abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149337178
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

Hoppa, en hier weer verder :)
pi_149337210
laatste post;

quote:
Hallo,

In juli ben ik een maand in Thailand bezoek ik een vriend nabij Loei en wil vanuit daar eigenlijk reizen door het noord(oosten)en van Thailand. Wat zijn daar nu de plaatsen en bezienswaardigheden die ik niet mag missen. Het is het minst toeristische deel van Thailand maar daarom voor mij ook de meest interessante
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:19:25 #3
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149342826
Als het niet toeristische deel het meest interessante is, dan naar het oosten reizen, via Nong Khai naar Udon Thani. Vandaaruit vele busverbindingen naar het verdere oosten tot aan de Laotiaanse grens en dan zuidwaards totaan Ubon Ratchathani.

Maar het klinkt allemaal een beetje tegenstrijdig, niet toeristisch en niet te missen bezienswaardigheden. Ik denk dat je zo'n reis al voordat je halverwege bent behoorlijk zat bent. Lange busreizen en iedere plaats zo'n beetje hetzelfde, niets te beleven.

Daarentegen zou ik vanuit Loei naar Chiang Mai en via Mae Sariang naar Mae Hong Son reizen. Of vanuit Loei naar Chiang Khan en daar op een boot naar Luang Prabang stappen. Maar dat alles is toch sterk afhankelijk van de beschikbare tijd, beetje googlen dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149348834
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
Als het niet toeristische deel het meest interessante is, dan naar het oosten reizen, via Nong Khai naar Udon Thani. Vandaaruit vele busverbindingen naar het verdere oosten tot aan de Laotiaanse grens en dan zuidwaards totaan Ubon Ratchathani.

Maar het klinkt allemaal een beetje tegenstrijdig, niet toeristisch en niet te missen bezienswaardigheden. Ik denk dat je zo'n reis al voordat je halverwege bent behoorlijk zat bent. Lange busreizen en iedere plaats zo'n beetje hetzelfde, niets te beleven.

Daarentegen zou ik vanuit Loei naar Chiang Mai en via Mae Sariang naar Mae Hong Son reizen. Of vanuit Loei naar Chiang Khan en daar op een boot naar Luang Prabang stappen. Maar dat alles is toch sterk afhankelijk van de beschikbare tijd, beetje googlen dus.
Allereerst bedankt voor je reply. Het noordoosten spreekt mij vooral aan omdat dat de enige regio is waar ik nog niet echt ben geweest in Thailand. Vanwege de beschikbare tijd zou ik eigenlijk vanaf loei langs het noordoosten van Thailand willen reizen (Oversteek naar ander land geen optie) om vanuit daar weer in BKK te eindigen. Wat zijn dan leuke plaatsen/gebieden om te bezoeken. Waar je toch ook wel enige variatie tussen de verschillende plekken kan vinden?

Het reizen van lange afstanden vind ik geen probleem. Als ik ergens 2 dagen gestationeerd ben vind ik het ook weer niet erg om lang in de bus of wat dan ook te zitten om mij weer naar een andere plaats te vervoeren.
pi_149351128
Vergeet Pai niet en Ayutthaya niet.
pi_149351724
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:45 schreef jdel het volgende:
Vergeet Pai niet en Ayutthaya niet.
pi_149351733
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:07 schreef Marsupilamie het volgende:

[..]

die pak ik al mee
pi_149358101

Goed nieuws voor de tijgers!

[ Bericht 9% gewijzigd door LeNick op 04-02-2015 15:14:14 ]
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:14:30 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149365273
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 08:32 schreef Marsupilamie het volgende:

[..]

Allereerst bedankt voor je reply. Het noordoosten spreekt mij vooral aan omdat dat de enige regio is waar ik nog niet echt ben geweest in Thailand. Vanwege de beschikbare tijd zou ik eigenlijk vanaf loei langs het noordoosten van Thailand willen reizen (Oversteek naar ander land geen optie) om vanuit daar weer in BKK te eindigen. Wat zijn dan leuke plaatsen/gebieden om te bezoeken. Waar je toch ook wel enige variatie tussen de verschillende plekken kan vinden?

Het reizen van lange afstanden vind ik geen probleem. Als ik ergens 2 dagen gestationeerd ben vind ik het ook weer niet erg om lang in de bus of wat dan ook te zitten om mij weer naar een andere plaats te vervoeren.
OK, maak dan een eerste stop in Nong Khai, zeer relaxte plaats aan de Mekhong met veel variatie. Vandaar een busrit naar Nakhon Phanom, ook weer een prima plaats waar je best één of twee dagen kunt verblijven. Dan westwaards naar Udon Thani en Phitsanulok of Sukhothtai en dan zo via Lopburi en Ayutthaya afzakken naar Bankok. In Ayutthaya kun je ook via Kanchanaburi terug naar Bangkok. Alle plaatsen hebben wel wat en op de geschetste route prima busverbindingen. Geen idee wat de interesses zijn, maar wat er te beleven valt is wel te googlen. Of gewoon doen en zien waar je tercht komt. Bevalt het niet dan de volgende dag weer verder.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:37:08 #10
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_149386325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:09 schreef LeNick het volgende:
[ afbeelding ]

Inderdaad. Klootzakken.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_149414890
Bagger dat die euro nu zo weinig waard is.. Ben me alvast een beetje aan het oriënteren voor een liveaboard (duikcruise) voor het einde van het jaar. Maar als ik nu zou boeken zou het me gewoon 50 tot 100¤ meer kosten omdat de euro zo weinig waard is. Maar ff paar maanden wachten en hopen dat het beter wordt ;-)
pi_149421055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:25 schreef Robby85 het volgende:
Bagger dat die euro nu zo weinig waard is.. Ben me alvast een beetje aan het oriënteren voor een liveaboard (duikcruise) voor het einde van het jaar. Maar als ik nu zou boeken zou het me gewoon 50 tot 100¤ meer kosten omdat de euro zo weinig waard is. Maar ff paar maanden wachten en hopen dat het beter wordt ;-)
50 tot 100 tov welke tijd?

En wat kost een cursus tegenwoordig?
pi_149428164
Ten opzichte van december vorig jaar. Toen kreeg je ongeveer 41bath voor 1 euro en nu maar 37bath.
De liveaboard (4dagen richting Similan Islands) waar ik naar zit te kijken kost 22800 bath dus dan gaat het hard.
pi_149530156
Vraagje:
Ik ga over een dikke maand voor 4,5 week naar Thailand.
Als ik tijd over heb, wil ik ook nog een dag of 4 of 5 naar een van die mooie eilandjes.
Wat is er een aanrader als je van feesten, snorkelen en supermooie stranden houdt?
Koh Samui? Phuket? Koh Phi Phi? Of toch nog iets anders?
pi_149561506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 01:36 schreef Cracker26 het volgende:
Vraagje:
Ik ga over een dikke maand voor 4,5 week naar Thailand.
Als ik tijd over heb, wil ik ook nog een dag of 4 of 5 naar een van die mooie eilandjes.
Wat is er een aanrader als je van feesten, snorkelen en supermooie stranden houdt?
Koh Samui? Phuket? Koh Phi Phi? Of toch nog iets anders?
Ko tao heeft goedkoop duiken, en redelijk nachtleven, daarnaast ligt ko pagnan waar de fullmoon/half moon/dark moon(?)/jungle parties zijn

Weet iemand nog een goed hotel, liefst met badkuip, vlak bij de bts voor rond de 600 baht?
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:14:00 #16
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149572072
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:11 schreef Robby85 het volgende:
Ten opzichte van december vorig jaar. Toen kreeg je ongeveer 41bath voor 1 euro en nu maar 37bath.
De liveaboard (4dagen richting Similan Islands) waar ik naar zit te kijken kost 22800 bath dus dan gaat het hard.
Als je ter plekke boekt, last minute, kun je goeie kortingen pakken. Ik betaalde vorige maand 18.000. Nog steeds een hoop geld, maar elke cent waard!
pi_149573230
Ben nog nooit in Thailand geweest. Ik vraag mij af of jullie van Bangkok naar bv Koh Samai zijn gegaan? Zie dat je een stuk met de trein en dan met een ferry kan doen. Is het de moeite waard om daar heen te gaan voor bv 3 weken?
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:16:56 #18
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149573937
Er zijn meerdere opties: trein/ferry, bus/ferry, vliegen/ferry of rechtstreeks vliegen.

Maar 3 weken Samui? Dan moet je wel héél erg van niks doen houden...!
pi_149574002
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:16 schreef babette21 het volgende:
Er zijn meerdere opties: trein/ferry, bus/ferry, vliegen/ferry of rechtstreeks vliegen.

Maar 3 weken Samui? Dan moet je wel héél erg van niks doen houden...!
Jij bent er geweest? Welke optie heb jij gedaan? En er is dus niet zoveel te doen?
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:30:06 #20
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149574345
Ik ben altijd voor rechtstreeks vliegen gegaan, en dan (de volgende ochtend) meteen door naar Koh Tao.

Je kunt je vast wel een paar dagen vermaken op Samui, maar 3 weken is echt lang. De eerste keer dat ik in Thailand was had ik een kleine 3 weken en heb ik (zonder haasten) Bangkok, Ayutthaya, Chiang Mai, Samui en Koh Tao bezocht. Zelfs als je niet van rondreizen houdt kun je gemakkelijk wat extra's meepakken (al zouden het enkel de buureilanden zijn).
pi_149574460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:30 schreef babette21 het volgende:
Ik ben altijd voor rechtstreeks vliegen gegaan, en dan (de volgende ochtend) meteen door naar Koh Tao.

Je kunt je vast wel een paar dagen vermaken op Samui, maar 3 weken is echt lang. De eerste keer dat ik in Thailand was had ik een kleine 3 weken en heb ik (zonder haasten) Bangkok, Ayutthaya, Chiang Mai, Samui en Koh Tao bezocht. Zelfs als je niet van rondreizen houdt kun je gemakkelijk wat extra's meepakken (al zouden het enkel de buureilanden zijn).
Ben je ook in Bangkok geweest? Misschien is het anders een idee om het te combineren.
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:36:46 #22
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149574562
Uiteraard, daar kom je aan dus dat pak je automatisch een paar dagen (2 of 3 is genoeg!) mee. Althans, als je er nog nooit geweest bent. En net even iets meer dan strand wil zien.
pi_149574767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:36 schreef babette21 het volgende:
Uiteraard, daar kom je aan dus dat pak je automatisch een paar dagen (2 of 3 is genoeg!) mee. Althans, als je er nog nooit geweest bent. En net even iets meer dan strand wil zien.
Mag ik vragen hoe lang je was en hoeveel je ongeveer kwijt was?
pi_149584497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:09 schreef LeNick het volgende:
[ afbeelding ]

Eindelijk!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 12 februari 2015 @ 03:44:25 #25
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149591932
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe lang je was en hoeveel je ongeveer kwijt was?
De eerste keer een kleine drie weken, de tweede keer een dag of tien en de laatste keer drie maanden.
Ik zou niet meer precies weten wat ik uitgegeven heb; bij de korte vakanties sta ik mezelf meer luxe toe dan bij de lange, plus het maakt veel verschil wat voor activiteiten je zoal doet en wanneer je gaat (november is bijv een stuk goedkoper dan maart).
pi_149592644
quote:
3s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:14 schreef babette21 het volgende:

[..]

Als je ter plekke boekt, last minute, kun je goeie kortingen pakken. Ik betaalde vorige maand 18.000. Nog steeds een hoop geld, maar elke cent waard!
Dat scheelt nog wel een stuk. Waar ben jij geweest en hoe lang? Ook de Similan's? Ik ben namelijk bang dat een aantal boten in het hoogseizoen wel volgeboekt zullen zitten
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:26:24 #27
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149593597
Ik had een 4-daagse trip naar de Similans, incl Koh Bon en Richelieux. Helemaal top. Sommige boten waren inderdaad vol, maar er zijn voldoende opties (ik had extra mazzel, ondanks het hoogseizoen waren we mar met 6 ipv 20!).
pi_149594929
Klinkt goed! Heb je dat ter plaatse vanuit Khao Lak of Phuket geregeld? Scheelt voor ons tweeën samen toch zo een eurotje of ¤200,- dus dat is wel de moeite waard ;)
pi_149599495
Heb overlaatst bij de dokter een papier ingevuld over mijn reis. Dit om te bekijken welke inentingen ik evt nodig heb.

Nu blijkt het dus zo te zijn dat je, als je tijdens je reis voor 2 weken of langer in Cambodja en/of Laos bent, je wel bepaalde inentingen nodig hebt.

Zijn er van jullie die geen inentingen hebben gedaan, terwijl je wel 2 of 3 weken in (1 van) die landen bent geweest?
pi_149601213
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 03:44 schreef babette21 het volgende:

[..]

De eerste keer een kleine drie weken, de tweede keer een dag of tien en de laatste keer drie maanden.
Ik zou niet meer precies weten wat ik uitgegeven heb; bij de korte vakanties sta ik mezelf meer luxe toe dan bij de lange, plus het maakt veel verschil wat voor activiteiten je zoal doet en wanneer je gaat (november is bijv een stuk goedkoper dan maart).
Ik heb gister op verschillende hostelbooker sites gekeken en zag prijzen voor een private room tussen de 10 en 15 euro. Het jammere is dat als je alleen zo'n kamer boekt je alsnog voor 2 personen moet betalen. Nou sprak ik een collega en hij zei dat hij niks had geboekt toen hij daar heen ging en dan gewoon een hostel inliep een private room voor veel goedkoper kreeg. Heb jij hier ook ervaringen mee?

Op dit moment is er bij Emirates een aanbieding voor tickets naar Bangkok. Als je voor 28 feb boekt betaal je 535 geloof ik. Dat is toch een goede prijs?
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:05:05 #31
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149601811
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:30 schreef Robby85 het volgende:
Klinkt goed! Heb je dat ter plaatse vanuit Khao Lak of Phuket geregeld? Scheelt voor ons tweeën samen toch zo een eurotje of ¤200,- dus dat is wel de moeite waard ;)
Vanuit khao Lak. Het kan ook vanuit Phuket, maar Khao Lak is gemakkelijk om gewoon wat diveshops af te lopen en vergelijkend warenonderzoek te doen. Ik ben uiteindelijk met Khao Lak Explorer gegaan, die de samenwerking zocht met hun buren (Seven Sea Club); beiden waren prettig en professioneel. Wicked staat ook goed bekend, maar ik ken iemand die met hen mee was en vertelde dat ze veel kostbare tijd kwijt was met halverwege heen en weer naar de kust varen om nieuwe mensen op te halen + mijn boot lag een keer naast die van hen en die boot was dus echt overvol... het nadeel van in Lonely Planet staan.
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:19:10 #32
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149602319
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb gister op verschillende hostelbooker sites gekeken en zag prijzen voor een private room tussen de 10 en 15 euro. Het jammere is dat als je alleen zo'n kamer boekt je alsnog voor 2 personen moet betalen. Nou sprak ik een collega en hij zei dat hij niks had geboekt toen hij daar heen ging en dan gewoon een hostel inliep een private room voor veel goedkoper kreeg. Heb jij hier ook ervaringen mee?

Op dit moment is er bij Emirates een aanbieding voor tickets naar Bangkok. Als je voor 28 feb boekt betaal je 535 geloof ik. Dat is toch een goede prijs?
Alleen reizen is in verhouding altijd duurder ja (het is niet zo dat je dubbel voor zo'n kamer betaalt, maar je betaalt in je eentje wel de volle mep). Het kan zeker voordeliger zijn om gewoon binnen te lopen, maar soms is het ineens andersom, krijg je juist korting bij online boeken. Hou ook tripadvisor in de gaten, daar staan soms kortingen op (als je bijv. via de website van het hotel boekt).

535 is een prima prijs (neem aan met een overstap, anders is het zelfs super).
pi_149602563
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:19 schreef babette21 het volgende:

[..]

Alleen reizen is in verhouding altijd duurder ja (het is niet zo dat je dubbel voor zo'n kamer betaalt, maar je betaalt in je eentje wel de volle mep). Het kan zeker voordeliger zijn om gewoon binnen te lopen, maar soms is het ineens andersom, krijg je juist korting bij online boeken. Hou ook tripadvisor in de gaten, daar staan soms kortingen op (als je bijv. via de website van het hotel boekt).

Mja.. Misschien is het ook beter als ik gewoon in een dorm ga slapen. Stuk goedkoper. Kwam er gister ook achter dat ik mijn paspoort moet verlengen want die is niet meer zes maanden geldig.

Moet er even over nadenken maar het kriebelt gigantisch :p

Bedankt voor je reacties :)
pi_149605372
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:19 schreef babette21 het volgende:

[..]
Mijn retourticket was 570 euro. Beide vluchten rechtstreeks. In november gekocht en in maart vlieg ik. Best goeie prijs dus.
pi_149605410
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:13 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Mijn retourticket was 570 euro. Beide vluchten rechtstreeks. In november gekocht en in maart vlieg ik. Best goeie prijs dus.
Voor rechtstreeks idd. Zie nu bij Emirates 495 met overstap in Dubai. Reistijd 16 uur.
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:49:38 #36
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149607494
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Voor rechtstreeks idd. Zie nu bij Emirates 495 met overstap in Dubai. Reistijd 16 uur.
Emirates 486 voor vertrek in april, ook 15-16 uur reistijd. Sta op het punt om te boeken. Goedkoper, met gelijke service en reistijd ga je het waarschijnlijk niet krijgen.
pi_149623435
Wil na 3 overnachtingen in Bangkok richting Phnom Penh.
Nu vraag ik me af wat het beste is..
1: vliegticket voor ongeveer 45 euro.
2: met de bus er naar toe. Nog niet opgezocht hoeveel dat zou kosten en of het echt heel veel langer reizen is dan met de bus.
Het kost natuurlijk ook tijd om naar het vliegveld te gaan en misschien moet je er ook 2 uur van tevoren zijn...

Iemand hier die al met de bus vanuit Bangkok naar PP is gegaan of andersom?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 01:08:30 #38
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_149623915
Ik zou lekker gaan vliegen; scheelt niet alleen veel tijd maar ook een chaotische, zenuwslopende grensovergang!
pi_149625261
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 00:51 schreef Cracker26 het volgende:
2: met de bus er naar toe. Nog niet opgezocht hoeveel dat zou kosten en of het echt heel veel langer reizen is dan met de bus.
Het kost natuurlijk ook tijd om naar het vliegveld te gaan en misschien moet je er ook 2 uur van tevoren zijn...

Vanaf Siem Reap naar Bangkok wel. Telt dat ook?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 07:52:05 #40
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_149625484
Bus van siem reap naar Bangkok is me prima bevallen. Het chaotische viel wel mee bij de grensovergang en het scheelt je toch ook weer de chaos bij don muang. Pp is natuurlijk nog wel stuk verder rijden, in dat geval zou ik vliegen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:41:11 #41
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149626912
quote:

Ik zou lekker een uurtje vliegen ipv 16 uur met een bus onderweg. En DMK is geen chaos hoor. Alles prima voor elkaar. Voor een cross border vlucht vlieg ik liever van DMK dan van BKK gezien de wachttijden bij security en immigration. En een taxi op DMK op departures level nemen is nog nooit zo eenvoudig geweest, gaat je op BKK waarschijnlijk niet lukken, nog afgezien van het taxi gezeik daar met die nieuwe taxi's met 2 ltr motoren die ineens niet meer op de meter willen rijden en eeb dubbele airport toeslag willen hebben.
pi_149631781
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Emirates 486 voor vertrek in april, ook 15-16 uur reistijd. Sta op het punt om te boeken. Goedkoper, met gelijke service en reistijd ga je het waarschijnlijk niet krijgen.
Ja dat denk ik ook. Ik beslis maandag of dinsdag of ik het doe. Neig nu 80% naar doen:p
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:07:36 #43
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149633107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja dat denk ik ook. Ik beslis maandag of dinsdag of ik het doe. Neig nu 80% naar doen:p
Doen :Y
pi_149633427
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Doen :Y
Ja het lijkt mij super tof! Twijfel alleen of 3.5 weken goed is aangezien ik nog nooit alleen op reis ben geweest.

Ben jij alleen geweest?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:57:54 #45
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149634456
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja het lijkt mij super tof! Twijfel alleen of 3.5 weken goed is aangezien ik nog nooit alleen op reis ben geweest.

Ben jij alleen geweest?
:D Nee, ik heb er zeven jaar met man, twee kinderen en twee katten gewoond :) Mijn 'doen' sloeg ook meer op de ticketprijs (ik woon inmiddels in Dubai en ken Emirates en het vliegveld van dichtbij). 3,5 week lijkt me prima te doen, mits je wat verschillende dingen gaat doen. Je grootste probleem is waarschijnlijk dat je keuzes moet maken. 3,5 week op 1 plaats lijkt me wat lang (zelfs met man en twee kinderen ;) ).
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:04:28 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_149634646
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 07:52 schreef Kopstoot het volgende:
Bus van siem reap naar Bangkok is me prima bevallen. Het chaotische viel wel mee bij de grensovergang en het scheelt je toch ook weer de chaos bij don muang. Pp is natuurlijk nog wel stuk verder rijden, in dat geval zou ik vliegen.
Uit verhalen die ik toen hoorde is voornamelijk de omgekeerde route een drama, en dan met name de grenspost. Corrupte douaniers hebben niet zo veel aan mensen die het land uitgaan en niks hoeven te betalen ;)
pi_149635318
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Uit verhalen die ik toen hoorde is voornamelijk de omgekeerde route een drama, en dan met name de grenspost. Corrupte douaniers hebben niet zo veel aan mensen die het land uitgaan en niks hoeven te betalen ;)
Gewoon normale grensovergang. Alleen irritant dat je daarna slechts keuze hebt uit te dure bus of te dure taxi.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:00:22 #48
6941 APK
Factual, I think.
pi_149636412
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:41 schreef buzz1291 het volgende:

En een taxi op DMK op departures level nemen is nog nooit zo eenvoudig geweest, gaat je op BKK waarschijnlijk niet lukken
Dat is niet mijn ervaring afgelopen december en januari.
Onmogelijk om een taxi met meter te krijgen op DMK, zowel bij aankomst- als vertrekhal.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:18:12 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_149636937
quote:

Het is echt heel veel langer. Bus gaat inderdaad via Siem Reap en alleen dat is al ruim 6 uur tot PP. Als het je om de snelheid te doen is, ga vliegen. Zeker voor 45 euro, ik was een paar jaar geleden 100+ kwijt. Je kunt overigens ook met een trein en bus combi gaan, dat vond ik ook erg leuk om te doen, maar dat is helemaal traag ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_149638275
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:57 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:D Nee, ik heb er zeven jaar met man, twee kinderen en twee katten gewoond :) Mijn 'doen' sloeg ook meer op de ticketprijs (ik woon inmiddels in Dubai en ken Emirates en het vliegveld van dichtbij). 3,5 week lijkt me prima te doen, mits je wat verschillende dingen gaat doen. Je grootste probleem is waarschijnlijk dat je keuzes moet maken. 3,5 week op 1 plaats lijkt me wat lang (zelfs met man en twee kinderen ;) ).
Super vet dat je daar gewoond hebt, en nu in Dubai. Ben Jaloers. Was 2 jaar geleden in Dubai. Echt meest luxe vakantie ooit! En het buffet in het hotel denk ik nog steeds met veel plezier aan terug :9~

In 2020 is daar de World Expo. Misschien als ik nu alvast ga sparen ga ik er heen:p

Ontopic over Thailand; heb als tip gehad om een weekje ofzo in Bangkok te zijn en ben dan van plan om naar die eilandjes te gaan. Ben nog aan het bekijken welke de beste zijn. Het liefste ga ik naar de witte stranden en het helder blauwe water. Misschien heb jij tips?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:06:38 #51
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149638426
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:00 schreef APK het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring afgelopen december en januari.
Onmogelijk om een taxi met meter te krijgen op DMK, zowel bij aankomst- als vertrekhal.
Het is heel eenvoudig. Buiten de vertrekhal voorbij de laastste deur in de rijrichting, dus waar dat rokersgebied is, is het allemaal een beetje uit het zicht van de controle. Daar heeft een taxi dus de keuze om te stoppen om een passagier op te pikken voor een rit, of achteraan te sluiten in de rij wachtende taxi's. Je moet zo'n taxi wel zelf aanhouden, en ook mij overkwam het wel eens dat de eerste twee nee zeiden. Maar wellicht lag het aan het tijdstip (wisseling van de wacht, meestal rond 3pm) of wilde die niet naar jouw lokatie. Ik moet altijd naar Lad Phrao en dat is nooit een probleem, want redelijk dicht in de buurt.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:19:38 #52
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149638683
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Ontopic over Thailand; heb als tip gehad om een weekje ofzo in Bangkok te zijn en ben dan van plan om naar die eilandjes te gaan. Ben nog aan het bekijken welke de beste zijn. Het liefste ga ik naar de witte stranden en het helder blauwe water. Misschien heb jij tips?
Wat eilanden betreft zou ik je door de jongeren (*auch* zei oma....) hier laten adviseren, ik ben gewoon een andere doelgroep. Aan een dag of vier Bangkok heb je wel genoeg. Ik ben altijd erg dol geweest op het noorden en als ik mocht kiezen zou ik richting Chiang Mai gaan: stad bekijken, hiken, Flight of the Gibbon...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:22:35 #53
6941 APK
Factual, I think.
pi_149638746
Ik stond precies op de plek die jij beschrijft, genoeg taxi's die stopten maar bij het woord 'meter' antwoordden ze met '600 baht' of reden ze meteen door.
Uiteindelijk na een kwartier een taxi gevonden die voor 300 baht een ritje deed waar we normaal 200 voor betalen.

Allemaal niet wereldschokkend, maar wel irritant als je naar je hostel of hotel wilt na een lange vlucht.
Zet dan niet met grote letters 'Taxi Meter' op je auto :+
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:02:03 #54
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_149639699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:22 schreef APK het volgende:
Ik stond precies op de plek die jij beschrijft, genoeg taxi's die stopten maar bij het woord 'meter' antwoordden ze met '600 baht' of reden ze meteen door.
Uiteindelijk na een kwartier een taxi gevonden die voor 300 baht een ritje deed waar we normaal 200 voor betalen.

Allemaal niet wereldschokkend, maar wel irritant als je naar je hostel of hotel wilt na een lange vlucht.
Zet dan niet met grote letters 'Taxi Meter' op je auto :+
Nu neem ik eigenlijk nooit meer een taxi vanaf de luchthaven, maar in de stad heb ik tot nog toe weinig problemen, natuurlijk heb je soms chauffeurs die je niet naar een bepaalde bestemming willen brengen omdat dat rij technisch niet uitkomt, maar aanbod genoeg.

Vanaf Don Muang is trouwens wel één manier om snel en zeker een meter taxi te krijgen, en dat is op de plek waar de reguliere stads bussen vertrekken bij de bushalte aan de snelweg, niet ideaal met veel bagage, want het is een stukje (200=300 meter) lopen, maar als je op die plek staat weet de chauffeur ook wel dat je geen 'eerste keer toerist' bent en zal deze, mede onder druk dat ie daar niet lang kan staan en graag iemand mee wil snel accepteren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:01:24 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_149653300
Vanuit de stad heb ik ook nooit problemen.
First world problems :+

Vorige week weer geboekt, rechtsreeks met China Airlines: 9 december heen, maandje later terug voor ¤562 :D *O*
pi_149658915
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Super vet dat je daar gewoond hebt, en nu in Dubai. Ben Jaloers. Was 2 jaar geleden in Dubai. Echt meest luxe vakantie ooit! En het buffet in het hotel denk ik nog steeds met veel plezier aan terug :9~

In 2020 is daar de World Expo. Misschien als ik nu alvast ga sparen ga ik er heen:p

Iig niet koh chang, ik zit daar nu en het bevalt me voor geen meter. Ik zou lekker naar ko phi phi/tao(duiken) of pangan(full moon party) gaan. Koh lante/lipe/samet ben ik niet geweest dus kan niet zeggen of die misschien beter zijn. Samet is iig dicht bij bkk.

Dan nogmaals de vraag of iemand een goed hotel dichtbij se bts weet voor rond de 600 baht het liefst met bad.
En die wisselkoers is zelfs nog slechter geworden merk it ;(
pi_149660852
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:27 schreef opreis het volgende:

[..]

Iig niet koh chang, ik zit daar nu en het bevalt me voor geen meter. Ik zou lekker naar ko phi phi/tao(duiken) of pangan(full moon party) gaan. Koh lante/lipe/samet ben ik niet geweest dus kan niet zeggen of die misschien beter zijn. Samet is iig dicht bij bkk.

Dan nogmaals de vraag of iemand een goed hotel dichtbij se bts weet voor rond de 600 baht het liefst met bad.
En die wisselkoers is zelfs nog slechter geworden merk it ;(
Hoezo bevalt het daar niet? En hoe lang blijf je nog?
pi_149660914
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:19 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat eilanden betreft zou ik je door de jongeren (*auch* zei oma....) hier laten adviseren, ik ben gewoon een andere doelgroep. Aan een dag of vier Bangkok heb je wel genoeg. Ik ben altijd erg dol geweest op het noorden en als ik mocht kiezen zou ik richting Chiang Mai gaan: stad bekijken, hiken, Flight of the Gibbon...
De Flight of te Gibbon ziet er vet uit. Heb al meerdere malen zo iets gedaan was altijd leuk. Hiken ben ik niet zo'n fan van:P

In Bangkok zit er een Nederlander die fiets tochten organiseert, Misschien dat ik dat ga doen.
pi_149661013
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo bevalt het daar niet? En hoe lang blijf je nog?
Van wat ik tot nu toe gezien heb zijn de stranden niet zo mooi als de andere eilanden. De west kust is gewoon een lange weg met veel winkels/restaurants/hotels/resorts waarvan er af en toe ook een heleboel
met rolluiken naar beneden staan. Het heeft ook zn eigen walkin street al ben ik daar savonds niet geweest dus weet niet hoe vunzig deze is. Ook zijn er veel russen al stoor ik me daar niet zo aan. Het lijkt me meer een eiland waar je vooral aan het zwembad van je resort ligt en s avonds gaat feesten.
Ik blijf nog een paar dagen want moet binne kort in bkk zijn en heb geen zin om weer te verkassen, ik zit het wel uit.
Dat het weer hier momenteel niet zo goed is scheelt ook natuurlijk
pi_149661057
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:02 schreef opreis het volgende:

[..]

Van wat ik tot nu toe gezien heb zijn de stranden niet zo mooi als de andere eilanden. De west kust is gewoon een lange weg met veel winkels/restaurants/hotels/resorts waarvan er af en toe ook een heleboel
met rolluiken naar beneden staan. Het heeft ook zn eigen walkin street al ben ik daar savonds niet geweest dus weet niet hoe vunzig deze is. Ook zijn er veel russen al stoor ik me daar niet zo aan. Het lijkt me meer een eiland waar je vooral aan het zwembad van je resort ligt en s avonds gaat feesten.
Ik blijf nog een paar dagen want moet binne kort in bkk zijn en heb geen zin om weer te verkassen, ik zit het wel uit.
Dat het weer hier momenteel niet zo goed is scheelt ook natuurlijk
Oke zal dat onthouden. Misschien leuk voor 1 nacht. Is er nu veel regen? En ben je alleen?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 13:09:11 #61
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149661201
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
De Flight of te Gibbon ziet er vet uit. Heb al meerdere malen zo iets gedaan was altijd leuk. Hiken ben ik niet zo'n fan van:P

In Bangkok zit er een Nederlander die fiets tochten organiseert, Misschien dat ik dat ga doen.
Er zitten er minstens 2, en ik denk 3: Co van Kessel (maar Co zelf is er al lang niet meer) die vanuit Chinatown vertrekt, en Amazing Bangkok Cyclist, die vanaf Sukhumvit soi 26 (Skytrain station Prom Phong) vertrekt. Ze ontlopen elkaar niet zo heel veel, denk ik.

En ik blijf 'r stug promoten: de Cooking with Poo kookschool is hartstikke leuk om te doen, je ziet ook een stukje minder mooi Bangkok, Poo is een leuk mens en je geld komt goed terecht.
pi_149661465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oke zal dat onthouden. Misschien leuk voor 1 nacht. Is er nu veel regen? En ben je alleen?
Het kan naturlijk ook leuk zijn voor langer, het is maar net wat iemand leuk vind. En redelijk wat regen en behoorlijk bewolkt. Als ik op een eiland zit wil ik het liefst strak blauwe lucht.
En vandaag alleen ja, gister met andere toeristen opgetrokken die vanochtend vertrokken zijn. Vanavond of morgen maar weer nieuwe vrienden maken
pi_149661496
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:18 schreef opreis het volgende:

[..]

Het kan naturlijk ook leuk zijn voor langer, het is maar net wat iemand leuk vind. En redelijk wat regen en behoorlijk bewolkt. Als ik op een eiland zit wil ik het liefst strak blauwe lucht.
En vandaag alleen ja, gister met andere toeristen opgetrokken die vanochtend vertrokken zijn. Vanavond of morgen maar weer nieuwe vrienden maken
Leuk! Hoe lang ben je er al? Ik zit nog steeds te twijfelen of ik alleen durf :P
pi_149661576
Misschien kunnen we better dm en ofzo
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:37:22 #65
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149665123
Ik ben van plan om een kleine 5 maanden in Azie door te brengen en wilde beginnen in Thailand. Maar ik hoor van verschillende mensen die erheen zijn geweest verschillende verhalen over het Visum en van de talloze websites word ik ook niet veel wijzer. Mijn plan is dus om eerst een aantal weken in Bangkok te blijven, daarna door naar Cambodia, Vietnam, Laos, Singapore, Maleisie, Japan, China etc.

Er is geen concreet plan waar ik precies heen ga en hoe lang ik overal blijf, wel weet ik wanneer ik weer terug wil komen.

Voorheen was het blijkbaar zo dat je zonder Visum als nederlander Thailand binnen kon komen, even paar dagen naar cambodia met de bus en dan weer terug om zo je visum te verlengen.
Maar nu zie ik dus dat ik bij de ambassade dat dat dus niet meer kan, en dat je gewoon een multiple entry visum moet aanvragen? Probleem daarvan is dat je ook een reisplan moet afgeven voor de data dat je weer terug zou komen in Thailand, maar die heb ik dus niet. Het is wel de bedoeling dat ik weer vanuit Thailand, Bangkok, terugvlieg.

Hoe kan ik hier het beste mee aan de slag gaan?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_149678713
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:37 schreef Drinky het volgende:
er. Mijn plan is dus om eerst een aantal weken in Bangkok te blijven, daarna door naar Cambodia, Vietnam, Laos, Sin
Multiple entry visum is het handigst voor je. Max 3x 90 dagen.
Zonder visum als je overland binnenkomt krijg je standaard 15 dagen, mogelijk heb je daar al genoeg aan. Zonder nieuwe entry het land uit dan kun je in bijv. in PP, VTE of KL nieuwe visa halen en dan kan ook weer multiple entry zijn. Losse extra entries kun je desnoods ook voor iets van 1900b halen bij het immigratie kantoor dan blijft je lopende visa gewoon geldig maar kun je er even uit.

Voor specifieke vragen en de allerlaatste updates ben je beter af op http://www.thaivisa.com/f(...)cy-and-work-permits/
  zaterdag 14 februari 2015 @ 23:33:49 #67
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149680638
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:37 schreef Drinky het volgende:
Ik ben van plan om een kleine 5 maanden in Azie door te brengen en wilde beginnen in Thailand. Maar ik hoor van verschillende mensen die erheen zijn geweest verschillende verhalen over het Visum en van de talloze websites word ik ook niet veel wijzer. Mijn plan is dus om eerst een aantal weken in Bangkok te blijven, daarna door naar Cambodia, Vietnam, Laos, Singapore, Maleisie, Japan, China etc.

Er is geen concreet plan waar ik precies heen ga en hoe lang ik overal blijf, wel weet ik wanneer ik weer terug wil komen.

Voorheen was het blijkbaar zo dat je zonder Visum als nederlander Thailand binnen kon komen, even paar dagen naar cambodia met de bus en dan weer terug om zo je visum te verlengen.
Maar nu zie ik dus dat ik bij de ambassade dat dat dus niet meer kan, en dat je gewoon een multiple entry visum moet aanvragen? Probleem daarvan is dat je ook een reisplan moet afgeven voor de data dat je weer terug zou komen in Thailand, maar die heb ik dus niet. Het is wel de bedoeling dat ik weer vanuit Thailand, Bangkok, terugvlieg.

Hoe kan ik hier het beste mee aan de slag gaan?
Bij aankomst een visa exempt voor 30 dagen. Moet je plannen of dat genoeg is. Maar als je het dan slim planned en vanaf PNH weer naar BKK vliegt, wat nu zowat de goedkoopste cross border vlucht naar Thailand is, (vanuit Penang is ook goedkoop) heb je weer 30 dagen. Over het aantal keren dat je Thailand binnenkomt hoef je je geen zorgen te maken.

Maar bij vertrek uit NL kunnen ze je wel vragen wanneer je Thailand weer verlaat. Werd mij onlangs ook gevraagd omdat ik geen retourvlucht vanuit BKK had. Ik hoefde geen ticket te laten zien maar bij twijfel zouden ze daar naar kunnen vragen. Dus je sluitende verhaal klaar hebben, zoiets als "ik blijf een week in Bangkok en reis dan per bus naar Siem Reap" zal het best wel doen wanneer je het zonder aarzeling kan vertellen.

De Thaise immigration op BKK is ook wel wat strenger geworden. Ik moest de laatste x nogal wat vragen beantwoorden gezien de vele in en uitreis stempels. Maar op iedere trip kom ik dan ook minstens 2 x Thailand binnen, en dat een x of 4 per jaar.
  zondag 15 februari 2015 @ 19:14:49 #68
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149701882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:44 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Multiple entry visum is het handigst voor je. Max 3x 90 dagen.
Zonder visum als je overland binnenkomt krijg je standaard 15 dagen, mogelijk heb je daar al genoeg aan. Zonder nieuwe entry het land uit dan kun je in bijv. in PP, VTE of KL nieuwe visa halen en dan kan ook weer multiple entry zijn. Losse extra entries kun je desnoods ook voor iets van 1900b halen bij het immigratie kantoor dan blijft je lopende visa gewoon geldig maar kun je er even uit.

Voor specifieke vragen en de allerlaatste updates ben je beter af op http://www.thaivisa.com/f(...)cy-and-work-permits/
Thanks, maar ik kan dus ook in andere landen zo'n visa halen, dus het hoeft niet voordat ik vertrek?
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 23:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij aankomst een visa exempt voor 30 dagen. Moet je plannen of dat genoeg is. Maar als je het dan slim planned en vanaf PNH weer naar BKK vliegt, wat nu zowat de goedkoopste cross border vlucht naar Thailand is, (vanuit Penang is ook goedkoop) heb je weer 30 dagen. Over het aantal keren dat je Thailand binnenkomt hoef je je geen zorgen te maken.

Maar bij vertrek uit NL kunnen ze je wel vragen wanneer je Thailand weer verlaat. Werd mij onlangs ook gevraagd omdat ik geen retourvlucht vanuit BKK had. Ik hoefde geen ticket te laten zien maar bij twijfel zouden ze daar naar kunnen vragen. Dus je sluitende verhaal klaar hebben, zoiets als "ik blijf een week in Bangkok en reis dan per bus naar Siem Reap" zal het best wel doen wanneer je het zonder aarzeling kan vertellen.

De Thaise immigration op BKK is ook wel wat strenger geworden. Ik moest de laatste x nogal wat vragen beantwoorden gezien de vele in en uitreis stempels. Maar op iedere trip kom ik dan ook minstens 2 x Thailand binnen, en dat een x of 4 per jaar.
Ik ben wel van plan gelijk een retourticket te kopen omdat dat goedkoper is (aangezien de prijzen straks weer fors omhoog gaan als ik er ben). Maar ik wil ook niet tickets kopen en er dan achter komen dat, omdat de visa-aanvraag mislukt is om een of andere reden ik straks niet zo lang kan blijven.

Maar als ik je goed begrijp zou ik in principe gewoon iedere keer aan het einde van die 30 dagen het land uit kunnen, even ergens anders verblijven en dan weer terug om het zo weer te verlengen? Dat hadden ze toch aan banden gelegd?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 15 februari 2015 @ 22:35:42 #69
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_149712311
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:14 schreef Drinky het volgende:

[..]

Thanks, maar ik kan dus ook in andere landen zo'n visa halen, dus het hoeft niet voordat ik vertrek?

[..]

Ik ben wel van plan gelijk een retourticket te kopen omdat dat goedkoper is (aangezien de prijzen straks weer fors omhoog gaan als ik er ben). Maar ik wil ook niet tickets kopen en er dan achter komen dat, omdat de visa-aanvraag mislukt is om een of andere reden ik straks niet zo lang kan blijven.

Maar als ik je goed begrijp zou ik in principe gewoon iedere keer aan het einde van die 30 dagen het land uit kunnen, even ergens anders verblijven en dan weer terug om het zo weer te verlengen? Dat hadden ze toch aan banden gelegd?
In principe is het back-to-back in en uitreizen op stempels van 30 dagen aan banden gelegd. Vanuit een Thais oogpunt correct omdat er nogal wat mensen in Thailand verbleven op deze manier en ook arbeid verrichten. (Denk bijvoorbeeld aan mensen uit Laos, Cambodja of Myanmar welke veel meer in Thailand kunnen verdienen dan hun eigen land, naast natuurlijk de vele Russen in de toerisme industrie).

Wanneer je echter kunt aantonen een reisplan te hebben en duidelijk een toerist bent dan doet men (nog) niet zo lastig. 30 dagen Thailand, dan rondreizen door Maleisië en of Indonesië en er is geen probleem om Thailand in te komen, ook 30 dagen Thailand, dan naar Cambodja en weer terug geen probleem, echter doe dit niet 30 dagen Thailand, 1 dag Cambodja, en dan weer 30 dagen Thailand en dat een paar keer achter elkaar, want dat is niet de bedoeling.
Ik kom regelmatig in Azie, maar ook op andere plekken in de wereld waardoor ik overduidelijk niet aan back-to-back verblijf deed, sterker nog, met mijn oude paspoort was het ondoenlijk om mijn reishistorie terug te zien, want niet om op te scheppen, maar als je paspoort wat voller wordt dan stempelt men waar er plaats is, en dat is niet meer in logische volgorde.

Wanneer je vanuit Nederland naar Thailand vertrekt is het handig om binnen 30 dagen na aankomst een vliegticket te hebben waarmee je kan aantonen dat je Thailand verlaat, met Air Asia of Thai Lion Air zijn er opties genoeg om dat tegen een geringe prijs te doen. Want er kan bij vertrek uit Nederland om gevraagd worden en je kan zeker geweigerd worden of een duur retour ticket te kopen, dit omdat de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is als ze jouw toch meenemen en bij aankomst geweigerd wordt. (En dat kost ze naast een plekje terug in het vliegtuig ook een aanzienlijk bedrag in boetes die ze in theorie op jouw kunnen verhalen, al lukt dat laatste vaak niet door financieel onvermogen van dergelijke passagiers).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_149722094
Zijn jullie ook met een koffer geweest? Ik heb geen backpack en begin nu twijfelen...
pi_149722991
Wij zitten er heel misschien aan te denken om aan het eind van het jaar, na onze studies, 2 weken richting Thailand te gaan. Het is betaalbaar en de natuur ziet er erg awesome uit. Rondtrekken en alles zelf plannen is natuurlijk altijd het mooiste, maar het lijkt ons juist een fijn idee om een keer een lekkere ontspan vakantie te hebben. Er zijn ook groep reizen die door heel Thailand gaan, maar dat is elke ochtend vroeg opstaan en elke avond kapot zijn. We reizen ook het liefst gewoon samen.

We zagen o.a. bij Fox mooie aanbiedingen. Voor +- 1200 euro pp 10 dagen (extra dagen bijboeken gebeurt dan natuurlijk wel, want 10 dagen is die lange vliegreis niet helemaal waard) zit je in een 5-sterren resort op Phuket. Heb al wat gegoogled en ik zag dat er best wat te doen is op Phuket zelf. De natuur trekt ons ook aan. Olifant rijden heb ik ook altijd wel willen doen. Jungle is er toch ook op Phuket? Zag ook dat het te doen is om andere eilanden en het vaste land van Thailand te bezichtigen als excursie.

Doel van de vakantie is dus eigenlijk om te ontspannen, maar ook wel om mooie natuur om ons heen te hebben, waar we af en toe een mooie excursie in kunnen ondernemen. Is Phuket dan wat? Of hebben jullie andere betaalbare ideeën? Dus wel lekker ontspannen (zonder al te veel reizen - liefst gewoon 1 hotel de hele vakantie), maar wel mooie natuur en stranden.
pi_149723681
Waarom gaan jullie dan niet naar Bali? Alhoewel ik dan denk ik voor twee of drie hotels zou gaan, is één hotel op Bali ook prima te doen. Enige is dat je bijvoorbeeld niet op een olifant kan rijden. Weet alleen niet hoe het regenseizoen valt rond dat moment.
pi_149723742
Ik zou ook eerder aan bali denken of in Z-Amerika misschien CostaRica. Phuket is echt een hel.
pi_149723866
We zijn homoseksueel en volgens mij worden die niet echt toegejuicht in Bali. Willen wel veilig op vakantie kunnen natuurlijk. Grote kans dat je niks overkomt, maar gaan liever niet op vakantie met stress of iets dergelijks :P

Van filmpjes ziet Phuket er juist wel heel mooi uit :D
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 13:21:18 #75
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_149723888
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:13 schreef mattie010 het volgende:
Waarom gaan jullie dan niet naar Bali? Alhoewel ik dan denk ik voor twee of drie hotels zou gaan, is één hotel op Bali ook prima te doen. Enige is dat je bijvoorbeeld niet op een olifant kan rijden. Weet alleen niet hoe het regenseizoen valt rond dat moment.
Olifanttocht kan ook op Bali. Regentijd is oktober - maart of zo. Niet dat het nou zo erg is. Rond een uur of vier een flinke bui en dat was het.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')