Je doet vast veel opdrachten namens een softwarehuis bij overheidsinstellingen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:17 schreef Ceased2Be het volgende:
en als het niet volledig is poetsen we het wel recht als het in productie gaat
De theorie wel maar als je duurdere systemen en software nodig hebt wordt het wel lastig.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Valt toch reuze mee? Op internet is alle informatie zo te vinden, van tutorials tot artikelen tot complete semesters van universiteiten met videolectures en alles.
Kwestie van het in een andere hoek zoeken, dan. Er is een heleboel geld te verdienen met gratis en/of goedkope tools.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De theorie wel maar als je duurdere systemen en software nodig hebt wordt het wel lastig.
Dat laatste toch wel. Zonder scholing zijn dat vaak stronteigenwijze cowboys die maar heel moeilijk in een team kunnen werken en iets onderhoudbaars kunnen opleveren. In dat opzicht kan wat scholing geen kwaad denk ik.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
De mensen die in de jaren '80 al enthousiast met computers aan de gang waren en er al die tijd affiniteit hebben gehouden, kunnen nu gewoon zo aan de slag in de IT. Daar hebben ze geen cursus van het UWV voor nodig.
Jarenlang bij een sourcingpartner gezeten die veel overheidsprojecten deed ja, dus wellicht is mijn blik wat gekleurdquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je doet vast veel opdrachten namens een softwarehuis bij overheidsinstellingen.
De regel het duurt 2x zo lang, kost 3x zo veel en doet maar de helft van wat is beloofd gaat te vaak op.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Jarenlang bij een sourcingpartner gezeten die veel overheidsprojecten deed ja, dus wellicht is mijn blik wat gekleurd
Maar ook daarna was het niet veel beter, projectplanningen moeten hoe dan ook gehaald worden en dat gaat (vaak) ten koste van de kwaliteit van het eindproduct.
Krijg je geen papiertje meequote:Op donderdag 5 februari 2015 22:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Valt toch reuze mee? Op internet is alle informatie zo te vinden, van tutorials tot artikelen tot complete semesters van universiteiten met videolectures en alles.
Dat geeft toch niet zoveel? Als je maar aantoonbare skills hebt. Dat is mijn ervaring althans.quote:
Mijn ervaring niet, bij sollicitatie/intake gesprekken wordt er nauwelijks/niet op technische kennis getest. Dat is vooral de certificering op je cv en het vertrouwen in de dienstverlener.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat geeft toch niet zoveel? Als je maar aantoonbare skills hebt. Dat is mijn ervaring althans.
Bijzonder dat ik juist precies de tegenovergestelde ervaring heb. Het zal wel per branche en/of functie verschillen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Mijn ervaring niet, bij sollicitatie/intake gesprekken wordt er nauwelijks/niet op technische kennis getest. Dat is vooral de certificering op je cv en het vertrouwen in de dienstverlener.
denk het, wat ik in ieder geval meestal merk is dat ze de technische kennis wel geloven op basis van opgegeven ervaring en opleiding. dan blijft er slechts 'de klik' en de algemenere vaardigheden over.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijzonder dat ik juist precies de tegenovergestelde ervaring heb. Het zal wel per branche en/of functie verschillen.
Een netwerk aanleggen kan iedereen, de ict van een gemiddeld bedrijf op een juiste manier beheren kunnen er maar heel weinig. Helaas zijn er heel veel die denken het te kunnen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kun je gerust naar eind '85 - '90 zetten, zeker bij de wat grotere bedrijven van die tijd.De IBM Pc verscheen in '84 en sinds die tijd was hij al op kantoor te vinden (en bij de enthousiastelingen thuis).quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:34 schreef Vermar het volgende:
Vanaf 1995 verschenen geleidelijk de PC's op het bureau.
Wie gewoon altijd heeft deelgenomen aan het arbeidsproces en een beetje nieuwsgierig en geïnteresseerd was, groeide aardig mee met alle ontwikkelingen gedurende de laatste 20 (!!) jaar.
Eens.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 06:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat kun je gerust naar eind '85 - '90 zetten, zeker bij de wat grotere bedrijven van die tijd.De IBM Pc verscheen in '84 en sinds die tijd was hij al op kantoor te vinden (en bij de enthousiastelingen thuis).
Dat ligt echt helemaal aan welke opleiding of dat laatste je gaat lukken of niet...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:17 schreef -Hakuna- het volgende:
Interessant topic. Dit jaar wordt ik 50 jaar en als mijn wajong over 1 of 2 jaar opnieuw wordt her beoordeeld wil ik best wel zo'n gratis ICT opleiding via het UWV doen. Niet om er mee te gaan werken bij een bedrijf (vanwege te veel vooroordelen naar mij toe), nee om computer problemen voor mezelf en mijn vrienden en bekenden op te lossen.
Laat dat nu net het criterium zijnquote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:17 schreef -Hakuna- het volgende:
Interessant topic. Dit jaar wordt ik 50 jaar en als mijn wajong over 1 of 2 jaar opnieuw wordt her beoordeeld wil ik best wel zo'n gratis ICT opleiding via het UWV doen. Niet om er mee te gaan werken bij een bedrijf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |