Ah, zo. Ja, dat moet wel lukken al weten we niet hoeveel services ze op de achtergrond had draaien (die stroom kunnen vreten!).quote:Op maandag 9 februari 2015 12:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klopt maar Lisanne haar Samsung S3 was op dat moment nieuwer dan mijn Samsung S3 op dit moment.
Ik denk dus dat de omstandigheid van haar telefoon destijds gunstiger is dan die van mij nu.
Dus checken onder minder gunstige omstandigheden.
Ik heb een lijstje gemaakt van hoe lang wandelaars over El Pianista doen volgens verschillende sites. K & L kunnen deze ook gezien hebben:quote:Op maandag 9 februari 2015 12:21 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat weten wij nu achteraf.
Maar hoe en of wisten zij dan dat het een hike van 3 tot 5 uur was? Waar hebben ze die info vandaan kunnen halen?
Ze hebben informatie op het internet opgezocht. En daar staat dat het een dag wandelen is.
Hoe laat was dat vanochtend? Gaat snel dan inderdaad, wat voor toestel heb je?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:31 schreef ToniB het volgende:
Vannacht telefoon in oplader en 100% opgeladen. Mail gecheckt, fb bekeken en de headlines krant, via wifi. 3g stond hele morgen uit. Om 11 keek ik hoeveel batterij er over was. 56%. Gaat dus wel hard.
Ja, precies! Dat heb ik zelf ook wel eens gedacht. Maar kan ook bijvoorbeeld zijn dat er in de nacht van 31 maart op 1 april x-gebeurtenis heeft plaatsgevonden en ze laat in de nacht in hostel zijn aangekomen. Enkele uurtjes slaap, toestel half opgeladen en toen spontaan inderdaad toch de trial gaan lopen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:32 schreef agter het volgende:
[..]
Wellicht dat ie 's nachts niet opgeladen is. Ook de combinatie 'pleasant day hike' en pas tegen de middag vertrekken (waardoor je maar een halve dag hebt) is curieus.
Mss hebben ze pas op het laatste moment besloten om te gaan?
Ben benieuwd Jackie. Klopt inderdaad dat de levensduur van de batterij per gebruiker varieert, ook al komt merk en toestel overeen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Heb net als Lisanne een Samsung S3.
Vannacht ook opgeladen en is nu vol. Op het moment dat ie halfleeg is ga ik er niks meer mee doen.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat ie leeg is.
Ik vermoed dat dat bij gewoon aan laten dagen gaat duren.
Na deze test ga ik eens kijken hoe lang het duurt voordat ie leeg is als ik mn telefoon aan en uit doe zoals in het schema.
(hoe leeg waren beiden telefoons precies?)
Nee, ik denk het niet. Denk dat daar weer dat stukje bij komt kijken van "er is geen aanleiding om te denken dat het om een misdrijf zou kunnen gaan", dus wordt er geen toestemming gegeven om dit te onderzoeken. Zou inderdaad toch veel duidelijk maken.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:35 schreef doorgaan het volgende:
Wisten we maar exact de locaties en het doel van dit contact met het gsm-netwerk.
Denken jullie dat ouders toegang vragen en zullen krijgen tot telefoongegevens van voor 1 april?
Hier is heel wat voor nodig, zoals eerder aangegeven.
Zie: http://www.nu.nl/buitenla(...)kracht-in-india.htmlquote:Een Japanse toeriste is in India verkracht door een man die zich voordeed als een gids. Dat melden media in het land maandag.
Het is niet de eerste keer dat een toeriste het slachtoffer wordt van seksueel misbruik.
De 20-jarige toeriste huurde de jonge gids in om haar rond te leiden door de stad Jaipur. De man gaf haar echter eten met drugs erin en verkrachtte haar.
Vorige maand werd een bende opgerold, die een Japanse een maand lang zou hebben vastgehouden en misbruikt. De bendeleden deden zich eveneens voor als gidsen en vergrepen zich vermoedelijk ook aan andere vrouwen die alleen reisden.
Als de internetverbinding uit staat (en WiFi ook), gaat een batterij meteen een stuk langer mee. Ik ken iemand met een S3, die het zo 6 dagen wist uit te zingen. Heb niet gevraagd of die 'm 's nachts uit zette, maar die nachten waren nogal kort. Deed er nog wat dingetjes mee ook: af en toe muziek en wat foto's maken.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:41 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, zo. Ja, dat moet wel lukken al weten we niet hoeveel services ze op de achtergrond had draaien (die stroom kunnen vreten!).
Mooi bij elkaar gezet Domnivoor.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje gemaakt van hoe lang wandelaars over El Pianista doen volgens verschillende sites. K & L kunnen deze ook gezien hebben:
Looptijden El Pianista
2 uur omlaag
http://www.boqueteguide.com/?p=11115
2:15 uur omhoog
http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/#pianista
2-3 uur omhoog
http://hike.equipment/hiking/boquete-panama/
4-5 uur totaal
http://www.wonderpanama.com/#!boquete/c211r
1,5-2 uur omhoog 1,5 uur omlaag
http://www.dreamindemon.c(...)ama-mountains.69140/
4 uur totaal ('slow pace')
https://www.lonelyplanet.(...)r-like-at-the-moment
3 uur omhoog
https://www.travelblog.or(...)ete/blog-696173.html
2-3 uur
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
Ja, natuurlijk kunnen er andere dingen op andere sites gestaan hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kan toch op een andere site gestaan hebben?
[..]
[..]
[..]
Als de internetverbinding uit staat (en WiFi ook), gaat een batterij meteen een stuk langer mee. Ik ken iemand met een S3, die het zo 6 dagen wist uit te zingen. Heb niet gevraagd of die 'm 's nachts uit zette, maar die nachten waren nogal kort. Deed er nog wat dingetjes mee ook: af en toe muziek en wat foto's maken.
Dat zal dan ook met de conditie van het pad te maken hebben: Wel of geen regenval gehad, modder of droog.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Mooi bij elkaar gezet Domnivoor.
Natuurlijk ben ik t meest kritisch over de anderhalf tot 2 uur naar boven.
Vind de verschillen die aangegeven zijn ook erg groot.
Heel belangrijk punt om dit ter plaatse te checken,of na te vragen aan jouw Baru of aan Edwin.
Dank je voor posten! Bizar nieuwsbericht. Echter is India natuurlijk een heel ander land dan Panama.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:52 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Zie: http://www.nu.nl/buitenla(...)kracht-in-india.html
Thanks! Deze afbeelding had ik nog niet eerder gezien.quote:
Ik heb niet van alle 8 gecheckt of die er voor de verdwijning al waren, sommige in elk geval wel.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:59 schreef agter het volgende:
[..]
Dat zal dan ook met de conditie van het pad te maken hebben: Wel of geen regenval gehad, modder of droog.
Overigens is de eerste link van na de verdwijning? Dan kunnen ze die niet gelezen hebben (of ik kijk weer te snel).
Klopt hoor!quote:Op maandag 9 februari 2015 13:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb niet van alle 8 gecheckt of die er voor de verdwijning al waren, sommige in elk geval wel.
In de informatiemap van de taalschool zou o.a. ook El Pianista aangeraden worden. Maar hoe die daar vermeld wordt weet ik niet. Pedro raadt hen op een bep. moment af de Pianista nog te lopen...misschien heeft hij dit uitgelegd.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:21 schreef agter het volgende:
Maar hoe en of wisten zij dan dat het een hike van 3 tot 5 uur was? Waar hebben ze die info vandaan kunnen halen?
Ze hebben informatie op het internet opgezocht. En daar staat dat het een dag wandelen is.
Handig lijstje!quote:Op maandag 9 februari 2015 12:21 schreef agter het volgende:
Ik weet niet waar Feliciano zijn finca en koeien zijn. Mijn vermoeden is dat die ergens in de buurt bij de 2e of 3e kabelbrug ligt.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:02 schreef RapaNui het volgende:
Even een stapje terug:
- we hebben dus niets aan de foto op AFK van de ingang vd Pianista
- Jackie, de finca van F. ligt dus op dat stuk tussen rio Velorio-Romero-Culebra. Dat is idd heel ver lopen vanaf Boquete. De kajakkers beschrijven hun verbazing dat er in dat deel vee wordt gehouden: I had expected that 2 hours or so from the road, there would be no more agriculture of any sort and was hoping for virgin rainforest. Instead, there was a cattle farm at the end of the trail, along the Changuinola river. Along the way, however, the trail crossed through virgin forest for about 3 hours. De kajakkers kwamen vanuit het noorden.
Hoe F. naar zijn vee gaat, weet ik niet, misschien vanuit het zuiden, misschien vanuit het noorden (deels met de auto), of allebei. Dat het om een groot stuk land gaat, moge duidelijk zijn. Kennelijk worden er excursies gehouden naar zijn veehouderij of worden daar stops gehouden tijdens hikes. (Bron: ***)
Je moet er idd heel wat voor over hebben om je vee te bereiken en ook om je vee (en of melk) op een bepaalde plaats te krijgen.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:02 schreef RapaNui het volgende:
Even een stapje terug:
- we hebben dus niets aan de foto op AFK van de ingang vd Pianista
- Jackie, de finca van F. ligt dus op dat stuk tussen rio Velorio-Romero-Culebra. Dat is idd heel ver lopen vanaf Boquete. De kajakkers beschrijven hun verbazing dat er in dat deel vee wordt gehouden: I had expected that 2 hours or so from the road, there would be no more agriculture of any sort and was hoping for virgin rainforest. Instead, there was a cattle farm at the end of the trail, along the Changuinola river. Along the way, however, the trail crossed through virgin forest for about 3 hours. De kajakkers kwamen vanuit het noorden.
Hoe F. naar zijn vee gaat, weet ik niet, misschien vanuit het zuiden, misschien vanuit het noorden (deels met de auto), of allebei. Dat het om een groot stuk land gaat, moge duidelijk zijn. Kennelijk worden er excursies gehouden naar zijn veehouderij of worden daar stops gehouden tijdens hikes. (Bron: ***)
Een vaak genoemd argument is dat de meiden ontzettend zuinig waren met de accu van hun telefoons wat verklaart dat ze zo weinig 112 hebben gebeld en sommigen zeggen zelfs dat dat verklaart waarom ze geen bericht hebben gemaakt.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als de internetverbinding uit staat (en WiFi ook), gaat een batterij meteen een stuk langer mee. Ik ken iemand met een S3, die het zo 6 dagen wist uit te zingen. Heb niet gevraagd of die 'm 's nachts uit zette, maar die nachten waren nogal kort. Deed er nog wat dingetjes mee ook: af en toe muziek en wat foto's maken.
Bij mijn Samsung Galaxy S2 gaat het erg snel.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Een vaak genoemd argument is dat de meiden ontzettend zuinig waren met de accu van hun telefoons wat verklaart dat ze zo weinig 112 hebben gebeld en sommigen zeggen zelfs dat dat verklaart waarom ze geen bericht hebben gemaakt.
Zodra mn telefoon op 50% staat doe ik mn WIFI uit en kijk dan hoe snel/langzaam mn telefoon dan leeg loopt.
Nee, we weten het niet. Maar dat je zoiets weet, als je in Boquete bent en trips plant, vind ik niet vreemd.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk kunnen er andere dingen op andere sites gestaan hebben.We weten gewoon niet welke info ze hadden. Als je uitgaat van max 5 uur wandelen is rond 11.00 uur vertrekken logisch. Als je uitgaat van een volle dag lopen, dan niet. Dan haal je het nooit voor donker.
GPS vreet stroom, maar alleen als die door een app ingeschakeld wordt. Gebruik je die apps niet, en ook geen geo-locatie bij foto´s, dan maakt het niet uit of GPS aan of uit staat. Moeizaam zendmast-contact schijnt er ook in te hakken. Uit de 2e hand: in een paar uur leeg, door telefoon in metalen kluisje (sportschool). En iemand anders viel het op dat hij lang niet zo vaak hoefde te laden nadat er een zendmast in z'n buurt geplaatst was. Het zendvermogen van de telefoon wordt aangepast. De zendmast geeft daar info over (feedback dus).quote:Wat betreft de batterij:
Locatievoorziening / GPS is ook zo'n stroomvreter. Die moet je bewust uitzetten. Email pushen is er ook zo een. En zo zullen er wel meer zijn.
En waanzinnig groot en divers. Nou ja, het gaat bij zulke berichten natuurlijk om de grootte van de totale grootte van toerisme met individueel werkende gidsen(*), want zo'n nieuwtje komt hier terecht, ongeacht waar het gebeurt.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:02 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dank je voor posten! Bizar nieuwsbericht. Echter is India natuurlijk een heel ander land dan Panama.
Als ook maar iemand heeft gezegd dat een klein stukje doorlopen een leuk klein watervalletjes is,quote:Op maandag 9 februari 2015 13:20 schreef Lutalo het volgende:
Als tout Boquete bekend is met de mogelijkheid van p.o. doorlopen na de Mirador en verwalen, lijkt het me stug dat er niemand is geweest die heeft gezegd (bijv. iemand die ze options heeft gegeven):
"Let op, kijk uit, op het punt waar je bij helder weer als je hoog genoeg beide oceanen kunt zien je je kont niet keren kunt, moet je dezelfde weg weer terug naar Boquete. Je kunt nog wel een eindje doorlopen, maar je moet altijd dezelfde we weer terug".
Het lijkt me ook stug dat alleen het stukje van Lonely Planet als info is gezien.
Het heeft er voor mij alle schijn van dat nadat hun vrijwilligerswerk niet door ging zij op de Pianista zijn gewezen.quote:Op maandag 9 februari 2015 01:26 schreef El_Matador het volgende:
Ja, precies jackie, het hele idee van excursies kwam toch pas op doordat ze het werk niet kregen.
Dus alle voorbereidingshandelingen daarvoor, moeten in de korte tijd tussen ~10:00 31 maart en 10:30 1 april gedaan zijn.
- Computer checken
- Tours boeken bij F (waarom niet voor Pianista??)
- In de map van het hostel kijken
- in de hangmat liggen en op de (muur)kaart kijken
- inkopen doen (supermarktje)
- inkopen doen (muggenolie?)
- opgeladen telefoons hebben
- opgeladen camera hebben
Waar haal je vandaan dat ze veel muggenolie hebben ingeslagen?quote:Op maandag 9 februari 2015 02:30 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik wil iets openen maar dat lukt niet![]()
Heel veel muggenolie ingeslagen maar in de rugtas niets gevonden.
Je zit dan in de problemen om de verzwikte enkel en hoe verder doorlopen hoe verder terug, maar het feit blijft (als het gezegd is) JE MOET ALTIJD DEZELFDE WEG TERUG.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:38 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Als ook maar iemand heeft gezegd dat een klein stukje doorlopen een leuk klein watervalletjes is,
dan zit je eigenlijk al in de problemen. Een klein stukje is altijd meer en je moet weer terug. Een gezwikte enkel kan dan al voor problemen zorgen. Dat ze in een andere mindset waren, heeft er m.i. zeer mee te maken. De teleurstelling te boven komen en er een leuke dag van maken, ondanks evt. moeheid/slapte.
Ja, ben zelf nog steeds verbaasd dat ze niet 's nachts op 1 april nog een keer 112 hebben gebeld. Kan me niet voorstellen dat ze veel geslapen hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:29 schreef jackie12 het volgende:
Een vaak genoemd argument is dat de meiden ontzettend zuinig waren met de accu van hun telefoons wat verklaart dat ze zo weinig 112 hebben gebeld en sommigen zeggen zelfs dat dat verklaart waarom ze geen bericht hebben gemaakt.
Zodra mn telefoon op 50% staat doe ik mn WIFI uit en kijk dan hoe snel/langzaam mn telefoon dan leeg loopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |