abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149421274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mij wel

Maakt een telefoon als die uit staat (dus geen standby echt uit) ook contact met een zendmast?
Nee, uit is uit.

Bron van eventuele misverstanden hierover: begin deze eeuw is er een mafia-baas veroordeeld in de VS, met bewijs dat verzameld was via zijn telefoon, die hij uitgezet had. Maar die telefoon was gemanipuleerd (op afstand!) door de FBI, zodat "uit" niet echt uit was. Dat manipuleren vereist nogal wat, ik denk medewerking van minimaal de provider en mogelijk de update-dienst van de fabrikant. Kwam meen ik ook een hoge justitie-bons en/of rechter aan te pas. Maar het was een "grote vis", en daarom mocht het officieel (anders is het ongeldig bewijs). Je kunt je afvragen hoe lang het toen al mogelijk was, en ook gebeurde.
Particulieren kunnen het ook (laten) doen, er zit een zaak in Nederland die smartphones ombouwt tot spionage-apparaat. Maar die moeten de telefoon dan wel in hun vingers hebben.
pi_149421347
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:09 schreef ToniB het volgende:

[..]

ja sorry je hebt gelijk. Ik dacht dat ze meeliep maar ben gaan twijfelen, dus nog een keer gekeken
.Zij loopt richting Boquete en de boys richting paddock.
Neemt niet weg dat zij bekenden moeten zijn van die mensen die in de huisje(s) wonen. Een bezoek aan die weide was m.i. het doel van de reis.
En hoe zit het met de familierelatie tussen Laureano en Edwin?
pi_149421609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:12 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En hoe zit het met de familierelatie tussen Laureano en Edwin?
tweede achternaam van E. is zelfde als L.
pi_149421940
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:10 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Nee, uit is uit.

Bron van eventuele misverstanden hierover: begin deze eeuw is er een mafia-baas veroordeeld in de VS, met bewijs dat verzameld was via zijn telefoon, die hij uitgezet had. Maar die telefoon was gemanipuleerd (op afstand!) door de FBI, zodat "uit" niet echt uit was. Dat manipuleren vereist nogal wat, ik denk medewerking van minimaal de provider en mogelijk de update-dienst van de fabrikant. Kwam meen ik ook een hoge justitie-bons en/of rechter aan te pas. Maar het was een "grote vis", en daarom mocht het officieel (anders is het ongeldig bewijs). Je kunt je afvragen hoe lang het toen al mogelijk was, en ook gebeurde.
Particulieren kunnen het ook (laten) doen, er zit een zaak in Nederland die smartphones ombouwt tot spionage-apparaat. Maar die moeten de telefoon dan wel in hun vingers hebben.
Als uit uit is dan ga ik toch weer even een oude discussie oprakelen;

Is het bekend of de telefoons van Kris en Lisanne aan of uit stonden gedurende de dag van 1 april?
pi_149422029
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:34 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als uit uit is dan ga ik toch weer even een oude discussie oprakelen;

Is het bekend of de telefoons van Kris en Lisanne aan of uit stonden gedurende de dag van 1 april?
Volgens mij stonden ze aan, omdat vader Kremers in zijn video zegt: va dit punt achter de Mirador is geen bereik meer, dat komt overeen met de bevindingen over de telefoons van K&L.
pi_149422138
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:39 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Volgens mij stonden ze aan, omdat vader Kremers in zijn video zegt: va dit punt achter de Mirador is geen bereik meer, dat komt overeen met de bevindingen over de telefoons van K&L.
Klopt maar stel dat ze toen, omdat ze toch geen bereik meer hadden, hun telefoons uit hebben gedaan?
En wel na de 1e quebrada zijn omgekeerd, dan hoeft de telefoon geen contact te hebben hoeven gemaakt op de Pianista Boquete kant.

Het kaartje is daar niet duidelijk over
pi_149422239
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Klopt maar stel dat ze toen, omdat ze toch geen bereik meer hadden, hun telefoons uit hebben gedaan?
En wel na de 1e quebrada zijn omgekeerd, dan hoeft de telefoon geen contact te hebben hoeven gemaakt op de Pianista Boquete kant.

Ja, daar zit wat in. Die gegevens hebben we niet. Die staan -denk ik- in het NFI rapport.
Ook niet zichtbaar in de beelden van de summary die ze in 1-vandaag hebben laten zien.
pi_149422587
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:47 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, daar zit wat in. Die gegevens hebben we niet. Die staan -denk ik- in het NFI rapport.
Ook niet zichtbaar in de beelden van de summary die ze in 1-vandaag hebben laten zien.
Klopt. Op het kaartje lijkt het alsof de Iphone om 16.39 uur aan is gezet, 112 tevergeefs is geprobeerd te bellen.
Dit zou dan hypothetisch heel ergens anders kunnen zijn dan achter de Mirador als Kris en Lisanne idd bij de 1e quebrada met de telefoon uit zijn omgekeerd.
Dan zouden ze om rond een uurtje of 16.30 weer terug kunnen zijn bij het begin van de Pianista.

En als dit hypothetisch mogelijk is dan kunnen alle scenario's weer uit de kast. Toch?
pi_149422607
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het kan, maar wat zou daar de reden voor geweest zijn? Batterij sparen, voor die paar uur? En als ze niet wisten (waar het naar uitziet, gezien de 112/911 telefoontjes) waar het gebied met bereik ophoudt - en dus ook weer begint - , dan onnodig ver doorlopen zonder contact, op een deel waar alweer bereik is. Want dat is dan onvermijdelijk.
pi_149422684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:01 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Het kan, maar wat zou daar de reden voor geweest zijn? Batterij sparen, voor die paar uur? En als ze niet wisten (waar het naar uitziet, gezien de 112/911 telefoontjes) waar het gebied met bereik ophoudt - en dus ook weer begint - , dan onnodig ver doorlopen zonder contact, op een deel waar alweer bereik is. Want dat is dan onvermijdelijk.
Klopt ook. Als ze om zouden keren dan is het heel goed mogelijk dat ze dat ding weer aan zouden kunnen zetten om te kijken of ze alweer bereik hadden.
Maar stel ze deden dat niet (druk met kwekken?) dan is het hypothetisch wel mogelijk.

En dan beginnen we weer van voren af aan: rode truck, yellow cab enz....
pi_149422794
Het lijkt me, dat ze op de terugweg in de buurt van de mirador, hun telefoon dan weer aan zouden hebben gedaan, maar dat blijkt ook niet uit het tabelletje. Misschien is de tabel niet compleet.

Bij 8.12 (volgende dag) staat: power on phone. Om "power on" te doen, moet er eerst "power off" zijn gedaan. "Power off" staat niet in de lijst, dus waarom "power on"? Die lijst lijkt mij niet compleet.
pi_149423426
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Klopt ook. Als ze om zouden keren dan is het heel goed mogelijk dat ze dat ding weer aan zouden kunnen zetten om te kijken of ze alweer bereik hadden.
Maar stel ze deden dat niet (druk met kwekken?) dan is het hypothetisch wel mogelijk.
Ja, hypothetisch kan dat. En veel meer: die hele data kloppen niet (manipulatie), ze waren niet doorgelopen maar ook niet teruggegaan, enz.
quote:
En dan beginnen we weer van voren af aan: rode truck, yellow cab enz....
Beginnen, maar waar stopt het dan? die voertuigen kunnen er wel met een smoes naartoe gedirigeerd zijn, om bij eventuele achterdocht zelf buiten schot te blijven. Een smoes van een soort waarvan je als eigenaar liever niet hebt dat de politie dat weet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:08 schreef RapaNui het volgende:
Het lijkt me, dat ze op de terugweg in de buurt van de mirador, hun telefoon dan weer aan zouden hebben gedaan, maar dat blijkt ook niet uit het tabelletje. Misschien is de tabel niet compleet.

Bij 8.12 (volgende dag) staat: power on phone. Om "power on" te doen, moet er eerst "power off" zijn gedaan. "Power off" staat niet in de lijst, dus waarom "power on"? Die lijst lijkt mij niet compleet.
Inderdaad, maar misschien wordt "power off" niet gelogd? Even de crimi-believerpet opzetten: of dat uitzetten is niet op de normale manier gebeurd, maar door de batterij eruit te halen. O nee, dat kan niet zomaar, bij een iPhone. Dus toch niet, of die criminelen waren techneutisch genoeg om dat toch te doen zonder dat het opvalt... je komt er niet uit zonder een ruime voorraad ad hoc bijspijker-veronderstellingen. Nee, die pet past ons duidelijk niet allemaal.
pi_149423638
Even een algemene vraag aan de mensen hier;

Stel jij komt om een uur of 16:00 aan op die paddocks. Je ziet de huisjes, waar je in ieder geval een schuilplaats voor de nacht hebt. Dan om 16:39 en 16:51 probeer je te bellen, lukt niet. Je besluit in die huisjes te overnachten.

Wie zou dan de volgende dag (en/of de dagen erop) verder lopen naar het noorden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149424037
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:36 schreef El_Matador het volgende:

Stel jij komt om een uur of 16:00 aan op die paddocks. Je ziet de huisjes, waar je in ieder geval een schuilplaats voor de nacht hebt. Dan om 16:39 en 16:51 probeer je te bellen, lukt niet. Je besluit in die huisjes te overnachten.

Wie zou dan de volgende dag (en/of de dagen erop) verder lopen naar het noorden?
50% kans, als de kansen om dicht bij de bewoonde wereld te zijn, in welke richting dan ook, niet bekend zijn. Als ik alles zou weten, zou ik het niet doen. Bij genoeg verkeerde veronderstellingen bijna 100% zeker wel.
pi_149424265
quote:

(Ik heb merkbaar een vrije dag vandaag.)

Ik zou de volgende dag gewoon de weg terugnemen. Ik zie geen reden om verder richting het noorden te lopen, tenzij onder dwang.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 16:58:10 #41
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149424325
quote:

Ik loop verder want daar zijn de vindplaatsen. Ga je mee?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149424532
En indien gewond daar blijven. Er moet wel een waterbron/rivier in de buurt van die hutjes zijn. Ze zouden daar dagen kunnen hebben gezeten. Weet niet of dit permanent bewoont is.
Er is niet of nauwelijks gezocht in dat gebied.
pi_149424665
quote:

Als je zo voorzichtig/verstandig bent om om 16:00 uur in te schatten dat je niet voor het donker terug kan zijn, een slaapplek in de paddock te maken en te concluderen dat je geen bereik hebt met de telefoons. Dan heb je nog een hele avond om samen logisch na te denken om de volgende dag de weg terug te vinden, dus ik zou de weg terugzoeken. Juist omdat dit "bekend" terrein is en ze geen kaart van het gebied hebben
pi_149424689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:05 schreef ToniB het volgende:
En indien gewond daar blijven. Er moet wel een waterbron/rivier in de buurt van die hutjes zijn. Ze zouden daar dagen kunnen hebben gezeten. Weet niet of dit permanent bewoont is.
F was hier toch enkele dagen na de vermissing gaan kijken en had hier niemand aangetroffen? Hij zag geen afdrukken in de modder.
pi_149424726
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:58 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik loop verder want daar zijn de vindplaatsen. Ga je mee?
Kijk, dat is wat ik zo in jou waardeer. Waren er maar meer FOK!kers zoals jij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149424793
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:33 schreef jackie12 het volgende:
Nog even over de ochtend van 2 april.

Kris en Lisanne komen niet opdagen voor de excursie, Feliciano gaat naar het hostel en wacht tot ie de kamer in kan.
Zijn er niet en dan verder niks tot aan het eind van de middag.

Wat deed de taalschool in de tussentijd??
Taalcursus geven?
quote:
Kris en Lisanne vielen toch onder de "verantwoordelijkheid" van de taalschool, of iig de taalschool zou zich verantwoordelijk moeten voelen.
Mwah... als ik het goed begrijp, zaten de taallessen erop, en waren K&L dus ex-cursisten.
quote:
Wie was de leidinggevende op dat moment? En waarom heeft deze niet gelijk alarm geslagen 's ochtends of 's middags.

Feliciano zijn verantwoordelijkheid was het iig niet. Hij was slechts hun gids voor die dag.
Het is heel raar dat Feliciano de aangifte van vermissing deed en niet de leidinggevende van de taalschool. Deze persoon had alle gegevens van de meiden.
F. is één persoon, die zijn eigen inschatting maakt, en zelf beslist. Bij een taalschool heeft iedereen een andere verantwoordelijkheid, en voelde wellicht niemand van de aanwezigen zich "namens de school" geroepen om twee volwassenen als vermist op te geven. Het wordt anders als ze onverwacht niet op een les komen opdagen, maar daar was geen sprake van.
quote:
(en het geen Spaans kunnen kan geen reden zijn van een taalschool die spaanse les geeft :7 )
Ik heb me niet in de verhoudingen verdiept, maar een pensionhouder lijkt me meer voor de hand liggend dan een taalschool waar ze geen activiteiten hadden overdag, en 's nachts niet sliepen.
pi_149424846
quote:

Ik niet.

Als ik 112 zou bellen omdat ik door heb dat ik blijkbaar niet op de goede weg zit om voor donker weer in Boquete te zijn, zou ik de volgende dag niet verder lopen.
Dat zou ik alleen doen als ik zeker was dat dat de weg terug was ( maar als ik daar zeker van zou zijn, was er ook geen noodzaak geweest om 112 te bellen).
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149424868
quote:

Ik zou van de huisjes gebruik maken, en de volgende dag teruglopen en een vriendelijk briefje schrijven. Misschien ook wat van mijn $ 83,-- achterlaten.
pi_149424906
Mwah... als ik het goed begrijp, zaten de taallessen erop, en waren K&L dus ex-cursisten.

Misschien wel ex-cursisten, maar het vrijwilligerswerk viel onder de verantwoordelijkheid van de taalschool.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149424918
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:05 schreef ToniB het volgende:
Zijn die hutjes al gelokaliseerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')