abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151234319
Over anderhalve week krijgen we de sleutels *O*. Dus afgelopen weekend door weer en wind naar de Hornbach gefietst en thuis een Excelsheet aangemaakt met daarin de verwachte kosten. Ik kon de helft van de posten nog niet invullen, dus ook daar ga ik dit weekend maar eens mee bezig.

Het schuifdeursysteem voor de badkamer (toegangsdeur) gaan we waarschijnlijk bij Hornbach halen. Hun Pertura systeem is misschien duur, maar door vloergeleider (ingefreesd in onderkant deur) wel robuust en dat kan geen kwaad voor iets wat je dagelijks gebruikt :P. We willen een deur met 'panelen' van matglas, om zo wat extra licht in de badkamer te krijgen. De deur komt 'voor de wand' te hangen en zal waarschijnlijk niet op slot kunnen (want sluit niet aan op een kozijn), maar ik ben nog aan het kijken of ik een alternatief 'haakje' ofzo kan vinden. Het wordt dus zoiets als onderstaand, maar dan met volledig matglas en zonder deurkom (want lelijk, liever een verticaal handvat). Die klikkap zal later misschien vervangen worden door een andere lijst, afhankelijk van hoeveel budget er nog is en hoeveel zin ik heb om daar moeite in te steken.

En toen gingen we verder naar de binnenkant van de badkamer. Het wordt *iets* met grijs en wit. In eerste instantie wilde ik gaan voor vierkante donkergrijze/antraciet vloertegels met langwerpige horizontale witte tegels op de muur. Dat is heel neutraal, maar ben ook bang dat de vloer te donker wordt en er komt daar al zo weinig licht. Dus nu twijfel ik of een lichtgrijze tint niet mooier is, maar ik ben nog geen mooie lichtgrijs tegengekomen :+. Nouja, de inspiratie:

Die hyperactieve kleine mozaiektegels krijg ik er nooit doorheen hier, maar wil ik gelukkig ook niet.

En toen kwam ik dit tegen O+

Ik ben blijkbaar wel gecharmeerd van lichtgrijs en tegelstroken, maar dat is zo smaakgebonden, een drama met zelf tegelen (zonder ervaring) en vast ook een stuk duurder :+. Misschien badkamer maar gewoon 'standaard' doen en me uitleven op het toilet. Het idee voor het toilet is om er zoiets van te maken, met fonteintje:

Verder nog naar powertools gekeken, wat contracten omgezet en een auto geregeld zodat we zodra we de sleutels hebben ons 'basiskamp' in kunnen richten B-). Basiskamp = enige slaapkamer die nu aanwezig is, waar wat stoeltjes en een luchtbed komen te staan met een koffieapparaat, waterkoker en magnetron :P. En ik zal hier binnenkort een 'to do'-lijstje posten, als ik de ruwe planning af heb.
pi_151551233
We hebben de sleutels! *O*

Dus gister meteen begonnen met het verhuizen van gereedschap en het strippen van de woning :D. Begonnen met behang trekken in de woonkamer, er zitten 2-3 lagen op, maar met de laatste lijmlaag komt ook het stucwerk los :') dus daar willen we toch een behang afstomer voor gaan huren, in de hoop dat het stucwerk dan wel blijft zitten.

Het openen van de systeemplafonds viel tegen: er zit een wirwar aan buizen onder, waaronder ook de afvoer/riolering van onze bovenburen (en dat maakt het wat lastiger om onze eigen afvoer te verplaatsen zonder de onderburen lastig te vallen). Buizen zijn soms ook vrij creatief bevestigd :+ (zie hier hoe het rookafvoerkanaal van de CV professioneel is vastgemaakt aan de afvoer van de bovenburen, die dus boven onze badkamer loopt).

Vanwege de staat van de plafonds gaan we in de badkamer en het toilet sowieso opnieuw een verlaagd plafond plaatsen. Ik hoop nog steeds dat we dat in de keuken en gang kunnen omzeilen, maar ik zal later (als we de platen weggehaald hebben), wel een foto maken van hoe het plafond er nu uitziet. In het toilet hoop ik dat we het expansievat kunnen verplaatsen, want nu zitten we met een plafond op 2.05m omdat het vat zo laag hangt (en dat kan op de huidige plek ook niet omhoog).

Samenvatting: de plannen zijn op dag 1 al compleet door de war geschopt :+. Een van de kamers is gelukkig al wel 'af' (daar gaan we voorlopig niets doen) dus daar even wat planken neergelegd en daar kunnen we voorlopig wel 'kamperen'.

Plan voor dit weekend: behang afstomen en systeemplafonds verwijderen :P.
pi_151552686
Oh dat zijn wel wat tegenvallers -O-

Enne, je buren zou ik lastig vallen. Hoort er bij, weten ze vast zelf ook.
pi_151563956
Chico vs. systeemplafond in de gang: 1-0 8-)

Voor:

'Ach joh die rookmelder kan prima achter het plafond zitten' ... :')

En toen was het plafond weg! Met als bonus: extra bochtjes :+.

En dan ook nog even de dragers van de balkjes schroeven, en de balkjes met een breekijzer bewerken :7.

Stiekem vind ik het koper van de gasleiding nog best wel mooi :o. Misschien laten we het wel zo zichtbaar. En het lijkt erop dat de buizen van de CV ook relatief makkelijk weggewerkt kunnen worden. Dat is wel fijn, na de tegenvallers van gisteravond :+.
  zaterdag 11 april 2015 @ 09:21:56 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151570841
Al een hele verbetering zonder dat systeem plafond!
Succes met slopen en klussen!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151571184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:17 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Hoe (on)gebruikelijk is dit? :@ De apparatuur die ik wil is online ~600 euro goedkoper dan bij de keukenzaak waar ik mijn keuken waarschijnlijk af wil nemen, wat een verschil van 25% is. Is het 'normaal' om tegen een keukenwinkel te zeggen dat je alleen de kastjes bij ze wil afnemen, en dan zelf de apparatuur regelt?

En we kunnen al bijna de sleuteloverdracht gaan plannen! *O* Ik hoop voor Pasen, maar ik vermoed dat het toch de week erna zal worden (vanwege drukte bij makelaar en notaris, ik zal niet de enige zijn die dat weekend mee wil pakken om te klussen).
Tip : ga even bij ikea kijken. Goede keukens en alles zelf te bepalen. Niet duur ook.
Whatever...
  zaterdag 11 april 2015 @ 10:10:33 #82
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_151571484
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:14 schreef Chicolade het volgende:
Chico vs. systeemplafond in de gang: 1-0 8-)

Voor:
[ afbeelding ]

'Ach joh die rookmelder kan prima achter het plafond zitten' ... :')

[ afbeelding ]

En toen was het plafond weg! Met als bonus: extra bochtjes :+.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dan ook nog even de dragers van de balkjes schroeven, en de balkjes met een breekijzer bewerken :7.

[ afbeelding ]

Stiekem vind ik het koper van de gasleiding nog best wel mooi :o. Misschien laten we het wel zo zichtbaar. En het lijkt erop dat de buizen van de CV ook relatief makkelijk weggewerkt kunnen worden. Dat is wel fijn, na de tegenvallers van gisteravond :+.
Haha die rookmelder :D

Puur persoonlijk vind ik die leidingen niet mooi maar dat is puur persoonlijk natuurlijk :)
pi_151572045
Oja, heb je ook nagedacht over het licht. En woonkamer op het oosten zonder raam op het westen wordt erg donker en is koud in de winter. Voordat je muren gaat bouwen zou ik dat even over nadenken.
Whatever...
pi_151575143
Leuk hoor ^O^

Veel succes met de verbouwing!
Wordt vast super mooi.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator zaterdag 11 april 2015 @ 13:06:19 #85
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151575738
Poeh, installatietechnisch is er een hoop aan jullie flatje verklungeld zeg maar :{
  zaterdag 11 april 2015 @ 14:22:13 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151577503
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, installatietechnisch is er een hoop aan jullie flatje verklungeld zeg maar :{
Ach, het werkt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_151585281
En we zijn weer wat verder! Plafond in de keuken is eruit, en nu is gelukkig ook wel duidelijk hoe we dat gaan aanpakken. Het plan is om vanaf het raamkozijn een 'normaal' plafond te maken (met plafondplaten) waar de elektra onder past, en dan boven de keuken een koof voor de leidingen van CV enzo. De buis die overdwars over het plafond loopt is de groep van de wasmachine. (en ja, we moeten even lasdoppen halen, we waren niet van plan om het kroonsteentje zo te laten hangen)

En de halve woonkamer ontdaan van het behang. En soms wat meer dan alleen het behang :{. Het stucwerk brokkelt af waar je bij staat, als we al het behang eraf hebben, gaan we kijken of we de hele woonkamer opnieuw moeten (laten) stucen of dat een laagje fix&finish oid genoeg is.

Opeens brokkelt de halve muur af en kijk je naar de bakstenen in de buitenmuur ;(.

Maar hey, wel de oude deuropening naar de badkamer gevonden! Die CV-buizen wilden we toch al laten verleggen (doorlussen onder de badkamervloer) dus de hoeft hopelijk geen probleem te zijn zo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:44 schreef Spanky78 het volgende:
Oja, heb je ook nagedacht over het licht. En woonkamer op het oosten zonder raam op het westen wordt erg donker en is koud in de winter. Voordat je muren gaat bouwen zou ik dat even over nadenken.
:Y Woonkamer op het zuiden, slaapkamer op het noorden. En grote ramen, komt flink veel licht binnen. Maar voordat de muur erin gaat, hangen we wel even een stuk zeil op om te kijken hoe het licht dan is :). Misschien kiezen we wel voor een deur met glas erin.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Je kunt precies zien wat er eerder was en wat er later bij is gekomen. Alles is zo makkelijk mogelijk om elkaar heen geduwd, dat is vooral goed te zien in de keuken: de buizen van de CV zijn om de ventilatieschacht gevouwen :P. Gelukkig klopt de kleurcodering van de elektra wel. Jammer dat een deel van voor 1970 is en een deel van erna, ik dacht even dat ze gewoon een rolletje groen draad over hadden bij het monteren van de lichtknopjes :+ (hadden ze even losgehaald om het behang er onder vandaan te halen).

pi_151585372
Is dat geen kalk op je muren? Want dan kan je niet stucen.:
pi_151585533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:27 schreef Puala het volgende:
Het is grijs en gedraagt zich als zand. Of bedoel je dat witte spul? Dat laat al los als je ernaar kijkt, dus dat krijgen we wel van de muur af :+. Maar goeie, laat mijn schoonvader hier wel even naar kijken voordat we er wat mee gaan doen.
  zaterdag 11 april 2015 @ 19:51:09 #90
244125 laziness
pi_151586037
Die buitenmuur :o
Ze hebben er wel hun best op gedaan om het zo kris kras mogelijk aan te leggen hè :')
pi_151586130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Het is grijs en gedraagt zich als zand. Of bedoel je dat witte spul? Dat laat al los als je ernaar kijkt, dus dat krijgen we wel van de muur af :+. Maar goeie, laat mijn schoonvader hier wel even naar kijken voordat we er wat mee gaan doen.
Dat klinkt als kalk :X
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 april 2015 @ 21:01:26 #92
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_151588418
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:27 schreef Puala het volgende:
Kan prima! wel ff voorstrijken. ^O^ Heb hier nog veul grotere gaten weer dicht geplakt.

maar, het moet niet allemaal los zitten nee. Dan is het onmogelijk en kan je beter alles dr af tikken met je plastic koffielepeltje. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_151588438
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Kan prima! wel ff voorstrijken. ^O^ Heb hier nog veul grotere gaten weer dicht geplakt.
Dus mijn aannemert kletst uit zn nek? }:|
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 april 2015 @ 21:03:04 #94
Toezicht is gezond!
pi_151588489
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Dus mijn aannemert kletst uit zn nek? }:|
Tot op zekere hoogte wel ja. :D MP75 plakt zelfs aan glas... dus ja. c_/
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_151588525
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte wel ja. :D MP75 plakt zelfs aan glas... dus ja. c_/
Het was hier sierpleister op kalk. Misschien dat dat wat uitmaakt. Maar hell, het is fantastisch geworden en daar ga ik Chico's topic verder niet mee vervelen.

Ben veel te benieuwd wat ze er van gaan maken samen! :D
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 april 2015 @ 21:07:07 #96
Toezicht is gezond!
pi_151588666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Het was hier sierpleister op kalk. Misschien dat dat wat uitmaakt. Maar hell, het is fantastisch geworden en daar ga ik Chico's topic verder niet mee vervelen.

Ben veel te benieuwd wat ze er van gaan maken samen! :D
Jij had natuurlijk 100 vierkante meter :o Dit is een klein stukje. Zit het los, zit een deel vast, wat is meer werk, wat is beter. Ik had bij jou ook alles van de muren getikt. ^O^
pi_151589226
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

maar, het moet niet allemaal los zitten nee. Dan is het onmogelijk en kan je beter alles dr af tikken met je plastic koffielepeltje. :')
Het zou me niets verbazen als dat kan :'). Gelukkig hou ik van slopen, dus als schoonpa ook oordeelt dat de muur niet te redden is, dan slopen we die laag er ook wel vanaf en zetten we er een nieuw voorzetwandje met isolatie en gipsplaten voor. Moeten we wel wat extra puinzakken gaan halen, dit ene wandje is 30 m2 met een laag van 5-10 cm oid, dus dat is ongeveer 3 kuub extra :+.
pi_151589410
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk. Dat had ik er ook op zitten, jaren 30.

Die shit is helemaal vergaan tot zand.

2 oplossingen:
- Alles eraf en laten stucen
- Zeer goed behandelen met stabiliserende voorstrijk/diepgrond en daarna stuccen of gedeeltelijk

Ik merkte dat het gebruik van diepgrond het weer heel stevig werd aan het oppervlak.

Maar het feit blijft dat als je er een keer een gat in boort, je weer hetzelfde probleem hebt.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 april 2015 @ 21:41:57 #99
Toezicht is gezond!
pi_151590682
Moet zeggen dat die leidingen boven het plafond ook wel behoorlijk creatief zijn. Een mooi stukje zichtwerk mocht toen zeker niet tijdens de 'renovatie'. :N Pleurt er maar een verlaagd plafonnetje in. _O-
  zaterdag 11 april 2015 @ 21:48:00 #100
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151591063
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die afvoer van de boiler over het aanrecht. Wat. _O-
Je krijgt een combiketel en we maken de afvoer wit, dus niet janken. :P
Share your talent, move the world.
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:47:12 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151593817
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Moet zeggen dat die leidingen boven het plafond ook wel behoorlijk creatief zijn. Een mooi stukje zichtwerk mocht toen zeker niet tijdens de 'renovatie'. :N Pleurt er maar een verlaagd plafonnetje in. _O-
Dat dus.... de "renovatie" moest zo goedkoop mogelijk en dan is een verlaagd plafond al snel een goede reden om die buizen maar gewoon neer te plempen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151594030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk.
Klopt, meestal in combinatie met een hele dunne laag gips zoals hierboven ook is afgebeeld. Hier is er overheen gestuukt, moet je alleen wel iets langere pluggen gebruiken als je iets wil ophangen omdat de eerste 2 cm van dat cementspul zit. Met 5 cm zou ik het er toch maar afhalen, anders kan je er niks aan ophangen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:23 schreef Chicolade het volgende:
Het plan is om vanaf het raamkozijn een 'normaal' plafond te maken (met plafondplaten) waar de elektra onder past,
Vergeet niet dat de centraaldoos bereikbaar moet blijven volgens de NEN1010 voorschriften.
  zondag 12 april 2015 @ 07:52:29 #103
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_151600818
Owh leuk! Wij hebben ook een voormalige huurwoning gekocht en zijn flink aan de klus gegaan. Gezien je OP ga ik ervan uit dat ook jouw budget gering is.

Probeer zoveel mogelijk tweedehands of online te kopen, dit scheelt enorm qua kosten en is vaak net zo goed.
O+
pi_151729600
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk. Dat had ik er ook op zitten, jaren 30.

Die shit is helemaal vergaan tot zand.

2 oplossingen:
- Alles eraf en laten stucen
- Zeer goed behandelen met stabiliserende voorstrijk/diepgrond en daarna stuccen of gedeeltelijk

Ik merkte dat het gebruik van diepgrond het weer heel stevig werd aan het oppervlak.

Maar het feit blijft dat als je er een keer een gat in boort, je weer hetzelfde probleem hebt.
^O^ Bedankt voor de tips! We gaan komend weekend kijken hoe dik de laag is en hoe erg alles er aan toe is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:52 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Klopt, meestal in combinatie met een hele dunne laag gips zoals hierboven ook is afgebeeld. Hier is er overheen gestuukt, moet je alleen wel iets langere pluggen gebruiken als je iets wil ophangen omdat de eerste 2 cm van dat cementspul zit. Met 5 cm zou ik het er toch maar afhalen, anders kan je er niks aan ophangen.

[..]

Vergeet niet dat de centraaldoos bereikbaar moet blijven volgens de NEN1010 voorschriften.
De elektra wordt uitgevoerd onder begeleiding van een elektricien die op de hoogte is van de voorschriften, dus ik neem aan dat die wel weet hoe we dat gaan doen :).

quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 07:52 schreef Saisai het volgende:
Owh leuk! Wij hebben ook een voormalige huurwoning gekocht en zijn flink aan de klus gegaan. Gezien je OP ga ik ervan uit dat ook jouw budget gering is.

Probeer zoveel mogelijk tweedehands of online te kopen, dit scheelt enorm qua kosten en is vaak net zo goed.
Er is een bouwdepot, maar dat is genoeg voor een eenvoudige keuken/badkamer, dat de muren in de woonkamer opeens ook aangepakt moeten worden zat daar niet in, dus we zitten inderdaad wat krapper dan gewenst :P. Ik vond jouw zelfgemaakte betonblad voor de keuken echt heel leuk! (maar ik denk dat we hier alsnog voor een kunststof blad gaan)
pi_151731169
Ik heb een zelfde type woning een tijdje terug gehuurd. Ik moet zeggen dat ik een hoop van de dingen die ik heb ervaren terug zie in je verhaal. Bij ons was het ook dat de muur erg snel afbrokkelde. Ook het stucwerk zat niet erg best vast. In meerdere kamers zat er stucwerk over behang en dat soms wel 2-3x zo. Uiteindelijk is er een stucadoor langsgekomen die alles met fix en finish heeft gladgemaakt. Hij raadde ons ook aan om vooral behang aan te schaffen en niet de muur te verven want dat ging anders weer snel kapot met rollen ed.
pi_151733065
Dat afkrabben ziet er bekend uit, begon ook met alleen behang afkrabben. Eindresultaat was alle muren schoon tot op het metselwerk en daarna compleet laten stucken...hoop werk, maar geen seconde spijt van gezien het nu glad is en je normaal iets kan boren indien nodig.
Maar die keuze zal ahhankelijk zijn of je er 20 jaar wilt gaan wonen of niet denk ik zo.

Succes met het project verder ^O^
I am a Koala who Stretches :P
pi_151735459
Dat stucwerk of wat het ook is komt me ook bekend voor, had het ook op de muren zitten en het ging er net zo makkelijk af. :P
Ik heb er voorzetwanden voor gezet (moest toch isoleren) dus dan maakt het niet zoveel uit. Denk dat dat in jouw geval wat lastiger wordt.
pi_151751634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:39 schreef R2R het volgende:
Dat stucwerk of wat het ook is komt me ook bekend voor, had het ook op de muren zitten en het ging er net zo makkelijk af. :P
Ik heb er voorzetwanden voor gezet (moest toch isoleren) dus dan maakt het niet zoveel uit. Denk dat dat in jouw geval wat lastiger wordt.
Hoezo zou het in mijn geval lastiger zijn om er voorzetwanden te plaatsen?

We zijn nu van plan om de stuclaag eraf te bikken, en dan een voorzetwand te plaatsen (evt met isolatie) met gipsplaten omdat we liever niet alles laten stucen (want duur om de hele kamer te laten doen, afsmeren + behangen durf ik zelf wel aan) en we dan meteen de elektra in de voorzetwand kunnen installeren.

Kan ik zomaar mijn gevel en muur met de buren isoleren? Als in, krijgen zij dan geen last van vocht oid door een verstoring van het systeem?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:55 schreef StretchingKoala het volgende:
Dat afkrabben ziet er bekend uit, begon ook met alleen behang afkrabben. Eindresultaat was alle muren schoon tot op het metselwerk en daarna compleet laten stucken...hoop werk, maar geen seconde spijt van gezien het nu glad is en je normaal iets kan boren indien nodig.
Maar die keuze zal ahhankelijk zijn of je er 20 jaar wilt gaan wonen of niet denk ik zo.

Succes met het project verder ^O^
Ik denk niet dat we de dubbele cijfers gaan halen :+ (zijn van plan om <10 jaar hier te blijven, ik wil ooit wel een tuin enzo). En dankje :).
pi_151819391
Alles in huis is houtje-touwtje gedaan, maar de oude deuropening was vakkundig dichtgemetseld :{. Maar niets dat bestand is tegen een boor, zaag, beitel en zo'n trilboording met beitelkop. Een dag later hadden we een prachtig gat in de muur :+ (Foto's volgen als mijn telefoon weer stroom heeft). Ook meteen de maten van de badkamer genomen en geschoven met spullen. We overwegen nu de volgende opties (en gaan binnenkort maar eens langs een badkamerzaak om dit te overleggen met de pro's).

Optie 1, de wasdroogtoren met 8 cm aan beide kanten van de wasbak (niet echt een optie)

Optie 2, de ClaudiaX opzetwasbak.

Optie 3, geen machines in de badkamer maar een wasdroogcombi, alsnog in de keuken.

We neigen het meest naar optie 2, want meeste elleboogruimte, twee aparte apparaten en dan kan de huidige radiator ook blijven hangen op zijn huidige plek :P. Maar we willen vandaag naar een keukenzaak gaan en daar laten tekenen hoe een wasdroogcombi in de keuken zou passen.

De badkamertegels zitten in specie gedrukt en als je die eraf wil bikken komt de muur naar beneden terwijl de tegels overeind blijven }:|. Dus ik vermoed dat we in de badkamer alsnog over de oude tegels heen moeten laten tegelen.
  zondag 19 april 2015 @ 11:05:49 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151819433
quote:
de ClaudiaX opzetwasbak
:D

Mooi dat dat een term aan het worden is, lijkt mij in jullie situatie ook een prima oplossing :Y
Overigens zou ik een wasdroogcombinatie vermijden als het maar een beetje kan, dat is echt zo'n "net niet" ding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 12:11:26 #111
92034 crew  Vonkenboer
pi_151820602
Is het geen idee om gewoon boven de wasmachine en droger een werkblad te maken waarop een waskom staat ? :)
  zondag 19 april 2015 @ 12:21:10 #112
300082 roos85
JUICHEN!
pi_151820802
Maar bij optie twee kan je toch niet goed bij de spiegel en wasbak? Lijkt me dat je dan iedere keer tegen de wasmachine/droger aanstoot.
pi_151820882
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Is het geen idee om gewoon boven de wasmachine en droger een werkblad te maken waarop een waskom staat ? :)
Dat is inderdaad het idee! Maar dat kon ik niet tekenen met dat programmaatje :+.
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 12:28:38 #114
92034 crew  Vonkenboer
pi_151820948
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:25 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het idee! Maar dat kon ik niet tekenen met dat programmaatje :+.
Waar haal je de broodnodige opbergruimte die je nodig hebt in de badkamer dan vandaan ? Groot uitgevallen spiegelkast oid. ?
  zondag 19 april 2015 @ 13:01:09 #115
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151821664
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 12:21 schreef roos85 het volgende:
Maar bij optie twee kan je toch niet goed bij de spiegel en wasbak? Lijkt me dat je dan iedere keer tegen de wasmachine/droger aanstoot.
Dat is ook de gedachte die ik er bij heb, je kan nergens je voeten kwijt. En daarbij dat het voor de machines echt niet ideaal is om ze in een vochtige ruimte te zetten.

In de keuken ermee. :)
Share your talent, move the world.
  Vis een optie? zondag 19 april 2015 @ 14:11:43 #116
70532 loveli
N
pi_151823639
Er zijn wasmachines die minder diep zijn. Een droger is handig, maar je kunt zonder (weet ik sinds de mijne stuk is).
crap in = crap out
pi_151840445
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Waar haal je de broodnodige opbergruimte die je nodig hebt in de badkamer dan vandaan ? Groot uitgevallen spiegelkast oid. ?
Dat inderdaad, en iets van een plankje :). Heb in mijn huidige badkamer ook geen bergruimte, handdoeken liggen in de kledingkast en schoonmaakspullen staan in de keuken.

quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 14:11 schreef loveli het volgende:
Er zijn wasmachines die minder diep zijn. Een droger is handig, maar je kunt zonder (weet ik sinds de mijne stuk is).
Je kunt zelfs zonder centrifugeerfunctie op een wasmachine! :+ Weet ik sinds gister, de oude wasmachine wast nog wel maar centrifugeren, ho maar.
  Vis een optie? zondag 19 april 2015 @ 21:57:51 #118
70532 loveli
N
pi_151841833
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:31 schreef Chicolade het volgende:
Je kunt zelfs zonder centrifugeerfunctie op een wasmachine! :+ Weet ik sinds gister, de oude wasmachine wast nog wel maar centrifugeren, ho maar.
Je mag mijn oude overnemen voor een paar stuivers, ik heb net een nieuwe. Geen aanrader, want ik haat 'em :+
crap in = crap out
pi_151842405
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Je mag mijn oude overnemen voor een paar stuivers, ik heb net een nieuwe. Geen aanrader, want ik haat 'em :+
Is het een bovenlader? Er past hier niets breders dan 45 cm :+
pi_151852336
Over dat afbrokkelende stucwerk ... Moet de kalklaag er eerst af voordat je de zanderige ondergrond met diepgrond kunt behandelen (en er overheen kunt stucen), of kan je gewoon diepgrond op de muren smeren en gaat dat wel door de kalklaag heen? We overwegen een klein beetje om zelf te proberen te stucen op de kleine stukjes (en er dan overheen behangen). Of zijn er andere manieren om deze muren weer redelijk vlak te krijgen?

(het behang is er ondertussen al helemaal vanaf)
pi_151852640
En de voortgang van afgelopen weekend:

Beginnetje gemaakt in de badkamer (waarom moet dit opeens wel fatsoenlijk gedaan worden? Konden ze hier niet gewoon gipsblokken in zetten?)

En een halve dag later: doorkijkdouche!

De tegeltjes zijn in specie gemetseld oid, die waren steviger dan de rode steen die erachter zit. Dus we gaan in de badkamer over de oude tegels heen tegelen, want die krijgen we er echt niet uit zonder de halve muur af te breken. Verder nog wat kleine dingetjes gedaan die niet de moeite waard zijn om op de foto te zetten :+.

Op het to do-lijstje voor komende week:
- Kozijn + deur verwijderen van de oude ingang. (Of misschien nadat we de bouwtekeningen hebben, mag 28 april langskomen bij de gemeente voor inzage maar hoop dat de VvE deze stukken ook heeft)
- Oude ingang dichtmaken met cellenbetonblokken
- Radiator woonkamer afkoppelen (hangt deels voor de nieuwe deur)
- Nieuwe kozijn afwerken (in de bouwmarkt raadden ze aan om een stucprofiel aan te brengen en dat af te smeren ' dat kunnen jullie zelf wel'. Ik twijfel nog of ik het niet gewoon wil aftimmeren met een paar latjes, of op zn minst een latei wil aanbrengen, en dan de randen afsmeren. Met goudband neem ik aan, en eerst stucprimer erop?)

En dan op de iets langere termijn:
- Besluit nemen over wandafwerking in de woonkamer (stucen zelf doen of laten doen, of voorzetwandjes)
- Muren woonkamer voorbehandelen met diepgrond, of juist rachelen zodat er gipsplaten op kunnen.
- Houten frame bouwen van tussenwandje
- In badkamer alles 'egaliseren' zodat er tot het plafond getegeld kan worden (dit moet blijkbaar gestuct worden)
- Tegels kopen bij de Hornbach
- Schuifdeur bestellen (deuropening is ~85 cm, deur die we willen is max 83 cm. Dus of de deur opdikken, of het kozijn iets verkleinen met bijv eerder genoemde houten latjes)
- Installatiebedrijf langs laten komen en een offerte laten uitbrengen voor het verplaatsen van de radiatorbuizen in keuken en gang, en voor het verplaatsen van de watertoevoer in badkamer/keuken/toilet en afvoer in badkamer/keuken/toilet.

En dan zijn we wel weer een week of 3 verder gok ik oO<

[ Bericht 2% gewijzigd door Chicolade op 20-04-2015 14:14:14 ]
pi_151860329
En voor de pro's: werden er in de jaren 50 van die grijze stenen (=betonblokken, zo te zien, dikte ongeveer 7 cm?) gebruikt voor dragende muren? Ik krijg de bouwtekeningen pas over een week, en heb me opeens in mijn hoofd gehaald dat het houten kozijn (dat we uiteraard al half gesloopt hebben) misschien wel dragend is :') (zou wel verklaren waarom de oude deuropening zo vakkundig is dichtgemetseld).

[ Bericht 5% gewijzigd door Chicolade op 20-04-2015 16:18:32 ]
pi_151865947
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:19 schreef Chicolade het volgende:
En voor de pro's: werden er in de jaren 50 van die grijze stenen (=betonblokken, zo te zien, dikte ongeveer 7 cm?) gebruikt voor dragende muren? Ik krijg de bouwtekeningen pas over een week, en heb me opeens in mijn hoofd gehaald dat het houten kozijn (dat we uiteraard al half gesloopt hebben) misschien wel dragend is :') (zou wel verklaren waarom de oude deuropening zo vakkundig is dichtgemetseld).
Het ziet eruit als porabloc of drijfsteen (bims). Bij mij is porabloc in 7cm toegepast als scheidingswand, niet dragend. 10 cm bij dragende wanden. Zit er nog een latei boven de deur? In principe zou een kozijn namelijk nooit dragend *mogen* zijn.
pi_151877389
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:18 schreef tux87 het volgende:

[..]

Het ziet eruit als porabloc of drijfsteen (bims). Bij mij is porabloc in 7cm toegepast als scheidingswand, niet dragend. 10 cm bij dragende wanden. Zit er nog een latei boven de deur? In principe zou een kozijn namelijk nooit dragend *mogen* zijn.
Het was vanaf de ene kant niet te zien, maar vanaf de andere kant zien we inderdaad een betonnen latei zitten :). Dus morgen gaat het kozijn eruit (vanavond geen tijd voor gehad).
  Vis een optie? dinsdag 21 april 2015 @ 13:21:27 #125
70532 loveli
N
pi_151890546
crap in = crap out
pi_151890756
quote:
:Y Ben ik mee bekend. Nog 2 maanden om alles te laten doen, of 15% extra betalen ;(.
pi_151908878
Vanavond in de plattegrond getekend hoe de elektra, CV en waterleidingen moeten komen. En het kozijn gesloopt, dat waren flink dikke balken die goed vast zaten aan de stenen ernaast! :o

Komend weekend de deuropening dicht maken met cellenbetonblokken (en hopelijk beginnen met het afwerken van de muren).
pi_151956127
En er moeten/mogen weer keuzes gemaakt worden, want leidingen infrezen gaat niet werken als je niet weet wat de HOH van je douchekraan is :+. We wilden in eerste instantie een thermostaatkraan icm regendouche en handdouche plaatsen, maar na het inspecteren van het leidingwerk hebben we onze twijfels of de leidingen (aanvoer = 12 mm, voor zover ik kan vinden zou dat al 15mm moeten zijn) en afvoer/riolering dat wel aan kunnen.

Dus nu willen we alsnog een thermostaatkraan icm normale handdouche plaatsen. Of heeft een regendouche significante meerwaarde bij verkoop? Waar ik tot nu toe naar kijk:

Grohe Grohtherm 1000 (in HOH 12cm en 15cm verkrijgbaar) a 161 euro
http://www.sanitairwinkel(...)t-hoh-15cm-34152001/

Grohe Grohterm 2000 (wat is de meerwaarde tov de 1000 serie behalve dat deze op voorraad is?) a 255 euro
http://www.sanitairwinkel(...)douche-130mm-chroom/

Zijn er nog andere modellen/merken om in overweging te nemen? Het budget hiervoor is beperkt, maar wil wel graag een kraan die de komende 5 jaar niet kapot gaat, en een douchekop waar een stevige straal uit komt, want ik heb lang haar en wil de shampoo ook van mn hoofdhuid kunnen spoelen :P. Desnoods sloop ik het waterbesparende filter uit de kop O-).

Zodra we een keuze gemaakt hebben ga ik nog wel webwinkels afspeuren naar de beste prijs (en kortste levertijden).
pi_151956403
Ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen :Y
pi_151956594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:02 schreef Puala het volgende:
Ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen :Y
Ik ook :+. Ik zie net dat ze bij de Hornbach (ja ik ben fan, het zit in de buurt en we zijn tot nu toe elke keer goed geholpen) Avital verkopen. Hun 'buitenwerk van de kraan wordt niet warmer dan het water dat uit de kraan komt' technologie klinkt ook wel interessant ... http://www.hornbach.nl/cm(...)avital_het_merk.html
pi_151956616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:09 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik ook :+. Ik zie net dat ze bij de Hornbach (ja ik ben fan, het zit in de buurt en we zijn tot nu toe elke keer goed geholpen) Avital verkopen. Hun 'buitenwerk van de kraan wordt niet warmer dan het water dat uit de kraan komt' technologie klinkt ook wel interessant ... http://www.hornbach.nl/cm(...)avital_het_merk.html
Hoe vaak heb je er last van? Want ik merk er weinig van bij mij dat er een klein stukje wat warmer is aan de buitenkant dan de rest..
  Vis een optie? donderdag 23 april 2015 @ 14:15:57 #132
70532 loveli
N
pi_151956732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:09 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik ook :+. Ik zie net dat ze bij de Hornbach (ja ik ben fan, het zit in de buurt en we zijn tot nu toe elke keer goed geholpen)
Hornbach neemt bejaard personeel aan zodat ze bepaalde premies niet hoeven te betalen, mede daarom zijn ze zo goedkoop. Op gebied van arbeidsvoorwaarden ben ik geen fan.
/offtopic
crap in = crap out
pi_152072755
En daar zijn we weer! Vandaag even een 'rustdag', toch wel wat spierpijn van afgelopen weekend (en zijn nu eigenlijk toe aan de 'wandafwerking' en dat kan pas als de elektra/waterleidingen/CV buizen goed lopen).

De deuropening is niet meer ... Op aanraden van schoonvader toch kalkzandsteen gebruikt om het dicht te maken, want we willen er in de toekomst wel keukenkastjes aan hangen en de wasmachine komt aan die kant te staan. Muurtje is in 2 dagen gemaakt, zodat hij tussendoor kon drogen om 'doorzakken' te voorkomen. De gaten gaan we nog afdichten met pur om het water- en geluidsdicht te maken.

Binnenkant gevel ontdaan van loszittend kalk (boven) en ingesmeerd met diepgrond (onder). Nog te doen: primer op smeren (betokontakt of stucprimer?), delen zonder kalk stucen met roodband en dan het geheel afsmeren met fix&finish. Dit is een 'probeerwandje', er komt toch een radiator voor te hangen en gordijnen, maar als dit lekker gaat dan durf ik het halletje en de keuken zelf ook wel aan.

De gang is ontdaan van het behang. Daar kwam deze vreemde glimmende laag onder vandaan, iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit kan voorbehandelen? Het behang zat hier ook niet echt goed vastgeplakt (en het hobbelt behoorlijk).

Verder is er iemand van de technische commissie van de VvE langsgeweest, die ons wist te vertellen dat we het rookkanaal in de woonkamer (zie foto) mogen verwijderen als de onderburen het ook niet meer gebruiken (en die doen dat niet meer, hebben we nagevraagd). Dus een extra klus erbij, maar daarmee winnen we dan wel bijna 1 m2 en een stuk vrijheid met de indeling van het huis!

Dus plannen voor deze week:
- Info inwinnen over hoe we dat wandje moeten voorbehandelen, dat doen, en dan stucen.
- Loszittend kalk in hele woonkamer verwijderen en zanderige laag insmeren met diepgrond.
- Er komt iemand van een installatiebedrijf langs om een offerte op te maken voor het verleggen van waterleidingen en afvoer in badkamer/toilet/keuken, en voor het verleggen van de radiatorbuizen.
- Langs de bouwmarkt en staanders + gipsplaten + kozijn halen voor het tussenwandje. Plafondhoogte is 2.70m, de platen/staanders zijn dan 3m, dus ik vermoed/vrees dat we een bestelwagen moeten huren (of moeten hopen op mooi weer en het dan in de auto van mn schoonvader vervoeren.
- Besluit nemen over de wandafwerking in de woonkamer. Als we over het kalk heen kunnen stucen, dan heeft overal een laagje Fix&Finish overheen smeren de voorkeur. Als dat niet kan, dan is (glasvezel)behang misschien een makkelijkere optie.
- Goed overleggen met de buren over het rookkanaal, en beginnen met het verwijderen.
- Hopelijk een start maken met het vervangen van de elektra.
pi_152072840
De glimmende laag is beton emaille.....
renovatiefreeshuren en wegfrezen die handel. Of eventueel met de hand afbikken.
Hierna de muur voorbehandelen, stucen en afwerken.

Beton emaille kun je niks mee. je kan met, maar beter kun je zonder :)

good luck!
  maandag 27 april 2015 @ 15:49:21 #135
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_152072969
Ik moet altijd lachen om de woningbouw troep die men gebruikt. Slechte kwaliteit, minimale requirment en voldoen aan de minimale regelgeving.

Succes, ik woon ook nog in een krot van woningbouw kwaliteit.
pi_152073323
En dan nu een update voor de dames: de badkamerindeling en -inrichting :+. We gaan toch voor de optie met de wasmachinetoren, we hebben het in de badkamer uitgetekend op de vloer en dat past voor ons eigenlijk prima :). We hebben nog niets gekocht, maar de keuzes zijn eigenlijk al wel gemaakt :+.

Thermostaatkraan uitgezocht die ook dienst kan doen als plankje in de badkamer (Grohe 2000 serie) Douchekop en glijstang nog niet gekozen.

Doucheschuifdeur van glas

Badkamermeubel van Ikea met daarboven een LED-spiegelkast (met ingebouwd stopcontact)

Handdoekradiator naast de toegangsdeur (helaas geen vloerverwarming, op dit moment lijkt het erop dat dit te lastig en kostbaar zou worden voor die ene vierkante meter waar we dat zouden gebruiken.

En een nieuwe inrichting gemaakt op basis van het verwijderen van het rookkanaal:

pi_152075853
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:37 schreef Chicolade het volgende:
Als dat niet kan, dan is (glasvezel)behang misschien een makkelijkere optie.
Neem dan glasvlies, dat is glad en in mijn ogen een stuk mooier dan zo'n raster op je muur.

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:41 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Beton emaille kun je niks mee. je kan met, maar beter kun je zonder :)
Hangt er vanaf, in dit geval wel inderdaad. Het zit er hier ook niet mooi op. In een jaren 30 woning waar het betonemaille mooi is aangebracht is het zonde om weg te halen.
pi_152076245
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:59 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Neem dan glasvlies, dat is glad en in mijn ogen een stuk mooier dan zo'n raster op je muur.

[..]

Hangt er vanaf, in dit geval wel inderdaad. Het zit er hier ook niet mooi op. In een jaren 30 woning waar het betonemaille mooi is aangebracht is het zonde om weg te halen.
Excuses, na googlen blijkt dat ik inderdaad glasvliesbehang bedoel en niet glasvezel.
pi_152076310
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 18:15 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Excuses, na googlen blijkt dat ik inderdaad glasvliesbehang bedoel en niet glasvezel.
Dan bedoelen we hetzelfde ;)
  maandag 27 april 2015 @ 18:24:10 #140
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_152076405
net mijn studentenhok :D :'( :D zat net zo in elkaar _O-
pi_152079985
Waarom................ in de badkamer, de douchehoek samen met de wasbak opschuiven naar beneden. Muurtje er in, net boven de douchehoek een nieuw muurtje.

Tussen leiding kanaal en badkamer een wasmachinehok. Voor beide vertrekjes schuifdeurtjes op dezelfde rail. Hoe je meer ruimte over in de kamer.

Staat je wascombinatie in een mooi droge ruimte.
Jeroentje.
pi_152081780
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:36 schreef jpajs het volgende:
Waarom................ in de badkamer, de douchehoek samen met de wasbak opschuiven naar beneden. Muurtje er in, net boven de douchehoek een nieuw muurtje.

Tussen leiding kanaal en badkamer een wasmachinehok. Voor beide vertrekjes schuifdeurtjes op dezelfde rail. Hoe je meer ruimte over in de kamer.

Staat je wascombinatie in een mooi droge ruimte.
Hoe hou je zo meer ruimte over in je kamer? Je hebt dan 2 deuren ipv 1, en in de badkamer lever je ruimte in doordat er een extra muur staat. En daarnaast moet je dan op de plek van de nieuwe douchecel moeite gaan doen om dat geschikt te maken als natte ruimte (rond huidige natte ruimte zijn de muren dikker en lopen geen elektrakabels, door de nieuwe natte ruimte lopen alle buizen over het plafond). Ik snap je idee, op zich is het ook wel een goed idee, maar niet in dit gebouw en het is nu ook een beetje te laat om nu nog wijzigingen te maken in de indeling van dat gebied :P.
pi_152082171
En in de keuken een soort inbouwkast maken (in de lege hoek tegenover de vaatwasser) om daar de wasmachine en droger in te plaatsen een idee?
pi_152082242
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 21:40 schreef roos85 het volgende:
En in de keuken een soort inbouwkast maken (in de lege hoek tegenover de vaatwasser) om daar de wasmachine en droger in te plaatsen een idee?
Ja zeker, maar ik heb nog niet uitgevogeld hoe we de afvoer daar krijgen zonder dat deze over de keukenvloer loopt :P. Een van de keukenontwerpen is met de koelkast in die hoek, en op de plaats van de koelkast een wasmachine/droger.
  maandag 27 april 2015 @ 21:49:57 #145
244125 laziness
pi_152082514
Heb je een dubbele meter?
Ik draai daarom 's nachts veel wassen en twee muurtjes er tussen ging in ons flatje prima om er niet wakker van te worden maar enkel een deur er tussen zou te weinig zijn om het lawaai buiten te sluiten.
pi_152082669
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 21:49 schreef laziness het volgende:
Ik draai daarom 's nachts veel wassen en twee muurtjes er tussen ging in ons flatje prima om er niet wakker van te worden maar enkel een deur er tussen zou te weinig zijn om het lawaai buiten te sluiten.
Nee, enkele meter. Maar ik was eigenlijk nooit 's nachts :P (huidige wasmachine kan weer centrifugeren, maar maakt een enorm kabaal).
pi_152082786
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:42 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ja zeker, maar ik heb nog niet uitgevogeld hoe we de afvoer daar krijgen zonder dat deze over de keukenvloer loopt :P. Een van de keukenontwerpen is met de koelkast in die hoek, en op de plaats van de koelkast een wasmachine/droger.
Aah de koelkast :D geen idee waarom mijn brein daar een vaatwasser van heeft gemaakt :')

Van afvoeren heb ik geen verstand :P

Mooie spullen heb je uitgezocht voor je badkamer ^O^
  maandag 27 april 2015 @ 22:00:01 #148
244125 laziness
pi_152082908
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:54 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Nee, enkele meter. Maar ik was eigenlijk nooit 's nachts :P (huidige wasmachine kan weer centrifugeren, maar maakt een enorm kabaal).
Ja daarom, dat enorme kabaal :P
Met een dubbele meter is 's nachts een stuk prettiger voor je rekening ;)
Maar met een enkele meter kan je zorgen dat de machine draait als je niet in de slaapkamer bent.
pi_152083244
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 21:49 schreef laziness het volgende:
Je weet dat een dubbele meter tegenwoordig amper meer uitkan ?
Daarvoor moet je eigenlijk meer als de helft van je elektraverbruik s`nachts of in het weekend hebben.
  maandag 27 april 2015 @ 22:23:32 #150
165633 eriksd
The grand facade...
pi_152083724
Wat is het totale kostenplaatje van het huis en verbouwing? Wellicht heb daar overheen gelezen. Of is dit te privé?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')