Een auto loopt op een rijker mengsel als hij koud is, men noemt dat in de volksmond 'op de choke lopen' iedereen weet wat ik bedoel, maar hij moet weer effe tegen mijn poot pissenquote:Op donderdag 5 februari 2015 23:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Welke choke? We leven niet in het jaar 0
quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:45 schreef DeLepelaar het volgende:
Motor begint pas warm te worden na een km of twintig. Het gaat om de olie niet om wat je metertje aangeeft. Pas daarna mag je vol gas geven.
Geen onzin. Het is niet voor niks dat in een beetje sportieve auto ook een metertje voor je olietemp zit.quote:
Ow die post had ik gemist. Dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:25 schreef Kreator het volgende:
Dat ontken ik ook niet. Sterker nog, dat beaam ik.
Tenzij je voorruit en achterruit verwarming hebt, scheelt het opwarmen van je auto amper met krabben. De motor heeft weinig weerstand dus genereer niet genoeg wamrmte je ramen van binnen te ontdooien. Tenzij je het echt 10 minuten ofzo laat staan. Wat naar is naar de buren.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef Executioner het volgende:
Dat stationair warmdraaien bij temperaturen onder nul iets slechter voor de motor is kan ik begrijpen maar als je dit niet doet dan:
• Ben je veel langer bezig met ruitenkrabben (als het al schoon te krabben is...).
• Beslaan de ramen direct na het wegrijden van binnenuit waardoor je vrijwel niets meer ziet.
• Zit je eerst een geruime tijd in de kou.
Genoeg redenen voor mij om het dus wel gewoon te doen. Overigens is het nog slechter voor je motor om deze gelijk zwaar te belasten in de vrieskou...
Of je hebt een natte jasquote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:40 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Tenzij je voorruit en achterruit verwarming hebt, scheelt het opwarmen van je auto amper met krabben. De motor heeft weinig weerstand dus genereer niet genoeg wamrmte je ramen van binnen te ontdooien. Tenzij je het echt 10 minuten ofzo laat staan. Wat naar is naar de buren.
Als je auto beslaat heb je een lek. Er hoort niet zo veel vocht aan de binnenkant van je auto te zitten.
Het ging mij puur om dat '20km voordat ie warm is' gebrabbel.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow die post had ik gemist. Dan heb ik niks gezegd
Mijn eerste auto had choke en handgas.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:44 schreef Fer het volgende:
De choke, dat was nog eens echt autorijden.
Max uittrekken en starten, zodra de motor een beetje op toeren kwam na de eerste sputters, pookje terugduwen tot een beschaafd toerental. Ruiten krabben en onverbrande benzinedampen inademen.
Wegrijden en de choke helemaal induwen.
Ik heb bijna alleen maar Amerikaanse wagens gereden en ik kan me niet herinneren dat ik een hendel met een choke heb gebruikt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn eerste auto had choke en handgas.
BTW ; mijn Stihl kettingzaagje heeft nog een choke. Meest mannelijke ding in huis.![]()
Kan maar zo. Sommige merken waren er sneller mee dan andere.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:21 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik heb bijna alleen maar Amerikaanse wagens gereden en ik kan me niet herinneren dat ik een hendel met een choke heb gebruikt.
Hadden die al eerder een automatische choke?
De oudste was een Lincoln Continental uit 1975 maar sleutel omdraaien en starten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Kan maar zo. Sommige merken waren er sneller mee dan andere.
Zit wel een kern van waarheid in, zeker met het koude weer.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het ging mij puur om dat '20km voordat ie warm is' gebrabbel.
Mijn stoelverwarming doet het pas als ik mijn kont er op parkeer. Heb jij zo'n Halfordsgevalletje op de sigarettenaansteker?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:59 schreef garnage-patrick het volgende:
Auto starten, voorruit, achteruit en stoelverwarming aan.
Na hoeveel km ongeveer is hij bij jou al warm dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het ging mij puur om dat '20km voordat ie warm is' gebrabbel.
Zit je nou echt op te scheppen met je stoelverwarming?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:56 schreef Dromer het volgende:
[..]
Mijn stoelverwarming doet het pas als ik mijn kont er op parkeer. Heb jij zo'n Halfordsgevalletje op de sigarettenaansteker?
Tussen 5 en 10 kilometer is wel mogelijk dat de olie al boven de 80 graden is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:09 schreef Fopje het volgende:
[..]
Na hoeveel km ongeveer is hij bij jou al warm dan?
Das wel erg vlot toch? Ligt er misschien ook hoe groot je motorblok is?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tussen 5 en 10 kilometer is wel mogelijk dat de olie al boven de 80 graden is.
Echter wordt er dan vaak in de kop gemeten, en niet in het carter. Ook een olietemperatuur meter geeft alleen maar dingen aan die nut hebben als je weet wat hij aangeeft
Temperatuurwisselaar, of je in de stad rijdt of op de snelweg etc heeft er ook mee te maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:20 schreef Fopje het volgende:
[..]
Das wel erg vlot toch? Ligt er misschien ook hoe groot je motorblok is?
Als ik gewoon in de stad naar mijn werk rij: 3 tot 4km. Ligt wel een beetje aan verschillende factoren, maar 20km heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:09 schreef Fopje het volgende:
[..]
Na hoeveel km ongeveer is hij bij jou al warm dan?
Dan is net mijn koelvloeistof een klein beetje opgewarmd.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als ik gewoon in de stad naar mijn werk rij: 3 tot 4km. Ligt wel een beetje aan verschillende factoren, maar 20km heb ik nog nooit meegemaakt.
Blok: 2.0 16v.
Als dit al klopt (wat me sterk lijkt), dan is het een flinke afwijking van wat normaal is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als ik gewoon in de stad naar mijn werk rij: 3 tot 4km. Ligt wel een beetje aan verschillende factoren, maar 20km heb ik nog nooit meegemaakt.
Blok: 2.0 16v.
Nee. Zowel mijn Golf, Alfa, M5 en RS4 waren warm voordat ik op mijn werk kwam en dat is 4km rijden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:08 schreef Sometimes het volgende:
dan is het een flinke afwijking van wat normaal is.
kvs of olie?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee. Zowel mijn Golf, Alfa, M5 en RS4 waren warm voordat ik op mijn werk kwam en dat is 4km rijden.
Inderdaad, les 1 hoe sloop je een motorquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat je voor dat kleine stukje überhaupt de auto pakt
In een eerdere post zegt hij al olietemperatuurmeter.quote:
Die auto's zullen allemaal een olietemp meter hebben idd, dat geloof ik wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
In een eerdere post zegt hij al olietemperatuurmeter.
Maar evengoed, het kán gewoon niet.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als ik gewoon in de stad naar mijn werk rij: 3 tot 4km. Ligt wel een beetje aan verschillende factoren, maar 20km heb ik nog nooit meegemaakt.
Blok: 2.0 16v.
Ik zit niet de hele dag op 1 vestiging. Dat kan natuurlijk ook nog hè.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat je voor dat kleine stukje überhaupt de auto pakt
Ook al zulke waanzinnige totale nonsens.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad, les 1 hoe sloop je een motor
Ja, dat zeg ik dus: Het kán dus gewoonweg wel. Met 4 verschillende auto's. Dat jij het niet gelooft, kan ik weinig aan doen. Speciaal voor jou zal ik zometeen op de terugweg wat foto's maken van de kmstand en de olietemperatuur.quote:
Weet je echt zeker dat je niet mis bent met je kvs temperatuur?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zit niet de hele dag op 1 vestiging. Dat kan natuurlijk ook nog hè.
[..]
Ook al zulke waanzinnige totale nonsens.
[..]
Ja, dat zeg ik dus: Het kán dus gewoonweg wel. Met 4 verschillende auto's. Dat jij het niet gelooft, kan ik weinig aan doen. Speciaal voor jou zal ik zometeen op de terugweg wat foto's maken van de kmstand en de olietemperatuur.
Geen bijverwarmer? Geloof dat de 2.0 TDI dat wel had/heeft omdat 'ie ook te traag warm wordt. Ligt dus niet aan de downsizemotoren. Bij de nieuwe MB Sprinter springt de standkachel ook automatisch aan als je 'm net hebt gestart.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:17 schreef Fer het volgende:
Van de week, gestart en daarna krabben. Vervolgens aansluiten in de file. Na 20 minuten nog steeds geen getal op de digitale kvs meter, die begint vanaf 50 pas.
14% diesel wordt gewoon niet warm. Daarintegen wel 1 op 21/22 terwijl ik regelmatig 130 rijd, de binnenstad van Amsterdam in of een stoplichtsprintje trek.
Denk alleen een electrische heater, de blower wordt wel een beetje warm namelijk, alleen de motor niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geen bijverwarmer? Geloof dat de 2.0 TDI dat wel had/heeft omdat 'ie ook te traag warm wordt. Ligt dus niet aan de downsizemotoren. Bij de nieuwe MB Sprinter springt de standkachel ook automatisch aan als je 'm net hebt gestart.
Gewoon kabel naar binnen en de deur dichtgooien, zit genoeg speling in. Kabel vervolgens aansluiten op een buitenstopcontact en klaar is uw resultaat. Het mooiste is als je dan binnen een schakelaar maakt hiervoor.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:49 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Huh, hoe zie je dat voor je? Een verlengsnoer naar de auto en door een raampje, en dan de kachel aansluiten?
Ja, is goed voor je deurrubber.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:33 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Gewoon kabel naar binnen en de deur dichtgooien, zit genoeg speling in. Kabel vervolgens aansluiten op een buitenstopcontact en klaar is uw resultaat. Het mooiste is als je dan binnen een schakelaar maakt hiervoor.
Gewoon goed in de siliconen zetten. Maar als jij de kabel door het raam wilt doen mag dat ook hoor ...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja, is goed voor je deurrubber.
Dan creëer je gelijk een tochtgaatje en vriezen je rubbers lekker vast
Wat dacht je van helemaal geen kabel.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:43 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Gewoon goed in de siliconen zetten. Maar als jij de kabel door het raam wilt doen mag dat ook hoor ...
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:15 schreef 1299 het volgende:
Ik ben in de winter jaloers op Fordjes met vooruitverwaming.
Hebben we meer auto's hoorquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:15 schreef 1299 het volgende:
Ik ben in de winter jaloers op Fordjes met vooruitverwaming.
Haha koekert, jij rijdt op waterstof?quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:45 schreef DeLepelaar het volgende:
Motor begint pas warm te worden na een km of twintig. Het gaat om de olie niet om wat je metertje aangeeft. Pas daarna mag je vol gas geven.
je ECU regelt stationair met koude motor deze rijke afstelling. als deze warm is, * in de file bijv is het mengsel weer anders afgesteld. jij snapt er blijkbaar geen ene kloot van.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Onzin.
[..]
Dit is ook wel totale crap trouwens. Hoe vaak sta je niet langer dan 30 seconden stil voor een stoplicht of in de file. Dan maken die 5x per jaar warmdraaien in de winter ook geen drol uit.
leuk gegoogledquote:Op donderdag 5 februari 2015 23:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Geen onzin. Het is niet voor niks dat in een beetje sportieve auto ook een metertje voor je olietemp zit.
Dat blijft royaal achter bij het templampje wat in elke auto zit en nee het is niet verstandig om vol vermogen te vragen van je blok als je olie niet op temp is. Ook niet als je er (ik roep maar iets) Selenia Racing 10W60 in hebt zitten.
Eerst je olie op temp rijden en dan pas gassen. Dat heeft niets met je doorsnee templampje te maken. En is ook geen onzin. Flink vermogen vragen van een blok waarvan de olie niet op temperatuur is is daar niet heel tof voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |