Dan heb je een ander probleem, dan is je auto dus gewoon te vochtig.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:04 schreef MaGNeT het volgende:
Starten, fan op maximaal en standje "ruiten", dan ruiten krabben en inmiddels is de binnenkant dan ook ijsvrij.
Heb het onlangs geprobeerd: krabben, starten, wegrijden maar stond na 80 meter de binnenkant te krabben omdat die besloeg en dat vroor gelijk op tot matglas.
Heb geen zwembad ontdekt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan heb je een ander probleem, dan is je auto dus gewoon te vochtig.
Dat haal je nooit als je de snelweg op moet terwijl je er 5 straten vanaf woont.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zit wel een kern van waarheid in, zeker met het koude weer.
Bij een auto met warmtewisselaar zal de olie inderdaad veel sneller warm zijn. Maar zolang je geen olietemp meter hebt is het ook maar gokken. Ik houd liever die ca 20km of 20 minuten aan.
Snelweg is prima, die 3000 rpm in de 5 slopen je blok echt niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:27 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dat haal je nooit als je de snelweg op moet terwijl je er 5 straten vanaf woont.
Maar waarom?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:31 schreef daNpy het volgende:
Als je er zo dichtbij woont zou ik wat langzamer op de snelweg rijden.
Ik moet voor woon-werk ook een klein stukje snelweg en daar rijdt ik meestal 100-110 ofzo.
Nu heb ik wel een 6 bak dus draait hij dan nog geen 2250rpm.
Constant rijden is overigens wel weer goed voor het opwarmen van het blok
Bij constant rijden is er een lagere belasting is in de motor, en wel goede smering.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:56 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar waarom?
Volgens mij is het helemaal niet slecht om lekker vlot door te schakelen en dan gewoon 130 te rijden.
Ik bedoel, je hoeft niet gelijk de toerenbegrenzer in te janken natuurlijk maar gewoon normaal rijden met een constante snelheid kan echt geen kwaad.
Zijn honderduizenden mensen die dit elke werkdag zonder problemen doen.
Als er geen file staat natuurlijk
Dan moet je dus iets rustiger doen. Ik trek met m'n koude motor een stuk minder vlot op, doe gewoon rustig aan. Op de snelweg rij ik de eerste paar minuten 105, daarna 125. Dan zit ik tussen 2200 en 2700 rpm en da's prima en dan kan de boel goed opwarmen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:27 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dat haal je nooit als je de snelweg op moet terwijl je er 5 straten vanaf woont.
Op snelweg rijdt ik meestal maar 100 en dan doet die al 3000 rpm.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan moet je dus iets rustiger doen. Ik trek met m'n koude motor een stuk minder vlot op, doe gewoon rustig aan. Op de snelweg rij ik de eerste paar minuten 105, daarna 125. Dan zit ik tussen 2200 en 2700 rpm en da's prima en dan kan de boel goed opwarmen.
Niet planken bij koud, dat vinden motor, (eventuele) turbo en bak niet grappig. En echt gassen pas als de boel goed warm is, daar hou ik inderdaad ook 20min/20km als marge aan en voor serieus trappen zelfs 30min. Maar normaal rijden moet gewoon kunnen, de boel ontploft echt niet als je boven 2000 toeren komt.
Heet water...quote:Op zondag 8 februari 2015 17:33 schreef EnochRoot het volgende:
De car talk guys zeggen van niet: http://www.cartalk.com/co(...)cold-winter-mornings
En de ruit school krabben kan evt met heet water dat je binnen hebt opgewarmd. Maar zelf ik heb een garage dus zoiezo nooit last van ruiten krabben.
Heet waterquote:Op zondag 8 februari 2015 17:33 schreef EnochRoot het volgende:
De car talk guys zeggen van niet: http://www.cartalk.com/co(...)cold-winter-mornings
En de ruit school krabben kan evt met heet water dat je binnen hebt opgewarmd. Maar zelf ik heb een garage dus zoiezo nooit last van ruiten krabben.
Nou ja theoretisch leek mij dat aardig. Waarschijnlijk wil je het niet kokend er over heen gooien. Zoals ik al zei, nooit last van bevroren ramen...quote:Op zondag 8 februari 2015 17:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Heet water...
Dat is wel een heel slecht advies.
Praktisch is het een idioot idee. Zeker nooit natuurkunde gehad op school? of niet opgelet dat kan ookquote:Op zondag 8 februari 2015 17:43 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Nou ja theoretisch leek mij dat aardig. Waarschijnlijk wil je het niet kokend er over heen gooien. Zoals ik al zei, nooit last van bevroren ramen...
Maar je hebt iig geen bevroren raam meer! (Ook geen raam meer.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Praktisch is het een idioot idee. Zeker nooit natuurkunde gehad op school? of niet opgelet dat kan ook
Geen beslagen ramen meer.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:50 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Maar je hebt iig geen bevroren raam meer! (Ook geen raam meer.)
Alsof die daar wakker van wordenquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:51 schreef RedFever007 het volgende:
Lekker voor je buren ook
Echt asociaal om te doen...
http://www.bol.com/nl/p/p(...)ak/9200000019620008/quote:Op maandag 9 februari 2015 20:18 schreef Anne het volgende:
binnen een minuutje was het weer beslagen.
Dat ding heb ik, maar kan echt niet opboksen tegen het vocht in die Benz heurquote:Op maandag 9 februari 2015 20:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/p(...)ak/9200000019620008/
Werkt grandioos. Af en toe ff in de magnetron en je kan er weer een hele tijd tegenaan zonder te poetsen.
Oh, ok, hier wel, maar been Benz dusquote:Op maandag 9 februari 2015 20:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat ding heb ik, maar kan echt niet opboksen tegen het vocht in die Benz heur.
Mijn Astra G (1998) deed na 5 minuten 150 en 5 minuten later 170, dat iedere ochtend van 85000km totaan 144000. Toen ging die uit de lease (2001) Volgens RDW heeft de auto nog tot 2013 rondgereden.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:46 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Op snelweg rijdt ik meestal maar 100 en dan doet die al 3000 rpm.
Of van werk vertrekken kom ik zo na 3 straten op een 80km-weg waar ik de 80 aanhoud. Daar doet die dan wel 2200-2500 rpm.
150 km/pu? Nog nooit boven de 110 gezeten, maar maakt die dan niet iets van 5k+ rpmquote:Op maandag 9 februari 2015 20:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn Astra G (1998) deed na 5 minuten 150 en 5 minuten later 170, dat iedere ochtend van 85000km totaan 144000. Toen ging die uit de lease (2001) Volgens RDW heeft de auto nog tot 2013 rondgereden.
1.6 16V met sportbak, 120 was al 3800 rpm.
Ja wilde haren toen. Tegenwoordig 103 op de cc.
Ik heb vanochtend eens even voor de grap bijgehouden hoe lang het duurt voordat de olie bij mijn auto een beetje op temperatuur is op een normale winterdag in NL.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:20 schreef Kreator het volgende:
Nee. Zowel mijn Golf, Alfa, M5 en RS4 waren warm voordat ik op mijn werk kwam en dat is 4km rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |