Maar toevoegen componenten, afhandeling storingen, reacties van Honeywell op problemen en ga zo maar door. Nee, geen aanradertje en je zal zien dat op de lange termijn dit Honeywell gaat opbreken.
Best zonde. Er is de laatste tijd steeds meer keuze in slimme thermostaten, als ze bij Honeywell niet op letten, hebben ze het voor je het weet verloren van apparaten zoals de Nest, of een van de vele andere hippe apparaten die wel support leveren en blijven innoveren.

Seund, zo je voorsprong verspelen.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_153574223
zoek alleen nog een goed alternatief met zones en ketelaansturing. Kwestie van afwachten denk ik.
pi_153604428
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 08:22 schreef woekele het volgende:
zoek alleen nog een goed alternatief met zones en ketelaansturing. Kwestie van afwachten denk ik.
Mja ik vermoed dat je dan nog wel een tijd kan wachten. Elk nieuw systeem zal kinderziektes hebben, en het is ook de vraag of die dan wel adequaat worden opgelost.
pi_153632179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:43 schreef woekele het volgende:
Het blijkt trouwens dat ook in de nieuwe versie de ingestelde temperatuur die je lokaal op de radiatorkraan instelt niet op de controller wordt weergegeven. Er wordt alleen weergegeven dat er 'iets' lokaals is ingesteld, maar niet wat.
een gebruiker van de nieuwe Evohome meldt dat dit uberhaupt niet werkt. Gebruiker verstelt een HR92 handmatig, maar het wordt gewoon niet getoond op de controller. Vreemd, dat ze expliciet melden dat dat in de nieuwe versie moet zitten en het er vervolgens niet in lijkt te zitten? Maarja, dit is nog maar 1 gebruiker. Wellicht even wat meer ervaringen afwachten.
pi_153783196
ik heb 1 honeywell Hgi80 gekoppeld aan mijn evohome
weet iemand of je er meer kan koppelen?
  dinsdag 23 juni 2015 @ 22:26:17 #148
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_153789516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:31 schreef woekele het volgende:

[..]

een gebruiker van de nieuwe Evohome meldt dat dit uberhaupt niet werkt. Gebruiker verstelt een HR92 handmatig, maar het wordt gewoon niet getoond op de controller. Vreemd, dat ze expliciet melden dat dat in de nieuwe versie moet zitten en het er vervolgens niet in lijkt te zitten? Maarja, dit is nog maar 1 gebruiker. Wellicht even wat meer ervaringen afwachten.
Zitten wel meer bugs in het systeem. Als je gebruik maakt van de app moet je het ww en gebruikersnaam opnieuw invoeren, hij onthoud dit niet. Ik ben vandaag bij Honeywell geweest, hier wordt aan gewerkt.
Share your talent, move the world.
pi_153801710
als je de app opnieuw installeert, zou dit ook opgelost moeten zijn. Misschien wel makkelijke work-around totdat Honeywell het oplost.

Android-app-update zou inmiddels live moeten staan.
Apple nog even wachten tot Apple hem goedkeurt.
pi_153827100
Sindskort een EvoHome aageschaft (2e hands, met zwart/wit evotouch en HR80 radiator knoppen) en meeste posts in dit topic gelezen, maar ben mijn exacte situatie nog niet tegen gekomen. Vraag is of iemand weet hoe ik e.e.a. moet instellen om goed werkend te krijgen. Hieronder korte beschrijving van mijn situatie

Daalderop 32/80+ combifort modulerende CV-ketel met 2e CV circuit en ook 2e (aan/uit) theromstaat aansluiting. Het tweede circuit werkt als volgt:Als de thermostaat "aan" slaat gaat de pomp van de CV draaien, de drieweg klep in stand "warm water" en pompt hij water langs het boiler vat en vervolgens door het tweede circuit (Vloerverwarming). Als de boiler temp hierdoor teveel daalt warmt de ketel deze automatisch weer op tot 90 graden waardoor het tweede circuit warmte krijgt. Normale CV circuit wordt aangestuurd via opentherm thermostaat.

Nu heb ik het volgende geinstalleerd:
-Evotouch gekoppeld aan R8810 opentherm module aanhet primair CV circuit
-Woonkamer Round Wireless als temperatuur opnemer voor zone
-radiatoren in primaire circuit geregeld met HR80 Knoppen

2e CV-circuit (vloerverwarming)
-Badkamer Round Wireless als temperatuur opnemer voor zone
-Evotouch gekoppeld aan BDR91 welke weer aangesloten zit aan 2e CV circuit thermostaat aansluiting van ketel.

Idee was dat BDR91 pomp aanstuurt als er warmtevraag is vanuit badkamer. Op zich werkt dit wel, maar omdat de EvoTouch doorkrijgt dat er een zone is met warmte vraag schakelt hij ook warmte aanvraag aan voor het primaire circuit. Helaas werkt dit averechts omdat hierdoor de 3-weg klep in de ketel schakelt naar verwarming van het primaire circuit en er dus geen warm water gaat naar het 2e circuit.

Vraag is dus of de BDR91 te schakelen is zonder dat de Evohome de opentherm (primaire circuit) schakelt aangezien de ketel dit zelf al prima regelt?

Verder zag ik ook vragen voorbij komen of de Evotouch ook het boilervat voor warmwater aan/uit kan schakelen via opentherm bijvoorbeeld in vakantie periode (iets wat de oude chronotherm modulation wel kon). Heb deze functie niet terug gevonden in de EvoTouch (daar zie ik alleen een instelling voor opstelling met een aparte boiler waar je dan temperatuur sensoren aan moet koppelen). Is dit wel mogelijk?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')