abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149420892
K&W / CV Optimalisatie & onderhoud

Ach dat maakt mij niet veel uit, ik vindt het belangrijker dat de kamers een constante temperatuur hebben, wat nu niet het geval is.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 15:49:52 #27
436963 Sarahtje2014
Technisch geïnteresseeerde.
pi_149422314
CvBoer,

Je moet lezen, ik heb die conclusie niet getrokken, dat heeft Intergas gedaan.
En bovendien geef je zelf toe, dat de ketel niet blijvend hoort te branden, wat deze ketel WEL doet!!!!

Je noemt mij 'mijnheer de TS', die een ongefundeerde conclusie trekt, maar valt vervolgens ook de monteur af, dit is een controverse.

Ik mag geen twee huizen met elkaar vergelijken, dat zou zo zijn, als er twee dezelfde ketels in zouden staan, maar wat ik heb proberen te zeggen, is, dat de ketel die wij hebben, een slechter rendement geeft, dan de HRE.
Ook dit is een uitspraak van Intergas en niet van mijnheer de TS.

Verklaar dan ook eens, waarom onze ketel, die ook de kleinste is, wel zuinig is bij 22 graden??

Ik dank u allen voor de bijdrage, vooral de heer Kipper.

Mijn advies aan CVboer; lezen en nadenken voordat je ongenuanceerd schrijft

Verder mag u mij uitschrijven van deze site.

Rico

P.S. de heer CV boer, doet zijn naam eer aan.

Goed weekend, Rico
pi_149422673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:49 schreef Sarahtje2014 het volgende:
CvBoer,

Je moet lezen, ik heb die conclusie niet getrokken, dat heeft Intergas gedaan.
En bovendien geef je zelf toe, dat de ketel niet blijvend hoort te branden, wat deze ketel WEL doet!!!!

Je noemt mij 'mijnheer de TS', die een ongefundeerde conclusie trekt, maar valt vervolgens ook de monteur af, dit is een controverse.

Ik mag geen twee huizen met elkaar vergelijken, dat zou zo zijn, als er twee dezelfde ketels in zouden staan, maar wat ik heb proberen te zeggen, is, dat de ketel die wij hebben, een slechter rendement geeft, dan de HRE.
Ook dit is een uitspraak van Intergas en niet van mijnheer de TS.

Verklaar dan ook eens, waarom onze ketel, die ook de kleinste is, wel zuinig is bij 22 graden??

Ik dank u allen voor de bijdrage, vooral de heer Kipper.

Mijn advies aan CVboer; lezen en nadenken voordat je ongenuanceerd schrijft

Verder mag u mij uitschrijven van deze site.

Rico

P.S. de heer CV boer, doet zijn naam eer aan.

Goed weekend, Rico
Omg ze bestaan ook echt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2015 @ 16:12:01 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149422867
Vergeet ook niet dat 75-80% van je jaarlijkse gasverbruik in de winter plaatsvindt. Het is logisch dat je in deze periode veel gas verbruikt, het is winter. Grofweg heb je 6 stookmaanden en 6 maanden waarin je veel minder gas verbruikt.

Wat voor huis is het nu eigenlijk? Of heb ik daar overheen gelezen? En hoe oud is het huis?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149423377
Ik zou gewoon even afwachten wat je in een vol jaar verbruikt. Zit er een afwijking in van meer dan 20% t.o.v. eerdere jaren, dan zou er wat aan de hand kunnen zijn. Maar waarschijnlijk houdt de genoemde ketel gewoon een buffervat op temeperatuur of staat ie te moduleren (en dan brand ie dus continu).
pi_149425383
Als ik het verdere verhaal van TS leest, dan snap ik de installateur niet of ts snapt de installateur niet.
Als het gasverbruik inderdaad hoger is dan bij de vorige ketel, dan moet er iets aan de hand zijn.

Thermostaat???, zou kunnen, maar zoals opgemerkt waarom gaat de ketel s'nachts dan wel uit.
Welke ruimtethermostaat is er gemonteerd?
In veel thermostaten kun je zien of deze vragend of niet vragend staat.

Dat de nieuwe ketel 3 uur achter elkaar brand is niet erg, zolang dit maar tijdens vraag gebeurt en niet tijdens geen vraag.
Oude ketels gingen op vol vermogen aan, om als de temperatuur bereikt was vol in de remmen te gaan en uit te gaan en bij warmtevraag het hele riedeltje opnieuw, dit op vol vermogen inkomen en uitgaan kost extra energie.

Het mooiste is dat hoe langer de ketel brandt de installatie ook veel zuiniger kan zijn.
S'ochtends heb je de grootste capaciteit nodig om op te warmen en vervolgens heb je heel weinig nodig om het huis op temperatuur te houden, als warmteverlies en warmtelevering met elkaar in evenwicht is, dan blijft de ketel branden, de ketel stopt pas met branden als de warmtelevering hoger is dan het warmteverlies.

Hierop terugkomend, als je ruimtetemperatuur 22 graden is, blijft de ketel doorbranden geef je aan, loopt de ruimtetemperatuur dan ook verder op dan 22 graden?
Indien ja, dan moet de ketel uitgaan normaal gesproken.
Indien nee, hoe wordt er geregeld?
Weersafhankelijk modulerend kan er namelijk voor zorgen dat de ketel dus niet naar de ruimtetemperatuur kijkt, maar naar de minimaal benodigde temperatuur, dit verklaart dan ook waarom de ketel s'nachts wel uitgaat.

Je frustraties t.o.v. sommige users hier is gezien je openingspost onterecht.
Je informatie was erg summier, en gezien die informatie waren veel antwoorden echt niet vreemd.

Wat de installateur betreft welke langs geweest is, is dit iemand die er met de pet naar gooit of hij kan het niet goed genoeg uit leggen waardoor je met vragen blijft zitten.
Zo moeilijk is he niet om te kijken wat de ketel doet met wegvallende warmtevraag.

Welke klemmen zijn aangesloten op de klemmenstrook (nummers 4 t/m 12)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:40:32 #32
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149425431
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:03 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Omg ze bestaan ook echt.
Wie bedoel je?
Share your talent, move the world.
pi_149426177
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:40 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Wie bedoel je?
Wie denk je, die gefrustreerde HBO-er
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:13:04 #34
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149426340
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:04 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

;)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:37:27 #35
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149426965
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:04 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Nou ja, ik ga niet wakker liggen als mij ketel een kuub per uur zou gebruiken. Marja, met zulke absurde maandhuren zou ik ook nerveus worden...
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:18:00 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_149428409
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:17 schreef cvboer2 het volgende:
monteur in twijfel trekt, vind ik op zijn zachtsgezegd behoorlijk decadent over komen.....

sorry hoor maar als of er alleen maar goede monteurs bestaan, waarom zou de TS in dit geval niet mogen twijfelen aan de kundigheid van de monteur.

je bijdrage is verder zinnig, dus ik vergeef het je , en de TS komt inderdaad wat decadent over.
maar deze stelling is minstens zo decadent.
roept de TS misschien het spookbeeld op van een klant waar je zelf mee te maken hebt gehad :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:43:24 #37
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149429206
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:18 schreef dop het volgende:

[..]

sorry hoor maar als of er alleen maar goede monteurs bestaan, waarom zou de TS in dit geval niet mogen twijfelen aan de kundigheid van de monteur.

je bijdrage is verder zinnig, dus ik vergeef het je , en de TS komt inderdaad wat decadent over.
maar deze stelling is minstens zo decadent.
roept de TS misschien het spookbeeld op van een klant waar je zelf mee te maken hebt gehad :)
De TS mag dat in twijfel trekken, niks mis mee. Het gaat mij alleen de manier waarop. Hij schets het beeld dat er een monteurtje is geweest die naar zijn idee half werk geleverd heeft. Zo praat hij er tenminste over. aan dat soort mensen irriteer ik mij mateloos. Vraag dan om uitleg, een beetje monteur wil je met alle plezier uitleggen hoe het werkt. Kan je alsnog in overleg gaan. Ik ben ook van mening dat de TS de monteur niet begrijpt en dat hij alleen wil horen wat hij zelf denkt te hebben geconstateerd, namelijk dat het probleem in de ketel zit. En jij hebt gelijk, met zo'n klant heb ik in real live te maken gehad, ik kwam daar als 2e monteur binnen, nadat mijn collega het probleem niet kon vinden. Die vent zegt gelijk: " ah, hopen dat dit monteurtje het wel kan vinden". Ik laat mij geen monteurtje noemen, jij hebt een probleem, niet ik. Heb het probleem wel kunnen verhelpen. Kon nog geen bedankje van af, de arrogante zak.
pi_149430301
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:43 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

De TS mag dat in twijfel trekken, niks mis mee. Het gaat mij alleen de manier waarop. Hij schets het beeld dat er een monteurtje is geweest die naar zijn idee half werk geleverd heeft. Zo praat hij er tenminste over. aan dat soort mensen irriteer ik mij mateloos. Vraag dan om uitleg, een beetje monteur wil je met alle plezier uitleggen hoe het werkt. Kan je alsnog in overleg gaan. Ik ben ook van mening dat de TS de monteur niet begrijpt en dat hij alleen wil horen wat hij zelf denkt te hebben geconstateerd, namelijk dat het probleem in de ketel zit. En jij hebt gelijk, met zo'n klant heb ik in real live te maken gehad, ik kwam daar als 2e monteur binnen, nadat mijn collega het probleem niet kon vinden. Die vent zegt gelijk: " ah, hopen dat dit monteurtje het wel kan vinden". Ik laat mij geen monteurtje noemen, jij hebt een probleem, niet ik. Heb het probleem wel kunnen verhelpen. Kon nog geen bedankje van af, de arrogante zak.
Ze kijken gewoon neer op mensen die met hun handen werken, kan er zo kwaad van worden.
pi_149431512
aan/uit of modulerende thermostaat?

hoe wordt er gekookt, op gas of elektrische?

is de binnen installatie (gas) afgeperst ?
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_149431573
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:54 schreef badboynova het volgende:
aan/uit of modulerende thermostaat?

hoe wordt er gekookt, op gas of elektrische?

is de binnen installatie (gas) afgeperst ?
Dat denk ik wel, anders was TS wel op het journaal geweest.
pi_149433369
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:43 schreef cvboer2 het volgende:

[..]
Die vent zegt gelijk: " ah, hopen dat dit monteurtje het wel kan vinden". Ik laat mij geen monteurtje noemen, jij hebt een probleem, niet ik. Heb het probleem wel kunnen verhelpen. Kon nog geen bedankje van af, de arrogante zak.
_O-
Welke monteur heeft zoiets niet meegemaakt.....

Ik kwam binnen, draaide me om en ging weer weg.
pi_149433526
Mooi topic :')

TS heeft er duidelijk weinig van begrepen. Voor het rendement is het juist ideaal als de ketel naar een laag vermogen kan moduleren en daar de hele dag op door kan stoken.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:06:04 #43
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149433962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:48 schreef klipper het volgende:

[..]

_O-

Dat zal iedere monteur wel eens meegemaakt hebben. Het zijn vaak van die arrogante mannetjes die menen een hoop wijsheid in pacht te hebben. Zijn ook vaak gepensioneerd en hebben daardoor zeeën van tijd om op het internet rond te hangen waar ze denken een hoop wijsheid vandaan te kunnen halen. Daarnaast zijn ze zo heilig overtuigd van hun eigen wijsheid dat een ander geen gelijk kan hebben.

Dan rest inderdaad maar een ding: omdraaien en weglopen..
pi_149434214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:48 schreef klipper het volgende:

[..]

_O-

Ik oog jong, maar ben van bouwjaar '79. En vaak als ik bij een klant kom zeggen de mensen "de jongen of knul voor de cv is er" en heb hier gewoonlijk geen probleem mee, maar ze moetem niet beginnen met " Hey knul dit is er aan de hand dus je moet dit en dat doen en zo vervangen. Dan ben ik er ook gelijk klaar mee en ben ik ook gelijk de deur uit, en 5 minuten later wordt ik gebeld door de zaak met hoe en wat en dan zeg ik gewoon " meneer/mevrouw heeft geen monteur nodig omdat ze het probleem en de oplossing al zelf hebben vastgesteld en kunnen oplossen, en mij enkel nodig als voetveeg hadden en daar pas ik voor".

Sommige mensen vergeten dat zij zelf hulp ergens voor hebben ingeschakeld of om gevraagd hebben.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:15:02 #45
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149434243
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Mooi topic :')

TS heeft er duidelijk weinig van begrepen. Voor het rendement is het juist ideaal als de ketel naar een laag vermogen kan moduleren en daar de hele dag op door kan stoken.
Ach, hij is zo gefocust op dat ENORME gasverbruik van maar liefst 0,93 m3 per uur dat hij volkomen blind is voor alle argumenten die aangedragen worden.
Wat je ketel per dag verstookt is belangrijk, per uur is totaal niet interssant.

Maargoed, zijn probleem, niet het mijne...
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:27:50 #46
436963 Sarahtje2014
pi_149446032
Ik kijk absoluut niet neer op wie dan ook, maar op een bepaald niveau discussiëren ligt mij beter.
Als ik de indruk bij u allen heb gewekt, dat ik neerkijk op monteurtjes, dan mijn oprechte excuus daarvoor, dit is niet mijn levensstijl.

Nog even naar het laatste bericht van CVBoer2:
Eerder schreef ik, 's morgens gasmeterstand opnemen, zeg om 10 uur, 's avonds gasmeterstand opnemen, delen door aantal gebruiksuren en dan weet je het uurverbruik.

Deze monteur kwam alleen maar om te meten en als je deze man iets vroeg, gaf hij gewoon geen antwoord, dit is echt waar.
Hij was van Poolse afkomst; misschien was dat de reden; taalbarrière??
Hij mat wel een uurverbruik nadat de gevraagde temperatuur was bereikt van 2.2 m3 inb twee uur.
Het enige wat hij zei en later beweerde, was "ik kom hier alleen om te meten en deze HRE ketels horen nadat de gewenste temperatuur is bereikt, te blijven branden op een laaglast!!"

Dit trok ik in twijfel, want dan is er geen sprake van moduleren in de engste zin van het woord.

Omdat ik probeerde mijn boeren verstand te gebruiken, en bevestigd te krijgen of ik gelijk of ongelijk had, heb ik contact gezocht met Intergas Coevorden.

Deze techneut van de helpdesk steunde mij in mijn conclusie; de ketel moet uitgaan als de gevraagde temperatuur is bereikt.
Als deze man het niet meer weet, wie dan wel; had ik tegen deze techneut moeten zeggen, jij hebt het mis??

De thermostaat is er één van Honeywell en heeft een tapwater functie die je aan of uit kunt zetten, (staat uit) en is een z.g.n. modulation thermostaat.
Volgens Intergas is de thermostaat voor 99,99% de oorzaak.

Ik snap de opmerking van velen, als de thermostaat op 16 graden wordt gezet, dan reageert de ketel wel, door uit te gaan, dat vind ik ook raar, maar kan dit niet verklaren.

De temperatuur loopt niet verder op als de 22 graden is bereikt, de ketel blijft wel branden.
Volgens Intergas is dit niet de bedoeling, hij hoort te moduleren (aan/uitgaan,) zo werkt het bij onze ketel ook.
Deze geeft ook de gevraagde temperatuur 22 graden en daarna gaat hij uit.
Om de pakweg 15 á 20 minuten slaat de ketel even aan.
De kamerthermostaat staat constant op de 22 graden.

Hoe de klemmen zijn aangesloten, sorry dat weet ik niet en ik weet ook niet of deze monteur hiernaar gekeken heeft.

Wij zelf hebben nog een modulerende touchscreen thermostaat van Honeywell, maar om die nu te monteren bij onze dochter is gekkenwerk, want zij werken op meest rare tijden.

Als de installateur niet bereid is de thermostaat te vervangen, dan kopen wij er zelf wel één; misschien dan wel een aan/uit thermostaat; of u zegt niet doen, dit werk een modulerende ketel tegen.

Citaat van Klipper: Het mooiste is dat hoe langer de ketel brandt de installatie ook veel zuiniger kan zijn.
Wil je me dit uitleggen Klipper ik begrijp dit niet.

Fijn weekend allemaal en drink niet te veel, dat doen wij wel voor jullie.

Groet Rico
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:49:51 #47
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149446462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:27 schreef Sarahtje2014 het volgende:
Ik kijk absoluut niet neer op wie dan ook, maar op een bepaald niveau discussiëren ligt mij beter.
Als ik de indruk bij u allen heb gewekt, dat ik neerkijk op monteurtjes, dan mijn oprechte excuus daarvoor, dit is niet mijn levensstijl.

Nog even naar het laatste bericht van CVBoer2:
Eerder schreef ik, 's morgens gasmeterstand opnemen, zeg om 10 uur, 's avonds gasmeterstand opnemen, delen door aantal gebruiksuren en dan weet je het uurverbruik.

Deze monteur kwam alleen maar om te meten en als je deze man iets vroeg, gaf hij gewoon geen antwoord, dit is echt waar.
Hij mat wel een uurverbruik nadat de gevraagde temperatuur was bereikt van 2.2 m3 inb twee uur.
Het enige wat hij zei en later beweerde, was "ik kom hier alleen om te meten en deze HRE ketels horen nadat de gewenste temperatuur is bereikt, te blijven branden op een laaglast!!"

Dit trok ik in twijfel, want dan is er geen sprake van moduleren in de engste zin van het woord.

Omdat ik probeerde mijn boeren verstand te gebruiken, en bevestigd te krijgen of ik gelijk of ongelijk had, heb ik contact gezocht met Intergas Coevorden.

Deze techneut van de helpdesk steunde mij in mijn conclusie; de ketel moet uitgaan als de gevraagde temperatuur is bereikt.
Als deze man het niet meer weet, wie dan wel; had ik tegen deze techneut moeten zeggen, jij hebt het mis??

De thermostaat is er één van Honeywell en heeft een tapwater functie die je aan of uit kunt zetten, (staat uit) en is een z.g.n. modulation thermostaat.

Ik snap de opmerking van velen, als de thermostaat op 16 graden wordt gezet, dan reageert de ketel wel, door uit te gaan, dat vind ik ook raar, maar kan dit niet verklaren.

De temperatuur loopt niet verder op als de 22 graden is bereikt, de ketel blijft wel branden.
Volgens Intergas is dit niet de bedoeling, hij hoort te moduleren (aan/uitgaan,) zo werkt het bij onze ketel ook.

Hoe de klemmen zijn aangesloten, sorry dat weet ik niet en ik weet ook niet of deze monteur hiernaar gekeken heeft.

Wij zelf hebben nog een modulerende touchscreen thermostaat van Honeywell, maar om die nu te monteren bij onze dochter is gekkenwerk, want zij werken op meest rare tijden.

Als de installateur niet bereid is de thermostaat te vervangen, dan kopen wij er zelf wel één; misschien dan wel een aan/uit thermostaat; of u zegt niet doen, dit werk een modulerende ketel tegen.

Citaat van Klipper: Het mooiste is dat hoe langer de ketel brandt de installatie ook veel zuiniger kan zijn.

Groet Rico
Deze post verhelderd een hoop! De tonatie ervan klinkt ook een stuk vriendelijker.
Ik begrijp nu ook de aversie tegen de monteur.

Als de thermostaat zijn temperatuur heeft bereikt hoort de ketel uit te gaan.
Ik voel mij zo vrij om je vraag aan Klipper te beantwoorden: als een ketel langere tijd op een laag vermogen brandt is dit gunstig voor de temperatuur van de rookgassen. Hoe kouder deze zijn, des te beter het rendement. Voor een goed rendement moeten deze kouder zijn dan 55 graden.
Aan deze grafiek kan je mooi zien wat de relatie tussen een rookgastemperatuur en het rendement is:

En daar doelt Klipper op: als een ketel voor langere tijd op een laag pitje brandt, is dat gunstig voor het gasverbruik.

Een aan/uit regeling monteren op een modulerende ketel is gewoon zonde, koop dan een Honeywell round modulation, het meest simpele model, maar werkt prima. De warmhoudfunctie is op de ketel ook uit te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door cvboer2 op 07-02-2015 14:58:35 ]
pi_149447062
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:27 schreef Sarahtje2014 het volgende:

Sorry hoor, maar je woont toch in Nederland, als je in Polen woont dan snap ik dat je een Poolse installateur laat komen.
Ieder land heeft zijn eigen regels m.b.t. installaties.
Ik durf echt niet te zeggen of het poolse model van intergas hetzelfde werkt als het nederlandse model.
Er kunnen juist meer of juist minder beveiligingen inzitten.
quote:
Zoals gezegd, dat zegt niets.
quote:
Je gaf eerder aan dat de beste man uit Polen kwam, dus bedoelde die man dat ook, of is het de taalbarriere waardoor hij dingen anders zegt dan dat hij bedoeld?
quote:
Moduleren is regelen tussen vollast en laaglast, als de ketel continue op laaglast brandt, kan dit nog steeds onderdeel van moduleren zijn.
Uit gaan is geen vorm van moduleren maar een vorm van of ruimtetemperatuur bereikt, ketelwatwrtemperatuur bereikt of van een aan/uit functie.
quote:
Achter de telefoon weten ze vaak ook niets, je komt namelijk als consument niet in hesprek met de technische dienst van intergas.
quote:
Zoals eerder gezegd waarschijnlijk geen techneut.
Wat wel klopt is dat de ketel uit moet gaan als de temperatuur bereikt is, hoewel sommige thermostaten en ketels hier ook nog een afwijking in hebben door er een kleine plus op te gooien, in dat geval gaat de ketel iets later uit of juist niet wanneer de temperatuur binnen die tijd weer zakt.
quote:
Ik en anders cv boer, en zo lopen er nog wel enkele anderen hier.
quote:
Juiste type is benodigd en aansluitklemmen in toestel om hier iets over te zeggen.
quote:
Het is altijd de schuld van een ander.......
quote:
En welke verklaring gaf intergas hiervoor?
Misschien bellen met honeywell, maar die zal aangeven dat het voor 99,99% aan de ketel ligt.....
Waar heb ik dat eerder gehoord :?
quote:
Volgens Intergas is dit niet de bedoeling,
Fout, in dit geval behoort hij wel te blijven branden, hij moet uitgaan als de temperatuur hoger wordt.
22 graden instellen op een modulerende thermostaat zorgt er gewoon voor dat hij bij die temperatuur nog steeds werkt, maar zodra de temperatuur 22,1 dreigt te worden dan pas uitgaat. ( waarschijnlijk zit er een schakeldifferentie in van 0,2 en werkt de ketel dus tot 22,2 en blijft uit tot 21,8.
quote:
hij hoort te moduleren (aan/uitgaan,)
Fout, moduleren is wat anders dan aan/uitgaan.
Moduleren is proberen om zolang mogelijk te blijven branden.
Aan/uitgaan is in het algemeen een hoger gasverbruik.
Vergelijk het met een auto.
Twee auto's van hetzelfde type met gelijke tankinhoud.
Auto A gaat vanuit stilstand met vol gas weg om vervolgens na 1000 meter vol te remmen en dit vervolgens iedere keer te herhalen totdat hij 30 kilometer af gelegd heeft.
Auto B geeft vanuit stilstand wel vol gas, maar gaat vervolgens terugregelen om toch tegelijkertijd met auto A op plaats van bestemming te komen.
Welke auto heeft meer brandstof verbruikt? A of B?
quote:
zo werkt het bij onze ketel ook.
Lijkt erop dat jullie dus een aan/uit thermostaat hebben, of er is meer overschot aan warmte.
Meer overschot aan warmte heb je bijvoorbeeld wanneer je ketel zeg in laaglast 6 kW levert en je hebt bijvoorbeeld maar 3 kW nodig, dan kan de ketel hier niet op moduleren en zal min of meer als een aan/uit gaan werken.
Heb je ketel 6 kW als minimumlast en je hebt 6 of keer nodig, dan zal de ketel blijven werken.
quote:
Tja een goede konteur zou hier zeker naar geken hebben, maar zoals je al aangaf is de monteur een Pool en zal zodoende weinig van de regelgeving in Nederland af weten.
quote:
Ook hier geld welk type exact.
Veel honeywell thermostaten zijn namelijk helemaal niet modulerend maar adaptief en werken eigenlijk als een aan/uit thermostaat, het verschil is alleen dat de thermostaat de ketel ondanks warmtevraag toch uitschakelt, ofwel hij laat de ketel vaker uit en aan gaan om zo het gevoe van moduleren te verkrijgen.
quote:
Vraag blijft ligt het aan de thermostaat of niet....
Als deze niet defect is, dan zal de installateur deze in ieder geval niet kosteloss willen vervangen.
quote:
Had ik reeds gedaan.

Maar vooruit.
Om het huis op te warmen is veel energie nodig.
Om het huis op temperatuur te houden is weinig energie benodigd.

Ieder huis heeft een bepaald warmteverlies, dit warmteverlies moet aangevuld worden lees het huisop temperatuur houden.

Als je ketel een minimum vermogen heeft van 6kW en je warmteverlies is zeg 3 kW, dan levert de ketel meer warmte dan je huis kan verwerken en zal tussentijds steeds uitgaan.
Het uitgaan zal steeds iets te laat zijn en het opnieuw inkomen zal steeds met teveel vermogen zijn, hiermee is de warmteverlies en warmtelevering in onbalans, dit kost meer energie dan nodig zal zijn.

Als je ketel een minimum vermogen heeft van 6kW en je warmteverlies is zeg 7kW, dan zal de ketel continue blijven branden en moduleren rond de 7kW, hiermee is je warmteverlies en warmtelevering in evenwicht.

quote:

Groet Rico
Dan had je gisteren al moeten beginnen. :7

Hopelijk kan je hier wat mee.

Bedenk wel dat welke informatie je geeft, reacties terug geeft die niet altijd even leuk zijn, maar dat komt door de beperktheid van de informatie.
Hoe uitgebreider des te beter de antwoorden zullen zijn.
Een geschreven woord komt nu eenmaal vaak harder binnen dan de bedoeling is.

En een mooie naakte vrouw zien we allemaal graag, als je het daarvoor 22 graden moet stoken maakt dan niet uit. :P
pi_149447344
300Kub in December en Januari om het huis op 22 Graden te houden (en in de nacht op 22)

Ik zie het probleem niet, nette waarden toch.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 7 februari 2015 @ 15:29:58 #50
436963 Sarahtje2014
pi_149447369
Ik heb de laatste berichten goed gelezen; cvboer, alles opgelost.
Blij, dat de lucht is geklaard, dit is een top site, en niet alleen K&W.

Het complete verhaal van Klipper, moet ik even goed bestuderen, sommige dingen gaan me, nu althans even boven de pet.

Enne Klipper, we zijn gisteren al begonnen!!

Bedankt voor jullie inzet en tot horens, groet Rico
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')