Tip : ga even bij ikea kijken. Goede keukens en alles zelf te bepalen. Niet duur ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:17 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Hoe (on)gebruikelijk is dit?De apparatuur die ik wil is online ~600 euro goedkoper dan bij de keukenzaak waar ik mijn keuken waarschijnlijk af wil nemen, wat een verschil van 25% is. Is het 'normaal' om tegen een keukenwinkel te zeggen dat je alleen de kastjes bij ze wil afnemen, en dan zelf de apparatuur regelt?
En we kunnen al bijna de sleuteloverdracht gaan plannen!Ik hoop voor Pasen, maar ik vermoed dat het toch de week erna zal worden (vanwege drukte bij makelaar en notaris, ik zal niet de enige zijn die dat weekend mee wil pakken om te klussen).
Haha die rookmelderquote:Op vrijdag 10 april 2015 22:14 schreef Chicolade het volgende:
Chico vs. systeemplafond in de gang: 1-0![]()
Voor:
[ afbeelding ]
'Ach joh die rookmelder kan prima achter het plafond zitten' ...
[ afbeelding ]
En toen was het plafond weg! Met als bonus: extra bochtjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan ook nog even de dragers van de balkjes schroeven, en de balkjes met een breekijzer bewerken.
[ afbeelding ]
Stiekem vind ik het koper van de gasleiding nog best wel mooi. Misschien laten we het wel zo zichtbaar. En het lijkt erop dat de buizen van de CV ook relatief makkelijk weggewerkt kunnen worden. Dat is wel fijn, na de tegenvallers van gisteravond
.
Ach, het werkt.quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, installatietechnisch is er een hoop aan jullie flatje verklungeld zeg maar
quote:Op zaterdag 11 april 2015 10:44 schreef Spanky78 het volgende:
Oja, heb je ook nagedacht over het licht. En woonkamer op het oosten zonder raam op het westen wordt erg donker en is koud in de winter. Voordat je muren gaat bouwen zou ik dat even over nadenken.
Je kunt precies zien wat er eerder was en wat er later bij is gekomen. Alles is zo makkelijk mogelijk om elkaar heen geduwd, dat is vooral goed te zien in de keuken: de buizen van de CV zijn om de ventilatieschacht gevouwenquote:Op zaterdag 11 april 2015 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, installatietechnisch is er een hoop aan jullie flatje verklungeld zeg maar
Het is grijs en gedraagt zich als zand. Of bedoel je dat witte spul? Dat laat al los als je ernaar kijkt, dus dat krijgen we wel van de muur afquote:Op zaterdag 11 april 2015 19:27 schreef Puala het volgende:
Is dat geen kalk op je muren? Want dan kan je niet stucen.:
Dat klinkt als kalkquote:Op zaterdag 11 april 2015 19:32 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Het is grijs en gedraagt zich als zand. Of bedoel je dat witte spul? Dat laat al los als je ernaar kijkt, dus dat krijgen we wel van de muur af. Maar goeie, laat mijn schoonvader hier wel even naar kijken voordat we er wat mee gaan doen.
Kan prima! wel ff voorstrijken.quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:27 schreef Puala het volgende:
Is dat geen kalk op je muren? Want dan kan je niet stucen.:
Dus mijn aannemert kletst uit zn nek?quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Kan prima! wel ff voorstrijken.Heb hier nog veul grotere gaten weer dicht geplakt.
Tot op zekere hoogte wel ja.quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Dus mijn aannemert kletst uit zn nek?
Het was hier sierpleister op kalk. Misschien dat dat wat uitmaakt. Maar hell, het is fantastisch geworden en daar ga ik Chico's topic verder niet mee vervelen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel ja.MP75 plakt zelfs aan glas... dus ja.
Jij had natuurlijk 100 vierkante meterquote:Op zaterdag 11 april 2015 21:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Het was hier sierpleister op kalk. Misschien dat dat wat uitmaakt. Maar hell, het is fantastisch geworden en daar ga ik Chico's topic verder niet mee vervelen.
Ben veel te benieuwd wat ze er van gaan maken samen!
Het zou me niets verbazen als dat kanquote:Op zaterdag 11 april 2015 21:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Kan prima! wel ff voorstrijken.Heb hier nog veul grotere gaten weer dicht geplakt.
maar, het moet niet allemaal los zitten nee. Dan is het onmogelijk en kan je beter alles dr af tikken met je plastic koffielepeltje.![]()
Je krijgt een combiketel en we maken de afvoer wit, dus niet janken.quote:Op maandag 9 februari 2015 22:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die afvoer van de boiler over het aanrecht. Wat.
Dat dus.... de "renovatie" moest zo goedkoop mogelijk en dan is een verlaagd plafond al snel een goede reden om die buizen maar gewoon neer te plempen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Moet zeggen dat die leidingen boven het plafond ook wel behoorlijk creatief zijn. Een mooi stukje zichtwerk mocht toen zeker niet tijdens de 'renovatie'.Pleurt er maar een verlaagd plafonnetje in.
Klopt, meestal in combinatie met een hele dunne laag gips zoals hierboven ook is afgebeeld. Hier is er overheen gestuukt, moet je alleen wel iets langere pluggen gebruiken als je iets wil ophangen omdat de eerste 2 cm van dat cementspul zit. Met 5 cm zou ik het er toch maar afhalen, anders kan je er niks aan ophangen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk.
Vergeet niet dat de centraaldoos bereikbaar moet blijven volgens de NEN1010 voorschriften.quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:23 schreef Chicolade het volgende:
Het plan is om vanaf het raamkozijn een 'normaal' plafond te maken (met plafondplaten) waar de elektra onder past,
quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk. Dat had ik er ook op zitten, jaren 30.
Die shit is helemaal vergaan tot zand.
2 oplossingen:
- Alles eraf en laten stucen
- Zeer goed behandelen met stabiliserende voorstrijk/diepgrond en daarna stuccen of gedeeltelijk
Ik merkte dat het gebruik van diepgrond het weer heel stevig werd aan het oppervlak.
Maar het feit blijft dat als je er een keer een gat in boort, je weer hetzelfde probleem hebt.
De elektra wordt uitgevoerd onder begeleiding van een elektricien die op de hoogte is van de voorschriften, dus ik neem aan dat die wel weet hoe we dat gaan doenquote:Op zaterdag 11 april 2015 22:52 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Klopt, meestal in combinatie met een hele dunne laag gips zoals hierboven ook is afgebeeld. Hier is er overheen gestuukt, moet je alleen wel iets langere pluggen gebruiken als je iets wil ophangen omdat de eerste 2 cm van dat cementspul zit. Met 5 cm zou ik het er toch maar afhalen, anders kan je er niks aan ophangen.
[..]
Vergeet niet dat de centraaldoos bereikbaar moet blijven volgens de NEN1010 voorschriften.
Er is een bouwdepot, maar dat is genoeg voor een eenvoudige keuken/badkamer, dat de muren in de woonkamer opeens ook aangepakt moeten worden zat daar niet in, dus we zitten inderdaad wat krapper dan gewenstquote:Op zondag 12 april 2015 07:52 schreef Saisai het volgende:
Owh leuk! Wij hebben ook een voormalige huurwoning gekocht en zijn flink aan de klus gegaan. Gezien je OP ga ik ervan uit dat ook jouw budget gering is.
Probeer zoveel mogelijk tweedehands of online te kopen, dit scheelt enorm qua kosten en is vaak net zo goed.
Hoezo zou het in mijn geval lastiger zijn om er voorzetwanden te plaatsen?quote:Op donderdag 16 april 2015 10:39 schreef R2R het volgende:
Dat stucwerk of wat het ook is komt me ook bekend voor, had het ook op de muren zitten en het ging er net zo makkelijk af.
Ik heb er voorzetwanden voor gezet (moest toch isoleren) dus dan maakt het niet zoveel uit. Denk dat dat in jouw geval wat lastiger wordt.
Ik denk niet dat we de dubbele cijfers gaan halenquote:Op donderdag 16 april 2015 08:55 schreef StretchingKoala het volgende:
Dat afkrabben ziet er bekend uit, begon ook met alleen behang afkrabben. Eindresultaat was alle muren schoon tot op het metselwerk en daarna compleet laten stucken...hoop werk, maar geen seconde spijt van gezien het nu glad is en je normaal iets kan boren indien nodig.
Maar die keuze zal ahhankelijk zijn of je er 20 jaar wilt gaan wonen of niet denk ik zo.
Succes met het project verder
quote:de ClaudiaX opzetwasbak
Dat is inderdaad het idee! Maar dat kon ik niet tekenen met dat programmaatjequote:Op zondag 19 april 2015 12:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Is het geen idee om gewoon boven de wasmachine en droger een werkblad te maken waarop een waskom staat ?
Waar haal je de broodnodige opbergruimte die je nodig hebt in de badkamer dan vandaan ? Groot uitgevallen spiegelkast oid. ?quote:Op zondag 19 april 2015 12:25 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het idee! Maar dat kon ik niet tekenen met dat programmaatje.
Dat is ook de gedachte die ik er bij heb, je kan nergens je voeten kwijt. En daarbij dat het voor de machines echt niet ideaal is om ze in een vochtige ruimte te zetten.quote:Op zondag 19 april 2015 12:21 schreef roos85 het volgende:
Maar bij optie twee kan je toch niet goed bij de spiegel en wasbak? Lijkt me dat je dan iedere keer tegen de wasmachine/droger aanstoot.
Dat inderdaad, en iets van een plankjequote:Op zondag 19 april 2015 12:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waar haal je de broodnodige opbergruimte die je nodig hebt in de badkamer dan vandaan ? Groot uitgevallen spiegelkast oid. ?
Je kunt zelfs zonder centrifugeerfunctie op een wasmachine!quote:Op zondag 19 april 2015 14:11 schreef loveli het volgende:
Er zijn wasmachines die minder diep zijn. Een droger is handig, maar je kunt zonder (weet ik sinds de mijne stuk is).
Je mag mijn oude overnemen voor een paar stuivers, ik heb net een nieuwe. Geen aanrader, want ik haat 'emquote:Op zondag 19 april 2015 21:31 schreef Chicolade het volgende:
Je kunt zelfs zonder centrifugeerfunctie op een wasmachine!Weet ik sinds gister, de oude wasmachine wast nog wel maar centrifugeren, ho maar.
Is het een bovenlader? Er past hier niets breders dan 45 cmquote:Op zondag 19 april 2015 21:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mag mijn oude overnemen voor een paar stuivers, ik heb net een nieuwe. Geen aanrader, want ik haat 'em![]()
Het ziet eruit als porabloc of drijfsteen (bims). Bij mij is porabloc in 7cm toegepast als scheidingswand, niet dragend. 10 cm bij dragende wanden. Zit er nog een latei boven de deur? In principe zou een kozijn namelijk nooit dragend *mogen* zijn.quote:Op maandag 20 april 2015 15:19 schreef Chicolade het volgende:
En voor de pro's: werden er in de jaren 50 van die grijze stenen (=betonblokken, zo te zien, dikte ongeveer 7 cm?) gebruikt voor dragende muren? Ik krijg de bouwtekeningen pas over een week, en heb me opeens in mijn hoofd gehaald dat het houten kozijn (dat we uiteraard al half gesloopt hebben) misschien wel dragend is(zou wel verklaren waarom de oude deuropening zo vakkundig is dichtgemetseld).
Het was vanaf de ene kant niet te zien, maar vanaf de andere kant zien we inderdaad een betonnen latei zittenquote:Op maandag 20 april 2015 18:18 schreef tux87 het volgende:
[..]
Het ziet eruit als porabloc of drijfsteen (bims). Bij mij is porabloc in 7cm toegepast als scheidingswand, niet dragend. 10 cm bij dragende wanden. Zit er nog een latei boven de deur? In principe zou een kozijn namelijk nooit dragend *mogen* zijn.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:21 schreef loveli het volgende:
www.rijksoverheid.nl/onde(...)valt-per-1-juli.html
Goed om te weten.
Ik ookquote:Op donderdag 23 april 2015 14:02 schreef Puala het volgende:
Ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen
Hoe vaak heb je er last van? Want ik merk er weinig van bij mij dat er een klein stukje wat warmer is aan de buitenkant dan de rest..quote:Op donderdag 23 april 2015 14:09 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik ook. Ik zie net dat ze bij de Hornbach (ja ik ben fan, het zit in de buurt en we zijn tot nu toe elke keer goed geholpen) Avital verkopen. Hun 'buitenwerk van de kraan wordt niet warmer dan het water dat uit de kraan komt' technologie klinkt ook wel interessant ... http://www.hornbach.nl/cm(...)avital_het_merk.html
Hornbach neemt bejaard personeel aan zodat ze bepaalde premies niet hoeven te betalen, mede daarom zijn ze zo goedkoop. Op gebied van arbeidsvoorwaarden ben ik geen fan.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:09 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik ook. Ik zie net dat ze bij de Hornbach (ja ik ben fan, het zit in de buurt en we zijn tot nu toe elke keer goed geholpen)
Neem dan glasvlies, dat is glad en in mijn ogen een stuk mooier dan zo'n raster op je muur.quote:Op maandag 27 april 2015 15:37 schreef Chicolade het volgende:
Als dat niet kan, dan is (glasvezel)behang misschien een makkelijkere optie.
Hangt er vanaf, in dit geval wel inderdaad. Het zit er hier ook niet mooi op. In een jaren 30 woning waar het betonemaille mooi is aangebracht is het zonde om weg te halen.quote:Op maandag 27 april 2015 15:41 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Beton emaille kun je niks mee. je kan met, maar beter kun je zonder
Excuses, na googlen blijkt dat ik inderdaad glasvliesbehang bedoel en niet glasvezel.quote:Op maandag 27 april 2015 17:59 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Neem dan glasvlies, dat is glad en in mijn ogen een stuk mooier dan zo'n raster op je muur.
[..]
Hangt er vanaf, in dit geval wel inderdaad. Het zit er hier ook niet mooi op. In een jaren 30 woning waar het betonemaille mooi is aangebracht is het zonde om weg te halen.
Dan bedoelen we hetzelfdequote:Op maandag 27 april 2015 18:15 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Excuses, na googlen blijkt dat ik inderdaad glasvliesbehang bedoel en niet glasvezel.
Hoe hou je zo meer ruimte over in je kamer? Je hebt dan 2 deuren ipv 1, en in de badkamer lever je ruimte in doordat er een extra muur staat. En daarnaast moet je dan op de plek van de nieuwe douchecel moeite gaan doen om dat geschikt te maken als natte ruimte (rond huidige natte ruimte zijn de muren dikker en lopen geen elektrakabels, door de nieuwe natte ruimte lopen alle buizen over het plafond). Ik snap je idee, op zich is het ook wel een goed idee, maar niet in dit gebouw en het is nu ook een beetje te laat om nu nog wijzigingen te maken in de indeling van dat gebiedquote:Op maandag 27 april 2015 20:36 schreef jpajs het volgende:
Waarom................ in de badkamer, de douchehoek samen met de wasbak opschuiven naar beneden. Muurtje er in, net boven de douchehoek een nieuw muurtje.
Tussen leiding kanaal en badkamer een wasmachinehok. Voor beide vertrekjes schuifdeurtjes op dezelfde rail. Hoe je meer ruimte over in de kamer.
Staat je wascombinatie in een mooi droge ruimte.
Ja zeker, maar ik heb nog niet uitgevogeld hoe we de afvoer daar krijgen zonder dat deze over de keukenvloer looptquote:Op maandag 27 april 2015 21:40 schreef roos85 het volgende:
En in de keuken een soort inbouwkast maken (in de lege hoek tegenover de vaatwasser) om daar de wasmachine en droger in te plaatsen een idee?
Nee, enkele meter. Maar ik was eigenlijk nooit 's nachtsquote:Op maandag 27 april 2015 21:49 schreef laziness het volgende:
Heb je een dubbele meter?
Ik draai daarom 's nachts veel wassen en twee muurtjes er tussen ging in ons flatje prima om er niet wakker van te worden maar enkel een deur er tussen zou te weinig zijn om het lawaai buiten te sluiten.
Aah de koelkastquote:Op maandag 27 april 2015 21:42 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ja zeker, maar ik heb nog niet uitgevogeld hoe we de afvoer daar krijgen zonder dat deze over de keukenvloer loopt. Een van de keukenontwerpen is met de koelkast in die hoek, en op de plaats van de koelkast een wasmachine/droger.
Ja daarom, dat enorme kabaalquote:Op maandag 27 april 2015 21:54 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Nee, enkele meter. Maar ik was eigenlijk nooit 's nachts(huidige wasmachine kan weer centrifugeren, maar maakt een enorm kabaal).
Je weet dat een dubbele meter tegenwoordig amper meer uitkan ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |