abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:47:12 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151593817
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Moet zeggen dat die leidingen boven het plafond ook wel behoorlijk creatief zijn. Een mooi stukje zichtwerk mocht toen zeker niet tijdens de 'renovatie'. :N Pleurt er maar een verlaagd plafonnetje in. _O-
Dat dus.... de "renovatie" moest zo goedkoop mogelijk en dan is een verlaagd plafond al snel een goede reden om die buizen maar gewoon neer te plempen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151594030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk.
Klopt, meestal in combinatie met een hele dunne laag gips zoals hierboven ook is afgebeeld. Hier is er overheen gestuukt, moet je alleen wel iets langere pluggen gebruiken als je iets wil ophangen omdat de eerste 2 cm van dat cementspul zit. Met 5 cm zou ik het er toch maar afhalen, anders kan je er niks aan ophangen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:23 schreef Chicolade het volgende:
Het plan is om vanaf het raamkozijn een 'normaal' plafond te maken (met plafondplaten) waar de elektra onder past,
Vergeet niet dat de centraaldoos bereikbaar moet blijven volgens de NEN1010 voorschriften.
  zondag 12 april 2015 @ 07:52:29 #103
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_151600818
Owh leuk! Wij hebben ook een voormalige huurwoning gekocht en zijn flink aan de klus gegaan. Gezien je OP ga ik ervan uit dat ook jouw budget gering is.

Probeer zoveel mogelijk tweedehands of online te kopen, dit scheelt enorm qua kosten en is vaak net zo goed.
O+
pi_151729600
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk. Dat had ik er ook op zitten, jaren 30.

Die shit is helemaal vergaan tot zand.

2 oplossingen:
- Alles eraf en laten stucen
- Zeer goed behandelen met stabiliserende voorstrijk/diepgrond en daarna stuccen of gedeeltelijk

Ik merkte dat het gebruik van diepgrond het weer heel stevig werd aan het oppervlak.

Maar het feit blijft dat als je er een keer een gat in boort, je weer hetzelfde probleem hebt.
^O^ Bedankt voor de tips! We gaan komend weekend kijken hoe dik de laag is en hoe erg alles er aan toe is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:52 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Klopt, meestal in combinatie met een hele dunne laag gips zoals hierboven ook is afgebeeld. Hier is er overheen gestuukt, moet je alleen wel iets langere pluggen gebruiken als je iets wil ophangen omdat de eerste 2 cm van dat cementspul zit. Met 5 cm zou ik het er toch maar afhalen, anders kan je er niks aan ophangen.

[..]

Vergeet niet dat de centraaldoos bereikbaar moet blijven volgens de NEN1010 voorschriften.
De elektra wordt uitgevoerd onder begeleiding van een elektricien die op de hoogte is van de voorschriften, dus ik neem aan dat die wel weet hoe we dat gaan doen :).

quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 07:52 schreef Saisai het volgende:
Owh leuk! Wij hebben ook een voormalige huurwoning gekocht en zijn flink aan de klus gegaan. Gezien je OP ga ik ervan uit dat ook jouw budget gering is.

Probeer zoveel mogelijk tweedehands of online te kopen, dit scheelt enorm qua kosten en is vaak net zo goed.
Er is een bouwdepot, maar dat is genoeg voor een eenvoudige keuken/badkamer, dat de muren in de woonkamer opeens ook aangepakt moeten worden zat daar niet in, dus we zitten inderdaad wat krapper dan gewenst :P. Ik vond jouw zelfgemaakte betonblad voor de keuken echt heel leuk! (maar ik denk dat we hier alsnog voor een kunststof blad gaan)
pi_151731169
Ik heb een zelfde type woning een tijdje terug gehuurd. Ik moet zeggen dat ik een hoop van de dingen die ik heb ervaren terug zie in je verhaal. Bij ons was het ook dat de muur erg snel afbrokkelde. Ook het stucwerk zat niet erg best vast. In meerdere kamers zat er stucwerk over behang en dat soms wel 2-3x zo. Uiteindelijk is er een stucadoor langsgekomen die alles met fix en finish heeft gladgemaakt. Hij raadde ons ook aan om vooral behang aan te schaffen en niet de muur te verven want dat ging anders weer snel kapot met rollen ed.
pi_151733065
Dat afkrabben ziet er bekend uit, begon ook met alleen behang afkrabben. Eindresultaat was alle muren schoon tot op het metselwerk en daarna compleet laten stucken...hoop werk, maar geen seconde spijt van gezien het nu glad is en je normaal iets kan boren indien nodig.
Maar die keuze zal ahhankelijk zijn of je er 20 jaar wilt gaan wonen of niet denk ik zo.

Succes met het project verder ^O^
I am a Koala who Stretches :P
pi_151735459
Dat stucwerk of wat het ook is komt me ook bekend voor, had het ook op de muren zitten en het ging er net zo makkelijk af. :P
Ik heb er voorzetwanden voor gezet (moest toch isoleren) dus dan maakt het niet zoveel uit. Denk dat dat in jouw geval wat lastiger wordt.
pi_151751634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:39 schreef R2R het volgende:
Dat stucwerk of wat het ook is komt me ook bekend voor, had het ook op de muren zitten en het ging er net zo makkelijk af. :P
Ik heb er voorzetwanden voor gezet (moest toch isoleren) dus dan maakt het niet zoveel uit. Denk dat dat in jouw geval wat lastiger wordt.
Hoezo zou het in mijn geval lastiger zijn om er voorzetwanden te plaatsen?

We zijn nu van plan om de stuclaag eraf te bikken, en dan een voorzetwand te plaatsen (evt met isolatie) met gipsplaten omdat we liever niet alles laten stucen (want duur om de hele kamer te laten doen, afsmeren + behangen durf ik zelf wel aan) en we dan meteen de elektra in de voorzetwand kunnen installeren.

Kan ik zomaar mijn gevel en muur met de buren isoleren? Als in, krijgen zij dan geen last van vocht oid door een verstoring van het systeem?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:55 schreef StretchingKoala het volgende:
Dat afkrabben ziet er bekend uit, begon ook met alleen behang afkrabben. Eindresultaat was alle muren schoon tot op het metselwerk en daarna compleet laten stucken...hoop werk, maar geen seconde spijt van gezien het nu glad is en je normaal iets kan boren indien nodig.
Maar die keuze zal ahhankelijk zijn of je er 20 jaar wilt gaan wonen of niet denk ik zo.

Succes met het project verder ^O^
Ik denk niet dat we de dubbele cijfers gaan halen :+ (zijn van plan om <10 jaar hier te blijven, ik wil ooit wel een tuin enzo). En dankje :).
pi_151819391
Alles in huis is houtje-touwtje gedaan, maar de oude deuropening was vakkundig dichtgemetseld :{. Maar niets dat bestand is tegen een boor, zaag, beitel en zo'n trilboording met beitelkop. Een dag later hadden we een prachtig gat in de muur :+ (Foto's volgen als mijn telefoon weer stroom heeft). Ook meteen de maten van de badkamer genomen en geschoven met spullen. We overwegen nu de volgende opties (en gaan binnenkort maar eens langs een badkamerzaak om dit te overleggen met de pro's).

Optie 1, de wasdroogtoren met 8 cm aan beide kanten van de wasbak (niet echt een optie)

Optie 2, de ClaudiaX opzetwasbak.

Optie 3, geen machines in de badkamer maar een wasdroogcombi, alsnog in de keuken.

We neigen het meest naar optie 2, want meeste elleboogruimte, twee aparte apparaten en dan kan de huidige radiator ook blijven hangen op zijn huidige plek :P. Maar we willen vandaag naar een keukenzaak gaan en daar laten tekenen hoe een wasdroogcombi in de keuken zou passen.

De badkamertegels zitten in specie gedrukt en als je die eraf wil bikken komt de muur naar beneden terwijl de tegels overeind blijven }:|. Dus ik vermoed dat we in de badkamer alsnog over de oude tegels heen moeten laten tegelen.
  zondag 19 april 2015 @ 11:05:49 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151819433
quote:
de ClaudiaX opzetwasbak
:D

Mooi dat dat een term aan het worden is, lijkt mij in jullie situatie ook een prima oplossing :Y
Overigens zou ik een wasdroogcombinatie vermijden als het maar een beetje kan, dat is echt zo'n "net niet" ding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 12:11:26 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151820602
Is het geen idee om gewoon boven de wasmachine en droger een werkblad te maken waarop een waskom staat ? :)
  zondag 19 april 2015 @ 12:21:10 #112
300082 roos85
JUICHEN!
pi_151820802
Maar bij optie twee kan je toch niet goed bij de spiegel en wasbak? Lijkt me dat je dan iedere keer tegen de wasmachine/droger aanstoot.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_151820882
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Is het geen idee om gewoon boven de wasmachine en droger een werkblad te maken waarop een waskom staat ? :)
Dat is inderdaad het idee! Maar dat kon ik niet tekenen met dat programmaatje :+.
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 12:28:38 #114
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151820948
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:25 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het idee! Maar dat kon ik niet tekenen met dat programmaatje :+.
Waar haal je de broodnodige opbergruimte die je nodig hebt in de badkamer dan vandaan ? Groot uitgevallen spiegelkast oid. ?
  zondag 19 april 2015 @ 13:01:09 #115
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151821664
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 12:21 schreef roos85 het volgende:
Maar bij optie twee kan je toch niet goed bij de spiegel en wasbak? Lijkt me dat je dan iedere keer tegen de wasmachine/droger aanstoot.
Dat is ook de gedachte die ik er bij heb, je kan nergens je voeten kwijt. En daarbij dat het voor de machines echt niet ideaal is om ze in een vochtige ruimte te zetten.

In de keuken ermee. :)
Share your talent, move the world.
  Vis een optie? zondag 19 april 2015 @ 14:11:43 #116
70532 loveli
N
pi_151823639
Er zijn wasmachines die minder diep zijn. Een droger is handig, maar je kunt zonder (weet ik sinds de mijne stuk is).
crap in = crap out
pi_151840445
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Waar haal je de broodnodige opbergruimte die je nodig hebt in de badkamer dan vandaan ? Groot uitgevallen spiegelkast oid. ?
Dat inderdaad, en iets van een plankje :). Heb in mijn huidige badkamer ook geen bergruimte, handdoeken liggen in de kledingkast en schoonmaakspullen staan in de keuken.

quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 14:11 schreef loveli het volgende:
Er zijn wasmachines die minder diep zijn. Een droger is handig, maar je kunt zonder (weet ik sinds de mijne stuk is).
Je kunt zelfs zonder centrifugeerfunctie op een wasmachine! :+ Weet ik sinds gister, de oude wasmachine wast nog wel maar centrifugeren, ho maar.
  Vis een optie? zondag 19 april 2015 @ 21:57:51 #118
70532 loveli
N
pi_151841833
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:31 schreef Chicolade het volgende:
Je kunt zelfs zonder centrifugeerfunctie op een wasmachine! :+ Weet ik sinds gister, de oude wasmachine wast nog wel maar centrifugeren, ho maar.
Je mag mijn oude overnemen voor een paar stuivers, ik heb net een nieuwe. Geen aanrader, want ik haat 'em :+
crap in = crap out
pi_151842405
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Je mag mijn oude overnemen voor een paar stuivers, ik heb net een nieuwe. Geen aanrader, want ik haat 'em :+
Is het een bovenlader? Er past hier niets breders dan 45 cm :+
pi_151852336
Over dat afbrokkelende stucwerk ... Moet de kalklaag er eerst af voordat je de zanderige ondergrond met diepgrond kunt behandelen (en er overheen kunt stucen), of kan je gewoon diepgrond op de muren smeren en gaat dat wel door de kalklaag heen? We overwegen een klein beetje om zelf te proberen te stucen op de kleine stukjes (en er dan overheen behangen). Of zijn er andere manieren om deze muren weer redelijk vlak te krijgen?

(het behang is er ondertussen al helemaal vanaf)
pi_151852640
En de voortgang van afgelopen weekend:

Beginnetje gemaakt in de badkamer (waarom moet dit opeens wel fatsoenlijk gedaan worden? Konden ze hier niet gewoon gipsblokken in zetten?)

En een halve dag later: doorkijkdouche!

De tegeltjes zijn in specie gemetseld oid, die waren steviger dan de rode steen die erachter zit. Dus we gaan in de badkamer over de oude tegels heen tegelen, want die krijgen we er echt niet uit zonder de halve muur af te breken. Verder nog wat kleine dingetjes gedaan die niet de moeite waard zijn om op de foto te zetten :+.

Op het to do-lijstje voor komende week:
- Kozijn + deur verwijderen van de oude ingang. (Of misschien nadat we de bouwtekeningen hebben, mag 28 april langskomen bij de gemeente voor inzage maar hoop dat de VvE deze stukken ook heeft)
- Oude ingang dichtmaken met cellenbetonblokken
- Radiator woonkamer afkoppelen (hangt deels voor de nieuwe deur)
- Nieuwe kozijn afwerken (in de bouwmarkt raadden ze aan om een stucprofiel aan te brengen en dat af te smeren ' dat kunnen jullie zelf wel'. Ik twijfel nog of ik het niet gewoon wil aftimmeren met een paar latjes, of op zn minst een latei wil aanbrengen, en dan de randen afsmeren. Met goudband neem ik aan, en eerst stucprimer erop?)

En dan op de iets langere termijn:
- Besluit nemen over wandafwerking in de woonkamer (stucen zelf doen of laten doen, of voorzetwandjes)
- Muren woonkamer voorbehandelen met diepgrond, of juist rachelen zodat er gipsplaten op kunnen.
- Houten frame bouwen van tussenwandje
- In badkamer alles 'egaliseren' zodat er tot het plafond getegeld kan worden (dit moet blijkbaar gestuct worden)
- Tegels kopen bij de Hornbach
- Schuifdeur bestellen (deuropening is ~85 cm, deur die we willen is max 83 cm. Dus of de deur opdikken, of het kozijn iets verkleinen met bijv eerder genoemde houten latjes)
- Installatiebedrijf langs laten komen en een offerte laten uitbrengen voor het verplaatsen van de radiatorbuizen in keuken en gang, en voor het verplaatsen van de watertoevoer in badkamer/keuken/toilet en afvoer in badkamer/keuken/toilet.

En dan zijn we wel weer een week of 3 verder gok ik oO<

[ Bericht 2% gewijzigd door Chicolade op 20-04-2015 14:14:14 ]
pi_151860329
En voor de pro's: werden er in de jaren 50 van die grijze stenen (=betonblokken, zo te zien, dikte ongeveer 7 cm?) gebruikt voor dragende muren? Ik krijg de bouwtekeningen pas over een week, en heb me opeens in mijn hoofd gehaald dat het houten kozijn (dat we uiteraard al half gesloopt hebben) misschien wel dragend is :') (zou wel verklaren waarom de oude deuropening zo vakkundig is dichtgemetseld).

[ Bericht 5% gewijzigd door Chicolade op 20-04-2015 16:18:32 ]
pi_151865947
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:19 schreef Chicolade het volgende:
En voor de pro's: werden er in de jaren 50 van die grijze stenen (=betonblokken, zo te zien, dikte ongeveer 7 cm?) gebruikt voor dragende muren? Ik krijg de bouwtekeningen pas over een week, en heb me opeens in mijn hoofd gehaald dat het houten kozijn (dat we uiteraard al half gesloopt hebben) misschien wel dragend is :') (zou wel verklaren waarom de oude deuropening zo vakkundig is dichtgemetseld).
Het ziet eruit als porabloc of drijfsteen (bims). Bij mij is porabloc in 7cm toegepast als scheidingswand, niet dragend. 10 cm bij dragende wanden. Zit er nog een latei boven de deur? In principe zou een kozijn namelijk nooit dragend *mogen* zijn.
pi_151877389
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:18 schreef tux87 het volgende:

[..]

Het ziet eruit als porabloc of drijfsteen (bims). Bij mij is porabloc in 7cm toegepast als scheidingswand, niet dragend. 10 cm bij dragende wanden. Zit er nog een latei boven de deur? In principe zou een kozijn namelijk nooit dragend *mogen* zijn.
Het was vanaf de ene kant niet te zien, maar vanaf de andere kant zien we inderdaad een betonnen latei zitten :). Dus morgen gaat het kozijn eruit (vanavond geen tijd voor gehad).
  Vis een optie? dinsdag 21 april 2015 @ 13:21:27 #125
70532 loveli
N
pi_151890546
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')