abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149331080
Schijnt dat de betogers (national guard) in Kiev een statement willen maken op televisie..
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:01:30 #152
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149331082
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is dat aantal doden inclusief militairen van Oekrane en de zelfbenoemde afgescheiden gebieden?
Er staat totaal dus vermoedelijk wel.
Say what?
pi_149331194
livestreampje van de betoging
http://www.ustream.tv/channel/zikstream
pi_149331343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:04 schreef Houtenbeen het volgende:
livestreampje van de betoging
http://www.ustream.tv/channel/zikstream
De stream werkt niet goed? Ah nu wel.

Van RT:

Several hundred protesters have tried to break into the Ukrainian president’s administrational office in the country’s capital Kiev, but were repelled by security forces guarding the building. The stand-off grew into clashes in the street.

The demonstrators, who demand access to the Administration’s conference room in order to make a TV statement, are still clashing with the National Guard, TASS news agency reports.

The demonstrators, who demand access to the Administration’s conference room in order to make a TV statement, are still clashing with the National Guard, TASS news agency reports.

http://rt.com/news/228999-kiev-protesters-storm-president/
pi_149331372
Jammer dat we niet verstaan wat ze roepen..
pi_149331384
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De stream werkt niet goed? Ah nu wel.

Van RT:

Several hundred protesters have tried to break into the Ukrainian president’s administrational office in the country’s capital Kiev, but were repelled by security forces guarding the building. The stand-off grew into clashes in the street.

http://rt.com/news/228999-kiev-protesters-storm-president/
Ze staan er maar een beetje :P

2 rijen ME'ers die het gebouw beschermen
pi_149331414
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:10 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ze staan er maar een beetje :P

2 rijen ME'ers die het gebouw beschermen
Ze zingen nu opeens. :D
pi_149331455
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:57 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Waarom zijn die regeltjes er eigenlijk nog? Niemand die zich daar aan houdt.
pi_149331522
Betaald door Moskou, dat is duidelijk, en RT heeft waarschijnlijk een gouden tip uit het Kremlin gekregen.
pi_149331556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:15 schreef DeParo het volgende:
Betaald door Moskou, dat is duidelijk, en RT heeft waarschijnlijk een gouden tip uit het Kremlin gekregen.
Russische staatsgreep
pi_149331568
Earlier, protesters managed to break through the first cordon of security forces, but were prevented from entering the building.

The rioters’ demands include the introduction of martial law in Ukraine over the fighting with the rebels in the southeast of the country. They also insisted on the resignation of the heads of all Ukrainian security agencies – from defense minister to prosecutor general – due to their incompetence.
pi_149331798
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:10 schreef Smack10 het volgende:
Jammer dat we niet verstaan wat ze roepen..
Vast omdat het Oekrains is...Russisch verstaat iedereen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149331942
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:16 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Russische staatsgreep
Oh nee, een staatsgreep ;(
pi_149331952
brani_child twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 17:28:01 YES! Protesters storming the Presidential building in Kiev, & have broken through National Guard lines #Ukraine #Kiev reageer retweet
pi_149332499
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:29 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oh nee, een staatsgreep ;(
Dat zal niet direct.. echter de onvrede onder de Oekrainse bevolking over het beleid van Poroshenko en Jatsenjoek begint zich zowaar af te tekenen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149334198
Ukraense mannen, die gevlucht zijn voor de Ukraense bombardementen, zullen terugkeren en wraak nemen.
Dat zal de beslissing geven.
Life is what happens while planning other things
pi_149336949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Half zijn zin geven (hem de Krim geven). Beide partijen moeten hun verlies nemen, Rusland verliest Oekrane als mattie en uit zijn invloedssfeer, en Oekrane verliest de Krim (die het eerder had gekregen). Goede deal lijkt me, beter dan naar de wapens grijpen.
Dat lijkt een logische keuze maar het probleem is dat je met deze actie een vrij onwenselijk precedent schept. Wat wel een goede oplossing is weet ik zelf inmiddels ook niet meer.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:23:58 #168
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149338394
quote:

[ Bericht 68% gewijzigd door deelnemer op 03-02-2015 20:29:21 ]
The view from nowhere.
pi_149340087
quote:
Hij geeft vooral aan dat niet wapens maar onderhandelingen de oplossing moet brengen. Daar ben ik het wel mee eens.

quote:
Bundesauenminister Frank-Walter Steinmeier sprach sich erneut fr eine diplomatische Lsung des Konfliktes aus. Mit Blick auf die mglichen Waffenlieferungen der USA sagte Steinmeier bei einer Regionalkonferenz der SPD in Nrnberg: "Es wird – das sage ich auch den amerikanischen Freunden, die sich berlegen, Waffen zu liefern – keine militrische Lsung dieses Konfliktes geben. Es wird allenfalls mehr Tote geben." Man msse die Lsung durch Verhandlungen erreichen. "Echte politische Lsungen kommen immer am Verhandlungstisch zustande und nie im Mndungsfeuer von Gewehren."
Geeft toch een iets andere nuance dan wat RT kopt.
pi_149340219
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij geeft vooral aan dat niet wapens maar onderhandelingen de oplossing moet brengen. Daar ben ik het wel mee eens.

[..]

Klopt de Russische propagandamachine draait weer
pi_149340247
Ik geef ze gelijk, met wapens gooi je alleen maar nog meer olie op het vuur en vallen er nog meer onschuldige slachtoffers, Obama moet wel even beter nadenken normaal ben ik het ook niet met hem eens maar kom op zeg, even verder denken dan je neus lang is.
pi_149340550
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

Onderhandelen heb je niks aan joh. Onderhandelen met een geweer op de tafel wel, zoals Rusland ook doet.
pi_149340563
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:12 schreef MotherFoker het volgende:
Ik geef ze gelijk, met wapens gooi je alleen maar nog meer olie op het vuur en vallen er nog meer onschuldige slachtoffers, Obama moet wel even beter nadenken normaal ben ik het ook niet met hem eens maar kom op zeg, even verder denken dan je neus lang is.
Dat er nog even over nadenken doen ze dan ook. Uit hetzelfde artikel als voorgaande quote

quote:
Die US-Regierung will "in der nahen Zukunft" keine Waffen an das Militr der Ukraine liefern. Das sagte Prsident Barack Obamas Sicherheitsberater Ben Rhodes im Interview mit dem Nachrichtensender CNN am Montagabend. Sanktionen seien weiterhin das beste Mittel, um in dem Konflikt Druck auf Russland auszuben. Mehr Waffen und eine "Retourkutsche" seien keine Antwort auf den Konflikt. Washington ziehe eine friedliche Deeskalation weiterhin vor. Ein wichtiges Treffen in der Frage sei der Besuch von Bundeskanzlerin Angela Merkel im Weien Haus am kommenden Montag, sagte Rhodes. Merkel sei in der Krise der wichtigste Partner der USA.
http://www.zeit.de/politi(...)nlieferungen-ukraine
pi_149341666
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat er nog even over nadenken doen ze dan ook. Uit hetzelfde artikel als voorgaande quote

[..]

http://www.zeit.de/politi(...)nlieferungen-ukraine
vertaal het ff als je wil, genie.
so long and thanks for all the fish
pi_149341736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:12 schreef MotherFoker het volgende:
geef ze gelijk, met wapens gooi je alleen maar nog meer olie op het vuur en vallen er nog meer onschuldige slachtoffers, Obama moet wel even beter nadenken normaal ben ik het ook niet met hem eens maar kom op zeg, even verder denken dan je neus lang is.
Volgens mij is er al heel lang over nagedacht. Wat is een betere oplossing?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:01:29 #177
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149342042
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:45 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat lijkt een logische keuze maar het probleem is dat je met deze actie een vrij onwenselijk precedent schept. Wat wel een goede oplossing is weet ik zelf inmiddels ook niet meer.
Klopt, in feite is Georgi al een precedent van dit hele gebeuren. Rusland bezet delen van het land en Georgi kan er niks tegen inbrengen, dit geldt ook voor Oekrane. Het verschil is dat Rusland nu een proxyleger gebruikt ipv zijn eigen leger om de inmenging te maskeren.
Say what?
pi_149342216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:52 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

vertaal het ff als je wil, genie.
Een beetje basiskennis Duits heb je toch nog net wel? Of is dat toch ook te ingewikkeld voor je?
pi_149342730
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een beetje basiskennis Duits heb je toch nog net wel? Of is dat toch ook te ingewikkeld voor je?
Je schrijft toch niet voor mij, richtig? ;)

Me dunkt dat je lager onder gordel publiek reikt, misschien moet je voor dat publiek wat dan ook wat lager mikken, mede ook gegeven je onderbuik met het perpetuele vraagteken? Zelfs in het forum waar je alles kan?
so long and thanks for all the fish
pi_149343906
Even door Google translate gehaald:

quote:
The US government wants to provide "in the near future" no weapons to the military Ukraine. That said President Barack Obama's National Security Advisor Ben Rhodes in an interview with CNN on Monday evening. Penalties are still the best way to put pressure on Russia in the conflict. More weapons and a "tit for tat" had no answer to the conflict. Washington prefer a peaceful de-escalation before continue. An important meeting in question was the visit of German Chancellor Angela Merkel at the White House on Monday, Rhodes said. Merkel was the most important partner of the US in crisis.
Geen wapens dus nog van de Amerikanen.
pi_149344727
Want mensen kunnen alleen Russisch door google translate pleuren... Man o man, wat een niveautje weer.
pi_149347153
Interessant, volgens een Russische militaire analist is Rusland bezig om troepen uit Centraal Azie naar Oekraine te verplaatsen:
http://www.interpretermag.com/moscow-readying-a-massive-russian-invasion-of-ukraine-golts-says/

Zowel democraten als republikeinen pushen Obama nu om defensieve middelen aan Oekraine te gaan leveren:

http://thehill.com/policy/defense/231656-lawmakers-push-white-house-to-supply-arms-to-ukraine
quote:
'Working with our NATO allies, the United States must implement a comprehensive strategy to support Ukraine, deter Russian aggression, and help maintain stability in the region,' the 15-member group — led by Senate Minority Whip Dick Durbin (D-Ill.) and Sen. Rob Portman (R-Ohio) — said in a letter to Obama.
Het zal wel niet lang duren voor er gestemd gaat worden in het congres en de senaat.
pi_149347650
lang verhaal in de FT
quote:
Battle for Ukraine: How the west lost Putin

After more than 40 telephone calls and countless hours of meetings over the past six months, Angela Merkel braced herself for one last push. It was past 10pm and the German chancellor was sitting in a Hilton hotel conference room in Brisbane, Australia. Her interlocutor was the implacable Vladimir Putin.

For nearly two hours, the Russian president reeled off a litany of resentments. The west had proclaimed victory in the cold war. It had cheated Moscow by expanding the EU and Nato right to Russia’s borders. It had ignored international rules to pursue reckless policies in Iraq, Afghanistan and Libya.

The chancellor steered the conversation back to eastern Ukraine, where Russian-backed separatists were engaged in a bloody struggle against the western-backed government in Kiev, according to a person familiar with the meeting. Since the crisis began, Ms Merkel had worked hard to extract some sense from Mr Putin of what he wanted — something she could use to construct an agreement. When he finally offered a solution, she was shocked. Mr Putin declared Kiev should deal with the rebels the way he had dealt with Russia’s breakaway Chechnya region: by buying them off with autonomy and money. A reasonable idea, perhaps, to an ex-KGB colonel. But for an East German pastor’s daughter, with a deeply-ingrained sense of fairness, this was unacceptable.

[..]
http://www.ft.com/intl/cm(...)e.html#axzz3QjT4CO00
Of het een juiste karakterisering is voor iemand die beweert zich niets te herinneren uit de periode dat ze verantwoordelijk was voor "Agitation und Propaganda“ in de jeugdafdeling van de kommunistische jegdbeweging in de DDR...
pi_149350305
"I think it is possible to reach an understanding even with the devil himself, so long as people stop dying."

Ha ha, dat zegt ie niet omdat burgers in Oost-Oekrane lijden en sterven
(maar omdat zijn soldaatjes weer eens aan het verliezen zijn)

http://fortruss.blogspot.(...)-en-us-x-none_3.html
pi_149351049
My country wages a war against terrorism. It fights at the forefront for the European values such as freedom, sovereignty and democracy.
https://twitter.com/poroshenkoeng/status/557629423265280000

Vreselijke brandwonden door fosforbommen Oekraense leger
http://blikopnosjournaal.(...)randwonden-door.html
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:47:52 #186
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149351193
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:42 schreef JCats het volgende:
My country wages a war against terrorism. It fights at the forefront for the European values such as freedom, sovereignty and democracy.
https://twitter.com/poroshenkoeng/status/557629423265280000

Vreselijke brandwonden door fosforbommen Oekraense leger
http://blikopnosjournaal.(...)randwonden-door.html
Ze noemen het een 'strafexpeditie', dat geeft de kleur al aan.

Dus de rest boeit me dan al niet meer. Kunnen ze niet gewoon sec de feiten geven zonder van alles erbij te gaan roepen? Ik zeg niet dat het niet waar is, maar als je het al zo opschrijft, haal je mij niet over de streep.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:18:51 #187
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149353700
There is only one religion
pi_149353856
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ze noemen het een 'strafexpeditie', dat geeft de kleur al aan.

Dus de rest boeit me dan al niet meer. Kunnen ze niet gewoon sec de feiten geven zonder van alles erbij te gaan roepen? Ik zeg niet dat het niet waar is, maar als je het al zo opschrijft, haal je mij niet over de streep.
Op zich begrijpelijk. Maar wat voor bron is het? Ik heb me wat dat betreft afgelopen jaar meer verbaasd over de toon in bv de Volkskrant. Ben die verbazing nog steeds niet helemaal te boven trouwens.

Verder neem ik het allemaal ter kennisgeving aan. Het is oorlog en dit soort dingen horen daar bij helaas. Vrij onzinnig om er een wedstrijd van te maken wie op basis van gevechtshandelingen de goeie of de kwaaie zou zijn. Zo werkt het doorgaans niet.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:59:59 #189
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_149354703
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:49 schreef waht het volgende:

[..]

Malaysian Airlines is weer een vliegtuig kwijt mensen.

Die Poetin heeft duidelijk geen bericht aan vliegtuigmaatschappijen.
Analysis: Ukraine rebels claim Tochka ballistic missile shoot-down
Ukrainian rebels claim to have shot down an OTR-21 Tochka (SS-21 'Scarab'/9M79) short-range ballistic missile near Luhansk on the night of 1/2 February.
The claim, if true, would indicate that anti-Kiev forces have an operational missile defence capability. However, analysis by IHS Jane's indicates the rebels are unlikely to have downed the missile. (Jane's).
pi_149354733
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:24 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Op zich begrijpelijk. Maar wat voor bron is het? Ik heb me wat dat betreft afgelopen jaar meer verbaasd over de toon in bv de Volkskrant. Ben die verbazing nog steeds niet helemaal te boven trouwens.

Verder neem ik het allemaal ter kennisgeving aan. Het is oorlog en dit soort dingen horen daar bij helaas. Vrij onzinnig om er een wedstrijd van te maken wie op basis van gevechtshandelingen de goeie of de kwaaie zou zijn. Zo werkt het doorgaans niet.
De bron is een blogspot accountje van Nederlander die daar al zijn anti westerse gal spuit, die het weer van linksite dnr-news.com heeft, en de bron van de fotos/verhaal daar is weer een vk.com accountje. (van Strelkov trouwens)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 13:02:11 ]
pi_149354842
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:59 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ukrainian rebels claim to have shot down an OTR-21 Tochka (SS-21 'Scarab'/9M79) short-range ballistic missile near Luhansk on the night of 1/2 February.
The claim, if true, would indicate that anti-Kiev forces have an operational missile defence capability. However, analysis by IHS Jane's indicates the rebels are unlikely to have downed the missile. (Jane's).
Nou lekker dan..
pi_149355374
quote:

[..]

Zullen wel weer Russische troepen zijn, net als degenen die MH17 hebben uitgekozen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149357003
quote:

[..]

Dus volgens deze analyse hebben ze geen mogelijkheid om ze neer te halen, heeft dat enig verband met het neerhalen van vliegtuigen?

In juli/augustus 2014 werden overigens ook al ballistische raketten afgeschoten door het Oekraense leger.

pi_149358919
quote:
Met een leger als dat heeft de bevolking geen vijanden nodig.
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:54:18 #195
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_149361321
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:25 schreef waht het volgende:

[..]

Zullen wel weer Russische troepen zijn, net als degenen die MH17 hebben uitgekozen.
Zijn kennelijk met de auto van de zaak op vakantie gegaan.
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:28:02 #196
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_149362224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:18 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Dus volgens deze analyse hebben ze geen mogelijkheid om ze neer te halen, heeft dat enig verband met het neerhalen van vliegtuigen?
Voor het neerhalen van ballistische raketten gebruik je ander materieel dan voor bijvoorbeeld vrachtvliegtuigen of helikopters, of althans wat anders dan waar de rebellen (voor zover bekend) over beschikken. Het is dus waarschijnlijker dat dat ding gewoon uit de lucht is komen vallen, zie ook de vergelijking met het conflict in Georgi in het artikel.
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:50:57 #197
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_149362804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Met een leger als dat heeft de bevolking geen vijanden nodig.
Hoe kom je erbij dat het leger dat heeft gedaan? Wil je daar niet eerst bewijs van zien?
pi_149363820
0:17 (Old man speaking) Do you realize that you are killing our mothers, sisters, wives, children damn it?!

pi_149365780
quote:
NAVO donderdag bijeen om overleg Rusland en flitsmacht Oekrane

De ministers van Defensie van de NAVO-lidstaten komen donderdag bijeen voor overleg over de militaire dreiging vanuit Moskou. De NAVO wil beter in staat zijn om de militaire dreigingen het hoofd te bieden of daar op te reageren.
Dat hebben NAVO-diplomaten woensdag gezegd. Daarnaast wordt overlegd over een zogeheten flitsmacht, die snel moet kunnen ingrijpen als dat nodig is.

Adam Thomson, de Britse permanente vertegenwoordiger bij de NAVO, voorspelde woensdag een "bemoedigend niveau van toewijding aan het bondgenootschap", die duidelijk maakt dat de NAVO "zijn militaire positie versterkt in het bijzonder als antwoord op de problemen die het gedrag van Rusland veroorzaken".

Naar verwachting wordt onder meer gesproken over de uitbreiding van de bestaande flitsmacht van de NAVO. De troepenmacht moet groter worden, beter toegerust zijn en sneller inzetbaar zijn. Op dit moment zijn veertigduizend militairen inzetbaar.

Daarnaast hoopt de NAVO donderdag op toezeggingen van sommige Europese NAVO-lidstaten om te dienen als basis voor de nieuwe en snelle onderdelen van de flitsmacht. Zo zouden vijfduizend militairen straks vanaf de grond moeten opereren.

Commandocentra

Ook willen de lidstaten groen licht voor een voorstel om kleine commandocentra van de NAVO in te richten in de drie Baltische staten en in Polen, Roemeni en Bulgarije. De bedoeling is dat daarmee de afstemming en de planning wordt verbeterd. Het commandocentrum in Polen moet daarnaast worden uitgebreid.

Douglas Lute, de Amerikaanse NAVO-ambassadeur, verwacht dat de Amerikaanse minister van Defensie Chuck Hagel donderdag formeel bekendmaakt dat de Verenigde Staten militairen willen vrijmaken voor de zes nieuwe commandocentra. Ook gaan Amerikaanse militairen naar verwachting naar het hoofdkwartier in Polen.

De VS levert naar verwachting geen militairen voor de flitsmacht, maar gaat zich wel richten op zaken als vervoer, inlichtingen, surveillance en verkenning.

Hervormingen

Donderdag wordt ook gesproken over het hervormen van de NAVO zodat het bondgenootschap slagvaardiger kan optreden richting Rusland en tegen de dreiging van moslimextremisme in Afrika en het Midden-Oosten.

De bijeenkomst van de ministers is de eerste sinds de Amerikaanse president Barack Obama en andere regeringsleiders van de NAVO-lidstaten in september overeenkwamen dat hervormingen bij de NAVO noodzakelijk zijn.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)smacht-oekraine.html
pi_149366461
Het is wel mooi hoe Putin en de Russen blijven blerren dat de NAVO de schuld heeft en de NAVO het station 'overleg' om wat ze uberhaupt moeten doen in deze situatie nog niet gepasseerd is.

Ondertussen rollen de Russische tanks door de Debaltseve pocket:

Vuhlehirsk is nu ook in handen van de Russen:

Russische soldaat niet blij met het gedrag van een seperatist:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')