..en onderwijl proberen de eenden bij mij uit de tuin te krijgen want ik weet inmiddels dat ze als ze eenmaal een plekje hebben gekozen ze er niet meer weggaan en het is hier geen veilige plaats voor hun nestje met veel katten en kraaien in de buurt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:48 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Succes, ik geloof dat er 5 of 6 delen zijn ofzo
Heb je al feliway in gebruik? Dat kalmeert ook. En dan zowel voor in t oude als straks in het nieuwe huis.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:48 schreef Vinniiee het volgende:
Hallo,
Mijn kat heeft zich kapot gekrabd, onder haar kin en achter haar oor. Ze heeft geen vlooien of wormen, komt denk ik door de stress vanwege het verhuizen (aan het inpakken nu). De krabpaal gebruikt ze niet echt, in plaats daarvan wel een stoel.
Nu vroeg ik mij of het verstandig is om haar nagels te (laten) knippen?
Of zijn er nog andere tips?
Dan is het zeker verstandig om de kat te laten nakijken door een dierenarts.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
10 jaar alweer. Het hoesten is iets van het laatste jaar.
Als zij alles in je tuin opgegeten hebben, trekken zij wel verder. Eendenmest is heel goed voor de planten!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:25 schreef Lavenderr het volgende:
Vraagje aan de dierenarts:
Ik heb sinds een paar dagen eenden in de tuin. Het lijkt wel alsof ze hier willen blijven. Ze poepen alles onder tot het raam aan toe. Wat moet ik doen?
Het is ook zo zielig om ze weg te jagen.
Nee nog niet. Ik weet wel wat het is.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je al feliway in gebruik? Dat kalmeert ook. En dan zowel voor in t oude als straks in het nieuwe huis.
Succes
En ook een doos of zoiets waar geschuild kan worden is misschien een idee.
Astuquote:Op maandag 9 maart 2015 10:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als zij alles in je tuin opgegeten hebben, trekken zij wel verder. Eendenmest is heel goed voor de planten!
En... no pics = didn't happen
Tja, lastig... Uiteraard is elke situatie verschillend. Als een dier slechte prognose heeft dan is de euthanasie een keuze. Als een dier wel een goede prognose heeft, maar mensen willen of kunnen de behandeling niet betalen, dan bieden wij een betaalregeling en probeer ik mensen te voorlichten over de kosten van een huisdier. Ik weet niet of het een oplossing is om dieren ergens anders te herplaatsen. Want dan nemen deze mensen weer een kat en staat zij over een paar jaar weer met een zieke kat op je stoep terwijl zij dat niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 22:34 schreef Joraan het volgende:
Hoi digitale dierenarts,
Ik heb een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik werk zelf nu zo'n 13 jaar bij een da als paraveterinair. Wij hebben helaas heel vaak dat mensen een kat in willen laten slapen terwijl zo'n diertje goed klaar kan. Want ja het kost toch wel heel veel geld....... Wij zijn dus enkele jaren geleden een stichting begonnen en knappen die katten op en plaatsen ze weer uit als ze gezond zijn. Hoe doen jullie dat? Ik neem aan dat jij ook niet onnodig dieren in laat slapen. Hoe lossen jullie dat op?
Au, dat zal wel prikken in het oogje, maar het is normal gesproken niet echt schadelijk voor het oog. Uiteraard moet je zijn oog even een paar dagen in de gaten houden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:40 schreef LalalaHippie het volgende:
Hallo DiDa!
We hebben vandaag onze kat Lucifer ontvlooit en dat is een beetje mis gegaan. Het is letterlijk nogal een `Hell raiser` en een ontzettende stresskip en moeilijk onder controle te houden. Het leek er op dat er een druppeltje uit het pipetje in zijn oog is beland.
Buiten dat meneer ontzettend boos en verontwaardigd is, lijkt er geen irritatie te zijn, maar het oog even uitspoelen of schoonmaken is niet gebeurd, aangezien hij zich niet meer liet vangen.
Zoals gezegd lijkt het goed te zijn gegaan, maar voor mijn gemoedsrust en voor de toekomst, ben ik toch benieuwd hoeveel kwaad het kan.
Het gaat om imidacloprid (hulpstoffen butylhydroxytolueen en benzylalcohol)
BVD!
Poezenkinderen zijn schemerdieren en zijn dus veel gevoeliger voor licht dan een mens. Maar een kat hoort niet zijn oogjes steeds dicht te knijpen! Dat kan wijzen op pijnlijke ogen. Gelukkig zijn er heleboel goede (en ook Nederlandse) dierenartsen in Dubai, dus je moet toch een analoge arts een keer haar na laten kijken. Bij voorkeur iemand die oog-onderzoek apparatuur heeft.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:00 schreef Gaoxing het volgende:
Hallo DDA,
We hebben een paar maanden geleden een half-Siamees poesje geadopteerd wat erg gevoelig voor licht lijkt te zijn. Inmiddels is ze een jaar oud en binnen gaat het prima, maar buiten moet ze soms haar ogen helemaal dichtknijpen (het helpt niet dat we in Dubai wonen; veel bewolkte dagen hebben we niet). Ze begint te leren dat het best een goed idee is om in de schaduw te blijven, maar is het iets wat ik moet laten uitzoeken bij de analoge dierenarts? Tot nu toe heb ik gewoon aangenomen dat ze zo gevoelig is omdat ze lichtblauwe ogen heeft.
Of je vliegt er zelf ff heen. Service, jeweets!quote:Op maandag 9 maart 2015 10:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Gelukkig zijn er heleboel goede (en ook Nederlandse) dierenartsen in Dubai, dus je moet toch een analoge arts een keer haar na laten kijken.
Stress alopecia (kaalheid) is bekend bij kitten, dus als zij zichzelf kaal likken. Maar het krabben totdat de huid kapot gaat, wordt altijd door iets anders veroorzaakt! Vlooien, mijten of allergie. Uiteraard kan de jeuk verslechteren door de stress. Kan zij toch geen vlooien hebben van andere kitten of van buiten? Of misschien hebben de verhuizers wat naar binnen gebracht? Is de kat al verhuisd? Ook jullie nieuw huis kan natuurlijk vlooienpoppen bevatten die nu wakker worden en de kat aanvallen.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:48 schreef Vinniiee het volgende:
Hallo,
Mijn kat heeft zich kapot gekrabd, onder haar kin en achter haar oor. Ze heeft geen vlooien of wormen, komt denk ik door de stress vanwege het verhuizen (aan het inpakken nu). De krabpaal gebruikt ze niet echt, in plaats daarvan wel een stoel.
Nu vroeg ik mij of het verstandig is om haar nagels te (laten) knippen?
Of zijn er nog andere tips?
Beide kittens zijn net ontvlooid en ontwormd, dus dat kan het haast niet zijn. Ze komen ook nog niet buiten.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Stress alopecia (kaalheid) is bekend bij kitten, dus als zij zichzelf kaal likken. Maar het krabben totdat de huid kapot gaat, wordt altijd door iets anders veroorzaakt! Vlooien, mijten of allergie. Uiteraard kan de jeuk verslechteren door de stress. Kan zij toch geen vlooien hebben van andere kitten of van buiten? Of misschien hebben de verhuizers wat naar binnen gebracht? Is de kat al verhuisd? Ook jullie nieuw huis kan natuurlijk vlooienpoppen bevatten die nu wakker worden en de kat aanvallen.
Is er iets veranderd? Ander voer? Andere voerbak?
Ok, dat zijn eendenquote:
Echt niet... Dan moet ik een chador aan en mag ik geen auto rijden... Er zitten al genoeg (mannelijke) NL collega's in Dubaiquote:Op maandag 9 maart 2015 10:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Of je vliegt er zelf ff heen. Service, jeweets!
Hormonen kunnen negatieve uitwerking hebben op sommige huidproblemen dus alles is mogelijk...quote:Op maandag 9 maart 2015 10:49 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Beide kittens zijn net ontvlooid en ontwormd, dus dat kan het haast niet zijn. Ze komen ook nog niet buiten.
Ik ben nog niet aan het verhuizen, wel de verhuisdozen aan het inpakken, maar dat doe ik rustig aan.
Ze bijt en likt haar vacht wel. De andere kitten heeft nergens last van. Degene die nergens last van heeft is net krols geweest, en nu begint de ander. Misschien dat dat nog iets kan zijn?
Ze verschuild zich verder niet en komt ook gewoon bij me liggen.
Ow.... nee, dat zouden we niet willen!quote:Op maandag 9 maart 2015 10:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Echt niet... Dan moet ik een chador aan en mag ik geen auto rijden... Er zitten al genoeg (mannelijke) NL collega's in Dubai
Oortjes zijn schoon.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hormonen kunnen negatieve uitwerking hebben op sommige huidproblemen dus alles is mogelijk...
Zijn de oren ook schoon? Geen oormijt?
Pas trouwens op dat zij niet ontsnappen tijdens het verhuizen en ongewenst drachtig terugkomen!
Ok, dan even aankijken, maar als zij blijft krabben en de huid kapot is, toch even naar de dierenarts. Er moet de oorzaak van de jeuk achtergehaald worden. Verder toch zoveel mogelijk stress proberen te vermijden. Feliway is inderdaad een goed idee, verder veel afleiding en veel spelen.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Oortjes zijn schoon.
En ja, planning voor de verhuizing heb ik al uitgedacht. Moet goed komen.
Dank! Dat zullen we dan eens gaan doen. Brengt me meteen bij een volgende vraag: kan ik zonder problemen haar vaccinatie een maandje of anderhalf naar voren trekken? Ze is in haar eerste maanden zoveel bij de dierenarts geweest dat ze er een gruwelijke hekel aan heeft, dus als ik bezoeken kan bundelen doe ik dat graag. Ze krijgt langzaam meer vertrouwen, maar met de nadruk op langzaamquote:Op maandag 9 maart 2015 10:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Poezenkinderen zijn schemerdieren en zijn dus veel gevoeliger voor licht dan een mens. Maar een kat hoort niet zijn oogjes steeds dicht te knijpen! Dat kan wijzen op pijnlijke ogen. Gelukkig zijn er heleboel goede (en ook Nederlandse) dierenartsen in Dubai, dus je moet toch een analoge arts een keer haar na laten kijken. Bij voorkeur iemand die oog-onderzoek apparatuur heeft.
Nee joh, ik denk dat je aan een van onze buurlanden denkt. Er was hier wel een Nederlandse (vrouwelijke) dierenarts, maar volgens mij nu niet meer. De meeste van onze dierenartsen zijn Oost-Europees. En aan chadors doen ze hier niet, hooguit een abaya, en nooit (nou ja.... tenzij je in een moskee op bezoek wilt) voor ons westerse vrouwen. Rijden doe ik dag-in-dag-uit, liefst in een 4x4 want rijden door de woestijn is zó leukquote:Op maandag 9 maart 2015 10:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Echt niet... Dan moet ik een chador aan en mag ik geen auto rijden... Er zitten al genoeg (mannelijke) NL collega's in Dubai
Oh nee, de doos van Pandora!quote:Foto's van de poezel?
Het ziet er inderdaad naar uit dat we naar NL gaan verhuizen. Voor deze meiden wordt het de eerste keer, maar ons vorige koppel had meer paspoorten dan onze kinderenquote:Op maandag 9 maart 2015 19:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom gaan je katten naar Nederland trouwens? Jullie komen ook terug, neem ik dan aan? In wilde, wilde dromen overwegen wij wel eens emigratie, maar het lijkt me zo'n ingrijpende onderneming voor onze katten. Ben dus wel benieuwd hoe jullie dat zien en doen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |