Dat we alles kapotbeuken en een paar eeuwen met de armen over elkaar gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nu concreet mee?
Blijkbaar. Ik snap het gewoon niet maar het zal wel aan mij liggen dat ik de diepe betekenis niet begrijp.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat we alles kapotbeuken en een paar eeuwen met de armen over elkaar gaan zitten.
Daarom was ik benieuwd naar een klein stukje over het topic zelf. Wat vind jij ervan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ik snap het gewoon niet maar het zal wel aan mij liggen dat ik de diepe betekenis niet begrijp.
Ik vind het op zich een heel interessant topic met een bijzondere invalshoek. Nihilisme.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom was ik benieuwd naar een klein stukje over het topic zelf. Wat vind jij ervan?
Nou zet het RT en CNN tegenover mekaar en je krijgt inderdaad een ander beeld.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zie dat echt anders , ik ontken de realiteit niet maar de invalshoek en verdraaing van de msm van de realiteit . Ik ontken moslim extremisme niet maar wel het beeld die de msm weerspiegeld waardoor een hele groep word benadeeld . Steeds meer mensen zeggen hun vertrouwen op in de msm en geloven niks meer zomaar . wat mij betreft is dat een positieve ontwikkeling die grote veranderingen teweeg kan brengen . Soms zijn denkbeelden gewoon verouderd en 1 daarvan is dat de msm objectief en onafhankelijk nieuws brengt . Het was maar een illusie , tijd om verder te gaan . Uiteindelijk zijn we onderdeel van die realiteit en hebben we ook invloed op hoe die eruit ziet dmv de keuzes die we maken .
[..]
In een wereld waar waanzin de norm is geworden is het wellicht te laat om hier en daar wat bij te schaven en zullen oude muren instorten om plaats te maken voor iets nieuws .
Moet jij nodig zeggenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:19 schreef El_Matador het volgende:
...
• dat ze niet ingaan op vragen (NASA)
...
Maar wat moet je dan bewerkstelligen, soms komt mij de BNW over als een Feijenoord- Ajax discussie onder de supporters die hun clubje het beste vinden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:56 schreef El_Matador het volgende:
BNW is een subforum waarin complotten besproken worden. Dingen die al dan niet echt gebeurd zijn en als complot al dan niet moeten zijn opgezet.
Maar de laatste tijd zie ik steeds meer mensen gewoon ALLES ontkennen.
Dat is gevaarlijk en imo ongewenst. Je doet er zowel serieuze waarheidsvinding als "BNW'ers" schade mee.
Er zijn dingen op BNW die zwart-wit zijn; waar of onwaar. Voornamelijk historische gebeurtenissen. Maar er zijn ook dingen waar dat veel genuanceerder ligt. Waar delen van MSM-informatie waar (kunnen) zijn en andere dingen niet waar (kunnen) zijn. Bijvoorbeeld IS. Of BigPharma. Of zelfs de klimaathoax.
Er schuilt een groot gevaar in het volledig ontkennen van de realiteit. Ook (juist!) voor BNW'ers is twijfel een heel gezonde eigenschap.
En dat is precies de reden waarom msm en politici vandaag de dag niet meer serieus genomen worden . Alles word met twee maten gemeten .quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:43 schreef El_Matador het volgende:
Nou ja, 3 voorbeelden in 1 dag...
[..]
Wow, meganihilisme in je gezicht.
Moraal maakt niet meer uit. Het ging even over Malcolm X die gewoon de oprichter is van een organisatie die "het witte ras" inferieur noemt... "maar hij had ook goede ideeen", "wie heeft er wel een schoon blazoen".
Sorry, maar of je ondersteunt dat soort ideeen en neemt Malcolm X serieus als iemand die iets toevoegt, of je hebt echt totaal geen idee van wie je nou wel of niet ten tonele moet opvoeren om je standpunt duidelijk te maken. Hier, een quote van Adolf X "maar hij bouwde ook mooie snelwegen, heur...".
[..]
nos is ordinar staatspropaganda en ik erger me bij elke uitzending , de msm heeft afgedaan en is de microfoon van de status quo en de illusie schepper zodat bijv oorlogsmisdadigers engeltjes lijken en slachtoffers de duivel . Dankzij internet draaien we dat gewoon weer om en moet je wel tegen de stroom ingaan om bij de waarheid te blijven .quote:Op zaterdag 7 februari 2015 00:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou zet het RT en CNN tegenover mekaar en je krijgt inderdaad een ander beeld.
Moet zeggen dat ik het NOS en Al jazeera beste het nieuws weergeven, Maar je moet wel goed luisteren ( als ik het heb over nieuws zenders) ik kijk verder geen TV maar af en toe online.
Wat sommige mensen nog wel eens vergeten, te doen en al beginnen te schreeuwen dat het niet klopt!
Waarom kijk je het dan nog? Ik heb dat al heel lang niet meer gedaan.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:12 schreef Summers het volgende:
[..]
nos is ordinar staatspropaganda en ik erger me bij elke uitzending , de msm heeft afgedaan en is de microfoon van de status quo en de illusie schepper zodat bijv oorlogsmisdadigers engeltjes lijken en slachtoffers de duivel . Dankzij internet draaien we dat gewoon weer om en moet je wel tegen de stroom ingaan om bij de waarheid te blijven .
Voor mij het gaat niet over nihilisme.IMO heeft de MSM & Co.Ltd. enorme leugens aan ons vertelt,dus ik zie geen reden om ze te vertrouwen over andere zaken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:12 schreef Summers het volgende:
[..]
nos is ordinar staatspropaganda en ik erger me bij elke uitzending , de msm heeft afgedaan en is de microfoon van de status quo en de illusie schepper zodat bijv oorlogsmisdadigers engeltjes lijken en slachtoffers de duivel . Dankzij internet draaien we dat gewoon weer om en moet je wel tegen de stroom ingaan om bij de waarheid te blijven .
Yep.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:45 schreef Beathoven het volgende:
Iemand 't stuk van die onderwijzer hierboven nog gelezen?
Zit wat in. Het wordt wel snel geroepen idd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:47 schreef Jibberism_ het volgende:
Ik vind dat er te makkelijk geroepen wordt dat iets maar in BNW thuishoort.
Daarnaast is het niveau in BNW ook niet altijd je van het. Dus dat er door derden scheef naar gekeken wordt verbaast me niet zo. Snap alleen niet dat die mensen net doen alsof NWS veel beter is. Valt mee vind ik.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Voor mij het gaat niet over nihilisme.IMO heeft de MSM & Co.Ltd. enorme leugens aan ons vertelt,dus ik zie geen reden om ze te vertrouwen over andere zaken.
Zal ik nu dan een hele analyse schrijven over het negeren van (vaak zeer eenvoudige, denk aan de magische door de muur kijk visie) feiten zoals en aannamens alleen maken zoals het mooi uitkomt voor het verhaal en dan jouw stukken als voorbeeld geven? Ik denk niet dat je daar bijzonder goed vanaf gaat komenquote:Op zondag 8 februari 2015 04:09 schreef El_Matador het volgende:
Een niet minder opvallend en vele malen wijdverbreider verschijnsel zou ik "MSM-nihilisme" willen noemen. Een goed woord voor het wereldbeeld dat uitgaat van "het officiele verhaal" is er (nog) niet, maar tegenover de three letter acronym BNW staat het voorlopig prima.
Als mensen die het MSM-verhaal verdedigen, zoals je kan zien tegen beter weten en zelfs ieders observatievermogen in zelfs de "realiteit" gaan ontkennen, dan passen ze bij het nihilisme.
In mijn religie-atheisme-plaatje van MSM-BNW zou dat zijn dat elementaire zaken ontkend worden. Evolutie is een goed voorbeeld. Of de basale fysica van de Aarde (vorm, omvang, hemellichaam).
Omdat dit nihilisme het "officiele verhaal" verdedigt en dus het volk blijft indoctrineren met dit soort waanzin, is het nog vele malen gevaarlijker dan het BNW-nihilisme waar het topic over gaat.
Maar een goed (en pijnlijk) voorbeeld van de MSM-kant.
BNW / 9/11 #90 - Met zigzaggende kruisraketten
Dat lijkt me gezond boerenverstand die je nooit mag verliezen wie of wat je daarvoor ook los moet laten .quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Voor mij het gaat niet over nihilisme.IMO heeft de MSM & Co.Ltd. enorme leugens aan ons vertelt,dus ik zie geen reden om ze te vertrouwen over andere zaken.
Dat is zeker een goed iets, maar niet ten koste van alles. Gezond verstand, of intuitie, is gebaseerd op je ervaringen in het dagelijks leven. Het is een verwachting hoe dingen ongeveer horen te zijn. Als de uitkomst van een berekening je verteld dat je een 767 op volle snelheid tot stilstand kan brengen (ja tot stilstand, op de plek, en niet alleen neer laten storten) door iets meer dan een kilo dynamiet af te laten gaan voor de neus van dat vliegtuig hoort je gezond verstand je te vertellen dat er iets mis is met de berekening. In andere situaties gaat het gezond verstand wel de mist in. Hoe botsingen op grotere schaal plaatsvinden bijvoorbeeld, of bij hoge snelheden. Alles wat te ver buiten je dagelijkse ervaringen ligt.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat lijkt me gezond boerenverstand die je nooit mag verliezen wie of wat je daarvoor ook los moet laten .
Heb je misschien dubbelglas,tweedehands auto,verzekeringen, 'n bible nodig toevallig?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat lijkt me gezond boerenverstand die je nooit mag verliezen wie of wat je daarvoor ook los moet laten .
Het moet niet ten koste van jezelf gaan en je eigen normen en waarden , de msm niet meer vertrouwen is idd gebaseerd op ervaringen in het dagelijks levenquote:Op zondag 8 februari 2015 11:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is zeker een goed iets, maar niet ten koste van alles. Gezond verstand, of intuitie, is gebaseerd op je ervaringen in het dagelijks leven. Het is een verwachting hoe dingen ongeveer horen te zijn.
toevallig nietquote:Op zondag 8 februari 2015 22:32 schreef Tingo het volgende:
[..]
Heb je misschien dubbelglas,tweedehands auto,verzekeringen, 'n bible nodig toevallig?
(sorry theres meant to be joke in there somewhere)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |