abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149380394

Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Verschillende soorten diëten
Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet”. Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.

Kilocalorieën bijhouden
De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten :?
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.

Fabels
Er zijn ontzettend veel fabels voor wat betreft afvallen. Hieronder kun je er een aantal vinden:

Het is goed om zo min mogelijk vet te eten
-Neen. Vetten zijn juist goed voor je en je hebt vetten nodig. Het verstandig op te letten welke soorten vet je tot je neemt. onverzadigde vetten hebben de voorkeur.

Een vitamine pil volstaat om een portie groente te vervangen
-Neen. Groentes bevatten niet alleen vitamines maar nog veel meer andere stoffen die je lichaam nodig heeft. Je kan een vitamine pil wel bij supplementeren maar nooit gebruiken als vervanging voor je groentes!

Koolhydraten zijn dikmakers!
-Neen. Teveel kcal’s maken dik. Een bepaalde voedingsstof maakt niet dik. Wel is het zo dat de enkelvoudige koolhydraten (snoep, koek, gebak, ect) schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel waardoor je honger krijgt.

Fruit mag je onbeperkt eten
-Neen. Ook fruit bevat kilocalorieën. De ene fruitsoort wat meer dan de ander. Een grote banaan heeft bijvoorbeeld ongeveer 150 kcal terwijl een mandarijn er 25 heeft. Bottom line, fruit bevat ook kilocalorieën en van een teveel aan kilocalorieën kom je aan. Fruit is overigens wel een ontzettende goede keuze bij zoete trek!

Superfoods zijn gezonder!
-Neen.Omdat bepaalde fruitsoorten veel antioxidanten bevatten zouden ze veel gezonder zijn. Dit is onzin. Wetenschappers zeggen dat de gezonde werking van fruit komt door de combinatie van stoffen die in fruit zitten, niet alleen door antioxidanten.

Elke soort fruit heeft een eigen combinatie van gezonde stoffen. Juist door te variëren zorg je dat je al die stoffen binnen krijgt.

Daarnaast betaal je je compleet scheel voor de “superfoods” en “superfruits”. Zonde van je geld dus.

Eiwitten
Eiwitten zijn belangrijk als je spieren wilt opbouwen! Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Online is er veel discussie over hoeveel eiwitten je nou wel of niet moet hebben. Een teveel aan eiwitten zou slecht zijn voor je nieren. Dit is niet bewezen. Als je aan krachttraining doet en spieren wilt aanzetten dan is 2g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht een mooi uitgangspunt.

Haal je eiwitten het liefst uit voedsel. Red je dat niet supplementeer dan bij met whey. Maar leef niet alleen op poeders! Als je whey gebruikt neem deze dan het liefst voor en/of na de training

Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft.

Doe je niet aan krachttraining en/of sport dan is de semi vuistregel 0.8g á 1g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Er wordt beweerd dat je lichaam maar 25 a 30g eiwit per keer kan opnemen. Dit is onzin. Dit zou betekenen dat je maar een stukje kipfilet van tussen de 100 en 130 gram bij elke maaltijd zou kunnen nemen omdat je lichaam dan de “grens” heeft bereikt. Hoe je lichaam eiwitten verteert, en de hoeveelheid die je lichaam per maaltijd aankan, is afhankelijk van hoeveel je weegt en hoe hard je traint. Hoe meer je weegt, des te meer je nodig hebt; hoe harder je traint, hoe meer je nodig hebt.

De OP van Topicreeks: Bodybuilding topic heeft veel informatie die interessant is voor de krachtsporters onder ons.

Macronutriënten
Het verdiepen in macronutriënten is voor de (kracht)sporters onder ons ook geen overbodige luxe. Macronutriënten zijn voedingsstoffen die in grote hoeveelheden voorkomen:

• Koolhydraten
• Eiwitten
• Vetten

Informatie over macronutriënten kun je hier, hier en hier (hier wordt ook ingegaan op meal timing) vinden.

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_149380418
Mijn vriend kan ook zo een heel pak koekjes wegwerken, maar hij kan ook vergeten te eten of een hele dag overleven op 2 boterhammen. Er zit meer een natuurlijke rem op bij hem denk ik :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_149380431
Die van mij vergeet te eten als ie aan het gamen is. :')
pi_149380455
Mijn vriend doet gezellig mee met afvallen.
pi_149380474
Godsamme, krijg ik m'n ontbijt ook al niet op. Wat is deze?!
  donderdag 5 februari 2015 @ 09:52:51 #6
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_149380499
Had je maag het koud vannacht en is 'ie gekrompen? :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_149380513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:52 schreef Artoo het volgende:
Had je maag het koud vannacht en is 'ie gekrompen? :P
Dan had ie het gisterenavond ook al koud, want ik kreeg m'n avondeten ook al niet op.

Misschien te heet gewassen.
pi_149380526
quote:
17s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:50 schreef Myraela het volgende:
Dat moet mijn vriend echt niet gaan doen, is al een lichte roeier met een vetpercentage van 6% of zo. Dat maakt het ook wel lastig, als ik gezond wil koken moet ik altijd zorgen dat er voor hem wel wat extra's is of zo anders kan je door hem heen kijken op een gegeven moment :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_149380531
Ik kreeg mijn ontbijt wel op. Een hele bak kwark met een flinke lepel suikervrije pruimenjam. *O*

Nu nog verzinnen wat ik vanavond wil gaan eten.
pi_149380576
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat moet mijn vriend echt niet gaan doen, is al een lichte roeier met een vetpercentage van 6% of zo. Dat maakt het ook wel lastig, als ik gezond wil koken moet ik altijd zorgen dat er voor hem wel wat extra's is of zo anders kan je door hem heen kijken op een gegeven moment :P
:D Dat lijkt mij inderdaad wel lastig.

Mijn vriend was 50 kilo kwijt toen ik hem leerde kennen. En toen heb ik het een beetje verpest voor hem. :@ Dus toen is die weer 20 kilo aangekomen. Nu werken we het er samen weer af. O+
  donderdag 5 februari 2015 @ 09:59:29 #11
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_149380653
Mijn kerel vindt het allemaal wel best, als hij maar niet mee hoeft te doen :')
pi_149380669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:59 schreef Artoo het volgende:
Mijn kerel vindt het allemaal wel best, als hij maar niet mee hoeft te doen :')
Ja, dit is het bij die van mij ook wel.

Ik heb m gisteren triceps dips laten doen. 2. En toen zei die: FUCK DIT.
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:00:50 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_149380677
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:24 schreef CrunchySelf het volgende:Nou vanavond even wegblijven dan, want dan is het echt op

Ja hallo, hondje lopen in sneeuw is wel gaaf

Maar je wordt wakker door de wekker, doet de hele ochtend routine en loopt naar de auto. Je ziet daar een paar cm sneeuw op liggen en denkt al: kut. Vervolgens zit je bestuurders deur vast, dus je kruipt naar binnen via de passagierskant. Je wurmt je over die klote versnellingspook heen en start de auto + kachel op vol vermogen. Ik zoek mijn sneeuwkrabber op en beuk die deur open. Dan krabben, steen koude handen door die klote sneeuw. Weer wachten tot de boel ontwasemd is en dan pas rijden. Maar dat rijden kan ook niet voluit, want sneeuw. GVD!
Sneeuw is leuk juist in de auto.
* sanger trekt de handrem weer aan :Y

Kids vinden het ook fantastisch :Y Zitten iedere keer te joelen van plezier als de handrem aangetrokken wordt :Y
Ze vonden het helemaal stoer dat ik de auto op de handrem slippend parkeerde bij school :D :P
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Ja hai. Het sneeuwt en over een uur heb ik rijles. :')
Leuke training juist.
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:00 schreef Qwea het volgende:
Oeh, dan kun je bicepscurls, tricep kickbacks, shoulder press, chest press, ect doen :D Wtf, 230g kwark? WAAROM? Ik kan daar niet mee omgaan :P Doe dan 200 of 250 :P
Inderdaad eens kijken wat ik nu allemaal thuis wil gaan doen :Y Had eerst maar 1 halter mee, maar toch maar een tweede bij gaan halen. Kun je volgens mij net effe wat meer oefeningen doen, en efficienter trainen :Y

En 230 gram omdat..... de k@#@&#$@%%@&^Lidl hier me voor 20 gram genaaid heeft :’) Oftewel, had gisteravond de eerste 250 gram genomen, en vandaag de rest uit het bakje. En dat was dus maar 230 gram.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:29 schreef sandertjuh het volgende:
Buik is en blijft echt een lastig obstakel.. maar ik geloof niet zo snel in dat soort 'wonderpilletjes'.. en wat je zegt wie zegt dat het dan uiteindelijk niet door de voeding en sport komt?
Ik heb laatst telezen dat buikvet het lastigste vet is om weg te trainen :) Laat dat nu net zijn waar het bij mij allemaal met name zit :’)
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:42 schreef Lonaa het volgende:
Ja.
Gisteren: 'Ik ga nog even wat eten, is er wat te eten in huis?'
'Ja hoor, restje van het avondeten, brood, fruit, groente, alles.'
'Neh, is er niet iets lekkers?'
'Dat weet ik niet, ik eet die shit niet.'
*hij stommelt naar de keuken*
*kast gaat open*
*rommel rommel*
'OEH! KOEKJES!'
*hij verschijnt met 5 koekjes in z'n hand en gaat die op de bank op iztten eten.*

en dat weegt dan 63 kg. Lul.
Best zwaar voor een lul :’)

quote:
17s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:50 schreef Myraela het volgende:
Mijn vrouw nu ook. Muv gisteren dan even :’) Ze gaat vanaf maandag ook naar de sportschool :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_149380707
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:00 schreef sanger het volgende:
Sneeuw is leuk juist in de auto.
* sanger trekt de handrem weer aan Kids vinden het ook fantastisch Zitten iedere keer te joelen van plezier als de handrem aangetrokken wordt
Ze vonden het helemaal stoer dat ik de auto op de handrem slippend parkeerde bij school
Laatste 2 keer met de sneeuw hier nog op het industrieterrein gespeeld met de 4x4.. tractiecontrol uit, in de bocht op het gas en je hebt een mooie gecontroleerde drift door de bocht heen :P
pi_149380739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:00 schreef sanger het volgende:
Ik heb laatst telezen dat buikvet het lastigste vet is om weg te trainen Laat dat nu net zijn waar het bij mij allemaal met name zit :’)

Is ook zo, de eerste plek waar het vet zich ophoopt en de laatste plek waar het weg gaat :(
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:28:07 #16
65960 sanger
pi_149381304
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:02 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Laatste 2 keer met de sneeuw hier nog op het industrieterrein gespeeld met de 4x4.. tractiecontrol uit, in de bocht op het gas en je hebt een mooie gecontroleerde drift door de bocht heen :P
Ik heb weliswaar geen 4x4 maar de pret is er niet minder om :D :P
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:49:36 #17
65960 sanger
pi_149381921
Is bij jullie de MFP app ook zo verneukt de laatste dagen? Hij heeft een automatische update gedaan, maar alles wat ik toevoeg, hoe en waar dan ook komt bij ontbijt terecht. In home zie ik standaard de waarden van een andere dag dan vandaag -O-
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:02:53 #18
65960 sanger
pi_149382305
Het zal je sponsor maar wezen...

https://www.facebook.com/(...)051799066412/?type=1
pi_149382443
quote:
15s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:49 schreef sanger het volgende:
Is bij jullie de MFP app ook zo verneukt de laatste dagen? Hij heeft een automatische update gedaan, maar alles wat ik toevoeg, hoe en waar dan ook komt bij ontbijt terecht. In home zie ik standaard de waarden van een andere dag dan vandaag -O-
Geen last van eigenlijk. Op Android,btw.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:08:50 #20
65960 sanger
pi_149382477
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Geen last van eigenlijk. Op Android,btw.
Ik ook Android indd. Zo maar eens verwijderen en opnieuw installeren dan :)
pi_149383535
Goede idee Sanger van die dingen bij de Lidl. Vanmiddag even kijken ^O^ Voor die paar ¤ :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149383545
Zag ze ook in het krantje staan inderdaad van de week! Leuke spulletjes :D
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:48:24 #23
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_149383564
Ik ga zo ook even kijken :)
pi_149383573
Hmmm kipfilet :9
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐