abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149359499
quote:
EINDHOVEN - Op de parkeerplaats van het kantoor van De Lage Landen aan de Vestdijk in Eindhoven is zondagavond rond zeven uur het lichaam aangetroffen van een overleden vrouw. De politie gaat uit van een misdrijf. Rond 20.20 uur zondagavond heeft de politie een verdachte aangehouden op het politiebureau aan de Mathildelaan.

Sporenonderzoek

De politie kreeg zondagavond om tien voor zeven de tip dat er een lichaam zou liggen op de vrij toegankelijke parkeerplaats. Er werd inderdaad een dode vrouw aangetroffen, tussen de gevel van het kantoor en plantenbakken op circa dertig meter van de weg. De omgeving werd afgezet en de technische recherche begon met een sporenonderzoek dat zondagavond-laat nog voortduurde.

Rechercheteam

De locatie aan de Vestdijk heeft voor de politie geen bijzondere aandacht, zegt desgevraagd de politiewoordvoerder. Er is daar geen sprake van prostitutie of drugshandel. Maandag formeert de politie een rechercheteam dat uit 25 mensen bestaat. In afwachting daarvan wil de politie niets zeggen over een mogelijke doodsoorzaak of over de identiteit van de vrouw. Dat wordt beschouwd als daderinformatie.
quote:
Dode op Vestdijk is 17-jarig meisje uit Geldrop

EINDHOVEN - Het stoffelijk overschot dat zondagavond werd aangetroffen op de parkeerplaats van de Lage Landen aan de Vestdijk in Eindhoven is van een 17-jarig meisje uit Geldrop.

Het meisje zat in het vijfde jaar van het vwo van het Sint Joriscollege in Eindhoven. Sectordirecteur Toos Michon vernam het nieuws maandagochtend van de politie. "Een afschuwelijk en intens triest bericht", zegt Michon. "We hebben vanochtend alle medewerkers en de leerlingen geïnformeerd. Iedereen is aangeslagen."

De leerlingen zijn geschokt en verdrietig, vooral degenen die het meisje goed gekend hebben. "Het is belangrijk om die kinderen goed op te vangen", aldus de directeur. "Met name uit haar eigen groep is daar veel gebruik van gemaakt. Velen wisten het, sommigen zelfs zondagavond al."
Over de achtergronden van de dood van het meisje kan en wil Michon niet ingaan, zegt ze.

Het ontzielde lichaam van het meisje werd zondagavond rond zeven uur aangetroffen. Anderhalf uur later werd op het politiebureau een verdachte man aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij haar dood.
In en in triest, gast slaat z'n ex-vriendin dood.
pi_149359502
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

2. TBS kan erg lang duren, of dat je daar blij mee moet zijn...
Jeugd-tbs duurt niet lang/onbeperkt (zoals in volwassenenrecht wel het geval kan zijn):

quote:
De rechter kan deze maatregel gebruiken bij jeugdigen (tot 18 jaar) die een delict hebben gepleegd waarop voorlopige hechtenis staat (art. 67 Strafvordering). De maximale straf in het jeugdstrafrecht is 2 jaar jeugddetentie. Als intensieve begeleiding nodig is om herhaling van het misdrijf te voorkomen wordt een PIJ-maatregel opgelegd. Een PIJ-maatregel wordt opgelegd voor drie jaar. Bij een geweldsdelict kan de maatregel worden verlengd tot vijf jaar, waarbij het laatste jaar voorwaardelijk is. Bij jongeren met een gebrekkige ontwikkeling of een ziekelijke stoornis kan de maatregel verlengd worden tot maximaal zeven jaar, waarbij ook in dit geval het laatste jaar voorwaardelijk is.[1]
http://nl.wikipedia.org/wiki/PIJ-maatregel
pi_149359511
De jeugd-gevangenisstraf zou echter ook niet zo lang duren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149360985
Als het beeld van hem dat geschetst wordt klopt (en dan bedoel ik niet alleen het beeld dat in de media kwam maar ook wat ik gehoord heb van mensen die hem en haar kennen/kenden) dan is hij zeer dwingend en overtuigend geweest naar haar. Mij lijkt dat je hiervoor een zekere mate van volwassenheid moet bezitten. Dat kan ik niet echt rijmen met 'niet volwassen zijn'. Ik denk dat de officier van Justitie ook op dat spoor zit, die heeft niet voor niets ex-vriendinnen laten verhoren.

Het verhaal wat destijds ging over dat hij een contactverbod had omdat hij ingebroken had bij haar thuis en haar chanteerde met een seksfoto, blijkt nu ook te kloppen. Dat klopt toch ook niet bij een jongen die niet wist wat hij deed? Volgens het ANP " Het ANP meldt dat de verdachte zich niet herkent in de opvatting van de politie dat hij jaloers, bezitterig en opvliegend is. De politie schept dat verkeerde beeld om moord te kunnen bewijzen, vreest zijn advocaat Bert de Rooij."

Sowieso, hij heeft bekent. Dus of het nou doodslag is of zware mishandeling of moord, hij krijgt een straf. Mij lijkt dat als je gedreigd hebt iemand te vermoorden en dat vervolgens enige tijd later ook doet het vrij lastig is om aan te voeren dat het niet met voorbedachte rade was.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_149361281
Overigens, het adolscelentenstrafrecht is iets anders dan het jeugdstrafrecht. Juist voor de groep tussen 16 en 23 mag je als rechter zowel het gewone strafrecht als het jeugdstrafrecht inzetten. Wel mag bij ernstige misdaden geen taakstraf worden opgelegd.

Tja, het voelt ergens heel onrechtvaardig eerlijk gezegd.
pi_149361770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:42 schreef d.k. het volgende:
Als het beeld van hem dat geschetst wordt klopt (en dan bedoel ik niet alleen het beeld dat in de media kwam maar ook wat ik gehoord heb van mensen die hem en haar kennen/kenden) dan is hij zeer dwingend en overtuigend geweest naar haar. Mij lijkt dat je hiervoor een zekere mate van volwassenheid moet bezitten. Dat kan ik niet echt rijmen met 'niet volwassen zijn'.
Dit wordt beslist op basis van onderzoek. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149361881
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit wordt beslist op basis van onderzoek. ;)
Prima toch? Gedragsdeskundigen kunnen hier een beter oordeel over vellen dan een advocaat of de media. Toch benieuwd wat daar uit gaat komen.

Overigens, ik begreep dat haar familie ook in de zaal zat. Pff, heftig lijkt me dat.
pi_149362157
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:13 schreef d.k. het volgende:

Prima toch? Gedragsdeskundigen kunnen hier een beter oordeel over vellen dan een advocaat of de media. Toch benieuwd wat daar uit gaat komen.
Het is meer dan prima, het is de enige manier waarop dat zou moeten.

quote:
Overigens, ik begreep dat haar familie ook in de zaal zat. Pff, heftig lijkt me dat.
Dat is een understatement ben ik bang.
pi_149365769
Als je de foto van de verdachte ziet, dan kan je nauwelijks geloven dat hij zoiets in staat zou kunnen zijn. :{ Als hij het al gedaan heeft, want rechter heeft nog geen uitspraak gedaan.

Maar misschien was die foto wel heel oud.
pi_149366039
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:26 schreef Webschip het volgende:
Als je de foto van de verdachte ziet, dan kan je nauwelijks geloven dat hij zoiets in staat zou kunnen zijn. :{ Als hij het al gedaan heeft, want rechter heeft nog geen uitspraak gedaan.

Want je kunt aan iemands gezicht zien of ie onschuldig is of niet?
pi_149366165
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:34 schreef Beauke het volgende:

[..]

Want je kunt aan iemands gezicht zien of ie onschuldig is of niet?
Was het maar zo makkelijk.
pi_149366634
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:13 schreef d.k. het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal standaard bij zulke zaken.
#NoDAPL
pi_149367124
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:26 schreef Webschip het volgende:

Psst. Hij heeft al lang bekend. En ja, dan is eventueel nog mogelijk dat dat een valse bekentenis was, maar dan had de advocaat daar vandaag wel op ingestoken. En dat deed hij niet.
pi_149367910
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:57 schreef d.k. het volgende:

[..]

Psst. Hij heeft al lang bekend. En ja, dan is eventueel nog mogelijk dat dat een valse bekentenis was, maar dan had de advocaat daar vandaag wel op ingestoken. En dat deed hij niet.
Ow. :{

Ik meen dat het een regiezitting is geweest. Ik ben benieuwd wat psycholoog en psychiater gaan zeggen en volgens welk recht zijn zaak behandeld gaat worden.

Ik geloof dat dit hooguit een gevalletje doodslag zal zijn, voor moord moet voorbedachte rade duidelijk aanwezig zijn.

Niet dat dit niet erg zou zijn, mij lijkt dit een uit de hand gelopen ruzie.

De jongen, dat is het volgens mij, heeft nog een heel leven voor zich, zal dit zijn hele leven meedragen. Ik hoop dat de rechter daar ook ernstig rekening mee houdt.
pi_149368254
Iemand schreef in dit topic dat mensen met grote adamsappel volgens zijn oma mensen zijn om voor uit te kijken.

Ik vraag me af wat de grote oren dan zeggen.
pi_149368588
Een uit de hand gelopen ruzie? En dat stalken en inbreken dan?
pi_149370969
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:11 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik meen dat het een regiezitting is geweest. Ik ben benieuwd wat psycholoog en psychiater gaan zeggen en volgens welk recht zijn zaak behandeld gaat worden.

Ik geloof dat dit hooguit een gevalletje doodslag zal zijn, voor moord moet voorbedachte rade duidelijk aanwezig zijn.

De jongen, dat is het volgens mij, heeft nog een heel leven voor zich, zal dit zijn hele leven meedragen. Ik hoop dat de rechter daar ook ernstig rekening mee houdt.
Misschien moet je je even verdiepen in de zaak. Dit was geen opwelling of plotselinge ruzie. Er speelde al even het een en ander.
Hij mag dit een heel leven lang met zich meedragen maar zeker haar nabestaanden hebben levenslang.

Blij dat ik geen rechter ben, je doet het eigenlijk altijd fout.
pi_149397463
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:29 schreef d.k. het volgende:

[..]

Misschien moet je je even verdiepen in de zaak. Dit was geen opwelling of plotselinge ruzie. Er speelde al even het een en ander.
Hij mag dit een heel leven lang met zich meedragen maar zeker haar nabestaanden hebben levenslang.

Blij dat ik geen rechter ben, je doet het eigenlijk altijd fout.
Dat laatste kan ik me zeker voorstellen.

Helaas kan ik te weinig info over de zaak vinden, inderdaad begreep ik ook dat hij een contactverbod heeft gehad. Dat is natuurlijk niet voor niets geweest.

Ondanks er het nodige aan vooraf is gegaan, kan toch sprake zijn van een opwelling op dat moment. En mocht het toch geen opwelling zijn geweest, dan moet OM dit natuurlijk kunnen bewijzen om voor moord te kunnen gaan.

Ik zag een fragmentje van Omroep Brabant, waar ik de OvJ nog spreekt van al dan niet met voorbedachte rade. Ze houdt kennelijk rekening mee dat er misschien niet meer in zit dan doodslag.

Zo ik het inschat: ze zullen in het onderzoek sterk focussen op de relatie tussen verdachte en slachtoffer. En vooral hoe de laatste ontmoeting tot stand kwam.

Kennelijk ziet verdediging aanleiding om de persoon van verdachte te onderzoeken op zijn geestelijke ontwikkeling. Opvallend, hoor je niet vaak, maar benieuwd naar de uitkomst. Als blijkt dat hij als minderjarige berecht moet worden kan hij volgens mij maximaal 2 jaar cel krijgen. Er hangt dus veel van af.
pi_149462146
Uhm ik weet niet hoor...maar dit is in oktober 2014 al gebeurd..
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_149470539
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:11 schreef Webschip het volgende:

[..]

Hij heeft haar eerst geterroriseerd en vervolgens gedood. Het leven van haar familie is compleet vergald. Ik hoop dat de rechter daar rekening mee houdt.
pi_149471457
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij heeft haar eerst geterroriseerd en vervolgens gedood. Het leven van haar familie is compleet vergald. Ik hoop dat de rechter daar rekening mee houdt.
Uiteraard zal de rechter hopelijk naar alle facetten kijken en bij een bewezen verklaring zal vergelding voor de familie van het slachtoffer en maatschappij natuurlijk aan de orde zijn.

Maar het grote waarom is natuurlijk: waarom zou hij zoiets gedaan hebben? Puur omdat zij het heeft uitgemaakt? Of speelde er meer.

Uiteraard wordt hopelijk goed naar de jongen gekeken. Is er sprake van een achtergebleven ontwikkeling? Was er mogelijk wat meer met de jongen aan de hand? En zo ja, kan alles dan wel volledig worden aangerekend?

Het adolescentenstrafrecht is nog niet zo lang geleden gewijzigd, c.q op gebieden verruimd. Zo ook of hij minderjarig kan worden berecht. Ik ben zeer benieuwd of dat gaat gebeuren, ik las ook dat dit nl. niet vaak voorkomt.

Hoe het ook zij, de familie van Juliette gaat door een enorme hel.
pi_149471487
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:36 schreef Webschip het volgende:

[..]

Uiteraard zal de rechter hopelijk naar alle facetten kijken en bij een bewezen verklaring zal vergelding voor de familie van het slachtoffer en maatschappij natuurlijk aan de orde zijn.

Maar het grote waarom is natuurlijk: waarom zou hij zoiets gedaan hebben? Puur omdat zij het heeft uitgemaakt? Of speelde er meer.

Uiteraard wordt hopelijk goed naar de jongen gekeken. Is er sprake van een achtergebleven ontwikkeling? Was er mogelijk wat meer met de jongen aan de hand? En zo ja, kan alles dan wel volledig worden aangerekend?

Het adolescentenstrafrecht is nog niet zo lang geleden gewijzigd, c.q op gebieden verruimd. Zo ook of hij minderjarig kan worden berecht. Ik ben zeer benieuwd of dat gaat gebeuren, ik las ook dat dit nl. niet vaak voorkomt.

Hoe het ook zij, de familie van Juliette gaat door een enorme hel.
Uiteraard moet een rechter daar naar kijken, maar m.i. moet men hem vooral beschouwen als dader en totaal niet als slachtoffer.
pi_149471692
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uiteraard moet een rechter daar naar kijken, maar m.i. moet men hem vooral beschouwen als dader en totaal niet als slachtoffer.
Vooralsnog is hij verdachte, maar hij heeft wel veel uit te leggen natuurlijk.

Het OM, maar ook rechters zullen hem wrs niet als slachtoffer behandelen. Ook niet als blijkt dat hij jeugdig moet worden beschouwd en/of niet volledig toerekeningsvatbaar is geweest ten tijde van het delict.

Mocht hij niet als volwassene kan worden worden beschouwd, dan kan hij max. 2 jaar cel krijgen, maar loopt net zo goed het risico om een PIJ maatregel te krijgen. Dat kan oplopen tot een jaar of 7 of 8, en in uitzonderlijke gevallen overgaan op reguliere TBS met open eind.

Dus hij is er nog bepaald niet, hoe ze hem ook inschatten.
pi_149471775
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:43 schreef Webschip het volgende:

[..]

Vooralsnog is hij verdachte, maar hij heeft wel veel uit te leggen natuurlijk.

Het OM, maar ook rechters zullen hem wrs niet als slachtoffer behandelen. Ook niet als blijkt dat hij jeugdig moet worden beschouwd en/of volledig toerekeningsvatbaar is geweest ten tijde van het delict.

Mocht hij niet als volwassen kan worden worden beschouwd, dan kan hij max. 2 jaar cel krijgen, maar loopt net zo goed het risico om een PIJ maatregel te krijgen. Dat kan oplopen tot een jaar of 7 of 8, en in uitzonderlijke gevallen overgaan op reguliere TBS met open eind.

Dus hij is er nog bepaald niet, hoe ze hem ook inschatten.
Ja, formeel is hij verdachte. Maak van dader maar verdachte in mijn post, dan klopt 'ie weer.

Terecht ook. Hoe het verhaal uiteindelijk ook bleek te zijn, meneer terroriseerde haar en heeft, naar alle waarschijnlijkheid, haar daarna gedood. Dan ben je niet helemaal lekker in je kokosnoot.
pi_149472112
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, formeel is hij verdachte. Maak van dader maar verdachte in mijn post, dan klopt 'ie weer.

Terecht ook. Hoe het verhaal uiteindelijk ook bleek te zijn, meneer terroriseerde haar en heeft, naar alle waarschijnlijkheid, haar daarna gedood. Dan ben je niet helemaal lekker in je kokosnoot.
Gesteld dat hij dat allemaal gedaan zou hebben, dan is het onvoorstelbaar dat iemand tot zoiets kan komen...

Ik weet niet hoe het vermeende terroriseren er dan heeft uitgezien, ik kan daar helaas niets over vinden, maar stalken alleen al is natuurlijk meer dan verschrikkelijk voor het slachtoffer.

Ergens las ik ook over een inbraak bij haar ouderlijk huis, als dat zou kloppen, dan is dat natuurlijk zeer beangstigend.

Hopelijk wordt tijdens de rechtzaak wat meer duidelijk wat zich allemaal heeft afgespeeld. Hoe de aanloop is geweest. Hoe ze elkaar hebben leren kennen. Hoe de jongen zich ontwikkelde. Zijn er eerdere kwesties geweest. Etc.

De psycholoog heeft dus wel wat werk aan de winkel voor de volgende stap in deze zaak.
pi_149472619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zegt niets. Even los van het feit dat een modale intelligentie (als je het per se met een IQ wil benaderen een IQ van rond de 100) prima HBO kan doen (er zijn er dan ook erg veel die dat doen). Al zou hij wiskunde of natuurkunde studeren aan de universiteit dan nog kan het prima zijn dat hij geestelijk nog niet volwassen is, die twee zaken staan los van elkaar.
Het HBO van nu, is het vmbo van straks...

Het zegt niets meer, behalve dat bijna elke idioot het kan halen tegenwoordig...
pi_149472846
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 02:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

In ieder geval niet impopulair.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, er speelt daadwerkelijk meer met hem. Details zijn mij onbekend, maar dit is niet iets wat na het delict verzonnen is om een lagere straf te krijgen.
Vetgedrukt: ik hoop maar dat ze (psychologisch) goed naar hem kijken, ik vind het een ongelofelijk verhaal.

Btw.: ken je hem soms?
pi_149472932
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:54 schreef Webschip het volgende:

[..]

Gesteld dat hij dat allemaal gedaan zou hebben, dan is het onvoorstelbaar dat iemand tot zoiets kan komen...

Ik weet niet hoe het vermeende terroriseren er dan heeft uitgezien, ik kan daar helaas niets over vinden, maar stalken alleen al is natuurlijk meer dan verschrikkelijk voor het slachtoffer.

Ergens las ik ook over een inbraak bij haar ouderlijk huis, als dat zou kloppen, dan is dat natuurlijk zeer beangstigend.

Hopelijk wordt tijdens de rechtzaak wat meer duidelijk wat zich allemaal heeft afgespeeld. Hoe de aanloop is geweest. Hoe ze elkaar hebben leren kennen. Hoe de jongen zich ontwikkelde. Zijn er eerdere kwesties geweest. Etc.

De psycholoog heeft dus wel wat werk aan de winkel voor de volgende stap in deze zaak.
Ik kan alleen maar afgaan op nieuwsberichten. Daarin werd gesproken over stalken, inbreken, foto's doorsturen aan bekenden, etc. Dat lijkt mij ziekelijk. Een normaal iemand accepteert als iemand geen relatie meer met hem wil of ziet in dat het niet werkt.

Hoe zoiets kan gebeuren? Tja, kan niet in zijn hersenpan kijken. Feit is dat soms mensen, die vrij normaal leken, in een bepaalde situatie doordraaien. William R. was bijvoorbeeld een normale vent, toch heeft hij Claudia Oskam vermoord.
pi_149473383
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar afgaan op nieuwsberichten. Daarin werd gesproken over stalken, inbreken, foto's doorsturen aan bekenden, etc. Dat lijkt mij ziekelijk. Een normaal iemand accepteert als iemand geen relatie meer met hem wil of ziet in dat het niet werkt.

Hoe zoiets kan gebeuren? Tja, kan niet in zijn hersenpan kijken. Feit is dat soms mensen, die vrij normaal leken, in een bepaalde situatie doordraaien. William R. was bijvoorbeeld een normale vent, toch heeft hij Claudia Oskam vermoord.
Misschien niet kunnen accepteren dat iemand het uit maakt. Komt natuurlijk wel vaker voor, alleen loopt het dan vaak minder dramatisch af.

De genoemde dingen gaan uiteraard wel heel ver, misschien uiteindelijk een typisch gevalletje crime passionel, is niet vreemd in de misdaad.

Ik las ook ergens dat ze niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar konden.... Ik weet natuurlijk niet of dat klopt, maar dat lijkt me toch erg ingewikkeld.

Misschien had hij daardoor steeds weer opnieuw de hoop dat het kon goed komen. Maar het blijft speculeren.
pi_149473577
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:29 schreef Webschip het volgende:

[..]

Misschien niet kunnen accepteren dat iemand het uit maakt. Komt natuurlijk wel vaker voor, alleen loopt het dan vaak minder dramatisch af.

De genoemde dingen gaan uiteraard wel heel ver, misschien uiteindelijk een typisch gevalletje crime passionel, is niet vreemd in de misdaad.

Ik las ook ergens dat ze niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar konden.... Ik weet natuurlijk niet of dat klopt, maar dat lijkt me toch erg ingewikkeld.

Misschien had hij daardoor steeds weer opnieuw de hoop dat het kon goed komen. Maar het blijft speculeren.
Als je dat niet kunt accepteren en de non-acceptatie op deze manier manifesteert, dan hoor je niet vrij rond te lopen. Gevaar voor de maatschappij.

Dat is ook ingewikkeld, maar een normaal functionerend iemand trekt dan op een gegeven moment de conclusie dat ze inderdaad ook niet met elkaar kunnen en stopt dan met zo'n relatie. Een normaal mens zou daartoe in staat moeten zijn. Je gaat er niet dood van. Genoeg mensen die hun partner met wie ze normaal om konden gaan hebben verloren en toch nog gewoon ademen.
pi_149473912
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je dat niet kunt accepteren en de non-acceptatie op deze manier manifesteert, dan hoor je niet vrij rond te lopen. Gevaar voor de maatschappij.

Als iemand het echt niet kan accepteren en dit geweldadig kanaliseert, dan kan je gerust spreken van een ziekelijke grondslag. Zo'n iemand komt in dat geval dan in de TBS (jongeren in de PIJ-regeling) terecht, zoals gezegd heeft die maatregel een open eind (TBS althans). Wordt iemand niet meer beter, dan komt hij of zij niet meer los. (long stay scenario) Een terechte bescherming voor de maatschappij. Wat dat betreft is het hier wel goed geregeld.
quote:
Dat is ook ingewikkeld, maar een normaal functionerend iemand trekt dan op een gegeven moment de conclusie dat ze inderdaad ook niet met elkaar kunnen en stopt dan met zo'n relatie. Een normaal mens zou daartoe in staat moeten zijn. Je gaat er niet dood van. Genoeg mensen die hun partner met wie ze normaal om konden gaan hebben verloren en toch nog gewoon ademen.
Zeker, zij zijn dan ook gezond.

Ik denk en ik hoop dat ze de jongen goed gaan bekijken en hopelijk het beste voor hem kiezen. En uiteraard recht wordt gedaan. Het slachtoffer en familie hebben levenslang en hebben nergens om gevraagd.

Je zou maar eens rechter zijn in zo'n zaak als deze... :{
pi_149474221
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:47 schreef Webschip het volgende:

[..]

Als iemand het echt niet kan accepteren en dit geweldadig kanaliseert, dan kan je gerust spreken van een ziekelijke grondslag. Zo'n iemand komt in dat geval dan in de TBS (jongeren in de PIJ-regeling) terecht, zoals gezegd heeft die maatregel een open eind (TBS althans). Wordt iemand niet meer beter, dan komt hij of zij niet meer los. (long stay scenario) Een terechte bescherming voor de maatschappij. Wat dat betreft is het hier wel goed geregeld.

[..]

Zeker, zij zijn dan ook gezond.

Ik denk en ik hoop dat ze de jongen goed gaan bekijken en hopelijk het beste voor hem kiezen. En uiteraard recht wordt gedaan. Het slachtoffer en familie hebben levenslang en hebben nergens om gevraagd.

Je zou maar eens rechter zijn in zo'n zaak als deze... :{
Tsja, geen makkelijk beroep. Ik ken de precieze achtergronden van dit dossier niet, dus het is lastig om er uitspraken over te doen.

Van wat we nu weten, lijkt me dit een zieke geest. Met name door dat eerdere stalken. Dat in "de hitte van de strijd" iemand door kan slaan, weten we. In dit geval was er echter wel meer aan de hand. Hij was haar vaker aan het stalken, aan het inbreken en foto's aan het doorsturen. Dat is niet meer "de hitte van de strijd".

Ik blijf toch moeite houden met jouw uitspraken die neerkomen op "het beste voor hem". Dat vind ik compleet irrelevant. Ik vind haar nabestaanden en de maatschappij belangrijker dan zijn belangen.
pi_149498998
Als hij alleen bij haar ineens het claimgedrag ging vertonen, vraag ik me af waarom ze zijn exen ook hebben verhoord. Daar zal een reden voor zijn. Die eerdere bedreigingen waren ook serieus en zijn zo ook opgepakt door de politie. Op basis waarvan dan?
pi_149501191
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:56 schreef d.k. het volgende:
Als hij alleen bij haar ineens het claimgedrag ging vertonen, vraag ik me af waarom ze zijn exen ook hebben verhoord. Daar zal een reden voor zijn. Die eerdere bedreigingen waren ook serieus en zijn zo ook opgepakt door de politie. Op basis waarvan dan?
Wellicht om te checken of hij tegen hen ook zo raar deed?
pi_149501383
quote:
Als hij alleen bij haar ineens het claimgedrag ging vertonen, vraag ik me af waarom ze zijn exen ook hebben verhoord. Daar zal een reden voor zijn.
De combinatie claimgedrag laatste vriendin + haar dood, lijkt mij reden genoeg eerlijk gezegd.
pi_149501436
Er ging toch ook het verhaal dat ze daar nog eerst seks hadden gehad? Hoe is dat te rijmen met het stalken/claimen van hem en omgangsverbod?
pi_149501718
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
Er ging toch ook het verhaal dat ze daar nog eerst seks hadden gehad? Hoe is dat te rijmen met het stalken/claimen van hem en omgangsverbod?
Het kan gewoon samen gaan en dat blijkt in dezen ook.
  maandag 9 februari 2015 @ 10:58:36 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149502116
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen als het gaat om iemand waar je bang voor bent en als je denkt dat je probleemloos en veilig weg kunt komen als je hem zijn zin maar geeft....
Zeker op die leeftijd.

Dat ze seks hebben gehad en dat zij niet letterlijk luidkeels heeft geprotesteerd betekent niet automatisch dat ze het leuk vond of geïnitieerd had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149502134
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen als het gaat om iemand waar je bang voor bent en als je denkt dat je probleemloos en veilig weg kunt komen als je hem zijn zin maar geeft....
Zeker op die leeftijd.

Dat ze seks hebben gehad en dat zij niet letterlijk luidkeels heeft geprotesteerd betekent niet automatisch dat ze het leuk vond of geïnitieerd had.
Nee, eens, maar het viel me op dat het nergens meer gemeld wordt terwijl het initieel wel onderdeel van het 'verhaal' was.
pi_149503034
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, geen makkelijk beroep. Ik ken de precieze achtergronden van dit dossier niet, dus het is lastig om er uitspraken over te doen.

Van wat we nu weten, lijkt me dit een zieke geest. Met name door dat eerdere stalken. Dat in "de hitte van de strijd" iemand door kan slaan, weten we. In dit geval was er echter wel meer aan de hand. Hij was haar vaker aan het stalken, aan het inbreken en foto's aan het doorsturen. Dat is niet meer "de hitte van de strijd".

Ik blijf toch moeite houden met jouw uitspraken die neerkomen op "het beste voor hem". Dat vind ik compleet irrelevant. Ik vind haar nabestaanden en de maatschappij belangrijker dan zijn belangen.
Gezien de berichtgeving lijkt het inderdaad op dat eea al langer aan de gang is. Stalken alleen al is zeer beangstigend voor een slachtoffer.

Ik vraag me af hoe de laatste ontmoeting tot stand is gekomen. Was er wat afgesproken? Of kwamen ze elkaar toevallig tegen?

Wat gebeurde er tijdens die ontmoeting, vooraf aan de doding? Waren ze toen intiem met elkaar? Waarom werd hij later boos op haar? Kennelijk sloeg de sfeer om in een zeer korte tijd, ik hou het toch voor mogelijk dat het geweld wel degelijk in een kort tijdsbestek oplaaide.

Uit "het beste voor hem "wil ik geen sympathie voor de verdachte uitspreken. De nabestaanden hebben tenslotte levenslang en het slachtoffer mocht slechts 17 worden. Met die opmerking wil ik slechts zeggen - mocht het tot een veroordeling komen - en mocht sprake zijn van een gebrekkige ontwikkeling en/of verminderde toerekeningsvatbaarheid of zo je wilt een zieke geest, dat met "levenslang"voor hem uiteindelijk ook niemand verder helpt. Hij heeft nog een heel leven voor zich en zal dit zijn hele leven nog mee moeten dragen. (ik ga vooralsnog uit van een opwelling).
pi_149503210
quote:
Mogelijke reden: politie probeert misschien een beeld van het slachtoffer te vormen?

Politie wil natuurlijk graag weten wat er precies is gebeurd en zal wellicht proberen de rol van het slachtoffer in de aanloop en moment waarop het delict plaatsvond te reconstrueren.

[ Bericht 11% gewijzigd door Webschip op 09-02-2015 11:44:16 ]
pi_149514294
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:39 schreef Webschip het volgende:

[..]

Mogelijke reden: politie probeert misschien een beeld van het slachtoffer te vormen?

Politie wil natuurlijk graag weten wat er precies is gebeurd en zal wellicht proberen de rol van het slachtoffer in de aanloop en moment waarop het delict plaatsvond te reconstrueren.
En met het spreken van zij exen vorm je je een beeld van het slachtoffer? Van de dader neem ik aan.

En ik kan me zo voorstellen dat je als meisje van 17 nog zo naïef kunt zijn dat je denkt 'hij wil het uitpraten en ik ga maar met hem mee, dat kan geen kwaad'. Wat voor doodslag pleit is dat hij haar daar heeft laten liggen, waar ze vrij simpel gevonden werd. Als hij het gepland had, had hij geweten van de camera's en had hij voor een andere plek gekozen. Bovendien had hij letterlijk om de hoek haar veel langer kunnen laten verdwijnen, namelijk in het kanaal.
pi_149533805
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:00 schreef d.k. het volgende:

[..]

En met het spreken van zij exen vorm je je een beeld van het slachtoffer? Van de dader neem ik aan.
Misschien wel van beiden...Ze zullen vast een reden ervoor hebben.
quote:
En ik kan me zo voorstellen dat je als meisje van 17 nog zo naïef kunt zijn dat je denkt 'hij wil het uitpraten en ik ga maar met hem mee, dat kan geen kwaad'. Wat voor doodslag pleit is dat hij haar daar heeft laten liggen, waar ze vrij simpel gevonden werd. Als hij het gepland had, had hij geweten van de camera's en had hij voor een andere plek gekozen. Bovendien had hij letterlijk om de hoek haar veel langer kunnen laten verdwijnen, namelijk in het kanaal.
Daarom denk ik ook dat het om een opwelling gaat.
pi_149543122
Ze hebben eerst nog liggen ketsen hè
pi_149545158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:52 schreef Halcon het volgende:
Ze hebben eerst nog liggen ketsen hè
Ja en? Daar waren twee personen bij waarvan er eentje nooit meer kan vertellen of dat vrijwillig was of niet.
pi_149547467
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:05 schreef d.k. het volgende:

[..]

Ja en? Daar waren twee personen bij waarvan er eentje nooit meer kan vertellen of dat vrijwillig was of niet.
Ze zal vrijwillig mee zijn gegaan naar die plek. Dat ketsen daar zal in elk geval niet onder dwang van geweld plaats hebben gevonden.
pi_149548312
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze zal vrijwillig mee zijn gegaan naar die plek. Dat ketsen daar zal in elk geval niet onder dwang van geweld plaats hebben gevonden.
O, jij was er bij dat je dit weet?

En wat is dwang? Is dat letterlijk door iemand lichamelijk te dwingen? Of heeft hij gedreigd met iets? Hij had haar eerder bedreigd en gechanteerd mbv een foto, gestolen uit haar ouderlijk huis. Dus die ervaring had ze al.
pi_149548405
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:40 schreef d.k. het volgende:

[..]

O, jij was er bij dat je dit weet?

En wat is dwang? Is dat letterlijk door iemand lichamelijk te dwingen? Of heeft hij gedreigd met iets? Hij had haar eerder bedreigd en gechanteerd mbv een foto, gestolen uit haar ouderlijk huis. Dus die ervaring had ze al.
Nee. Ik baseer het op tijdstip en locatie.

Vandaar dat ik zei onder dwang van geweld. Gezien de voorhistorie.

Ik denk iets van "nog een keer neuken en dan laat ik je met rust". Iets in die geest...
pi_151674053
Klopt het dat zijn zaak morgen weer verder wordt behandeld in rechtbank?

Inhoudelijk dan?

Ik ben benieuwd of dan duidelijk wordt of Koen wordt berecht volgens het jeugdstrafrecht.
pi_151703883
Inderdaad gaat de rechtszaak vandaag verder. Een regiezitting weer.
pi_151705063
Heel erg gewetenloos mannetje die dader, maar is weer vrij voor zijn 30e om weer verder te gaan waar hij gebleven was. NL!
  woensdag 15 april 2015 @ 11:41:05 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151705268
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:33 schreef Donnis het volgende:
Heel erg gewetenloos mannetje die dader, maar is weer vrij voor zijn 30e om weer verder te gaan waar hij gebleven was. NL!
Nah, niet helemaal, een normale baan kan hij vrijwel vergeten.
Niet dat dat zielig is, maar zijn toekomstperspectieven zijn definitief veranderd, dus "verdergaan waar hij gebleven is" wordt het sowieso niet.

Er zijn er maar weinig die na een veroordeling voor een levensdelict nog een normaal leven kunnen opbouwen, alleen als je een compleet bedrijf in de schoot geworpen krijgt lukt dat (Baarnse moordzaak, dat was bij onze hypotheekaanvraag echt een puntje van "willen wij dat?").
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151708327
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nah, niet helemaal, een normale baan kan hij vrijwel vergeten.
Niet dat dat zielig is, maar zijn toekomstperspectieven zijn definitief veranderd, dus "verdergaan waar hij gebleven is" wordt het sowieso niet.

Er zijn er maar weinig die na een veroordeling voor een levensdelict nog een normaal leven kunnen opbouwen, alleen als je een compleet bedrijf in de schoot geworpen krijgt lukt dat (Baarnse moordzaak, dat was bij onze hypotheekaanvraag echt een puntje van "willen wij dat?").
Het grote rehabilitatie- en recidiveprobleem.
Of dat het zielig is of niet zal mij worst wezen, het werkt niet! Rancune richt alleen maar schade aan. Als iemand zijn straf heeft uitgezeten dan moet hij zijn leven weer kunnen oppakken en tijdens en na het uitzitten van de straf moet alles worden gedaan om dat te faciliteren. Een behandeling in de gevangenis kan daar een onderdeel van zijn. Helaas is in Nederland de gevangenis een zeer ongeschikte plaats voor zo'n behandeling.
#NoDAPL
pi_154137111
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_doodslag_ex__.html

quote:
OM eist 12 jaar voor doodslag op ex

DEN BOSCH -
Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag in de rechtbank in Den Bosch twaalf jaar cel geëist tegen de 22-jarige Koen B. uit Heeze vanwege doodslag op z'n zeventienjarige ex-vriendin Juliette Bouhof.

Bouhof werd op 26 oktober tijdens een avond stappen gedood in het centrum van Eindhoven. Ze werd geslagen en gewurgd. Koen B. heeft bekend dat hij dat deed, al zei hij niet te hebben geweten dat hij haar daarmee had gedood. Hij was in paniek weggerend toen ze niet meer reageerde. Hij zei dat hij zich verdedigde, omdat zij in een ruzie hem de keel dichtkneep
hhhhh
pi_154139571
Als je dan toch een bron aanhaalt, dan toch niet de Televaag. @maxsteenberghe doet voor het Eindhovens Dagblad nu voor de tweede dag verslag vanuit de rechtbank. Om kippenvel van te krijgen.
pi_154140321
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:44 schreef d.k. het volgende:
Als je dan toch een bron aanhaalt, dan toch niet de Televaag. @maxsteenberghe doet voor het Eindhovens Dagblad nu voor de tweede dag verslag vanuit de rechtbank. Om kippenvel van te krijgen.
Brrrr..... nou, dat verslag in tweets. Vreselijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')