abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149461618

quote:
Vanochtend vroeg hebben enkele leden van het extreem-rechtse Identitair Verzet heel even op het dak van een moskee in Leiden gestaan. Met spandoeken stonden ze op de Al Hijra-moskee aan de Leidse Ter Haarkade, die nog in aanbouw is. Naar eigen zeggen hebben zij de moskee 'bezet'. De politie haalde ze al snel van het dak op het afgesloten bouwterrein.

Dat ging zonder problemen, aldus een woordvoerder van de politie. De mannen zijn aangehouden omdat zij zich op een afgesloten bouwterrein hebben begeven waar de toegang verboden is. Zij zijn na verhoor heengezonden. De mannen van tussen de 21 en 35 jaar wonen allemaal niet in Leiden.

Volgens de activisten is ,,de tijd van toekijken en hopen op daden van de politiek voorbij en is Nederland in oorlog met het salafisme en zijn aanhangers''.

Identitair verzet meldt verder dat dit de eerste actie is in een serie van verzetsdaden tegen de islamisering van Nederland. De groep roept alle activisten en sympathisanten in Nederland en Vlaanderen op zich de komende tijd te verzetten tegen de islamisering.

Raad geschokt
De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) heeft geschokt gereageerd op de 'bezetting' van een moskee in aanbouw in Leiden. De RMMN herinnert de regering aan de toezegging om werk te maken van de bescherming van moslims en hun instellingen.

De afgelopen tien jaar is een op de drie moskeeën doelwit geweest van besmeuring met bloed, varkenskoppen voor de deur en zelfs brandstichtingen. ,,De afgelopen maanden zien we een schrikbarende toename van gewelddadige en discriminatoire daden jegens moskeeën en individuele moslims en moslima's'', aldus de RMMN. In januari schreef de raad al een brandbrief aan premier Mark Rutte.

'Extreem rechtse idioten'
Op Twitter hebben verschillende mensen gereageerd op de actie van de extreem-rechtse groepering. ,,Extreem rechtse idioten bezetten moskee. Zijn uit op ontwrichten samenleving. Aanpakken en Lik op stuk! #moslimhaat", zo berichtte PvdA'er Ahmed Marcouch.

,,Hoe in rep-en-roer zou NL nu zijn als vier moslims een kerk zouden bezetten?'', vraagt een ander zich af.

Vicepremier Lodewijk Asscher noemt het in een reactie ,,een kwalijke zaak dat mensen op zo'n manier angst wordt aangejaagd''. Het kabinet zal dan ook ,,nooit toestaan dat moskeeën, kerken, synagogen of welk gebedshuis dan ook doelwit wordt van bedreiging, bezetting of vernieling. Waar nodig kunnen gebedshuizen rekenen op extra bescherming.''

'Mooie actie'
Op de Facebookpagina van Identitair Verzet reageren volgers enthousiast op de actie. ,,Bravo, bravo, bravo", schrijft iemand. ,,Mooie actie, trots op jullie!", reageert een ander.

Identitair Verzet is een van oorsprong Franse groepering genaamd Géneration Identitaire, die strijdt tegen islamisering. ,,We delen de ideeën van Wilders over onze samenleving. Maar bij hem is het vooral retoriek, wij komen in actie", liet de groep eerder weten aan het AD.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-moskee-Leiden.dhtml

[ Bericht 13% gewijzigd door Specularium op 08-02-2015 13:16:58 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149461827
quote:
PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch: Actie tegen moskee Leiden is geen baldadigheid

LEIDEN - PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch is bang dat de politie de actie op een moskee in Leiden zal afdoen als een lichte overtreding. Hij wil dinsdag in het vragenuurtje opheldering daarover van minister Ivo Opstelten van Veiligheid.

Volgens Marcouch moet er hard worden opgetreden tegen extreme organisaties als Identitair Verzet die verantwoordelijk is voor de actie. Zaterdag werden aan de moskee spandoeken opgehangen met teksten als Stop de Islam.

Marcouch heeft de website van de organisatie bekeken en kwam er veel teksten tegen die oproepen tot haat. 'Het is naïef om ze alleen maar als baldadige jongeren te zien. Dit soort uitingen van geweld zijn de laatste tijd schering en inslag.'

Angst in de ogen

Het Kamerlid heeft zaterdag gesproken met moslims in Leiden en maakt daaruit op dat de actie 'grote impact' heeft. 'Ik heb de angst gezien in de ogen van volwassen mannen', aldus Marcouch.

Bron: http://www.omroepwest.nl/(...)en-geen-baldadigheid
_O- :') :{
pi_149461838
Komt er nog een halve dierentuin in de OP of wat?
  zondag 8 februari 2015 @ 00:50:13 #4
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_149462047
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 00:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die man is stiekem ook voor IS
RED ONS HENNIEGOD
pi_149462342
''de islamisering van Nederland''. Ja man. Je struikelt over die islamisering op straat. Wordt dan tenminste concreet als je dan toch een ''oorlog''( :') ) begint.
pi_149462368
Ja en wat vind ts er zelf van?
pi_149462414
En was er mis aan mijn post zonet dat die weg wordt gehaald?? Twee keer.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zondag 8 februari 2015 @ 01:12:41 #8
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149462420
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:08 schreef bamibij het volgende:
''de islamisering van Nederland''. Ja man. Je struikelt over die islamisering op straat. Wordt dan tenminste concreet als je dan toch een ''oorlog''( :') ) begint.
Dit krijg je als je een demagoog met een iq van <60 aan het woord laat.
pi_149462467
IV: niet al te snuggere nazi clubje
pi_149462624
Gaan ze nog met de jongens in gesprek of op de koffie?
pi_149462689
Identitair Verzet :')
Salafisme :')
pi_149462795
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:29 schreef Smack10 het volgende:
Gaan ze nog met de jongens in gesprek of op de koffie?
Nee, maar ze krijgen waarschijnlijk wel een buurthuis en een jaar lang gratis kickbokslessen.
pi_149463501
quote:
11s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:43 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Nee, maar ze krijgen waarschijnlijk wel een buurthuis en een jaar lang gratis kickbokslessen.
Een buurthuis in de moskee :D ?
pi_149463618
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Een buurthuis in de moskee :D ?
Je had het toch over die gasten van Identitair Verzet? :P
pi_149463649
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:32 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Je had het toch over die gasten van Identitair Verzet? :P
Ja moet kunnen toch, voor de sociale cohesie.
pi_149463658
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja moet kunnen toch, voor de sociale cohesie.
Ah zo, hehe :D
  Forum Admin zondag 8 februari 2015 @ 04:23:24 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_149463890
quote:

[..]

Zoals het er staat is het natuurlijk erg knullig maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_149463904
OP _O_
  zondag 8 februari 2015 @ 05:57:32 #19
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_149464048
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:16 schreef Inspireme het volgende:
IV: niet al te snuggere nazi clubje
Dit.
pi_149464189
Aha, de nobody's uit de politiek willen ook even scoren middels statements op twitter :')

Deze nobody van het CDA meldt:

Ibrahimwijbenga twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 15:55:59 Ik noem deze jongeren geen onwettige demonstranten maar gewelddadig extremisten.Ik blijf daarbij.Waakzaam blijven http://t.co/P8pWe2qxnM reageer retweet
Gewelddadige extremisten, ik heb het niet echt goed gevolgd maar volgens mij hebben ze toch geen geweld gebruikt? :') _O-
pi_149464229
Wel een leuke reactie geeft iemand op bovenstaand aandachtszoekertje.

_O-
pi_149464295
Het is in ieder geval wel behoorlijk 'lik op stuk' maar of Marcouch daar op doelde... :D

Wat een drama om niets trouwens. Stelletje aanstellers. _O- Joden ontvluchten massaal Europa, cartoonisten werden als varkens afgeslacht omdat ze tekeningetjes van hun Profeet tekenden en dan gaan ze zo dramatisch zitten doen als mensen met een Nederlandse vlag op een moskee in aanbouw gaan staan?

pi_149464311
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 07:37 schreef SuicideErrorist het volgende:
Het is in ieder geval wel behoorlijk 'lik op stuk' maar of Marcouch daar op doelde... :D
Die reacties van voor en tegenstanders op o.a. facebook is echt popcorn-waardig.

Kijk hier maar eens: https://www.facebook.com/IdentitairVerzet/posts/805683276164920
pi_149464365
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 07:37 schreef SuicideErrorist het volgende:

Wat een drama om niets trouwens. Stelletje aanstellers. _O- Joden ontvluchten massaal Europa, cartoonisten werden als varkens afgeslacht omdat ze tekeningetjes van hun Profeet tekenden en dan gaan ze zo dramatisch zitten doen als mensen met een Nederlandse vlag op een moskee in aanbouw gaan staan?

[ afbeelding ]

Het is natuurlijk niet op het NOS journaal geweest, stel je voor dat mensen het zien dat er nog mensen durven op te komen voor zichzelf, dat kan niet he. :')

Daarmee ben ik trouwens niet voor of tegen in die hele discussie. :7
pi_149464445
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 07:14 schreef Smack10 het volgende:
Wel een leuke reactie geeft iemand op bovenstaand aandachtszoekertje.

[ afbeelding ]

_O-
Da's het grote verschil tussen religieuzen en seculieren. De eerste groep moet heel veel verder gaan dan de tweede voor ze het predicaat 'extremistisch' krijgen.
pi_149464485
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 08:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's het grote verschil tussen religieuzen en seculieren. De eerste groep moet heel veel verder gaan dan de tweede voor ze het predicaat 'extremistisch' krijgen.
En toch vraag ik mij af hoe een groep altijd slachtoffer kan zijn (of zo neergezet wordt), normaal gesproken doen een aantal mensen iets maar mag je daar niet een hele groep op aankijken of is dat alleen bij niet blanke mensen?
pi_149464496
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 08:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En toch vraag ik mij af hoe een groep altijd slachtoffer kan zijn (of zo neergezet wordt), normaal gesproken doen een aantal mensen iets maar mag je daar niet een hele groep op aankijken of is dat alleen bij niet blanke mensen?
Ja.

Anderzijds hoeven blanke autochtonen hier dan weer niet publiekelijk afstand van te doen. En zo heeft iedere groep zijn voor- en nadelen.
  zondag 8 februari 2015 @ 08:58:09 #28
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149464594
Mooi stukje land voor de IS.
Ik weet al waar het naartoe gaat wanneer dit moskee komt.
pi_149465000
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 08:58 schreef 10minuteman het volgende:
Mooi stukje land voor de IS.
Ik weet al waar het naartoe gaat wanneer dit moskee komt.
Voor gaat niet open dat die doet na dat ineens vaak wel.
Dus als vorige niet geslaagd dan ook soms niet.
pi_149465077
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor gaat niet open dat die doet na dat ineens vaak wel.
Dus als vorige niet geslaagd dan ook soms niet.
ehh, plak je nu gewoon wat woorden aan elkaar of wat staat hier?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149465104
quote:
15s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ehh, plak je nu gewoon wat woorden aan elkaar of wat staat hier?
Zoiets vroeg ik me bij de reactie daarboven ook af.
pi_149465137
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zoiets vroeg ik me bij de reactie daarboven ook af.
10 minuten-man heeft misschien niet de tijd om zijn post na te lezen.

"Dit moskee" en "deze maisje" zijn toch anno 2015 wel gewoon ingeburgerd Nederlands? Zo'n prachtig product van massale immigratie; taalverrijking!

pi_149465649
Die reacties van Ibrahim Wijnenga en Ahmed Marcouch. De salafistische aap komt uit de mouw!
pi_149466173
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:40 schreef Halcon het volgende:
Die reacties van Ibrahim Wijnenga en Ahmed Marcouch. De salafistische aap komt uit de mouw!
Toch begrijp ik hun wel. Als je leest op internet wat er nu weer wordt geschreven aan doodbedreigingen en andere bedreigingen dan zijn bepaalde mensen die moeite hebben met de islam ernstig aan het radicaliseren.
pi_149466218
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch begrijp ik hun wel. Als je leest op internet wat er nu weer wordt geschreven aan doodbedreigingen en andere bedreigingen dan zijn bepaalde mensen die moeite hebben met de islam ernstig aan het radicaliseren.
Dat is de boel omdraaien. Nederland heeft decennia hard gewerkt om onder het juk van godsdienst uit te komen. Ondanks dat religieuzen de rechtmatigheid van hun claims nooit hebben bewezen, heeft Nederland toch eeuwen geleefd onder het juk van religieuzen. Beetje bij beetje hield dat een beetje op. Tot een tijdje terug religie weer flink in opkomst bleek te zijn en onder druk van (nog altijd onbewezen) religieuze claims er muren moeten worden gebouwd om mannen en vrouwen te scheiden, de vrijheid van meningsuiting ernstig onder druk komt te staan door geweld van religieuzen, de ene na de andere moskee wordt gebouwd, etc.
pi_149466267
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is de boel omdraaien. Nederland heeft decennia hard gewerkt om onder het juk van godsdienst uit te komen. Ondanks dat religieuzen de rechtmatigheid van hun claims nooit hebben bewezen, heeft Nederland toch eeuwen geleefd onder het juk van religieuzen. Beetje bij beetje hield dat een beetje op. Tot een tijdje terug religie weer flink in opkomst bleek te zijn en onder druk van (nog altijd onbewezen) religieuze claims er muren moeten worden gebouwd om mannen en vrouwen te scheiden, de vrijheid van meningsuiting ernstig onder druk komt te staan door geweld van religieuzen, de ene na de andere moskee wordt gebouwd, etc.
Nee dat is niet de boel omdraaien. Als je leest dat mensen je willen afschieten of ophangen of anderen de moskee in de fik willen steken dan is het logisch dat men angstig wordt. Deze mensen gaan een stuk verder dan de PVV van Wilders zelf. Als je de extreme islam een gevaar voor Nederland vindt is het logisch dat je dit ook als gevaar gaat zien. Mensen hebben hier vrijheid van religie en daar hoort bij dat ze een moskee mogen bouwen. Als anderen dat niet willen past het niet dat er oproepen tot brandstichting of moord worden geuit.
pi_149466296
Islam en debielen.

Niks nieuws mensen.
pi_149466319
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:27 schreef Wespensteek het volgende:

Als je de extreme islam een gevaar voor Nederland vindt is het logisch dat je dit ook als gevaar gaat zien.
Geen speld tussen te krijgen inderdaad.
pi_149466322
quote:

[..]

Nee dat is niet de boel omdraaien. Als je leest dat mensen je willen afschieten of ophangen of anderen de moskee in de fik willen steken dan is het logisch dat men angstig wordt. Deze mensen gaan een stuk verder dan de PVV van Wilders zelf. Als je de extreme islam een gevaar voor Nederland vindt is het logisch dat je dit ook als gevaar gaat zien. Mensen hebben hier vrijheid van religie en daar hoort bij dat ze een moskee mogen bouwen. Als anderen dat niet willen past het niet dat er oproepen tot brandstichting of moord worden geuit.
Je gaat niet in op het punt. Vrijheid van religie wordt vaak misbruikt om mensen die die religie niet aanhangen, weer van alles op te dringen.
  zondag 8 februari 2015 @ 11:32:53 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149466348
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 07:42 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die reacties van voor en tegenstanders op o.a. facebook is echt popcorn-waardig.

Kijk hier maar eens: https://www.facebook.com/IdentitairVerzet/posts/805683276164920
Ik heb een nieuw woord geleerd: neo natie.
pi_149466426
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw woord geleerd: neo natie.
Dat zijn twee woorden.
pi_149466452
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je gaat niet in op het punt. Vrijheid van religie wordt vaak misbruikt om mensen die die religie niet aanhangen, weer van alles op te dringen.
Iedereen mag opkomen voor wat hij belangrijk vindt, ook religieuze mensen, zolang ze dat langs democratische weg doen.
pi_149466476
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Iedereen mag opkomen voor wat hij belangrijk vindt, ook religieuze mensen, zolang ze dat langs democratische weg doen.
En nazi's? Die ook?
pi_149466481
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En nazi's? Die ook?
Ja die ook.
pi_149466494
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja die ook.
Niet in Nederland. In de rest van Europa ook niet.
pi_149466521
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De uitgangspunten van religie zijn doorgaans al niet democratisch. Democratie is de wil van het volk, religie de wil van God. Groot verschil is dat dat eerste min of meer vast te stellen is via bv. verkiezingen (waar best nog het één en ander op aan te merken is) en dat dat tweede tot nu toe op geen enkele wijze is vastgesteld. Er is niet vastgesteld dat er een God is, er is niet vastgesteld dat die God zijn visie in een boek heeft gezet, er is niet vastgesteld dat de visies in de boeken ook de visies van die God zijn en er is niet vastgesteld hoe e.e.a. geïnterpreteerd moet worden. Kortom: de rechtmatigheid van religieuze claims is totaal onbewezen.
pi_149466534
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet in Nederland. In de rest van Europa ook niet.
Jawel hoor als je je maar aan de wetten houdt.
pi_149466539
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

De uitgangspunten van religie zijn doorgaans al niet democratisch. Democratie is de wil van het volk, religie de wil van God. Groot verschil is dat dat eerste min of meer vast te stellen is via bv. verkiezingen (waar best nog het één en ander op aan te merken is) en dat dat tweede tot nu toe op geen enkele wijze is vastgesteld. Er is niet vastgesteld dat er een God is, er is niet vastgesteld dat die God zijn visie in een boek heeft gezet, er is niet vastgesteld dat de visies in de boeken ook de visies van die God zijn en er is niet vastgesteld hoe e.e.a. geïnterpreteerd moet worden. Kortom: de rechtmatigheid van religieuze claims is totaal onbewezen.
Juist.
pi_149466556
quote:

[..]

Dat maakt geen bal uit. Als mensen iets willen omdat ze denken dat het van god moet dan mag dat ook als uitgangspunt dienen van hun politieke opvattingen.
pi_149466557
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor als je je maar aan de wetten houdt.
Ja, en daar zit nou juist het probleem bij nazi's. Had ik dat er echt bij moeten zeggen?
pi_149466582
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, en daar zit nou juist het probleem bij nazi's. Had ik dat er echt bij moeten zeggen?
Je mag rustig weer uitgangspunten van het nationaal socialisme gaan uitdragen als politieke agenda.
pi_149466602
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat maakt geen bal uit. Als mensen iets willen omdat ze denken dat het van god moet dan mag dat ook als uitgangspunt dienen van hun politieke opvattingen.
Ook als de vermeende opvattingen van die vermeende god compleet in strijd zijn met de wet?
pi_149466606
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je mag rustig weer uitgangspunten van het nationaal socialisme gaan uitdragen als politieke agenda.
Nee. Racisme is nogal verboden.

Hoe dan ook: veel religieuze regels zijn, net als racisme, tegen de wet.
pi_149466610
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet alleen bij nazi's.
pi_149466622
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet alleen bij nazi's.
Daarom noem ik die als voorbeeld.
pi_149466632
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daarom noem ik die als voorbeeld.
Treffend voorbeeld, alleen snapt hij het punt niet helemaal (volgens mij).
pi_149466646
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Treffend voorbeeld, alleen snapt hij het punt niet helemaal (volgens mij).
Dat lijkt me wel duidelijk ja.
pi_149467046
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Racisme is nogal verboden.

Hoe dan ook: veel religieuze regels zijn, net als racisme, tegen de wet.
Desondanks heb je de politieke vrijheden waardoor je wel mag pleiten voor racisme. Het zal logisch zijn dat je moet weten hoe en wanneer je wat mag zeggen maar het is niet verboden.
pi_149467079
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Desondanks heb je de politieke vrijheden waardoor je wel mag pleiten voor racisme. Het zal logisch zijn dat je moet weten hoe en wanneer je wat mag zeggen maar het is niet verboden.
Pleiten voor racisme? Hoogstens in die zin dat je mag pleiten voor legalisering, maar verder absoluut niet.
pi_149467101
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Pleiten voor racisme? Hoogstens in die zin dat je mag pleiten voor legalisering, maar verder absoluut niet.
quote:
De leden van de Staten-Generaal, de ministers, de staatssecretarissen en andere personen die deelnemen aan de beraadslaging, kunnen niet in rechte worden vervolgd of aangesproken voor hetgeen zij in de vergaderingen van de Staten-Generaal of van commissies daaruit hebben gezegd of aan deze schriftelijk hebben overgelegd.
pi_149467143
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Ja, trap nog even een open deur in.

Hoe dacht je in de Kamer te komen?
pi_149467339
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En pleiten zou je dan ook nog eens moeten doen (in theorie) met redelijke argumenten. Je weet wel, het soort argumenten waarover religieuzen en andere dogmatische figuren doorgaans niet beschikken.
  zondag 8 februari 2015 @ 12:28:12 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149467394
racisme wordt natuurlijk net als al die andere krachttermen flink uitgehold om de discussie te corrumperen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149467431
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, trap nog even een open deur in.

Hoe dacht je in de Kamer te komen?
Je kunt ook gewoon gebruik maken van de andere mogelijkheden die de wet biedt. Verder denk ik niet dat een nazi snel in de kamer zal komen maar desondanks zijn er genoeg mogelijkheden om binnen de wet te pleiten voor nationaal socialisme.
  zondag 8 februari 2015 @ 12:32:04 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149467483
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zijn twee woorden.
Een nieuwe benaming dan, wijsneus.
pi_149471482
quote:

[..]

Nee dat is niet de boel omdraaien. Als je leest dat mensen je willen afschieten of ophangen of anderen de moskee in de fik willen steken
Waar is dat allemaal te lezen? Want volgens mij zuig je dit gewoon uit je dikke, islamofiele duim. Net als al die andere lulkoekverhalen over zogenaamde "bedreigingen en geweld aan het adres van moslims".

De waarheid is dat niet-moslims nog steeds oneindig veel vaker bedreigd en geweld aan gedaan worden door moslims, dan andersom.
  zondag 8 februari 2015 @ 14:50:16 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149471958
Oneindig veel vaker, toe maar :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149471970
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:50 schreef Re het volgende:
Oneindig veel vaker, toe maar :D
Oneindig veel vaker.
pi_149472003
Wat een drukte over wat jongens die onrechtmatig een bouwplaats hebben betreden zeg...
pi_149472029
Je gaat toch ook geen moskee bouwen :') Als die mensen willen geloven is dat prima, maar ze moeten niet de straat vervuilen met die islam.
Conscience do cost.
pi_149473280
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:52 schreef ems. het volgende:
Je gaat toch ook geen moskee bouwen
Waarom niet?
pi_149473400
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:26 schreef bamibij het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat geloof in mijn ogen iets persoonlijks is waar je andere mensen niet mee moet lastig vallen. Geen oorvervuiling, maar ook geen oogvervuiling. Verder is geloof sowieso iets wat je zoveel mogelijk moet beperken aangezien het slecht is voor mensen.
Conscience do cost.
pi_149473846
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:37 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Waar is dat allemaal te lezen? Want volgens mij zuig je dit gewoon uit je dikke, islamofiele duim. Net als al die andere lulkoekverhalen over zogenaamde "bedreigingen en geweld aan het adres van moslims".

De waarheid is dat niet-moslims nog steeds oneindig veel vaker bedreigd en geweld aan gedaan worden door moslims, dan andersom.
Kijk maar even bij de facebook van wijsteunendepvv bij het artikel over marcouch. Die lui leren het blijkbaar nooit.

Bijv.
quote:
Dirk-jan Hueting Ophangen deze geestelijk gestoorde idioot die Nederland niet waardig is
https://www.facebook.com/Wijsteunendepvv/posts/1561374667482616

Dat figuur (of iemand die zijn naam gebruikt) die is vrijgesproken van brandstichting heeft er ook gereageerd:
quote:
Ben van der Kooi Zo kan je natuurlijk ook 'aktievoeren' tegen islamitische kazernes......

Mag niet, want het is wel een beetje strafbaar,
maar het KAN wel zoals hier bijvoorbeeld het geval was, en in wellicht wel meer gevallen van brandende moskeëen het geval was

pi_149473899
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Omdat geloof in mijn ogen iets persoonlijks is waar je andere mensen niet mee moet lastig vallen. Geen oorvervuiling, maar ook geen oogvervuiling. Verder is geloof sowieso iets wat je zoveel mogelijk moet beperken aangezien het slecht is voor mensen.
Oké man :')

Kerken en synagogen ook allemaal platgooien? En schuilkerken maar weer introduceren dan?
pi_149474225
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus in feite ben jij een soort van religieuze fundamentalist, maar dan omgekeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149474235
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:47 schreef bamibij het volgende:

[..]

Oké man :')

Kerken en synagogen ook allemaal platgooien?
Wat al staat hoeft niet platgegooid te worden, zolang er maar niets nieuws bijkomt. Ook kerken en synagogen natuurlijk, ja.
quote:
En schuilkerken maar weer introduceren dan?
Lijkt me niet nodig en heeft weinig hiermee te maken.
Conscience do cost.
pi_149474724
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kijk maar even bij de facebook van wijsteunendepvv bij het artikel over marcouch. Die lui leren het blijkbaar nooit.

Bijv.

[..]

https://www.facebook.com/Wijsteunendepvv/posts/1561374667482616

Dat figuur (of iemand die zijn naam gebruikt) die is vrijgesproken van brandstichting heeft er ook gereageerd:

[..]

Dus 2 totaaltokkies, die waarschijnlijk altijd al een hekel gehad hebben aan moslims (en terecht waarschijnlijk), posten iets onaardigs op de Facebookpagina van de één of andere anti-islambeweging (waarbij helemaal niet gezegd is dat de betreffende totaaltokkies ook daadwerkelijk onderdeel van de beweging uitmaken!), en jij blaast dat meteen op tot "radicalisering van bepaalde mensen die moeite hebben met de islam" en voegt daar meteen aan toe:
quote:
Als je leest dat mensen je willen afschieten of ophangen of anderen de moskee in de fik willen steken dan is het logisch dat men angstig wordt. Deze mensen gaan een stuk verder dan de PVV van Wilders zelf.
Dit terwijl er dus nog he-le-maal niets ernstigs gebeurd is, en de "bedreigingen en geweld aan het adres van moslims" tot nu toe beperkt zijn gebleven tot wat roeptoeterij van enkele vmbo-josten op internet. En dan vind jij het wel begrijpelijk dat zo'n idioot als Marcouch de boel meteen op scherp zet?

Als jij serieuze bedreigingen en geweld aan het adres van moslims wenst, dan moet je zo'n haatzaaier als Marcouch gewoon nog een paar jaar z'n gang laten gaan.
pi_149474739
Natuurlijk heeft dat hier wel mee te maken. Als jij dat soort publieke gebouwen wilt gaan verbieden, moeten de gelovigen immers weer een andere plek gaan vinden om bijeen te komen.

En aangezien absoluut niemand er ook maar enige hinder aan mag ondervinden van jou, zal dat stiekem moeten. gezellig op zolders ofzo.

Echt een fijne samenleving waar jij voor staat.
pi_149474874
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:08 schreef bamibij het volgende:
Natuurlijk heeft dat hier wel mee te maken. Als jij dat soort publieke gebouwen wilt gaan verbieden, moeten de gelovigen immers weer een andere plek gaan vinden om bijeen te komen.
Dat kan dan prima zoals "normale" mensen bij iemand thuis, of in een buurtgebouw of iets dergelijks. Ook kunnen wat mij betreft de religieuze gebouwen die er al staan nog steeds gebruikt worden. Het is nou niet bepaald alsof die overlopen van de drukte :D
quote:
En aangezien absoluut niemand er ook maar enige hinder aan mag ondervinden van jou, zal dat stiekem moeten. gezellig op zolders ofzo.
Spreek jij altijd met je vrienden af op zolders :?
quote:
Echt een fijne samenleving waar jij voor staat.
Dank :)
Conscience do cost.
pi_149474913
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:08 schreef hpeopjes het volgende:
Dit terwijl er dus nog he-le-maal niets ernstigs gebeurd is, en de "bedreigingen en geweld aan het adres van moslims" tot nu toe beperkt zijn gebleven tot wat roeptoeterij van enkele vmbo-josten op internet. En dan vind jij het wel begrijpelijk dat zo'n idioot als Marcouch de boel meteen op scherp zet?

In die ene reactie staat al dat er brandstichtingen zijn geweest daarnaast zijn doodsbedreigingen zelf al tamelijk ernstig. Ook jouw reactie geeft aan dat sprake is van grote radicalisering als het uiten van doodsbedreigingen al als normaal en niet ernstig wordt gevonden.

Oh en lees de rest ook even na want er staan wel meer teksten als bijv. "Afschieten", daarnaast is er op die site al een hele voorgeschiedenis van bedreigingen.
pi_149475451
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In die ene reactie staat al dat er brandstichtingen zijn geweest daarnaast zijn doodsbedreigingen zelf al tamelijk ernstig. Ook jouw reactie geeft aan dat sprake is van grote radicalisering als het uiten van doodsbedreigingen al als normaal en niet ernstig wordt gevonden.

Oh en lees de rest ook even na want er staan wel meer teksten als bijv. "Afschieten", daarnaast is er op die site al een hele voorgeschiedenis van bedreigingen.
Is dat per definitie fout dan?
pi_149475627
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:11 schreef ems. het volgende:
Het is nou niet bepaald alsof die overlopen van de drukte :D

Waar zeik je dan in godsnaam (haha) om?
pi_149475652
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is dat per definitie fout dan?
Ik heb geen idee wat je met "dat" bedoelde.
pi_149475692
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je met "dat" bedoelde.
Bedreigingen.
pi_149475746
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dit kun je niet menen. Wat een aanstellerij. En wat een hypocrisie.

Er zijn elke dag wel een paar miljoen moslims die mij, als ongelovige, dood wensen en de ergste dingen aan zouden willen doen. Tevens vinden er elke dag diverse bedreigingen en ernstige vormen van geweld plaats van moslims aan het adres van andersdenkenden, uit naam van de Islam. Als er dus één groep is die bang zou moeten zijn voor bedreigingen en geweld, dan zijn het de niet-moslims wel. En dan met name ongelovigen, zoals ikzelf.

Maar denk je nu echt dat ik wakker lig van al die bedreigingen en al dat geweld? Nee, natuurlijk niet, en daarom is het ook te triest voor woorden dat jij suggereert dat moslims zich bedreigd zouden voelen door het geleuter van een paar halfies op internet.

Zeg eens eerlijk, ben jij zelf een moslim?
quote:
Tsja, dat krijg je er nu van. Als je er zelf voor kiest om een "religie" aan te hangen die als doel heeft om andersdenkenden te onderdrukken en geweld aan te doen, dan krijgen die andersdenkenden een hekel aan je. Dat lijkt me een volstrekt natuurlijke en menselijke reactie.
pi_149475823
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:29 schreef hpeopjes het volgende:

Tsja, dat krijg je er nu van. Als je er zelf voor kiest om een "religie" aan te hangen die als doel heeft om andersdenkenden te onderdrukken en geweld aan te doen, dan krijgen die andersdenkenden een hekel aan je. Dat lijkt me een volstrekt natuurlijke en menselijke reactie.
Precies. NSB-ers (voorstanders van een totalitair regime en agressie jegens mensen die het daar niet mee eens waren) werden decennia geleden ook vast weleens bedreigd...

Moslims manoeuvreren zich nu weer in de slachtofferrol en zelfs figuren als Wijbenga en Marcouch, die zich voordoen als seculier, gaan daar nu in mee.
pi_149475968
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bedreigingen.
Ja bedreigingen met geweld en brandstichting zijn verkeerd.
pi_149476013
Per definitie? Geweld tegen NSB-ers in WO2 was ook fout?
pi_149476104
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. NSB-ers (voorstanders van een totalitair regime en agressie jegens mensen die het daar niet mee eens waren) werden decennia geleden ook vast weleens bedreigd...

Moslims manoeuvreren zich nu weer in de slachtofferrol en zelfs figuren als Wijbenga en Marcouch, die zich voordoen als seculier, gaan daar nu in mee.
Dat is inderdaad precies wat er nu gebeurt. En wat we al wel veel vaker hebben zien gebeuren bij moslims.

Keer op keer zijn het juist moslims die anderen bedreigen en geweld aan doen, nota bene uit naam van de Islam. Of het nu gaat over de diverse terroristische aanslagen, ongegeneerd antisemitisme, haatzaaierij in de moskee of racistisch straatgeweld door Marokkanen. Keer op keer ook weten moslims zich na dergelijke gebeurtenissen in de slachtofferrol te manoeuvreren.

Het is op zich best knap dat dat moslims tot nu toe elke keer weer gelukt is. Maar ik denk toch dat steeds meer mensen het door beginnen te krijgen, en dat deze truc z'n langste tijd heeft gehad.
pi_149476144
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:26 schreef bamibij het volgende:

[..]

Waar zeik je dan in godsnaam (haha) om?
Dat er geen enkele goede reden is om nieuwe religieuze gebouwen neer te zetten, dat geloof sowieso iets is dat niet gemotiveerd moet worden en dat de aanwezige gelegenheden meer dan toereikend zijn om de beperkte vraag aan te kunnen.

En ik zeik nergens om. Ik zet mijn mening neer en toen ging jij erom huilen ;)
Conscience do cost.
pi_149476183
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:29 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dit kun je niet menen. Wat een aanstellerij. En wat een hypocrisie.

Er zijn elke dag wel een paar miljoen moslims die mij, als ongelovige, dood wensen en de ergste dingen aan zouden willen doen. Tevens vinden er elke dag diverse bedreigingen en ernstige vormen van geweld plaats van moslims aan het adres van andersdenkenden, uit naam van de Islam. Als er dus één groep is die bang zou moeten zijn voor bedreigingen en geweld, dan zijn het de niet-moslims wel. En dan met name ongelovigen, zoals ikzelf.

Maar denk je nu echt dat ik wakker lig van al die bedreigingen en al dat geweld? Nee, natuurlijk niet, en daarom is het ook te triest voor woorden dat jij suggereert dat moslims zich bedreigd zouden voelen door het geleuter van een paar halfies op internet.

Zeg eens eerlijk, ben jij zelf een moslim?

[..]

Jij mag dat allemaal een normale reactie vinden maar wat mij betreft maakt het de hele pvv achtige beweging een erg gevaarlijke stroming. Nederlandse wetgeving is nu eenmaal duidelijk over dergelijke zaken en ik denk dat de aanhang van de PVV ook niet groter wordt door idioten die op een site gaan schrijven:
quote:
Hans Veltman Het wordt tijd om de wapens zelf op te pakken en op te treden tegen deze epidemie van kakkerlakken in ons land.... Wij worden continue gediscrimineerd door hun. De moslims verspreiden met hun moskeeën continue haat en zetten aan tot geweld. Dit was een vreedzame demonstratie en ons recht om ons ertegen te verzetten: Vrijheid van Meningsuiting en het recht om te demonstreren ergens tegen.... Tijd voor actie
Dat de beheerders al die ongijn laten staan na de ophef die al eerder was ontstaan is uitermate triest. De pot verwijt de ketel gaat dan ook zeker op, verwijten maken aan moslim zijde maar de eigen idioten moeten wel mensen kunnen bedreigen.
pi_149476205
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:40 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is inderdaad precies wat er nu gebeurt. En wat we al wel veel vaker hebben zien gebeuren bij moslims.

Keer op keer zijn het juist moslims die anderen bedreigen en geweld aan doen, nota bene uit naam van de Islam. Of het nu gaat over de diverse terroristische aanslagen, ongegeneerd antisemitisme, haatzaaierij in de moskee of racistisch straatgeweld door Marokkanen. Keer op keer ook weten moslims zich na dergelijke gebeurtenissen in de slachtofferrol te manoeuvreren.

Het is op zich best knap dat dat moslims tot nu toe elke keer weer gelukt is. Maar ik denk toch dat steeds meer mensen het door beginnen te krijgen, en dat deze truc z'n langste tijd heeft gehad.
:Y

Nou, het lukt ze nog vrij aardig. Seculiere types als Marcouch en Wijbenga meten zich die slachtofferrol aan en partijen als PvdA, SP, GL, D'66 en de VVD zullen daar wel in meegaan! Zolang politici blijven accepteren dat de gematigde Islam niet bestaat, maar er hoogstens Moslims zijn die punten uit de Koran links laten liggen, is het sowieso een kansloze zaak in de 2e kamer.
pi_149476228
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:37 schreef Halcon het volgende:
Per definitie? Geweld tegen NSB-ers in WO2 was ook fout?
Wat weer een onzin om vredestijd te vergelijken met een oorlogssituatie.
  zondag 8 februari 2015 @ 16:45:19 #94
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_149476276
"megamoskee" :')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149476277
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat weer een onzin om vredestijd te vergelijken met een oorlogssituatie.
Ga eens op het punt in. Ook een oorlog is ooit voorafgegaan aan "vredestijd".
  zondag 8 februari 2015 @ 16:46:17 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149476312
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:28 schreef Re het volgende:
racisme wordt natuurlijk net als al die andere krachttermen flink uitgehold om de discussie te corrumperen
Racisme kan het niet eens zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149476342
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ga eens op het punt in. Ook een oorlog is ooit voorafgegaan aan "vredestijd".
Ik weet niet welk punt je bedoelt, ik ben ingegaan op het verschil tussen oorlogsituatie en niet oorlogsituatie. Zelfs juridische gelden dan andere regels.
pi_149476376
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik weet niet welk punt je bedoelt, ik ben ingegaan op het verschil tussen oorlogsituatie en niet oorlogsituatie. Zelfs juridische gelden dan andere regels.
Het punt dat het per definitie fout is.

Het zou zomaar kunnen dat mensen die ageerden tegen de NSB destijds ook werden vervolgd... Geen idee, ik was er niet bij, maar kan het me prima voorstellen.
  zondag 8 februari 2015 @ 16:48:46 #99
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_149476393

:')
Ik drink geen kraantjeswater.
  zondag 8 februari 2015 @ 16:50:02 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149476429
quote:

[..]

Dus horen ze ook geen rechtmatige grond te hebben. Als je je daar dan toch aan wil houden, is het je eigen keuze, maar dat hoeft niet gefaliciliteerd en uitgebreid te worden.

En al helemaal niet in een land waar die idealogie nooit heeft bestaan.
1947-2016
pi_149476447
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het punt dat het per definitie fout is.

Het zou zomaar kunnen dat mensen die ageerden tegen de NSB destijds ook werden vervolgd... Geen idee, ik was er niet bij, maar kan het me prima voorstellen.
Als jij een discussie wil over bedreigingen en geweld en de verschillen tussen oorlogstijd en vredestijd open je maar een ander topic elders. Hier is dat volledig off-topic volgens mij en niet relevant.
  zondag 8 februari 2015 @ 16:50:55 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149476463
quote:
Ik zie helemaal geen oproepen tot geweld eigenlijk.

Stop de islam... ja, als dat een mening is van iemand.
1947-2016
pi_149476480
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als jij een discussie wil over bedreigingen en geweld en de verschillen tussen oorlogstijd en vredestijd open je maar een ander topic elders. Hier is dat volledig off-topic volgens mij en niet relevant.
Ok, je argumenten zijn op. Weten we dat ook weer. :)
pi_149476489
Wat heb ik gemist dat ik op het moment even iet dat plaatje begrijp van TapZoo in de op.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, mag ook wel het is zondagbrakdag.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_149476496
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het lijkt me zelfs een uitgangspositie die redelijker is dan de uitgangspositie dat je meer wil van een godsdienst die totaliteit is en discriminerend jegens mensen die zichzelf niet onder die godsdienst scharen.
pi_149476526
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij mag dat allemaal een normale reactie vinden maar wat mij betreft maakt het de hele pvv achtige beweging een erg gevaarlijke stroming.
Achja, wat jou betreft. Wat mij betreft niet.

Maar dat de islam een levensgevaarlijke politieke stroming is, dat moet onderhand voor iedereen wel vaststaan. Behalve voor die lui dan die zelf die stroming aanhangen, of die daar een sterke verwantschap mee voelen.
pi_149476530
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat weet je pas als je een topic opent maar ik blijf bij het standpunt dat een "principiële" discussie over bedreigingen en geweld hier niet relevant is. Het staat je vrij om hier duidelijk te maken dat het wel on-topic is.
pi_149476631
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat weet je pas als je een topic opent maar ik blijf bij het standpunt dat een "principiële" discussie over bedreigingen en geweld hier niet relevant is. Het staat je vrij om hier duidelijk te maken dat het wel on-topic is.
Het lijkt me in dit topic een relevante discussie. Haal je dat weg, dan blijft het ongeoorloofd betreden van een bouwplaats over. Dan blijft er feitelijk niets over dus.
pi_149476687
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:53 schreef Wespensteek het volgende:
maar ik blijf bij het standpunt dat een "principiële" discussie over bedreigingen en geweld hier niet relevant is.
Ja, dat snap ik. Want zolang we het er niet over hoeven te hebben, kun jij lekker je opruiende drek blijven spuien in dit topic.
pi_149476759
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt me in dit topic een relevante discussie. Haal je dat weg, dan blijft het ongeoorloofd betreden van een bouwplaats over. Dan blijft er feitelijk niets over dus.
Er is ook weinig aan de hand toch met die "bezetting", een kort protest en over tot de orde van de dag. Alleen kan ik me wel voorstellen dat mensen overdreven reageren juist door alle bedreigingen die elders zijn en worden geuit. De sfeer die is gecreëerd zorgt voor de overdreven reacties op onbenullige acties.
pi_149476835
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is ook weinig aan de hand toch met die "bezetting", een kort protest en over tot de orde van de dag. Alleen kan ik me wel voorstellen dat mensen overdreven reageren juist door alle bedreigingen die elders zijn en worden geuit. De sfeer die is gecreëerd zorgt voor de overdreven reacties op onbenullige acties.
M.i. moet je dan eerst goed kijken naar oorzaak en gevolg. De oorzaak is m.i. een boek waarin een totalitair regime wordt voorgesteld waarin het leven voor andersdenkenden absoluut niet prettig is!

Marcouch vergeet kennelijk dat de maten van zijn baasje Samson geregeld dingen slopen en bezetten als ze vinden dat het het milieu vervuilt.
pi_149476848
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:59 schreef Wespensteek het volgende:
De sfeer die is gecreëerd zorgt voor de overdreven reacties op onbenullige acties.
Je bedoelt dat moslims dit over zichzelf afroepen?
pi_149477021
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

M.i. moet je dan eerst goed kijken naar oorzaak en gevolg. De oorzaak is m.i. een boek waarin een totalitair regime wordt voorgesteld waarin het leven voor andersdenkenden absoluut niet prettig is!

Marcouch vergeet kennelijk dat de maten van zijn baasje Samson geregeld dingen slopen en bezetten als ze vinden dat het het milieu vervuilt.
De oorzaak is volgens mij dat mensen zich niet aan de Nederlandse wet houden en dat de wet niet voldoende gehandhaafd wordt. Jij mag jouw mening over de islam hebben en anderen mogen dat weerspreken met woorden maar qua gedrag moeten beide kanten de Nederlandse wetten respecteren en de handhaving aan politie en justitie overlaten.
pi_149477114
Als dit bij een synagoge zou gebeuren hadden bepaalde lieden hier wel moord en brand geschreeuwd.
pi_149477152
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De oorzaak is volgens mij dat mensen zich niet aan de Nederlandse wet houden en dat de wet niet voldoende gehandhaafd wordt. Jij mag jouw mening over de islam hebben en anderen mogen dat weerspreken met woorden maar qua gedrag moeten beide kanten de Nederlandse wetten respecteren en de handhaving aan politie en justitie overlaten.
Dat klopt formeel allemaal. Net zoals dat het een feit is dat de uitgangspunten van de Islam compleet in strijd zijn met de Nederlandse (grond)wet. In die zin is ageren tegen meer Islam m.i. een hele redelijke positie.
pi_149477306
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt formeel allemaal. Net zoals dat het een feit is dat de uitgangspunten van de Islam compleet in strijd zijn met de Nederlandse (grond)wet. In die zin is ageren tegen meer Islam m.i. een hele redelijke positie.
Er zijn heel veel religieuze uitgangspunten in strijd met de Nederlandse wet maar dat geeft je niet het recht zelf de wetten te negeren als je daar tegen bent.
pi_149477388
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn heel veel religieuze uitgangspunten in strijd met de Nederlandse wet maar dat geeft je niet het recht zelf de wetten te negeren als je daar tegen bent.
En dan komen we weer bij de vraag of dat per definitie zo is...
pi_149477401
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:10 schreef Xa1pt het volgende:
Als dit bij een synagoge zou gebeuren hadden bepaalde lieden hier wel moord en brand geschreeuwd.
Bij een synagoge in aanbouw?
pi_149477513
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lijkt mij opnieuw weinig relevant.
pi_149477542
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Bij een synagoge in aanbouw?
Ja, met vlaggen 'stop de islam'.
pi_149477633
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

hahahaha
pi_149477679
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

_O-
pi_149477733
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij opnieuw weinig relevant.
Jij beweert e.e.a., maar de vraag of die beweringen van jou wel echt waar zijn, lijkt jou "weinig relevant"?
pi_149477775
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jij beweert e.e.a., maar de vraag of die beweringen van jou wel echt waar zijn, lijkt jou "weinig relevant"?
Conclusie is volgens mij vooral dat user Wespensteek weinig relevant is!
  zondag 8 februari 2015 @ 17:28:35 #125
365082 IPA35
Patriarch
pi_149477785
Ik ben ook wel meer voorstander van discrete moskeeën in plaats van dit soort lelijke neo-oriëntaalse bouwstijlen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_149477803
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verkondig jij je mening ook op andermans gebouwen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149478003
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik denk dat het overbodig is om te onderbouwen dat men zich in Nederland aan de Nederlandse wet moet houden en ik blijf een discussie of dat per "definitie zo is" off-topic vinden. Meer het staat jullie vrij de relevantie daarvan aan te tonen.
pi_149478408
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:10 schreef Xa1pt het volgende:
Maar dan hadden bepaalde lieden niet het genot ervaren van voor de 7482e keer "als dit en dat was gebeurt was hadden jullie zus en zo gereageerd"-retoriek te spuien.
Conscience do cost.
pi_149478535
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk dat het overbodig is om te onderbouwen dat men zich in Nederland aan de Nederlandse wet moet houden en ik blijf een discussie of dat per "definitie zo is" off-topic vinden. Meer het staat jullie vrij de relevantie daarvan aan te tonen.
Dus jij voert een argument op en vervolgens is doorgaan op dat argument offtopic en kap je op die manier de discussie af?

Dat vind ik geen heel sterke wijze van discussiëren.
pi_149478626
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus jij voert een argument op en vervolgens is doorgaan op dat argument offtopic en kap je op die manier de discussie af?

Dat vind ik geen heel sterke wijze van discussiëren.
Ik geef mijn mening, als jij vindt dat jouw opmerking wel relevant is moet jij dat maar onderbouwen. Ik kon er geen inhoudelijk weerwoord in ontdekken in elk geval waar ik inhoudelijk op kon reageren.
pi_149478645
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik geef mijn mening, als jij vindt dat jouw opmerking wel relevant is moet jij dat maar onderbouwen. Ik kon er geen inhoudelijk weerwoord in ontdekken in elk geval waar ik inhoudelijk op kon reageren.
Ik ga door op jouw mening en vraag me af of jouw argument altijd standhoudt. Dat lijkt me heel redelijk in een discussie.
pi_149478738
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ga door op jouw mening en vraag me af of jouw argument altijd standhoudt. Dat lijkt me heel redelijk in een discussie.
Nee want of het in andere gevallen ook geldt is niet relevant voor dit geval.
pi_149478785
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want of het in andere gevallen ook geldt is niet relevant voor dit geval.
Het is wel relevant om te bepalen of jouw argument op gaat. Of je zou je argument wat beter moeten specificeren. Dat kan ook natuurlijk.
pi_149479658
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

maar wat mij betreft maakt het de hele pvv achtige beweging een erg gevaarlijke stroming.
Opmerkelijke uitspraak. Laat ik eens even op de linkse toer gaan. Ik heb altijd geleerd dat de ideologie nooit bestaat. Dus de islam, het christendom en de PVV bestaat niet. Elke aanhanger interpreteert zijn ideologie namelijk anders dus van de PVV kan je niet spreken. De daden van deze beestachtige idioten (want dat zijn het) in naam van de PVV kan je niet op de hele ideologie afschuiven. Claimen dat de PVV gevaarlijk is kan dan ook niet, net zoals links stelt dat claimen dat het christendom of de islam gevaarlijk is, niet kan.
pi_149479803
quote:
De Nederlandse Pegida-versie. :')
pi_149479867
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Opmerkelijke uitspraak. Laat ik eens even op de linkse toer gaan. Ik heb altijd geleerd dat de ideologie nooit bestaat. Dus de islam, het christendom en de PVV bestaat niet. Elke aanhanger interpreteert zijn ideologie namelijk anders dus van de PVV kan je niet spreken. De daden van deze beestachtige idioten (want dat zijn het) in naam van de PVV kan je niet op de hele ideologie afschuiven. Claimen dat de PVV gevaarlijk is kan dan ook niet, net zoals links stelt dat claimen dat het christendom of de islam gevaarlijk is, niet kan.
Hoeveel PVV-stromingen zijn er?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149479982
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel PVV-stromingen zijn er?
Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Ik las vandaag wel dat de provinciale PVV, i.t.t. de landelijke PVV, het hoofdoekjesverbod heeft laten varen, dus dit zou suggereren dat er meerdere stromingen onder de PVV bestaan.
pi_149480093
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Ik las vandaag wel dat de provinciale PVV, i.t.t. de landelijke PVV, het hoofdoekjesverbod heeft laten varen, dus dit zou suggereren dat er meerdere stromingen onder de PVV bestaan.
Met 'suggereren' heb ik niets. Er zijn dus geen duidelijk afgebakende officiële stromingen binnen de PVV. Oftewel, appels en peren jongeman.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480189
O, wauw. PVV'isme is nu een heuse levensovertuiging geworden?
pi_149480194
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Met 'suggereren' heb ik niets. Er zijn dus geen duidelijk afgebakende officiële stromingen binnen de PVV. Oftewel, appels en peren jongeman.
Dat er verschillende verkiezingsprogramma's onder de PVV rouleren, duidt erop dat er binnen de PVV verschillende standpunten zijn. Dat deze stromingen niet bij een officieel instituut geregistreerd staat, doet er niets aan af. Het gaat het om principe dat ik aanhaalde: de ideologie bestaat niet.
pi_149480231
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat er verschillende verkiezingsprogramma's onder de PVV rouleren, duidt erop dat er binnen de PVV verschillende standpunten zijn. Dat deze stromingen niet bij een officieel instituut geregistreerd staat, doet er niets aan af. Het gaat het principe: de ideologie bestaat niet.
Appels - Peren..

Waar zijn de verschillende verkiezingsprogramma's? Op de website zie ik er maar één namelijk. Er is geen andere PVV-stroming, wie ben je nu voor de gek aan het houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480289
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Appels - Peren..

Waar zijn de verschillende verkiezingsprogramma's? Op de website zie ik er maar één namelijk. Er is geen andere PVV-stroming, wie ben je nu voor de gek aan het houden.
Nou ja... Waar zijn dan de verschillende Korans?
pi_149480330
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Appels - Peren..

Dat komt omdat je niet goed kijkt. Hier het verkiezingsprogramma van PVV-Zeeland: http://www.pvvzeeland.nl/(...)/programma-2015-2019
pi_149480334
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hm nee.

Je vergelijkingen slaan als een lul op een drumstel.
pi_149480354
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat komt omdat je niet goed kijkt. Hier het verkiezingsprogramma van PVV-Zeeland: http://www.pvvzeeland.nl/(...)/programma-2015-2019
Wat heeft dat te maken met de PVV op nationaal niveau?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480450
quote:

[..]

Opmerkelijke uitspraak. Laat ik eens even op de linkse toer gaan. Ik heb altijd geleerd dat de ideologie nooit bestaat.
Welke mafkees heeft jou wijsgemaakt dat 'de ideologie nooit bestaat' .
Of ben jij zelf die mafkees ?
pi_149480456
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hm nee.

Je vergelijkingen slaan als een lul op een drumstel.
Goed argument, Koos.
pi_149480473
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken met dat ik zeg dat er binnen de PVV verschillende stantpunten zijn en dat je - aan de hand van de logica van links - moeilijk de daden van enkele individuen aan de hele ideologie kan aanrekenen.
pi_149480479
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Helemaal niks.

Maar we kennen Zienswijze. Die blijft zijn punt vasthouden totdat je ofwel hem gelijk geeft of weggaat uit dit topic.
pi_149480496
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:36 schreef Jigzoz het volgende:
O, wauw. PVV'isme is nu een heuse levensovertuiging geworden?
Vroeg je daar niet zelf om met jouw "nieuwe hokjes" niburuïsme en complottisme?

Dit waren 5 jochies die geen geweld gebruikten.

En ze hadden vlaggen en spandoeken, nou, nou, poe, poe, "bezetting!" "Aanslag op de islam!" (huh, maar die bestond toch niet, beste huis-tuin-en-keuken-moslims? :') )

Die 5 Leidse lombroso's doen dit omdat ze in jou, moslim, Marcouch, laat ik jouw hoofd pakken, want dat stak je zelf uit, niet iemand zien die erg hard afstand neemt van dat soort debiele eikels als salafisten en andere achterlijke geitenneukers.

Dat jullie dat na zoveel jaar rants van Theo van Gogh nog niet begrijpen, is veelzeggend.

Neem es meer afstand van die salafisten, gooi ze desnoods uit "de islam die je voorstaat", kick ze uit de moskees, ridiculiseer ze, satire (je woont in het Westen en bent er meestal geboren ook), whatever.

Het enige wat je hoort, is "joah, tzijn geen moslims".

Bewijs dat dan? Trap ze uit de islam dan. Of wat jullie onder "de islam" verstaan.

Als normale moslims zich veel sterker zouden afzetten tegen juist al die achterlijke moslims, zouden mensen met iets mindere inschattingscapaciteiten, zoals 5 kaalkopjes uit de polder, jullie ook niet steeds verwarren met juist de ziekste, intolerantste en onplezierigste onder de moslims, hetzelfde boek en dezelfde god en profeet aanhangend...

pi_149480501
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja... Waar zijn dan de verschillende Korans?
Hoeveel mensen hebben een positie a la Wilders in de PVV?

Hoeveel religieuze leiders zijn er binnen de diverse religies.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480504
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Goed argument, Koos.
Het was geen argument.
pi_149480509
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was geen argument.
Dat zijn we van je gewend inderdaad!
pi_149480523
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke mafkees heeft jou wijsgemaakt dat 'de ideologie nooit bestaat' .
Of ben jij zelf die mafkees ?
Dat hoor ik nogal regelmatig van users op dit forum: het christendom bestaat niet, de islam bestaat niet, etc.
pi_149480549
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit waren 5 jochies die geen geweld gebruikten.

En ze hadden vlaggen en spandoeken, nou, nou, poe, poe, "bezetting!" "Aanslag op de islam!" (huh, maar die bestond toch niet, beste huis-tuin-en-keuken-moslims? :') )

Die 5 Leidse lombroso's doen dit omdat ze in jou, moslim, Marcouch, laat ik jouw hoofd pakken, want dat stak je zelf uit, niet iemand zien die erg hard afstand neemt van dat soort debiele eikels als salafisten en andere achterlijke geitenneukers.

Dat jullie dat na zoveel jaar rants van Theo van Gogh nog niet begrijpen, is veelzeggend.

Neem es meer afstand van die salafisten, gooi ze desnoods uit "de islam die je voorstaat", kick ze uit de moskees, ridiculiseer ze, satire (je woont in het Westen en bent er meestal geboren ook), whatever.

Het enige wat je hoort, is "joah, tzijn geen moslims".

Bewijs dat dan? Trap ze uit de islam dan. Of wat jullie onder "de islam" verstaan.

Als normale moslims zich veel sterker zouden afzetten tegen juist al die achterlijke moslims, zouden mensen met iets mindere inschattingscapaciteiten, zoals 5 kaalkopjes uit de polder, jullie ook niet steeds verwarren met juist de ziekste, intolerantste en onplezierigste onder de moslims, hetzelfde boek en dezelfde god en profeet aanhangend...
Als de andere kant ook zo zou reageren, als het de kaalkopjes betreft, dan heb je zo een burgeroorlog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480561
Maar vooral een groep mensen in de verdrukking duwen vanwege hun religieuze opvattingen.

Komt de samenleving echt ten goede.
pi_149480582
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zijn we van je gewend inderdaad!
Ongetwijfeld.
pi_149480589
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helemaal niks.

Maar we kennen Zienswijze. Die blijft zijn punt vasthouden totdat je ofwel hem gelijk geeft of weggaat uit dit topic.
Sterke analyse. Petje af, Koos. Je intellect verbaast me nog steeds elke dag.
pi_149480611
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als de andere kant ook zou reageren, ...
Hullie, hullie, hullie. De Ander heeft het gedaan...! :')

Je hebt net de tijd gehad het heel snel door te scannen, maar veel te weinig om de boodschap in je op te nemen.

FAAL, Mutant. Dikke faal. :r

pi_149480638
quote:
13s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hullie, hullie, hullie. De Ander heeft het gedaan...! :')

Je hebt net de tijd gehad het heel snel door te scannen, maar veel te weinig om de boodschap in je op te nemen.

FAAL, Mutant. Dikke faal. :r
Dikke faal voor begrijpend lezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480650
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hehehehe... In zekere zin klopt het inderdaad wel. Ook PVV'ers geloven allerlei zaken die voor mensen die wél een boodschap aan de werkelijkheid hebben nogal bijzonder overkomen.

Aan de andere kant vind ik de PVV minder omvattend dan het niburuïsme. Maar het begin is er zeker.
pi_149480677
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon een punt. Je komt met de meest debiele vergelijkingen om zogenaamd een punt te maken. Dat punt raakt echter volledig ondergesneeuwd door de debiliteit van de vergelijking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480678
quote:

[..]

Ik heb niks te maken met een linkse toer. Verder vind ik jouw uitleg erg opmerkelijk.
pi_149480703
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen hebben een positie a la Wilders in de PVV?

Hoeveel religieuze leiders zijn er binnen de diverse religies.
Geen idee.

Ik reageerde eigenlijk alleen op je vraag hoeveel PVV-verkiezingsprogramma's er zijn.
pi_149480715
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geen idee.

Ik reageerde eigenlijk alleen op je vraag hoeveel PVV-verkiezingsprogramma's er zijn.
Dan begrijp je nu wat er achter die vraag zit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480751
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat hoor ik nogal regelmatig van users op dit forum: het christendom bestaat niet, de islam bestaat niet, etc.
ahhhhhh maar dat gaat het om een stijltje .. met nadruk de en het uitspreken betekent dat er geen eenduidige uitleg is. Geen prototype van een islamiet, er is geen prototype van de Nederlander. Er zijn vele soorten met deze namen ( Dit laatste is wat Maxima bedoelde)
En dat is weer heel wat anders dan beweren dat ideologie op zich niet bestaat ,
Jouw interpretatie dat 'links' dus beweert dat er geen PVV of Islam is, maakt het nog onzinniger.
Zo bedoelen die users die jij aanhaalt het niet.
pi_149480753
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hehehehe... In zekere zin klopt het inderdaad wel. Ook PVV'ers geloven allerlei zaken die voor mensen die wél een boodschap aan de werkelijkheid hebben nogal bijzonder overkomen.

Aan de andere kant vind ik de PVV minder omvattend dan het niburuïsme. Maar het begin is er zeker.
Ja, ik heb exact het tegenovergestelde.

Ik snap die hokjesgeest niet. Het zoveel mogelijk willen groeperen van mensen. Hoe langer je leeft en hoe meer ervaring je krijgt, hoe meer je ziet hoe mensen verschillen, toch juist?

Dus die "ismes" worden wat vaag.

Maar moslims die zich de longen uit het lijf schreeuwen voor 5 kaalkopjes met vlaggetjes op een gebouw maar niet tegen AAAAAL die moslims met de meest achterlijke opvattingen die heul wat naarder zijn dan die 5 dakhazen in Leiden, neem ik nog minder serieus dan hun pedofiele Profeet.

pi_149480768
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan begrijp je nu wat er achter die vraag zit.
Nee, geen idee. Echt niet.

Maar je hoeft het mij niet uit te leggen hoor. Ik viel per ongeluk in de discussie. Het zal me verder worst wezen achter welke profeet mensen aan willen lopen. Of die nou Geert of Mohammed heet.
pi_149480818
quote:
12s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap die hokjesgeest niet. Het zoveel mogelijk willen groeperen van mensen. Hoe langer je leeft en hoe meer ervaring je krijgt, hoe meer je ziet hoe mensen verschillen, toch juist?

Maar moslims die zich de longen uit het lijf schreeuwen voor 5 kaalkopjes met vlaggetjes op een gebouw maar niet tegen AAAAAL die moslims met de meest achterlijke opvattingen die heul wat naarder zijn dan die 5 dakhazen in Leiden, neem ik nog minder serieus dan hun pedofiele Profeet.
Gelukkig protesteren moslims genoeg tegen al die andere moslims met die achterlijke opvattingen. Derhalve is je punt weer volstrekt niet valide.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480822
quote:

[..]

Dus als je een paar spandoeken ophangt op een bouwplaats ben je in jouw ogen een "beestachtige idioot"? Of bedoel je die lui die wat stoere praatjes over "afschieten" en "ophangen" op Facebook plaatsen?
pi_149480865
quote:

[..]

Dat je verschillen ziet wil niet zeggen dat er geen overeenkomsten zijn. Dat zorgt juist voor het bestaan van een groep.

Zo weet ik dat iemand die gelooft dat de boodschapper van God Mohammed heette, waarschijnlijk ook vindt dat homoseksualiteit niet zo'n goed idee is. En zo weet ik dat iemand die gelooft dat de maanlanding in scene is gezet waarschijnlijk ook gelooft dat 9-11 een hoax was.

Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk.
pi_149480889
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon een punt. Je komt met de meest debiele vergelijkingen om zogenaamd een punt te maken. Dat punt raakt echter volledig ondergesneeuwd door de debiliteit van de vergelijking.
Omdat je er geen antwoord op hebt. Als men beweert dat "de" islam niet bestaat, "het" christendom niet bestaat, kan je ook zeggen dat "de" PVV niet bestaat.
pi_149480895
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is wel relevant om te bepalen of jouw argument op gaat. Of je zou je argument wat beter moeten specificeren. Dat kan ook natuurlijk.
Als jij dat vindt moet je dat verduidelijken want ik zie niet in wat andere gevallen voor waarde zouden hebben mbt mijn opmerkingen in dit geval.
Ik schreef:
quote:
en dan reageer jij met:
quote:
Of iets per definitie zo is vind ik dus niet erg relevant. Als jij vindt dat men zich niet aan de wet hoeft te houden in dit geval moet je dat zelf maar onderbouwen.
pi_149480899
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gelukkig protesteren moslims genoeg tegen al die andere moslims met die achterlijke opvattingen. Derhalve is je punt weer volstrekt niet valide.
Je ontkent gewoon de realiteit. 1 miljoen Nedermoslims en 250 Koerden uit eigenbelang protesterend tegen IS. Verder alleen maar gejank over "die enge Wilders" en "Leidse bezetting, ik voel me zoooo angstig".

Een islam-nihilist, die kan mooi bij de BNW- en MSM-nihilisten die dezer dagen al voorbijkwamen. ^O^

pi_149480954
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat je er geen antwoord op hebt. Als men beweert dat "de" islam niet bestaat, "het" christendom niet bestaat, kan je ook zeggen dat "de" PVV niet bestaat.
De is een archetype. Dat geldt niet voor de Islam en het Christendom. Dat geldt wel voor de PVV. Zoals al aangegeven, daar zijn geen duidelijk afwijkende substromingen, met eigen leiders/scholen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149480988
quote:
9s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je ontkent gewoon de realiteit. 1 miljoen Nedermoslims en 250 Koerden uit eigenbelang protesterend tegen IS. Verder alleen maar gejank over "die enge Wilders" en "Leidse bezetting, ik voel me zoooo angstig".
_O-
pi_149481007
quote:

Een islam-nihilist, die kan mooi bij de BNW- en MSM-nihilisten die dezer dagen al voorbijkwamen. ^O^
Je geeft het inderdaad zelf aan, genoeg protest en zelfs actie vanuit de moslimkant. Tenzij je denkt dat moslims niets beters te doen hebben dan elke dag de gruweldaden van IS tegengaan /zich daartegen uit te spreken. Bovendien is IS gewoon ver van ons bed. Dit niet. Verder zie ik niets angstig aan deze 'bezetting', want die gasten schijten drie kleuren stront als er één baardaap voor ze staat. Dat soort figuren zijn het.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149481027
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb niks te maken met een linkse toer. Verder vind ik jouw uitleg erg opmerkelijk.
Je kan niet een hele ideologie over 1 kam scheren. Dat lees ik immers regelmatig op dit forum. Dan kan je toch ook niet de hele PVV over 1 kam scheren?
pi_149481135
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De is een archetype. Dat geldt niet voor de Islam en het Christendom. Dat geldt wel voor de PVV. Zoals al aangegeven, daar zijn geen duidelijk afwijkende substromingen, met eigen leiders/scholen.
Bepaal jij dat er per se versheidene leiders en scholen moeten zijn?

Binnen de PVV zijn er verschillende standpunten, binnen religies zijn er verschillende standpunten. Je kan zo'n ideologie dus niet over 1 kam scheren. Althans, dat is de logica die ik hoor.
pi_149481157
quote:

de BNW- en MSM-nihilisten die dezer dagen al voorbijkwamen. ^O^
Is dat weer een nieuwe niburu-overtuiging?
pi_149481178
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De PVV bestaat toch in elk geval als partij, de islam bestaat ook dat is de religie van de moslims en het christendom bestaat ook dat is de religie van de christenen. Wat dat verder betekent is inderdaad niet erg duidelijk, desondanks bestaan natuurlijk pvv-achtige bewegingen wel, Isis bestaat ook, de paus bestaat ook.

Als een site "wijsteunendePVV" herhaaldelijk toestaat dat men oproepen tot brandstichting plaatst, bedreigingen plaatst en uiterst beledigende teksten en plaatjes plaatst vind ik dat een pvv-achtige beweging die gevaarlijk bezig is. In het kader daarvan vind ik het ook logisch dat mensen angstig reageren op die bedreigingen.
pi_149481181
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je geeft het inderdaad zelf aan genoeg protest en zelfs actie vanuit de moslimkant.
Trol je nu je eigen nihilisme op mij? Mutant, dan moet je eerder opstaan... wat een zwaktebod zeg.

quote:
elke dag de gruweldaden van IS tegengaan /zich daartegen uit te spreken. Bovendien is IS gewoon ver van ons bed. Dit niet.
En hoppa, weer een drogreden, de IS-stroman.

Ik heb het helemaal niet over IS gehad. Ik heb het gehad over al die debielen onder de moslims. Die vinden dat homo's, vrouwen en joden minderwaardig zijn op maar enige manier. IN HET WESTEN.

Als er hier een Nederlandse atheist-BNW'er zou opstaan en die zou de ziekste dingen zeggen en de holocaust ontkennen en weet ik niet al, zou ik daar zeker tegenin gaan.

Die jihad moeten jullie voeren tegen de geitenneukers, niet tegen een paar kaalkopjes die het verschil tussen jou en die geitenneukers niet kan of wil zien.

pi_149481198
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je kan niet een hele ideologie over 1 kam scheren. Dat lees ik immers regelmatig op dit forum. Dan kan je toch ook niet de hele PVV over 1 kam scheren?
Dat doe ik toch ook niet.
pi_149481255
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het was geen analyse.
pi_149481256
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:01 schreef Zienswijze het volgende:

Bepaal jij dat er per se versheidene leiders en scholen moeten zijn?

Dat hangt samen met de substromingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149481287
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is dat weer een nieuwe niburu-overtuiging?
Overtuiging, geinig. Ik ben de atheist in het verhaal. "Niburuisme" kun je inderdaad als religie zien.

Ik hang niets aan, ik zie hoe het niet kan zijn.

Je wil niet in BNW kijken, dus ook niet in het nihilisme-topic, dan laten we het er beter bij, hier gaat het over NWS over moslims. OF nou ja, niet echt nieuws, dat verongelijkte janktoontje zit er al in sinds
de 7e eeuw, toen hun geestelijk meest inspirerende persoon zijn minaret in een 8-jarig meisje plantte.

pi_149481323
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Overtuiging, geinig. Ik ben de atheist in het verhaal. "Niburuisme" kun je inderdaad als religie zien.

Ik hang niets aan, ik zie hoe het niet kan zijn.

Je wil niet in BNW kijken, dus ook niet in het nihilisme-topic, dan laten we het er beter bij, hier gaat het over NWS over moslims.
Oké.
pi_149481380
quote:
19s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:02 schreef El_Matador het volgende:
Trol je nu je eigen nihilisme op mij? Mutant, dan moet je eerder opstaan... wat een zwaktebod zeg.
Misschien kan je beter je pilletje slikken, wie de bal kaatst...

quote:
En hoppa, weer een drogreden, de IS-stroman.

Ik heb het helemaal niet over IS gehad. Ik heb het gehad over al die debielen onder de moslims. Die vinden dat homo's, vrouwen en joden minderwaardig zijn op maar enige manier. IN HET WESTEN.
Wat mij betreft is dat één pot nat. Allicht dat jij daar anders over denkt, maar gekken zijn gewoon gekken - ik ga daar verder geen gradaties in aanbrengen in deze discussie - het is namelijk vrij duidelijk dat we doelen op intoleranten.

quote:
Als er hier een Nederlandse atheist-BNW'er zou opstaan en die zou de ziekste dingen zeggen en de holocaust ontkennen en weet ik niet al, zou ik daar zeker tegenin gaan.
Wijs jij mij de moslims aan die hier op Fok! intolerante zaken propageren? Dan hoor ik het graag.

quote:
Die jihad moeten jullie voeren tegen de geitenneukers, niet tegen een paar kaalkopjes die het verschil tussen jou en die geitenneukers niet kan of wil zien.
Ik voer ze tegen beiden. Als die kaalkop het verschil niet kan zien, dan is dat zijn probleem. Bovendien vecht ik tegen intolerantie - en daar vallen de kaalkopjes ook onder. Ik ga ze niet met de mantel der liefde bedekken, omdat ze zo zielig zijn en er niets aan kunnen doen dat ze zo kortzichtig denken 'want moslims'. Vingerwijzen is dat he Mata, dat gaan we niet doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149481405
quote:
19s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:02 schreef El_Matador het volgende:
Is er wel een verschil dan? Uit het fanatisme waarmee muttie het, net als veel andere zogenaamd "gematigde moslims", weliswaar indirect opneemt voor de grootste randdebielen binnen de islam, kan ik echt niet anders dan concluderen dat muttie zelf een extremistische geitenneuker met sterk gewortelde anti-westerse ideeën moet zijn.
pi_149481422
Die 5 jodengravenbekladdende kaapkopjes zijn het interessante hier niet zo.

De reactie van "normale moslims" is meesterlijk. En toont dat Mutante Marcouch sum suis nog een heel lange weg te gaan hebben.

"Bezetting". :')

5 mennekes met wat vlaggetjes, ga je over Palestina opwinden, idioot.

pi_149481614
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oh, die bestaan wel alleen wordt er dikwijls een minimale groep moslims gebruikt om de opvattingen van die groep te extrapoleren naar de gehele islam. Waarna er triomfantelijk wordt geroepen "de islam die...".

Datgene wat overeind blijft bij een juiste beschrijving is dusdanig basaal dat je er geen radicale of extremistische kenmerken aan toe kunt schrijven.
pi_149483193
Zo.

pi_149483231
quote:
16s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:50 schreef El_Matador het volgende:
Zo.

[ afbeelding ]
Je mist nog de maatjes van de baas van Marcouch. Je weet wel, die lui die alles wat ze niet aanstaat bezetten en slopen.
pi_149483278
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je mist nog de maatjes van de baas van Marcouch. Je weet wel, die lui die alles wat ze niet aanstaat bezetten en slopen.
Dat zijn de vrienden van Marcouch inderdaad.
pi_149483299
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, ik kan ook de term "bezetting" verder uitdiepen. 5 kaalkopjes die hetzelfde doen als Israel bij de Palestijnen?

Dan heb je echt geen idee van verhoudingen of moraal meer. Pechtold-nihilisme.

pi_149483331
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij komt voor ze op, net als jij.

Links-nihilisme.

Vingers in je oren en heel veel camembert vreten.

pi_149483383
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij komt voor ze op, net als jij.

Links-nihilisme.

Vingers in je oren en heel veel camembert vreten.
Is jouw of mijn sarcasme-meter nu kapot?
pi_149483401
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "de baas van" ?
pi_149483471
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "de baas van" ?
Als ik de epileptische pedofiele woestijnrover die zij als profeet gekozen hebben afbeeld, haal ik de zomer niet.

pi_149483587
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:53 schreef El_Matador het volgende:

Links-nihilisme.

Damn. Bij jou is alles nihilisme hè? Of ben je nu al zover heen dat jouw geloof de enige waarheid is waarbij al het andere tot niets vervalt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2015 20:02:04 ]
pi_149483704
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Damn. Bij jou is alles is nihilisme hè? Of ben je nu al zover heen dat jouw geloof de enige waarheid is waarbij al het andere tot niets vervalt?
Nee, niet alles is nihilisme.

Ik herken wel hoe jij denkt. Uitgerekend jij die tegen mij begint over "generalisaties/alles is...". :D
Dat terwijl wij zover van elkaar afstaan op de individualisme-collectivisme-schaal.

Het is juist niet alles of niets.

Maar de werkelijkheid zoals die voor je ogen ligt, ontkennen (cognitieve-dissonantie) omdat het in je ideologie niet zo goed uitkomt (wensdenken) kan je prima onder nihilisme scharen in mijn ogen.

Ik geef argumenten en maak een plaatje. Jigzoz, hoeveel beargumenteer jij eigenlijk?

pi_149483791
quote:
18s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, niet alles is nihilisme.

Ik herken wel hoe jij denkt. Uitgerekend jij die tegen mij begint over "generalisaties/alles is...". :D
Dat terwijl wij zover van elkaar afstaan op de individualisme-collectivisme-schaal.

Het is juist niet alles of niets.

Maar de werkelijkheid zoals die voor je ogen ligt, ontkennen (cognitieve-dissonantie) omdat het in je ideologie niet zo goed uitkomt (wensdenken) kan je prima onder nihilisme scharen in mijn ogen.

Ik geef argumenten en maak een plaatje. Jigzoz, hoeveel argumenteer jij eigenlijk?
Vrij veel. Ik maak alleen geen plaatjes met grote complotten. Valt dus wel mee met dat nihilisme.

Maar toegegeven: argumenteren in religieuze discussies doe ik inderdaad niet meer. Iedereen gelooft maar raak. Ik vind het een interessant fenomeen. Meer niet.
pi_149497030
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:51 schreef Halcon het volgende:
Wat een drukte over wat jongens die onrechtmatig een bouwplaats hebben betreden zeg...
Normaal praten we bij dit soort incidenten (bijvoorbeeld ISIS demonstraties etc.) toch vooral over de rest van de groep, die dan het slachtoffer zijn van het gedrag van een paar individuen.

Vervolgens gaan we met de daders in gesprek onder het genot van een kopje thee.

En over niet gelijke kansen, discriminatie en niet te vergeten de stageplaatsen.

Waarom noemen de verstandelijk beperkten in de politieke laag deze personen dan gewelddadige extremisten?
pi_149499050
quote:

[..]

_O_
pi_149499080
quote:

[..]

Wat een idioot :D
  maandag 9 februari 2015 @ 08:52:22 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149499616
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verkondig jij je mening ook op andermans gebouwen?
Moslims verkondigen hun mening met AK47's, messen, granaten, Katusha's en passagiersvliegtuigen.
Poe poe wat erg, zo'n doekje.

Dubbele standaard.
1947-2016
  maandag 9 februari 2015 @ 08:53:38 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149499641
quote:

[..]

^O^
1947-2016
pi_149511570
Hierbij wil ik mij als niet-moslim openlijk en oprecht distanciëren van wat deze mede-niet-moslims hebben gedaan.
Namelijk:
Wederrechtelijk een in aanbouw zijnd gebouw (niet hun eigendom uiteraard) betreden en in de top een Nederlandse vlag neergezet en vervolgens via spandoeken laten weten dat zij het niet eens zijn met de achterliggende ideologie die dit gebouw vertegenwoordigd.
Hier is geen enkel excuus voor mogelijk. Het moet maar eens een keer afgelopen zijn met het wederrechtelijk in aanbouw zijnde gebouwen betreden om in de top een Nederlandse vlag neer te zetten om vervolgens via spandoeken te laten weten dat sommige mensen het niet eens zijn met de achterliggende ideologie die een bepaald gebouw vertegenwoordigd.
Er volgt geen "komma" en ook geen "maar", dus ik ben niet van de but-brigade.

[ Bericht 24% gewijzigd door Twentsche_Ros op 09-02-2015 16:34:03 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_149518192
quote:
12s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

10 minuten-man heeft misschien niet de tijd om zijn post na te lezen.

"Dit moskee" en "deze maisje" zijn toch anno 2015 wel gewoon ingeburgerd Nederlands? Zo'n prachtig product van massale immigratie; taalverrijking!
In Nederland zou het zomaar kunnen gebeuren dat het nog officiëel Nederlands wordt ook. "Laten we het maar aanpassen, dan doen die mensen het niet meer verkeerd."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149519903
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moslims verkondigen hun mening met AK47's, messen, granaten, Katusha's en passagiersvliegtuigen.
Poe poe wat erg, zo'n doekje.

Dubbele standaard.
Christenen en atheisten doen dat geweldplegen ook .. Vandaar jouw dubbele standaard.
pi_149519979
quote:
5s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Normaal praten we bij dit soort incidenten (bijvoorbeeld ISIS demonstraties etc.) toch vooral over de rest van de groep, die dan het slachtoffer zijn van het gedrag van een paar individuen.

Vervolgens gaan we met de daders in gesprek onder het genot van een kopje thee.

Drink jij thee met ISIS-demonstranten ? Hoe bevalt dat ?
Doe jij dat vaak .. hoeveel keer per maand
pi_149521437
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je snapt er echt geen anus van he?
pi_149522650
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je snapt er echt geen anus van he?
Denk je?
Iemand zegt dat hij thee drinkt met ISIS-demonstranten.
Hij heeft het over "wij" die theedrinken. Ik niet...en hij wel volgens eigen zeggen.
Wie nog meer ?
Hij lult natuurlijk. Hij kent niemand van "wij" die thee dronken ooit met ISIS-demonstranten.
Hij fantaseert dat maar.
pi_149522970
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Weet ik niet, moet je aan Marcouch vragen. :')
pi_149523005
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Denk je?
Iemand zegt dat hij thee drinkt met ISIS-demonstranten.
Hij heeft het over "wij" die theedrinken. Ik niet...en hij wel volgens eigen zeggen.
Wie nog meer ?
Hij lult natuurlijk. Hij kent niemand van "wij" die thee dronken ooit met ISIS-demonstranten.
Hij fantaseert dat maar.
The fuck zegt deze man? 8)7
pi_149523166
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Weet ik niet, moet je aan Marcouch vragen. :')
Jij zegt toch dat jij thee drinkt met ISIS-demonstranten ?
Heb je Marcouch gezien tijdens zo'n theekransje dan ?
pi_149523268
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat voor rotzooi rook jij?
pi_149523524
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

geen theeblaadjes dus. misschien fokgeest teveel ?

Mijn point is dat de betreffende fokuser zat te fantaseren dat 'wij' en Marcouch theedrinken met ISIS-demonstranten.
Als dat een metafoor is voor "die gasten te zacht aanpakken, mep ze Nederland uit" dan moet hij dat direct zeggen.. Dat theedrinken is zo'n oudbakken grap die allang niet meer grappig is. Het is vooral een statement van agressie.
pi_149523604
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

Mijn point is dat de betreffende fokuser zat te fantaseren dat 'wij' en Marcouch theedrinken met ISIS-demonstranten.
Als dat een metafoor is voor "die gasten te zacht aanpakken, mep ze Nederland uit" dan moet hij dat direct zeggen.. Dat theedrinken is zo'n oudbakken grap die allang niet meer grappig is. Het is vooral een statement van agressie.
Als je het leest, dan is prima te volgen hoe het is bedoeld. Een statement van agressie lijkt me onzin. Toch maar van de theeblaadjes afblijven denk ik.
pi_149523771
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je het leest, dan is prima te volgen hoe het is bedoeld. Een statement van agressie lijkt me onzin. Toch maar van de theeblaadjes afblijven denk ik.
Zeker... ik doe al jaren geen thee meer.
Natuurlijk is het een klassiek mantra van agressie.te vergelijken met godverdomme.
De boodschap is: die gasten moet je ruwer aanpakken. Maar wat en hoe , de details worden nooit genoemd met deze kretologie.
Enpassant word Marcouch ook gestigmatiseerd
pi_149523907
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker... ik doe al jaren geen thee meer.
Natuurlijk is het een klassiek mantra van agressie.te vergelijken met godverdomme.
De boodschap is: die gasten moet je ruwer aanpakken. Maar wat en hoe , de details worden nooit genoemd met deze kretologie.
Enpassant word Marcouch ook gestigmatiseerd
Er wordt wat laatdunkend gedaan over de slappe Nederlandse aanpak, dat klopt. M.i. is dat ook geen agressief standpunt. Pleiten voor zwaardere aanpak voor dit soort lieden lijkt me ook een redelijk standpunt. Om dat nu meteen te betitelen als een statement van agressie...

Marcouch zoekt het zelf een beetje op met zijn overtrokken reactie. Als het gaat om muren om mannen en vrouwen te scheiden in Nederland, dan hoor je 'm ook niet.
pi_149524122
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:52 schreef Bluesdude het volgende:
Jawel hoor. Jij wilt het alleen niet horen. Oostindisch doof noemt men dat.
pi_149524212
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er wordt wat laatdunkend gedaan over de slappe Nederlandse aanpak, dat klopt. M.i. is dat ook geen agressief standpunt.
Ziende blind

quote:
Pleiten voor zwaardere aanpak voor dit soort lieden lijkt me ook een redelijk standpunt.
Beetje kreten en liegen dat er thee gedronken word is gekanker.
Doe dan ook met inhoud pleiten. Wát wilt men dan precies, en hoe?

Overigens is theedrinken een normaal iets. Niks mis mee,
pi_149524321
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ziende blind

[..]

Beetje kreten en liegen dat er thee gedronken word is gekanker.
Doe dan ook met inhoud pleiten. Wát wilt men dan precies, en hoe?

Overigens is theedrinken een normaal iets. Niks mis mee,
Je snapt prima dat het een uitdrukking is en wat er mee wordt bedoeld. Men wil kennelijk een hardere aanpak. Als je daar meer over wil weten, dan zou je het moeten vragen aan degene die dat zo heeft gesteld.

Ik zou in elk geval dat soort figuren niet los rond willen hebben lopen in de EU.
pi_149524392
Komt er nog een giro 555 voor de moslims btw?
I´m back.
pi_149524436
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je snapt prima dat het een uitdrukking is en wat er mee wordt bedoeld. Men wil kennelijk een hardere aanpak. Als je daar meer over wil weten, dan zou je het moeten vragen aan degene die dat zo heeft gesteld.
Ik vraag het ook niet aan jou. Maar ik reageer gewoon bot terug.
Ik wijs hem op de onzin die hij uitkraamt met 'theedrinken'

quote:
Ik zou in elk geval dat soort figuren niet los rond willen hebben lopen in de EU.
Dat wil ik ook niet.... maar wat is jouw plan van hardere aanpak ?
pi_149524516
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vraag het ook niet aan jou. Maar ik reageer gewoon bot terug.
Ik wijs hem op de onzin die hij uitkraamt met 'theedrinken'

[..]

Dat wil ik ook niet.... maar wat is jouw plan van hardere aanpak ?
Dat leek me bedoeld als uitdrukking.

Vast zetten, evt. in combinatie met behandeling (zal per geval verschillen of dat zinvol is) of indien mogelijk, terugsturen. Ik begreep dat er ook vluchtelingen tussen de Jihad-jochies zaten. Bij zo iemand trek je dan z'n verblijfsstatus in.
pi_149524570
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
Heb jij nog niet gestort dan???
pi_149524628
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat leek me bedoeld als uitdrukking.

Vast zetten, evt. in combinatie met behandeling (zal per geval verschillen of dat zinvol is) of indien mogelijk, terugsturen. Ik begreep dat er ook vluchtelingen tussen de Jihad-jochies zaten. Bij zo iemand trek je dan z'n verblijfsstatus in.
Iemand gevangen zetten en deporteren omdat die een afwijkende mening heeft ?
Dat is anti-democratisch. Ook al is die mening zeer onfris.
Wat te doen met lieden die het plan voorstaan atoombommen te gooien op een toestand elders in de wereld . Ik zie ze regelmatig op FOK.
pi_149524651
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Heb jij nog niet gestort dan???
Ik heb paar dekens gegeven, die hadden we nog over. :).
I´m back.
pi_149524657
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
Voor elke ¤ 50 stuur je één Moslim weg?

Dan ga ik zo meteen even storten.
pi_149524730
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor elke ¤ 50 stuur je één Moslim weg?

Dan ga ik zo meteen even storten.
Jij wilt graag moslims wegjagen?
pi_149524734
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Iemand gevangen zetten en deporteren omdat die een afwijkende mening heeft ?
Dat is anti-democratisch. Ook al is die mening zeer onfris.
Wat te doen met lieden die het plan voorstaan atoombommen te gooien op een toestand elders in de wereld . Ik zie ze regelmatig op FOK.
Dat is dan jouw mening. Het gaat hier over figuren die democratie en vrijheden misbruiken ten gunste van een totalitaire ideologie die niets liever doet dan de vrijheden en rechten van andersdenkenden inperken. Puur en alleen omdat ze wat anders geloven of beter gezegd: beter weten.

Ik zie wel een verschil tussen iemand die op een internetforum roept dat Verweggistan platgegooid moet worden en iemand die voorbereidingen treft voor terroristische aanslagen en bv. met wapens op zak "op vakantie" gaat.
pi_149524774
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niets mis mee om wat van die haatbaarden over de EU-grenzen te kieperen.
pi_149524860
quote:
14s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb paar dekens gegeven, die hadden we nog over. :).
Da's fideel van je.

Ik heb al m'n airmiles gedoneerd.
pi_149524908
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niets mis mee om wat van die haatbaarden over de EU-grenzen te kieperen.
\
Jij had het net over moslims en nu over haatbaarden. Is dat dezelfde groep in jouw visie ?
Kennissen van mij zijn moslims .. gewone rustige mensen en pro-democratisch, daar kunnen heel wat fokkers nog wat van leren qua humanisme en democratie.Jij ook
pi_149524930
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:14 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Da's fideel van je.

Ik heb al m'n airmiles gedoneerd.
Baas boven baas. _O_ .

One way tickets?
I´m back.
pi_149524967
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

\
Jij had het net over moslims en nu over haatbaarden. Is dat dezelfde groep in jouw visie ?
Kennissen van mij zijn moslims .. gewone rustige mensen en pro-democratisch, daar kunnen heel wat fokkers nog wat van leren qua humanisme en democratie.Jij ook
Oh Allah, breng me een teiltje :')
pi_149525001
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Baas boven baas. _O_ .

One way tickets?
Uiteraard! :7
pi_149525080
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Oh Allah, breng me een teiltje :')
ai...... niet in staat om zinnig een diskussie aan te gaan?
trollen is veel makkelijker. dat wel
pi_149525237
quote:

[..]

\
Wat denk jij nou, Blues, dat de rechtsextreme neonazi's binnenkort in rijen van drie voor die moskee gaan marcheren? Ik denk persoonlijk dat het probleem rechtsextremisme in Nl, wel overdreven wordt. Ben er wrs ook schuldig aan geweest in het verleden, hoor.
Zijn wrs een paar autistische jongeren, zoals je ze ook op FOK! vaak aantreft.
I´m back.
  maandag 9 februari 2015 @ 22:26:02 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149525332
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Christenen en atheisten doen dat geweldplegen ook .. Vandaar jouw dubbele standaard.
Ow ja? En die praten ook alles goed met een profetisch hersenspinsel :')

Je hebt me nog niet overtuigd. Vertel me nog eens, waarom is dat doekje net zo erg als een bomriem in een metro, trein of bus?
1947-2016
pi_149525409
quote:

[..]

\
Pro-democratisch.... dan laten ze al flink wat vallen van de Islam. De Islam is niet gematigd. Je hebt hoogstens mensen die zich Moslim noemen die het allemaal niet al te serieus nemen.

De ad hominem kun je voor je houden.
pi_149525562
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ai...... niet in staat om zinnig een diskussie aan te gaan?
trollen is veel makkelijker. dat wel
Al die verhalen over zogenaamd retebeschaafde, supervriendelijke en vredelievende islamitische kennissen kennen we nu wel. Als we gutmenschen als jou moesten geloven, zou heel Nederland vol zitten met zulke superlieve moslims. Een andere optie zou zijn dat de gutmenschen allemaal dezelfde kennissen hebben, wat ik overigens niet eens zo onwaarschijnlijk acht.
pi_149525615
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vond je het niet een hyperbool van Marcouch?
Er staan hier volwassen mannen met tranen in hun ogen.
Ik bedoel 1) zo ontzettend destructief was die actie niet 2) ze werden zonder poep of zucht van die moskee in aan bouw gehaald 3) geweld werd niet gebruikt 4) denk je dat zij met hun 5'en een voorhoede zijn van duizenden neonazi's in NL die op het punt staan geweld tegen moslims te gebruiken?
We noeten niet overslaan in hyperbolen wmb.
Joden worden wel agressief benaderd.... door de moslim in NL.
I´m back.
pi_149525641
Anekdotisch argument en wet van de kleine getallen is dat overigens. Dat zijn bekende non argumenten, maar goed... ben er toch maar ff op ingegaan.
pi_149525672
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vond je het niet een hyperbool van Marcouch?
Er staan hier volwassen mannen met tranen in hun ogen.
Ik bedoel 1) zo ontzettend destructief was die actie niet 2) ze werden zonder poep of zucht van die moskee in an bouw gehaald 3) geweld werd niet gebruikt 4) denk je dat zij met hun 5'en een voorhoede zijn van duizenden neonazi's in NL die op het punt staan geweld tegen moslims te gebruiken?
We noeten niet overslaan in hyperbolen wmb.
Moslims kruipen graag in de slachtofferrol.
pi_149525789
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Moslims kruipen graag in de slachtofferrol.
Maar Blues is geen moslim.
I´m back.
pi_149525862
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar Blues is geen moslim.
Ik heb het over de Moslims die in de media raar aan het doen waren.

En Blues, ken hem verder niet. Een keer in F&L een discussie mee gehad en toen zwaaide hij al snel (onterecht) met vrijheid van godsdienst terwijl dat toen niet relevant was.
pi_149525987
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb het over de Moslims die in de media raar aan het doen waren.

En Blues, ken hem verder niet. Een keer in F&L een discussie mee gehad en toen zwaaide hij al snel (onterecht) met vrijheid van godsdienst terwijl dat toen niet relevant was.
Nou ja, Marcouch m.n. was heel dramatisch, Lodewijk ging vanmorgen meteen langs in Leiden, las ik. Potsierlijk wmb.

En Bluesdude ken ik al heel lang (>12 jaar), ik acht hem ook altijd heel hoog qua discussiant, als medestander in discussies tegen Holocaustontkenners (>10 jaar geleden). Maar het lijkt erop dat we ietwat uit elkaar gedreven zijn, maar waarom? Is er wat veranderd?
I´m back.
pi_149526225
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, Marcouch m.n. was heel dramatisch, Lodewijk ging vanmorgen meteen langs in Leiden, las ik. Potsierlijk wmb.

En Bluesdude ken ik al heel lang (>12 jaar), ik acht hem ook altijd heel hoog qua discussiant, als medestander in discussies tegen Holocaustontkenners (>10 jaar geleden). Maar het lijkt erop dat we ietwat uit elkaar gedreven zijn, maar waarom? Is er wat veranderd?
Dat bedoel ik dus met de slachtofferrol opzoeken. Politici werken er kennelijk graag aan mee.

Geen idee. Ken hem verder niet. Het is natuurlijk ook omschakelen. Jaren ageren tegen mensen die kritisch zijn op andere culturen en dan heb je nu te maken met een religie die vrijheden van anderen telkens in wil perken met onredelijke argumenten op basis van onbewezen claims. Sommigen ageren daar dan toch tegen, anderen blijven in hun oude rol.

De Holocaust ontkennen vind ik vrij dom eigenlijk. Lijkt me afdoende bewezen dat die heeft plaatsgevonden. Het is vanuit het oogpunt van mensen die dat doen vaak ook raar i.c.m. bepaalde adoraties van die lui. Nooit begrepen eigenlijk.
pi_149526363
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met de slachtofferrol opzoeken. Politici werken er kennelijk graag aan mee.

Geen idee. Ken hem verder niet. Het is natuurlijk ook omschakelen. Jaren ageren tegen mensen die kritisch zijn op andere culturen en dan heb je nu te maken met een religie die vrijheden van anderen telkens in wil perken met onredelijke argumenten op basis van onbewezen claims. Sommigen ageren daar dan toch tegen, anderen blijven in hun oude rol.

De Holocaust ontkennen vind ik vrij dom eigenlijk. Lijkt me afdoende bewezen dat die heeft plaatsgevonden. Het is vanuit het oogpunt van mensen die dat doen vaak ook raar i.c.m. bepaalde adoraties van die lui. Nooit begrepen eigenlijk.
Ik denk dat we, ook vanuit de Holocaust, moeten gaan naar een wereldwijde discussie over wat mensenrechten inhouden. Er moet een geheel nieuw transcedent verhaal komen, de oude verhalen werken niet meer, nu gemaakt door mensen die zich niet meer laten ringeloren door allerlei elites. Een nieuwe wereldorde eigenlijk. Want het gaat zo niet langer, Kijk wat er nu in Oekraïne gebeurt.
Maar goed dat is het grotere verhaal eigenlijk.
I´m back.
pi_149526496
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat we, ook vanuit de Holocaust, moeten gaan naar een wereldwijde discussie over wat mensenrechten inhouden. Er moet een geheel transcedent verhaal komen, gemaakt door mensen die zich niet meer laten ringeloren door allerlei elites. Een nieuwe wereldorde eigenlijk. Want het gaat zo niet langer, Kijk wat er nu in Oekraïne gebeurt.
Maar goed dat is het grotere verhaal eigenlijk.
Ja, eens. Dit gaat een keer fout. Alleen is zo'n plan niet uitvoerbaar natuurlijk door alle belangen, angst voor gezichtsverlies, onderlinge fricties e.d. die er zijn. Met alleen mensenrechten definiëren kom je er niet, denk ik.

Jij en ik of ik en Blues zouden er snel uit zijn. Maarja, ik hoef met minder dingen rekening te houden.
pi_149526680
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, eens. Dit gaat een keer fout. Alleen is zo'n plan niet uitvoerbaar natuurlijk door alle belangen, onderlinge fricties e.d. die er zijn. Met alleen mensenrechten definiëren kom je er niet, denk ik.
Ja, je zou bijna zeggen er zou een nieuwe profeet moeten opstaan, à la Mohammed, en die dan de mensenrechten propageert vanuit een engel, en iedereen gelooft daarin en dat wordt dan de nieuwe vredelievende kunstmatige religie, maar ja dat is al gebeurd en binnen paar generaties gaan de mensen toch weer bakkeleien.... Misschien dat de miljarden mensen sws een nieuw verhaal moeten hebben, alle grote verhalen van nu, alle politici zijn wmb van hun voetstuk gevallen...
I´m back.
pi_149526699
quote:

[..]

Jeps, maar hij was vooral op zijn telefoon aan het twitteren.
pi_149526811
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je zou bijna zeggen er zou een nieuwe profeet moeten opstaan, à la Mohammed, en die dan de mensenrechten propageert vanuit een engel, en iedereen gelooft daarin en dat wordt dan de nieuwe vredelievende kunstmatige religie, maar ja dat is al gebeurd en binnen paar generaties gaan de mensen toch weer bakkeleien.... Misschien dat de miljarden mensen sws een nieuw verhaal moeten hebben, alle grote verhalen van nu, alle politici zijn wmb van hun voetstuk gevallen...
Nee, a.u.b. geen profeten en dat soort grappen. Geloof is, hoe je het ook wendt of keert, toch vaak een bron van conflict, discussie en geweld. Gelooft komt de elite natuurlijk vaak ook heel goed van pas.
pi_149526945
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, a.u.b. geen profeten en dat soort grappen. Geloof is, hoe je het ook wendt of keert, toch vaak een bron van conflict, discussie en geweld. Gelooft komt de elite natuurlijk vaak ook heel goed van pas.
Ja, maar 90% van de wereldbevolking is zo simpel dat ze alleen in termen van geloof en god etc. kunnen denken... zou toch geweldig zijn dat die mensen met een nieuwe profeet geconfronteerd worden, die ineens over mensenrechten gaat praten, dankzij een engel? En die dan gaan volgen?
I´m back.
pi_149527052
quote:

[..]

Jeps, maar hij was vooral op zijn telefoon aan het twitteren.
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit.
pi_149527106
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar 90% van de wereldbevolking is zo simpel dat ze alleen in termen van geloof en god etc. kunnen denken... zou toch geweldig zijn dat die mensen met een nieuwe profeet geconfronteerd worden, die ineens over mensenrechten gaat praten, dankzij een engel? En die dan gaan volgen?
Dat is en vrij onrealistisch en die verhalen worden natuurlijk constant aangepast voor allerlei doeleinden. Zoals ook met de Bijbel en de Koran is gebeurd. Dan ben je weer terug bij af.

Beslissen op basis van redelijke argumenten is altijd beter dan beslissen op basis van onredelijke argumenten, zoals bv. godsdienstige argumenten.

Als ik dan toch een onrealistische bonus feature zou mogen kiezen, dan zou ik op een knop duwen en geloof uit de hersenpannen van mensen laten verdwijnen.
pi_149527567
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heb jij wat opgekropte agressie of ben je onder invloed van de slachtofferrol?
pi_149528674
Mensen die een nieuwe profeet willen :')

Nog meer verdeeldheid in de wereld
pi_149528878
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is en vrij onrealistisch en die verhalen worden natuurlijk constant aangepast voor allerlei doeleinden. Zoals ook met de Bijbel en de Koran is gebeurd. Dan ben je weer terug bij af.

Beslissen op basis van redelijke argumenten is altijd beter dan beslissen op basis van onredelijke argumenten, zoals bv. godsdienstige argumenten.

Als ik dan toch een onrealistische bonus feature zou mogen kiezen, dan zou ik op een knop duwen en geloof uit de hersenpannen van mensen laten verdwijnen.
Rationalisme en empirisme gaat het nooit winnen, dat is eigenlijk de tragiek.
I´m back.
pi_149528975
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, daarom gaat het ook van kwaad tot erger. Geloof is zelfs nog bezig aan een opmars. Het aandeel seculiere mensen op de Aarde daalt dagelijks....
pi_149529022
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch, het aantal gelovigen in Europa daalt al geruime tijd gestaag. Niet dat dat mensen per se rationeler maakt maar vooruit.
pi_149529064
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, daarom gaat het ook van kwaad tot erger. Geloof is zelfs nog bezig aan een opmars. Het aandeel seculiere mensen op de Aarde daalt dagelijks....
Ja, maar iig in NL niet. Maar er moet wel een nieuw groot verhaal komen, we geloven niet meer in de oude grote verhalen, en ja misschien moet je dat gieten in de vorm van een nieuwe religie, zoals de mormonen deden.
I´m back.
pi_149529148
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch, het aantal gelovigen in Europa daalt al geruime tijd gestaag. Niet dat dat mensen per se rationeler maakt maar vooruit.
Hier in NL ja. En nee, het maakt mensen niet rationeler, maar the core van het verhaal is dat we een soort wereldwijd humanisme moeten heruitvinden. Zodat iedereen die regeringsleider wordt in de algemene vergadering van de VN ahw een eed aflegt dat-ie alleen werkt voor zijn/haar volk en niet voor andere doelen/portemonee's/idealen etc.
Ik denk dat mensenrechten echt iets fundamenteels is. Kunnen we daar als mensen over heel de wereld een akkoord over sluiten?
I´m back.
pi_149530565
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:00 schreef Halcon het volgende:
Het aandeel seculiere mensen op de Aarde daalt dagelijks....
Seculier =/= ongelovig.

pi_149530570
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar iig in NL niet. Maar er moet wel een nieuw groot verhaal komen, we geloven niet meer in de oude grote verhalen, en ja misschien moet je dat gieten in de vorm van een nieuwe religie, zoals de mormonen deden.
Ásatrú

_O_

[ Bericht 4% gewijzigd door SuicideErrorist op 10-02-2015 06:06:45 ]
pi_149530602
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 05:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Seculier =/= ongelovig.
Weet ik.
pi_149530619
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 06:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weet ik.
True, you're not stupid.

pi_149530622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zal toch vrijwel niemand accepteren als waarheid. Zeker de groep gelovigen niet.

Je moet het in scholing zoeken. Gewoon vanaf 4 (of 3 zoals Samson wil), geen religieuze onzin op school maar voortdurend duidelijke uitleg (met wetenschappelijke onderbouwing) dat het onzin is. Geen religieuze, publieke omroepen, etc.
pi_149530624
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 06:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal toch vrijwel niemand accepteren als waarheid. Zeker de groep gelovigen niet.

Je moet het in scholing zoeken. Gewoon vanaf 4 (of 3 zoals Samson wil), geen religieuze onzin op school maar voortdurend duidelijke uitleg (met wetenschappelijke onderbouwing) dat het onzin is. Geen religieuze, publieke omroepen, etc.
De publieke omroepen zijn religieuze onzin, Halcon, blij dat je het zegt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')