SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Het blijft liggenquote:Op woensdag 4 februari 2015 19:02 schreef aloa het volgende:
In het noorden kan het gaan sneeuwen. Buien liggen nu net boven de waddeneilanden.
Kleine buitjes, maar kan behoorlijk wat vallen...quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:40 schreef d.k. het volgende:
De a50 is tussen Ravenstein en Veghel afgesloten. Het verkeer staat al uren muurvast door gladheid. Mijn ouders zitten daar 10 km vandaan en daat is er niks aan de hand. Vorige week gebeurde hetzelfde tussen Arnhem en Nijmegen. Echt heel plaatselijk dus.
Regio 040 is nog steeds groen, gelukkig.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:00 schreef aloa het volgende:
[..]
net bij Cambuur sneeuwde het behoorlijk
heb ik even mazzel dat ik vandaag geruild heb met mijn collega.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:40 schreef d.k. het volgende:
De a50 is tussen Ravenstein en Veghel afgesloten. Het verkeer staat al uren muurvast door gladheid. Mijn ouders zitten daar 10 km vandaan en daat is er niks aan de hand. Vorige week gebeurde hetzelfde tussen Arnhem en Nijmegen. Echt heel plaatselijk dus.
Regio 040 is nog steeds groen, gelukkig.
Komt nog wat aan zo te zienquote:Op woensdag 4 februari 2015 22:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sneeuw trekt wel zuidwaarts
quote:Op donderdag 5 februari 2015 01:00 schreef Coelho het volgende:
Kunnen we niet met z'n allen afspreken dat in dergelijke situaties de linkerbaan vrijgehouden wordt voor auto's met winterbanden? Dat je de hele winter in je panda op zomerbanden wilt blijven rijden is je eigen keuze, maar doordat je nu geen grip hebt dupeer je ook de mensen achter je die wel in winterbanden geinvesteerd hebben...
quote:Op donderdag 5 februari 2015 01:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Met je winterbandjes glijdt je nog steeds weg
Rond Amsterdam Amstel ligt er zo te zien vanuit de trein wel een dun laagje sneeuw.quote:Op donderdag 5 februari 2015 07:26 schreef pvdplanet het volgende:
Assendelft 2cm sneeuw, Zaandam niets van betekenis.
Amsterdam centrum nada
Ik ben eigenlijk verbaasd over hoeveel grip m'n privé-auto heeft mét winterbanden tov de auto van de zaak zonder winterbanden. Ik stap 's ochtends letterlijk over van een auto met redelijk wat controle en grip in een auto met de eigenschappen van een winkelwagentje op een ijsbaan. Vooral de eerste keer remmen word ik daar aan herinnerd.quote:Op donderdag 5 februari 2015 01:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Met je winterbandjes glijdt je nog steeds weg
Dus die drab van vorige keer telt niet mee?quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:15 schreef Mani89 het volgende:
Snil dat is blijven liggen in Leiden.voor het eerst deze winter.
Ik reed gisteren van Vollenhove naar Marknesse toe het was er helemaal groen. Ik kom marknesse binnen en je moest echt wel langzaam rijden. In Marknesse sprak ik iemand die vanaf Emmeloord kwam en die zei dat Emmeloord gewoon groen was en pas bij de rotonde van Marknesse er sneeuw lag.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:06 schreef michiel_merk het volgende:
ah, er komt nog wat aan.hier in drachten ligt nog zo'n 5 cm sneeuw van de 7 cm wat vanochtend binnen 1.5 uur naar beneden kwam, wel apart slecht 1 km verder op buiten het dorp is het groen
Dat was echt niks. Nu lag er wel een laagje.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus die drab van vorige keer telt niet mee?
Ik hoop het, morgen rijexamenquote:Op donderdag 5 februari 2015 10:31 schreef CklokC het volgende:
[..]
Dat was echt niks. Nu lag er wel een laagje.
Ok leuk voor 1 dag en weer weg graag.
het ziet er behoorlijk wit uitquote:Op donderdag 5 februari 2015 10:11 schreef Blik het volgende:
Utrecht een paar vlokjes, maar geen sneeuwdek ofzo
Echt? Net gebeurt dan zeker want toen ik vanochtend wegreed om 8:40 lag er nog niksquote:Op donderdag 5 februari 2015 10:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
het ziet er behoorlijk wit uit! Leuke verrassing :-)
het lag er in iedergeval om 945 toen kwam in mijn bed uit :-)quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Echt? Net gebeurt dan zeker want toen ik vanochtend wegreed om 8:40 lag er nog niks
Tijd voor lente dus. Was ook wel tijd na zo'n kwakkelwinter.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:24 schreef INViCTuS het volgende:
Het winterweer van deze week beleeft morgen zijn laatste en meteen ook koudste dag, meldt Weerplaza.nl. Met maxima van 0 tot 3 graden en de hele dag een ijzige noordoostenwind laat de kou zich goed voelen. Het koudst is het echter vroeg in de ochtend.
Komende nacht gaat het namelijk in het hele land vriezen, plaatselijk tot rond -5 graden. De laagste temperaturen worden rond 8 uur in de ochtend bereikt. Op dat moment waait de noordoostenwind matig zodat de gevoelstemperatuur tussen -8 en -12 graden ligt. De kans op gladheid is klein en er valt geen sneeuw.
Morgen overdag is het verder schitterend weer. De zon schijnt volop, er zijn slechts een paar wolken. De temperatuur loopt gestaag op en bereikt 's middags aan zee 2 of 3 graden, in het zuidoosten ligt het maximum rond het vriespunt. De noordoostenwind waait ook 's middags nog steeds stevig, 3 tot 5 Bft, zodat de gevoelstemperatuur tussen de -2 tot -5 graden zal liggen.
Schaatsen
In het oosten en noordoosten van het land ligt inmiddels een paar centimeter ijs op enkele volgelopen weilanden. Met de vorst van komende nacht wordt het ijs weer wat dikker zodat op een enkele plek mogelijk geschaatst kan worden. Op veruit de meeste plaatsen kan het absoluut niet, benadrukt Weerplaza. Voor sloten, meren, plassen en de meeste ijsbanen een ijsdikte van minimaal 8 cm nodig en dat wordt nergens gehaald. Alleen een ondergelopen weiland of een sintelbaan die een dun laagje water heeft, kan mogelijk sterk genoeg ijs krijgen om de ijzers onder te binden.
In het weekend wordt de winter verdreven. De wind draait van noordoost naar noordwest waarna minder koude lucht het land binnenstroomt. Zaterdagmiddag wordt het 2 tot 6 graden, zondagmiddag is het 4 tot 7 graden.
Lente lijkt het nog lang niet te worden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Tijd voor lente dus. Was ook wel tijd na zo'n kwakkelwinter.
Jawel man. Dat kan hard gaan nu hoor. Sowieso dat ijs en sneeuw gejank mag nu wel eens voorbij zijnquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Lente lijkt het nog lang niet te worden.
Wel zo'n kutlente dan, ter compensatie van zon kwakkelwinkterquote:Op donderdag 5 februari 2015 12:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Tijd voor lente dus. Was ook wel tijd na zo'n kwakkelwinter.
Zou het dan juist niet een goede lente moeten worden ter compensatie van de kwakkelwinter?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wel zo'n kutlente dan, ter compensatie van zon kwakkelwinkter
alles of niets... kut winter = kut lente = kut zomerquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Zou het dan juist niet een goede lente moeten worden ter compensatie van de kwakkelwinter?
Is vaak inderdaad wel het geval in Nederland. Laten we maar hopen van niet...quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
alles of niets... kut winter = kut lente = kut zomer
Niet te vroeg juichen, anders valt het misschien tegenquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jawel man. Dat kan hard gaan nu hoor. Sowieso dat ijs en sneeuw gejank mag nu wel eens voorbij zijn
Deze winter heeft iig wel wat meer vorst opgeleverd dan de vorige (al zal het voor velen nog steeds niet genoeg zijn haha)
Vanaf volgende week gewoon normale temperaturen en vorst is pleite. Voor je het weet is het begin van de lente daar
NOS?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:10 schreef tralalala het volgende:
Dat oude mannetje op het journaal die de gladheid wel mee vindt vallen en 30 meter verderop met zijn fiets op zijn plaat gaat.
Awww, ik vond het een beetje zielug voor meneerquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:19 schreef WEST het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/2017438-gladheid-in-besneeuwd-rotterdam.html
Tis maar een rotterdammerquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Awww, ik vond het een beetje zielug voor meneer
Deed hij gewoon voor de show natuurlijk. Zo zijn Rotterdammers nou ook wel weer.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:10 schreef tralalala het volgende:
Dat oude mannetje op het journaal die de gladheid wel mee vindt vallen en 30 meter verderop met zijn fiets op zijn plaat gaat.
in 1931 werd het -9,6 op 9 maart...quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Vorig jaar werd het om 9 maart al bijna 20 graden, het kan gemakkelijk
Wel typisch dat je daarvoor 80 jaar terug moet. Maart kan zeker fris zijn maar echt winters.. Kijk naar 2013, toen viel alles goed en werd het hier zeker koud maar niet winters. Terwijl de drukverdeling vrijwel perfect was.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
in 1931 werd het -9,6 op 9 maart...
it giet oan!
Weer lekker na het werk een biertje drinken op het balkon uit de wind.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
Nog een paar weekjes en de zon heeft alweer genoeg kracht om echt merkbaar de boel te verwarmen
En gelukkig weer langer licht buiten. Verschil is merkbaar groot per weekquote:Op donderdag 5 februari 2015 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind de afgelopen dagen het weer eigenlijk best wel prima!
Ja, natuurlijk mag t warmer zijn.... maar ja, tis nog begin februari, moet wel realistisch blijven.
Tot nu toe heeft februari elke dag zonnestralen getoond. Iets wat in december en januari een zeldzaamheid was. Nog een paar weekjes en de zon heeft alweer genoeg kracht om echt merkbaar de boel te verwarmen
Lopen kan nu ook hoorquote:Op donderdag 5 februari 2015 17:55 schreef WEST het volgende:
[..]
En gelukkig weer langer licht buiten. Verschil is merkbaar groot per week
Straks in maart/April weer lekker savonds stukjes lopen![]()
Maart 2005. Dik pak sneeuw in Noord-Nederland en een paar dagen later was het 's nachts -17.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel typisch dat je daarvoor 80 jaar terug moet. Maart kan zeker fris zijn maar echt winters.. Kijk naar 2013, toen viel alles goed en werd het hier zeker koud maar niet winters. Terwijl de drukverdeling vrijwel perfect was.
-20.7 zelfsquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maart 2005. Dik pak sneeuw in Noord-Nederland en een paar dagen later was het 's nachts -17.
Misschien wordt het gezien als verzachtende omstandigheden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop het, morgen rijexamen
Dat die eerste sneeuw in 2 jaar tijd uitgerekend de dag voor mijn rijexamen moet vallen is wel weer een beetje jammer...
ik ook wel. Voornamelijk in het weekend en bij daglicht. straks in maart en april ook nog wel wat uren savonds. Allemaal de voorbereiding op die ene week in juliquote:Op donderdag 5 februari 2015 18:14 schreef VKV het volgende:
[..]
Lopen kan nu ook hoorLoop nu ook nog regelmatig een uur buiten.
ja en 2 weken later was het lente met 18 graden als ik me niet vergis ,wat een contrast was datquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maart 2005. Dik pak sneeuw in Noord-Nederland en een paar dagen later was het 's nachts -17.
Was vanmiddag al niks meer overquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:23 schreef CklokC het volgende:
[..]
Misschien wordt het gezien als verzachtende omstandigheden.
En zo niet; gewoon rijden.
Waar heb je het over hee, ik heb RTL weer en NOS weer gekeken en die zeiden dat het droog bleef vannacht DUS WAARHEID!quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:45 schreef GekkePoes het volgende:
Wel grappig, ik hoef de hele maand niet met de auto weg, en net nu er mogelijk morgen een laag sneeuw ligt moet ik vroeg op pad
Ik zie trouwens geen sneeuw waarschuwing bij KNMI website
Blijft ook droog komende nacht.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:23 schreef Paul het volgende:
[..]
Waar heb je het over hee, ik heb RTL weer en NOS weer gekeken en die zeiden dat het droog bleef vannacht DUS WAARHEID!
quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:23 schreef Paul het volgende:
[..]
Waar heb je het over hee, ik heb RTL weer en NOS weer gekeken en die zeiden dat het droog bleef vannacht DUS WAARHEID!
mooiquote:
Deze prutsneeuw mag van mij ook wel wegblijven.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
Geen sneeuw meer voorlopig. Misschien was dit zelfs wel de laatste sneeuw van dit winterseizoen
Dat zou jammer zijnquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
Geen sneeuw meer voorlopig. Misschien was dit zelfs wel de laatste sneeuw van dit winterseizoen
Ik bedoelde het figuurlijkquote:
Hier strak blauwe lucht. Hopelijk zit het weer morgen beetje mee. Ga foto's maken en een beetje zon zou fijn zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
Beetje jammer dat het vandaag zo'n stralende dag is en morgen en de rest van t weekend ws niet.
Zit al sinds 09:00 in de studio te monteren, nu bijna klaar.... nul daglicht gezien vandaag
Verbaast me dat de waddeneilanden nog vrij wit zijnquote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:58 schreef Fred0w het volgende:
Mooie foto:
[ afbeelding ]
Hier in Zeeland nog wat sneeuwrestjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |