abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:45:57 #101
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_149385060
Daar is er nu een campagne tegen:

www.goedgek.com

Anti-stigma tegen psychose en schizofrenie.
pi_149385079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:30 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

En als een autist een keer niet al te sociaal weet te reageren of iemand met een verstandelijke beperking iets abnormaals doet?
Ligt er aan hoever het gaat. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat zo'n conflict waar TS het over heeft uit het niets komt.
pi_149385174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:06 schreef Gewas het volgende:
Ik heb een keer gehad dat ik met mijn fiets in de stad was. Ik zat op mijn bagagedrager te steppen en ik wist dat als ik ging lopen, dat ik me verschrikkelijk slecht zou gaan voelen. Komt er opeens een agente voorbij gelopen die zei dat ik van mijn fiets af moest. Dus ik zeg tegen die vrouw 'ik ben toch godverdomme niet aan het fietsen'. Gelukkig geen boete gehad maar ben toen wel snel naar huis gegaan (en paranoide als de motherfucker).
:') echt wat ben je dom

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2015 23:36:34 ]
pi_149385180
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:45 schreef KingKloon het volgende:
Daar is er nu een campagne tegen:

www.goedgek.com

Anti-stigma tegen psychose en schizofrenie.
Volgende campagne is zeker dat borderliners geen aandachtshoeren zijn en eigenlijk heel gezellig + een verrijking voor ieders leven. :')
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:00:31 #105
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149385392
Een Auti-pas,ik heb nog nooit zulke onzin gehoord :')

Ik snap dat schizofrenie heel erg moeilijk kan zijn, maar Autisme is ook geen pretje. Nooit begrijpen wat de sociale context is, fout reageren, overal uitgekotst worden. Leuk joh die Auti-pas :')

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik ergens beter behandeld werd omdat ik Autisme heb. Eerder krijg ik de reactie ''oh daarom ben je zo raar'' en steken mensen daarna geen moeite meer in hun contact met mij waardoor ik zeer weinig mensen om me heen heb die ik vrienden kan noemen.

Wil je nu nog een Auti-pas?
pi_149385497
Waarom gaan autisten niet gewoon met autisten om?
pi_149385541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:46 schreef Schrijfblok het volgende:

[..]

Ligt er aan hoever het gaat. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat zo'n conflict waar TS het over heeft uit het niets komt.
Die problemen op straat die TS ervaart herken ik ook wel, al heb ik die al een tijd niet meer. Ik verwacht zelf ook niet dat als ik iets raars doe op straat dat mensen dat snappen, dat maakt me ook niets uit. Wat me tegenvalt is dat mensen waar ik wel gewoon mee spreek er vaak ook niets van snappen en zoiets hebben van "doe toch gewoon en stel je niet zo aan". Ze kunnen zich er geen enkele voorstelling bij maken dat je continu wordt geconfronteerd met gedachten, gevoelens, hallucinaties; die je zelf niet kan plaatsen.
Ik heb periodes gehad waarin ik, vooral in publieke plaatsen, mensen echt ongelovelijke enge gezichten op zag zetten. Mensen die schreeuwde, heel hard lachte, boos keken, en altijd maar weer naar mij. En dan moet je je daarna maar weer gaan beseffen dat dat niet echt was.

Momenteel is voor mij mijn problematiek goed draagbaar, maar mijn stressfactor is ook laag. Toch is het voor mij ook bijna onmogelijk een intensief gesprek langer dan een kwartier vol te houden; daarna kan je tegen me vertellen wat je wil, maar ik begrijp het toch niet meer. Dan schetter ik er 100x "wat zeg je?" uit, maar begrijpen of het überhaupt verstaan doe ik niet meer.
Ook had ik laatst nog dat ik dacht terwijl ik bij een vriend was dat ik een halfuur daarvoor ruzie met hem had gehad, dus ik wilde mijn excuses aanbieden, maar wat ik dacht wat er was gebeurd, was dus helemaal niet zo.

En dan verwachten mensen nog dat je normaal een 9-5 job neemt en maar even "normaal doet" en je niet zo aanstelt. Dat maakt het niet bepaald makkelijker.

Ik heb het er maar gewoon niet meer over met mensen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:06:38 #108
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149385551
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:04 schreef Schrijfblok het volgende:
Omdat Autisme nogal wat verschillende vormen kent, en je dus ook niet per defitie weet of een andere Autist je wel begrijpt ;)
pi_149385574
quote:
Omdat ze elkaar niet snappen? _O-
pi_149385588
Je weet het wel goed en duidelijk te verwoorden demonfromheaven
Fylax is op televisie geweest
pi_149385600
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:06 schreef Windigo het volgende:

[..]

Omdat Autisme nogal wat verschillende vormen kent, en je dus ook niet per defitie weet of een andere Autist je wel begrijpt ;)
Dus als autist begrijp je niemand, maar ondertussen wil je wel zelf begrepen worden?
pi_149385624
quote:
Ik ken er redelijk wat die dat doen. Er is hier een begeleidwonen project met zo'n 60 woningen waar alleen maar autisten wonen. Daar kom ik nogweleens en er komen ook heel veel mensen van buitenaf die daar met mensen omgaan die zelf ook autisme hebben.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_149385641
Vind het een rare vraag schrijfblok. Maar sowieso wordt de mate van autisme ook bepaald door de omgeving waarin je opgroeit. Mengen met normalere mensen is alleen maar goed voor die mensen. Verder zijn het ook niet kwaadaardige mensen dus ik zie niet in waarom je ze bij elkaar zou willen stoppen. Soms zijn ze irritant maar ja.
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:10:24 #114
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149385649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:08 schreef Schrijfblok het volgende:

[..]

Dus als autist begrijp je niemand, maar ondertussen wil je wel zelf begrepen worden?
Er staat ''je weet niet per definitie of een andere Autist je wel begrijpt'' ; wat jij daar vervolgens op concludeert raakt kant nog wal.
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:11:27 #115
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_149385675
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:06 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Wat me tegenvalt is dat mensen waar ik wel gewoon mee spreek er vaak ook niets van snappen en zoiets hebben van "doe toch gewoon en stel je niet zo aan".
Denk dat je dat echt los van elkaar moet zien. Snappen wat je meemaakt is denk ik haast niet mogelijk, omdat een 'normaal' mens geen idee heeft wat je doormaakt, hoe het is.

Als ze vinden dat je je niet moet aanstellen, dan is het of dat ze je gewoon niet geloven dat het zo ernstig is of dat het bij hen ook af en toe een ergernis optreed doordat bv dus de gesprekken niet langer kunnen duren dan een kwartier enzo.
Toch van beide kanten acceptatie nodig.
pi_149385894
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Denk dat je dat echt los van elkaar moet zien. Snappen wat je meemaakt is denk ik haast niet mogelijk, omdat een 'normaal' mens geen idee heeft wat je doormaakt, hoe het is.

Als ze vinden dat je je niet moet aanstellen, dan is het of dat ze je gewoon niet geloven dat het zo ernstig is of dat het bij hen ook af en toe een ergernis optreed doordat bv dus de gesprekken niet langer kunnen duren dan een kwartier enzo.
Toch van beide kanten acceptatie nodig.
Nou, ik heb zelfs een P.O (psychiater in opleiding) meegemaakt die zei dat het niet echt was en volgens onze minister van volksgezondheid heb ik ook geen echte ziekte. Als ik dat soort dingen hoor kan ik echt flippen. Bij die P.O. (toen zat ik in opname) kwam uiteindelijk zelfs de politie aanzetten.
Dat is dan wel een wat extremere situatie, maar dat ik flip heb ik wel vaker last van, al heb ik daar met veel moeite wel wat grip op. Alleen wil men mij eigenlijk geen kalmeringsmiddelen geven en dan toch klagen dat drank/wiet slecht voor me is terwijl ik verder niets krijg om ook maar wat grip mee te houden, ik moet het allemaal zelf doen en dat is al moeilijk genoeg als ik volgens mijn eigen regels en richtlijnen leef. Als andere me dan ook nog komen vertellen dat ik maar even normaal moet doen heb ik soms bepaalde uitingen die mensen als .... bedreigend over kunnen vinden komen, terwijl het enkel mijn laatste verdediging is voor hun en mijn veiligheid om maar even te uiten dat ik op het punt sta mijn zelfcontrole compleet te verliezen en grenzen over te gaan die ik zelf ook niet wil.
Dat snappen een paar vrienden die dichtbij me staan wel gelukkig, maar mijn vader vraagd me nog bijna elke dag waarom ik zo boos kijk/klink terwijl ik dan gewoon vrolijk ben.

En ik begin een beetje te ratelen geloof ik.
pi_149385923
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:10 schreef jodelahity het volgende:
Vind het een rare vraag schrijfblok. Maar sowieso wordt de mate van autisme ook bepaald door de omgeving waarin je opgroeit. Mengen met normalere mensen is alleen maar goed voor die mensen. Verder zijn het ook niet kwaadaardige mensen dus ik zie niet in waarom je ze bij elkaar zou willen stoppen. Soms zijn ze irritant maar ja.
Niet perse om ze samen te stoppen, helemaal niet. Maar ik kan mij voorstellen dat je als autist zijnde naar andere autisten toe trekt. Iedereen zoekt herkenning van zichzelf in zijn vrienden toch?
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:23:28 #118
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_149385969
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:20 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Nou, ik heb zelfs een P.O (psychiater in opleiding) meegemaakt die zei dat het niet echt was en volgens onze minister van volksgezondheid heb ik ook geen echte ziekte. Als ik dat soort dingen hoor kan ik echt flippen. Bij die P.O. (toen zat ik in opname) kwam uiteindelijk zelfs de politie aanzetten.
Dat is dan wel een wat extremere situatie, maar dat ik flip heb ik wel vaker last van, al heb ik daar met veel moeite wel wat grip op. Alleen wil men mij eigenlijk geen kalmeringsmiddelen geven en dan toch klagen dat drank/wiet slecht voor me is terwijl ik verder niets krijg om ook maar wat grip mee te houden, ik moet het allemaal zelf doen en dat is al moeilijk genoeg als ik volgens mijn eigen regels en richtlijnen leef. Als andere me dan ook nog komen vertellen dat ik maar even normaal moet doen heb ik soms bepaalde uitingen die mensen als .... bedreigend over kunnen vinden komen, terwijl het enkel mijn laatste verdediging is voor hun en mijn veiligheid om maar even te uiten dat ik op het punt sta mijn zelfcontrole compleet te verliezen en grenzen over te gaan die ik zelf ook niet wil.
Dat snappen een paar vrienden die dichtbij me staan wel gelukkig, maar mijn vader vraagd me nog bijna elke dag waarom ik zo boos kijk/klink terwijl ik dan gewoon vrolijk ben.

En ik begin een beetje te ratelen geloof ik.
Ik snap dat het niet leuk is om te horen dat je je maar aanstelt, maar is het dan ook onderdeel van de ziekte dat je zo agressief in elkaar steekt?
Want als iemand mij enorm tergt, voordat ik denk "ik ga hem op z'n bek rammen" moet er echt heeeeeeel veel gebeuren.

En het klinkt in de verhalen hier alsof het niet uitmaakt welke persoon iets zegt, maar dat er evt al snel gelijk agressie is.

Zoals je zelf benoemt dat "flippen" is dat onderdeel van de ziekte, of is dat iets wat je eigenlijk ook daarbuiten kan aanpakken? WAnt dat je psychoses hebt, betekent niet dat je daarbuiten agressief hoeft te handelen naar anderen als ze je niet geloven (bv)
pi_149386077
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet leuk is om te horen dat je je maar aanstelt, maar is het dan ook onderdeel van de ziekte dat je zo agressief in elkaar steekt?
Want als iemand mij enorm tergt, voordat ik denk "ik ga hem op z'n bek rammen" moet er echt heeeeeeel veel gebeuren.

En het klinkt in de verhalen hier alsof het niet uitmaakt welke persoon iets zegt, maar dat er evt al snel gelijk agressie is.

Zoals je zelf benoemt dat "flippen" is dat onderdeel van de ziekte, of is dat iets wat je eigenlijk ook daarbuiten kan aanpakken? WAnt dat je psychoses hebt, betekent niet dat je daarbuiten agressief hoeft te handelen naar anderen als ze je niet geloven (bv)
Ik ben buiten die psychoses eigenlijk een soort van "lichtelijk psychotisch", zo moet je het dan maar zien. Ik had tijdens mijn eerste psychose eigenlijk helemaal geen agressie, juist heel veel angst. Het is in mijn geval een persoonlijkheidsstoornis en nou, het woord zegt het wel, het is dus onderdeel van mijn persoonlijkheid (geworden).
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:29:27 #120
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_149386109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:27 schreef Demon_from_heaven het volgende:

Ik ben buiten die psychoses eigenlijk een soort van "lichtelijk psychotisch", zo moet je het dan maar zien. Ik had tijdens mijn eerste psychose eigenlijk helemaal geen agressie, juist heel veel angst. Het is in mijn geval een persoonlijkheidsstoornis en nou, het woord zegt het wel, het is dus onderdeel van mijn persoonlijkheid (geworden).
Maar onderdeel van je persoon betekent niet dat je er niets aan zou kunnen doen, dan komt het eerder over als soort verslaving. Je kan er vanaf komen maar je moet er wel wat voor doen.

Niet dat het dus onderdeel is van je echte zijn / je genen en je er dus niet aan kan doen (heb het over die agressie / houding, niet over schizofreen zijn ansich)
pi_149386163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:21 schreef Schrijfblok het volgende:

[..]

Niet perse om ze samen te stoppen, helemaal niet. Maar ik kan mij voorstellen dat je als autist zijnde naar andere autisten toe trekt. Iedereen zoekt herkenning van zichzelf in zijn vrienden toch?
dat is zo
pi_149386234
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar onderdeel van je persoon betekent niet dat je er niets aan zou kunnen doen, dan komt het eerder over als soort verslaving. Je kan er vanaf komen maar je moet er wel wat voor doen.

Niet dat het dus onderdeel is van je echte zijn / je genen en je er dus niet aan kan doen (heb het over die agressie / houding, niet over schizofreen zijn ansich)
Snap je ook dat mensen agressief worden omdat ze dit over elk probleempje moeten aanhoren? Dat ze moeten veranderen? Dat het altijd aan hen ligt?
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:35:28 #123
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_149386264
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:34 schreef Jibberism_ het volgende:

Snap je ook dat mensen agressief worden omdat ze dit over elk probleempje moeten aanhoren? Dat ze moeten veranderen? Dat het altijd aan hen ligt?
Ik snap agressie ansich niet heel erg. Boosheid enzo wel, agressie niet echt
pi_149386326
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik snap agressie ansich niet heel erg. Boosheid enzo wel, agressie niet echt
Dat kan. Maar dan lijk je me wel de laatste die er een oordeel over kan vormen, niet lullig bedoeld.
pi_149386335
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:06 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Je kunt een prima persoon zijn ondanks dat je soms de fout in gaat.
Sorry hoor maar Gewas doet het iets vaker dan "soms". In dit topic zijn de helft van zijn posts agressief getint. Een persoon die zo in het echt is zou ik echt niet als een vriendelijk persoon zien, ik krijg van zijn posts hier op internet al agressieve neigingen dus vind ik het niet zo gek dat mensen in het echt agressief op hem reageren. Dat komt niet door zijn stoornis maar doordat hij gewoon flink asociaal is. En als je niet in kan zien dat zijn posts geen normale reacties zijn dan heb je echt een bord voor je kop net zoals Gewas zelf heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')