abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2015 @ 03:31:40 #126
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_149498223
Lieverd, je bent 23... ik heb al sinds mijn twintigste een sterke kinderwens maar besefte ook meteen dat ik er niet voor mijn dertigste aan zou beginnen omdat ik eerst 'jong' wilde zijn met alles wat daar wat mij betreft bijhoorde: geen vaste relatie, geen koophuis etc. Geduld is een schone zaak, geniet van je kinderloze jaren. Je hebt nog zoveel jaar te gaan. Ik ben nu één jaar ouder dan jij en als het even kan begin ik er lekker aan op mijn 35e, maar zoiets kun je niet plannen natuurlijk. Maar dat dus met een kinderwens. Waarom zou het nú moeten? Waarom moet het nú voor jou? Je lijkt me op zoek naar een doel, als gevolg van een leegte. Probeer die anders op te vullen tot je vriend er ook aan toe is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Grunge. op 09-02-2015 03:38:42 ]
pi_149498230
Niets is voor mannen zo benauwend en afstotend als vrouwen die openlijk laten blijken dat hun eierstokken flink aan het klapperen zijn :)
pi_149499103
quote:
14s.gif Op maandag 9 februari 2015 03:36 schreef IMVHI het volgende:
Niets is voor mannen zo benauwend en afstotend als vrouwen die openlijk laten blijken dat hun eierstokken flink aan het klapperen zijn :)
Wen er maar an, de meeste vrouwen krijgen dat moment... :D
Make my day!
pi_149499104
quote:
14s.gif Op maandag 9 februari 2015 03:36 schreef IMVHI het volgende:
Zelfs Patty Brard niet?
pi_149500488
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:06 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zelfs Patty Brard niet?
Nee, zelfs die niet.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:57:12 #131
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149512418
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:06 schreef agter het volgende:

[..]

Wen er maar an, de meeste vrouwen krijgen dat moment... :D
:')

'ik heb een kinderwens dus daar mag ik tot het einde der tijden over zaniken'.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_149512781
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:02 schreef Myrthe1 het volgende:
Ik ben 'happy' met mijn leven. Echt. Ik heb geen nieuw project nodig en ook geen uitbreiding van mijn werkzaamheden, want dat is al aan de gang. En daar haal ik veel voldoening uit. Ik kan bij vlagen wel eens verdrietig zijn omdat ik het 'nu' heel graag wil en ik zoek dus een antwoord om met deze gevoelens om te gaan, want het is een sterk gevoel.
Niet voldoende om vrede te hebben kennelijk en je wil niet met de gevoelens omgaan, je wil er vanaf. Tenminste, anders blijf je hier niet doormiepen over hoe sterk het gevoel wel niet is (je bent immers niet je zin aan het doordrijven zeg je) en dat het je verdrietig maakt dat het er nu nog gewoon even niet in zit. En dat terwijl je zoveel goeds in je leven zegt te hebben.

Maar wel nuttig voor later, want dan kun je je kind beter om leren gaan met dingen ze graag willen, maar nog niet mogen/kunnen...
pi_149513247
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:53 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Rammelende eierstokken (@Jochem Meyer), niets aan te doen... Mijn schoondochter had ze ook en toen dacht ik wacht nog aub maar even.... Nu ben ik er nu zo dankbaar voor, wat een rijkdom zo'n kleinkind.
Wat leuk!! En niets aan te doen inderdaad.
  maandag 9 februari 2015 @ 17:20:05 #134
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_149513249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:10 schreef Fanest het volgende:
Condoom van tevoren doorprikken en bij zwangerschap tegen je vriend zeggen dat je geen abortus wilt vanwege geloofsovertuigingen. Succes gegarandeerd.
Succes op een relatiebreuk ja.
Als mijn vriendin dat zou doen dan kan ze dat kind in dr eentje opvoeden. Zoiets beslis je samen.

En brrr @ obsessie van TS.
Respecteer de keuze van je vriend en anders moet je hem dumpen en op zoek naar een ander die je volblaft.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_149513323
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:07 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet voldoende om vrede te hebben kennelijk en je wil niet met de gevoelens omgaan, je wil er vanaf. Tenminste, anders blijf je hier niet doormiepen over hoe sterk het gevoel wel niet is (je bent immers niet je zin aan het doordrijven zeg je) en dat het je verdrietig maakt dat het er nu nog gewoon even niet in zit. En dat terwijl je zoveel goeds in je leven zegt te hebben.

Maar wel nuttig voor later, want dan kun je je kind beter om leren gaan met dingen ze graag willen, maar nog niet mogen/kunnen...
Dus: omdat ik een kinderwens heb, ben ik niet helemaal gelukkig met mijn leven?
pi_149513453
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Succes op een relatiebreuk ja.
Als mijn vriendin dat zou doen dan kan ze dat kind in dr eentje opvoeden. Zoiets beslis je samen.

En brrr @ obsessie van TS.
Respecteer de keuze van je vriend en anders moet je hem dumpen en op zoek naar een ander die je volblaft.
Logisch, maar het zullen geen stabiele vrouwen zijn die zulke fratsen uithalen.

Ik noem het geen obsessie, ik heb er vandaag geen seconde aan gedacht. En als je het topic hebt doorgelezen, dan lees je dat ik mijn vriend zijn keuze natuurlijk accepteer.
pi_149513457
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:22 schreef Myrthe1 het volgende:

[..]

Nee, door hoe je met die kinderwens omgaat wordt het obsessief.
pi_149513488
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:22 schreef Myrthe1 het volgende:
Nee, dat schreef ik niet en je probleem is ook niet je kinderwens.
pi_149513512
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:25 schreef bamibij het volgende:

[..]

Nee, door hoe je met die kinderwens omgaat wordt het obsessief.
Dat wordt het niet, maar dat was het inderdaad wel een beetje.
pi_149513535
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:26 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nee, dat schreef ik niet en je probleem is ook niet je kinderwens.
Wat is het probleem?
pi_149513564
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:28 schreef Myrthe1 het volgende:
Wat is het probleem?
Ja, wat is je probleem nou eigenlijk Myrthe1?
pi_149513647
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:29 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, wat is je probleem nou eigenlijk Myrthe1?
De kinderwens en hoe ik daarmee omga. Jij meent dat ik een ander probleem heb dan mijn kinderwens, dus licht het gerust toe. Misschien heb ik er wat aan.
pi_149513886
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:31 schreef Myrthe1 het volgende:
De kinderwens en hoe ik daarmee omga. Jij meent dat ik een ander probleem heb dan mijn kinderwens, dus licht het gerust toe. Misschien heb ik er wat aan.
Waar je wat aan gaat hebben is het verder kijken dan je boehoehoe-ik-wil-het-nu-zo-graag. Want dat is je probleem, niet je kinderwens. Je geeft aan er verdriet van te hebben dat het nu niet kan, daar ligt dus je probleem. En dat kan niemand hier voor je oplossen, zeker als jij niet verder komt dan aangeven hoe goed je je leven op orde hebt, hoe happy je daarmee bent en daar verder niets aan hoeft te gebeuren. Nou ja, behalve dat ene dan...
pi_149516889
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:24 schreef Myrthe1 het volgende:

[..]

Maar het was al duidelijk in mijn eerste bericht dat ik nog een paar jaar moet wachten en dat ik het daarmee eens ben. Ik opende het topic met de vraag hoe ik daarmee om kan gaan, want de wens is nog steeds heel sterk.
Misschien helpt het om, in plaats van tegen het gevoel te vechten, juist te accepteren dat het gevoel er is. Dat er allemaal redenen zijn waarom een kindje nu niet kan, betekend niet dat het gevoel verkeerd is. Dat je soms verdrietig bent omdat het nu niet kan is ook niet verkeerd. Die gevoelens zijn er nou eenmaal.

Heb je weleens van mindfulness gehoord? Mindfulness leert je dat jij en al jouw wensen,gevoelens en gedachten er mogen zijn, zonder oordeel en zonder steeds op een resultaat gericht te zijn. Ik denk dat mindfulness je heel goed zou kunnen helpen hiermee om te leren gaan.
pi_149535697
Neem een hond.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:53:02 #146
409579 LuDann
All the way
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:01:57 #147
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_149537897
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:45 schreef eleusis het volgende:
Is er geen compromis te bedenken?

De een wil kinderen @ 25, de ander @ 30, dan kom je uit op 27,5?

Of denk ik nu te praktisch?
Als hij kinderen wil op z'n 30e dan is dat geen 27,5. Geen compromis mogelijk denk ik.
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:49:56 #148
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149562649
Je hebt dus een vriend die kinderen wilt, dan ben je er toch voor de toekomst? Zorg dat je voldoende afleiding hebt de komende 5 jaar, kijk of je meer kan werken, bouw je blog uit, ga lekker sparen en werk naar een mooi goed ingericht koophuisje toe. Ga een paar keer goed en lang op een verre reis en voor je het weet zijn die 5 jaar om.

Is alles dan nog stabiel en leuk genoeg en willen jullie beiden een kind ga er dan voor. Een paar jaar wachten lijkt heel zaar maar een kind is niet iets wat je iemand op kan leggen dat moet je samen willen en hij wilt het, alleen nu nog niet. Met dit gedram maak je je relatie kapot en als dat in het verschiet ligt moet je niet eens samen een kind willen. Jullie zijn er overduidelijk als stel nog niet klaar voor.
Daar komt bovenop, je bent 23, lekker jong. Als je op je 28e moeder wordt ben je nog steeds jong!

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:01 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Als hij kinderen wil op z'n 30e dan is dat geen 27,5. Geen compromis mogelijk denk ik.
Dit dus, over zulke zaken kan je gewoon geen compormis maken. Net zoals iemand die nooit kinderen wilt, dan zeg je toch ook niet: ik nu 23, hij sterft waarschijnlijk op 83, middelen we uit, op 53 nemen we een kleine erbij. Nee, dan kan je als andere partij zeggen, nou ik wil ze wel dus wellicht passen we toch niet zo goed bij elkaar als we dachten, maar ook niet veel meer dan dat.
Wilt TS ze nu, dan zal TS iemand moeten zoeken die ze ook nu wilt, maar dan ben je waarschijnlijk ook zo die 5 jaar verder.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:20:06 #149
409579 LuDann
All the way
pi_149563046
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:31 schreef Myrthe1 het volgende:

[..]

Je bent trouwens echt niet de enige.

OUD / Het grote rammelaarstopic deel 49

Ik snap sommige reacties hier niet helemaal. Die drang naar een kind is een soort oergevoel, moeilijk om uit te leggen. Dat je erover wil praten snap ik, dat is nog iets anders dan het ook daadwerkelijk doen.

Ik ben nu 30 en zwanger van ons eerste kind, rammelde ook al vrij jong. Mijn vriend wilde ook pas na zijn 30e. En dat is wel eens lastig geweest, helemaal toen ik ook nog eens moeilijk zwanger bleek te kunnen raken.

Succes en sterkte. :)
pi_149654823
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je bent trouwens echt niet de enige.

OUD / Het grote rammelaarstopic deel 49

Ik snap sommige reacties hier niet helemaal. Die drang naar een kind is een soort oergevoel, moeilijk om uit te leggen. Dat je erover wil praten snap ik, dat is nog iets anders dan het ook daadwerkelijk doen.

Ik ben nu 30 en zwanger van ons eerste kind, rammelde ook al vrij jong. Mijn vriend wilde ook pas na zijn 30e. En dat is wel eens lastig geweest, helemaal toen ik ook nog eens moeilijk zwanger bleek te kunnen raken.

Succes en sterkte. :)
Precies, sommige mensen denken dat je een kind kunt "nemen" wanneer het jou uitkomt, maar zo werkt het niet.
(van harte gefeliciteerd met je blijde verwachting)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')