abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2015 @ 15:48:09 #201
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_149889431
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:10 schreef Summers het volgende:

[..]

http://www.groene.nl/artikel/ja-sorry-pvv

Voor IS was islamofobie ook al een probleem door de war of terror dus men is daar gewoon op aan het voortborduren .
De woordvoerder van het OM is wel bijzonder ergerlijk. "Het had ook ergens anders kunnen gebeuren", tot tweemaal toe. Houd toch op.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 21 februari 2015 @ 15:50:00 #202
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149889492
Maar die enorme geweldsexplosie jegens moslims lees ik nog steeds nergens terug.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149889500
Islamofobie was altijd al min of meer een probleem. Dat probleem kwam echter zowel uit de hoek van de islam als de mensen die daar vermeend een fobie over hadden.

Dat de Islam iets is wat vermeden moet worden heeft verder niets te maken met islamofobie. De meeste mensen zijn niet dol op nazi's maar ik hoor niemand klagen over de heersende nazifobie.
Conscience do cost.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 15:52:45 #204
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149889572
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Inmiddels is het 2015 ... Afschuwelijke zaken natuurlijk, maar een schrikbarende toename? Niet echt. En in Nederland. De voorbeelden moeten legio zijn volgens Summers.
Doe je oogkleppen af overal zijn rellen voor en tegenstanders!
SHITS GOING DOWN!!!!!!!!!!!einz1
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 21 februari 2015 @ 15:53:03 #205
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149889587
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:50 schreef Copycat het volgende:
Maar die enorme geweldsexplosie jegens moslims lees ik nog steeds nergens terug.
Misschien lees ik alle meldingen van meldpunt islamofobie en jij niet aangezien je niet leek te weten dat er een meldpunt was . Als ik nooit mijn aandacht erop vestig leeft het ook niet of veel minder .

Zowiezo verschilt onze kijk op de wereld als dag en nacht en focussen we altijd op andere zaken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 21 februari 2015 @ 15:54:39 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149889638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:53 schreef Summers het volgende:

Misschien lees ik alle meldingen van meldpunt islamofobie en jij niet aangezien je niet leek te weten dat er een meldpunt was . Als ik nooit mijn aandacht erop vestig leeft het ook niet of veel minder .
Jawel hoor, dat wist ik wel -hadden we het hier ook al eerder over gehad, weet je nog? -, maar geweldadigheid? Neuh, niet explosief gestegen.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 15:56:29 #207
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149889697
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:50 schreef Copycat het volgende:
Dat was er in het verleden ook na de moord op Theo van Gogh, paar brandjes en paar weken later was er niet veel meer gaande..

Op 6 november 2004 was er in Uden poging tot brandstichting in een moskee, op 9 november lukt het dezelfde daders wel om islamitische basisschool Bedir in die plaats geheel te laten uitbranden. De brand werd aangestoken door jongeren uit de buurt. Op muren en ramen van het gebouw hadden zij leuzen aangebracht als "Theo R.I.P." en "kut-moslims". De volgende avond liepen naar schatting 6000 mensen mee in een stille tocht ter afkeuring van de brandstichting. Eerder die dag had premier Balkenende Uden bezocht en met ouders en leerlingen van de school gesproken.
Op 11 november 2004 verijdelde de politie in Venray een aanslag op een moskee. Eerder die nacht werd het gemeentehuis al beklad met racistische leuzen.
Op 13 november 2004 ging een houten moskee in het Limburgse Helden in vlammen op. De brand werd waarschijnlijk aangestoken door extreemrechtse jongeren uit de buurt.[7] In maart 2005 werd ook in de nieuwe vestiging van basisschool Bedir in Uden brand gesticht, ook nu was de moord op Van Gogh het motief.

Ik geloof dat het nu al veel erger is!
Aldus Summers!
pi_149889898
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Misschien lees ik alle meldingen van meldpunt islamofobie
Waarschijnlijk niet.

Verder lijkt me dat nogal een twijfelachtige bron gezien de wilde interpretatie van fobie.
Conscience do cost.
pi_149889927
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:50 schreef ems. het volgende:
Islamofobie was altijd al min of meer een probleem. Dat probleem kwam echter zowel uit de hoek van de islam als de mensen die daar vermeend een fobie over hadden.

Dat de Islam iets is wat vermeden moet worden heeft verder niets te maken met islamofobie. De meeste mensen zijn niet dol op nazi's maar ik hoor niemand klagen over de heersende nazifobie.
Obvious troll is obvious.
wooblabalurg
pi_149890006
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:03 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Obvious troll is obvious.
:?
Conscience do cost.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 16:11:15 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149890151
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vermoed dat Summers en anderen dit als bangmakerij bestempelt:

"Europa, word wakker! We moeten nu ingrijpen"

"IS staat voor de poort van Europa, de internationale gemeenschap moet tussenkomen om de toekomst van de westerse wereld veilig te stellen." Dat verklaart Angelino Alfano, de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken in de krant 'La Repubblica'. Italië is bereid om duizenden soldaten naar Libië te sturen om IS te bekampen.

Libië bevindt zich niet alleen dichtbij Egypte en Algerije, enkel de Middellandse zee scheidt het land van Europa. Het toenemende geweld drijft duizenden vluchtelingen naar Italië. IS heeft al meermaals Rome genoemd in haar expansiedrang. Voldoende reden voor Italië om aan de alarmbel te trekken. Het land wil het voortouw nemen in een internationale coalitie tegen IS in Libië.

Brand blussen
"We hebben geen minuut meer te verliezen", zegt Alfano. "De troepen van het Kalifaat rukken sneller op dan dat de internationale gemeenschap beslissingen neemt. Hoe kunnen we dan de brand in Libië blussen en de migratiestromen stoppen?"

Exodus
"We riskeren een exodus die oncontroleerbaar wordt. De situatie is dermate urgent dat we nu moeten ingrijpen." De minister sluit ook niet uit dat jihadi's vermomd als vluchtelingen het land zullen binnenkomen om aanslagen te plegen in Italië.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ren-naar-Libie.dhtml

Dat is naar mijn idee geen bangmakerij maar realiteitszin.
En ondertussen zijn ze zelf bang voor Israel!
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33
  zaterdag 21 februari 2015 @ 16:16:23 #212
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149890320
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet.

Verder lijkt me dat nogal een twijfelachtige bron gezien de wilde interpretatie van fobie.
Wel maar het boeit niet echt of jij dat wel of niet gelooft , moet jij weten . Het gaat iig over ongewenst gedrag in de samenleving waar ik onderdeel van ben . Die wilde interpretatie komt juist van de onredelijke goedgelovige mensen die met haat en geweld reageren omdat ze de msm propaganda voor waarheid hebben aangenomen .
pi_149890438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:16 schreef Summers het volgende:

[..]

Wel maar het boeit niet echt of jij dat wel of niet gelooft , moet jij weten . Het gaat iig over ongewenst gedrag in de samenleving waar ik onderdeel van ben . Die wilde interpretatie komt juist van de onredelijke goedgelovige mensen die met haat en geweld reageren omdat ze de msm propaganda voor waarheid hebben aangenomen .
Ben je ook zo verontwaardigd over de moorden bij Charlie Hebdo en Denemarken?
pi_149890449
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

En ondertussen zijn ze zelf bang voor Israel!
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33
Linkje doet het niet.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 16:23:59 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149890542
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Linkje doet het niet.
weird, nou ja, niburu en dan 2 dagen geleden.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 16:34:16 #216
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149890826
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben je ook zo verontwaardigd over de moorden bij Charlie Hebdo en Denemarken?
Ik laat me niet meer leiden door de msm over waar ik wel en niet verontwaardigt over ben en zou moeten zijn .
Ze hoeven ook niet steeds met hetzelfde doorzichtige angst en haat zaaiende script te komen van msm en politici die we eigenlijk allemaal al kennen van de jarenlange war of terror . Tijd om te leren van eerdere ervaringen en ervoor te zorgen dat ik niet meer zo meega in leugens en deceptie en politieke belangen .
pi_149890887
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:34 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik laat me niet meer leiden door de msm over waar ik wel en niet verontwaardigt over ben en zou moeten zijn .
Ze hoeven ook niet steeds met hetzelfde doorzichtige angst en haat zaaiende script te komen van msm en politici die we eigenlijk allemaal al kennen van de jarenlange war of terror . Tijd om te leren van eerdere ervaringen en ervoor te zorgen dat ik niet meer zo meega in leugens en deceptie en politieke belangen .
Dus je bent selectief verontwaardigd?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 16:38:57 #218
235357 TitusPullo
pi_149890951
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze ontkent dat ze ergens verontwaardigd over zou moeten zijn: het is toch allemaal nep.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_149891327
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:16 schreef Summers het volgende:

[..]

Het gaat iig over ongewenst gedrag in de samenleving waar ik onderdeel van ben .
..net zoals het nieuws.
quote:
Die wilde interpretatie komt juist van de onredelijke goedgelovige mensen die met haat en geweld reageren omdat ze de msm propaganda voor waarheid hebben aangenomen .
En die zijn er nauwelijks. Dat het zulke grote aantallen betreft is vooralsnog ongegrond. En nogmaals: Dat iemand de Islam als iets vervelends ziet maakt die persoon niet meteen een islamofoob.
Conscience do cost.
pi_149891554
The Liquid Bomb Threat

The Christmas Day Underpant bomber (am not sure if he got the underpants as a present)

The Shoe Bomber

Er was ook 'n verhaal over 'explosive breast implants' !
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:04:02 #221
235357 TitusPullo
pi_149891644
En daar hebben we Benny Hill.
pi_149891786
:D
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:24:54 #223
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149892223
Voegt muziekje toe aan dit topic!

Wat ik erg raar vind is dat Ik nog weinig gelezen heb over moskeeën die in brand gestoken zijn of moslims echt aangevallen worden etc..
En een biertje in je gezicht noem ik niet echt een aanval, bedoel ga vanavond stappen en het kan je ook overkomen.

Andersom zijn er wel weer heel wat bondkraagjes op gepakt deze week!
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:31:45 #224
235357 TitusPullo
pi_149892358
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:24 schreef theguyver het volgende:
Voegt muziekje toe aan dit topic!

Wat ik erg raar vind is dat Ik nog weinig gelezen heb over moskeeën die in brand gestoken zijn of moslims echt aangevallen worden etc..
En een biertje in je gezicht noem ik niet echt een aanval, bedoel ga vanavond stappen en het kan je ook overkomen.

Andersom zijn er wel weer heel wat bondkraagjes op gepakt deze week!
Als iemand mij zomaar een glas bier in mijn gezicht gooit, voel ik me wel degelijk aangevallen, en ik beschouw alcohol niet als iets onreins.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 18:17:28 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149893461
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

noem het zoals je wilt , ik noem het bij mezelf blijven ipv als een pion ingezet worden voor een politieke agenda die nooit de burger dient .
pi_149893542
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:17 schreef Summers het volgende:

[..]

noem het zoals je wilt , ik noem het bij mezelf blijven ipv als een pion ingezet worden voor een politieke agenda die nooit de burger dient .
Wat vind je hier van?

As the numbers of western women travelling to join Isis in Syria and Iraq have grown – recent estimates suggest there are up to 550 from around the world – so has the understanding of their motivations and what analysts term the push and pull factors behind their actions.

Battles over personal identity have long been thought to have persuaded some Muslim teenagers to subscribe to the utopian goals of radical Islamists. Evidence from a slew of former radical recruiters suggests that they seek to free their targets from being caught between the traditionalist strictures their parents impose and the more mainstream liberal expectations of schoolfriends. The recruiters offer a third way, a sense of belonging to a global cause in which the young radical is free to join the caravan of war wherever it may be in the world.

But in recent years it is the pull factors that have never been stronger. Isis insurgents have been masterful manipulators of social media. Aside from creating YouTube videos trumpeting their crimes from the battlefield in high definition, they have also established outlets such as the Zora Foundation, specifically aimed at drawing women to their cause by offering tips, travel advice and even recipes for battle snacks.

Other female jihadis have been tweeting and blogging in English on sites such as Tumblr for well over a year. Their references to cats, Nutella and the travails of home life read like many other discourses until you realise where they are posting from and what they are ultimately evangelising about.

A study released last month by the Institute for Strategic Dialogue found that women on the receiving end of that social media onslaught were captivated by the violence they saw. Examining the social media accounts of six European women who ultimately travelled to Syria and Iraq, they discovered that one described the brutal murder of the American aid worker Peter Kassig and 18 Syrian hostages as “gut-wrenchingly awesome”.

Another woman, who watched a different beheading video, wrote: “I was happy to see the beheading of that kaffir [non-believer], I just rewinded to the cutting part,” and called for “more beheadings please!”, according to the study.
“Umm Hussain”, alternately named in reports as mother-of-two Sally Jones from Kent, tweeted: “Know that we have armies in Iraq and an army in Sham [Syria] of angry lions whose drink is blood and play is carnage.”

The study concluded: “There is no doubt … that the women who migrate to the territory controlled by Isis revel in the gore and brutality of the organisation. They appear desensitised to the horrific nature of the violent acts being committed.”

Charlie Winter, of the Quilliam Foundation, said that although Isis propaganda sometimes suggested that women would have an active, and even armed role, the reality was that they were heavily controlled once they arrived.

Winter recently helped translate a long Isis communique that set out in great detail the designated role of women under the group’s version of sharia law. Circulated late last month and titled Women in the Islamic State: Manifesto and Case Study, the document railed against westernised notions of female liberation, damning fashion shops and beauty salons as the work of the devil.

“It is always preferable for a woman to remain hidden and veiled, to maintain society from behind this veil,” it said. It added that girls could marry at the age of nine, and “pure girls” should ideally settle with a husband by 17 and should not be “corrupted” by careers. It was also clear that women would not take up arms unless the survival of Isis depended on it.

Winter said the contents of the communique would be likely to shock all but the most hardcore British female jihadis. “Young female jihadists who have really sworn in to the ideology and believe in the caliphate … they’re a different kettle of fish. They will be going out expecting to be put in this role, expecting to be married off to a fighter, and to then have children. That’s their way of contributing to the Islamic State programme,” he said.

He agreed that it was ludicrous that children were often the targets of Isis recruiters, but said the organisation needed to maintain its momentum with a “constant stream of recruits”.

“Yes, a 16-year-old is almost a child, but that doesn’t matter if she is going to be bearing the next generation,” he said.

http://www.theguardian.co(...)e-western-women-isis
pi_149893711
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen "niet ingezet willen worden als pion in een jihadistisch spel van VSAmerikaanse neocons" en "ontkennen dat moslimterrorisme naast fake ook echt is, dat de kern van de islam onplezierig en gewelddadig is en dat er problemen met moslims wereldwijd zijn".

Je valt in een andere propagandaval; die van Arabische (opinie)leiders die gewoon alles ontkennen en "de joden" of "de VSAmerikanen" dan wel "het Westen" de schuld geven van alles.

Zo zit de wereld niet in elkaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149895979

UN Report Reveals How Israel is Coordinating with ISIS Militants Inside Syria

http://21stcenturywire.co(...)itants-inside-syria/
pi_149897558
Over de laatste stomme IS verhaal:
Ik vind 't beetje vreemd dat ze zijn door douane/immigatie gekomen.
De beelden van ze zijn van erg slechte kwaliteit. Ik zie geen goede reden om dit verhaal te geloven.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 21 februari 2015 @ 20:52:06 #231
235357 TitusPullo
pi_149898549
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:24 schreef Tingo het volgende:
Over de laatste stomme IS verhaal:
Ik vind 't beetje vreemd dat ze zijn door douane/immigatie gekomen.
De beelden van ze zijn van erg slechte kwaliteit. Ik zie geen goede reden om dit verhaal te geloven.
In other unexpected news, a Saudi cleric rejects the heliocentric theory and drugged-up Feyenoord supporters damage a priceless fointain.
pi_149903165
quote:
Op zaterdag 21 februari 2015 15:35 schreef Tingo het volgende:
Oh.Naar nijn idee is het andersom.
Weer 'n kwestie van eigen perceptie lijkt mij.
Wat is er 'eigen' aan je perceptie als je die 1:1 aan cluesforum ontleent ?

In B4 'GFY'.
pi_149903221
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:44 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat is er 'eigen' aan je perceptie als je die 1:1 aan cluesforum ontleent ?

[small]In B4 'GFY'.[/small]
Dat wordt niet geaccepteerd. Men houdt zich maar aan de fatsoensnormen.
pi_149903311
quote:
Op zaterdag 21 februari 2015 22:45 schreef Lavenderr het volgende:
Dat wordt niet geaccepteerd. Men houdt zich maar aan de fatsoensnormen.
Ik wilde enkel mijn voorspellende gaven hier ten toon spreiden, meer niet. ;(
pi_149903432
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:47 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik wilde enkel mijn voorspellende gaven hier ten toon spreiden, meer niet. ;(
Ja, die voorspelling zou heel goed uit kunnen komen daarom waarschuw ik maar alvast.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 22:53:14 #236
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149903507
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen "niet ingezet willen worden als pion in een jihadistisch spel van VSAmerikaanse neocons" en "ontkennen dat moslimterrorisme naast fake ook echt is, dat de kern van de islam onplezierig en gewelddadig is en dat er problemen met moslims wereldwijd zijn".
Ik wil ook geen pion in het echt maken van een fake verhaal zijn of een pion in het ontwikkelen van haat jegens een bepaalde groep omdat dat zo uitkomt voor andere egoistische belangen .
Ik heb niks tegen de islam en niks tegen moslims . Het christendom en de politiek zijn in de kern ook onplezierig en gewelddadig en zijn ook altijd over lijken gegaan . Isis representeert islam of moslims niet net zo min als dat alle vvd stemmers of heel Nederland een stelletje criminelen zijn omdat de ene na de andere vvd-er door de mand valt .
quote:
Je valt in een andere propagandaval; die van Arabische (opinie)leiders die gewoon alles ontkennen en "de joden" of "de VSAmerikanen" dan wel "het Westen" de schuld geven van alles.
Een war of terror slaat ook nergens op en heeft nooit positieve gevolgen , ik doe iig niet mee aan de omgekeerde wereld waarin degene die met militairen een land binnenvalt niet de agressor is .
quote:
Zo zit de wereld niet in elkaar.
Zo zit ik niet in elkaar .
pi_149910997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:47 schreef Summers het volgende:

[..]

" Ze vallen rome bijna binnen en bedreigen Europa " en elke keer de suggestie opperen dat op elke hoek een jihadist een plan aan het beramen kan zijn . " We hebben weer een aanslag verijdeld jongens " kortom niks gebeurd . Altijd en eeuwig de focus op burgers ipv op de politiek die altijd de meeste onschuldige burgerslachtoffers maken en de grootste gekken zijn in de geschiedenis en in het nu . liegen over massavernietingswapens om invasies te rechtvaardigen en meer dan een miljoen doden waaronder 500.000 kinderen . Ik wacht nog steeds op die kritische journalisten die de primeur willen of politieke leiders die dat afkeuren of oproepen tot rechtvaardigheid of het oppakken van oorlogsmisdadigers . hypocriete bende die niet voor mij gaan zeggen waar ik wel en niet bang voor moet zijn en waar ik op zou moeten focussen .

Amen.
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 10:37:09 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_149912640
'IS claimt onthoofding Koerdische strijders in nieuwe video'

In een nieuwe video van terreurgroep IS (Islamitische Staat) zeggen de terroristen 21 Koerdische strijders te hebben onthoofd. De video, waarvan de authenticiteit niet vaststaat, is zaterdag online gezet.

Dat meldt CNN zondag.

De video bevat veel bekende kenmerken uit eerdere IS-video's. Zo zitten de Koerden gevangen in grote metalen kooien. De Peshmerga's worden gedwongen door de straten van Kirkuk in Irak geleid en geïnterviewd door een man die een microfoon met een IS-logo gebruikt.

Vervolgens wordt door een IS-lid gezegd dat de strijders worden geëxecuteerd, maar dat is in de video niet zien. In andere video's is dat wel het geval, waardoor niet vaststaat of de Koerden daadwerkelijk zijn omgebracht.

CNN meldde eerder dat beelden van de executie ook op de video stonden, maar trekt deze bewering nu in.

De Koerden strijden tegen de terreurgroep, met name in het noorden van Syrië. Daar wisten Koerdische strijders de stad Kobani na een maandenlange strijd uit handen van IS te houden.

Inkomsten

IS heeft in de Koerden volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung ook een nieuwe bron van inkomsten gevonden. De terreurgroep bewaart de lijken van omgekomen Koerdische strijders en vraagt 10.000 tot 20.000 dollar (ongeveer 9000 tot 17.500 euro) als de Koerdische milities ze terug willen hebben.

De terreurgroep lijkt daarmee een manier te hebben gevonden om de dalende inkomsten uit olie- en kunstsmokkel te compenseren

http://edition.cnn.com/20(...)is-crisis/index.html
pi_149916066
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik wil ook geen pion in het echt maken van een fake verhaal zijn of een pion in het ontwikkelen van haat jegens een bepaalde groep omdat dat zo uitkomt voor andere egoistische belangen .
Haat? :?

quote:
Ik heb niks tegen de islam en niks tegen moslims .
Je bent vrouw? Dat lijkt me vrij dom dan. De kern van de islam is heel erg vuil, intolerant en vrouw-, homo- en anderen-onvriendelijk. Dat veel moslims niet zo zijn als de egekkies is waar, maar als je dan zogenaamd matige moslims ziet "demonstreren" op de Dam omdat er 3 kapodtgeschoten zijn, dan blijkt toch dat de broederschap groter is tussen moslims dan tussen gematigde moslims en niet-moslims.

quote:
Het christendom en de politiek zijn in de kern ook onplezierig en gewelddadig en zijn ook altijd over lijken gegaan . Isis representeert islam of moslims niet net zo min als dat alle vvd stemmers of heel Nederland een stelletje criminelen zijn omdat de ene na de andere vvd-er door de mand valt .
Het standaard gelul over gristendom. De islam is heel anders, behandel het dan ook zo.

quote:
Een war of terror slaat ook nergens op en heeft nooit positieve gevolgen , ik doe iig niet mee aan de omgekeerde wereld waarin degene die met militairen een land binnenvalt niet de agressor is .

[..]

Zo zit ik niet in elkaar .
Het is irrelevant hoe jij in elkaar zit; de wereld draait ook zonder jou en mij door. Dat de War On Terror net als de War on Drugs nergens op slaat, tuurlijk.

Maar wat jij doet is veel erger; omdat je je niet wilp conformeren aan het beeld dat de MSM willen scheppen, ontken je gewoon alles. Moslimterrorisme? Bestaat niet; allemaal nep. Oh en als het wel bestaat; dan is het terecht want oeh het christendom en poeh de polletiek. :')

Dat soort gevaarlijk nihilisme vind ik zwaar ongezond voor iemand die zegt na te denken. En zo trap je precies in net zo'n propagandaval als die van de MSM, namelijk die van moslimse politici.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 22 februari 2015 @ 13:44:06 #240
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149916440
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:37 schreef Lavenderr het volgende:
'IS claimt onthoofding Koerdische strijders in nieuwe video'

In een nieuwe video van terreurgroep IS (Islamitische Staat) zeggen de terroristen 21 Koerdische strijders te hebben onthoofd. De video, waarvan de authenticiteit niet vaststaat, is zaterdag online gezet.

Dat meldt CNN zondag.

De video bevat veel bekende kenmerken uit eerdere IS-video's. Zo zitten de Koerden gevangen in grote metalen kooien. De Peshmerga's worden gedwongen door de straten van Kirkuk in Irak geleid en geïnterviewd door een man die een microfoon met een IS-logo gebruikt.

Vervolgens wordt door een IS-lid gezegd dat de strijders worden geëxecuteerd, maar dat is in de video niet zien. In andere video's is dat wel het geval, waardoor niet vaststaat of de Koerden daadwerkelijk zijn omgebracht.

CNN meldde eerder dat beelden van de executie ook op de video stonden, maar trekt deze bewering nu in.

De Koerden strijden tegen de terreurgroep, met name in het noorden van Syrië. Daar wisten Koerdische strijders de stad Kobani na een maandenlange strijd uit handen van IS te houden.

Inkomsten

IS heeft in de Koerden volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung ook een nieuwe bron van inkomsten gevonden. De terreurgroep bewaart de lijken van omgekomen Koerdische strijders en vraagt 10.000 tot 20.000 dollar (ongeveer 9000 tot 17.500 euro) als de Koerdische milities ze terug willen hebben.

De terreurgroep lijkt daarmee een manier te hebben gevonden om de dalende inkomsten uit olie- en kunstsmokkel te compenseren

http://edition.cnn.com/20(...)is-crisis/index.html
Die lui weten overal een handel van te maken..
Bah! :r
  zondag 22 februari 2015 @ 14:35:03 #241
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149917791
Hollywood Studio Caught Producing ISIS Videos

http://drudgereport.com.c(...)oducing-isis-videos/

Exclusive: CIA and Mossad are behind Boko Haram and ISIL, says Sudan president

http://www.euronews.com/2(...)ays-sudan-president/

Maar ja, dat was natuurlijk al heel lang bekend.

If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149918299
quote:
2s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:35 schreef Izzy73 het volgende:

Ik wil dat natuurlijk allemaal graag aannemen (het grotere plaatje is wel redelijk duidelijk), maar de Soedanese president is nou niet bepaald een lekker betrouwbare of onverdachte bron.

Moderator zondag 22 februari 2015 @ 15:08:38 #243
249559 crew  Lavenderr
pi_149918845
quote:

Nou nee. Geloof jij dat?
  zondag 22 februari 2015 @ 15:11:32 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149918939
Het bovenste stuk bewijst natuurlijk niets. Een Amerikaanse studio helpt IS. Dat zegt verder niets over de betrokkenheid van de VS. En het onderste. Tja.
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 22:40:07 #245
249559 crew  Lavenderr
pi_149938481
Beirut (AFP) - Kurdish fighters have launched an offensive against jihadists in Syria's northeastern Hassakeh province and pushed them from several areas, a monitoring group and the main Kurdish party said.

The offensive, launched late on Saturday, is aimed at retaking the town of Tal Hamis and areas around it that are under the control of the Islamic State group, the Syrian Observatory for Human Rights said.

Kurdish militia forces, known as the People's Protection Units (YPG), "managed to advance and took over some 20 villages, farms and hamlets in the area," the Britain-based Observatory said.

At least 12 jihadists were killed in the fighting, it said. It was not known if Kurdish forces lost any fighters.

Warplanes from the US-led coalition against IS carried out several strikes targeting jihadist positions in the area during the fighting, the Observatory said.

Newaf Khalil, a spokesman for the Kurdish Democratic Union Party (PYD), confirmed the advance and said fighting was raging in the area.

"This is one of the YPG's biggest recent operations," Khalil said.

The offensive began nearly a month after the YPG recaptured all of the town of Kobane on the border with Turkey from IS, after four months of fierce fighting backed by Syrian rebels and US-led coalition air strikes.

http://news.yahoo.com/syr(...)nsive-191308899.html
.
pi_149945266
quote:

Hollywood? Heb je de website van 't bedrijfje bekeken? Sinds wanneer doet Hollywood commercials en product-presentaties.

Iedereen met een beetje skills in video bewerking en de juiste software (waar er echt een heleboel van zijn) kan een bedrijfje beginnen overal ter wereld en zich goedkoop aanbieden op de markt. Ik heb de website bekeken van dit post-productiebedrijf en 't is gewoon een brief, het lijkt dus gewoon één van de miljoenen bedrijfjes die voor weinig geld een hoge kwaliteit kunnen leveren. Net als de chinezen goedkoop Samsung tablets en iPads kunnen produceren en andere apparaten voor elke willekeurige aanbieder.

Dat men skills heeft in videobewerking en toevallig in Amerika zit maakt geen directe relatie met de Amerikaanse overheid. Het kan zijn dat er video editors zitten die dezelfde stroming aanhangen, het kan zijn dat men gewoon voor 't geld ging, no matter what er op tafel kwam en het kan ook dat 't onder bedreiging gebeurd is. Door 't stempel 'hollywood' te gebruiken zet men met 't bericht een toon maar heel diepgravend is 't niet.
pi_149945271
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hollywood? Heb je de website van 't bedrijfje bekeken? Sinds wanneer doet Hollywood commercials en product-presentaties.

Iedereen met een beetje skills in video bewerking en de juiste software (waar er echt een heleboel van zijn) kan een bedrijfje beginnen overal ter wereld en zich goedkoop aanbieden op de markt. Ik heb de website bekeken van dit post-productiebedrijf en 't is gewoon een brief, het lijkt dus gewoon één van de miljoenen bedrijfjes die voor weinig geld een hoge kwaliteit kunnen leveren. Net als de chinezen goedkoop Samsung tablets en iPads kunnen produceren en andere apparaten voor elke willekeurige aanbieder.

Dat men skills heeft in videobewerking en toevallig in Amerika zit maakt geen directe relatie met de Amerikaanse overheid. Het kan zijn dat er video editors zitten die dezelfde stroming aanhangen, het kan zijn dat men gewoon voor 't geld ging, no matter what er op tafel kwam en het kan ook dat 't onder bedreiging gebeurd is. Door 't stempel 'hollywood' te gebruiken zet men met 't bericht een toon maar heel diepgravend is 't niet.
Klopt; Hollywood is te cheesy.

Dit was duidelijk Hill & Knowlton. Ander niveautje, maar net zo nep.

pi_149945318
quote:
6s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt; Hollywood is te cheesy.

Dit was duidelijk Hill & Knowlton. Ander niveautje, maar net zo nep.
http://finalsolutionproductions.com

Dit is 't bedrijf waar de bron over spreekt. Als daar een link tussen H&K tussenzit dan moet die eerst wel worden gevonden en bevestigd. En zelfs mocht dat het geval zijn dan kan het best nog een stiekeme eenling-actie zijn, bij de beste bedrijven zitten wel rotte appels die bijklussen in de tijd van de baas . Videobewerking is een vak maar het is geen artsenwerk, er zijn echt miljoenen studenten wereldwijd die het hoogste niveau halen qua productie en zich op laagste prijs aanbieden aan de grootste aanbieders. De hele markt concurreert zichzelf kapot. Iedereen wil een bedrijf als Apple wel in 't portfolio, zelfs voor 10 euro.

Ook in de filmwereld is dat 't geval. De studio die de cgi van Life of Pi deed is dankzij de film bankroet wegens onderbetaling. De bedrijfjes worden vaak gerund door nerds die "zo" erg gefocust met hun vak bezig zijn dat ze perse de beste kwaliteit eruit willen persen, maar het ontbreekt vaak aan ondernemersgeest. Degene die dit gedaan heeft zal vast goed hebben geboert of het is voor bijna niets onder bedreiging gebeurd.
pi_149945332
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

http://finalsolutionproductions.com

Dit is 't bedrijf waar de bron over spreekt. Als daar een link tussen H&K tussenzit dan moet die eerst wel worden gevonden en bevestigd.
Ah want bedrijven zetten alles wat ze doen keurig in het jaarverslag? :D

Typisch VSAmerikaanse propaganda, die IS-zooi.

Dat mensen erin trappen en -erger- erdoor geschokt zijn, vind ik een stuk ernstiger.

pi_149945344
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah want bedrijven zetten alles wat ze doen keurig in het jaarverslag? :D

Typisch VSAmerikaanse propaganda, die IS-zooi.

Dat mensen erin trappen en -erger- erdoor geschokt zijn, vind ik een stuk ernstiger.
Binnen je eigen organisatie is 't toch ook niet uitgesloten dat er ooit weleens een individu of een klein groepje zal zijn die binnen de marges zit te rommelen en zo de leiding omspeelt. Waarom is 't bij dit geval dan zo anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')