Ik heb nog nooit gehad dat als ik op straat loop mensen uit het niets ineens beginnen te schelden. En heb daar in mijn omgeving ook nooit iemand over gehoord. Zie ook niet in waarom iemand dat zou doen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:48 schreef Gewas het volgende:
die mij plotseling begint uit te schelden
Mensen zeggen vaak dat ik een paranoide/boze blik in de ogen heb (terwijl ik dan gewoon vrolijk benquote:Op donderdag 5 februari 2015 09:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehad dat als ik op straat loop mensen uit het niets ineens beginnen te schelden. En heb daar in mijn omgeving ook nooit iemand over gehoord. Zie ook niet in waarom iemand dat zou doen.
Dus of je loopt in rare wijken en je kijkt mensen te lang aan ofzo. Of je doet toch echt iets wat je niet doorhebt waardoor je het uitlokt
Ik herken wat je zegt een beetje. Vooral van vrouwen krijg ik vaak de opmerking dat mn ogen vuur spugen of dat ik een gemene rotkop heb. Dat kan op zich zowel in positieve als negatieve zin beleefd worden, maar zonder verdere context of na een ruzie (met derden of met hen) wordt het toch gezien als iets engs of gevaarlijks. Als ze me kennen weten ze dat ik aan de andere kant ook heel zacht ben en dan is het niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:59 schreef Gewas het volgende:
[..]
Mensen zeggen vaak dat ik een paranoide/boze blik in de ogen heb (terwijl ik dan gewoon vrolijk ben) .
Moet zeggen dat ik afgelopen tijd geen last meer heb gehad dat mensen mij uitschelden maar vroeger (toen ik 16 was) was het bijna wekelijks. Meestal met allochtonen en het is weleens uitgelopen op geweld.
verbergen is misschien niet het juiste woord. Meer niet vreemden daarmee belasten. Dus geen gedrag vertonen op straat (bij mensen die niet kunnen ruiken dat er wat 'anders' aan je is) dat asociaal, agressief, negatief of op een andere manier vervelend isquote:Op donderdag 5 februari 2015 09:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit vind ik vreemd. Jij vindt dat het mensen hun plicht is om een eventuele aandoening zo goed mogelijk te verbergen?Geldt dat enkel voor psychische aandoeningen of ook voor lichamelijke?
Dit even afgezien van de vraag of het gedrag van TS bijdraagt aan een prettiger leven voor hemzelf (I think not).
Niet okee, maar daarom niet altijd minder begrijpelijk. Sorry leren zeggen kan handig zijn, en inzien dat je fout zit net zo goed.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
verbergen is misschien niet het juiste woord. Meer niet vreemden daarmee belasten. Dus geen gedrag vertonen op straat (bij mensen die niet kunnen ruiken dat er wat 'anders' aan je is) dat asociaal, agressief, negatief of op een andere manier vervelend is
stel ik heb last van woedeprobleempjes, dan maakt het dat niet oké om tegen een caissičre te flippen als de tomatensoep op is. Of godverdomme te roepen naar een agent
ja precies. Natuurlijk zul je nooit helemaal zijn zoals anderen, maar dat maakt het nog niet het probleem/de verantwoordelijkheid van anderenquote:Op donderdag 5 februari 2015 10:14 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Niet okee, maar daarom niet altijd minder begrijpelijk. Sorry leren zeggen kan handig zijn, en inzien dat je fout zit net zo goed.
Maar er zijn momenten waarop ik dat ook anders ervaar. En dat is niet altijd in de hand te houden.
Maar snap wel wat je zegt, Gewas lijkt zich meer te verdedigen dan te realiseren dat ie in sommige gevallen fout zit.
Dat is wel duidelijk ja.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar in mijn ervaring is het ook gewoon een verschil in niveau/intelligentie en niet uitsluitend de stoornis
Wat loop je nou door te drammen met je gezeik over mij.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja precies. Natuurlijk zul je nooit helemaal zijn zoals anderen, maar dat maakt het nog niet het probleem/de verantwoordelijkheid van anderen
Ik lees veel 'ja maar zij' terwijl ik dat in de voorbeelden niet terug lees
TS beschrijft asociaal gedrag (sorry maar hoe je het ook verpakt, mensen uitschelden is asociaal in mijn boekje), overmatig drankgebruik, geen besef van zichzelf, etc
Maar het ligt aan de maatschappij... geen wonder dat je dan vooral onbegrip tegen komt
Door mensen als TS ga ik niet open zijn over wat er met mij is terwijl het veel bevordelijker voor de acceptatie van stoornissen zou zijn als ik uit de kast zou komen ipv TS
ik ken nog veel meer gewoon/hoog functionterende mensen met een stoornis die om deze reden hun mond houden. Ik wil niet beoordeeld worden op het gedrag van mensen die maar wat aanklooien
Maar in mijn ervaring is het ook gewoon een verschil in niveau/intelligentie en niet uitsluitend de stoornis
Iddquote:Op donderdag 5 februari 2015 10:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk ja.
case in pointquote:Op donderdag 5 februari 2015 10:37 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wat loop je nou door te drammen met je gezeik over mij.
Ja, net zoiets als "goedendag!" of "gezellig, he?" eigenlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:32 schreef Gewas het volgende:
[..]
Godverdomme is een hele onschuldige uitdrukking imo.
Hey Gewas, ik ken nog wel een voorganger die wel een handoplegging wil doen, ben je spontaan weer genezen. Misschien ook wat voor rhubarbje, die kan wel wat van haar kortzichtigheid laten genezen.quote:
dat staat er niet (wederom bedankt voor het bewijzen van mijn punt)quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Hey Gewas, ik ken nog wel een voorganger die wel een handoplegging wil doen, ben je spontaan weer genezen. Misschien ook wat voor rhubarbje, die kan wel wat van haar kortzichtigheid laten genezen.
Ohja, en de volgende keer dat ik een psychose heb ga ik gewoon normaal doen, net als de rest, want dat kan gewoon.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Hey Gewas, ik ken nog wel een voorganger die wel een handoplegging wil doen, ben je spontaan weer genezen. Misschien ook wat voor rhubarbje, die kan wel wat van haar kortzichtigheid laten genezen.
Ohja, en de volgende keer dat ik een psychose heb ga ik gewoon normaal doen, net als de rest, want dat kan gewoon.
Ik denk, nee weet dat je je daar op verkijkt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja precies. Natuurlijk zul je nooit helemaal zijn zoals anderen, maar dat maakt het nog niet het probleem/de verantwoordelijkheid van anderen
Ik lees veel 'ja maar zij' terwijl ik dat in de voorbeelden niet terug lees
TS beschrijft asociaal gedrag (sorry maar hoe je het ook verpakt, mensen uitschelden is asociaal in mijn boekje), overmatig drankgebruik, geen besef van zichzelf, etc
Maar het ligt aan de maatschappij... geen wonder dat je dan vooral onbegrip tegen komt
Door mensen als TS ga ik niet open zijn over wat er met mij is terwijl het veel bevordelijker voor de acceptatie van stoornissen zou zijn als ik uit de kast zou komen ipv TS
ik ken nog veel meer gewoon/hoog functionterende mensen met een stoornis die om deze reden hun mond houden. Ik wil niet beoordeeld worden op het gedrag van mensen die maar wat aanklooien
Je hebt het vast niet door, maar ook dit komt agressief over.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:37 schreef Gewas het volgende:
Wat loop je nou door te drammen met je gezeik over mij.
Je kunt een prima persoon zijn ondanks dat je soms de fout in gaat.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou je eigen posts eens teruglezen
Dat staat er toch niet, ben je nou niet goed bij je hoofd of kan je niet lezen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat staat er niet (wederom bedankt voor het bewijzen van mijn punt)
natuurlijk is het anders als je midden in een psychose zit, maar dat zit je niet continue.
Er zijn genoeg hoog functionerende mensen met bijvoorbeeld schizofrenie (en die lopen niet at random agenten te schofferen)
Doe nou niet steeds zo bijdehandquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Bestaat die?Echt nog nooit van gehoord? Krijg je dan korting op de donald duck of zo?
Maar agressie in zichzelf of anderen?
Ik bedoel dat als jij je normaal gedraagt mensen niet opeens agressief doen. Misschien merk je het niet door je stoornis maar dan ben jij waarschijnlijk degene die dat uitlokt
En als een autist een keer niet al te sociaal weet te reageren of iemand met een verstandelijke beperking iets abnormaals doet?quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:02 schreef Schrijfblok het volgende:
Tsjah, als jij agressief gaat lopen doen is het natuurlijk niet zo gek dat mensen geen compassie met je hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |