quote:Manor, formerly known as Marussia, is plotting its course for a 2015 return.
Earlier, the backmarker appeared doomed, as administrators auctioned equipment and the 2016 entrant Haas moved into its Banbury headquarters.
But last week, there were crucial signs of life.
"Manor F1 Team" emerged on the Internet and with official social media profiles featuring the slogan "Get ready," announcing it is preparing to exit administration.
Rival Force India, however, threw a wrench in the works when a bid for Manor to field the 2014 Marussia car this year was blocked.
The move was slammed by Gian Carlo Minardi, the former owner of the Minardi Formula One team (now Toro Rosso), as "absurd and unsportsmanlike," but Manor insists it is still working on its 2014 and 2015 cars, apparently now at a new base in Dinnington.
Italy's Autosprint, meanwhile, reports that Manor has paid its official entry fee to the FIA for the 2015 season.
"The FIA," added the report, "is keeping the door open for the former Marussia team by not yet finalizing the official entry list.
"According to reliable sources," said Autosprint, "important discussions will be held this week, after which the Federation will decide on Manor's admission."
Grondeffect terug laten keren en dan DRS afschaffen. Met het grondeffect kun je dichter achter je voorligger hangen in de bochten en dan zo proberen er voorbij te komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:46 schreef VacaLoca het volgende:
ipv focussen op esthetische aspecten, maak de auto's zodanig dat het racen zelf weer een genot wordt om naar te kijken.
Red Bull heeft ooit zoiets gedaan met de X1 voor GT5. De snelheid zou boven de 470 km/uur liggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:16 schreef VacaLoca het volgende:
Ja iets in die trant. Belachelijk dat er dingen als DRS aan te pas moeten komen willen we nog iemand in zien halen. Vroeger zaten ze op een mm van elkaar of zelfs wheelbanging ronden lang te vechten, nu is het een treintje en zet af en toe iemand de turboknop aan.
Ik zie trouwens liever dat als constructeurs zoals Ferrari willen pochen met wat ze kunnen ze een Formule 1 wagen moeten maken zoals die ongeveer zou zijn zonder de talloze restricties. Hoeveel sneller zou het wel niet kunnen?
In 2003 F1 Racing magazine and Williams envisaged a restriction-free Formula 1 car. With six wheels and ground effect aerodynamics, they projected it would lap Silverstone 13s faster than an F1 car of 2003 (around 11.5s faster than today)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:16 schreef VacaLoca het volgende:
Ja iets in die trant. Belachelijk dat er dingen als DRS aan te pas moeten komen willen we nog iemand in zien halen. Vroeger zaten ze op een mm van elkaar of zelfs wheelbanging ronden lang te vechten, nu is het een treintje en zet af en toe iemand de turboknop aan.
Ik zie trouwens liever dat als constructeurs zoals Ferrari willen pochen met wat ze kunnen ze een Formule 1 wagen moeten maken zoals die ongeveer zou zijn zonder de talloze restricties. Hoeveel sneller zou het wel niet kunnen?
Vroeger had je races die als fantastisch de boeken ingingen omdat er 5 wagens een uur lang aan een touwtje reden in 'gevecht' om plek 2. De rest van het seizoen moest de spanning namelijk komen van de stipjes op de overzichtskaart die dichter bij elkaar kwamen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:16 schreef VacaLoca het volgende:
Ja iets in die trant. Belachelijk dat er dingen als DRS aan te pas moeten komen willen we nog iemand in zien halen. Vroeger zaten ze op een mm van elkaar of zelfs wheelbanging ronden lang te vechten, nu is het een treintje en zet af en toe iemand de turboknop aan.
Daar is het een formulewagen voor he? De restricties maken de sport, een motor groter maken kan iedereen. Ongeblazen 1.5 liters hadden ze in de jaren 50 al.quote:Ik zie trouwens liever dat als constructeurs zoals Ferrari willen pochen met wat ze kunnen ze een Formule 1 wagen moeten maken zoals die ongeveer zou zijn zonder de talloze restricties. Hoeveel sneller zou het wel niet kunnen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 19 februari 20 februari 21 februari 22 februari Ferrari: Raikkonen Raikkonen Vettel Vettel Force India*: Wehrlein Perez Wehrlein Hulkenberg Lotus: Maldonado Palmer Maldonado Grosjean McLaren: Button Button Alonso Alonso Mercedes: Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg Red Bull: Ricciardo Ricciardo Kvyat Kvyat Sauber: Nasr Ericsson Ericsson Nasr Toro Rosso: Verstappen Sainz Verstappen Sainz Williams: Wolff Massa Bottas Massa |
http://www.gpupdate.net/n(...)gen-bij-force-india/quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
De line-up voor de test van morgen tot en met zondag:
[ code verwijderd ]
* 2014 auto en line-up nog niet bevestigd (bron).
Ik heb het aangepast.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:41 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)gen-bij-force-india/
Werhlein donderdag en zaterdag, Perez vrijdag en Hulkenberg zondag.
Aanstellers Fia zou zich beter eens wat druk moeten maken om andere dingen....quote:F1 helmet design changes in-season to be banned
Formula 1 drivers will be banned from changing helmet designs in-season under new rules set to be introduced this year, AUTOSPORT can reveal.
As part of a push to improve the promotional appeal of the sport, F1 chiefs have grown concerned that fans are turned off by drivers constantly changing their helmet colours.
Top 10 iconic F1 helmet designs
Unlike the days of Ayrton Senna when a drivers' iconic helmet design was part of his appeal, these days some drivers change their colours at every race.
One of the most extreme examples is four-time world champion Sebastian Vettel, who has used around 60 different helmet designs over the course of his career.
Just like a rule introduced last year that has forced drivers to keep the same car number for their career in a bid to make it better for marketing, F1 will now force drivers to not change helmet designs as much.
High-level sources have revealed that teams, the FIA and Bernie Ecclestone have agreed to limit drivers to just one helmet design for the season.
This was approved at a meeting of the F1 commission in Geneva this week, and is set to be ratified by the FIA's World Motor Sport Council for introduction this season.
The hope is that fans will be able to identify with drivers more easily both at the track and on television.
Sainz op de laatste dag, die zal dus wel een snellere tijd rijden dan onze Max.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
De line-up voor de test van morgen tot en met zondag:
[ code verwijderd ]
* 2014 auto).
De laatste test zou het weer omgekeerd zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Sainz op de laatste dag, die zal dus wel een snellere tijd rijden dan onze Max.
T-cams weer geel en rood maken. Waarom dat half afgeschaft is begrijp ik nog steeds niet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:45 schreef Sinister-D- het volgende:
The hope is that fans will be able to identify with drivers more easily both at the track and on television.
Inderdaadquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Aanstellers Fia zou zich beter eens wat druk moeten maken om andere dingen....
Dat willen die Duitsers bijvoorbeeld al niet. En vroeger die fransen ook niet.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:29 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben een paar keer naar een race geweest en laat ze op het circuit zelf maar eens wat doen aan het verduidelijking wie waar rijdt.
En bijvoorbeeld standaard Engels commentaar op de circuits.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |