abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149401532
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente

3 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
26 augustus: Coccinelle

2 september: Starbuck_

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

En een mooi filmpje!

Aanpassingen graag in dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 09-02-2015 14:46:50 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149402803
Steekjes in de buik -> check
Soms kortademig --> check

Onze vk was vorige week op tv gelderland.

LuDann, dat is die broek die ik bedoelde. Die was steeds uitverkocht. Is ie fijn?

Stippel, fijn dat de misselijkheid minder is!

[ Bericht 20% gewijzigd door gestreeptestoel op 05-02-2015 21:44:27 ]
pi_149403862
Jeej! Proefkaartjes besteld, uiteraard een jongens en meisjes versie.
Wel moeilijk hoor! Maar toen we de lijn met kaartjes bij de vk zagen wisten we wel dat we niet voor de standaard hout/sterren print gingen.

Ben heel benieuwd hoe het door ons gekozen kaartje in het echt is :D

Vraagje hè. Ze hebben het hier steeds over rooming-in en dat dat zo goed is.
Bij ons komt hij/zij gewoon in zijn/haar kamertje te liggen...was het plan...
Iemand ervaring mee? En voor- of nadelen ervan?
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149404139
Ik zou gewoon op dat moment kijken, want het moet ook lukken! Hier sliep zoon de eerste week bij snachts bij ons op de kamer, op zijn eigen kamer lukte echt niet. Overdag wel op zijn eigen kamer of beneden in de box/op schoot
pi_149404188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:00 schreef _happy_ het volgende:
Het idee is dat het veiliger is als de baby dicht bij de ouders slaapt. Hij/zij hoort dan (onbewust) de ademhaling van de ouders en zou daardoor niet té diep in slaap vallen.
Heb ik ook maar van horen zeggen lezen, hoor. Geen idee in hoeverre het wetenschappelijk echt goed onderbouwd is!

De eerste week/weken kan ik me ook wel voorstellen dat het gewoon praktisch is om de kleine dicht bij je te hebben, zeker als je zelf nog niet zo mobiel bent

Maar zoals met zoveel dingen moet je denk ik ook vooral doen waar jullie je goed bij voelen :)
pi_149404222
Mijn dochtertje heeft de eerste vier maanden bij ons op de kamer geslapen in een co-sleeper. Naast alle andere voordelen vond ik het grootste voordeel wel dat ik 's nachts alleen een kwartslag hoefde te draaien om haar te voeden. :Y)
pi_149404726
Risu
Mijn moeder is ook zo iemand die het niet goed voor haar kan houden en zegt dat heel de wereld het van haar voorhoofd afleest, dus als ze een beetje laat gissen ze het ineens weten..... en dan kan ze het maar beter zeggen toch? :') En dat terwijl ze heel het gezin had om er samen mee te jubelen. En ook toestemming om het haar allerbeste vriendin te vertellen, want ik weet dat ze daar alles graag mee deelt. Maar toch moest ze het gezamelijke kennissen vertellen en wat duidelijke hintjes laten vallen bij familie. Daar zouden we het allemaal veel later tegen vertellen.

ik ben een paar keer erg boos op haar geweest en verteld dat ik haar geheimen ook voor mijzelf houd en niet eruit flap hoe groot en belangrijk of onbelangrijk ze ook zijn.
Ze weet ook dat ze door het voorgaande eruit flap acties zij nu tig % leuke geheimpjes als een van de laatste weet.

Ze begrijpt dat nu eindelijk pas en heeft ook een oprechte sorry gezegd, waardoor ik het ook weer los moet laten ;)
Ik kan niet boos blijven natuurlijk en bovendien wil ik mij ook vast houden aan positieve dingen. daarom gooien we het maar op lompe enthousiasme.

Ik hoop dat je je moeder snel kunt vergeven en het er eens goed over kunt hebben om de lucht te klaren ;)

:*
Schudden voor gebruik
pi_149404878
Co-sleeper gaat niet passen... ik denk dat een gewoon wiegje ook ontzettend in de weg staat...
Jaren 30 huis met een iets te groot bed in de slaapkamer... ;)
Voordeel is wel dat hij/zij maar een paar meter verderop ligt in zijn/haar kamertje.
Maakt een baby niet veel geluidjes? Is dat wel bevorderlijk voor je eigen nachtrust?
pi_149404910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:00 schreef _happy_ het volgende:
Jeej! Proefkaartjes besteld, uiteraard een jongens en meisjes versie.
Wel moeilijk hoor! Maar toen we de lijn met kaartjes bij de vk zagen wisten we wel dat we niet voor de standaard hout/sterren print gingen.

Ben heel benieuwd hoe het door ons gekozen kaartje in het echt is :D

Ik vond het de eerste maanden vooral handig om in dezelfde kamer te slapen. Als je borstvoesing geeft is het handig omdat je niet je bes uit hoeft bijna, en ook omdat je de eerste hongersignaaltjes vaak al hoort en op tijd kunt aanleggen (voordat de baby overstuur raakt en daardoor bijvoorbeeld minder goed drinkt en dan dus sneller weer komt, of omrustig aanhapt en kloven veroorzaakt), en omdat de nachtvoedingen in t begin heel belangrijk zijn voor je productie (je maakt s nachts meer melkmakend hormoon aan). Je wilt die signalen liever niet missen tbv je productie.

Ook als je geen bv geeft heb je de voordelen van op.tijd erbij zijn en niet de koude gang over moeten.

Rooming in wordt ook geassocieerd met lager risico op wiegedood juist omdat het kindje en moeder vaak wat lichter slapen en het kindje daardoor niet te diep wegzakt in de slaap. Daarbij vallen moeders minder snel pee ongeluk in slaap met het kind in bed (wat ook gevaarlijk is) als het bedje vlakbij is dan als ze na de voeding de koude gang over moet.

Zie ook de info op veilig slapen: http://www.veiligslapen.info/Veilig%20slapen

Overigens kan je ook gewoon bv geven met kindje in een andere kamer natuurlijk. Sommige moeders slapen niet als hun kindje in de kamer ligt en dat is ook niet goed.

Onze zoon is nu met drie maanden naar zijn eigen kamer gegaan omdat hij niet meer in de wieg past en het ledikant niet op onze kamer past. Ik had verwacht dat het niks voor mij zou zijn, rooming in, maar ik vond het gezellig en vooral heel makkelijk.
Kwak
pi_149405043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:18 schreef _happy_ het volgende:
Co-sleeper gaat niet passen... ik denk dat een gewoon wiegje ook ontzettend in de weg staat...
Jaren 30 huis met een iets te groot bed in de slaapkamer... ;)
Voordeel is wel dat hij/zij maar een paar meter verderop ligt in zijn/haar kamertje.
Maakt een baby niet veel geluidjes? Is dat wel bevorderlijk voor je eigen nachtrust?
Welke nachtrust :+

Fles of bv, baby eet ook s nachts in t begin minimaal elke drie uur... ;) Ik sliep er overigens prima doorheen als er geen hongergeluidjes waren.
Kwak
pi_149405213
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Welke nachtrust :+

Fles of bv, baby eet ook s nachts in t begin minimaal elke drie uur... ;) Ik sliep er overigens prima doorheen als er geen hongergeluidjes waren.
Ik bedoelde daarmee de nachtrust die je dan nog wel krijgt uiteraard. Denk dat elke minuut telt ;)
pi_149405384
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:23 schreef _happy_ het volgende:

[..]

Ik bedoelde daarmee de nachtrust die je dan nog wel krijgt uiteraard. Denk dat elke minuut telt ;)
Voor mij werkte het samen op de.kamer in die zin beter: hij dronk.op tijd en goed en liet er daardoor s nachts juist meer tijd tussen dan overdag.

T kan ook andersom, dat het kind heel veel wil snacken s nachts, maar dat moey je uitvinden...

Ik vond het fijn niet uit bed te hoeven em ook als ik ineens dacht 'ademt.ie nog wel???' dat ik dan gewoon even goed luisterde en dan gerustgesteld was.

De baby maakte in elk geval.minder herrie dan de auto's in de straat voor t huis :+
Kwak
pi_149405412
We hebben trouwens wel een baby camera geïnstalleerd. Die bij elk geluidje al een melding geeft. Als ik de tablet nou op m'n nachtkastje zet is het bijna alsof hij/zij naast mij ligt :D
En mijn man gaat mee helpen met de nacht voeding (ophalen en terug leggen, dus ik hoef het bed niet eens uit :P ). Hij slaapt een stuk lichter, maar ook veel makkelijker weer in.

Nah, ik ben nog niet overtuigd ;)
pi_149405681
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:27 schreef _happy_ het volgende:
We hebben trouwens wel een baby camera geïnstalleerd. Die bij elk geluidje al een melding geeft. Als ik de tablet nou op m'n nachtkastje zet is het bijna alsof hij/zij naast mij ligt :D
En mijn man gaat mee helpen met de nacht voeding (ophalen en terug leggen, dus ik hoef het bed niet eens uit :P ). Hij slaapt een stuk lichter, maar ook veel makkelijker weer in.

Nah, ik ben nog niet overtuigd ;)
Joh je moet t zelf weten, ik probeer je alleen de info te geven.

Het hormonale effevt op de slaap van baby en moeder dat je verkrijgt door dichtbij elkaar slapen kun je niet vervangen door een camerababyfoon. Dus het voordeel m.b.t. risico wiegedood en ook de invloed van de nabijheid van baby op je melkproductie kun je daar niet mee opvangen.

Deze discussie hadden we hier trws ook toen ik zwanger was, en toen was ik er zelf ook niet zo van overtuigd :+
Kwak
pi_149405793
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Joh je moet t zelf weten, ik probeer je alleen de info te geven.

Het hormonale effevt op de slaap van baby en moeder dat je verkrijgt door dichtbij elkaar slapen kun je niet vervangen door een camerababyfoon. Dus het voordeel m.b.t. risico wiegedood en ook de invloed van de nabijheid van baby op je melkproductie kun je daar niet mee opvangen.

Deze discussie hadden we hier trws ook toen ik zwanger was, en toen was ik er zelf ook niet zo van overtuigd :+
Ach, ik kan altijd nog het ledikantje de slaapkamer in slepen. :D
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:48:37 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_149406376
Ik zei van te voren altijd dat ik dat rooming in niks vond en nu mis ik haar als ze in haar eigen kamer ligt :') ik wilde vooral in het begin gewoon áltijd bij mn kindje zijn :Y
disclaimer
pi_149406832
Maar als je een co-sleeper/bedje op je eigen slaapkamer hebt voor 's nachts, heb je dan ook nog een bedje in de eigen kamer staan voor overdag? Of kan een baby ook in een co-sleeper zonder dat er een ouder naast ligt?
  donderdag 5 februari 2015 @ 23:02:09 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_149406928
Ik heb geen co-sleeper maar een wieg in de slaapkamer. Maar overdag slaapt ze altijd op haar eigen kamer. En binnen afzienbare tijd ook 's nachts, want ze groeit er uit :')
disclaimer
pi_149407256
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:59 schreef FlyingFish het volgende:
Maar als je een co-sleeper/bedje op je eigen slaapkamer hebt voor 's nachts, heb je dan ook nog een bedje in de eigen kamer staan voor overdag? Of kan een baby ook in een co-sleeper zonder dat er een ouder naast ligt?
Wij hadden idd een Co-sleeper (goedkoop 2dehands Ikea ledikant) en een gewoon bedje op zijn kamer. Waar hij overdag sliep.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149407272
Zag ook hele leuke kleertjes langkomen in V&A, maar ik mag echt even niks meer van mezelf! Heb genoeg 50/56, zodanig dat ik hoop dat ie alles toch wel een keertje aankan.. Daarna wat 62/68 gehaald en daar heb ik ook alweer wat van! Eerst maar even afwachten hoe snel beebje dan gaat groeien en wat voor weer het dan is!

Stickers voor Cholula, FlyingFish en Phaidra! (moest jij ook vandaag? Dan hebben we elkaar vast net gemist, ik moest eind van de ochtend! Beterschap met peuter!)

*O* voor de goede echo van LuDann, wat super!!

Lastig Sara, dat carnaval nu! Als de rest snel begint met drinken, hebben ze vast al snel niet door hoeveel je drinkt en of je dat aangevuld/weggegooid kan hebben ;). Heb dat probleem niet, zie steeds vaker carnavalskleding in foldertjes langskomen, maar leeft hier amper. En dat vind ik niet erg :P
Ongesteldheidskrampen hier ook bekend in het begin ;). Heb ook tot een week of 15 elke keer op de wc nog gecheckt of er geen bloed was!
Begrijpelijk dat je het nieuws nog even voor je wil houden, wat rot zeg ;(

Ik hijg geloof ik ook meer nu LuDann! Heb dan ook astma en door andere medicatie wat vaker benauwdheid, vooral als ik ga liggen. Helpt ook niet mee dat ik neusspray kreeg tegen allergie, zodat mn neus niet constant verstopt zit. Heb daar nu ook andere voor, maar vind het prettiger om em niet elke dag te gebruiken, waardoor mn neus toch regelmatig dicht zit en ik weer ga hijgen :P

Fijn nieuws DJMO! Zal vast een last van je schouders zijn als dat voorbij is!

Lastig Risu dat je moeder snel dingen doorverteld.. Vind het zelf ook erg lastig als ik nog ergens mee zit en het al even terug is. Zit zelf nog steeds met gebeurtenis van een aantal jaar terug in mn hoofd en het "maar misschien is het beter als ik het alsnog uit zou leggen en uit zou praten" blijft rondspoken in mn hoofd, maar heb besloten het toch maar te laten gaan.. Al blijft die stomme twijfel :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Gevalletje op 05-02-2015 23:16:49 ]
pi_149407457
Hier past ledikant alleen voor ons bed, dus de rooming-in keuze hoeven we niet te maken :P

Oh vergeet ik nog bijna mn sticker bij de vk vandaag! Bloeddruk nog steeds netjes (110/60) en hij ligt netjes met zn hoofdje beneden. Was ik wel benieuwd naar, na de echo laatst leek ie een paar koprollen te maken, voelde het gepor en de hik steeds weer ergens anders.. Nou mag ie van mij zo blijven liggen!
pi_149408507
vraagje aan diegene die een co-sleeper hebben of hadden..

hoe deden jullie dat met de hoogte van je bed toen je bed nog op klossen stond voor de kraamzorg en zulks?

ik heb het nog niet opgemeten maar denk net een cm of wat te kort te komen zonder klossen... en met klossen of kratjes moet ik met een traplift mijn bed in straks :P
Schudden voor gebruik
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:38:13 #23
409579 LuDann
All the way
pi_149409785
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:37 schreef gestreeptestoel het volgende:
Steekjes in de buik -> check
Soms kortademig --> check

Onze vk was vorige week op tv gelderland.

LuDann, dat is die broek die ik bedoelde. Die was steeds uitverkocht. Is ie fijn?

Stippel, fijn dat de misselijkheid minder is!
Ja, is een hele fijne broek. Zit gemakkelijk maar ziet er niet zo slobberig uit als een joggingbroek. :Y

Wij gaan overigens ook voor zowel een cosleeper (eentje die in hoogte verstelbaar is, met een rits aan de zijkant) als een bedje in een apart kamertje. Vooral vanwege borstvoedingsplannen maar ook omdat ik nu al weet dat ik het heel erg moeilijk zou vinden om baby meteen apart te laten slapen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 06:40:17 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149410768
Ik zou dolgraag een co-sleeper naast ons bed willen. Ik ben er serieus verdrietig om dat het misschien gewoon echt niet gaat lukken. ;(

Dus mocht iemand nog slimme ideeën hebben voor deze situatie?

Ruimte naast het bed tot muur is zo'n 30 cm. Het bed een kwartslag draaien kan niet, want de kamer is slechts 2 meter breed. En dan is er natuurlijk nog de verwarming.
Het enige wat ik nog overweeg is een bed te zoeken/maken/aanpassen dat precies 2 meter breed is. Maar dan mogen de poten ook niet precies aan de voorkant/achterkant bed aansluiten, want de plinten zijn ook nog eens 1 cm dik. En dan de verwarming weghalen of verplaatsen. Wij hebben 'm altijd uitstaan maar met baby is dat misschien wel anders. Het mag in elk geval allemaal niet teveel geld kosten, want we willen komend najaar het huis te koop zetten en verhuizen. Bed vervangen voor een 1,40 meter breed bed is dus ook geen optie, en zou bovendien maar 20 cm ruimte winnen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 februari 2015 @ 07:03:49 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149410824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 06:40 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou dolgraag een co-sleeper naast ons bed willen. Ik ben er serieus verdrietig om dat het misschien gewoon echt niet gaat lukken. ;(

[ afbeelding ]

Ruimte naast het bed tot muur is zo'n 30 cm. Het bed een kwartslag draaien kan niet, want de kamer is slechts 2 meter breed. En dan is er natuurlijk nog de verwarming.
Het enige wat ik nog overweeg is een bed te zoeken/maken/aanpassen dat precies 2 meter breed is. Maar dan mogen de poten ook niet precies aan de voorkant/achterkant bed aansluiten, want de plinten zijn ook nog eens 1 cm dik. En dan de verwarming weghalen of verplaatsen. Wij hebben 'm altijd uitstaan maar met baby is dat misschien wel anders. Het mag in elk geval allemaal niet teveel geld kosten, want we willen komend najaar het huis te koop zetten en verhuizen. Bed vervangen voor een 1,40 meter breed bed is dus ook geen optie, en zou bovendien maar 20 cm ruimte winnen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149410850
quote:

[ afbeelding ]

Hier hetzelfde probleem. Zo'n 30 cm ruimte aan beide kanten en de hele slaapkamer verbouwen of een nieuw bed (deze hebben we net een jaar) vind ik geen optie...
Misschien inderdaad zelf wat op maat maken...?

Over de hoogte zat ik ook al na te denken. Ons bed is al 80 cm dus klossen hebben we niet nodig :P
Zo'n cosleeper lijkt me wel wat, maar praktisch is dat ook hier een uitdaging dus...
pi_149410927
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:11 schreef Gevalletje het volgende:
Zag ook hele leuke kleertjes langkomen in V&A, maar ik mag echt even niks meer van mezelf! Heb genoeg 50/56, zodanig dat ik hoop dat ie alles toch wel een keertje aankan.. Daarna wat 62/68 gehaald en daar heb ik ook alweer wat van! Eerst maar even afwachten hoe snel beebje dan gaat groeien en wat voor weer het dan is!

Stickers voor Cholula, FlyingFish en Phaidra! (moest jij ook vandaag? Dan hebben we elkaar vast net gemist, ik moest eind van de ochtend! Beterschap met peuter!)

*O* voor de goede echo van LuDann, wat super!!

Lastig Sara, dat carnaval nu! Als de rest snel begint met drinken, hebben ze vast al snel niet door hoeveel je drinkt en of je dat aangevuld/weggegooid kan hebben ;). Heb dat probleem niet, zie steeds vaker carnavalskleding in foldertjes langskomen, maar leeft hier amper. En dat vind ik niet erg :P
Ongesteldheidskrampen hier ook bekend in het begin ;). Heb ook tot een week of 15 elke keer op de wc nog gecheckt of er geen bloed was!
Begrijpelijk dat je het nieuws nog even voor je wil houden, wat rot zeg ;(

Ik hijg geloof ik ook meer nu LuDann! Heb dan ook astma en door andere medicatie wat vaker benauwdheid, vooral als ik ga liggen. Helpt ook niet mee dat ik neusspray kreeg tegen allergie, zodat mn neus niet constant verstopt zit. Heb daar nu ook andere voor, maar vind het prettiger om em niet elke dag te gebruiken, waardoor mn neus toch regelmatig dicht zit en ik weer ga hijgen :P

Fijn nieuws DJMO! Zal vast een last van je schouders zijn als dat voorbij is!

Lastig Risu dat je moeder snel dingen doorverteld.. Vind het zelf ook erg lastig als ik nog ergens mee zit en het al even terug is. Zit zelf nog steeds met gebeurtenis van een aantal jaar terug in mn hoofd en het "maar misschien is het beter als ik het alsnog uit zou leggen en uit zou praten" blijft rondspoken in mn hoofd, maar heb besloten het toch maar te laten gaan.. Al blijft die stomme twijfel :P

Really? Ik had de afspraak om 11.30, liep ietsje uit dus 10 min later naar binnen en rond 12'en klaar. Tnx! Gelukkig kon m'n schoonmoeder oppassen, want in mijn afwezigheid was zijn ontbijt retour gekomen :/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149411017
Hier komt Frits lekker bij ons op de kamer, ik vond dat echt heerlijk O+

Denk dat Lola een half jaar bij ons heeft geslapen, dat wil ik nu weer proberen en daarna gaan ze een kamer delen. Hopelijk tot Lola naar school gaat en dan krijgen ze beide een kamer en verhuizen wij naar beneden, maar zie het nu nog niet zitten om er 2 verdiepingen tussen te hebben...

Zo een hangwiegje aan het voeteneind lijkt me trouwens een ideale oplossing :)

Ow my, van de gedachten alleen al dat er hier straks weer zo een klein hummeltje naast me ligt, rammel ik de pan uit O+ en dat terwijl ik dus eigenlijk helemaal niks met baby's heb :')
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149411084
Ja of een standaard houten wiegje tegen het voeteind aan zetten?
Jullie hebben een schuifkast dus geen last van deuren.

*MELD*
pi_149411088
Hier komt ook een co-sleeper naast het bed. Ik vind dat het meest natuurlijke en logische. Geen enkel zogend diersoort laat haar babies apart slapen. Het zou voor mij heel onnatuurlijk voelen. En ik ben er ook van overtuigd dat het beter en gezonder is voor de baby met het oog op binding, veiligheid en ontwikkeling.

Zo tot zover mijn mening :+ het wordt steeds lastiger mijn sokken aan te krijgen en mijn teennagels te knippen :( ze lakken kan ik al helemaal vergeten :( ;(
  vrijdag 6 februari 2015 @ 08:17:53 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149411147
Aan het voeteinde zou idd ook nog kunnen, dat doe ik als alle andere opties wegvallen, denk ik. Het is in elk geval de meest makkelijke optie.
Hangende wieg zou kunnen, de Leander wieg is prachtig. Maar ons plafond is wel stuc op riet, en ik weet niet of de dwarsbalken makkelijk te vinden zijn zonder het plafond weg te slopen. Het jammere van zo'n hangende wieg vind ik wel dat je er vanuit bed niet in kan kijken, moet je echt overeind komen.
De uiteindelijke oplossing post ik hier nog wel eens. :P
pi_149411151
Ik dacht voor het probleem van Mariposas ook meteen aan zo'n hangwieg. Vriendin van mij heeft dat ook op die manier opgelost. Werkt prima en zij is zelfs zo "lui" dat ze nu met haar voet de wieg een beetje laat schommelen/deinen als kindje wat moppert :).
pi_149411166
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:17 schreef Mariposas het volgende:
Aan het voeteinde zou idd ook nog kunnen, dat doe ik als alle andere opties wegvallen, denk ik. Het is in elk geval de meest makkelijke optie.
Hangende wieg zou kunnen, de Leander wieg is prachtig. Maar ons plafond is wel stuc op riet, en ik weet niet of de dwarsbalken makkelijk te vinden zijn zonder het plafond weg te slopen. Het jammere van zo'n hangende wieg vind ik wel dat je er vanuit bed niet in kan kijken, moet je echt overeind komen.
De uiteindelijke oplossing post ik hier nog wel eens. :P
En een balk van links naar recht tussen de muur monteren, waardoor het montagepunt (en het gewicht) dus aan beide zijmuren komt te zitten i.p.v. aan het plafond. Je kunt dan de wieg aan de balk hangen?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 08:22:46 #34
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149411182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:21 schreef Malteser het volgende:

[..]

En een balk van links naar recht tussen de muur monteren, waardoor het montagepunt (en het gewicht) dus aan beide zijmuren komt te zitten i.p.v. aan het plafond. Je kunt dan de wieg aan de balk hangen?
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn! Schommelen met je voet klinkt ideaal. _O-
  vrijdag 6 februari 2015 @ 08:52:36 #35
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149411477
Hier dan maar even een tegengeluid.

J heeft nooit bij ons op de kamer geslapen, en daar heb ik toen geen spijt van gehad. Ik had met dat geknor en gesnurk van m namelijk helemaal geen oog meer dichtgedaan... Heb namelijk wel in het ziekenhuis 3 dagen naast m gelegen, dus wel ervaren hoe en wat.

De hechting is prima, binding is prima, ik werd gewoon wakker van elk zuchtje, dus honger heeft ie 's nachts ook niet gehad.

Ik weet niet meer wie het was, maar doe echt gewoon waar jij je goed bij voelt. Niet iedereen verandert na de geboorte radicaal van hormonale mening ;)

Mbt nr. 2 zijn we er nog niet uit trouwens. Ik wil niet het risico lopen dat baby J. wakker houdt (erg lichte slaper), dus kans is er dat als blijkt dat t een luidruchtige baby is (volume 0-10 in 5 seconden) kan t zijn dat we toch verhuizen naar onze kamer...
pi_149411966
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:52 schreef mousemicky het volgende:
Hier dan maar even een tegengeluid.

J heeft nooit bij ons op de kamer geslapen, en daar heb ik toen geen spijt van gehad. Ik had met dat geknor en gesnurk van m namelijk helemaal geen oog meer dichtgedaan... Heb namelijk wel in het ziekenhuis 3 dagen naast m gelegen, dus wel ervaren hoe en wat.

De hechting is prima, binding is prima, ik werd gewoon wakker van elk zuchtje, dus honger heeft ie 's nachts ook niet gehad.

Ik weet niet meer wie het was, maar doe echt gewoon waar jij je goed bij voelt. Niet iedereen verandert na de geboorte radicaal van hormonale mening ;)

Mbt nr. 2 zijn we er nog niet uit trouwens. Ik wil niet het risico lopen dat baby J. wakker houdt (erg lichte slaper), dus kans is er dat als blijkt dat t een luidruchtige baby is (volume 0-10 in 5 seconden) kan t zijn dat we toch verhuizen naar onze kamer...
Dat was ik :)
Ondertussen met m'n man over gehad en eens een beetje op internet gezocht en dit tegengekomen: http://www.infomuis.nl/article/instructie-zelf-co-sleeper-maken/

We hebben nog het één en ander aan hout liggen en gaan kijken of we wat in elkaar kunnen zetten...
Denk dat het matrasje de grootste uitdaging wordt.
Hopelijk kunnen we een standaard maat aanhouden en hoeven we niet een matrasje op maat te bestellen..Mocht het toch niet werken, zo'n kleine in de kamer, dan zit je daar weer mee ;)
pi_149412078
Mariposas: is baby bij jullie in bed een optie? Ook dat kan heel veilig en verantwoord :)

Hier ook een fan van samen slapen. Ik denk echt dat dat beter is voor een kindje, om alle al genoemde redenen. En mijn boerenverstand zegt ook dat het voor een pasgeborene die zo'n 40 weken lang 24/7 bij mama in de buik is geweest echt niet fijn is om van de een op de andere dag zo'n 12 uur gescheiden te zijn van die mama. En natuurlijk moet iedereen doen wat hij/zij goed acht, maar wij geloven heilig in het belang van nabijheid, ook 's nachts :)
pi_149412954
Van mij ook even een "Eerste zwangerschap n00b vraag" :
Is het normaal dat ik nu al last heb van "het zuur" in mijn maag? (vandaag 16 weken)
Overdag heb ik nergens last van, maar 's avonds heb ik echt last van misselijk zijn en zure boeren zeg maar... Maakt niet uit wat ik gegeten heb. Het is vooral erg na 9 uur.
Of kan het ook komen doordat ik dan moe ben? Vermoeidheid is hier nog beste wel veel aanwezig. :O
Ik zag van gisteren nog een 16 weken foto voorbij komen van iemand (ben even vergeten wie :@ ) met jas aan, maar mijn buik is nog lang zo dik niet. Dus zo veel druk kan er nog niet op mijn maag zijn.
En mijn baarmoeder is nog niet eens voorbij mijn navel nu. Dus zo hoog ligt hij/zij niet.
Ik vind het een beetje vreemd...
Zijn er nog meer met ervaring hiermee?
Oost west, mij best.
pi_149413017
Wij gaan trouwens ook de eerste tijd voor een wiegje op de slaapkamer. Gelukkig genoeg ruimte voor.
Maar ben ook niet van plan om dat lang te doen. Ligt er aan hoeveel voedingen er in een nacht nog gegeven moeten worden.
Het is meer uit praktische overwegingen dat ik het graag wil. Gewoon handig 's nachts dat je niet terug naar een andere kamer hoeft te lopen na de voeding.
Maar ook wel een beetje om de eerste week inderdaad de overgang wat minder groot te maken voor de baby zodat hij/zij niet meteen alleen op een kamertje komt te liggen.
Oost west, mij best.
pi_149413151
De oudste hebben we de eerste 3 maanden in een kartonnen wiegje naast ons bed gehad. Daarna in zijn eigen kamertje (co-sleeper paste niet), maar meneer was en is een slechte slaper dus we zaten alsnog met heen en weer geloop, veel naast hem zitten en bij ons in bed slapen. Nog steeds eindigt hij bijna elke nacht in ons bed. Dus voor deze baby wil ik wel een co-sleeper. Als we straks naar een andere kamer gaan, zou dat ook moeten passen. Tot de tijd weer het kartonnen wiegje naast ons :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149413177
Doe es plaatje van kartonnen wieg? Ik zie nu namelijk een oude schoenendoos voor me :+ :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:22:34 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_149413178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:13 schreef Zomerzon01 het volgende:
Van mij ook even een "Eerste zwangerschap n00b vraag" :
Is het normaal dat ik nu al last heb van "het zuur" in mijn maag? (vandaag 16 weken)
Overdag heb ik nergens last van, maar 's avonds heb ik echt last van misselijk zijn en zure boeren zeg maar... Maakt niet uit wat ik gegeten heb. Het is vooral erg na 9 uur.
Of kan het ook komen doordat ik dan moe ben? Vermoeidheid is hier nog beste wel veel aanwezig. :O
Ik zag van gisteren nog een 16 weken foto voorbij komen van iemand (ben even vergeten wie :@ ) met jas aan, maar mijn buik is nog lang zo dik niet. Dus zo veel druk kan er nog niet op mijn maag zijn.
En mijn baarmoeder is nog niet eens voorbij mijn navel nu. Dus zo hoog ligt hij/zij niet.
Ik vind het een beetje vreemd...
Zijn er nog meer met ervaring hiermee?
ja, dat is normaal! Het wordt veroorzaakt door hormonen, niet door druk op je maag ;)
disclaimer
pi_149413201
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, dat is normaal! Het wordt veroorzaakt door hormonen, niet door druk op je maag ;)
Ah ok. Maar die worden nu toch juist minder? Of zijn dat weer andere hormonen?
Oost west, mij best.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:25:37 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_149413242
de komende jaren zul je helaas gedomineerd worden door je hormonen ;(
disclaimer
pi_149413263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef pinquit het volgende:
Doe es plaatje van kartonnen wieg? Ik zie nu namelijk een oude schoenendoos voor me :+ :')
:D

Deze:

We vonden de houten wiegjes zo duur voor de tijd dat je het gebruikt en deze is een stuk goedkoper en ook nog eens makkelijk om een keer mee te nemen als het nodig is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149413282
Wat handig!! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_149413324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:26 schreef pinquit het volgende:
Wat handig!! O+
:Y Alleen zit er een erg dun matrasje bij, dat hebben wij opgelost door een schuimrubber laagje er nog onder te doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149413851
quote:

[ afbeelding ]

Wiegje aan t voeteneinde? Wij hadden m ook in wieg op onze kamer ipv cosleeper. Werkt ook prima.
Kwak
pi_149415042
Dat wiegje O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 6 februari 2015 @ 12:06:01 #50
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149416102
Ik dacht een wiegje van karton is wel fijn voor de beginperiode op de slaapkamer. Maar dat ding kost 60 euro! Kan ik bijna gewoon een fatsoenlijke wieg kopen :P
pi_149416698
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:06 schreef Nikooos het volgende:
Ik dacht een wiegje van karton is wel fijn voor de beginperiode op de slaapkamer. Maar dat ding kost 60 euro! Kan ik bijna gewoon een fatsoenlijke wieg kopen :P
nieuw kosten die vaak het dubbele was onze ervaring. En wij kochten deze met korting nog, scheelde nog 10-15 euro geloof ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 6 februari 2015 @ 12:49:54 #52
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149417261
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

nieuw kosten die vaak het dubbele was onze ervaring. En wij kochten deze met korting nog, scheelde nog 10-15 euro geloof ik.
Deze is nieuw voor 60 euro ;)
http://www.kartonwinkel.n(...)en-lullaby-wieg.html
pi_149417959
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:49 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Deze is nieuw voor 60 euro ;)
http://www.kartonwinkel.n(...)en-lullaby-wieg.html
ik bedoelde houten wiegjes. 100-120 euro is geen uitzondering. Onze kartonnen hebben we 45-50 voor betaald, met kortingsactie via webshop.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149418655
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:07 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hier komt ook een co-sleeper naast het bed. Ik vind dat het meest natuurlijke en logische. Geen enkel zogend diersoort laat haar babies apart slapen. Het zou voor mij heel onnatuurlijk voelen.
Hmm, ken ook weinig andere diersoorten die hun baby aankleden, is dat ook onnatuurlijk dan? Of beter: onnatuurlijk genoeg om het dan maar niet te doen? :+

Ik meen serieus dat iedereen moet doen wat hij/zij wil, maar zodra het over baby's gaat, valt opvallend vaak het "natuurlijk" argument en is iedereen zich opeens bewust van hoe andere diersoorten dingen doen...
pi_149418691
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:40 schreef twist02 het volgende:

[..]

Hmm, ken ook weinig andere diersoorten die hun baby aankleden, is dat ook onnatuurlijk dan? Of beter: onnatuurlijk genoeg om het dan maar niet te doen? :+

Ik meen serieus dat iedereen moet doen wat hij/zij wil, maar zodra het over baby's gaat, valt opvallend vaak het "natuurlijk" argument en is iedereen zich opeens bewust van hoe andere diersoorten dingen doen...
Kreeg ineens een flashback van die keer dat mijn hamster haar jongen opvrat. _O-
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:57:18 #56
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149419151
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

ik bedoelde houten wiegjes. 100-120 euro is geen uitzondering. Onze kartonnen hebben we 45-50 voor betaald, met kortingsactie via webshop.
Was ook een beetje overdreven inderdaad wat ik zei inderdaad. Wij dachten aan de wieg van de kinderwagen gebruiken om naast bed te zetten.
pi_149419266
Dat kan natuurlijk ook Nikoos! Leek ons iets minder praktisch omdat onze slaapkamer op de 2e etage zit en we dan steeds 2 trappen op zouden moeten als we met het ding wilden gaan wandelen :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149419423
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:42 schreef Fuente het volgende:

[..]

Kreeg ineens een flashback van die keer dat mijn hamster haar jongen opvrat. _O-
:O OMG doen we maar niet!
pi_149419479
Een kloppend hartje, een bewegend kindje. Alles zag er perfect uit, een dag voor op wat ik berekend had, nu 9 weken 1 dag. Hartslag was 189 bpm!

En het is er maar 1, godzijdank! *O* *O*
pi_149419532
hmm verkeerde smiley :(

Wiegje hebben wij ook niet, gelukkig wel een ruime slaapkamer, dus het ledikantje schuiven we er zo bij in. Een co-sleeper lijkt me ook geweldig, maar helaas net weer geen plek naast het hoofdeinde.
Co-sleeper halverwege of naast het voeteneinde lijkt me dan weer niet de bedoeling.

O en ik begin te barsten! Keurig streeploos gebleven op mijn buik tot week 36 ongeveer (benen was al meteen raak) maar nu toch echt steeds meer strepen.
pi_149419565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Een kloppend hartje, een bewegend kindje. Alles zag er perfect uit, een dag voor op wat ik berekend had, nu 9 weken 1 dag. Hartslag was 189 bpm!

Gefeliciteerd! *O*
pi_149419572
quote:

*O* *O* Ja, gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_149419621
quote:

Wat fijn *O* *O* *O*!! Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149419652
Fijn nieuws jagar! *O*
pi_149419656
Jaaa, Jagär, met een gerust hart op reis! Wat fijn!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149419669
Jager *O*
pi_149419806
Ik ben zo opgelucht! En nu moet ik nog proberen te werken....
pi_149419824
Jagärtrut *O* Heel fijn!
Sara
Merel
Ukje
pi_149419972
O jagar, wat een fijn nieuws!!! *O*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:31:18 #70
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149420238
Jaaa, Jagar, gefeliciteerd! *O* *O*
Semper frakkin fi!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:48:35 #71
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149420672
Wat fijn, Jagärtrut !
pi_149420862
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:42 schreef Fuente het volgende:

[..]

_O-

Jagar, wat goed! *O*
pi_149421544
Hoera Jäger! *O*
Schudden voor gebruik
pi_149421688
Jullie zijn lief!

Dit weekend mijn zusjes en de duutser z'n familie inlichten. Ben vooral benieuwd wat zijn 90 jarige oma gaat zeggen....
pi_149421770
Wat fijn Jagär! *O* *O* *O*

Wij gaan hier voor een co-sleeper (past net!) en een ledikant op de eigen kamer voor overdag of als de co-sleeper toch niks blijkt te zijn. Ik vind het vooral een heel fijn idee dat we alle opties open hebben gelaten.
pi_149422706
quote:

*O*
pi_149424152
Hoera, het is er maar 1. *O* :P
Gefeliciteerd, en bijna gelijk met eigen berekening is ook wel fijn.

Vanmorgen zat ik bij de gyn, beete zenuwachtig, maar we hebben gewoon groen licht voor stuitbevalling *O*
Kindje werd ook even opgemeten mbv echo en die meting kwam op 2600 gram (las in boekje dat 2900 gemiddeld zou zijn) klein maar fijn. Ze kunnen er natuurlijk flink naast zitten, maar ik ben toch wel blij dat ze boven de 2500 zit al.
Net even de laatste dingen die al kunnen in de vluchttas gepropt. Nu alleen nog opladers en voedsel mee. (Eierkoeken, beschuit met muisjes) dus even een lijstje maken voor mijn man zodat hij niet in paniek hoeft te schieten van aaah wat moet er nog mee! Hoef ook niet gelijk te bellen en naar het ziekenhuis te rennen, mag gewoon rustig aan doen. Scheelt weer voor man, hoeft die ook niet naar huis te haasten. Alleen als vliezen zijn gebroken moet ik meteen gaan. Al met al is de spanning een heleboel weggenomen door vandaag. Ik kan weer rustig voorbereiden aan mijn zen bevalling ( :') )
pi_149426654
Fijn Risu! Ik hoop voor jou op een goede stuitbevalling.
pi_149427285
Joepie voor Jäger!! Goed dat je de extra echo hebt gedaan :)

Risu, ook voor jou fijn dat je gewoon voor een stuitbevalling mag gaan. En met zo'n gewicht moet dat ook goed kunnen, denk ik zo.

Verder heb ik de afgelopen dagen wel van alles gelezen, maar niets gepost. Vandaag weer bij de vk geweest. Bloeddruk is nog super (115/72), maar ik heb te veel vruchtwater. Het kind wordt nu op 3800 gram geschat bij geboorte, maar ik moet wel naar de gyn voor vruchtwater-controle. Eerst maandag nog een extra echo voor de niertjes ook nog, die waren de vorige keer te groot. Het wordt dus geen rustig einde van de zwangerschap, maar een einde met extra veel controles voorlopig. Helaas.

Maar goed, nu eerst weekend vieren!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 februari 2015 @ 21:31:31 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149432751
Dat is minder fijn MwC , succes maandag!

Fijn dat je voor een zen-stuitbevalling mag gaan Risu; is zeker een last van je schouders af nu?

een goede echo voor Jagar *O*

En toen hield m'n kortetermijngeheugen er mee op.

Ik was blij dat de vermoeidheid een beetje weg was, maar die is in alle hevigheid teruggekeerd. m'n ogen vallen nu al bijna dicht :') Ik heb wel vast een begin gemaakt met de ziekenhuistas voor mezelf, die van baby staat al een poosje klaar. Ik ga zo maar slapen; in de hoop dat de jongens me morgen laten uitslapen (sweet dreams enzo ..) Was vanmorgen nog wel grappig op de psz: ik moest gapen en ik zei tegen Geert dat ik nog zo moe was. Zijn reactie: ga slapen dan ... O+

Maandag weer controle en een echo, bij 34 weken precies. Zou dan ook m'n bevalplan overleggen, maar daar ben ik nog niet heel ver mee gekomen volgens mij .. heb wel wát dingetjes op papier gezet, maar om dat nou een plan te noemen? :') Eerst maandag de echo maar afwachten denk ik
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149432869
Oh, dat is even anders dan 'gepland' MevrouwCactus. Maar wel goed dat ze het in de gaten houden.
pi_149434258
*O* voor Risu
Schudden voor gebruik
pi_149440260
Jagartut & Risu goed nieuws beide! Top!

MwCactus: Succes met al die controles! Hopelijk veroorzaken ze geen heftige complicaties?

38 weken vandaag.. meld ;)
pi_149440971
Fijn Jagär! En Risu ook!

Even over de slaapdiscussie; wij zetten ook een wiegje neer op onze kamer (cosleeper past niet), maar overdag slaapt het kindje bij jullie dan dus wel in zijn ledikantje op zijn eigen kamer? Dat vroeg ik me al een tijdje af. Overdag op onze kamer is niet handig namelijk, maar twee slaapplekken leek me ook gek, was al benieuwd hoe anderen dat doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 februari 2015 @ 08:16:08 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149441005
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:06 schreef Minarosa het volgende:
Fijn Jagär! En Risu ook!

Even over de slaapdiscussie; wij zetten ook een wiegje neer op onze kamer (cosleeper past niet), maar overdag slaapt het kindje bij jullie dan dus wel in zijn ledikantje op zijn eigen kamer? Dat vroeg ik me al een tijdje af. Overdag op onze kamer is niet handig namelijk, maar twee slaapplekken leek me ook gek, was al benieuwd hoe anderen dat doen.
de meeste mensen lossen het inderdaad op die manier op; bij mij zal hij gewoon wel in mijn slaapkamer in z'n ledikant liggen, ik heb voorlopig geen eigen kamer voor hem. Dan moeten eerst de twee oudsten samen op een kamer en dat zie ik het eerste jaar nog even niet zitten haha

pi_149441055
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 02:35 schreef Danaa het volgende:
Jagartut & Risu goed nieuws beide! Top!

MwCactus: Succes met al die controles! Hopelijk veroorzaken ze geen heftige complicaties?

38 weken vandaag.. meld ;)
Slechte nacht? Ik heb ook weer 1,5 uur wakker gelegen... Zonder actie, dus ook ik meld me met baby in de buik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149441094
quote:
Fijn Jagär! En Risu ook!

Mijn oudste sliep vaak in de huiskamer in de reiswieg van de kinderwagen, in de box, op mijn arm of in de draagdoek. Na een tijdje kreeg hij last van omgevingsgeluid en legde ik hem idd in het wiegje. Dat is kleiner, waardoor hij zich meer geborgen voelde dan in het grote ledikant. Toen hij 's nachts naar zijn ledikant ging, zijn we hem ook overdag daarin gaan leggen (of eigenlijk andersom, toen hij er overdag goed sliep, is hij 's nachts naar zijn eigen kamer gegaan). Maar zeker eind van de middag deed hij nog een slaapje in de draagdoek, dan lukte het niet in zijn ledikant.

Maar idd 2 'officiële' slaapplekken na 1,5 maand (want toen was zijn eigen kamertje eindelijk eens af :')).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149441268
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Slechte nacht? Ik heb ook weer 1,5 uur wakker gelegen... Zonder actie, dus ook ik meld me met baby in de buik.
Verschrikkelijk ik ook zo ongeveer 1,5 a 2 uur wakker gelegen! Niks aan de hand, maar gewoon klaar wakker.
pi_149441307
quote:
Fijn Jagär! En Risu ook!

Bij ons overdag ook in t wiegje op onze kamer. We hadden daar een soort tweede commode op een kampeertafeltje ook.

Ledikant doet hij sinds een week of twee alle slaapjes in. We zijn m wel eerder overdag in t ledikant gaan leggen dan s nachts.
Kwak
pi_149441901
Hier geen slaapdiscussie omdat de kleine sowieso bij ons op de kamer komt. We wilde eerst gaan voor een co-sleeper maar dat past niet handig in de ruimte. Dus ik hoop dat baby gelijk zijn ledikant accepteert. Of misschien toch nadenken over een wieg in het begin.
Wat denken jullie? Zou een ledikant vanaf dag 1 ook gewoon kunnen? Vind het eigenlijk zonde om beide aan te schaffen. Omdat we toch samen op een kamer liggen...
pi_149442278
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Zou een ledikant vanaf dag 1 ook gewoon kunnen?
bij ons ging dat prima... Ik denk dat heel veel mensen tegenwoordig geen wiegje meer hebben....
Maar wat wel/niet werk is nou eenmaal toch per kind verschillend :D
pi_149442477
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier geen slaapdiscussie omdat de kleine sowieso bij ons op de kamer komt. We wilde eerst gaan voor een co-sleeper maar dat past niet handig in de ruimte. Dus ik hoop dat baby gelijk zijn ledikant accepteert. Of misschien toch nadenken over een wieg in het begin.
Wat denken jullie? Zou een ledikant vanaf dag 1 ook gewoon kunnen? Vind het eigenlijk zonde om beide aan te schaffen. Omdat we toch samen op een kamer liggen...
ja hoor, kan best :Y
Eventueel opmaken als matrozenbedje, dan ligt je kind wel op jouw hoogte en heb je niet t risico van er onder schuiven ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_149442873
Mignonne, even een vraag aan een vk;)

Kindje niet geheel ingedaald, als vliezen breken direct vk bellen. Hoe te handelen mocht ik van huis zijn? Mag je nog naar huis of beter blijven waar je bent?
pi_149442940
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:27 schreef Danaa het volgende:
Mignonne, even een vraag aan een vk;)

Kindje niet geheel ingedaald, als vliezen breken direct vk bellen. Hoe te handelen mocht ik van huis zijn? Mag je nog naar huis of beter blijven waar je bent?
Vanaf nu dagelijks drie uur op je hoofd staan, rechterwijsvinger in je linkerneusgaat terwijl je man je ronddraait aan je voeten *O*
pi_149442961
seriously though :P wat heeft je vk gezegd?
En wat staat er op je kaart? (c)bibi of (c)bbbi? Maw, zit het kindje er wel een stukje in of staat het hoofd nog hoog? Is het je eerste?

Ik lees scheef :D
je vk heeft gezegd direct bellen dus. Heb je nog instructies gekregen tav gaan liggen bijv. of alleen bellen? Liggen is liggen. Ook als je ergens anders bent. Maar niet elke vk denkt daar hetzelfde over.

Waar je "bang" voor bent is dat de navelstreng of een armpje voor het hoofd langs zakt, en dat kind daarna indaalt waardoor de boel afknelt. Als je dan bijvoorbeeld nog een half uur/uur onderweg bent voordat je thuis bent zou ik het niet doen. Als je op drie minuten bij je supermarkt zit zou k gewoon even overleggen, kans is groot dat ze zegt dat je naar huis moet gaan.
pi_149444445
Jager! Wat een supernieuws, je zult wel erg opgelucht zijn. *O*

Jeetje, spannend Risu! Nu gaat het echt beginnen. Ik wens je een supersnelle en makkelijke stuitbevalling toe.

Wat jammer MwCactus, die extra controles en spanning zo naar het einde toe.

Leuk idee voor zo'n co-sleeper/ledikant idee, Mignonne. :Y
pi_149444517
Ik ga morgen naar mijn opa en oma toe. Mijn opa ligt al een paar maanden op sterven. Dat klinkt een beetje raar, maar hij heeft een aneurisma van zijn aorta waar niks meer aan gedaan kan worden. Het kan ieder moment barsten in principe, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Het is een bizarre situatie, we hebben afgelopen november officieel afscheid van hem genomen en nu gaan we dus langs om mijn oma's 87e verjaardag te vieren.

We zijn alleen allebei wat verkouden, ik hoop dat het meevalt morgen. We nemen wel mondkapjes mee. Mijn oma heeft namelijk leukemie sinds een jaar of 8 en haar weerstand is dus behoorlijk laag.

Ik ben trouwens zwanger geworden op de dag dat we in november dus officieel afscheid namen van mijn opa. Heel apart. Ik ben benieuwd hoe ze reageren op mijn dikke buik.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 07-02-2015 13:37:45 ]
pi_149445005
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 07:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Really? Ik had de afspraak om 11.30, liep ietsje uit dus 10 min later naar binnen en rond 12'en klaar. Tnx! Gelukkig kon m'n schoonmoeder oppassen, want in mijn afwezigheid was zijn ontbijt retour gekomen :/
:o jij zit toch ook gewoon bij het geboortecentrum schuin tegenover dat gebouw van kraamzorg? (Wat geloof ik nu verhuisd is) Mijn afspraak was ook 11.30, was er 5 min eerder ofzo. Liep nogal uit en werd 11.55 voor ik pas aan de beurt was, heb al die tijd aan de tafel gezeten. Was iemand met een schattig jochie toen ik moest wachten, heb ik geloof ik nogal op gelet :P. Zit nu echt m'n hoofd te pijnigen om te denken wie er dan nog meer zaten :D
Ik had hetzelfde aan als op de buikfoto's en word altijd jaaaaren jonger geschat :P
pi_149445130
Klinkt als een bijzondere situatie LuDann! Wel mooi dat je opa extra tijd heeft met de mensen die hem lief zijn.

Ik ben vandaag 35 weken zwanger en over 35 dagen uitgerekend. Nog vier werkdagen en dan hoop ik dat daarna langzaam het besef komt dat er heel binnenkort toch echt een jongetje in ons leven komt. O+
Vandaag mijn eerste echte fysieke breakdown gehad, kon bijna niet meer lopen van de pijn in mijn onderrug en het gevoel dat er met een rubberen hamer op mijn schaambeen is gemept. Dus nu lig ik op de bank The mentalist te kijken.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:51:49 #100
409579 LuDann
All the way
pi_149445369
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:38 schreef Cholula het volgende:
Klinkt als een bijzondere situatie LuDann! Wel mooi dat je opa extra tijd heeft met de mensen die hem lief zijn.

Ik ben vandaag 35 weken zwanger en over 35 dagen uitgerekend. Nog vier werkdagen en dan hoop ik dat daarna langzaam het besef komt dat er heel binnenkort toch echt een jongetje in ons leven komt. O+
Vandaag mijn eerste echte fysieke breakdown gehad, kon bijna niet meer lopen van de pijn in mijn onderrug en het gevoel dat er met een rubberen hamer op mijn schaambeen is gemept. Dus nu lig ik op de bank The mentalist te kijken.
Dat is zeker heel mooi en bijzonder. Mijn opa is theoloog en hoewel ik zelf niet speficiek religieus ben is het ontzettend mooi om te zien hoeveel steun hij van zijn geloof ondervindt. Omdat hij een pauselijke onderscheiding heeft en een aantal boeken heeft gepubliceerd over dingen als homoseksualiteit en de kerk heeft hij een grote groep die hem steunt, zowel academici als mensen van de kerk. Zijn uitvaart zal echt een enorme happening worden.

Hij vindt het jammer dat zijn leven tot een einde komt maar hij is niet bang. Mijn oma heeft er meer moeite mee, zij zal na zijn overlijden stoppen met eten en waarschijnlijk snel na hem overlijden.

Jeej voor de 35 weken! *O* Veel sterkte nog even met die laatste 4 werkdagen.
pi_149445535
Wat een lieve slaapfoto Mignonne!

Weten je opa en oma al dat je zwanger bent LuDann? Want ander is het een ontzettend mooi cadeautje voor hen. En wat mooi dat je dan je zwangerschap nog met hun kunt delen!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:06:06 #102
409579 LuDann
All the way
pi_149445625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:00 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat een lieve slaapfoto Mignonne!

Weten je opa en oma al dat je zwanger bent LuDann? Want ander is het een ontzettend mooi cadeautje voor hen. En wat mooi dat je dan je zwangerschap nog met hun kunt delen!
Ja, ik heb het ze telefonisch verteld. :Y Ik ben ook erg blij dat ze in ieder geval mijn buik nog kunnen zien! De bevalling zullen ze niet meer meemaken, maar ik ga ze wel een echo foto geven. :)
pi_149445823
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, ik heb het ze telefonisch verteld. :Y Ik ben ook erg blij dat ze in ieder geval mijn buik nog kunnen zien! De bevalling zullen ze niet meer meemaken, maar ik ga ze wel een echo foto geven. :)
Heel mooi LuDann.

Wij gaan het over een paar weekjes, waarschijnlijk tussen de 10-12 weken zwangerschap, ook vertellen aan de oma van mijn vriend (ik heb geen opa's en oma's meer, en vriend nog 1 oma). Lijkt me heel bijzonder. In december is haar zoon overleden (oom van mijn vriend) en hopelijk is dit een mooie lichtpuntje voor haar. Voor mij voelt het als heel bijzonder, mede door mijn lange cyclussen, dat we na zulk verdriet zo iets moois mogen meemaken.
pi_149445988
Sterkte en veel O+ bij je opa en oma Ludann :*
Schudden voor gebruik
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:28:16 #105
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149446041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat is zeker heel mooi en bijzonder. Mijn opa is theoloog en hoewel ik zelf niet speficiek religieus ben is het ontzettend mooi om te zien hoeveel steun hij van zijn geloof ondervindt. Omdat hij een pauselijke onderscheiding heeft en een aantal boeken heeft gepubliceerd over dingen als homoseksualiteit en de kerk heeft hij een grote groep die hem steunt, zowel academici als mensen van de kerk. Zijn uitvaart zal echt een enorme happening worden.

Hij vindt het jammer dat zijn leven tot een einde komt maar hij is niet bang. Mijn oma heeft er meer moeite mee, zij zal na zijn overlijden stoppen met eten en waarschijnlijk snel na hem overlijden.

Jeej voor de 35 weken! *O* Veel sterkte nog even met die laatste 4 werkdagen.
Hele mooi dat ze dit nog kunnen meemaken LuDann! Lijkt me heel bijzonder.
Maar je oma gaat stoppen met eten als je opa overleden is? Wat heftig :{

Mijn familie weet nog niks, mijn moeder en zus gaan we het zaterdag vertellen en mijn man zn moeder de dag erna. Alleen zijn vader is op vakantie en die kunnen we het pas de zondag daarna vertellen (1 week later). En de zaterdag ervoor is mijn opa jarig en gaan we daar eten en nu twijfel ik of ik het daar al wil vertellen aan verdere familie.
Mijn opa is 2 zonen verloren (mijn vader en oom) en een paar jaar geleden ook zijn vrouw. Sindsdien heeft ie er niet meer zoveel zin in -O- Maar toen was mn zus zwanger en dat vond hij zo bijzonder en mooi. Echt heel leuk om te zien. Hij heeft een operatie nodig aan zijn knie, maar de kans is groot dat hij die operatie niet zal overleven, daar heeft ie vrede mee. Dus hij wilde de operatie doen, maar toen was mn nichtje zwanger en wilde hij wachten op die baby. Dat is inmiddels ook gelukt :)
Ik ben benieuwd hoe hij reageert als hij hoort dat ik zwanger ben :) (met tranen, ongetwijfeld, hij huilt tegenwoordig om alles O+ :') )
Semper frakkin fi!
pi_149446325
Hier in onze slaaphoek een beetje dezelfde situatie. We hebben een twijfelaar, staat links tegen de muur, grote kast met schuifdeuren rechts tegen de muur en looppad van 50cm ofzo. Het ledikant komt aan het voeteneind. Verder geen wieg of box, weinig ruimte en niet nodig omdat het 1 open ruimte is.

:') laten we dat voorbeeld van je hamster maar niet volgen Fuente!

Goede echo van Jager! *O* wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt ipv nog zo lang te moeten wachten!

Fijn van het groene licht Risu!

MwCactus wat balen dat je nu extra controles moet krijgen.. Hopelijk is maandag alles goed!

:* voor de moeheid DJMO! Ik moet nog beginnen aan m'n vluchttas..
Sinds vriend ruim een week terug op z'n werk over een vluchttas hoorde, vraagt ie zo nu en dan of ik em nou al eens klaar heb. Net als ik laatst bij broer en schoonzus op uur rijden was "niet bevallen daar he!", laatst ook al die melding toen ik naar het winkelcentrum hier vlakbij ging :') ben nog niet eens 34 weken hoor! :P

LuDann, wat nare situatie van je opa en oma! Wel fijn dat hij onverwacht wat extra tijd heeft nu en je zwangerschap nog mee kan krijgen :)

Cholula 35 weken *O* :* voor de bekkenpijn, dat is naar ja.. Nog maar 4 daagjes werken!

*O* 38 weken voor Danaa!

(Realiseer me dat ik 38 weken nog best ver vond klinken, tot ik bedacht dat ik over ruim 4 weken ook zover en :') )
pi_149446380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:33 schreef mignonne het volgende:
seriously though :P wat heeft je vk gezegd?
En wat staat er op je kaart? (c)bibi of (c)bbbi? Maw, zit het kindje er wel een stukje in of staat het hoofd nog hoog? Is het je eerste?

Ik lees scheef :D
je vk heeft gezegd direct bellen dus. Heb je nog instructies gekregen tav gaan liggen bijv. of alleen bellen? Liggen is liggen. Ook als je ergens anders bent. Maar niet elke vk denkt daar hetzelfde over.

Waar je "bang" voor bent is dat de navelstreng of een armpje voor het hoofd langs zakt, en dat kind daarna indaalt waardoor de boel afknelt. Als je dan bijvoorbeeld nog een half uur/uur onderweg bent voordat je thuis bent zou ik het niet doen. Als je op drie minuten bij je supermarkt zit zou k gewoon even overleggen, kans is groot dat ze zegt dat je naar huis moet gaan.
Duidelijk!
Dinsdag weer heen.. moet het nog maar eens goed uit laten leggen!
En wie weet heeft meneer as dinsdag de weg al gevonden en is hij ingedaald.
pi_149446421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:41 schreef Gevalletje het volgende:
Hier in onze slaaphoek een beetje dezelfde situatie. We hebben een twijfelaar, staat links tegen de muur, grote kast met schuifdeuren rechts tegen de muur en looppad van 50cm ofzo. Het ledikant komt aan het voeteneind. Verder geen wieg of box, weinig ruimte en niet nodig omdat het 1 open ruimte is.

:') laten we dat voorbeeld van je hamster maar niet volgen Fuente!

Goede echo van Jager! *O* wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt ipv nog zo lang te moeten wachten!

Fijn van het groene licht Risu!

MwCactus wat balen dat je nu extra controles moet krijgen.. Hopelijk is maandag alles goed!

:* voor de moeheid DJMO! Ik moet nog beginnen aan m'n vluchttas..
Sinds vriend ruim een week terug op z'n werk over een vluchttas hoorde, vraagt ie zo nu en dan of ik em nou al eens klaar heb. Net als ik laatst bij broer en schoonzus op uur rijden was "niet bevallen daar he!", laatst ook al die melding toen ik naar het winkelcentrum hier vlakbij ging :') ben nog niet eens 34 weken hoor! :P

LuDann, wat nare situatie van je opa en oma! Wel fijn dat hij onverwacht wat extra tijd heeft nu en je zwangerschap nog mee kan krijgen :)

Cholula 35 weken *O* :* voor de bekkenpijn, dat is naar ja.. Nog maar 4 daagjes werken!

*O* 38 weken voor Danaa!

(Realiseer me dat ik 38 weken nog best ver vond klinken, tot ik bedacht dat ik over ruim 4 weken ook zover en :') )
En dan gebruik je het ledikant ook al box? Of denk je geen box te gebruiken? (puur interesse)

Woonde hiervoor op een complex met voornamelijk studiootjes. En daar woonde ook wat stellen/alleenstaande met kinderen. En vroeg me altijd af hoe dat er dan binnen uitzag. Was een ruimte van 30m2.
Nu wonen we op een appartement van 56m2. En ben ik al aan het passen en meten ;) Vooral qua opbergruimte.. Wat manman met zijn 2en hebben we al veel spullen maar straks wordt dat nog meer!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 februari 2015 @ 16:12:18 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149448318
LuDann O+ en :'( tegelijk ... sterkte!

ik had een vraagje: ik kan nauwelijks op mijn linkervoet staan. Heb hem net maar (zo goed als het ging) ingezwachteld voor steun. Kan het komen doordat ik door de BI mijn voet verkeerd belast? Wordt er een beetje simpel van, is het m'n kont/bekken/rug niet die pijn doet, ga ik wel door de grond van de pijn in m'n voet :')

pi_149449110
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:32 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

:o jij zit toch ook gewoon bij het geboortecentrum schuin tegenover dat gebouw van kraamzorg? (Wat geloof ik nu verhuisd is) Mijn afspraak was ook 11.30, was er 5 min eerder ofzo. Liep nogal uit en werd 11.55 voor ik pas aan de beurt was, heb al die tijd aan de tafel gezeten. Was iemand met een schattig jochie toen ik moest wachten, heb ik geloof ik nogal op gelet :P. Zit nu echt m'n hoofd te pijnigen om te denken wie er dan nog meer zaten :D
Ik had hetzelfde aan als op de buikfoto's en word altijd jaaaaren jonger geschat :P
:D :D Dan heb ik je inderdaad gezien!! Ik zat aan het hoofd van de tafel en kreeg een kopje thee. Volgens mij kwam ik als laatste binnen maar was ik eerder aan de beurt dan jij en die mevrouw met het schattige jongetje.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 7 februari 2015 @ 17:17:21 #111
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149449678
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja hoor, kan best :Y
Eventueel opmaken als matrozenbedje, dan ligt je kind wel op jouw hoogte en heb je niet t risico van er onder schuiven ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
omg, shut up! Nu wil ik direct verhuizen naar een huis waar wél zo'n bedje in past, én wil ik een meisje. :{w }:|
pi_149449801
Vandaag een zwangerschapsboek gekregen van mijn lief. Echt zo lief van hem!

Zitten we er vervolgens samen een beetje in te bladeren, begint ie ineens te grinniken...

Ik: "Wat..?"

Hij, wijzend naar een korte passage: "Kijk, als je misselijk bent kan het helpen om een eiwitrijke snack te nemen voor het slapengaan!" :7 _O- :P

Ik: }:| o|O

pi_149450001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:23 schreef Sara82 het volgende:

Hij, wijzend naar een korte passage: "Kijk, als je misselijk bent kan het helpen om een eiwitrijke snack te nemen voor het slapengaan!" :7 _O- :P

Dan bevat een hapje kwark meer eiwitten ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149450199
quote:

Zitten we er vervolgens samen een beetje in te bladeren, begint ie ineens te grinniken...

:9 :Y)
Schudden voor gebruik
  zaterdag 7 februari 2015 @ 17:47:55 #115
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149450418
quote:

Heeft hij toevallig dit boek gekozen? Dit was het enige boek dat mijn man heeft doorgebladerd (wel gestopt naarmate de tepels steeds groter en donkerder werden :') )
SPOILER
pi_149450491
Zo hebben mijn tegels er werkelijk nog nooit uitgezien. Ze zijn eigenlijk nooit veranderd. Ik heb alleen de aderen op de borsten veel duidelijker in beeld. Verder niks :N

Griep is klote. :{w

En waar is Lushes eigenlijk? Die stond toch ook in de OP?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149450751
Gisteravond zoveel last van mijn bh dat man en ik besloten dat ik toch maar eens voor een passende bh moest gaan kijken. Ik schrok er best van... Ik met mijn gemiddelde postuur (maat 36/38 en een 70D) ben inmiddels gegroeid naar 80E. En ik ben pas 8 weken. Dat groeien stopt nog wel toch?
Voor anderen klinkt het misschien niet groot maar ik moet er echt even aan wennen.
pi_149450783
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:51 schreef Vlindur het volgende:
Zo hebben mijn tegels er werkelijk nog nooit uitgezien. Ze zijn eigenlijk nooit veranderd. Ik heb alleen de aderen op de borsten veel duidelijker in beeld. Verder niks :N

Die is al een topic of 10 eruit volgens mij.
Na de laatste discussie heeft die zich eruit laten piepen.
Schudden voor gebruik
pi_149450803
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:03 schreef Malteser het volgende:
Gisteravond zoveel last van mijn bh dat man en ik besloten dat ik toch maar eens voor een passende bh moest gaan kijken. Ik schrok er best van... Ik met mijn gemiddelde postuur (maat 36/38 en een 70D) ben inmiddels gegroeid naar 80E. En ik ben pas 8 weken. Dat groeien stopt nog wel toch?
Voor anderen klinkt het misschien niet groot maar ik moet er echt even aan wennen.
Ik ben pas een cup gegroeid en in week 14 nu. (hoop ook niet veeeeeeeeuuuul bij te groeien, want ze waren al loei groot om mee te starten)

dus ik denk dat er niet echt een richtlijn is ;)
Schudden voor gebruik
pi_149450863
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:05 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Die is al een topic of 10 eruit volgens mij.
Na de laatste discussie heeft die zich eruit laten piepen.
Oh verdorie. Heb ik een discussie gemist -O- Vond het al zo rustig hier >:)

M'n borsten groeien ook niet. Die zijn nog braaf 80E en groeien alleen met stuwing :P
pi_149450883
Ik heb de hoop opgegeven dat ze stoppen met groeien. Die van mij zijn van de week ineens weer gegroeid, 18 weken. En dan nog jeuktetten op de koop toe. :9

Daarentegen word ik afgelopen week wel vanbinnen af en toe gekriebeld. Ik kan er nu echt niet meer omheen dat het gewoon de baby is die ik voel. :7
pi_149450928
Wisselende verhalen dus. Ik hoop maar dat de groei wat stagneert...

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:10 schreef Krisvc het volgende:

Daarentegen word ik afgelopen week wel vanbinnen af en toe gekriebeld. Ik kan er nu echt niet meer omheen dat het gewoon de baby is die ik voel. :7
O+
pi_149451003
cool, krisvc!

Ik heb vandaag 2 dutjes gedaan, en nog ben ik doodmoe. Vanavond bij vrienden eten, maar ik heb er heeeeelemaal geen zin in...
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:52:16 #124
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149451795
Mijne blijven ook maar groeien. Ik vrees dat ik echt aan zo'n lilleke oma bh moet, want van bh's met kant krijg ik ongelooflijke jeuktetten en die voorgevormde bh's waar nu voor 90% de collecties uit bestaan, moet ik echt niet. Zien ze er nog groter uit.
Helaas zal ik nog wel even met m'n cup E vooruit moeten, ben ook van plan borstvoeding te geven. Maar echt, ik zal schreeuwen van geluk op de dag dat ik weer een C cup pas. O+
pi_149453895
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:03 schreef Malteser het volgende:
Nee, het groeien stopt nooit meer. Tegen de tijd dat je 31 weken bent, hangen je tepels op je grote teen :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 februari 2015 @ 20:48:23 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149454887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:17 schreef Jagärtrut het volgende:
cool, krisvc!

Ik heb vandaag 2 dutjes gedaan, en nog ben ik doodmoe. Vanavond bij vrienden eten, maar ik heb er heeeeelemaal geen zin in...
lekker thuisblijven dan :Y

ik baal :{ ik had op een ruilgroep een lamp van ikea geruild. Ding was nieuw, alleen de doos was open geweest stond erbij. Krijg ik dan ding dus vanmiddag, ontbreekt de plafondplaat en de lampjes die je erin draait niet bij. Nou zijn die lampjes nog overkomelijk, maar zonder die plaat kan ik dat ding dus niet aansluiten :(

pi_149460525
Tepels die groeien zoals in die kauwgom reclame O+
Hier zijn mijn borsten behoorlijk gegroeid, het was bij veel vrienden en bekenden hetgeen wat eerder opviel dan mijn buik die van plat naar bol ging. Ondertussen is de groei gestagneerd.

DJMO volgens mij worden lampen altijd zonder die plaat geleverd. Kwestie van naar een bouwmarkt toch?

Mijn man is een avondje weg met vrienden en ik had bedacht om dan the Notebook te kijken. Ik heb nog net gezien dat de hoofdrolspelers elkaar ontmoeten, daarna ben ik in slaap gevallen. :z
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 februari 2015 @ 08:04:52 #128
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149464377
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:39 schreef Cholula het volgende:
DJMO volgens mij worden lampen altijd zonder die plaat geleverd. Kwestie van naar een bouwmarkt toch?
hij staat wel op de doos. En hij is uit het assortiment bij IKEA, dus grote kans dat ik een mis-ruil gedaan heb :/

SPOILER

pi_149464625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:10 schreef Krisvc het volgende:
O+

Hier is het gekriebel afgelopen, het heeft meer weg van af en toe een (kleine) bowlingbal voorbij voelen rollen en dan weer een ram in mijn zij. Kan iemand mn baby vertellen dat daar geen uitgang zit? }:| ( O+ )

Vorige week hele lieve gordijntjes besteld voor op de babykamer, veel te duur eigenlijk, maar happy hormones nu. :s)

Verder een draagdoek (Girasol, alle kleuren vd regenboog) gekocht die ik nu aan het zachtmaken ben en volgende week uit ga proberen met een knuffel. :D
pi_149464635
Balen DJMO! Maar vaak heeft een gewone bouwmarkt toch ook wel alternatieven wat betreft IKEA constructies?
pi_149464944
Haha Serlvaria, hier is het zachte gekriebel ook nog maar af en toe aanwezig, maar meestal gaat het al behoorlijk onbenullig, ik vraag me af hoe erg t over 10 weken gaat zijn.... Voordeel hier van is wel dat mijn man hem ook al duidelijk kan voelen O+

Hier voor het eerst sinds tijden weer een redelijke nacht :)
De babykamer begint op te schieten, helaas was de aansluiting voor de nieuwe radiator niet helemaal waterdicht dus het laminaat ligt er weer voor de helft uit en de muur kan opnieuw gewit worden. De 19e komen de meubels binnen dus het wordt al steeds een beetje meer echt O+
pi_149465004
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:04 schreef Selvaria het volgende:

[..]

O+

Hier is het gekriebel afgelopen, het heeft meer weg van af en toe een (kleine) bowlingbal voorbij voelen rollen en dan weer een ram in mijn zij. Kan iemand mn baby vertellen dat daar geen uitgang zit? }:| ( O+ )

Vorige week hele lieve gordijntjes besteld voor op de babykamer, veel te duur eigenlijk, maar happy hormones nu. :s)

Verder een draagdoek (Girasol, alle kleuren vd regenboog) gekocht die ik nu aan het zachtmaken ben en volgende week uit ga proberen met een knuffel. :D
Dat de uitgang niet in mijn zij zit, heeft mijn baby ook nog niet in de gaten... Gisteren echt een beurs gevoel doordat hij continu op 1 plek aan het schoppen was :').

Draagdoek O+! Ik heb een mooie gezien op draagdoekenmarkt, maar ik heb er al 5 :@. Er staat er 1 te koop, maar dat schiet nog niet zo op.

Ennn meld! 38 weken vandaag! Gisteren een heel drukke dag gehad, met verjaardag, open dag van een basisschool, high tea en 's avonds nog een theatervoorstelling. Vandaag dus maar rustig aan :).

*O* voor alle wekenwissels vandaag!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149465272
Manlief wacht vol ongeduld op de bowlingbal bewegingen. Hij vindt het maar niks dat hij de baby nog niet kan voelen. Meneertje ongeduld. *;

Yay voor de wekenwissels. *O*

Ik ben zo gelukkig, m'n koffie smaakt weer. Voor ik zwanger werd leefde ik zo'n beetje op koffie en hoe sterker hoe beter. Sinds m'n zwangerschap ga ik alleen van de geur al zowat over m'n nek. Maar vandaag is dat weg, dus ik heb een slap bakkie en ik ben zo gelukkig dat ik met dat kopje wil trouwen en kleine koffiekopjes wil baren. :9
pi_149465564
Phaidra: 38 weken *O*

Kris en haar O+ voor koffie.

Ik86 druk met het kamertje, leuk! Wel balen van de lekkende koppeling.

Selvaria happy met mooie gordijnen!

DMJO balen van de lamp :(.
pi_149465940
Zondag wisseldag! 23 weken vandaag *O*

Iemand ervaring met een babymoon? (Vreselijk woord). Vrijdag hebben we een weekendje Lille geboekt, maar we gaan pas als ik bijna 30 weken ben. Eerste klas Thalys, hotel tegenover het station, dus in principe allemaal zo luxe en comfortabel mogelijk. Heb er zin in, maar ben toch ook een beetje nerveus over mogelijke zwangerschapshindernissen en -ongemakken...
pi_149465995
Aah gekriebel, de topdagen. O+ Ik lig nog even in bed bij te komen van de nacht, pijn in ribben van het geduw :') had ook weer flink harde buiken, een keer deed het zelfs zeer. Maar niks gebeurd, en heb morgen pas meldplicht. :P zit erover te denken om voortaan maar eerder op te staan. Lig vaak rond een uur of 6 met schreeuwende honger in bed, dan neem ik uiteindelijk iets kleins, poets mijn tanden weer en kruip weer terug, maar dat duurt ruim een uur voor ik dan weer slaap. Soms 2. Misschien dus beter om maar gewoon op te staan en wat dingen te doen en er dan weer een middagdutje in te gooien ofzo.

Is ook leuk als je man de bewegingen kan voelen, zo bijzonder. Ik zat vrijdag aan tafel en de hele tafel kon meekijken naar het geduw. Ook wel schattig. Wel jammer als je mensen hebt die je het ook wil laten voelen en de baby is ineens doodstil. Heb ik ook al zo vaak gehad.
  zondag 8 februari 2015 @ 11:22:58 #137
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149466202
Risu,
Zo herkenbaar.
Hier kan ze soms minutenlang bewegen. Zo hard dat je heel m'n buik heen en weer ziet gaan.
Komt m'n zus over uit Frankrijk; niks.
Echt gewoon heel de tijd niets!
Zo jammer

Babymoon,
Ik zou ook zo graag nog even met man erop uit willen, maar wij zijn altijd zo van 'leuk idee. Doen we!' En vervolgens komt het er niet van.
Ik weet gewoon nooit wat ik wil boeken. Nouja. Nu weet ik het wel.
Ik wil ergens heen waar een jacuzzi is. Of in ieder geval een heerlijk groot bad.
Maar hoe vind ik dat? En hoe kom ik aan zo'n aanbieding voor weinig, want manlief heeft nog steeds geen werk. :(

Selvaria,
Waar ben je geslaagd voor je gordijnen?
Dat is zo'n beetje het enige met de hanglamp samen waar ik maar niet voor lijk te kunnen slagen.
Nu hangt er een ventilator +lamp. Ooit gekregen toen we gingen samenwonen en maar opgehangen in de kamer 'omdat we daar toch nooit zijn en het zal wel lekker zijn in de zomer ivm plat dak'. Lelijke ding hangt er nu dus al 5 jaar.
pi_149466391
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:22 schreef faptist het volgende:
Babymoon,
Ik zou ook zo graag nog even met man erop uit willen, maar wij zijn altijd zo van 'leuk idee. Doen we!' En vervolgens komt het er niet van.
Ik wil ergens heen waar een jacuzzi is. Of in ieder geval een heerlijk groot bad.
Maar hoe vind ik dat? En hoe kom ik aan zo'n aanbieding voor weinig, want manlief heeft nog steeds geen werk.
Wij zijn twee jaar terug naar Van der Valk in Harderwijk geweest. Daar heeft elke kamer standaard een tweepersoons jacuzzi. Kamers zijn erg ruim en er ligt een bos naast. Ze hebben arrangementen waardoor je inclusief eten en ontbijt nog relatief goedkoop uit bent, en natuurlijk de speciale aanbiedingen in de gaten houden! Qua hotel zelf is het iig een aanrader!

Wij willen nog een stedentrip boeken voor april. New York stond op de planning, maar was te duur (werelddealweken waren teleurstellend). Wordt nu Krakau, Rome of Berlijn. Maar dit doen we wel bewust in het 2e trimester nog, al zou ik me voor een treinreisje met hotel in het laatste trimester ook weinig zorgen maken. Liever de trein dan vliegen dan! En gewoon er vanuitgaan dat je rustig aan moet doen, dan kan het iig niet teleurstellen.
pi_149466420
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:22 schreef faptist het volgende:
Babymoon,
Maar hoe vind ik dat? En hoe kom ik aan zo'n aanbieding voor weinig, want manlief heeft nog steeds geen werk. :(
Op veel sites, zoals Trivago en Tripadvisor, kun je filteren op dat soort zaken. Misschien eens een beetje rondspeuren en experimenteren? Onze Lille-aanbieding kwam trouwens uit de NS International nieuwsbrief en hebben we geboekt via Treinreiswinkel, die hebben ook veel aanbiedingen met reis + hotel in een.
pi_149467273
@Faptist: Gordijnen gekocht bij Decokay (zitten volgens mij door heel NL), heel veel keuze!
  zondag 8 februari 2015 @ 12:25:42 #141
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149467352
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:05 schreef lunapuella het volgende:
Zondag wisseldag! 23 weken vandaag *O*

Iemand ervaring met een babymoon? (Vreselijk woord). Vrijdag hebben we een weekendje Lille geboekt, maar we gaan pas als ik bijna 30 weken ben. Eerste klas Thalys, hotel tegenover het station, dus in principe allemaal zo luxe en comfortabel mogelijk. Heb er zin in, maar ben toch ook een beetje nerveus over mogelijke zwangerschapshindernissen en -ongemakken...
Waar ben je bang voor? Welke hindernissen en ongemakken? Je moet je er gewoon op instellen dat je het allemaal rustig aan moet doen, dan moet het goed komen lijkt me.
Ik ben ook van plan om nog veel tripjes te maken. Eerst 8 dagen New York als ik 22 weken ben, daarna wil ik ook nog een weekend naar Barcelona.
Ik heb me er gewoon op ingesteld dat we een heel relaxt programma maken, vandaar dat we ook lang uittrekken voor New York (al gaan we misschien wel 2 dagen naar Philadelhia als we eerder 'klaar' zijn met NY). Veel tussendoor zitten bij koffietentjes :9 , niet enorm lange dagen maken en op tijd naar bed. Barcelona ben ik al drie keer geweest dus daar hoef ik ook niet zo nodig alles te zien. In feite zie ik dan weinig verschil met een dagje op stap in Nederland.
Hangt er natuurlijk wel heel erg van af hoe je je voelt, voor mij misschien makkelijk praten omdat ik alleen eerder moe ben, maar verder nergens last van heb. Met bekkeninstabiliteit zou ik New York niet aanraden bijvoorbeeld. Maar Lille lijkt me echt prima te doen, hartstikke leuk juist. ^O^
pi_149467525
quote:

Hier moesten mijn vriend en ik heel hard om lachen. _O-
pi_149467526
Zondag wekenwisseldag! *O* met een speciale vermelding voor Phaidra! _O_ *O*

Ik zou graag nog een reisje maken, maar we gaan ook nog trouwen volgende maand, dus duur duur duur. Wel veel zin in overigens. *;
pi_149467562
Ik vond zwanger op vakantie heerlijk! Het is dat we volgend weekend al heel veel plannen hebben anders was ik nog een paar dagen naar Spanje gegaan. Het hangt natuurlijk wel samen met hoe je je voelt, maar lekker relaxen in een leuke stad in een fijn hotel kan in veel gevallen nog prima. Geen druk leggen omdat je Heel Veel moet doen, dan kan het alleen maar een succes worden toch?
pi_149467766
Oh... Een weekje/weekendje weg klinkt heerlijk! Misschien dat we ergens nog een weekendje bungalowpark boeken, maar het wordt nu wel heel erg kort dag. Ik weet ook niet of ik dat nog durf... Maar een beetje zitten in een huisje, boekje lezen, wandelen in een dorpje, zwemmen, dat soort dingen lijken me nog heerlijk.

Mariposas: New York is geweldig! Philadelphia kan je in één dag zien, of er moeten musea zijn waar je graag heen wilt. Ik zou het eerder combineren met een dagje strand (Atlantic City als je ervan houdt) of een stuk Lancaster (waar de Amish wonen). Met 22 weken is dat nog goed te doen, denk ik zo.

Zondag inderdaad wisseldag, 31 weken vandaag :) Veel menstruatie-achtige krampen vandaag, normaal heb ik die alleen als ik lig en nu dus vaker. We hebben net al lekker in de tuin gewerkt, totdat vrouwlief in haar vinger knipte met een heggenschaar (zo'n kleintje). Ik heb dus mijn EHBO-kunsten mogen laten zien. Nu dus even op de bank, even bijkomen.

Phaidra al 38 weken! Wow...

Risu, heb je morgen al meldplicht? Ik vind dat de tijd echt zo snel gaat...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 februari 2015 @ 13:08:21 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149468441
vakantie hoef ik nog even niet aan te denken (ivm schuldhulptraject). Heb mijn dochter beloofd dat als ze 21 is, we met zijn vijven een week op vakantie gaan. Dan heb ik ca twee jaar kunnen sparen (na einde traject) en moet het te doen zijn (hoop ik).

Baalden m'n hormonen gisteren nog van die lamp, vandaag zijn ze uberhappy :D Ik had een stoffen tweezitsbank staan, en nu won ik op een groep op facebook zomaar een leren 2,5 zits _O_ en ook nog mooi bijpassend bij de rest van m'n meubels (beige/gebroken witachtig). Zo langzaam aan verandert mijn woonkamer en hele huis in een thuis met spulletjes die ik echt mooi vind O+

*O* voor alle wissels vandaag

pi_149469299
Fijn DJMO!

MevrCactus, auw voor je mevrouw :X.

Vorige zwangerschap zijn we nog een weekendje naar Dublin geweest O+. Ik was toen rond de 20 weken volgens mij. We gingen speciaal voor een concert, maar ik vind Dublin sowieso een heerlijke stad!

Verder: slijm! :9 :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149471575
Wat gaat het opeens hard met de meldplicht hier! Bijna verse baby's! O+

Hier gisteren ook al weer 28 weken, echt bizar! :o

Volgende week de allerlaatste likjes verf op de babykamer en dan kunnen de meubeltjes ein-de-lijk in elkaar! :s) En dan eens flink shoppen, want dat hebben we tot nu toe nog helemaal niet veel gedaan eigenlijk.

Vrijdag de trouwringen opgehaald en gisteren totaal overrompeld door m'n vrijgezellenfeest ^) dus vooral ontzettend druk met leuke dingen! O+
pi_149471981
Gister deed ik een positieve test en morgen heb ik SEO!

Oh, en ik ga babyspulletjes inslaan bij Ikea straks. Het wordt echt!
pi_149473073
DJMO, fijn dat je hormonen weer blij zijn.

Twist, wat leuk! Heb je wat leuks gedaan?

De weken vliegen inderdaad ineens voorbij. Die eerste weken vond ik super traag gaan, maar nu is er iedere keer voor ik het weet weer een week voorbij. :P

Na al het gepraat over even ertussenuit heb ik een weekendje weg geboekt. Had nog een cadeaukaart liggen, dus die wordt meteen goed besteed. :)

De koffie heeft trouwens goed gewerkt hier. Hele huis aan kant en schoongemaakt en nog moeite om stil te zitten. Al is het misschien een combinatie van cafeïne en nesteldrang. Want alles moet opgeruimd en geordend en het liefst gister.
pi_149482448
Heeft iemand toevallig dé tip om die ontzettende droge huid en jeuk op mijn borsten en buik te verminderen. Ik heb tot nog toe weleda zwangerschapsolie, cacaoboter en kokosolie gebruikt, maar niets helpt echt. Mijn borsten lijken te vervellen. ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 februari 2015 @ 19:39:13 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149482799
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:30 schreef Cholula het volgende:
Heeft iemand toevallig dé tip om die ontzettende droge huid en jeuk op mijn borsten en buik te verminderen. Ik heb tot nog toe weleda zwangerschapsolie, cacaoboter en kokosolie gebruikt, maar niets helpt echt. Mijn borsten lijken te vervellen. ;(
minder vaak douchen/met zeep wassen. Ik douche elke avond, maar was me niet elke keer meer met zeep. Dat heeft de droogheid wel een stuk verbeterd.

pi_149482810
quote:
Purelan of zoiets. Een gele tube. Te koop bij Prénatal of Etos geloof ik. Het is een heel dikke creme en het werkt als een tiet :)
pi_149482841
Iets met menthol? Dat helpt tegen de jeuk voor zover ik weet.
pi_149482970
quote:
Ik zweer hierbij sinds mn zwangerschap

http://www.feelunique.com(...)ra-Normal-Skin-400ml
S. 2014
J. 2016
pi_149483123
Dank jullie voor de tips! Ik ga morgen op onderzoek uit.
pi_149485265
quote:
Ik heb de tip ook nog niet gevonden... Behalve niet elke avond douchen misschien maar ik kan echt niet zonder in de winter, anders ga ik als ijspegeltje mijn bed in. Ik heb allerlei cremes en olies geprobeerd maar niks helpt. Ook speciale zalf (soort vaseline) maakt het alleen maar erger... Ik geef het maar op.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 februari 2015 @ 20:40:53 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149485630
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:34 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik heb de tip ook nog niet gevonden... Behalve niet elke avond douchen misschien maar ik kan echt niet zonder in de winter, anders ga ik als ijspegeltje mijn bed in. Ik heb allerlei cremes en olies geprobeerd maar niks helpt. Ook speciale zalf (soort vaseline) maakt het alleen maar erger... Ik geef het maar op.
douche je ook elke avond met zeep / shampoo? Ik spoel me regelmatig alleen maar af met heet water (zodat ik inderdaad ook warm wordt :') ) maar ik gebruik dan geen druppel zeep. De andere dagen gebruik ik soms een scrub en daarna doucheolie van nivea. Dat is echt heerlijk spul, dan sta ik gewoon te genieten onder de douche O+ . Sindsdien heb ik bijna geen last van jeuk meer ...

pi_149486533
Scrubben droogt de boel alleen maar verder uit, zeep is soms toch echt nodig na het sporten. De jeuk is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Ik sleep de olie gewoon overal mee naar toe denk ik. :)

Ik gooide overigens net mijn chocolademilkshake net over onze stoffen bank. :X
  zondag 8 februari 2015 @ 20:59:12 #160
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_149486787
Hier is water juist de boosdoener. Ik douche ivm eczeem al jaren niet meer dan 2/3 keer per week (wel wassen tussendoor dus). Het went.

Om warm te worden in bed: sokken aan, hemdje en legginh, evt nog dunme pyjama erover en dan drie dekens en evt een badjas aan als ik t echt heel heel koud had.

:')
Kwak
  zondag 8 februari 2015 @ 21:01:50 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149486958
Kruik in je eigen bed leggen O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149487071
Ik douche meestal zonder zeep/shampoo... Ikdenk dat het echt is wat kwak zegt, maar ja, zonder krijg ik het echt ECHT niet warm.. Eenmaal ijspootjes, rest van de nacht slecht slapen... Dan liever de jeuk, daar heb ik snachts niet zoveel last van.
pi_149488047
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:39 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Purelan of zoiets. Een gele tube. Te koop bij Prénatal of Etos geloof ik. Het is een heel dikke creme en het werkt als een tiet :)
Daar had ik toen van de vk proefzakjes voor gekregen. Van Methol geloof ik.
pi_149488129
Ow ik quote de verkeerde. Het was als antwoord op de vraag van Cholula natuurlijk.

http://www.mentho10.nl/producten/mentholgel

Dit spul was het volgens mij.

En je douche een tikkeltje minder warm zetten. Ik douche ook niet elke keer met zeep.

[ Bericht 46% gewijzigd door gestreeptestoel op 08-02-2015 21:43:35 ]
pi_149489856
Hebben jullie het echt koud ja? Ik zweet me kapot in bed. Vandaag ook de hele dag in een hemdje gelopen. En manlief maar 3 lagen aandoen. :P
Ik heb ook alleen een dekentje voor over mijn benen, verder een bigshirt en ondergoed verder niks meer in bed. Man ligt in een coconnetje van dekens.
En als ik ga douchen moet ik eerst de temperatuur een graad of 5 terugzetten.

Heb vandaag het rustig aandoen geprobeerd, was heel relaxed en mijn bekken is superblij, maar de harde buiken zijn er toch. Deels veroorzaakt door drukke baby, dus doe maar weer gewoon mijn ding, dan komt er iig nog wat af in huis.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 februari 2015 @ 21:57:36 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149489992
Ik slaap standaard in m'n ochtendjas onder m'n winterdeel van m'n wollen vierseizoenendekbed :') :@

pi_149490257
Ik lig bij voorkeur naakt in bed, niet zo heel handig met mijn lekkende borsten. Sowieso heb ik geleerd om met zo min mogelijk kleding te gaan slapen. Je lichaam zorgt dat je het warm hebt als je slaapt en dan heb je wat aan je warme kleding als je uit bed komt.

Balen van de harde buiken Risu.
pi_149490298
Ik slaap in alleen een t-shirt onder alleen een dekbedovertrek. Heb het zo ontzettend warm! Vrouw ligt met t-shirt, trui en lange broek onder twee dekbedden, die heeft het koud :')
pi_149490506
quote:
Ik had anti-striemen-creme van vichy (te koop bij de apotheek) reteduur, maar werkte perfect. De hele zwangerschap geen jeuk meer gehad bij 1 keer per dag dun smeren. (en inderdaad geen striemen, maar dat is meer mazzel dan dat t aan die creme lag natuurlijk).
Professioneel gifmenger.
pi_149493249
ik slaap met een lange mouwenshirt en verder niks, ja een onderbroek. Veel te warm anders. Maar zonder lange mouwen hebben m'n armen het veel te koud :P
Onder een winterdekbed. Dat wel. Manlief heeft z'n pyjamabroek ook nog aan, maar ik wordt er snachts van wakker omdat ik het te heet heb :')
pi_149499439
Goedemorgen :O
Ik werd vanochtend chagerijnig wakker van de wekker (04:45 dat voelt ook alsof het midden in de nacht is ) tot ik me bedacht dat hij nog maar drie keer gaat en dan heel lang niet meer. *O*

Risu heb je eigenlijk een tht gekregen?
pi_149499971
Over niet al te lang heb je een human alarm, Cholula!

04.45 is dan ook wel heeeel erg vroeg.

Wij hebben gister de ouders van de Duutser verteld dat ik zwanger ben. Ze zijn gescheiden, en het was grappig het verschil in reacties te zien. Z'n vader was helemaal beduusd, en zei vrij weinig meer, maar z'n moeder stond op en neer te springen en moest huilen...
pi_149500038
Die verschillende reacties zijn leuk om te zien! Je gaat bijna naar de States toch?
pi_149500067
Cho, dat is ook onmenselijk vroeg!! Nog maar 3x en dan verlof! *O*

Jagar, lief dat je schoonmoeder zo enthousiast was! Mijn schoonvader was ook nooit zichtbaar blij oid, maar inmiddels is hij echt gesteld op onze peuter en gaat geregeld iets leuks doen met hem (vogels kijken, de bladeren in de tuin aanvegen, samen koken). Hij kon gewoon niet zoveel met kleine baby's :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149500144
Oh ja, meld! Beroerde nacht gehad met veel gerommel en pijnlijke harde buiken. Dacht even dat het echt begonnen was, maar toen ik na 2 uur wakker liggen een kopje thee ging zetten, trok het eigenlijk meteen weg. Nu moeeee :O.

Een kennis van ons was exact dezelfde dag uitgerekend, maar is zaterdagnacht al bevallen! :o Gek idee!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149500195
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:20 schreef Cholula het volgende:
Die verschillende reacties zijn leuk om te zien! Je gaat bijna naar de States toch?
volgende week dinsdag. Ik heb er helemaal geen zin in....

@ Phaidra: ik denk dat hij wel blij is, maar gewoon zo overrompeld was dat hij het even moest laten zinken..
pi_149500200
Wat spannend Phaidra! Zo tegen het eind met valse start. Kan me dat nog goed herinneren van de meiden, steeds denken 'zou het?' en dan niks... Succes nog even!

Hier buikgriep, wat een ellende. Toch aangestoken op de afdeling denk ik, voel me goed beroerd.
Sara
Merel
Ukje
pi_149500564
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:28 schreef Fuente het volgende:
Wat spannend Phaidra! Zo tegen het eind met valse start. Kan me dat nog goed herinneren van de meiden, steeds denken 'zou het?' en dan niks... Succes nog even!

Hier buikgriep, wat een ellende. Toch aangestoken op de afdeling denk ik, voel me goed beroerd.
Tnx! Bij peuter had ik weinig voorwerk en die werd 'opeens' geboren met 38.3. Ik had er nog helemaal niet op gerekend! :D Maar dit keer dus wel veel gerommel en in mijn achterhoofd dat deze baby vast ook niet tot 40 weken blijft zitten maakt dat ik me toch eerder zenuwachtig maak. Maar ik ben er nog niet helemaal klaar voor hoor! Ik wil nog van alles doen (story of my life :'))...

En beterschap! Buikgriep als je zwanger bent lijkt me heeeeel naar. Het lijkt erop dat ik van peuter alleen de verkoudheid heb overgenomen, gelukkig niet de spugeritis.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149500595
Ohhh Phaidra, ik zou daar ook heel zenuwachtig van worden. Is voor de baby wel alles klaar?
pi_149500761
Ik hoorde gisteren dat een goede vriendin ook zwanger is. Ze loopt ongeveer elf weken 'achter' op me, maar vind het zo leuk dat we nog even samen zwanger kunnen zijn. :D
pi_149500770
Vervelend Phaidra al dat voorwerk.
Ik weet het nog zo goed van je vorige bevalling dat je 's ochtends aan het twijfelen was of het nu echt was begonnen :D Dat voelt echt nog als 1 jaar geleden ofzo. Wat vliegt de tijd toch!

Succes Jagar met vliegen etc.
Ik mag straks naar Panama slechts voor 5 dagen... Vrijdags heen vliegen en dinsdag avond weer terug.
Zie er ook wel wat tegen op. Vooral de jetlag als ik weer terug ben in NL. Normaal als ik dan niet kan slapen 's avonds helpen 1 of 2 glazen wodka wel, maar dat is nu ook geen optie :D
Wel toevallig, de vorige keer dat ik naar Panama vloog voor mijn werk was ik ook zwanger.
Vliegen zelf trouwens 0 last gehad van de zwangerschap/misselijkheid.

De MvM mevrouw komt zo. En dan mag ik denk ik vanaf vrijdag mee gaan doen.
pi_149500808
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:47 schreef L-E het volgende:
Ohhh Phaidra, ik zou daar ook heel zenuwachtig van worden. Is voor de baby wel alles klaar?
Ja, ik geloof het wel :Y (al was er een hormonale huilbui nodig om het bed verhoogd te krijgen met 37.4 :+). Maar ik wil nog poetsen en opruimen, (teen)nagels knippen en uitgebreid in bad, babypakje naaien (alleen nog knoopsgaten maken en knopen aanzetten), vluchttas klaarzetten voor mezelf en peuter, enveloppen schrijven, laatste ontwerp van de kaartjes beoordelen/ goedkeuren... Genoeg om nog 2 weken te vullen eigenlijk :').

En deze week nog 2 afspraken staan die ik wel graag door laat gaan. Verlof, ik heb het er maar druk mee :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149500848
Ik wil dit keer echt helemaal klaar zijn met 30 weken. Vorige keer was niet alles geregeld bij 33+5, en dat is echt heel rot omdat je daar dan helemaal geen tijd/energie voor hebt als je kindje er al is. Ik vind iedereen die dingen na 37 weken nog regelt gewoon enorm dapper :P
pi_149500885
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:56 schreef Phaidra het volgende:
(teen)nagels knippen en uitgebreid in bad
:D Herkenbaar..
Ik wilde persee mijn teennagels gelakt (en geknipt) hebben.
Maar ik vond dat zo'n gedoe dat ik er maar een afspraak had gemaakt bij de schoonheidsspecialiste/pedicure voor een uitgebreide behandeling. Best een aanrader ^O^
pi_149500912
Ik heb nog nooit van mijn leven mijn teennagels gelakt. Ik zal de gyn eens vragen of dat de voorkeur heeft tijdens de bevalling 8-)
pi_149500958
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:58 schreef L-E het volgende:
Ik wil dit keer echt helemaal klaar zijn met 30 weken. Vorige keer was niet alles geregeld bij 33+5, en dat is echt heel rot omdat je daar dan helemaal geen tijd/energie voor hebt als je kindje er al is. Ik vind iedereen die dingen na 37 weken nog regelt gewoon enorm dapper :P
Vorige keer zaten we in een verbouwing toen de baby kwam, dat was heel stom. Dus dit keer had ik me ook voorgenomen om echt alles eerder klaar te hebben. Faal! :'). Vriend is een paar weken ziek geweest tussen de 25 en 30 weken (longontsteking, gevolgd door griep en een paar flinke verkoudheden), dat hielp ook niet erg mee...

Oh ja, ook op de to-do lijst van vandaag: bed verschonen en dan het matje erop leggen :D.

Wat trouwens niet helpt: peuter is al 2x ziek geweest tijdens m'n verlof.. Dan kan je dus ook niks meer, heel irritant als je nesteldrang hebt :+.

[ Bericht 8% gewijzigd door Phaidra op 09-02-2015 10:12:26 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149501002
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:01 schreef Skoap het volgende:

[..]

:D Herkenbaar..
Ik wilde persee mijn teennagels gelakt (en geknipt) hebben.
Maar ik vond dat zo'n gedoe dat ik er maar een afspraak had gemaakt bij de schoonheidsspecialiste/pedicure voor een uitgebreide behandeling. Best een aanrader ^O^
Vorige keer had ik dat ook gedaan, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor :D. Maar sokken aantrekken is al een uitdaging, dus ik stel het steeds uit. En die nagels maar groeien... :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149501805
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:58 schreef L-E het volgende:
Heel herkenbaar, maar ik was toen nog niet klaar ;)
En hij is blijven zitten tot 38+6 dus zoiets hoop ik ook voor je dit keer :)
pi_149502355
Ik had een geweldig mooie SEO!

Jammer dat ik de op niet meer kan aanpassen, dan kon ik nu eindelijk ook iets achter mijn naam zetten ;)
pi_149502390
Vertel Laura!!
pi_149502456
Wat een mooie Laura! :)
pi_149502544
Eerst het familie- en vriendenrondje afmaken, en het aan Thijs vertellen.
pi_149502563
Hè??? Niet eerst aan ons vertellen? ;)
Wat een prachtig plaatje ! O+
pi_149502615
wow, wat mooi, McLaura!
pi_149502703
wauw McLaura *O*

Hier goedgekeurd door de MvM mevrouw. Ze grapte al of ik al wist of het er 1 of 2 waren omdat de test streep belachelijk snel een knal streep werd.
pi_149502818
*O* voor McLaura en Skoap! *O*

Spannend hoor Laura, Thijs is zeker naar school? O-)
pi_149502846
Wat een mooi plaatje McLaura!

Vandaag een dagje vrij, maar onverwacht oppassen op het zoontje van vrienden/kennissen van ons. Ik weet nu al wat wel en niet veilig is voor als wij straks een 1 jarige hebben. Ben continue dingen hoog aan het zetten ;)

SPOILER
Ik ben dus wel een dagje zoet, terwijl ik een dagje slaap best had kunnen gebruiken :O
pi_149503137
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:08 schreef McLaura het volgende:

[ link | afbeelding ]

Jammer dat ik de op niet meer kan aanpassen, dan kon ik nu eindelijk ook iets achter mijn naam zetten ;)
Mooi! O+

Heftig Joycie ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 9 februari 2015 @ 11:37:50 #199
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149503177
Mooi plaatje, McLaura! Alles helemaal goed verder neem ik aan? Ben benieuwd naar het geslacht!

Lekker veel hCG, Skoap! Vast een goed teken! *O* Goed dat je meedoet aan MvM!

Ik ben weer helemaal goedgekeurd door de verloskundige. bloeddruk nog steeds 100/60, 3,5 kg aangekomen tot nu toe, bloeduitslagen helemaal goed (ook geen HIV *) ). Ik vind mezelf best goed in zwanger zijn, tot nu toe. :7 Zo meteen even een uurtje paardrijden en dan weer aan mijn scriptie.
pi_149503435
quote:

[ link | afbeelding ]

Wat een prachtige echo! Super duidelijk. Fijn dat alles goed is!
  maandag 9 februari 2015 @ 11:49:43 #201
409579 LuDann
All the way
pi_149503494
Dank jullie wel voor alle steunbetuigingen dames! We zijn even een half uurtje geweest zondag en ze zien er beiden nog wel oke uit, kunnen alleen niet zo lang bezoek hebben. De echo's vonden ze erg leuk om te zien, ook al is het achterkleinkind nummer *ergens in de 20* Mijn oma fluisterde me nog helemaal verbaasd toe ''maar we dachten allemaal dat jij helemaal niet zwanger kon worden!'' Nou ja, wel dus. :P

quote:
11s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:28 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

Hele mooi dat ze dit nog kunnen meemaken LuDann! Lijkt me heel bijzonder.
Maar je oma gaat stoppen met eten als je opa overleden is? Wat heftig :{

Mijn familie weet nog niks, mijn moeder en zus gaan we het zaterdag vertellen en mijn man zn moeder de dag erna. Alleen zijn vader is op vakantie en die kunnen we het pas de zondag daarna vertellen (1 week later). En de zaterdag ervoor is mijn opa jarig en gaan we daar eten en nu twijfel ik of ik het daar al wil vertellen aan verdere familie.
Mijn opa is 2 zonen verloren (mijn vader en oom) en een paar jaar geleden ook zijn vrouw. Sindsdien heeft ie er niet meer zoveel zin in -O- Maar toen was mn zus zwanger en dat vond hij zo bijzonder en mooi. Echt heel leuk om te zien. Hij heeft een operatie nodig aan zijn knie, maar de kans is groot dat hij die operatie niet zal overleven, daar heeft ie vrede mee. Dus hij wilde de operatie doen, maar toen was mn nichtje zwanger en wilde hij wachten op die baby. Dat is inmiddels ook gelukt :)
Ik ben benieuwd hoe hij reageert als hij hoort dat ik zwanger ben :) (met tranen, ongetwijfeld, hij huilt tegenwoordig om alles O+ :') )
Ja, dat mijn oma gaat stoppen met eten is heftig, maar begrijpelijk. Ze zijn al meer dan 60 jaar getrouwd, samen de oorlog meegemaakt etc. En ze heeft leukemie (zal ook stoppen met medicatie). Euthanasie of zelfmoord mag niet van hun geloof, maar ze zijn redelijk liberaal in hun geloof voor hun leeftijd. Ik heb beide geinterviewd voor mijn bachelorscriptie over euthanasie, dus ik weet haar beweegredenen en ik sta er achter. Net als veel andere familieleden, hoewel ze het wel moeilijk vinden natuurlijk.

Hoe ging het vertellen? Leuke reacties gehad?
pi_149503507
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:22 schreef Skoap het volgende:

Hier goedgekeurd door de MvM mevrouw. Ze grapte al of ik al wist of het er 1 of 2 waren omdat de test streep belachelijk snel een knal streep werd.
Fijn van je mooie knalstrepen!
Ik twijfel of ik nog mee zal doen met MvM. Ik durfde tot nu toe niet ivm de twee miskramen hiervoor maar wil eigenlijk wel meedoen. Was alleen bang dat aanmelden een soort Goden verzoeken zou zijn na de miskramen :@. Maar het is voor mij een kleine moeite en het kan anderen helpen enz. Heb jij de vorige keer ook meegedaan?
  maandag 9 februari 2015 @ 11:52:05 #203
409579 LuDann
All the way
pi_149503560
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:51 schreef Vlindur het volgende:

Woah, rare tepels inderdaad. Zo zien die van mij er ook niet uit.

Ook griep hier. ;( Hoge koorts, blegh. Heb 38.5, weet niet wanneer koorts problematisch wordt, iemand enig idee?

Stomme is helemaal dat ik bij mijn ouders' winkel (ze hebben een Jamin in mijn geboorteplaats) onbeperkt snoep mocht uitkiezen, dus ik zit hier thuis met iets van 5 kilo snoepgoed ( :@ ) en nu heb ik er geen trek in. ;(

Luxe-problemen. :P
pi_149503571
Mariposas: goedgekeurd, top!

Joycie: heftig verhaal. Hopelijk is er goede opvang voor het gezin en goede hulp voor de moeder.

LuDann: mooi dat ze het nog meekrijgen en zo fijn reageerde. Enne, beterschap!
pi_149503662
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:50 schreef Malteser het volgende:
Fijn van je mooie knalstrepen!
Ik twijfel of ik nog mee zal doen met MvM. Ik durfde tot nu toe niet ivm de twee miskramen hiervoor maar wil eigenlijk wel meedoen. Was alleen bang dat aanmelden een soort Goden verzoeken zou zijn na de miskramen . Maar het is voor mij een kleine moeite en het kan anderen helpen enz. Heb jij de vorige keer ook meegedaan?
Ja ik heb de vorige keer ook mee gedaan! Voor mij voelde het juist als de goden verzoeken als ik deze keer niet mee zou doen :') Beetje stom ik weet het :D

Als je het ziet zitten gewoon mee doen, je helpt er zoveel vrouwen mee...
Ik snap je goden verzoeken gevoel heel goed, ik had ook toen ik mij aanmeldde vorige week zoiets "zul je zien dat ik de afspraak alsnog af moet gaan zeggen omdat het toch fout gaat" Maar gelukkig viel dat dus mee :D Maar het voelde ook al zo toen ik de VK belde om door te geven dat ik zwanger was. Verder ben ik geen onzekere muts hoor :')
  maandag 9 februari 2015 @ 11:57:16 #206
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149503701
Laura wat een prachtige echo! O+

Mariposas, goed door de keuring gekomen :)

Joycie: poeh heftig! Succes vandaag! :)

Wij hebben net de termijnecho gehad! En er zat gewoon een kindje :D We hadden al iets gezien bij de vorige echo, maar toch ging ik erheen met het idee: er zit vast niks. Maar alles zag er goed uit, kloppend hartje, armpjes, beentjes (lag hij mee over elkaar), hersens :P Helemaal goed dus :) Uitgerekende datum is aangepast naar 1 sept :)

Smiley-overload :')
Semper frakkin fi!
pi_149503736
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:55 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ja ik heb de vorige keer ook mee gedaan! Voor mij voelde het juist als de goden verzoeken als ik deze keer niet mee zou doen :') Beetje stom ik weet het :D

Als je het ziet zitten gewoon mee doen, je helpt er zoveel vrouwen mee...
Ik snap je goden verzoeken gevoel heel goed, ik had ook toen ik mij aanmeldde vorige week zoiets "zul je zien dat ik de afspraak alsnog af moet gaan zeggen omdat het toch fout gaat" Maar gelukkig viel dat dus mee :D Maar het voelde ook al zo toen ik de VK belde om door te geven dat ik zwanger was. Verder ben ik geen onzekere muts hoor :')
Oké, ik ga gewoon bellen vandaag! Dankjewel! Ben nu 8w3d, dat geeft niks toch?
pi_149503755
quote:
11s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:57 schreef Starbuck_ het volgende:

Wij hebben net de termijnecho gehad! En er zat gewoon een kindje :D We hadden al iets gezien bij de vorige echo, maar toch ging ik erheen met het idee: er zit vast niks. Maar alles zag er goed uit, kloppend hartje, armpjes, beentjes (lag hij mee over elkaar), hersens :P Helemaal goed dus :) Uitgerekende datum is aangepast naar 1 sept :)

*O* *O* Super goed nieuws!
pi_149503758
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan je aanmelden tot 10/11 weken ofzo!
Lief van je dat je mee gaat doen!
pi_149503767
quote:
Wij hebben net de termijnecho gehad! En er zat gewoon een kindje We hadden al iets gezien bij de vorige echo, maar toch ging ik erheen met het idee: er zit vast niks. Maar alles zag er goed uit, kloppend hartje, armpjes, beentjes (lag hij mee over elkaar), hersens Helemaal goed dus Uitgerekende datum is aangepast naar 1 sept
*O* *O* *O*
  maandag 9 februari 2015 @ 11:59:19 #211
409579 LuDann
All the way
pi_149503768
Tetten: Die van mijn zijn naar een ruime B gegaan (misschien net een C). Ik had zeg maar 2 erwten op een plank dus ik ben er erg blij mee, van mij mogen ze nog wel even doorgroeien!

Babywiebel voel ik nog niet, denk dat dat ook nog wel even gaat duren. Placenta zit anterior. ;(
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:34 schreef Selvaria het volgende:
Zondag wekenwisseldag! *O* met een speciale vermelding voor Phaidra! _O_ *O*

Ik zou graag nog een reisje maken, maar we gaan ook nog trouwen volgende maand, dus duur duur duur. Wel veel zin in overigens. *;
Wekenwisseldag *O*

Wat leuk, trouwen volgende maand! Gefeliciteerd alvast. Wij gaan in mei trouwens, en zitten met hetzelfde. Geen geld voor vakantie. Nu de regels voor de keuring van een rijbewijs versoepeld gaat worden (zie http://nos.nl/artikel/201(...)s-vereenvoudigd.html ) gaan we waarschijnlijk het geld wat we ''over'' hebben uitgeven aan rijlessen voor mij. Het zou wel ontzettend handig zijn als ik een auto heb tegen de tijd dat de baby er is.
  maandag 9 februari 2015 @ 12:00:02 #212
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149503789
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:49 schreef LuDann het volgende:
Dank jullie wel voor alle steunbetuigingen dames! We zijn even een half uurtje geweest zondag en ze zien er beiden nog wel oke uit, kunnen alleen niet zo lang bezoek hebben. De echo's vonden ze erg leuk om te zien, ook al is het achterkleinkind nummer *ergens in de 20* Mijn oma fluisterde me nog helemaal verbaasd toe ''maar we dachten allemaal dat jij helemaal niet zwanger kon worden!'' Nou ja, wel dus. :P

[..]

Ja, dat mijn oma gaat stoppen met eten is heftig, maar begrijpelijk. Ze zijn al meer dan 60 jaar getrouwd, samen de oorlog meegemaakt etc. En ze heeft leukemie (zal ook stoppen met medicatie). Euthanasie of zelfmoord mag niet van hun geloof, maar ze zijn redelijk liberaal in hun geloof voor hun leeftijd. Ik heb beide geinterviewd voor mijn bachelorscriptie over euthanasie, dus ik weet haar beweegredenen en ik sta er achter. Net als veel andere familieleden, hoewel ze het wel moeilijk vinden natuurlijk.

Hoe ging het vertellen? Leuke reacties gehad?
Wat fijn dat je ze nog gezien hebt! En oké, als euthanasie niet kan begrijp ik het wel een stuk meer. Maar toch heel heftig lijkt me :*

Ik heb het nog niet verteld, deze zaterdag pas. Heel spannend :D
Semper frakkin fi!
  maandag 9 februari 2015 @ 12:15:07 #213
409579 LuDann
All the way
pi_149504214
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:08 schreef DJMO het volgende:
vakantie hoef ik nog even niet aan te denken (ivm schuldhulptraject). Heb mijn dochter beloofd dat als ze 21 is, we met zijn vijven een week op vakantie gaan. Dan heb ik ca twee jaar kunnen sparen (na einde traject) en moet het te doen zijn (hoop ik).

Baalden m'n hormonen gisteren nog van die lamp, vandaag zijn ze uberhappy :D Ik had een stoffen tweezitsbank staan, en nu won ik op een groep op facebook zomaar een leren 2,5 zits _O_ en ook nog mooi bijpassend bij de rest van m'n meubels (beige/gebroken witachtig). Zo langzaam aan verandert mijn woonkamer en hele huis in een thuis met spulletjes die ik echt mooi vind O+

*O* voor alle wissels vandaag
Heb je wel iets leuks om naar uit te kijken en voor te sparen. :Y Goed streven!

Wat leuk dat je een bank heb gewonnen! :D
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:50 schreef McLaura het volgende:
Gister deed ik een positieve test en morgen heb ik SEO!

Oh, en ik ga babyspulletjes inslaan bij Ikea straks. Het wordt echt!
Oeh, leuk, Ikea! Mijn vriend vond het assortiment wat tegen vallen, waren vooral spulletjes voor wat ouders kindertjes.

quote:
Buikbalsem van Zwitsal geprobeerd? Die heb ik hier (Weleda deed het ook niet voor mij) en hij ruikt ook nog eens erg lekker. Zwitsal geurtje. :9

En wat iemand al zei, op het eind van je douche even het koude water aanzetten. Niet fijn, maar het helpt wel.

quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:55 schreef Cholula het volgende:
Scrubben droogt de boel alleen maar verder uit, zeep is soms toch echt nodig na het sporten. De jeuk is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Ik sleep de olie gewoon overal mee naar toe denk ik. :)

Ik gooide overigens net mijn chocolademilkshake net over onze stoffen bank. :X
Auch! Ook zo onhandig over het algemeen? Ik laat alles uit mijn handen vallen! Hier ook al een chocomelk vlek in het beige tapijt veroorzaakt. :X

quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:54 schreef Risu het volgende:
Hebben jullie het echt koud ja? Ik zweet me kapot in bed. Vandaag ook de hele dag in een hemdje gelopen. En manlief maar 3 lagen aandoen. :P
Ik heb ook alleen een dekentje voor over mijn benen, verder een bigshirt en ondergoed verder niks meer in bed. Man ligt in een coconnetje van dekens.
En als ik ga douchen moet ik eerst de temperatuur een graad of 5 terugzetten.

Heb vandaag het rustig aandoen geprobeerd, was heel relaxed en mijn bekken is superblij, maar de harde buiken zijn er toch. Deels veroorzaakt door drukke baby, dus doe maar weer gewoon mijn ding, dan komt er iig nog wat af in huis.
Hier heb ik het ook snikheet de hele tijd, loop hier met de verwarming uit in mijn tshirtje. Slapen doe ik in alleen een boxer onder een laken. Douche moet ik ook terugzetten, vriendlief douched graag met kokend water. :+

Vervelend van de harde buiken.
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Over niet al te lang heb je een human alarm, Cholula!

04.45 is dan ook wel heeeel erg vroeg.

Wij hebben gister de ouders van de Duutser verteld dat ik zwanger ben. Ze zijn gescheiden, en het was grappig het verschil in reacties te zien. Z'n vader was helemaal beduusd, en zei vrij weinig meer, maar z'n moeder stond op en neer te springen en moest huilen...
Wat leuk van de moeder! O+
quote:

[ link | afbeelding ]

Noh! O+ O+ O+ O+ O+ Smelt!
*O*
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:22 schreef Skoap het volgende:
wauw McLaura *O*

Super! Toch een beetje een opluchting als die streep te voorschijn komt, of niet? :P
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat een mooi plaatje McLaura!

Vandaag een dagje vrij, maar onverwacht oppassen op het zoontje van vrienden/kennissen van ons. Ik weet nu al wat wel en niet veilig is voor als wij straks een 1 jarige hebben. Ben continue dingen hoog aan het zetten ;)

SPOILER
Ik ben dus wel een dagje zoet, terwijl ik een dagje slaap best had kunnen gebruiken :O
Jeetje, heftig zeg. :{

quote:

Wow, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! *O*
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mijn reden om mee te doen was een beetje de gedachte van ''oke, stel het gaat bij mij nu mis, dan heb ik misschien toch wel andere mensen geholpen met zwanger worden, en dan is het in ieder geval niet allemaal voor niks geweest.'' Een beetje een egoistische reden misschien, maar mij hielp deze gedachte wel.
  maandag 9 februari 2015 @ 12:19:20 #214
409579 LuDann
All the way
pi_149504322
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:52 schreef Malteser het volgende:
Mariposas: goedgekeurd, top!

Joycie: heftig verhaal. Hopelijk is er goede opvang voor het gezin en goede hulp voor de moeder.

LuDann: mooi dat ze het nog meekrijgen en zo fijn reageerde. Enne, beterschap!
Dank je wel. :*
quote:
11s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:00 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

Wat fijn dat je ze nog gezien hebt! En oké, als euthanasie niet kan begrijp ik het wel een stuk meer. Maar toch heel heftig lijkt me :*

Ik heb het nog niet verteld, deze zaterdag pas. Heel spannend :D
Ah oke, deze zaterdag. Leuk hoor, ben benieuwd! :D
  maandag 9 februari 2015 @ 12:41:34 #215
409579 LuDann
All the way
pi_149504861
Even een crosspost uit het buikentopic:

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef LuDann het volgende:
Ik wil trouwens wel graag een meet organiseren in de regio Noord-Holland (Hoofddorp, Haarlem of Amsterdam bijvoorbeeld) aangezien er toch redelijk wat hier vandaan komen.

Dan lijkt me een buiken-vergelijk meet nu wel leuk, en dan straks eentje als alle beebs geboren zijn. Zijn daar mensen voor in?
pi_149504912
*O* *O* *O* voor Starbuck!
pi_149504985
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

:Y Lijkt me heel leuk!! Al beloof ik niet dat de buikenmeet nog haalbaar is ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 9 februari 2015 @ 12:48:43 #218
409579 LuDann
All the way
pi_149505036
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:Y Lijkt me heel leuk!! Al beloof ik niet dat de buikenmeet nog haalbaar is ;).
Daar zat ik ook al aan te denken ja, haha. Moeten we het maar zo snel mogelijk doen dan! ;)
pi_149505047
Starbuck wat fijn! *O* Ik vond de transformatie van blobje naar echt compleet kindje in een paar weken ook zo bijzonder!

LuDann fijn dat je nog bij je opa en oma bent geweest :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149505074
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:
Super! Toch een beetje een opluchting als die streep te voorschijn komt, of niet?
:Y :@
pi_149505129
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:50 schreef Skoap het volgende:

[..]

:Y :@
Die :@ lijkt me nergens voor nodig, bevestiging is altijd prettig :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 9 februari 2015 @ 12:53:42 #222
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149505174
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:49 schreef Phaidra het volgende:
Starbuck wat fijn! *O* Ik vond de transformatie van blobje naar echt compleet kindje in een paar weken ook zo bijzonder!

LuDann fijn dat je nog bij je opa en oma bent geweest :*.
Ja he! Vorige keer hadden we alleen een vlek gezien en nu armpjes en beentjes enzo, echt heel leuk!

Bedankt voor de jompels *O*

quote:

[..]

Lijkt me leuk :Y
Semper frakkin fi!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 februari 2015 @ 13:00:41 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149505454
quote:

[..]

dan moet het wel binnen nu en vier weken :P

Vanmorgen weer een groeiecho gehad; het was nog steeds een jongetje en was nog steeds een mooi p50 kindje. Met 37 weken (op Geert z'n verjaardag) de laatste groeiecho en inleiding bespreken. Ik ga sowieso niet voorbij de 40 weken; waarschijnlijk wordt het tussen de 38 en 39 weken inleiden.

Zag een schitterende echo voor Laura *O*

pi_149507780
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:39 schreef Cholula het volgende:
Goedemorgen :O
Ik werd vanochtend chagerijnig wakker van de wekker (04:45 dat voelt ook alsof het midden in de nacht is ) tot ik me bedacht dat hij nog maar drie keer gaat en dan heel lang niet meer. *O*

Risu heb je eigenlijk een tht gekregen?
Nope, ik mag gewoon door blijven gaan. Al zal ik met 41 weken denk ik toch wel een beetje actie vragen. Strippen ofzo, 10 maart is al bezet namelijk. :P

Enneh.. Daar komt ie.... MELDT!! *O*
Niks aan de hand dus nog met deze 37 weken grens.
pi_149507974
Joycie wat heftig. Maar fijn dat er hulp komt.

McLaura, mooie echo zeg. Ik zeg een.... Hmmm... Nou in ieder geval een mooi kindje.

MvM heb ik niet gedaan. Ik vond het te moeilijk nog. Maar volgende keer overweeg ik het zeker.

Er ligt overigens nu een beschermingsmatje op mijn matras. Wat kraakt dat zeg :D gelukkig beweeg ik nauwelijks in mijn slaap. Zat vanmorgen in de auto en toen bedacht ik me ook dat ik maar een matje moest gaan meeslepen. :P
pi_149508027
Hier ook Noord-Holland, dus als het haalbaar is en ik een dreumes mee mag nemen zie ik een meet wel zitten ^O^
pi_149508083
Over hoeveel posts is het topic eigenlijk vol? O-)
pi_149508166
Nog een heleboel, McLaura!
pi_149508184
:D na de 12e pagina wordt het aangekondigd boven het reactieveldje.
Over x post sluit het topic automatisch ofzoiets.
pi_149508197
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:39 schreef McLaura het volgende:
Over hoeveel posts is het topic eigenlijk vol? O-)
Deel het maar gewoon nu :7
pi_149508207
300 zie ik net. Hmpf.
pi_149508249
Nog 69 te gaan!
pi_149508258
Even doorposten.
pi_149508488
Hier gebeurt nog helemaal niks!
38+5 vandaag en voor het eerst mag het van mij wel.

Kijkt er iemand 'Ik word moeder'? Hier janken bij elke bevalling, ik wil ook nu!
pi_149508734
Ik had een cadeautje net.. buurjongen toch even 45 min geslapen. Welliswaar op mij. Maar dat was voor mij ook even een rustmoment.
Vandaag is de vermoeidheid echt op een toppunt!
Nog 2 nachtjes tot de echo!
pi_149508806
Ik probeer alles wat met de bevalling te maken heeft te vermijden :P

Nee, heb het programma nog nooit gezien. Op welke zender komt het?
pi_149508900
Risu meldplicht! *O*

Ingee, het duurt sowieso niet lang meer... Maar wachten is lastig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149508910
Wow, mooie echo McLaura! Ben benieuwd wat je aan het afbakken bent!
pi_149508998
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:55 schreef ingee het volgende:
Kijkt er iemand 'Ik word moeder'? Hier janken bij elke bevalling, ik wil ook nu!
Toevallig vanmiddag eens ingevallen. Brrrr, werd er vooral héél nerveus van. Je weet natuurlijk wel dat zo'n bevalling geen pretje is, maar het zien is toch anders.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:14:42 #240
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_149509007
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:34 schreef Risu het volgende:
Joycie wat heftig. Maar fijn dat er hulp komt.

McLaura, mooie echo zeg. Ik zeg een.... Hmmm... Nou in ieder geval een mooi kindje.

MvM heb ik niet gedaan. Ik vond het te moeilijk nog. Maar volgende keer overweeg ik het zeker.

Er ligt overigens nu een beschermingsmatje op mijn matras. Wat kraakt dat zeg :D gelukkig beweeg ik nauwelijks in mijn slaap. Zat vanmorgen in de auto en toen bedacht ik me ook dat ik maar een matje moest gaan meeslepen. :P
Je hebt ook watervaste moltons voor op je bed. Bij de action en ikea. Action heeft alleen 1 persoons.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_149509084
Ik krijg wel een beetje de kriebels als ik lees dat sommigen van jullie alles al geregeld hebben/ het kamertje al af is. Hier moet er eigenlijk nog best wat gebeuren en ik ben toch 'al' 30.4w.

Sinds vrijdag ben ik geveld door de griep, ik heb het goed te pakken. Best vervelend icm zwanger zijn...
pi_149509812
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:16 schreef Fannetje het volgende:
Ik krijg wel een beetje de kriebels als ik lees dat sommigen van jullie alles al geregeld hebben/ het kamertje al af is. Hier moet er eigenlijk nog best wat gebeuren en ik ben toch 'al' 30.4w.

Sinds vrijdag ben ik geveld door de griep, ik heb het goed te pakken. Best vervelend icm zwanger zijn...
Bah, griep! Wij zouden nog 'even' geregistreerd partnerschap regelen in 2015 voor de bevalling, maar dat hebben we nu maar uitgesteld. Verder vrijdag pas luiers in huis gehaald, dus zo vlot is ook niet alles geregeld hier. Kamertje wel al lang af, maar ze komt in het begin toch bij ons op de kamer, dus dat was eigenlijk helemaal niet nodig. De laatste babywas heb ik 2 weken geleden gestreken, maar vorig week toch nog aan het shoppen geweest, dus de lijnen hangen weer vol.
pi_149509839
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:14 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Toevallig vanmiddag eens ingevallen. Brrrr, werd er vooral héél nerveus van. Je weet natuurlijk wel dat zo'n bevalling geen pretje is, maar het zien is toch anders.
Dat was ook wel een krijserd vanmiddag :)
pi_149510453
Risu al weer meldplicht! *O*

Mooie echo Laura! O+

Superfijn Starbuck! Een echt kindje. O+

Verder alles vergeten, druk druk druk, maar ik lees alles. :*

:') Ik overschat mijn eigen tempo. Moest vandaag vanuit de docentenkamer naar een lokaal aan de achterkant van de school, maar was dus een minuutje te laat. Leerlingen reageerden met 'Mevrouw! We dachten dat u ergens lag te bevallen!' _O- :') Volgende keer maar ietsje eerder weglopen. :P

Smilie-overload! *O*
pi_149512796
Wauw, wat een heldere echo Laura! En wat fijn dat hij/zij even tussen de benen liet spieken. ;)

Starbruck, fijn dat alles goed was. En het wordt steeds realistischer.

Phaidra, spannend allemaal! :D

Selvaria, overdrijven is ook een kunst. :')

En alle anderen die ik vergeten ben, sorry. :P Heb het vannacht 3 uur zien worden voor ik eindelijk eens in slaap viel.

Raar iets, zwanger zijn. Het ene moment heb ik een mooiere huid dan ik ooit heb gehad, de volgende dag zit ik onder de puisten en ontstekingen
pi_149513004
Oef, puisten ja. Waar mijn figuur gespaard wordt heeft mijn huid het zwaar. Gelukkig is het geen zomer, benen, rug, nek, niet zo sexy. :{ :{w
pi_149513114
Griep is echt zwaar klote. Ik heb nu inmiddels keelontsteking. Mn lijf werkt het hele lijstje gewoon maar in een keer af :')

Gelukkig is manlief thuis (aan het werk) en hij neemt de zorg voor de kinderen en alles nu op zich. Kan ik goed uitrusten. Heel fijn! :)
  maandag 9 februari 2015 @ 17:29:51 #248
140412 Danaa
🍎
pi_149513591
Ik ook 'ik word moeder' gekeken de afgelopen week. De tranen gingen heul hard hier!
Het duurt niet lang meer... zin in maar ook spanning.

Hier op dit moment een hele drukkkkke baby!

McLaura, we zijn benieuwwwd!

Vind je de bevalling eng J0ycie?
  maandag 9 februari 2015 @ 17:30:37 #249
140412 Danaa
🍎
pi_149513619
quote:
13s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Vlindur het volgende:
Griep is echt zwaar klote. Ik heb nu inmiddels keelontsteking. Mn lijf werkt het hele lijstje gewoon maar in een keer af :')

Gelukkig is manlief thuis (aan het werk) en hij neemt de zorg voor de kinderen en alles nu op zich. Kan ik goed uitrusten. Heel fijn! :)
Beterschap!
Ook voor alle andere die niet topfit zijn.
pi_149513890
Ludann, wat fijn dat je ze gezien hebt.

Starbuck *O* Er zit echt wat in je buik ;)
  maandag 9 februari 2015 @ 17:57:43 #251
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149514242
Eigenlijk moeten we dit topic dus vol spammen, zodat er bij McLaura iets achter haar naam kan :)
pi_149514277
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:07 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik probeer alles wat met de bevalling te maken heeft te vermijden :P

Nee, heb het programma nog nooit gezien. Op welke zender komt het?
Was op rtl 8 dacht ik, alleen vorige week elke dag, maar nu de herhalingen.
  maandag 9 februari 2015 @ 18:02:27 #253
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149514338
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:57 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Eigenlijk moeten we dit topic dus vol spammen, zodat er bij McLaura iets achter haar naam kan :)
Yes, nog maar 48 posts!
Semper frakkin fi!
pi_149514359
Nog 47....
pi_149514362
quote:
Is goed hoor! :)
pi_149514647
Vandaag bij de fysiotherapeute geweest omdat mijn bekken pijn deden. Resultaat: ik mag niks meer tillen of sjouwen. Gewoon, niet. Dat gaat de komende twee maanden nog wat welwillendheid vragen van mijn collega's...
  maandag 9 februari 2015 @ 18:17:13 #257
409579 LuDann
All the way
pi_149514776
Ik help ook wel even mee met topic volspammen hoor!

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

dan moet het wel binnen nu en vier weken :P

Moet wel lukken toch? :)

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:36 schreef L-E het volgende:
Hier ook Noord-Holland, dus als het haalbaar is en ik een dreumes mee mag nemen zie ik een meet wel zitten ^O^
Natuurlijk mogen dreumesjes mee. O+

Zal ik een apart topic openen voor een Noord-Holland meet of gewoon hier bespreken?
pi_149515043
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:16 schreef Fannetje het volgende:

Hier dus ook pas net dingen rond hoor. Zeker niet alles af met 37 weken ;). Het vervelende is vooral dat je zelf steeds minder kan doen met groeiende buik. En beterschap!

Nagels zijn geknipt, boxkleed en wiegdekentje gewassen, badkamer geschrobd, slaapkamer gestofzuigd, de matrasbeschermer ligt op het bed. Best een productief dagje! :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149515204
De matrasbeschermer kraakt idd vreselijk! Ik heb hem nu rondom vastgetaped met ducttape, ik hoop dat dat wat helpt...

LuDann, apart topic is misschien wel handiger!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149515225
Beterschap Fannetje en Vlindur!

Luna heb je fysiek werk? Balen dat je niets mag tillen, ik geloof dat je met bekkenpijn redelijk rap gestraft wordt als je teveel doet.

Hier is ook nog lang niet alles af met 35 weken. De meubels staan, maar er moet nog wel wat gebeuren de komende weken.

LuDann direct nadat ik je vraag zag of ik ook zo'n kluns ben gooide ik mijn thee over mijn bureaustoel. Onnodig om te zeggen dat ik een kluns ben denk ik?

Lekkere productieve dag Phaidra!
pi_149515305
Goed bezig Phaidra!

Bij m'n dochter hadden we ook pas rond de 35 weken alles klaar hoor, dus eigenlijk maak ik me ook nog niet zo'n zorgen.

Vervelend zeg Lunapuella, ik neem aan dat je collega's het wel zullen begrijpen. Zo help ik al weken niet meer mee met het klaarzetten of opruimen van de gymzaal en daar hoor ik niemand over klagen.
pi_149515314
Even teruglezen en dit vond ik belangrijk:

LuDann: ik ben blij dat je begrijpt waarom je oma keuzes maakt. Welke keuze ze maakt is natuurlijk aan haar, maar het is heel fijn om te begrijpen waarom ze voor iets kiest.

Skoap: Gefeliciteerd met je goede MvM-streepjes! Mooi moment is dat, én voor een goed doel!

Starbuck: Gefeliciteerd met je goede termijnecho! Geen pinda meer, maar een mensje!

Malteser: Goed dat je mee gaat doen aan MvM, het is belangrijk voor mensen (zoals ik ;) ) maar ik snap je gevoel. Ik hoop dat het goed blijft gaan, ook al doe je mee met MvM.

Risu: Meldplicht *O*

McLaura: Nog maar 1,5 pagina tot het topic vol is... Ik ben zo benieuwd! Fijn dat verder alles helemaal goed was. Ik gok op een meisje ;)

Fannetje: Ik denk soms: we hebben alles wel heel vroeg geregeld, misschien moet ik er wat relaxter in zijn. Maar toch wil ik graag alles af hebben voor 32 weken. Weet niet waarom, is mijn gevoel...

Vlindur: bah, keelontsteking. Beterschap :*

@meet in NH: dat is veul te ver weg, dus helaas voor mij. Maar foto's zijn altijd welkom!

@matrasbeschermer: wij hebben hem er vast onder liggen, omdat we allebei denken dat onze baby eerder komt. Toen gingen we het bed weer verschonen en lag al het plastic op 1 hoopje bij onze voeten :') Werkt dus ontzettend goed :')

Update van mijn kant: Vanmorgen 32 weken-echo gehad (ben 31+1) voor de niertjes. Die waren met 20 weken te groot, nu waren ze perfect. Morgen naar de gyn voor het vruchtwater, er was een plekje voor een afspraak. Ben erg benieuwd, kreeg vandaag ook weer te horen dat ik teveel vruchtwater heb. De baby loopt nog 1,5 week voor op groei ongeveer. Ik ben erg nieuwsgierig naar wat de gyn te zeggen heeft.
pi_149515368
Oh en die matrasbeschermer heb ik destijds 2 dagen op bed gehad en daarna weggegooid. Deed geen oog dicht! Heb toen een aantal dikke handdoeken op het matras gelegd, dat zou het meeste ook wel moeten tegenhouden. En in het ergste geval kopen we wel een nieuwe matrastopper ;)
pi_149515496
Fijn dat de niertjes goed waren MC!

Ik moet er niet aan denken dat het kamertje hier nog niet klaar is met 30+ weken. Maar ik weet dan ook wat er hier nog moet gebeuren en hoe hoog ons klustempo ligt. :')
pi_149515530
Wij hebben nu vuilniszakken (ongebruikt uiteraard ;) ) vastgetapet onder de matrasbeschermer liggen en daaroverheen dan weer een laken. Ik wilde eigenlijk de waterdichte matrasbeschermer bij ikea halen, maar die kan ik niet meer vinden.

Wat gaan ze doen als ook de gyn vindt dat je teveel vruchtwater hebt Cactus? Je bent al getest op suiker toch?
pi_149515540
Fijn dat de niertjes nu mooi op schema lagen, cactus! Ik ben benieuwd of je gelijk krijgt en de baby te vroeg komt.

Ik heb donderdag een groei/Liggingsecho. Ben wel benieuwd! Bij m'n dochter had ik om de haverklap echo's, dat is bij de verloskundige natuurlijk niet, dus dat is wel even wennen.
pi_149516035
quote:
Volgens mij staat het er al :o O+

pi_149516036
Fijn van de niertjes mwCactus!

Wij moeten 6 maart voor de zelfde echo (hoewel, nierbekken hier, niet de nieren zelf), maar het schijnt heel veel voor te komen. Ben wel blij dat alles zo goed in de gaten gehouden wordt.
pi_149516218
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:42 schreef Cholula het volgende:
Wij hebben nu vuilniszakken (ongebruikt uiteraard ;) ) vastgetapet onder de matrasbeschermer liggen en daaroverheen dan weer een laken. Ik wilde eigenlijk de waterdichte matrasbeschermer bij ikea halen, maar die kan ik niet meer vinden.

Wat gaan ze doen als ook de gyn vindt dat je teveel vruchtwater hebt Cactus? Je bent al getest op suiker toch?
Vuilniszakken zijn ook slim ja! Zo'n klein stukje plastic gaat straks echt niet helpen tegen die vloedgolf aan vruchtwater die er bij mij uit gaat komen ;)

Ik weet niet wat het plan wordt. Suiker had ik inderdaad niet en de baby heeft (voor zover ze weten) geen afwijkingen. Ik hoor het morgen wel.

Ik zie bij McLaura een jongetje staan! Gefeliciteerd! Die zijn leuk :D
pi_149516317
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:56 schreef Selvaria het volgende:
Fijn van de niertjes mwCactus!

Wij moeten 6 maart voor de zelfde echo (hoewel, nierbekken hier, niet de nieren zelf), maar het schijnt heel veel voor te komen. Ben wel blij dat alles zo goed in de gaten gehouden wordt.
Grote niertjes schijnt heel veel voor te komen bij jongetjes en was ook absoluut geen reden tot bezorgdheid zeiden ze meteen. Ik vond het een mooie reden om een keer extra naar mijn kindje te mogen kijken :)
pi_149516368
Precies, lekker gluren! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 februari 2015 @ 19:05:51 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149516428

pi_149516452
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik zie bij McLaura een jongetje staan! Gefeliciteerd! Die zijn leuk :D
Jaaaaa!!! Kyara heeft het voor me gewijzigd, we waren allebei benieuwd hoe lang het zou duren voor het op zou vallen :) 4 uren maar ;)
  maandag 9 februari 2015 @ 19:07:58 #274
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_149516522
Een dikke handdoek was hier ook voldoende geweest om de plens vruchtwater niet het matras te laten verknallen.

De tweede keer was ik vakkundig het bed uit gesprongen voordat het uberhaupt het matras besmeurde ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_149516608
Een jongetje! Leuk McLaura! *O*
  maandag 9 februari 2015 @ 19:11:53 #276
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149516673
Jongensboks, McLaura! Had je een voorgevoel?
pi_149516686
Oh! Een jongetje! Leuk McLaura!
Toch maar goed dat ik de Lipfish jumpsuits niet voor je achter heb gehouden dan! ;)
pi_149517060
Ja, redelijk fysiek werk. De echt zware taken heb ik recent al laten vallen (achteraf gezien iets te laat), maar er blijft toch nog wat sjouwwerk over. Gelukkig heb ik over het algemeen wel begripvolle collega's, dus denk dat het wel goed komt.
pi_149517186
Een jongetje! *G*
pi_149517333
Een jongetje O+ *O*

Wij hebben zo een pretecho, even lekker gluren O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149517408
Een jongetje O+ O+
  maandag 9 februari 2015 @ 19:33:48 #282
409579 LuDann
All the way
pi_149517480
Een jongetje, wat leuk! O+

MwCactus: wat fijn dat de niertjes weer goed op schema lopen. :Y

Wat leuk Klumsy, pretecho. Veel plezier!

Matrasbeschermers: wij willen een nieuw matras kopen, dus we laten dit matras er sowieso opliggen tot na de bevalling. Maakt niet uit als het vies wordt, is toch een k*tmatras. :7 Was een echte miskoop, hebben hem pas een jaar.

Ik denk wel dat we het nieuwe matras vast in huis halen zodat dat erop kan zodra ik terug ben uit het ziekenhuis.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 februari 2015 @ 19:36:26 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149517569
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:33 schreef LuDann het volgende:
Ik denk wel dat we het nieuwe matras vast in huis halen zodat dat erop kan zodra ik terug ben uit het ziekenhuis.
wacht dan nog even tot je gestopt bent met vloeien .. zou zonde zijn als er achteraf alsnog vlekken in komen ;)

pi_149517591
Een jochie voor McLaura! O+

Perfecte niertjes bij MsCactus! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149517630
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Update van mijn kant: Vanmorgen 32 weken-echo gehad (ben 31+1) voor de niertjes. Die waren met 20 weken te groot,
*O* *O*
pi_149517668
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:11 schreef Mariposas het volgende:
Jongensboks, McLaura! Had je een voorgevoel?
Ja, en het klopte!
pi_149517771
MsLaura, nog zon leuke knul!!! Leuk joh!
  maandag 9 februari 2015 @ 19:43:37 #288
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149517866
Goede echo voor mevrouwcaktus! *O*

En een jongen voor Laura, leuk! O+

Veel plezier Klumsy!
Semper frakkin fi!
pi_149517939
Leuk Klumsy!
pi_149518001
quote:
Eh, hoe dan?
Als dat ook al past ga ik me helemaal niet meer druk maken :)
  maandag 9 februari 2015 @ 19:48:18 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_149518030
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:06 schreef McLaura het volgende:

[..]

Jaaaaa!!! Kyara heeft het voor me gewijzigd, we waren allebei benieuwd hoe lang het zou duren voor het op zou vallen :) 4 uren maar ;)
:D _O-
pi_149518258
En natuurlijk een *O* voor McLaura's jongetje! :D
  maandag 9 februari 2015 @ 19:57:50 #293
409579 LuDann
All the way
pi_149518410
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

wacht dan nog even tot je gestopt bent met vloeien .. zou zonde zijn als er achteraf alsnog vlekken in komen ;)
Goede tip, dank je wel. :Y
  maandag 9 februari 2015 @ 19:59:43 #294
409579 LuDann
All the way
pi_149518478
Ik heb een topic aangemaakt voor een meet, zou diegene die het volgende topic opent zo vriendelijk willen zijn het linkje even in de OP te zetten?

OUD / Noord-Holland meet
pi_149519062
Woooh jongetje! Wat leuk. :D
pi_149519622
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:06 schreef McLaura het volgende:

[..]

Haha geweldig. En wij maar doorposten zodat er een nieuw deel zou komen :D
pi_149519753
Ah, heb ik mijn lolletje ook even gehad ;)
pi_149520362
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:30 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haha geweldig. En wij maar doorposten zodat er een nieuw deel zou komen :D
Ja, want normaal zijn we zo lekker rustig en stil :+
pi_149520376

Leuk McLaura! En fijn dat de SEO ook goed was.

Wij hebben een nogal dure matras, dus daar ligt sinds het einde van de zwangerschap een matrasbeschermer van de IKEA op. Aanrader, ook voor na de bevalling. Voor als je bijvoorbeeld een projectielbraakje krijgt. Of als je denkt "1 minuutje zonder luier kan best!"

Ik wou dat ik van het bestaan van een matrasbeschermer wist toen ik nog studeerde.. :@
pi_149520521
Nou Lau, gooi maar dicht!
pi_149520883
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')