Het idee is dat het veiliger is als de baby dicht bij de ouders slaapt. Hij/zij hoort dan (onbewust) de ademhaling van de ouders en zou daardoor niet té diep in slaap vallen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:00 schreef _happy_ het volgende:
Vraagje hè. Ze hebben het hier steeds over rooming-in en dat dat zo goed is.
Bij ons komt hij/zij gewoon in zijn/haar kamertje te liggen...was het plan...
Iemand ervaring mee? En voor- of nadelen ervan?
Ik vond het de eerste maanden vooral handig om in dezelfde kamer te slapen. Als je borstvoesing geeft is het handig omdat je niet je bes uit hoeft bijna, en ook omdat je de eerste hongersignaaltjes vaak al hoort en op tijd kunt aanleggen (voordat de baby overstuur raakt en daardoor bijvoorbeeld minder goed drinkt en dan dus sneller weer komt, of omrustig aanhapt en kloven veroorzaakt), en omdat de nachtvoedingen in t begin heel belangrijk zijn voor je productie (je maakt s nachts meer melkmakend hormoon aan). Je wilt die signalen liever niet missen tbv je productie.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:00 schreef _happy_ het volgende:
Jeej! Proefkaartjes besteld, uiteraard een jongens en meisjes versie.
Wel moeilijk hoor! Maar toen we de lijn met kaartjes bij de vk zagen wisten we wel dat we niet voor de standaard hout/sterren print gingen.
Ben heel benieuwd hoe het door ons gekozen kaartje in het echt is
Vraagje hè. Ze hebben het hier steeds over rooming-in en dat dat zo goed is.
Bij ons komt hij/zij gewoon in zijn/haar kamertje te liggen...was het plan...
Iemand ervaring mee? En voor- of nadelen ervan?
Welke nachtrustquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:18 schreef _happy_ het volgende:
Co-sleeper gaat niet passen... ik denk dat een gewoon wiegje ook ontzettend in de weg staat...
Jaren 30 huis met een iets te groot bed in de slaapkamer...
Voordeel is wel dat hij/zij maar een paar meter verderop ligt in zijn/haar kamertje.
Maakt een baby niet veel geluidjes? Is dat wel bevorderlijk voor je eigen nachtrust?
Ik bedoelde daarmee de nachtrust die je dan nog wel krijgt uiteraard. Denk dat elke minuut teltquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Welke nachtrust
Fles of bv, baby eet ook s nachts in t begin minimaal elke drie uur...Ik sliep er overigens prima doorheen als er geen hongergeluidjes waren.
Voor mij werkte het samen op de.kamer in die zin beter: hij dronk.op tijd en goed en liet er daardoor s nachts juist meer tijd tussen dan overdag.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:23 schreef _happy_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde daarmee de nachtrust die je dan nog wel krijgt uiteraard. Denk dat elke minuut telt
Joh je moet t zelf weten, ik probeer je alleen de info te geven.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:27 schreef _happy_ het volgende:
We hebben trouwens wel een baby camera geïnstalleerd. Die bij elk geluidje al een melding geeft. Als ik de tablet nou op m'n nachtkastje zet is het bijna alsof hij/zij naast mij ligt
En mijn man gaat mee helpen met de nacht voeding (ophalen en terug leggen, dus ik hoef het bed niet eens uit). Hij slaapt een stuk lichter, maar ook veel makkelijker weer in.
Nah, ik ben nog niet overtuigd
Ach, ik kan altijd nog het ledikantje de slaapkamer in slepen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Joh je moet t zelf weten, ik probeer je alleen de info te geven.
Het hormonale effevt op de slaap van baby en moeder dat je verkrijgt door dichtbij elkaar slapen kun je niet vervangen door een camerababyfoon. Dus het voordeel m.b.t. risico wiegedood en ook de invloed van de nabijheid van baby op je melkproductie kun je daar niet mee opvangen.
Deze discussie hadden we hier trws ook toen ik zwanger was, en toen was ik er zelf ook niet zo van overtuigd
Wij hadden idd een Co-sleeper (goedkoop 2dehands Ikea ledikant) en een gewoon bedje op zijn kamer. Waar hij overdag sliep.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:59 schreef FlyingFish het volgende:
Maar als je een co-sleeper/bedje op je eigen slaapkamer hebt voor 's nachts, heb je dan ook nog een bedje in de eigen kamer staan voor overdag? Of kan een baby ook in een co-sleeper zonder dat er een ouder naast ligt?
Ja, is een hele fijne broek. Zit gemakkelijk maar ziet er niet zo slobberig uit als een joggingbroek.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:37 schreef gestreeptestoel het volgende:
Steekjes in de buik -> check
Soms kortademig --> check
Onze vk was vorige week op tv gelderland.
LuDann, dat is die broek die ik bedoelde. Die was steeds uitverkocht. Is ie fijn?
Stippel, fijn dat de misselijkheid minder is!
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 06:40 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou dolgraag een co-sleeper naast ons bed willen. Ik ben er serieus verdrietig om dat het misschien gewoon echt niet gaat lukken.![]()
Dus mocht iemand nog slimme ideeën hebben voor deze situatie?
[ afbeelding ]
Ruimte naast het bed tot muur is zo'n 30 cm. Het bed een kwartslag draaien kan niet, want de kamer is slechts 2 meter breed. En dan is er natuurlijk nog de verwarming.
Het enige wat ik nog overweeg is een bed te zoeken/maken/aanpassen dat precies 2 meter breed is. Maar dan mogen de poten ook niet precies aan de voorkant/achterkant bed aansluiten, want de plinten zijn ook nog eens 1 cm dik. En dan de verwarming weghalen of verplaatsen. Wij hebben 'm altijd uitstaan maar met baby is dat misschien wel anders. Het mag in elk geval allemaal niet teveel geld kosten, want we willen komend najaar het huis te koop zetten en verhuizen. Bed vervangen voor een 1,40 meter breed bed is dus ook geen optie, en zou bovendien maar 20 cm ruimte winnen.
Hier hetzelfde probleem. Zo'n 30 cm ruimte aan beide kanten en de hele slaapkamer verbouwen of een nieuw bed (deze hebben we net een jaar) vind ik geen optie...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 06:40 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou dolgraag een co-sleeper naast ons bed willen. Ik ben er serieus verdrietig om dat het misschien gewoon echt niet gaat lukken.![]()
[ afbeelding ]
Ruimte naast het bed tot muur is zo'n 30 cm. Het bed een kwartslag draaien kan niet, want de kamer is slechts 2 meter breed. En dan is er natuurlijk nog de verwarming.
Het enige wat ik nog overweeg is een bed te zoeken/maken/aanpassen dat precies 2 meter breed is. Maar dan mogen de poten ook niet precies aan de voorkant/achterkant bed aansluiten, want de plinten zijn ook nog eens 1 cm dik. En dan de verwarming weghalen of verplaatsen. Wij hebben 'm altijd uitstaan maar met baby is dat misschien wel anders. Het mag in elk geval allemaal niet teveel geld kosten, want we willen komend najaar het huis te koop zetten en verhuizen. Bed vervangen voor een 1,40 meter breed bed is dus ook geen optie, en zou bovendien maar 20 cm ruimte winnen.
Really? Ik had de afspraak om 11.30, liep ietsje uit dus 10 min later naar binnen en rond 12'en klaar. Tnx! Gelukkig kon m'n schoonmoeder oppassen, want in mijn afwezigheid was zijn ontbijt retour gekomen :/quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:11 schreef Gevalletje het volgende:
Zag ook hele leuke kleertjes langkomen in V&A, maar ik mag echt even niks meer van mezelf! Heb genoeg 50/56, zodanig dat ik hoop dat ie alles toch wel een keertje aankan.. Daarna wat 62/68 gehaald en daar heb ik ook alweer wat van! Eerst maar even afwachten hoe snel beebje dan gaat groeien en wat voor weer het dan is!
Stickers voor Cholula, FlyingFish en Phaidra! (moest jij ook vandaag? Dan hebben we elkaar vast net gemist, ik moest eind van de ochtend! Beterschap met peuter!)voor de goede echo van LuDann, wat super!!
Lastig Sara, dat carnaval nu! Als de rest snel begint met drinken, hebben ze vast al snel niet door hoeveel je drinkt en of je dat aangevuld/weggegooid kan hebben. Heb dat probleem niet, zie steeds vaker carnavalskleding in foldertjes langskomen, maar leeft hier amper. En dat vind ik niet erg
Ongesteldheidskrampen hier ook bekend in het begin. Heb ook tot een week of 15 elke keer op de wc nog gecheckt of er geen bloed was!
Begrijpelijk dat je het nieuws nog even voor je wil houden, wat rot zeg![]()
Ik hijg geloof ik ook meer nu LuDann! Heb dan ook astma en door andere medicatie wat vaker benauwdheid, vooral als ik ga liggen. Helpt ook niet mee dat ik neusspray kreeg tegen allergie, zodat mn neus niet constant verstopt zit. Heb daar nu ook andere voor, maar vind het prettiger om em niet elke dag te gebruiken, waardoor mn neus toch regelmatig dicht zit en ik weer ga hijgen
Fijn nieuws DJMO! Zal vast een last van je schouders zijn als dat voorbij is!
Lastig Risu dat je moeder snel dingen doorverteld.. Vind het zelf ook erg lastig als ik nog ergens mee zit en het al even terug is. Zit zelf nog steeds met gebeurtenis van een aantal jaar terug in mn hoofd en het "maar misschien is het beter als ik het alsnog uit zou leggen en uit zou praten" blijft rondspoken in mn hoofd, maar heb besloten het toch maar te laten gaan.. Al blijft die stomme twijfel![]()
En een balk van links naar recht tussen de muur monteren, waardoor het montagepunt (en het gewicht) dus aan beide zijmuren komt te zitten i.p.v. aan het plafond. Je kunt dan de wieg aan de balk hangen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:17 schreef Mariposas het volgende:
Aan het voeteinde zou idd ook nog kunnen, dat doe ik als alle andere opties wegvallen, denk ik. Het is in elk geval de meest makkelijke optie.
Hangende wieg zou kunnen, de Leander wieg is prachtig. Maar ons plafond is wel stuc op riet, en ik weet niet of de dwarsbalken makkelijk te vinden zijn zonder het plafond weg te slopen. Het jammere van zo'n hangende wieg vind ik wel dat je er vanuit bed niet in kan kijken, moet je echt overeind komen.
De uiteindelijke oplossing post ik hier nog wel eens.
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn! Schommelen met je voet klinkt ideaal.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:21 schreef Malteser het volgende:
[..]
En een balk van links naar recht tussen de muur monteren, waardoor het montagepunt (en het gewicht) dus aan beide zijmuren komt te zitten i.p.v. aan het plafond. Je kunt dan de wieg aan de balk hangen?
Dat was ikquote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:52 schreef mousemicky het volgende:
Hier dan maar even een tegengeluid.
J heeft nooit bij ons op de kamer geslapen, en daar heb ik toen geen spijt van gehad. Ik had met dat geknor en gesnurk van m namelijk helemaal geen oog meer dichtgedaan... Heb namelijk wel in het ziekenhuis 3 dagen naast m gelegen, dus wel ervaren hoe en wat.
De hechting is prima, binding is prima, ik werd gewoon wakker van elk zuchtje, dus honger heeft ie 's nachts ook niet gehad.
Ik weet niet meer wie het was, maar doe echt gewoon waar jij je goed bij voelt. Niet iedereen verandert na de geboorte radicaal van hormonale mening
Mbt nr. 2 zijn we er nog niet uit trouwens. Ik wil niet het risico lopen dat baby J. wakker houdt (erg lichte slaper), dus kans is er dat als blijkt dat t een luidruchtige baby is (volume 0-10 in 5 seconden) kan t zijn dat we toch verhuizen naar onze kamer...
ja, dat is normaal! Het wordt veroorzaakt door hormonen, niet door druk op je maagquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:13 schreef Zomerzon01 het volgende:
Van mij ook even een "Eerste zwangerschap n00b vraag" :
Is het normaal dat ik nu al last heb van "het zuur" in mijn maag? (vandaag 16 weken)
Overdag heb ik nergens last van, maar 's avonds heb ik echt last van misselijk zijn en zure boeren zeg maar... Maakt niet uit wat ik gegeten heb. Het is vooral erg na 9 uur.
Of kan het ook komen doordat ik dan moe ben? Vermoeidheid is hier nog beste wel veel aanwezig.![]()
Ik zag van gisteren nog een 16 weken foto voorbij komen van iemand (ben even vergeten wie) met jas aan, maar mijn buik is nog lang zo dik niet. Dus zo veel druk kan er nog niet op mijn maag zijn.
En mijn baarmoeder is nog niet eens voorbij mijn navel nu. Dus zo hoog ligt hij/zij niet.
Ik vind het een beetje vreemd...
Zijn er nog meer met ervaring hiermee?
Ah ok. Maar die worden nu toch juist minder? Of zijn dat weer andere hormonen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat is normaal! Het wordt veroorzaakt door hormonen, niet door druk op je maag
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef pinquit het volgende:
Doe es plaatje van kartonnen wieg? Ik zie nu namelijk een oude schoenendoos voor me![]()
quote:
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 06:40 schreef Mariposas het volgende:
[ afbeelding ]
Wiegje aan t voeteneinde? Wij hadden m ook in wieg op onze kamer ipv cosleeper. Werkt ook prima.
nieuw kosten die vaak het dubbele was onze ervaring. En wij kochten deze met korting nog, scheelde nog 10-15 euro geloof ik.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:06 schreef Nikooos het volgende:
Ik dacht een wiegje van karton is wel fijn voor de beginperiode op de slaapkamer. Maar dat ding kost 60 euro! Kan ik bijna gewoon een fatsoenlijke wieg kopen
Deze is nieuw voor 60 euroquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
nieuw kosten die vaak het dubbele was onze ervaring. En wij kochten deze met korting nog, scheelde nog 10-15 euro geloof ik.
ik bedoelde houten wiegjes. 100-120 euro is geen uitzondering. Onze kartonnen hebben we 45-50 voor betaald, met kortingsactie via webshop.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:49 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Deze is nieuw voor 60 euro
http://www.kartonwinkel.n(...)en-lullaby-wieg.html
Hmm, ken ook weinig andere diersoorten die hun baby aankleden, is dat ook onnatuurlijk dan? Of beter: onnatuurlijk genoeg om het dan maar niet te doen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:07 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hier komt ook een co-sleeper naast het bed. Ik vind dat het meest natuurlijke en logische. Geen enkel zogend diersoort laat haar babies apart slapen. Het zou voor mij heel onnatuurlijk voelen.
Kreeg ineens een flashback van die keer dat mijn hamster haar jongen opvrat.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:40 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hmm, ken ook weinig andere diersoorten die hun baby aankleden, is dat ook onnatuurlijk dan? Of beter: onnatuurlijk genoeg om het dan maar niet te doen?
Ik meen serieus dat iedereen moet doen wat hij/zij wil, maar zodra het over baby's gaat, valt opvallend vaak het "natuurlijk" argument en is iedereen zich opeens bewust van hoe andere diersoorten dingen doen...
Was ook een beetje overdreven inderdaad wat ik zei inderdaad. Wij dachten aan de wieg van de kinderwagen gebruiken om naast bed te zetten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
ik bedoelde houten wiegjes. 100-120 euro is geen uitzondering. Onze kartonnen hebben we 45-50 voor betaald, met kortingsactie via webshop.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:42 schreef Fuente het volgende:
[..]
Kreeg ineens een flashback van die keer dat mijn hamster haar jongen opvrat.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Een kloppend hartje, een bewegend kindje. Alles zag er perfect uit, een dag voor op wat ik berekend had, nu 9 weken 1 dag. Hartslag was 189 bpm!
En het is er maar 1, godzijdank!![]()
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Een kloppend hartje, een bewegend kindje. Alles zag er perfect uit, een dag voor op wat ik berekend had, nu 9 weken 1 dag. Hartslag was 189 bpm!
Wat fijnquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:42 schreef Fuente het volgende:
[..]
Kreeg ineens een flashback van die keer dat mijn hamster haar jongen opvrat.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
de meeste mensen lossen het inderdaad op die manier op; bij mij zal hij gewoon wel in mijn slaapkamer in z'n ledikant liggen, ik heb voorlopig geen eigen kamer voor hem. Dan moeten eerst de twee oudsten samen op een kamer en dat zie ik het eerste jaar nog even niet zitten hahaquote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:06 schreef Minarosa het volgende:
Fijn Jagär! En Risu ook!
Even over de slaapdiscussie; wij zetten ook een wiegje neer op onze kamer (cosleeper past niet), maar overdag slaapt het kindje bij jullie dan dus wel in zijn ledikantje op zijn eigen kamer? Dat vroeg ik me al een tijdje af. Overdag op onze kamer is niet handig namelijk, maar twee slaapplekken leek me ook gek, was al benieuwd hoe anderen dat doen.
Slechte nacht? Ik heb ook weer 1,5 uur wakker gelegen... Zonder actie, dus ook ik meld me met baby in de buik.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:35 schreef Danaa het volgende:
Jagartut & Risu goed nieuws beide! Top!
MwCactus: Succes met al die controles! Hopelijk veroorzaken ze geen heftige complicaties?
38 weken vandaag.. meld
Mijn oudste sliep vaak in de huiskamer in de reiswieg van de kinderwagen, in de box, op mijn arm of in de draagdoek. Na een tijdje kreeg hij last van omgevingsgeluid en legde ik hem idd in het wiegje. Dat is kleiner, waardoor hij zich meer geborgen voelde dan in het grote ledikant. Toen hij 's nachts naar zijn ledikant ging, zijn we hem ook overdag daarin gaan leggen (of eigenlijk andersom, toen hij er overdag goed sliep, is hij 's nachts naar zijn eigen kamer gegaan). Maar zeker eind van de middag deed hij nog een slaapje in de draagdoek, dan lukte het niet in zijn ledikant.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:06 schreef Minarosa het volgende:
Fijn Jagär! En Risu ook!
Even over de slaapdiscussie; wij zetten ook een wiegje neer op onze kamer (cosleeper past niet), maar overdag slaapt het kindje bij jullie dan dus wel in zijn ledikantje op zijn eigen kamer? Dat vroeg ik me al een tijdje af. Overdag op onze kamer is niet handig namelijk, maar twee slaapplekken leek me ook gek, was al benieuwd hoe anderen dat doen.
Verschrikkelijk ik ook zo ongeveer 1,5 a 2 uur wakker gelegen! Niks aan de hand, maar gewoon klaar wakker.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Slechte nacht? Ik heb ook weer 1,5 uur wakker gelegen... Zonder actie, dus ook ik meld me met baby in de buik.
Bij ons overdag ook in t wiegje op onze kamer. We hadden daar een soort tweede commode op een kampeertafeltje ook.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:06 schreef Minarosa het volgende:
Fijn Jagär! En Risu ook!
bij ons ging dat prima... Ik denk dat heel veel mensen tegenwoordig geen wiegje meer hebben....quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Zou een ledikant vanaf dag 1 ook gewoon kunnen?
ja hoor, kan bestquote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier geen slaapdiscussie omdat de kleine sowieso bij ons op de kamer komt. We wilde eerst gaan voor een co-sleeper maar dat past niet handig in de ruimte. Dus ik hoop dat baby gelijk zijn ledikant accepteert. Of misschien toch nadenken over een wieg in het begin.
Wat denken jullie? Zou een ledikant vanaf dag 1 ook gewoon kunnen? Vind het eigenlijk zonde om beide aan te schaffen. Omdat we toch samen op een kamer liggen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Vanaf nu dagelijks drie uur op je hoofd staan, rechterwijsvinger in je linkerneusgaat terwijl je man je ronddraait aan je voetenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:27 schreef Danaa het volgende:
Mignonne, even een vraag aan een vk;)
Kindje niet geheel ingedaald, als vliezen breken direct vk bellen. Hoe te handelen mocht ik van huis zijn? Mag je nog naar huis of beter blijven waar je bent?
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 07:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Really? Ik had de afspraak om 11.30, liep ietsje uit dus 10 min later naar binnen en rond 12'en klaar. Tnx! Gelukkig kon m'n schoonmoeder oppassen, want in mijn afwezigheid was zijn ontbijt retour gekomen :/
Dat is zeker heel mooi en bijzonder. Mijn opa is theoloog en hoewel ik zelf niet speficiek religieus ben is het ontzettend mooi om te zien hoeveel steun hij van zijn geloof ondervindt. Omdat hij een pauselijke onderscheiding heeft en een aantal boeken heeft gepubliceerd over dingen als homoseksualiteit en de kerk heeft hij een grote groep die hem steunt, zowel academici als mensen van de kerk. Zijn uitvaart zal echt een enorme happening worden.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:38 schreef Cholula het volgende:
Klinkt als een bijzondere situatie LuDann! Wel mooi dat je opa extra tijd heeft met de mensen die hem lief zijn.
Ik ben vandaag 35 weken zwanger en over 35 dagen uitgerekend. Nog vier werkdagen en dan hoop ik dat daarna langzaam het besef komt dat er heel binnenkort toch echt een jongetje in ons leven komt.![]()
Vandaag mijn eerste echte fysieke breakdown gehad, kon bijna niet meer lopen van de pijn in mijn onderrug en het gevoel dat er met een rubberen hamer op mijn schaambeen is gemept. Dus nu lig ik op de bank The mentalist te kijken.
Ja, ik heb het ze telefonisch verteld.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:00 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat een lieve slaapfoto Mignonne!
Weten je opa en oma al dat je zwanger bent LuDann? Want ander is het een ontzettend mooi cadeautje voor hen. En wat mooi dat je dan je zwangerschap nog met hun kunt delen!
Heel mooi LuDann.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, ik heb het ze telefonisch verteld.Ik ben ook erg blij dat ze in ieder geval mijn buik nog kunnen zien! De bevalling zullen ze niet meer meemaken, maar ik ga ze wel een echo foto geven.
Hele mooi dat ze dit nog kunnen meemaken LuDann! Lijkt me heel bijzonder.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dat is zeker heel mooi en bijzonder. Mijn opa is theoloog en hoewel ik zelf niet speficiek religieus ben is het ontzettend mooi om te zien hoeveel steun hij van zijn geloof ondervindt. Omdat hij een pauselijke onderscheiding heeft en een aantal boeken heeft gepubliceerd over dingen als homoseksualiteit en de kerk heeft hij een grote groep die hem steunt, zowel academici als mensen van de kerk. Zijn uitvaart zal echt een enorme happening worden.
Hij vindt het jammer dat zijn leven tot een einde komt maar hij is niet bang. Mijn oma heeft er meer moeite mee, zij zal na zijn overlijden stoppen met eten en waarschijnlijk snel na hem overlijden.
Jeej voor de 35 weken!Veel sterkte nog even met die laatste 4 werkdagen.
Duidelijk!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:33 schreef mignonne het volgende:
seriously thoughwat heeft je vk gezegd?
En wat staat er op je kaart? (c)bibi of (c)bbbi? Maw, zit het kindje er wel een stukje in of staat het hoofd nog hoog? Is het je eerste?
Ik lees scheef![]()
je vk heeft gezegd direct bellen dus. Heb je nog instructies gekregen tav gaan liggen bijv. of alleen bellen? Liggen is liggen. Ook als je ergens anders bent. Maar niet elke vk denkt daar hetzelfde over.
Waar je "bang" voor bent is dat de navelstreng of een armpje voor het hoofd langs zakt, en dat kind daarna indaalt waardoor de boel afknelt. Als je dan bijvoorbeeld nog een half uur/uur onderweg bent voordat je thuis bent zou ik het niet doen. Als je op drie minuten bij je supermarkt zit zou k gewoon even overleggen, kans is groot dat ze zegt dat je naar huis moet gaan.
En dan gebruik je het ledikant ook al box? Of denk je geen box te gebruiken? (puur interesse)quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:41 schreef Gevalletje het volgende:
Hier in onze slaaphoek een beetje dezelfde situatie. We hebben een twijfelaar, staat links tegen de muur, grote kast met schuifdeuren rechts tegen de muur en looppad van 50cm ofzo. Het ledikant komt aan het voeteneind. Verder geen wieg of box, weinig ruimte en niet nodig omdat het 1 open ruimte is.laten we dat voorbeeld van je hamster maar niet volgen Fuente!
Goede echo van Jager!wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt ipv nog zo lang te moeten wachten!
Fijn van het groene licht Risu!
MwCactus wat balen dat je nu extra controles moet krijgen.. Hopelijk is maandag alles goed!voor de moeheid DJMO! Ik moet nog beginnen aan m'n vluchttas..
Sinds vriend ruim een week terug op z'n werk over een vluchttas hoorde, vraagt ie zo nu en dan of ik em nou al eens klaar heb. Net als ik laatst bij broer en schoonzus op uur rijden was "niet bevallen daar he!", laatst ook al die melding toen ik naar het winkelcentrum hier vlakbij gingben nog niet eens 34 weken hoor!
LuDann, wat nare situatie van je opa en oma! Wel fijn dat hij onverwacht wat extra tijd heeft nu en je zwangerschap nog mee kan krijgen
Cholula 35 weken![]()
voor de bekkenpijn, dat is naar ja.. Nog maar 4 daagjes werken!
38 weken voor Danaa!
(Realiseer me dat ik 38 weken nog best ver vond klinken, tot ik bedacht dat ik over ruim 4 weken ook zover en)
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:32 schreef Gevalletje het volgende:
[..]jij zit toch ook gewoon bij het geboortecentrum schuin tegenover dat gebouw van kraamzorg? (Wat geloof ik nu verhuisd is) Mijn afspraak was ook 11.30, was er 5 min eerder ofzo. Liep nogal uit en werd 11.55 voor ik pas aan de beurt was, heb al die tijd aan de tafel gezeten. Was iemand met een schattig jochie toen ik moest wachten, heb ik geloof ik nogal op gelet
. Zit nu echt m'n hoofd te pijnigen om te denken wie er dan nog meer zaten
![]()
Ik had hetzelfde aan als op de buikfoto's en word altijd jaaaaren jonger geschat
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja hoor, kan best
Eventueel opmaken als matrozenbedje, dan ligt je kind wel op jouw hoogte en heb je niet t risico van er onder schuiven ofzo.omg, shut up! Nu wil ik direct verhuizen naar een huis waar wél zo'n bedje in past, én wil ik een meisje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Dan bevat een hapje kwark meer eiwittenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:23 schreef Sara82 het volgende:
Hij, wijzend naar een korte passage: "Kijk, als je misselijk bent kan het helpen om een eiwitrijke snack te nemen voor het slapengaan!"![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:23 schreef Sara82 het volgende:
Vandaag een zwangerschapsboek gekregen van mijn lief. Echt zo lief van hem!
Zitten we er vervolgens samen een beetje in te bladeren, begint ie ineens te grinniken...
Ik: "Wat..?"
Hij, wijzend naar een korte passage: "Kijk, als je misselijk bent kan het helpen om een eiwitrijke snack te nemen voor het slapengaan!"![]()
![]()
![]()
Ik:![]()
![]()
Heeft hij toevallig dit boek gekozen? Dit was het enige boek dat mijn man heeft doorgebladerd (wel gestopt naarmate de tepels steeds groter en donkerder werdenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:23 schreef Sara82 het volgende:
Zitten we er vervolgens samen een beetje in te bladeren, begint ie ineens te grinniken...
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Die is al een topic of 10 eruit volgens mij.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:51 schreef Vlindur het volgende:
Zo hebben mijn tegels er werkelijk nog nooit uitgezien. Ze zijn eigenlijk nooit veranderd. Ik heb alleen de aderen op de borsten veel duidelijker in beeld. Verder niks
Griep is klote.![]()
En waar is Lushes eigenlijk? Die stond toch ook in de OP?
Ik ben pas een cup gegroeid en in week 14 nu. (hoop ook niet veeeeeeeeuuuul bij te groeien, want ze waren al loei groot om mee te starten)quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:03 schreef Malteser het volgende:
Gisteravond zoveel last van mijn bh dat man en ik besloten dat ik toch maar eens voor een passende bh moest gaan kijken. Ik schrok er best van... Ik met mijn gemiddelde postuur (maat 36/38 en een 70D) ben inmiddels gegroeid naar 80E. En ik ben pas 8 weken. Dat groeien stopt nog wel toch?
Voor anderen klinkt het misschien niet groot maar ik moet er echt even aan wennen.
Oh verdorie. Heb ik een discussie gemistquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:05 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Die is al een topic of 10 eruit volgens mij.
Na de laatste discussie heeft die zich eruit laten piepen.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:10 schreef Krisvc het volgende:
Daarentegen word ik afgelopen week wel vanbinnen af en toe gekriebeld. Ik kan er nu echt niet meer omheen dat het gewoon de baby is die ik voel.
Nee, het groeien stopt nooit meer. Tegen de tijd dat je 31 weken bent, hangen je tepels op je grote teenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:03 schreef Malteser het volgende:
Gisteravond zoveel last van mijn bh dat man en ik besloten dat ik toch maar eens voor een passende bh moest gaan kijken. Ik schrok er best van... Ik met mijn gemiddelde postuur (maat 36/38 en een 70D) ben inmiddels gegroeid naar 80E. En ik ben pas 8 weken. Dat groeien stopt nog wel toch?
Voor anderen klinkt het misschien niet groot maar ik moet er echt even aan wennen.
lekker thuisblijven danquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:17 schreef Jagärtrut het volgende:
cool, krisvc!
Ik heb vandaag 2 dutjes gedaan, en nog ben ik doodmoe. Vanavond bij vrienden eten, maar ik heb er heeeeelemaal geen zin in...
hij staat wel op de doos. En hij is uit het assortiment bij IKEA, dus grote kans dat ik een mis-ruil gedaan heb :/quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:39 schreef Cholula het volgende:
DJMO volgens mij worden lampen altijd zonder die plaat geleverd. Kwestie van naar een bouwmarkt toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:10 schreef Krisvc het volgende:
Daarentegen word ik afgelopen week wel vanbinnen af en toe gekriebeld. Ik kan er nu echt niet meer omheen dat het gewoon de baby is die ik voel.
Dat de uitgang niet in mijn zij zit, heeft mijn baby ook nog niet in de gaten... Gisteren echt een beurs gevoel doordat hij continu op 1 plek aan het schoppen wasquote:Op zondag 8 februari 2015 09:04 schreef Selvaria het volgende:
[..]![]()
Hier is het gekriebel afgelopen, het heeft meer weg van af en toe een (kleine) bowlingbal voorbij voelen rollen en dan weer een ram in mijn zij. Kan iemand mn baby vertellen dat daar geen uitgang zit?(
)
Vorige week hele lieve gordijntjes besteld voor op de babykamer, veel te duur eigenlijk, maar happy hormones nu.![]()
Verder een draagdoek (Girasol, alle kleuren vd regenboog) gekocht die ik nu aan het zachtmaken ben en volgende week uit ga proberen met een knuffel.
Wij zijn twee jaar terug naar Van der Valk in Harderwijk geweest. Daar heeft elke kamer standaard een tweepersoons jacuzzi. Kamers zijn erg ruim en er ligt een bos naast. Ze hebben arrangementen waardoor je inclusief eten en ontbijt nog relatief goedkoop uit bent, en natuurlijk de speciale aanbiedingen in de gaten houden! Qua hotel zelf is het iig een aanrader!quote:Op zondag 8 februari 2015 11:22 schreef faptist het volgende:
Babymoon,
Ik zou ook zo graag nog even met man erop uit willen, maar wij zijn altijd zo van 'leuk idee. Doen we!' En vervolgens komt het er niet van.
Ik weet gewoon nooit wat ik wil boeken. Nouja. Nu weet ik het wel.
Ik wil ergens heen waar een jacuzzi is. Of in ieder geval een heerlijk groot bad.
Maar hoe vind ik dat? En hoe kom ik aan zo'n aanbieding voor weinig, want manlief heeft nog steeds geen werk.
Op veel sites, zoals Trivago en Tripadvisor, kun je filteren op dat soort zaken. Misschien eens een beetje rondspeuren en experimenteren? Onze Lille-aanbieding kwam trouwens uit de NS International nieuwsbrief en hebben we geboekt via Treinreiswinkel, die hebben ook veel aanbiedingen met reis + hotel in een.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:22 schreef faptist het volgende:
Babymoon,
Ik zou ook zo graag nog even met man erop uit willen, maar wij zijn altijd zo van 'leuk idee. Doen we!' En vervolgens komt het er niet van.
Ik weet gewoon nooit wat ik wil boeken. Nouja. Nu weet ik het wel.
Ik wil ergens heen waar een jacuzzi is. Of in ieder geval een heerlijk groot bad.
Maar hoe vind ik dat? En hoe kom ik aan zo'n aanbieding voor weinig, want manlief heeft nog steeds geen werk.
Waar ben je bang voor? Welke hindernissen en ongemakken? Je moet je er gewoon op instellen dat je het allemaal rustig aan moet doen, dan moet het goed komen lijkt me.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:05 schreef lunapuella het volgende:
Zondag wisseldag! 23 weken vandaag
Iemand ervaring met een babymoon? (Vreselijk woord). Vrijdag hebben we een weekendje Lille geboekt, maar we gaan pas als ik bijna 30 weken ben. Eerste klas Thalys, hotel tegenover het station, dus in principe allemaal zo luxe en comfortabel mogelijk. Heb er zin in, maar ben toch ook een beetje nerveus over mogelijke zwangerschapshindernissen en -ongemakken...
Hier moesten mijn vriend en ik heel hard om lachen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:23 schreef Sara82 het volgende:
![]()
![]()
![]()
minder vaak douchen/met zeep wassen. Ik douche elke avond, maar was me niet elke keer meer met zeep. Dat heeft de droogheid wel een stuk verbeterd.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:30 schreef Cholula het volgende:
Heeft iemand toevallig dé tip om die ontzettende droge huid en jeuk op mijn borsten en buik te verminderen. Ik heb tot nog toe weleda zwangerschapsolie, cacaoboter en kokosolie gebruikt, maar niets helpt echt. Mijn borsten lijken te vervellen.
Purelan of zoiets. Een gele tube. Te koop bij Prénatal of Etos geloof ik. Het is een heel dikke creme en het werkt als een tietquote:Op zondag 8 februari 2015 19:30 schreef Cholula het volgende:
Heeft iemand toevallig dé tip om die ontzettende droge huid en jeuk op mijn borsten en buik te verminderen. Ik heb tot nog toe weleda zwangerschapsolie, cacaoboter en kokosolie gebruikt, maar niets helpt echt. Mijn borsten lijken te vervellen.
Ik zweer hierbij sinds mn zwangerschapquote:Op zondag 8 februari 2015 19:30 schreef Cholula het volgende:
Ik heb de tip ook nog niet gevonden... Behalve niet elke avond douchen misschien maar ik kan echt niet zonder in de winter, anders ga ik als ijspegeltje mijn bed in. Ik heb allerlei cremes en olies geprobeerd maar niks helpt. Ook speciale zalf (soort vaseline) maakt het alleen maar erger... Ik geef het maar op.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:30 schreef Cholula het volgende:
douche je ook elke avond met zeep / shampoo? Ik spoel me regelmatig alleen maar af met heet water (zodat ik inderdaad ook warm wordtquote:Op zondag 8 februari 2015 20:34 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik heb de tip ook nog niet gevonden... Behalve niet elke avond douchen misschien maar ik kan echt niet zonder in de winter, anders ga ik als ijspegeltje mijn bed in. Ik heb allerlei cremes en olies geprobeerd maar niks helpt. Ook speciale zalf (soort vaseline) maakt het alleen maar erger... Ik geef het maar op.
Daar had ik toen van de vk proefzakjes voor gekregen. Van Methol geloof ik.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Purelan of zoiets. Een gele tube. Te koop bij Prénatal of Etos geloof ik. Het is een heel dikke creme en het werkt als een tiet
Ik had anti-striemen-creme van vichy (te koop bij de apotheek) reteduur, maar werkte perfect. De hele zwangerschap geen jeuk meer gehad bij 1 keer per dag dun smeren. (en inderdaad geen striemen, maar dat is meer mazzel dan dat t aan die creme lag natuurlijk).quote:Op zondag 8 februari 2015 19:30 schreef Cholula het volgende:
volgende week dinsdag. Ik heb er helemaal geen zin in....quote:Op maandag 9 februari 2015 09:20 schreef Cholula het volgende:
Die verschillende reacties zijn leuk om te zien! Je gaat bijna naar de States toch?
Tnx! Bij peuter had ik weinig voorwerk en die werd 'opeens' geboren met 38.3. Ik had er nog helemaal niet op gerekend!quote:Op maandag 9 februari 2015 09:28 schreef Fuente het volgende:
Wat spannend Phaidra! Zo tegen het eind met valse start. Kan me dat nog goed herinneren van de meiden, steeds denken 'zou het?' en dan niks... Succes nog even!
Hier buikgriep, wat een ellende. Toch aangestoken op de afdeling denk ik, voel me goed beroerd.
Ja, ik geloof het welquote:Op maandag 9 februari 2015 09:47 schreef L-E het volgende:
Ohhh Phaidra, ik zou daar ook heel zenuwachtig van worden. Is voor de baby wel alles klaar?
quote:Op maandag 9 februari 2015 09:56 schreef Phaidra het volgende:
(teen)nagels knippen en uitgebreid in bad
Vorige keer zaten we in een verbouwing toen de baby kwam, dat was heel stom. Dus dit keer had ik me ook voorgenomen om echt alles eerder klaar te hebben. Faal!quote:Op maandag 9 februari 2015 09:58 schreef L-E het volgende:
Ik wil dit keer echt helemaal klaar zijn met 30 weken. Vorige keer was niet alles geregeld bij 33+5, en dat is echt heel rot omdat je daar dan helemaal geen tijd/energie voor hebt als je kindje er al is. Ik vind iedereen die dingen na 37 weken nog regelt gewoon enorm dapper
Vorige keer had ik dat ook gedaan, maar daar heb ik nu echt geen tijd voorquote:Op maandag 9 februari 2015 10:01 schreef Skoap het volgende:
[..]Herkenbaar..
Ik wilde persee mijn teennagels gelakt (en geknipt) hebben.
Maar ik vond dat zo'n gedoe dat ik er maar een afspraak had gemaakt bij de schoonheidsspecialiste/pedicure voor een uitgebreide behandeling. Best een aanrader
Heel herkenbaar, maar ik was toen nog niet klaarquote:Op maandag 9 februari 2015 09:58 schreef L-E het volgende:
Ik wil dit keer echt helemaal klaar zijn met 30 weken. Vorige keer was niet alles geregeld bij 33+5, en dat is echt heel rot omdat je daar dan helemaal geen tijd/energie voor hebt als je kindje er al is. Ik vind iedereen die dingen na 37 weken nog regelt gewoon enorm dapper
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben dus wel een dagje zoet, terwijl ik een dagje slaap best had kunnen gebruiken
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Mooi!quote:Op maandag 9 februari 2015 11:08 schreef McLaura het volgende:
Ik had een geweldig mooie SEO!
[ link | afbeelding ]
Jammer dat ik de op niet meer kan aanpassen, dan kon ik nu eindelijk ook iets achter mijn naam zetten
Wat een prachtige echo! Super duidelijk. Fijn dat alles goed is!quote:Op maandag 9 februari 2015 11:08 schreef McLaura het volgende:
[ link | afbeelding ]
Jammer dat ik de op niet meer kan aanpassen, dan kon ik nu eindelijk ook iets achter mijn naam zetten
Ja, dat mijn oma gaat stoppen met eten is heftig, maar begrijpelijk. Ze zijn al meer dan 60 jaar getrouwd, samen de oorlog meegemaakt etc. En ze heeft leukemie (zal ook stoppen met medicatie). Euthanasie of zelfmoord mag niet van hun geloof, maar ze zijn redelijk liberaal in hun geloof voor hun leeftijd. Ik heb beide geinterviewd voor mijn bachelorscriptie over euthanasie, dus ik weet haar beweegredenen en ik sta er achter. Net als veel andere familieleden, hoewel ze het wel moeilijk vinden natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:28 schreef Starbuck_ het volgende:
[..]
Hele mooi dat ze dit nog kunnen meemaken LuDann! Lijkt me heel bijzonder.
Maar je oma gaat stoppen met eten als je opa overleden is? Wat heftig
Mijn familie weet nog niks, mijn moeder en zus gaan we het zaterdag vertellen en mijn man zn moeder de dag erna. Alleen zijn vader is op vakantie en die kunnen we het pas de zondag daarna vertellen (1 week later). En de zaterdag ervoor is mijn opa jarig en gaan we daar eten en nu twijfel ik of ik het daar al wil vertellen aan verdere familie.
Mijn opa is 2 zonen verloren (mijn vader en oom) en een paar jaar geleden ook zijn vrouw. Sindsdien heeft ie er niet meer zoveel zin inMaar toen was mn zus zwanger en dat vond hij zo bijzonder en mooi. Echt heel leuk om te zien. Hij heeft een operatie nodig aan zijn knie, maar de kans is groot dat hij die operatie niet zal overleven, daar heeft ie vrede mee. Dus hij wilde de operatie doen, maar toen was mn nichtje zwanger en wilde hij wachten op die baby. Dat is inmiddels ook gelukt
![]()
Ik ben benieuwd hoe hij reageert als hij hoort dat ik zwanger ben(met tranen, ongetwijfeld, hij huilt tegenwoordig om alles
![]()
)
Fijn van je mooie knalstrepen!quote:Op maandag 9 februari 2015 11:22 schreef Skoap het volgende:
Hier goedgekeurd door de MvM mevrouw. Ze grapte al of ik al wist of het er 1 of 2 waren omdat de test streep belachelijk snel een knal streep werd.
Woah, rare tepels inderdaad. Zo zien die van mij er ook niet uit.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:51 schreef Vlindur het volgende:
Zo hebben mijn tegels er werkelijk nog nooit uitgezien. Ze zijn eigenlijk nooit veranderd. Ik heb alleen de aderen op de borsten veel duidelijker in beeld. Verder niks
Griep is klote.![]()
En waar is Lushes eigenlijk? Die stond toch ook in de OP?
Ja ik heb de vorige keer ook mee gedaan! Voor mij voelde het juist als de goden verzoeken als ik deze keer niet mee zou doenquote:Op maandag 9 februari 2015 11:50 schreef Malteser het volgende:
Fijn van je mooie knalstrepen!
Ik twijfel of ik nog mee zal doen met MvM. Ik durfde tot nu toe niet ivm de twee miskramen hiervoor maar wil eigenlijk wel meedoen. Was alleen bang dat aanmelden een soort Goden verzoeken zou zijn na de miskramen . Maar het is voor mij een kleine moeite en het kan anderen helpen enz. Heb jij de vorige keer ook meegedaan?
Oké, ik ga gewoon bellen vandaag! Dankjewel! Ben nu 8w3d, dat geeft niks toch?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:55 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja ik heb de vorige keer ook mee gedaan! Voor mij voelde het juist als de goden verzoeken als ik deze keer niet mee zou doenBeetje stom ik weet het
![]()
Als je het ziet zitten gewoon mee doen, je helpt er zoveel vrouwen mee...
Ik snap je goden verzoeken gevoel heel goed, ik had ook toen ik mij aanmeldde vorige week zoiets "zul je zien dat ik de afspraak alsnog af moet gaan zeggen omdat het toch fout gaat" Maar gelukkig viel dat dus meeMaar het voelde ook al zo toen ik de VK belde om door te geven dat ik zwanger was. Verder ben ik geen onzekere muts hoor
quote:Op maandag 9 februari 2015 11:57 schreef Starbuck_ het volgende:
Laura wat een prachtige echo!
Mariposas, goed door de keuring gekomen
Joycie: poeh heftig! Succes vandaag!
Wij hebben net de termijnecho gehad! En er zat gewoon een kindjeWe hadden al iets gezien bij de vorige echo, maar toch ging ik erheen met het idee: er zit vast niks. Maar alles zag er goed uit, kloppend hartje, armpjes, beentjes (lag hij mee over elkaar), hersens
Helemaal goed dus
Uitgerekende datum is aangepast naar 1 sept
Smiley-overload
Nee hoor, je kan je aanmelden tot 10/11 weken ofzo!quote:Op maandag 9 februari 2015 11:58 schreef Malteser het volgende:
[..]
Oké, ik ga gewoon bellen vandaag! Dankjewel! Ben nu 8w3d, dat geeft niks toch?
quote:Op maandag 9 februari 2015 11:57 schreef Starbuck_ het volgende:
Wij hebben net de termijnecho gehad! En er zat gewoon een kindje We hadden al iets gezien bij de vorige echo, maar toch ging ik erheen met het idee: er zit vast niks. Maar alles zag er goed uit, kloppend hartje, armpjes, beentjes (lag hij mee over elkaar), hersens Helemaal goed dus Uitgerekende datum is aangepast naar 1 sept
Wekenwisseldagquote:Op zondag 8 februari 2015 12:34 schreef Selvaria het volgende:
Zondag wekenwisseldag!met een speciale vermelding voor Phaidra!
![]()
![]()
Ik zou graag nog een reisje maken, maar we gaan ook nog trouwen volgende maand, dus duur duur duur. Wel veel zin in overigens.
Wat fijn dat je ze nog gezien hebt! En oké, als euthanasie niet kan begrijp ik het wel een stuk meer. Maar toch heel heftig lijkt mequote:Op maandag 9 februari 2015 11:49 schreef LuDann het volgende:
Dank jullie wel voor alle steunbetuigingen dames! We zijn even een half uurtje geweest zondag en ze zien er beiden nog wel oke uit, kunnen alleen niet zo lang bezoek hebben. De echo's vonden ze erg leuk om te zien, ook al is het achterkleinkind nummer *ergens in de 20* Mijn oma fluisterde me nog helemaal verbaasd toe ''maar we dachten allemaal dat jij helemaal niet zwanger kon worden!'' Nou ja, wel dus.
[..]
Ja, dat mijn oma gaat stoppen met eten is heftig, maar begrijpelijk. Ze zijn al meer dan 60 jaar getrouwd, samen de oorlog meegemaakt etc. En ze heeft leukemie (zal ook stoppen met medicatie). Euthanasie of zelfmoord mag niet van hun geloof, maar ze zijn redelijk liberaal in hun geloof voor hun leeftijd. Ik heb beide geinterviewd voor mijn bachelorscriptie over euthanasie, dus ik weet haar beweegredenen en ik sta er achter. Net als veel andere familieleden, hoewel ze het wel moeilijk vinden natuurlijk.
Hoe ging het vertellen? Leuke reacties gehad?
Heb je wel iets leuks om naar uit te kijken en voor te sparen.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:08 schreef DJMO het volgende:
vakantie hoef ik nog even niet aan te denken (ivm schuldhulptraject). Heb mijn dochter beloofd dat als ze 21 is, we met zijn vijven een week op vakantie gaan. Dan heb ik ca twee jaar kunnen sparen (na einde traject) en moet het te doen zijn (hoop ik).
Baalden m'n hormonen gisteren nog van die lamp, vandaag zijn ze uberhappyIk had een stoffen tweezitsbank staan, en nu won ik op een groep op facebook zomaar een leren 2,5 zits
en ook nog mooi bijpassend bij de rest van m'n meubels (beige/gebroken witachtig). Zo langzaam aan verandert mijn woonkamer en hele huis in een thuis met spulletjes die ik echt mooi vind
voor alle wissels vandaag
Oeh, leuk, Ikea! Mijn vriend vond het assortiment wat tegen vallen, waren vooral spulletjes voor wat ouders kindertjes.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:50 schreef McLaura het volgende:
Gister deed ik een positieve test en morgen heb ik SEO!
Oh, en ik ga babyspulletjes inslaan bij Ikea straks. Het wordt echt!
Buikbalsem van Zwitsal geprobeerd? Die heb ik hier (Weleda deed het ook niet voor mij) en hij ruikt ook nog eens erg lekker. Zwitsal geurtje.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:30 schreef Cholula het volgende:
Auch! Ook zo onhandig over het algemeen? Ik laat alles uit mijn handen vallen! Hier ook al een chocomelk vlek in het beige tapijt veroorzaakt.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:55 schreef Cholula het volgende:
Scrubben droogt de boel alleen maar verder uit, zeep is soms toch echt nodig na het sporten. De jeuk is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Ik sleep de olie gewoon overal mee naar toe denk ik.
Ik gooide overigens net mijn chocolademilkshake net over onze stoffen bank.
Hier heb ik het ook snikheet de hele tijd, loop hier met de verwarming uit in mijn tshirtje. Slapen doe ik in alleen een boxer onder een laken. Douche moet ik ook terugzetten, vriendlief douched graag met kokend water.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:54 schreef Risu het volgende:
Hebben jullie het echt koud ja? Ik zweet me kapot in bed. Vandaag ook de hele dag in een hemdje gelopen. En manlief maar 3 lagen aandoen.![]()
Ik heb ook alleen een dekentje voor over mijn benen, verder een bigshirt en ondergoed verder niks meer in bed. Man ligt in een coconnetje van dekens.
En als ik ga douchen moet ik eerst de temperatuur een graad of 5 terugzetten.
Heb vandaag het rustig aandoen geprobeerd, was heel relaxed en mijn bekken is superblij, maar de harde buiken zijn er toch. Deels veroorzaakt door drukke baby, dus doe maar weer gewoon mijn ding, dan komt er iig nog wat af in huis.
Wat leuk van de moeder!quote:Op maandag 9 februari 2015 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Over niet al te lang heb je een human alarm, Cholula!
04.45 is dan ook wel heeeel erg vroeg.
Wij hebben gister de ouders van de Duutser verteld dat ik zwanger ben. Ze zijn gescheiden, en het was grappig het verschil in reacties te zien. Z'n vader was helemaal beduusd, en zei vrij weinig meer, maar z'n moeder stond op en neer te springen en moest huilen...
Noh!quote:Op maandag 9 februari 2015 11:08 schreef McLaura het volgende:
[ link | afbeelding ]
Super! Toch een beetje een opluchting als die streep te voorschijn komt, of niet?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:22 schreef Skoap het volgende:
wauw McLaura
Hier goedgekeurd door de MvM mevrouw. Ze grapte al of ik al wist of het er 1 of 2 waren omdat de test streep belachelijk snel een knal streep werd.
quote:Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat een mooi plaatje McLaura!
Vandaag een dagje vrij, maar onverwacht oppassen op het zoontje van vrienden/kennissen van ons. Ik weet nu al wat wel en niet veilig is voor als wij straks een 1 jarige hebben. Ben continue dingen hoog aan het zettenJeetje, heftig zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben dus wel een dagje zoet, terwijl ik een dagje slaap best had kunnen gebruiken
Wow, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 9 februari 2015 11:57 schreef Starbuck_ het volgende:
Laura wat een prachtige echo!
Mariposas, goed door de keuring gekomen
Joycie: poeh heftig! Succes vandaag!
Wij hebben net de termijnecho gehad! En er zat gewoon een kindjeWe hadden al iets gezien bij de vorige echo, maar toch ging ik erheen met het idee: er zit vast niks. Maar alles zag er goed uit, kloppend hartje, armpjes, beentjes (lag hij mee over elkaar), hersens
Helemaal goed dus
Uitgerekende datum is aangepast naar 1 sept
Smiley-overload
Mijn reden om mee te doen was een beetje de gedachte van ''oke, stel het gaat bij mij nu mis, dan heb ik misschien toch wel andere mensen geholpen met zwanger worden, en dan is het in ieder geval niet allemaal voor niks geweest.'' Een beetje een egoistische reden misschien, maar mij hielp deze gedachte wel.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:58 schreef Malteser het volgende:
[..]
Oké, ik ga gewoon bellen vandaag! Dankjewel! Ben nu 8w3d, dat geeft niks toch?
Dank je wel.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:52 schreef Malteser het volgende:
Mariposas: goedgekeurd, top!
Joycie: heftig verhaal. Hopelijk is er goede opvang voor het gezin en goede hulp voor de moeder.
LuDann: mooi dat ze het nog meekrijgen en zo fijn reageerde. Enne, beterschap!
Ah oke, deze zaterdag. Leuk hoor, ben benieuwd!quote:Op maandag 9 februari 2015 12:00 schreef Starbuck_ het volgende:
[..]
Wat fijn dat je ze nog gezien hebt! En oké, als euthanasie niet kan begrijp ik het wel een stuk meer. Maar toch heel heftig lijkt me
Ik heb het nog niet verteld, deze zaterdag pas. Heel spannend
quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef LuDann het volgende:
Ik wil trouwens wel graag een meet organiseren in de regio Noord-Holland (Hoofddorp, Haarlem of Amsterdam bijvoorbeeld) aangezien er toch redelijk wat hier vandaan komen.
Dan lijkt me een buiken-vergelijk meet nu wel leuk, en dan straks eentje als alle beebs geboren zijn. Zijn daar mensen voor in?
quote:Op maandag 9 februari 2015 12:41 schreef LuDann het volgende:
Even een crosspost uit het buikentopic:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken ja, haha. Moeten we het maar zo snel mogelijk doen dan!quote:Op maandag 9 februari 2015 12:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]Lijkt me heel leuk!! Al beloof ik niet dat de buikenmeet nog haalbaar is
.
quote:Op maandag 9 februari 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:
Super! Toch een beetje een opluchting als die streep te voorschijn komt, of niet?
Ja he! Vorige keer hadden we alleen een vlek gezien en nu armpjes en beentjes enzo, echt heel leuk!quote:Op maandag 9 februari 2015 12:49 schreef Phaidra het volgende:
Starbuck wat fijn!Ik vond de transformatie van blobje naar echt compleet kindje in een paar weken ook zo bijzonder!
LuDann fijn dat je nog bij je opa en oma bent geweest.
Lijkt me leukquote:Op maandag 9 februari 2015 12:41 schreef LuDann het volgende:
[..]
dan moet het wel binnen nu en vier wekenquote:Op maandag 9 februari 2015 12:41 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nope, ik mag gewoon door blijven gaan. Al zal ik met 41 weken denk ik toch wel een beetje actie vragen. Strippen ofzo, 10 maart is al bezet namelijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:39 schreef Cholula het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik werd vanochtend chagerijnig wakker van de wekker (04:45 dat voelt ook alsof het midden in de nacht is ) tot ik me bedacht dat hij nog maar drie keer gaat en dan heel lang niet meer.![]()
Risu heb je eigenlijk een tht gekregen?
Deel het maar gewoon nuquote:Op maandag 9 februari 2015 14:39 schreef McLaura het volgende:
Over hoeveel posts is het topic eigenlijk vol?
Toevallig vanmiddag eens ingevallen. Brrrr, werd er vooral héél nerveus van. Je weet natuurlijk wel dat zo'n bevalling geen pretje is, maar het zien is toch anders.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:55 schreef ingee het volgende:
Kijkt er iemand 'Ik word moeder'? Hier janken bij elke bevalling, ik wil ook nu!
Je hebt ook watervaste moltons voor op je bed. Bij de action en ikea. Action heeft alleen 1 persoons.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:34 schreef Risu het volgende:
Joycie wat heftig. Maar fijn dat er hulp komt.
McLaura, mooie echo zeg. Ik zeg een.... Hmmm... Nou in ieder geval een mooi kindje.
MvM heb ik niet gedaan. Ik vond het te moeilijk nog. Maar volgende keer overweeg ik het zeker.
Er ligt overigens nu een beschermingsmatje op mijn matras. Wat kraakt dat zeggelukkig beweeg ik nauwelijks in mijn slaap. Zat vanmorgen in de auto en toen bedacht ik me ook dat ik maar een matje moest gaan meeslepen.
Bah, griep! Wij zouden nog 'even' geregistreerd partnerschap regelen in 2015 voor de bevalling, maar dat hebben we nu maar uitgesteld. Verder vrijdag pas luiers in huis gehaald, dus zo vlot is ook niet alles geregeld hier. Kamertje wel al lang af, maar ze komt in het begin toch bij ons op de kamer, dus dat was eigenlijk helemaal niet nodig. De laatste babywas heb ik 2 weken geleden gestreken, maar vorig week toch nog aan het shoppen geweest, dus de lijnen hangen weer vol.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:16 schreef Fannetje het volgende:
Ik krijg wel een beetje de kriebels als ik lees dat sommigen van jullie alles al geregeld hebben/ het kamertje al af is. Hier moet er eigenlijk nog best wat gebeuren en ik ben toch 'al' 30.4w.
Sinds vrijdag ben ik geveld door de griep, ik heb het goed te pakken. Best vervelend icm zwanger zijn...
Dat was ook wel een krijserd vanmiddagquote:Op maandag 9 februari 2015 15:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Toevallig vanmiddag eens ingevallen. Brrrr, werd er vooral héél nerveus van. Je weet natuurlijk wel dat zo'n bevalling geen pretje is, maar het zien is toch anders.
Beterschap!quote:Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Vlindur het volgende:
Griep is echt zwaar klote. Ik heb nu inmiddels keelontsteking. Mn lijf werkt het hele lijstje gewoon maar in een keer af![]()
Gelukkig is manlief thuis (aan het werk) en hij neemt de zorg voor de kinderen en alles nu op zich. Kan ik goed uitrusten. Heel fijn!
Was op rtl 8 dacht ik, alleen vorige week elke dag, maar nu de herhalingen.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:07 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik probeer alles wat met de bevalling te maken heeft te vermijden
Nee, heb het programma nog nooit gezien. Op welke zender komt het?
Yes, nog maar 48 posts!quote:Op maandag 9 februari 2015 17:57 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Eigenlijk moeten we dit topic dus vol spammen, zodat er bij McLaura iets achter haar naam kan
Is goed hoor!quote:Op maandag 9 februari 2015 17:57 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Eigenlijk moeten we dit topic dus vol spammen, zodat er bij McLaura iets achter haar naam kan
Moet wel lukken toch?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
dan moet het wel binnen nu en vier weken![]()
Natuurlijk mogen dreumesjes mee.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:36 schreef L-E het volgende:
Hier ook Noord-Holland, dus als het haalbaar is en ik een dreumes mee mag nemen zie ik een meet wel zitten
Hier dus ook pas net dingen rond hoor. Zeker niet alles af met 37 wekenquote:Op maandag 9 februari 2015 15:16 schreef Fannetje het volgende:
Ik krijg wel een beetje de kriebels als ik lees dat sommigen van jullie alles al geregeld hebben/ het kamertje al af is. Hier moet er eigenlijk nog best wat gebeuren en ik ben toch 'al' 30.4w.
Sinds vrijdag ben ik geveld door de griep, ik heb het goed te pakken. Best vervelend icm zwanger zijn...
Volgens mij staat het er alquote:Op maandag 9 februari 2015 17:57 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vuilniszakken zijn ook slim ja! Zo'n klein stukje plastic gaat straks echt niet helpen tegen die vloedgolf aan vruchtwater die er bij mij uit gaat komenquote:Op maandag 9 februari 2015 18:42 schreef Cholula het volgende:
Wij hebben nu vuilniszakken (ongebruikt uiteraard) vastgetapet onder de matrasbeschermer liggen en daaroverheen dan weer een laken. Ik wilde eigenlijk de waterdichte matrasbeschermer bij ikea halen, maar die kan ik niet meer vinden.
Wat gaan ze doen als ook de gyn vindt dat je teveel vruchtwater hebt Cactus? Je bent al getest op suiker toch?
Grote niertjes schijnt heel veel voor te komen bij jongetjes en was ook absoluut geen reden tot bezorgdheid zeiden ze meteen. Ik vond het een mooie reden om een keer extra naar mijn kindje te mogen kijkenquote:Op maandag 9 februari 2015 18:56 schreef Selvaria het volgende:
Fijn van de niertjes mwCactus!
Wij moeten 6 maart voor de zelfde echo (hoewel, nierbekken hier, niet de nieren zelf), maar het schijnt heel veel voor te komen. Ben wel blij dat alles zo goed in de gaten gehouden wordt.
Jaaaaa!!! Kyara heeft het voor me gewijzigd, we waren allebei benieuwd hoe lang het zou duren voor het op zou vallenquote:Op maandag 9 februari 2015 19:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zie bij McLaura een jongetje staan! Gefeliciteerd! Die zijn leuk
wacht dan nog even tot je gestopt bent met vloeien .. zou zonde zijn als er achteraf alsnog vlekken in komenquote:Op maandag 9 februari 2015 19:33 schreef LuDann het volgende:
Ik denk wel dat we het nieuwe matras vast in huis halen zodat dat erop kan zodra ik terug ben uit het ziekenhuis.
quote:Op maandag 9 februari 2015 18:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Update van mijn kant: Vanmorgen 32 weken-echo gehad (ben 31+1) voor de niertjes. Die waren met 20 weken te groot,
Ja, en het klopte!quote:Op maandag 9 februari 2015 19:11 schreef Mariposas het volgende:
Jongensboks, McLaura! Had je een voorgevoel?
Eh, hoe dan?quote:Op maandag 9 februari 2015 19:05 schreef DJMO het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-van-reuzebaby.dhtml
quote:Op maandag 9 februari 2015 19:06 schreef McLaura het volgende:
[..]
Jaaaaa!!! Kyara heeft het voor me gewijzigd, we waren allebei benieuwd hoe lang het zou duren voor het op zou vallen4 uren maar
Goede tip, dank je wel.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
wacht dan nog even tot je gestopt bent met vloeien .. zou zonde zijn als er achteraf alsnog vlekken in komen
Haha geweldig. En wij maar doorposten zodat er een nieuw deel zou komenquote:Op maandag 9 februari 2015 19:06 schreef McLaura het volgende:
[..]
Jaaaaa!!! Kyara heeft het voor me gewijzigd, we waren allebei benieuwd hoe lang het zou duren voor het op zou vallen4 uren maar
Ja, want normaal zijn we zo lekker rustig en stilquote:Op maandag 9 februari 2015 20:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha geweldig. En wij maar doorposten zodat er een nieuw deel zou komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |