Ah ok bedankt; total noobie hier dus een klein bedrag geïnvesteerd om gewoon even bekend te raken met alles wat er los en vast zit aan crowdfunding. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Annuïtair. Dus elke maand hetzelfde bedrag met een andere verdeling rente/aflossing.
Ik denk (wens der gedachtequote:Op donderdag 5 februari 2015 17:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
In theorie wel. De vraag is of dat in de praktijk ook zo gaat of dat de beoordeling uiteindelijk bij de crowd ligt.
Ik zeg niet dat ik het niet kan missen. Maar als je niet weet wat de toekomst nog brengen gaat (wijzigingen in je leven) dan vind ik 5 jaar lang.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geld wat je niet kunt missen moet je eigenlijk helemaal niet investeren.
Ik vind je argument niet echt sterk. De kans bestaat dat je je geld verliest. Hoe vul je dan die wijziging in je leven in?quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:24 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het niet kan missen. Maar als je niet weet wat de toekomst nog brengen gaat (wijzigingen in je leven) dan vind ik 5 jaar lang.
Een groot bedrag of een groot deel van je vermogen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef OOST het volgende:
Ik vind 5 jaar ook veel te lang. Maarja, je moet wat dus bij GvE en Bondora ga ik soms ook voor een langere looptijd. Op Bondora doe ik dat in principe alleen bij mensen met Scandinavische afkomst.
Omaraha daar heb ik me aangemeld en nu 5 kortlopende leningen ingeschreven. 6 maanden looptijd. Dat heb ik ook als max ingesteld. Omaraha bevalt me wel, het hele systeem van geautomatiseerd beleggen werkt daar anders dan bij Bondora (de lener zoekt uit de aanbieders (investeerders) degenen met de laagste rente) waardoor de rentes wat realistischer zijn als het om terugbetalen gaat. Bij Bondora doe ik alles handmatig vanwege de vele Spaanse wanbetalers. Bij Omahara wacht ik een paar maanden en als t dan nog bevalt zet ik er een groot bedrag op en dan heb ik er in principe geen omkijken meer naar.
Een groot bedrag en een klein deel van mijn vermogenquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een groot bedrag of een groot deel van je vermogen?
We wachten op het eerste horeca project dat als incentive een Fok! borrel wil faciliterenquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:47 schreef bleyenburg het volgende:
Is er trouwens al een FOK! crowdfund leden borrel dinges in de maak?
ik ben benieuwd naar je ervaring met omaraha. Ik krijg daar in elk geval nog geen pincode gesms-t dus dat begint al niet best ;-)quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef OOST het volgende:
Ik vind 5 jaar ook veel te lang. Maarja, je moet wat dus bij GvE en Bondora ga ik soms ook voor een langere looptijd. Op Bondora doe ik dat in principe alleen bij mensen met Scandinavische afkomst.
Omaraha daar heb ik me aangemeld en nu 5 kortlopende leningen ingeschreven. 6 maanden looptijd. Dat heb ik ook als max ingesteld. Omaraha bevalt me wel, het hele systeem van geautomatiseerd beleggen werkt daar anders dan bij Bondora (de lener zoekt uit de aanbieders (investeerders) degenen met de laagste rente) waardoor de rentes wat realistischer zijn als het om terugbetalen gaat. Bij Bondora doe ik alles handmatig vanwege de vele Spaanse wanbetalers. Bij Omahara wacht ik een paar maanden en als t dan nog bevalt zet ik er een groot bedrag op en dan heb ik er in principe geen omkijken meer naar.
Obv stats zijn leningen uit Estland het beste (thuismarkt).quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:49 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik ben benieuwd naar je ervaring met omaraha. Ik krijg daar in elk geval nog geen pincode gesms-t dus dat begint al niet best ;-)
Naar Bondora is een klein bedrag onderweg. Dank voor tip: alleen scandinaviers dus
Dan zou ik daarbovenop nog gaan voor hoogopgeleide vrouwen met leeftijd 25-45 ongeveer (op zich ook wel logisch als je erover nadenkt)! Vrouwen scoren beter dan mannen, zitten onder het gemiddelde percentage defaults.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:53 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Obv stats zijn leningen uit Estland het beste (thuismarkt).
Ik heb er nu op dit moment uitstaan 11,5k en totaal terug ontvangen aan rente en aflossing 4,9k waarvan ongeveer 860 euro aan rente.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:27 schreef leolinedance het volgende:
Op dit moment ¤17,5k geïnvesteerd en ¤3,5k ontvangen. Maar dat ontvangen gaat uiteraard wel steeds harder nu.
Vond gevoelsmatig de laatste tijd de projecten maar matig, maar zie net dat ik toch al weer > ¤1500,- heb ge(her)investeerd dit jaar. Niet te overmoedig worden
loop je dan geen valutarisico?quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:04 schreef Zith het volgende:
Ik heb nu na 2.5 maanden 4% ' net-yield' bij Trustbuddy en Denemarken als target-country.
Jawelquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |