abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149434477
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar nu concreet mee?
Dat we alles kapotbeuken en een paar eeuwen met de armen over elkaar gaan zitten.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 22:41:56 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_149435084
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat we alles kapotbeuken en een paar eeuwen met de armen over elkaar gaan zitten.
Blijkbaar. Ik snap het gewoon niet maar het zal wel aan mij liggen dat ik de diepe betekenis niet begrijp.
pi_149435181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Blijkbaar. Ik snap het gewoon niet maar het zal wel aan mij liggen dat ik de diepe betekenis niet begrijp.
Daarom was ik benieuwd naar een klein stukje over het topic zelf. Wat vind jij ervan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 22:47:11 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_149435254
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom was ik benieuwd naar een klein stukje over het topic zelf. Wat vind jij ervan?
Ik vind het op zich een heel interessant topic met een bijzondere invalshoek. Nihilisme.
Ben vandaag te druk geweest om er al diep over na te kunnen denken en ben me nu eigenlijk aan het ontspannen dus verwacht van mij geen diepzinnige dingen nu.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 00:37:18 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149438495
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik zie dat echt anders , ik ontken de realiteit niet maar de invalshoek en verdraaing van de msm van de realiteit . Ik ontken moslim extremisme niet maar wel het beeld die de msm weerspiegeld waardoor een hele groep word benadeeld . Steeds meer mensen zeggen hun vertrouwen op in de msm en geloven niks meer zomaar . wat mij betreft is dat een positieve ontwikkeling die grote veranderingen teweeg kan brengen . Soms zijn denkbeelden gewoon verouderd en 1 daarvan is dat de msm objectief en onafhankelijk nieuws brengt . Het was maar een illusie , tijd om verder te gaan . Uiteindelijk zijn we onderdeel van die realiteit en hebben we ook invloed op hoe die eruit ziet dmv de keuzes die we maken .

[..]

In een wereld waar waanzin de norm is geworden is het wellicht te laat om hier en daar wat bij te schaven en zullen oude muren instorten om plaats te maken voor iets nieuws .
Nou zet het RT en CNN tegenover mekaar en je krijgt inderdaad een ander beeld.

Moet zeggen dat ik het NOS en Al jazeera beste het nieuws weergeven, Maar je moet wel goed luisteren ( als ik het heb over nieuws zenders) ik kijk verder geen TV maar af en toe online.
Wat sommige mensen nog wel eens vergeten, te doen en al beginnen te schreeuwen dat het niet klopt!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 02:36:35 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149440265
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:19 schreef El_Matador het volgende:

...
• dat ze niet ingaan op vragen (NASA)

...

Moet jij nodig zeggen :D
En OT, ik denk dat je veel meer schade op kan lopen als beweging/groep/hoejehetookwilnoemen door figuren als Lambiekje. Hij heeft soms nog best prima punten, maar het wordt zover in het absurde doorgetrokken dat het niet meer serieus te nemen valt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:35:22 #107
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_149441545
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:56 schreef El_Matador het volgende:
BNW is een subforum waarin complotten besproken worden. Dingen die al dan niet echt gebeurd zijn en als complot al dan niet moeten zijn opgezet.

Maar de laatste tijd zie ik steeds meer mensen gewoon ALLES ontkennen.

Dat is gevaarlijk en imo ongewenst. Je doet er zowel serieuze waarheidsvinding als "BNW'ers" schade mee.

Er zijn dingen op BNW die zwart-wit zijn; waar of onwaar. Voornamelijk historische gebeurtenissen. Maar er zijn ook dingen waar dat veel genuanceerder ligt. Waar delen van MSM-informatie waar (kunnen) zijn en andere dingen niet waar (kunnen) zijn. Bijvoorbeeld IS. Of BigPharma. Of zelfs de klimaathoax.

Er schuilt een groot gevaar in het volledig ontkennen van de realiteit. Ook (juist!) voor BNW'ers is twijfel een heel gezonde eigenschap.
Maar wat moet je dan bewerkstelligen, soms komt mij de BNW over als een Feijenoord- Ajax discussie onder de supporters die hun clubje het beste vinden.

De één spreek de taal van de arbeider en ander verkapt het met mooie dure woorden omdat hij wil laten zien dat hij beschikt over de technische kennis over het voetballen en liever met zijn intellect pronkt tegen over de ander dan dat hij wat degelijks bijdraagt aan de discussie of het onderwerp.

Dan heb je nog de meelopers die ja en amen knikken en het liefst boven in groepsverband of gezamelijk op de arbeider zitten omdat deze gewoon een wat mindere dure kennis aan woorden heeft, (Dit alleen om iemand de vernedering in te schrijven om hun eigen ego (groepsego) omhoog te krikken.)

Het is voor mij niks anders dan een veredeld kleuterklasje met zijn brilsmurfen potigesmurfen lolsmurfen en meeloopsmurfen.

Die over het algemeen belangrijker vinden hoe ze in de groep liggen of hun eigen aanzien is, dan ze daadwerkelijk ergens naar op zoek gaan, al is het niet wat ze willen horen of zien of al is het niet hun "waarheid".

(Bij complotten bestaan voor mij persoonlijk er ook geen waarheden, maar mogelijkheden hoe gek of waanzinnig deze ook kunnen zijn. Mensen zijn grijs van zichzelf ze kunnen van allles doen en tot in staat zijn. Wat voor de één in zijn ogen een gruwelijkheid lijkt en onlogisch is, kan voor de ander weer iets logisch zijn en iets wat bij zijn leven hoort.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Konijntjuh op 07-02-2015 09:49:08 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_149443368
Dit sluit wel aan op 't topic.

Exams have left my students incapable of thinking

The word ‘why’ fills them with dread and being asked their own views provokes panic. A book is a decoration, a thought is a distraction and an idea is irrelevant

[...]

“What word should I use to start this sentence?”
Minds focused on the future and eyes trained on exams, anything unrelated to the syllabus is considered an irrelevant distraction. I was moved to write this by a conversation I had with one of my brightest students last week. In the middle of a lesson, she asked if I was going to give the class a summary sheet of answers.

“Er, no…” I responded, “I’m not going to spoon-feed you.”

“Oh,” she said. “But I like being spoon-fed.”

I felt winded. I don’t know where I got my love of learning from, but, thinking is freedom. The legacy of the Enlightenment. Thought is what separates us from animals, gives us human rights, protects us against groupthink, and enables us to create democracies, computers, music and comedy. I am immeasurably grateful that I have been encouraged to think, to satirise, to criticise. I have been asked questions, not given the answers. But all my students want to do is blindly copy down information.

[...]
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:53:06 #109
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149443372
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:43 schreef El_Matador het volgende:
Nou ja, 3 voorbeelden in 1 dag...

[..]

Wow, meganihilisme in je gezicht.

Moraal maakt niet meer uit. Het ging even over Malcolm X die gewoon de oprichter is van een organisatie die "het witte ras" inferieur noemt... "maar hij had ook goede ideeen", "wie heeft er wel een schoon blazoen".

Sorry, maar of je ondersteunt dat soort ideeen en neemt Malcolm X serieus als iemand die iets toevoegt, of je hebt echt totaal geen idee van wie je nou wel of niet ten tonele moet opvoeren om je standpunt duidelijk te maken. Hier, een quote van Adolf X "maar hij bouwde ook mooie snelwegen, heur...". :D

[..]
En dat is precies de reden waarom msm en politici vandaag de dag niet meer serieus genomen worden . Alles word met twee maten gemeten .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:12:27 #110
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149443741
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou zet het RT en CNN tegenover mekaar en je krijgt inderdaad een ander beeld.

Moet zeggen dat ik het NOS en Al jazeera beste het nieuws weergeven, Maar je moet wel goed luisteren ( als ik het heb over nieuws zenders) ik kijk verder geen TV maar af en toe online.
Wat sommige mensen nog wel eens vergeten, te doen en al beginnen te schreeuwen dat het niet klopt!
nos is ordinar staatspropaganda en ik erger me bij elke uitzending , de msm heeft afgedaan en is de microfoon van de status quo en de illusie schepper zodat bijv oorlogsmisdadigers engeltjes lijken en slachtoffers de duivel . Dankzij internet draaien we dat gewoon weer om en moet je wel tegen de stroom ingaan om bij de waarheid te blijven .
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:41:42 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149445190
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:12 schreef Summers het volgende:

[..]

nos is ordinar staatspropaganda en ik erger me bij elke uitzending , de msm heeft afgedaan en is de microfoon van de status quo en de illusie schepper zodat bijv oorlogsmisdadigers engeltjes lijken en slachtoffers de duivel . Dankzij internet draaien we dat gewoon weer om en moet je wel tegen de stroom ingaan om bij de waarheid te blijven .
Waarom kijk je het dan nog? Ik heb dat al heel lang niet meer gedaan.
Onikaan ni ov dovah
pi_149445268
Iemand 't stuk van die onderwijzer hierboven nog gelezen?
pi_149445310
Ik vind dat er te makkelijk geroepen wordt dat iets maar in BNW thuishoort.

Daarnaast is het niveau in BNW ook niet altijd je van het. Dus dat er door derden scheef naar gekeken wordt verbaast me niet zo. Snap alleen niet dat die mensen net doen alsof NWS veel beter is. Valt mee vind ik.
pi_149445317
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:12 schreef Summers het volgende:

[..]

Voor mij het gaat niet over nihilisme.IMO heeft de MSM & Co.Ltd. enorme leugens aan ons vertelt,dus ik zie geen reden om ze te vertrouwen over andere zaken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_149445438
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:45 schreef Beathoven het volgende:
Iemand 't stuk van die onderwijzer hierboven nog gelezen?
Yep.
pi_149445450
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:47 schreef Jibberism_ het volgende:
Ik vind dat er te makkelijk geroepen wordt dat iets maar in BNW thuishoort.

Daarnaast is het niveau in BNW ook niet altijd je van het. Dus dat er door derden scheef naar gekeken wordt verbaast me niet zo. Snap alleen niet dat die mensen net doen alsof NWS veel beter is. Valt mee vind ik.
Zit wat in. Het wordt wel snel geroepen idd.
pi_149445541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Voor mij het gaat niet over nihilisme.IMO heeft de MSM & Co.Ltd. enorme leugens aan ons vertelt,dus ik zie geen reden om ze te vertrouwen over andere zaken.
pi_149463836
Een niet minder opvallend en vele malen wijdverbreider verschijnsel zou ik "MSM-nihilisme" willen noemen. Een goed woord voor het wereldbeeld dat uitgaat van "het officiele verhaal" is er (nog) niet, maar tegenover de three letter acronym BNW staat het voorlopig prima.

Als mensen die het MSM-verhaal verdedigen, zoals je kan zien tegen beter weten en zelfs ieders observatievermogen in zelfs de "realiteit" gaan ontkennen, dan passen ze bij het nihilisme.

In mijn religie-atheisme-plaatje van MSM-BNW zou dat zijn dat elementaire zaken ontkend worden. Evolutie is een goed voorbeeld. Of de basale fysica van de Aarde (vorm, omvang, hemellichaam).

Omdat dit nihilisme het "officiele verhaal" verdedigt en dus het volk blijft indoctrineren met dit soort waanzin, is het nog vele malen gevaarlijker dan het BNW-nihilisme waar het topic over gaat.

Maar een goed (en pijnlijk) voorbeeld van de MSM-kant.

BNW / 9/11 #90 - Met zigzaggende kruisraketten
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149464910
Waarom post je niet een tijdlijn met jouw versie in 't topic van hoe dingen precies in elkaar zitten en op elkaar aansluiten dan kunnen we kijken waar precies de punten van discussie zitten want 'het 911 verhaal' is nogal wat.

Het lijkt trouwens wel materiaal voor toekomstige religies zo..
  zondag 8 februari 2015 @ 10:49:17 #120
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149465735
quote:
4s.gif Op zondag 8 februari 2015 04:09 schreef El_Matador het volgende:
Een niet minder opvallend en vele malen wijdverbreider verschijnsel zou ik "MSM-nihilisme" willen noemen. Een goed woord voor het wereldbeeld dat uitgaat van "het officiele verhaal" is er (nog) niet, maar tegenover de three letter acronym BNW staat het voorlopig prima.

Als mensen die het MSM-verhaal verdedigen, zoals je kan zien tegen beter weten en zelfs ieders observatievermogen in zelfs de "realiteit" gaan ontkennen, dan passen ze bij het nihilisme.

In mijn religie-atheisme-plaatje van MSM-BNW zou dat zijn dat elementaire zaken ontkend worden. Evolutie is een goed voorbeeld. Of de basale fysica van de Aarde (vorm, omvang, hemellichaam).

Omdat dit nihilisme het "officiele verhaal" verdedigt en dus het volk blijft indoctrineren met dit soort waanzin, is het nog vele malen gevaarlijker dan het BNW-nihilisme waar het topic over gaat.

Maar een goed (en pijnlijk) voorbeeld van de MSM-kant.

BNW / 9/11 #90 - Met zigzaggende kruisraketten
Zal ik nu dan een hele analyse schrijven over het negeren van (vaak zeer eenvoudige, denk aan de magische door de muur kijk visie) feiten zoals en aannamens alleen maken zoals het mooi uitkomt voor het verhaal en dan jouw stukken als voorbeeld geven? Ik denk niet dat je daar bijzonder goed vanaf gaat komen ;) Zeker die hele rant over het formaat van de aarde in de foto's die niet zou kloppen is een pijnlijke.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 8 februari 2015 @ 11:09:24 #121
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149465990
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat lijkt me gezond boerenverstand die je nooit mag verliezen wie of wat je daarvoor ook los moet laten .
  zondag 8 februari 2015 @ 11:17:41 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149466121
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat lijkt me gezond boerenverstand die je nooit mag verliezen wie of wat je daarvoor ook los moet laten .
Dat is zeker een goed iets, maar niet ten koste van alles. Gezond verstand, of intuitie, is gebaseerd op je ervaringen in het dagelijks leven. Het is een verwachting hoe dingen ongeveer horen te zijn. Als de uitkomst van een berekening je verteld dat je een 767 op volle snelheid tot stilstand kan brengen (ja tot stilstand, op de plek, en niet alleen neer laten storten) door iets meer dan een kilo dynamiet af te laten gaan voor de neus van dat vliegtuig hoort je gezond verstand je te vertellen dat er iets mis is met de berekening. In andere situaties gaat het gezond verstand wel de mist in. Hoe botsingen op grotere schaal plaatsvinden bijvoorbeeld, of bij hoge snelheden. Alles wat te ver buiten je dagelijkse ervaringen ligt.
Onikaan ni ov dovah
pi_149491949
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Heb je misschien dubbelglas,tweedehands auto,verzekeringen, 'n bible nodig toevallig?
(sorry theres meant to be joke in there somewhere)

[ Bericht 3% gewijzigd door Tingo op 08-02-2015 22:37:33 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 9 februari 2015 @ 09:01:36 #124
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149499754
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is zeker een goed iets, maar niet ten koste van alles. Gezond verstand, of intuitie, is gebaseerd op je ervaringen in het dagelijks leven. Het is een verwachting hoe dingen ongeveer horen te zijn.
Het moet niet ten koste van jezelf gaan en je eigen normen en waarden , de msm niet meer vertrouwen is idd gebaseerd op ervaringen in het dagelijks leven :'(
  maandag 9 februari 2015 @ 09:02:25 #125
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149499767
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Heb je misschien dubbelglas,tweedehands auto,verzekeringen, 'n bible nodig toevallig?
(sorry theres meant to be joke in there somewhere)
toevallig niet :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')