Was het te pruimen?quote:Op zondag 8 maart 2015 18:26 schreef Windigo het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag Katniss Everdeen's favoriete pruimenstoof met quinoa gemaakt uit mijn Hunger Games-kookboek
Ik vind het juist een hele normale combi, in de Marokkaanse/Arabische keuken komt het gebruik van pruimen/dadels/vijgen etc in gedroogde vorm veel voor in stoofpotten. Misschien is het even wennen, maar ik vind het heerlijkquote:
Het is kip, ui, wortel, aardappel, pruimen en bier. Ook een beetje gerookt paprikapoeder en peper voor de smaak. Op het laatste moment de quinoa erdoor geroerd omdat ik te lui was om de quinoa apart te kokenquote:Op zondag 8 maart 2015 19:10 schreef computergirl het volgende:
Wat zat er nog meer doorheen Windigo? Pompoen, zoete aardappel?
Klepon!quote:
oh! ik was in maleisie en had daar een kookles van een oud maleis vrouwtje gehad. dit noemde ze onde-onde. wat zijn onde-onde dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:04 schreef Cici het volgende:
[..]
Klepon!
Onde-onde is wat anders.
Ik vind klepon er altijd wel lekker uitzien, ik lust alleen geen kokos.
Maar ze zien er goed uit!
Oh, kan best zijn dat ze ze zo noemen in Maleisië hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:26 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
oh! ik was in maleisie en had daar een kookles van een oud maleis vrouwtje gehad. dit noemde ze onde-onde. wat zijn onde-onde dan?
@maria;nu je het zegt..
o ja! sesamballetjes. ik ging even zoeken en op wikipedia verwijst onde onde naar beide soorten, met klepon als naam voor de groene kokosvariant en jin deui voor degene die jij laat zien. grappigquote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:46 schreef Cici het volgende:
[..]
Oh, kan best zijn dat ze ze zo noemen in Maleisië hoor.
Alleen de Indo's niet. Wij kennen die groene balletjes als klepon
Dit is onde onde:
[ afbeelding ]
Alleen als ik onde onde zoek op google zie ik ook klepon.
Vreemd.
Heh, en het ziet er haast uit als Popplers?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hihi ik dacht meteen aan Ndnd(Mede omdat ik dacht dat je dat spelde als 'Unde-unde' ofzo
)
[ afbeelding ]
Ja, ik ken die sesamballetjes dus als onde onde en die groene als klepon.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:17 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
o ja! sesamballetjes. ik ging even zoeken en op wikipedia verwijst onde onde naar beide soorten, met klepon als naam voor de groene kokosvariant en jin deui voor degene die jij laat zien. grappig
Zijn net nonnenvottenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:41 schreef minilot het volgende:
Snackje voor bij de bios (Chappie), want thema-eten is altijd leuk!
[ afbeelding ]
Zuid-Afrikaanse koeksisters, naar dit recept:
http://www.britishlarder.co.uk/koeksisters/
..maar dan maar de helft zo klein.
Niet dit recept gebruikt?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:05 schreef ChilllayD het volgende:
Hij was ook zooooooo lekker![]()
Mayo, Franse dressing (zelfgemaakt), piccalilly, heeeel fijn gesneden uitjes, mini beetje azijn (maar zit ook al in de dressing dus was bij mij niet nodig), suiker en zout. Mini drupje ketchup en paprikapoeder voor de kleur en mini beetje smaak.
En blijven proeven en mengen tot hij smaakt
ja! zeker!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:56 schreef Cici het volgende:
[..]
Ja, ik ken die sesamballetjes dus als onde onde en die groene als klepon.
Graapig idd
Smaakten ze lekker?
Ooooh. In welk boek staat het recept?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Quasedilas van ottolenghi
Plentyquote:Op woensdag 11 maart 2015 10:26 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ooooh. In welk boek staat het recept?
Die zijn vast heel lekker!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Quasedilas van ottolenghi
Zeg, heb je hier misschien ook een receptje van?quote:
onde-onde zijn dus de bruin gekleurde bollen. kleefrijst met vulling. in Vietnam is de vulling vaak groenbonen pasta.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Zeg, heb je hier misschien ook een receptje van?
Ik blijf steeds maar naar die pluizige kokosballetjes kijken en denken: dat wil ik maken!
Dat ziet er leuk uit zegquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:29 schreef minilot het volgende:
Hier nog een ontbijtje:
[ afbeelding ]
Karnemelkcrêpes met viooltjes en acaciahoning
nouja, daar bestaat dus wat twijfel over.. 't ligt er geloof ik net aan waar je vandaan komtquote:Op woensdag 11 maart 2015 20:09 schreef z80 het volgende:
[..]
onde-onde zijn dus de bruin gekleurde bollen. kleefrijst met vulling. in Vietnam is de vulling vaak groenbonen pasta.
Wow die zien er mooi uit!quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:29 schreef minilot het volgende:
Hier nog een ontbijtje:
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:29 schreef minilot het volgende:
Hier nog een ontbijtje:
[ afbeelding ]
Hij is leukquote:Op zaterdag 14 maart 2015 15:20 schreef minilot het volgende:
Omdat Tau Pi 0wnt, maar een héél kleintje voor Pi-dag.. Chocolade en toffee:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pi_Day
beste gerecht in dit topicquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:32 schreef Southern het volgende:
[ link | afbeelding ]
Saté en saus zelfgemaakt, fritten niet.Ideaal katergerecht voor een zondag
Heb daar in december gegeten, ze houden inderdaad wel van een beetje pitquote:Op maandag 16 maart 2015 16:24 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Loeipittige ceviche van mango, naar dit recept:
http://www.seriouseats.co(...)eruvian-kitchen.html
Dat blijkt! Wel een lekker soort peper hoor, die Peruaanse limo-peper. Erg heet (vind ik dan), maar toch ook flink fruitigquote:Op maandag 16 maart 2015 17:04 schreef nijenhuisjeroen het volgende:
[..]
Heb daar in december gegeten, ze houden inderdaad wel van een beetje pit
1 uiquote:Op maandag 16 maart 2015 12:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
beste gerecht in dit topicrecept van de satésaus?
Wat voor rijst is dat?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:24 schreef minilot het volgende:
Ik gooi 'm ook nog even hier, de gumbo van gisteren:
[ afbeelding ]
Met krab, grote garnalen, okra en bourbon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |