Die was er 10 jaar geleden toch ook al.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:39 schreef robin007bond het volgende:
GNU Hurd, gaat dat ooit wat worden? Er is al wel een Hurd-versie van Debian.
Hah, de Hurd. Debian+Hurd is niet nieuw, volgens mij was ~13j geleden de enige Hurd distributie al op Debian gebaseerd.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:39 schreef robin007bond het volgende:
GNU Hurd, gaat dat ooit wat worden? Er is al wel een Hurd-versie van Debian.
Daar heb je gelijk in denk ik.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Zolang de enige reden om voor hurd te kiezen is dat het GNU is en geen linux, zal het nooit wat worden.
Het idee van flexibiliteit door alles in modules te bouwen is leuk maar als je kijkt hoe gigantisch flexibel linux al is, is dat nou niet echt een feature waar de wereld heel hard op zit te wachten volgens mij.
Debian/Hurd is een 'fork' van de originele Hurd. Het is vooral een oud idee en echt niet meer van deze tijd. Dood, overleden en iets om te vergeten.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:50 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hah, de Hurd. Debian+Hurd is niet nieuw, volgens mij was ~13j geleden de enige Hurd distributie al op Debian gebaseerd.
Dat er nog steeds mensen aan werken snap ik niet want inmiddels verdient het zelfs de "interessant studieobject" titel niet meer IMHO. Leuke concepten en ideeën maar het werkt in de praktijk niet bepaald soepel.
Valt niet uit te zetten?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef tweemeter het volgende:
Buh die hotcorner in Gnome 3 moet dood.
| 1 | [ikke@server public_html]$ cp /uploads ~/domains/site.nl/public_html/staging.site.nl/uploads |
Geen CentOS 7...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:42 schreef Aether het volgende:
Nieuwe aanbieder cloudservers: https://www.quickservers.com/nl/index.php
| 1 2 3 4 | pi@raspberrypi ~ $ blkid /dev/mmcblk0p1: SEC_TYPE="msdos" LABEL="boot" UUID="5D2D-B09A" TYPE="vfat" /dev/mmcblk0p2: UUID="41cd5baa-7a62-4706-b8e8-02c43ccee8d9" TYPE="ext4" /dev/sda1: UUID="13d474e9-aad9-4704-9cb2-e2f3e89a262c" TYPE="ext2" |
| 1 2 3 4 5 6 7 | pi@raspberrypi ~ $ sudo vi /etc/fstab proc /proc proc defaults 0 0 /dev/mmcblk0p1 /boot vfat defaults 0 2 /dev/mmcblk0p2 / ext4 defaults,noatime 0 1 UUID=13d474e9-aad9-4704-9cb2-e2f3e89a262c /dev/sda1 /media/External/ ext2 defaults 0 0 UUID=10b0d5cd-65e7-4b2b-a636-693b41424b16 /dev/sdb1 /media/Storage/ ext2 defaults 0 0 # a swapfile is not a swap partition, so no using swapon|off from here on, use dphys-swapfile swap[on|off] for that |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | pi@raspberrypi ~ $ sudo parted /dev/sda1 p Model: Unknown (unknown) Disk /dev/sda1: 2000GB Sector size (logical/physical): 512B/512B Partition Table: loop Number Start End Size File system Flags 1 0.00B 2000GB 2000GB ext2 |
| 1 2 3 | pi@raspberrypi ~ $ df -kP /media/External/ Filesystem 1024-blocks Used Available Capacity Mounted on /dev/root 7605720 7185172 75448 99% / |
| 1 2 3 4 | pi@raspberrypi ~ $ df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on rootfs 7.3G 6.9G 74M 99% / /dev/root 7.3G 6.9G 74M 99% / |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | pi@raspberrypi /media/External $ du -sh * 8.0K Download 4.0K Films 4.0K Kodi 4.0K Music 4.0K Photos 16K Process 4.0K Series 3.0G Temp |
| 1 | pi@raspberrypi /media/External $ rm -rf Temp/ |
| 1 2 3 4 | pi@raspberrypi /media/External $ df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on rootfs 7.3G 4.0G 3.1G 57% / /dev/root 7.3G 4.0G 3.1G 57% / |
250mb voor de zekerheid. Is echt genoeg voor je /bootquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Mijn tool-set etui ben ik voorgoed kwijt( "medio februari /lente" 2005 gekregen als ICT student),laatste keer dat ik het zag was half juli 2011 tijdens verhuizing.![]()
Dat wordt morgen dus een nieuwe tool-set +anti statische polsbandje,maar dit keer wel heel goed bewaren.![]()
Morgenochtend dus nieuwe octa-core desktop pc configuratie in elkaar zetten,zal niet zo moeilijk zijn. ik heb echter 1 vraagje,want ik heb al flink gezocht over GPT(GUID Partition Table),UEFI partities ,EFI mode en ESP natuurlijk.
Welke partitie zal ik voor de /boot gebruiken,sda1 of sda2(/boot/efi wordt automatisch toegevoegd door de installer)?100-250 MB wordt aangeraden,is het wel genoeg??
Weet je het zeker?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
250 MB voor de zekerheid. Is echt genoeg voor je /boot
Je weet wat ik bedoel man. MBquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Trouwens, 1 Byte is 8 bit. Dus 250 mbit is 31.5 MByte volgens jou.![]()
Moet je wel erbij zetten,anders denk men dat het megabit is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je weet wat ik bedoel man. MB
zie man fstabquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:27 schreef Loveless85 het volgende:
UUID=13d474e9-aad9-4704-9cb2-e2f3e89a262c /dev/sda1 /media/External/ ext2 defaults 0 0
UUID=10b0d5cd-65e7-4b2b-a636-693b41424b16 /dev/sdb1 /media/Storage/ ext2 defaults 0 0
| 1 2 | UUID=13d474e9-aad9-4704-9cb2-e2f3e89a262c /media/External/ ext2 defaults 0 0 UUID=10b0d5cd-65e7-4b2b-a636-693b41424b16 /media/Storage/ ext2 defaults 0 0 |
mb zou dan eerder milli bit zijn. Dat wordt dus een heel erg kleine kernel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Moet je wel erbij zetten,anders denk men dat het megabit is.![]()
Ah top, ga ik proberenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:49 schreef devzero het volgende:
[..]
zie man fstab
Voor het 1st veld geef je of UUID, of LABEL of het device. Voor het 2de veld moet je het mount punt geven, 3de filesystem type, etc. Echter, Hier geef je eerst de UUID maar in plaats van een mountpoint, geef je het device en je probeert dus de disk met UUID=13d4.. op /dev/sda1 te mounten. Haal of UUID=x of /dev/sd?1 weg en het zou moeten werken. Ik zou /dev/sd{a,b}1 weghalen, dus
[ code verwijderd ]
Probeer daarna een "mount -a"
Het is gelukt na wat gepriegel, staging zat in een andere public_html.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:18 schreef NightH4wk het volgende:
Je zit dus al in /public_html?
cp -Rpv uploads staging.site.nl/
Ik heb Gentoo ooit geïnstalleerd omdat ik Linux wilde leren terwijl ik in Ubuntu vooral de graffische programma's en .deb gebruiktequote:Op woensdag 18 februari 2015 20:26 schreef robin007bond het volgende:
Stiekem zit ik te denken om over te stappen van Arch naar Gentoo.![]()
De USE-flags lijken me echt tof. Verder heb ik helaas geen super snelle computer voor het compileren.
Haha, ja. Je leert er wel veel van schijnt het. Dat zeggen veel mensen ook over Arch Linux.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik heb Gentoo ooit geïnstalleerd omdat ik Linux wilde leren terwijl ik in Ubuntu vooral de graffische programma's en .deb gebruikte.
Ik dacht als ik Gentoo geïnstalleerd leer ik vast veel. Wel dat heb ik absoluut gedaan ik snap nu de basis van Linux uitstekend :p. Maar het was wel een hel van een karwei en voor dagelijks gebruik
?
Succes met wachten! Ik vond Gentoo te irritant om dagelijks te gebruiken. Ook een tijd Arch gebruikt, maar uiteindelijk bij CentOS beland.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:26 schreef robin007bond het volgende:
Stiekem zit ik te denken om over te stappen van Arch naar Gentoo.![]()
De USE-flags lijken me echt tof. Verder heb ik helaas geen super snelle computer voor het compileren.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Dat wachten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Succes met wachten! Ik vond Gentoo te irritant om dagelijks te gebruiken. Ook een tijd Arch gebruikt, maar uiteindelijk bij CentOS beland.
quote:Linux has 2,000 new developers and gets 10,000 patches for each version
Linux recently saw "busiest development cycle" in its history
Nearly 2,000 developers started contributing to Linux in the past 15 months, making up nearly half of all developers writing code for the open source operating system kernel.
twitter:beerops twitterde op donderdag 12-02-2015 om 03:07:16The first #ladieswholinux meetup was a really awesome evening! We developed some drinks and made kernel modules! http://t.co/fClHXGoEk8 reageer retweet
Dat zijn alle 11 vrouwelijke linux-gebruikers van Amerika?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:14 schreef Aether het volgende:
Idee voor Nederlandtwitter:beerops twitterde op donderdag 12-02-2015 om 03:07:16The first #ladieswholinux meetup was a really awesome evening! We developed some drinks and made kernel modules! http://t.co/fClHXGoEk8 reageer retweet
Je lacht, maar de groep "FOSS Outreach for Women" had best een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de Linuxkernel dit jaar.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat zijn alle 11 vrouwelijke linux-gebruikers van Amerika?
Dit is New York, dus alleen de Oostkustquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat zijn alle 11 vrouwelijke linux-gebruikers van Amerika?
22quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit is New York, dus alleen de Oostkust
u is toch geen dame?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Wij hebben µ en Slacker hier in Nederland, doen we het relatief nog steeds goed.
Nederland doet het helemaal niet goed als het gaat om het aantal vrouwen dat werkt in tech. Het is echt gênant hoe weinig vrouwelijke developers er tegenwoordig in Nederland werkzaam zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Wij hebben µ en Slacker hier in Nederland, doen we het relatief nog steeds goed.
Volgens mij werken er relatief echt veel meer vrouwen in technische sectoren in andere landen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland doet het helemaal niet goed als het gaat om het aantal vrouwen dat werkt in tech. Het is echt gênant hoe weinig vrouwelijke developers er tegenwoordig in Nederland werkzaam zijn.
Allemaal van die smerige nekbaarden en jongens met pukkels.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Volgens mij werken er relatief echt veel meer vrouwen in technische sectoren in andere landen.
Ik vraag me toch af hoe dat zo komt in Nederland. Een imagoprobleem?
Ik weet niet wat de oorzaak is, maar ik heb wel eens wat gegevens gezien hierover en alleen in België werken er minder vrouwen in tech. Zo'n beetje de hele westerse wereld doet het beter dan wij wat dit betreft.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Volgens mij werken er relatief echt veel meer vrouwen in technische sectoren in andere landen.
Ik vraag me toch af hoe dat zo komt in Nederland. Een imagoprobleem?
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de oorzaak is, maar ik heb wel eens wat gegevens gezien hierover en alleen in België werken er minder vrouwen in tech. Zo'n beetje de hele westerse wereld doet het beter dan wij wat dit betreft.
Wat ook tragisch is: het is een recente ontwikkeling. Een paar decennia geleden waren er relatief veel meer vrouwelijke programmeurs dan nu.
Op zich zijn ze in het buitenland ook verreweg in de minderheid. Bij mij op kantoor misschien een stuk of 6-7 in een afdeling van, hmm, stuk of 120?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland doet het helemaal niet goed als het gaat om het aantal vrouwen dat werkt in tech. Het is echt gênant hoe weinig vrouwelijke developers er tegenwoordig in Nederland werkzaam zijn.
Ja, zeker. Wat echt zonde is, want niet alleen mis je daardoor een hoop talent, maar ik denk ook dat een diverser team betere producten aflevert.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:40 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Op zich zijn ze in het buitenland ook verreweg in de minderheid.
Wij hebben er 3 op een groep van 12quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik werk in een gebouw met 40 bedrijven, waarvan de meerderheid software ontwikkelt. Ik ken niet iedereen, maar volgens mij is het aantal vrouwelijke developers in het hele gebouw 0quote:
Yup, vandaar dat we ook wel proberen die verhouding bij te stellen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zeker. Wat echt zonde is, want niet alleen mis je daardoor een hoop talent, maar ik denk ook dat een diverser team betere producten aflevert.
Tox is de toekomst mang.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Pfft wil je ff skype installeren terwijl je in de trein zit. Moet dat ding 230MB aan i386 libraries ophalenWTF.
Ah snap ik. Ja, het is echt een vreselijk programma. Veel mensen gebruiken ook applocker omdat ze Skype niet vertrouwen. Schijnt ook een beetje fishy te zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:16 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb al een schurfthekel aan skype,het is echt bizar hoe ontiegelijk slecht de "marktleider" zijn zaakjes voor elkaar heeft. Was alleen ff op zoek naar een oude chat.
quote:No reverse engineering, decompilation, or disassembly of this Software
is permitted.
http://linux.slashdot.org(...)with-many-new-addonsquote:Op maandag 23 februari 2015 14:32 schreef µ het volgende:
https://git.kernel.org/cg(...)7871fab3931deccff539
4.1.15quote:Op maandag 23 februari 2015 15:00 schreef Aether het volgende:
[..]
http://linux.slashdot.org(...)with-many-new-addons
Mooi ja.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:32 schreef µ het volgende:
https://git.kernel.org/cg(...)7871fab3931deccff539
Zelfde voor NVIDIA. Wat ga je er aan doen? Geen nvidia of AMD graphische kaarten kopen?quote:Op maandag 23 februari 2015 10:01 schreef robin007bond het volgende:
Wat een kut-License ook van AMD.
Niets. Het blijft wel balen.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:28 schreef devzero het volgende:
[..]
Zelfde voor NVIDIA. Wat ga je er aan doen? Geen nvidia of AMD graphische kaarten kopen?
Ze (grote storage vendors) zijn al zo lang bezig geweest met pNFS, dus het verbaast me dat het nu pas in de kernel komt. Is ook niet erg relevant voor de meeste users.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:02 schreef µ het volgende:
pNFS klinkt tof. Live kernel patching ook. Kon al een tijdje, maar heeft volgens mij nooit in mainstream gezeten. Iemand ervaring daarmee?
Inderdaad. Intelquote:Op maandag 23 februari 2015 18:28 schreef devzero het volgende:
[..]
Zelfde voor NVIDIA. Wat ga je er aan doen? Geen nvidia of AMD graphische kaarten kopen?
Heb laatst een talg gezien over glusterfs, dat klonk ook wel supervet.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:32 schreef devzero het volgende:
[..]
Ze (grote storage vendors) zijn al zo lang bezig geweest met pNFS, dus het verbaast me dat het nu pas in de kernel komt. Is ook niet erg relevant voor de meeste users.
Live kernel patching klinkt wel tof, ik heb er nog geen ervaring mee.
Ik zie het nut niet zo van live kernel patching. De huis-, tuin- en keukengebruiker zal het niet gebruiken en hoogwaardige productieservers hebben toch alles redundant uitgevoerd.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:02 schreef µ het volgende:
pNFS klinkt tof. Live kernel patching ook. Kon al een tijdje, maar heeft volgens mij nooit in mainstream gezeten. Iemand ervaring daarmee?
Ik denk dat er nog best een groot segment zit tussen htk en bedrijven die alles redundant hebben. Bij ons zijn ook lang niet alle servers redundant. Bedrijf met <50 man, maar met meer servers dan mensen. Alles wat direct productie is is redundant, maar zaken als intranet, svn en de wiki zijn het nietquote:Op maandag 23 februari 2015 19:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet zo van live kernel patching. De huis-, tuin- en keukengebruiker zal het niet gebruiken en hoogwaardige productieservers hebben toch alles redundant uitgevoerd.
Als ik een groot lustre system (of bv een opencloud cluster) zou hebben en ik heb de keuze om live alles te patchen of ieder component door een passive, patch, active cycle moet halen, dan weet ik het wel (aangenomen dat de patch is getest in een test environment).quote:Op maandag 23 februari 2015 19:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik zie het nut niet zo van live kernel patching. De huis-, tuin- en keukengebruiker zal het niet gebruiken en hoogwaardige productieservers hebben toch alles redundant uitgevoerd.
Mja, ligt aan de soort patch natuurlijk. Als het paar regels is om snel een grote ssh-bug te fixen prima en als je dat vervolgens, na een degelijke test, via puppet of iets vergelijkbaars uit kan rollen per cluster dan zou het wel een optie zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Als ik een groot lustre system (of bv een opencloud cluster) zou hebben en ik heb de keuze om live alles te patchen of ieder component door een passive, patch, active cycle moet halen, dan weet ik het wel (aangenomen dat de patch is getest in een test environment).
Helemaal cool wordt het natuurlijk als je dit door puppet kan laten doen
gluster had wat problemen (bv replication die niet meer starte in sommige gevallen nadat een van de nodes was gereboot, maar glusterfs gaf aan dat alles in orde was totdat een rebuild nodig was), maar het lijkt het op dat stabiel begint te worden. Lustre duurde ook een tijd voor het stabiel was en imo is glusterfs een elegantere oplossing dan lustre.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:54 schreef µ het volgende:
[..]
Heb laatst een talg gezien over glusterfs, dat klonk ook wel supervet.
Hoe maak je verbinding met MySQL. Via een IP-adres of een hostname.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:38 schreef vincm het volgende:
Sinds een paar dagen last van supertrage MySQL op een Ubuntu server. Dacht eerst dat het aan de website zelf kon liggen, maar alles is up-to-date. Apt-get update/upgrade gedaan, dat was het ook niet.
Andere websites op de server zijn ook traag, terwijl er maar 3 sites op de hele server staan. Bestanden laden supersnel, maar alles wat met MySQL moet praten niet. Vreemde is dat phpMyAdmin wel op normale snelheid werkt.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Kan van alles zijn. Misschien is het een VM en gebruiken andere klanten je CPU ook? Is je server aan het swappen? IO-problemen? Kernelbug? Of gewoon drukke andere processen...quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:38 schreef vincm het volgende:
Sinds een paar dagen last van supertrage MySQL op een Ubuntu server. Dacht eerst dat het aan de website zelf kon liggen, maar alles is up-to-date. Apt-get update/upgrade gedaan, dat was het ook niet.
Andere websites op de server zijn ook traag, terwijl er maar 3 sites op de hele server staan. Bestanden laden supersnel, maar alles wat met MySQL moet praten niet. Vreemde is dat phpMyAdmin wel op normale snelheid werkt.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Installeer sysstat even en geef aub de output van: vmstat 5 5 ; iostat 5 5 ; free -m ?quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:37 schreef vincm het volgende:
IO-problemen/kernelbug/swappen weet niet hoe ik dat kan achterhalen, vandaar dat ik in dit topic zit
Ik mag hopen dat een stop/start van mysql server heeft plaatsgevondenquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:23 schreef KomtTijd... het volgende:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/slow-query-log.html
Hmm ik gebruik altijd socks over ssh in dat soort gevallen, nooit problemen mee...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:
https://github.com/apenwarr/sshuttle
Fucking handig als je een keer op een openbare hotspot moet
Dat ziet er chill uit.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:
https://github.com/apenwarr/sshuttle
Fucking handig als je een keer op een openbare hotspot moet
Als die key stuk gaat heb je dan direct een probleem, dat je niet meer bij je spullen kunt? Of kun je simpelweg een nieuwe yubikey kopen en klaar?quote:Op zondag 1 maart 2015 09:17 schreef slacker_nl het volgende:
Haha, ik heb een Yubikey en nu kan ik niet meer inloggen op m'n eigen bak zonder de Yubikey erin te hebben. Dat was een mooi probeersel voor straks op werk, waarvoor ik 'm wil gaan gebruiken.
Als die key stuk gaat moet ik een livecd hebben waar ik van kan booten en dan m'n partitie kan mounten en vervolgens de pam modules kan uitschakelen en dan kan ik er weer gewoon bij. Of ik moet gewoon m'n / opnieuw instellen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als die key stuk gaat heb je dan direct een probleem, dat je niet meer bij je spullen kunt? Of kun je simpelweg een nieuwe yubikey kopen en klaar?
| 1 | nohup nice -n 14 sleep 5 1>/dev/null 2> /dev/null & echo $! |
| 1 2 3 4 5 6 | <?php $cmd = 'nohup nice -n 14 sleep 5 2> /dev/null & echo $!'; echo $cmd; echo "\n"; shell_exec( $cmd ); ?> |
Ja, dat weet ik.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:38 schreef KomtTijd... het volgende:
shell_exec() returnt gewoon de output van het uitgevoerde commando. Kun je zo in een variable gooien.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php $cmd = 'FFREPORT=file=my-movie.log:level=32 '. 'nohup nice -n 14 /usr/local/bin/ffmpeg -i my-movie.webm '. '-b:v 512k -b:a 128k '. 'output.mp4 2> /dev/null & echo $!'; shell_exec( $cmd ); ?> |
Gewoon schijt aan hebben en webm serveren.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:16 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik.
Ik wil dat FFMPEG als achtergrondproces wordt gestart en dat er niet gewacht wordt.
Het commando ziet er ongeveer zo uit (maar dan met meer parameters):
[ code verwijderd ]
Ik heb een aantal gezien maar dit lijkt onder alle omstandigheden te werken: http://stackoverflow.com/a/45966quote:Op maandag 2 maart 2015 15:22 schreef Tijn het volgende:
Hier staan wat tips om dit te doen:
http://stackoverflow.com/(...)us-shell-exec-in-php
http://stackoverflow.com/(...)a-background-process
Helaas weet ik niet welke formaten ik allemaal binnenkrijgquote:Op maandag 2 maart 2015 15:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gewoon schijt aan hebben en webm serveren.
Ah, ik dacht dat gezien de -i video.webm.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Helaas weet ik niet welke formaten ik allemaal binnenkrijg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |