Volgens het onderhoud schema was het volgens mij direct het eerste jaar en daarna om het jaar.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:41 schreef astie het volgende:
na 1 jaar al onderhoud?
Wij hoeven pas na 2 jaar op onze Nefit onderhoud te plegen. Is dit soms merk afhankelijk?
Ja, maar er is er geen één die het doet omdat het echt veel uren kost en de meeste consumenten de meerwaarde niet begrijpen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:14 schreef TradeMarkie het volgende:
om efficient te stoken is het idd slim om de installatie waterzijdig in te laten regelen, dit zou de installateur die de hele installatie aangelegd heeft zo moeten kunnen doen.
Bij een installatie waarvan ik de gebruikte materialen en het leidingverloop kan achterhalen is het een relatief kleine moeite om een leidingberekening te maken en daar vervolgens inregelstanden uit te halen, kost geen urenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:25 schreef Simba het volgende:
[..]
Ja, maar er is er geen één die het doet omdat het echt veel uren kost en de meeste consumenten de meerwaarde niet begrijpen.
Beter kun je jezelf erin verdiepen en er dan weken overdoen. (elke keer even op de meterstickers kijken en een stukje de ventielen verdraaien)
Ik ben het zelf ook van plan voor de winter te doen met zo'n set temperatuurstickers.
Moet ik nog wel eerst wat ontbrekende voetventielen aanbrengen.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:14 schreef TradeMarkie het volgende:
om efficient te stoken is het idd slim om de installatie waterzijdig in te laten regelen, dit zou de installateur die de hele installatie aangelegd heeft zo moeten kunnen doen.
Bij alle nieuwe installaties is dat reeds verplicht, of het ook daadwerkelijk gebeurt is een tweede.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:37 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Bij een installatie waarvan ik de gebruikte materialen en het leidingverloop kan achterhalen is het een relatief kleine moeite om een leidingberekening te maken en daar vervolgens inregelstanden uit te halen, kost geen uren
Bij stadsverwarming is het zelfs verplicht om de installatie in te regelen en daar ben je dan echt geen uren mee bezig
ok, dan kan het nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:29 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Daar is echt wel wat meer voor nodig, vele installaties zijn zodanig aangelegd dat er eerst nog extra voorzieningen getroffen moeten worden om deze waterzijdig in te regelen, waaronder inregelventielen.
Is het nog een beetje gelukt?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:19 schreef Simba het volgende:
Inmiddels heb ik in plaats van de thermostickers een IR-thermometer gekocht. Geweldig apparaat!
http://shop.conrad.nl/ger(...)rmometer/100980.html
Je ziet in een seconde de temp en dat al van een afstand.
Nu nog even de laatste 2 vd 5 voetventielen plaatsen en ik regel me rijk
Ik ga er dit weekend mee aan de slagquote:Op donderdag 8 december 2011 18:44 schreef NicoKaa het volgende:
Het lijstje dat je hanteert is geschikt voor je Intergas HRE ketel die je gebruikt. Is het nog gelukt met de digitale temperatuurmeter?
Thnx. Ik moet nog even een digitale thermometer kopen die ik los kan gebruiken om de radiatoren af te stellen. Ik denk dat ik dan gewoon een dag per radiator ga meten en een dag per radiator gaan afstellen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:00 schreef klaaskootstra het volgende:
Hier heb ik waterzijdig ingeregeld met zo'n setje stickers.
Naast het feit dat de temperatuur voldoende moet dalen over de radiotor (ca. 60-65 graden in en er tussen de 30 en 40 weer uit) moet je ook opletten dat het debiet wat door elke radiator stroom ongeveer gelijk is. Dit kan je instellen door vanuit een koude situatie de boel op te stoken en vervolgens de retour temperaturen te bekijken van de radiatoren die je waterzijdig wil inregelen. Deze retourtemperaturen moeten in het zelfde tempo oplopen.
Naast waterzijdig inregelen natuurlijk zorgen dat je systeem goed ontlucht en op druk is.
Neen, neen, driewerf: neen. Het hele idee achter een goed ingeregelde CV-installatie, is dat grote radiatoren meer waterdebiet hebben dan kleine radiatoren. E.e.a. evenredig aan het vermogen van de radiatoren. Daardoor geeft een grote radiator meer vermogen af en is de retourtemperatuur gelijk aan dat van een kleine radiator die minder vermogen afgeeft. Door in te regelenquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:00 schreef klaaskootstra het volgende:
Naast het feit dat de temperatuur voldoende moet dalen over de radiotor (ca. 60-65 graden in en er tussen de 30 en 40 weer uit) moet je ook opletten dat het debiet wat door elke radiator stroom ongeveer gelijk is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |