quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:43 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De TS mag dat in twijfel trekken, niks mis mee. Het gaat mij alleen de manier waarop. Hij schets het beeld dat er een monteurtje is geweest die naar zijn idee half werk geleverd heeft. Zo praat hij er tenminste over. aan dat soort mensen irriteer ik mij mateloos. Vraag dan om uitleg, een beetje monteur wil je met alle plezier uitleggen hoe het werkt. Kan je alsnog in overleg gaan. Ik ben ook van mening dat de TS de monteur niet begrijpt en dat hij alleen wil horen wat hij zelf denkt te hebben geconstateerd, namelijk dat het probleem in de ketel zit. En jij hebt gelijk, met zo'n klant heb ik in real live te maken gehad, ik kwam daar als 2e monteur binnen, nadat mijn collega het probleem niet kon vinden. Die vent zegt gelijk: " ah, hopen dat dit monteurtje het wel kan vinden". Ik laat mij geen monteurtje noemen, jij hebt een probleem, niet ik. Heb het probleem wel kunnen verhelpen. Kon nog geen bedankje van af, de arrogante zak.
Jij snapt het juist wel, als het 30 graden is krijgen zelfs de vuilnismannen hier een blikje fris.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:11 schreef Leandra het volgende:
Ik snap dat niet, wie hier aan t werk is krijgt koffie (of thee, of fris), en meestal nog koekjes ook.
Gelukkig zijn er nog mensen die ons werk kunnen waarderen. Voor dat soort klanten doe je graag wat extra's.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:11 schreef Leandra het volgende:
Ik snap dat niet, wie hier aan t werk is krijgt koffie (of thee, of fris), en meestal nog koekjes ook.
zelfs de vuilnismannen, waarom zelfs?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Jij snapt het juist wel, als het 30 graden is krijgen zelfs de vuilnismannen hier een blikje fris.
Omdat er nog steeds veel mensen erg blij zijn dat zij dit werk willen doen.quote:Op zondag 8 februari 2015 01:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
zelfs de vuilnismannen, waarom zelfs?
Wow... Wij hebben 3 december een nieuwe gasmeter gekregen en vanmorgen stond ie op 358 kuub.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:54 schreef Leandra het volgende:
395 kuub van 7 januari tot 7 februari, en dat met een dagtemperatuur van 19.5 graden doordeweeks en 20 's avonds en in het weekend... ik durf niet eens te denken hoeveel kuub dat zou zijn geweest bij 22 graden
Zolang ze werken volgens onze regels zal ik de laatste zijn die er moeite mee heeft.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:26 schreef Barrah het volgende:
Monteurs die de kunde van allochtone collega's puur beoordelen op hun afkomst zijn net zo oppervlakkig als klanten die uit de hoogte doen. Maar mooi dat TS er alsnog uit is gekomen.
Hier de hele dag iemand thuis en een 2-kapper van 160m2 uit 1971.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:30 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Wow... Wij hebben 3 december een nieuwe gasmeter gekregen en vanmorgen stond ie op 358 kuub.
Daar moet ik wel bij vermelden dat ik onregelmatig werk. Het gebeurt vaak dat de kachel zowat de hele dag uit staat, maar hij staat ook wel de hele dag aan. dagtemp hebben wij op 18.5 C en nacht op 16.5 C. Bij de NO wind van de afgelopen dagen koelt het dan ook daadwerkelijk af tot 16.5.
(rijtjeswoning uit 1982).
Same here... Schoonouders zaten afgelopen maand op iets van 500 kuub. Vrijstaand huis uit de jaren 20, zonder spouw muur en noemenswaardige isolatie.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ik moet er nog steeds niet aan denken wat het zou zijn geweest met 22 graden.
Wij hebben het huis van mijn ouders gekocht en mijn moeder hield de verbruikscijfers ook bij (vanaf 1980quote:Op zondag 8 februari 2015 10:41 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Same here... Schoonouders zaten afgelopen maand op iets van 500 kuub. Vrijstaand huis uit de jaren 20, zonder spouw muur en noemenswaardige isolatie.
Doe je het netjes. 22 graden, moet er niet aan denken, dan loopt het zweet je door de bilnaad...quote:Op zondag 8 februari 2015 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier de hele dag iemand thuis en een 2-kapper van 160m2 uit 1971.
Dus al met al is het niet eens een heel schandalig verbruik![]()
Maar ik moet er nog steeds niet aan denken wat het zou zijn geweest met 22 graden.
Wat wil je nou horen?quote:Op zondag 8 februari 2015 01:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
zelfs de vuilnismannen, waarom zelfs?
Om te beginnen is 22 graden belachelijk warm. Daarbij is het compleet zinloos om te kijken naar het energieverbruik voor het opwarmen, je moet kijken naar het energieverbruik om de constante temperatuur te behouden. Dus niet het moment waarop je 50 ton (!!) beton 2 graden moet opwarmen...quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:16 schreef Sarahtje2014 het volgende:
We spreken hier over een temperatuur van 22 graden, die alleen al 1 m3 per uur verbruikt en dat is exorbitant.
Hoi en nee, dat was toch al duidelijk, dus hou daar nou mee op.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:10 schreef Sarahtje2014 het volgende:
Hoi,
Ik weet niet of ik onze modulerende ketel mag vergelijken met die van mijn dochter
Dat hoort bij de tapwaterfunctie ja, wordt meestal ''comfort'' stand of iets dergelijks genoemd. Het houdt in dat je tapwaterfunctie 24/7 een voorraad warm water heeft, wat dus veel energie kost.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:10 schreef Sarahtje2014 het volgende:
Hoi,
De ketel staat 's nachts niet aan.
CVBoer, wat bedoel je met warmhoudfunctie?
Is dit het zelfde als de tapwater functie?
Wij hebben trouwens zelf een roundmodulation thermostaat, werkt inderdaad prima.
met de warmhoudfunctie op de intergas heb je de keuze uit drie modie: 1. aan: de tapspiraal wordt 24/7 op temperatuur gehouden. 2. Eco, deze stand bepaalt aan de hand van het verleden wanneer deze moet opwarmen. 3. Uit. Spreekt voor zich.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:10 schreef Sarahtje2014 het volgende:
Hoi,
De ketel staat 's nachts niet aan.
CVBoer, wat bedoel je met warmhoudfunctie?
Is dit het zelfde als de tapwater functie?
Wij hebben trouwens zelf een roundmodulation thermostaat, werkt inderdaad prima.
Klipper,
Ik weet niet of ik onze modulerende ketel mag vergelijken met die van mijn dochter, maar het zijn beide modulerende ketels van Intergas.
Onze ketel gaat wel echt uit gedurende de dag.
Hij verwarmt naar 22 graden en slaat geheel uit, om daarna (ongeveer 20 minuten) even aan te gaan.
Zoals gezegd bij onze dochter brandt deze constant.
Zij het waarschijnlijk wel op laaglast.
Groet Rico
Ho even, ik heb de kunde van de desbetreffende monteur niet aan de kaak gesteld, daar heb ik keurig aangegeven dat de taalbarriere een groot probleem kan zijn en de verschillen tussen de landen onderling waardoor ik zo'n monteur niet in huis zou halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:26 schreef Barrah het volgende:
Monteurs die de kunde van allochtone collega's puur beoordelen op hun afkomst zijn net zo oppervlakkig als klanten die uit de hoogte doen. Maar mooi dat TS er alsnog uit is gekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |