Ze kunnen inderdaad ook hun mond houden en met het zwaard gaan vechten.....quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn hebben sommige tegenwoordig nogal de neiging om de definitie van discriminatie op te rekken om daarmee kritieke geluiden te proberen te onderdrukken. Ik zal de laatste zijn die ontkent dat er discriminatie bestaat, maar de laatste tijd is het bijna een plakplaatje geworden dat op elk willekeurige kritiek wordt geplakt, met name als het om religie gaat.
Religie dat zich in het openbaar begeeft zal zich ook moeten wapenen tegen kritiek en zich niet constant achter het woordje discriminatie verstoppen of iets roepen over dat het kwetsend is. Dat is allemaal iets te makkelijk.
Het zijn ook gewoon Nederlanders. Die wel een andere levenswijze voor ogen hebben maar het zijn/blijven wel gewoon Nederlanders.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef AldnoahGast het volgende:
Mensen die beweren dat die Syrie gangers die zichzelf opblazen geen Nederlanders waren moeten even stoppen met achterlijkheid tonen.
1. Ze zijn geboren en getogen in Nederland en ze hebben een Nederlands paspoort.
2. Ze noemen zichzelf allemaal 'Al-Hollandi' en dat betekent letterlijk 'de Nederlander', waarom identificieren zij zich met Nederland en niet met bijvoorbeeld Marokko? Juist ja.... Ze voelen zich ook Nederlands.
En ze zijn mede mogelijk gemaakt door de slappe houding van Nederlandquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef AldnoahGast het volgende:
Mensen die beweren dat die Syrie gangers die zichzelf opblazen geen Nederlanders waren moeten even stoppen met achterlijkheid tonen.
1. Ze zijn geboren en getogen in Nederland en ze hebben een Nederlands paspoort.
2. Ze noemen zichzelf allemaal 'Al-Hollandi' en dat betekent letterlijk 'de Nederlander', waarom identificieren zij zich met Nederland en niet met bijvoorbeeld Marokko? Juist ja.... Ze voelen zich ook Nederlands.
Als men het niet zeker weet bezigt men doorgaans de criteria licht getint. Tenzij er door daderinformatie bekend is dat ze met een Noord Afrikaans accent spraken.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet echt. Allereerst: Noord-Afrikanen heb je in diverse kleuren en maten. Roemenen hebben soms een Marokkaans voorkomen, waardoor de verwarring snel ontstaat. Het is ook niet voor niets dat Roemenen soms bij moskeeën staan te bedelen. Zelfs Marokkanen zien het verschil soms niet. Ik neem het O.V. dan ook helemaal niet kwalijk verder.
Oei, ik denk dat BNW onvoldoende is. Een psychiater is de enige oplossing.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Als men het niet zeker weet bezigt men doorgaans de criteria licht getint. Tenzij er door daderinformatie bekend is dat ze met een Noord Afrikaans accent spraken.
Maar misschien is dat ook weer een Zionistisch complot van de Roemenen om bewust met zo'n accent te spreken natuurlijk, ik begrijp je bezorgdheid wel een beetje
Wat? Er is geen mogelijkheid om kritiek te pareren met woorden? Of zelfs kritiek die je ervaart als kwetsend of discriminerend te negeren? Dat zijn namelijk de juiste opties die mensen in een vrije maatschappij kunnen gebruiken om daarmee om te gaan. Hoewel ik ook wel een net zwaardduel kan waarderen hoor.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze kunnen inderdaad ook hun mond houden en met het zwaard gaan vechten.....![]()
Daar kan ik me in vinden ja.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:23 schreef betyar het volgende:Ik heb liever dat ze tegengas geven en dat er kritisch naar uitlatingen van mensen wordt gekeken, vooral mensen met een politieke of hoge functie in de maatschappij.
Je kunt hier beter een BNW-user zijn dan een NWS-user is mij net verteld.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oei, ik denk dat BNW onvoldoende is. Een psychiater is de enige oplossing.
Is dat niet ook en vooral een soort statussymbool? Ik kan me zo voorstellen dat een jihadist helemaal uit Holland wat hoger in aanzien staat dan Youssef al Incognito uit Tetuan...quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef AldnoahGast het volgende:
Tegen discriminatie en generalisatie valt niet te discussiëren, zie die PVV-kut in het programma "Rot op naar je eigen land".quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Wat? Er is geen mogelijkheid om kritiek te pareren met woorden? Of zelfs kritiek die je ervaart als kwetsend of discriminerend te negeren? Dat zijn namelijk de juiste opties die mensen in een vrije maatschappij kunnen gebruiken om daarmee om te gaan. Hoewel ik ook wel een net zwaardduel kan waarderen hoor.
fijnquote:[..]
Daar kan ik me in vinden ja.![]()
Tuurlijk is dat interessanter, en je bent dan nóg geloviger omdat je het vrije westen met al zijn luxe en weldaad achterliet om een heilige oorlog te voeren.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat niet ook en vooral een soort statussymbool? Ik kan me zo voorstellen dat een jihadist helemaal uit Holland wat hoger in aanzien staat dan Youssef al Incognito uit Tetuan...
Ik vermoed dat het een poging is om een kaaswinkelketen te starten in die contreien. 'Al-Hollandi' maakt natuurlijk wel meteen duidelijk dat het om kwaliteit gaat.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat niet ook en vooral een soort statussymbool? Ik kan me zo voorstellen dat een jihadist helemaal uit Holland wat hoger in aanzien staat dan Youssef al Incognito uit Tetuan...
Dit.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef ems. het volgende:
Lekker kinderen inzetten en hun reacties in een context plaatsen waar ze zelf niets van begrijpen.
Nee het heeft vooral te maken met de plek waar jij vandaan komt en waar jij je mee identificeert. Sommige noemen zich ook Maghribie terwijl zij ook gewoon in Nederland geboren en getogen zijn, maar om de een of andere reden voelen ze zich toch meer gebonden met Marokko en daarom zie je ze ook daarmee identificeren.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou, een lekker kaasjequote:Op donderdag 5 februari 2015 16:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een poging is om een kaaswinkelketen te starten in die contreien. 'Al-Hollandi' maakt natuurlijk wel meteen duidelijk dat het om kwaliteit gaat.
Het zijn inderdaad altijd de 'Al-Hollandis' die altijd wel een groot aantal Irakese soldaten mee de hel in sleuren. Kwaliteit is Hollandi zeker wel te noemen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een poging is om een kaaswinkelketen te starten in die contreien. 'Al-Hollandi' maakt natuurlijk wel meteen duidelijk dat het om kwaliteit gaat.
Ben jij dat Weert?quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:32 schreef Gilders het volgende:
Walgelijk om die kinderen hier zo voor te misbruiken. Zieke geesten.
Zeker, het is van beide wat. Liever al Maghrebi dan al Vogelaarwijk Velserbroeki, daar kan ik inkomen...quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:31 schreef AldnoahGast het volgende:
[..]
Nee het heeft vooral te maken met de plek waar jij vandaan komt en waar jij je mee identificeert. Sommige noemen zich ook Maghribie terwijl zij ook gewoon in Nederland geboren en getogen zijn, maar om de een of andere reden voelen ze zich toch meer gebonden met Marokko en daarom zie je ze ook daarmee identificeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |