quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:55 schreef Scorpie het volgende:
Nou dat moet dan toch wel een flinke taakstraf zijn als je 2 keer zo in de fout gaat. Foei.
Dat zijn er wel meer dan 2quote:De man heeft een fors strafdossier met meerdere geweldsdelicten, waaronder de eerwraak op Zarife.
Goed idee. Volgens strafrechtexpert Xa1pt maakt het immers toch niet uit of je nou 30 jaar of een taakstraf geeft. En een taakstraf is een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:55 schreef Scorpie het volgende:
Nou dat moet dan toch wel een flinke taakstraf zijn als je 2 keer zo in de fout gaat. Foei.
Ik kan geen Turks dus dat gaat sowieso moeilijk worden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:57 schreef MotherFoker het volgende:
Zo ja, thefuck? Die moet je maar dan niet op de koffie vragen.
Dat is toch logisch? Nederland is maar een nietig landje vergeleken bij het grote Ottomaanse rijk, zelfs de Indianen stammen van de Turken af. Hoe durf je dan iemand te vragen Nederlands te spreken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:57 schreef MotherFoker het volgende:
Oké dus als ik even het goed begrijp, werd hij helemaal gek omdat iemand tegen hem had gevraagd om in het Nederlands te spreken?
Zo ja, thefuck? Die moet je maar dan niet op de koffie vragen.
Geen idee. Ik weet niet hoe het rechtssysteem in Turkije werkt. Wel weet ik dat er daar wel meer dingen fout gaan in hun rechtssysteemquote:
4 jaar gevangenis + tbsquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:08 schreef SpecialK het volgende:
Het lijkt mij dat dit persoon meer dan 4 jaar TBS nodig heeft.
quote:
Hij is net uitgeleverd door Turkije. Denk je dat ze hem zo snel al weer terug willen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:13 schreef Prospos het volgende:
Het beste is gewoon die lul terugsturen naar Turkije. Nu mag de belastingbetaler gaan betalen.
Laten ze hem maar uitzetten bij Katwijkquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Hij is net uitgeleverd door Turkije. Denk je dat ze hem zo snel al weer terug willen?
Wat is dat dan? 4 jaar gevangenis en als het even tegenzit onbeperkt TBS?quote:
Nu is dat inderdaad een belangrijk deel van de eis... de veroordeling wegens het vermoorden van zijn eigen dochter, was in Turkije en daar kent men geen TBS.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:59 schreef RingBewoner het volgende:
WTF?! Zo'n man moet je toch gewoon TBS geven?
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ve&articleID=1800671quote:Metin Celik, een inwoner van Sereflikochisar, vindt dat Turkije geweldpleging legitimeert om de eer te zuiveren. "Als een vader zijn dochter slaat, zal ze wel iets onzedelijks hebben gedaan, denken de Turken meteen." De tolerantie geweld te gebruiken is volgens Metin ook een gevolg van de wetgeving in Turkije. "Onlangs is hier een vrouw vermoord door haar 15-jarige broertje. Ze had overspel gepleegd. De familie liet de moord door een minderjarige plegen, omdat die sneller vrijkomen. De straffen voor moord door eerwraak zijn hier sowieso niet zo hoog." Volgens Metin is Zarife moedwillig in Turkije vermoord. "In Nederland zou haar vader, die nu in een Turkse cel zit, zwaarder worden gestraft."
Dit dus. Voorgoed ongewenst vreemdeling graag.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom kunnen bij zulke mongolen niet gewoon het paspoort worden ingetrokken?Als je toch ook een Turks paspoort hebt, zie ik het probleem niet.
Hij is uitgeleverd door Turkije nadat hij in Nederland een ernstig misdrijf had gepleegd. Dan kan je toch moeilijk zijn paspoort intrekken en hem vrijuit laten gaan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom kunnen bij zulke mongolen niet gewoon het paspoort worden ingetrokken?Als je toch ook een Turks paspoort hebt, zie ik het probleem niet.
Eerst straf uitzitten en dan opzouten, geen TBS. Kost de maatschappij veel te veel geld.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij is uitgeleverd door Turkije nadat hij in Nederland een ernstig misdrijf had gepleegd. Dan kan je toch moeilijk zijn paspoort intrekken en hem vrijuit laten gaan?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de straffen in Turkije op geweldsdelicten lager zijn dan in Nederland. Misschien wel als je de bonuskorting meerekent die je krijgt als het om eerwraak gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nu is dat inderdaad een belangrijk deel van de eis... de veroordeling wegens het vermoorden van zijn eigen dochter, was in Turkije en daar kent men geen TBS.
Ook was er al rond de tijd van de moord het idee onder turken dat de vader bewust zn dochter in Turkije gedood had omdat de kans op een zware straf daar lager is dan in nederland:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ve&articleID=1800671
Snap best dat hij dan eerst zijn straf uit moet zitten, maar daarna pak je hem gewoon zijn paspoort af zodat hij Nederland niet meer in kan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij is uitgeleverd door Turkije nadat hij in Nederland een ernstig misdrijf had gepleegd. Dan kan je toch moeilijk zijn paspoort intrekken en hem vrijuit laten gaan?
Dat zou inderdaad ideaal zijn. Helaas werkt het niet zo en loop je tegen allerlei verdragen aan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Snap best dat hij dan eerst zijn straf uit moet zitten, maar daarna pak je hem gewoon zijn paspoort af zodat hij Nederland niet meer in kan.
Veel landen schermen graag met bombastische straffen maar in de praktijk komt daar weinig van terecht. Ze schoppen je er op een gegeven moment gewoon uit.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de straffen in Turkije op geweldsdelicten lager zijn dan in Nederland. Misschien wel als je de bonuskorting meerekent die je krijgt als het om eerwraak gaat.
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ideaal zijn. Helaas werkt het niet zo en loop je tegen allerlei verdragen aan.
HALLO NEDERLANDS PASPOORT KOEKOEEEEKquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:16 schreef MPC60 het volgende:
Dat ze die mongool weer binnen hebben gelaten.
nee, onrealistische borrelpraat, maar dat smaakt natuurlijk primaquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat niet is, kan nog komen.
Onwil.
Klinkt lullig maar zelfs dat heeft geen enkele zin als je zelfs in staat bent je eigen dochter om zeep te helpen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:45 schreef Re het volgende:
[..]
nee, onrealistische borrelpraat, maar dat smaakt natuurlijk prima
gewoon tbs voor het leven, dan hebben we er weinig last meer van
als hij maar permanent van de straat is...quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Klinkt lullig maar zelfs dat heeft geen enkele zin als je zelfs in staat bent je eigen dochter om zeep te helpen.
Behalve dat we voor altijd kunnen lappen omdat die gast zichzelf niet kan beheersen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:45 schreef Re het volgende:
[..]
nee, onrealistische borrelpraat, maar dat smaakt natuurlijk prima
gewoon tbs voor het leven, dan hebben we er weinig last meer van
ja dat moeten we voor elke gevangene, dus... allemaal maar de noordzee in dan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Behalve dat we voor altijd kunnen lappen omdat die gast zichzelf niet kan beheersen.
Hoort er nu eenmaal bij als je in een beschaafd land wilt wonen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Behalve dat we voor altijd kunnen lappen omdat die gast zichzelf niet kan beheersen.
Nee, terug naar Turkije dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:48 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat moeten we voor elke gevangene, dus... allemaal maar de noordzee in dan?
Er dient ook een ander soort TBS te komen, de bestaande TBS voor mensen waarvan ze hopen deze nog te kunnen repareren en voor de echte gevaarlijk mafketels gewoon weer de kolenmijnen openen of ze chain gang laten werken op het boerenland ofzo. Zo laag mogelijke kosten, maar wel veilig qua ontsnappen en voor het personeel.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:48 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat moeten we voor elke gevangene, dus... allemaal maar de noordzee in dan?
Tbs is toch altijd totdat je genezen bent. (levenslangs dus meestal)quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is dat dan? 4 jaar gevangenis en als het even tegenzit onbeperkt TBS?
ongestraft?... topquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, terug naar Turkije dus.
Zo iemand wilt niemand terug hebben. Alleen wat moet hij hier. Hij is Turk en heeft dat blijkbaar hoog zitten, kan hij beter naar een land gaan waar ze hem respecteren. Hier kost hij alleen maar geld en zal nooit iets opleveren.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Hij is net uitgeleverd door Turkije. Denk je dat ze hem zo snel al weer terug willen?
Precies, zoals ik zei: daarna kan je hem dus nog een trap nageven.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:56 schreef Re het volgende:
[..]
ongestraft?... top
leuke borrelpraat maar dat gaat dus niet, en lijkt me ook niet goed, hier een misdaad gepleegd, hier gestraft, lijkt me een normale procedure
niet als je hem tbs geeftquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Precies, zoals ik zei: daarna kan je hem dus nog een trap nageven.
TBS is overrated.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |