Vind hem ook beter tot zijn recht komen als hij het veld iets meer voor zich heeft en net wat meer tijd en ruimte krijgt. Bovendien iemand die in staat is om zijn defensie ook te beschermen. Ik had dan ook altijd gekozen voor Rubin achter Haller en Ayoub in een wat meer controlerende rol.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:54 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik kan maar niet begrijpen waarom Ayoub ineens de meest aanvallende middenvelder is, die jongen speelt al zijn hele leven op ''6''.
Maar goed, wel blij dat Haller in de spits staat ja.
ad.nlquote:Robby Alflen (46) is bezig aan een roerig eerste seizoen als hoofdtrainer van FC Utrecht. De resultaten vallen tegen en van het beloofde spektakel in eigen huis komt weinig terecht. Zondag komt hekkensluiter FC Dordrecht naar Galgenwaard. De Utrechtse clubleiding zegt dat de trainer niet sneuvelt bij een beroerd resultaat. Maar wat doet Alflen zelf bij verlies?
Na de verloren uitbeurt tegen PSV waren de spelers van Utrecht er als de kippen bij om hun hoofdtrainer te steunen. Robby Alflen vond dat mooi, maar zei er meteen bij 'dat er nu andere krachten spelen'. Als jongen van de club weet hij: verliest Utrecht zondag tegen FC Dordrecht voor de zevende (!) maal in de eigen Galgenwaard, dan is het afwachten hoe de fans en vervolgens de clubleiding reageren.
De supportersvereniging drong er deze week in gesprekken met de clubleiding op aan om volgend seizoen een ervaren trainer voor de groep te zetten. En waar mogelijk adviseur Co Adriaanse door te schuiven naar een echte functie als technisch verantwoordelijke. Of anders: ook van hem maar afscheid te nemen.
FC Utrecht zit in een lastige spagaat. Als Alflen wankelt, wankelt namelijk de hele constructie om hem heen, inclusief het senior-trainerschap van Harry van den Ham en het adviseurschap van Adriaanse. Een opzet die werd bedacht toen Utrecht - met in het achterhoofd de wens 'rookie' Alflen door te schuiven - het eerste jaar van Phillip Cocu bij PSV analyseerde. Soortgelijke opstartproblemen met een onervaren trainer wilde Utrecht voor zijn.
Aanvankelijk was Alflen, dik een jaar terug, tijdens het wintertrainingskamp in Spanje al aangeboden om van positie te wisselen met Jan Wouters. Alflen weigerde. Omdat hij qua voetbalopvatting teveel afwijkt van de defensievere inborst van zijn leermeester Wouters. Maar tegen de onstructie met Adriaanse en Van den Ham kon hij afgelopen zomer geen nee zeggen. Het was de enige manier waarop de altijd kritische achterban van Utrecht een trainer die zowel met de amateurclubs FC Breukelen en FC De Bilt alsook met Jong Utrecht degradeerde het voordeel van de twijfel zou geven.
Alflen's opdracht werd er niet makkelijker op nadat de clubleiding, in een poging weggelopen seizoenkaarthouders terug te winnen, spektakelvoetbal had beloofd. Gehandicapt door de vele blessures voorin liep de ploeg zichzelf al rap voorbij. Tegen kleiner geachte goden als Go Ahead Eagles, Heracles, SC Cambuur ging Utrecht in de eigen Galgenwaard steeds vaker in de slotfase ten onder.
Alflen kwam zichzelf keihard tegen. Hij die het liefst stoïcijns zijn eigen weg gaat, ging zich de kritieken van de buitenwacht toch aantrekken. Hij wist zich steeds minder raad met de vele adviezen, ook die van Adriaanse. Begin december besloot hij vooral dicht bij zichzelf te blijven. Hij liet Utrecht minder naïef, maar gedoseerd aanvallen. Zoals hij ook bij Jong Utrecht deed in het seizoen dat het wel prima draaide.
Tegen Ajax en AZ speelde Utrecht zoals Alflen wilde. Hij sloot een prima oefenstage in La Nucia af met een indrukwekkend betoog in de middencirkel, waarin hij zijn 'struggle' van de eerste seizoenshelft met zijn spelersgroep deelde. De clubleiding sprak het vertrouwen in hem uit, maar Alflen schoof een aanbod om over contractverlenging te praten voor zich uit naar maart. Omdat hij naar zijn zin nog te weinig heeft laten zien.
De klap van Anouar Kali die Kristoffer Peterson een kaakbreuk bezorgde, zette heel FC Utrecht onverwachts onder hoogspanning. Alflen en met hem de clubleiding boetten in aan geloofwaardigheid door de reserve-aanvoerder slechts te beboeten. In de aanloop naar de beladen thuisbeurt tegen FC Dordrecht is het niet alleen de vraag wat de supporters en de clubleiding doen bij een nieuw slecht resultaat, maar vooral wat Alflen zelf doet.
Bij winst kan hij verder, al moet er vervolgens heel wat gebeuren wil dat uitmonden in een contractverlenging. Bij verlies zou het zo maar kunnen zijn dat Alflen zelf de handdoek gooit. In het belang van zijn club, omdat het zo niet werkt.
En omdat hij dan andermaal concludeert dat hij niet heeft voldaan aan de eisen die hij aan zichzelf stelt.
Nee bedanktquote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:44 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Volgende week Tha_Duck aan het roer
Qua voetbal niet top, maar was iig beleving! Duplan is ook top, goede voetballer, altijd volle inzet. Mag alleen wel iets minder zeuren en liggen.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:52 schreef PBateman1978 het volgende:
Precies, Janssen nam het tenminste op voor zijn teamgenoot.
Haller top, ook Hardeveld echt goed en Duplan met 3 assists, lekker potje
Liever dat Janssen zich eens normaal gaat gedragen, beginnend met fatsoenlijk te voetballen. En je niet als een kind zo laten verleiden tot een duw en trek partij die je gegarandeerd geel oplevert. En als je al geel hebt..... Dan ben je gewoon dom en kost je als je pech hebt gewoon de wedstrijd...quote:Op zondag 15 februari 2015 18:52 schreef PBateman1978 het volgende:
Precies, Janssen nam het tenminste op voor zijn teamgenoot.
Haller top, ook Hardeveld echt goed en Duplan met 3 assists, lekker potje
Het viel ons ook op, hij was uit zijn doenquote:Op zondag 15 februari 2015 19:33 schreef m0ridin het volgende:
Ruiter ook maar 1 bal over de zijlijn!
Gelukkig was ook die bal totaal niet nodig... Nah, hij had een goede redding waar het moest.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het viel ons ook op, hij was uit zijn doen
Istie weer terug met z'n worst? Heldquote:
Er is een verschil tussen als makke lammetjes slenteren en een domme gele kaart pakken. Er kwamen al genoeg andere spelers (waaronder Duplan) naar de situatie toe en Haller is nou ook geen schriel kippetje wat bij elk tikje breekt.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:34 schreef m0ridin het volgende:
Again, dom misschien maar liever dat iemand af en toe op zo'n manier tegen een (domme) kaart op loopt dan dat iedereen als makke lammetjes rond loopt te slenteren.
Ik kon helaas niet bij de wedstrijd zijn (ziek) maar zag in de samenvatting dat de Duplan bij de eerste assist aardig de bal aan het hooghouden was bij het meenemen van de bal; in ieder geval twee keer en vervolgens voorgeven, maar de samenvatting liet het niet heel goed zien helaas.quote:Op maandag 16 februari 2015 06:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Vlak Duplan niet uit, 3 assists!
Misschien moet je de herhaling eens terugkijken, was een hele smerige overtreding van Lima en Janssen stond er met zijn neus bovenop.quote:Op maandag 16 februari 2015 08:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen als makke lammetjes slenteren en een domme gele kaart pakken. Er kwamen al genoeg andere spelers (waaronder Duplan) naar de situatie toe en Haller is nou ook geen schriel kippetje wat bij elk tikje breekt.
Maar goed, uiteindelijk geen schade en volgende week gewoon geen Janssen. Ik vind het niet erg
Speelde weer een prima wedstrijd, onbegrijpelijk dat het AD heeft besloten hem een 6 voor de moeite te geven, met 3 assists in 1 wedstrijd.quote:Op maandag 16 februari 2015 08:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik kon helaas niet bij de wedstrijd zijn (ziek) maar zag in de samenvatting dat de Duplan bij de eerste assist aardig de bal aan het hooghouden was bij het meenemen van de bal; in ieder geval twee keer en vervolgens voorgeven, maar de samenvatting liet het niet heel goed zien helaas.
Ja het was een smerige overtreding. Maar dat geeft geen reden om zoals Janssen deed verhaal te gaan halen. Terechte gele kaart voor Janssen en dat is dom als je er al een hebt. Had Utrecht de wedstrijd kunnen kosten.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Misschien moet je de herhaling eens terugkijken, was een hele smerige overtreding van Lima en Janssen stond er met zijn neus bovenop.
Dit seizoen al veel te vaak ‘’te lief’’ geweest, ik vond het prima dat er eens een opstootje kwam en neem het Janssen zeker niet kwalijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:31 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ja het was een smerige overtreding. Maar dat geeft geen reden om zoals Janssen deed verhaal te gaan halen. Terechte gele kaart voor Janssen en dat is dom als je er al een hebt. Had Utrecht de wedstrijd kunnen kosten.
Lima had daar ook 2* geel moeten krijgen (overtreding + opstootje).
De gele kaart die Lima daarna kreeg was juist weer overdreven.
Waar precies zeg ik dat het geen smerige overtreding was dan? En waarom zou ik hem dan terug moeten kijken?quote:Op maandag 16 februari 2015 09:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Misschien moet je de herhaling eens terugkijken, was een hele smerige overtreding van Lima en Janssen stond er met zijn neus bovenop.
Prima Duckie, jouw mening, niet de mijne.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar precies zeg ik dat het geen smerige overtreding was dan? En waarom zou ik hem dan terug moeten kijken?
Feit is gewoon dat de ploeg benadeeld wordt door iemand die beter zou moeten weten. Dat heeft niets met "te lief" te maken, het is gewoon dom om met geel op zak in een opstootje verzeild te raken om niks.
Als het 3-3 was geworden of zelfs 3-4 zoals tegen Cambuur dan was de wereld weer te klein geweest.
Wiedemeijer bewijst toch al zijn wedstrijden dat hij niet capabel is? Gisteren was het ook weer om te janken zo slecht het arbitrale trio, de grens voor Zuid was zijn blindenstok en hond vergeten mee te nemen het stadion in.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:31 schreef OmniRocket het volgende:
Lima had daar ook 2* geel moeten krijgen (overtreding + opstootje).
De gele kaart die Lima daarna kreeg was juist weer overdreven.
Volgend seizoen, als Haller verkocht isquote:Op maandag 16 februari 2015 09:46 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wiedemeijer bewijst toch al zijn wedstrijden dat hij niet capabel is? Gisteren was het ook weer om te janken zo slecht het arbitrale trio, de grens voor Zuid was zijn blindenstok en hond vergeten mee te nemen het stadion in.
Dankzij Wiedemeijer werden er diverse overtredingen gemaakt die te schandalig voor woorden waren. Zo heb ik Boymans de ziekenboeg ook in zien gaan.
Nu we het daar toch over hebben, Boymans kan zijn borst nat gaan maken... Ik kan mij geen opstelling bedenken waarbij Boymans en Haller uit de verf komen, en als Haller blijft scoren dan vrees ik dat Boymans gewoon lekker warm op de bank mag gaan zitten.
Haller is huur met optie tot koop. Als Haller doorgroeit wordt ie door ons gekocht en zal hij neem ik aan een seizoen of 2 spelen. Zou Boymans 2 jaar op de bank gaan zitten?quote:Op maandag 16 februari 2015 09:47 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Volgend seizoen, als Haller verkocht is
Ik denk dat Boymans eerder verkocht wordt dan Haller, er was al interesse voor Boymans door zijn goals dit seizoen..quote:Op maandag 16 februari 2015 09:47 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Volgend seizoen, als Haller verkocht is
oh ja , vergeten dat ie gehuurd was.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:49 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Haller is huur met optie tot koop. Als Haller doorgroeit wordt ie door ons gekocht en zal hij neem ik aan een seizoen of 2 spelen. Zou Boymans 2 jaar op de bank gaan zitten?
Zonder aanvoer vanaf de zijkanten (nu door Oar en Duplan) gaan ze beiden niet veel scoren. Zijn beiden geen mannen die de bal even op kunnen halen rond de middenlijn. Dat zag je gisteren, Haller werd er in ieder geval 1 keer makkelijk en dik uitgelopen. Vind het beiden spitsen die in de 16 moeten staan en gewoon ballen de goal in rammen. En daar kan je er moeilijk 2 van opstellen, dan komt er geen bal meer bij die mannen aan.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat Boymans eerder verkocht wordt dan Haller, er was al interesse voor Boymans door zijn goals dit seizoen..
Zou trouwens niet weten waarom we niet met beiden in in de spits kunnen spelen, ondanks dat ze beiden lang zijn is Haller een stuk technischer dan Boymans die juist weer beter is in een bal vasthouden en kaatsen.
Maar ik ben van Duplan ook niet gewend dat hij zo boos is op de tegenstander dat hij weggetrokken moest worden; zegt genoeg.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het was ook zijn nieuwe maatje die werd aangepakt natuurlijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar ik ben van Duplan ook niet gewend dat hij zo boos is op de tegenstander dat hij weggetrokken moest worden; zegt genoeg.
Is er overigens schade aan spelers na deze wedstrijd?
Van Duplan niet gewend? Die is altijd boos op de scheids.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar ik ben van Duplan ook niet gewend dat hij zo boos is op de tegenstander dat hij weggetrokken moest worden; zegt genoeg.
En zo zie je maar dat er geen reden is om je als speler in een opstootje te laten verleiden tot het pakken van een gele kaart.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:04 schreef PBateman1978 het volgende:
Marvin Peersman krijgt 5 wedstrijden schorsing voor zijn aanslag op Rubin.
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En zo zie je maar dat er geen reden is om je als speler in een opstootje te laten verleiden tot het pakken van een gele kaart.
Ik zie de link tussen die 2 niet. Je moet je nooit laten verleiden tot het agressief benaderen van een speler.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En zo zie je maar dat er geen reden is om je als speler in een opstootje te laten verleiden tot het pakken van een gele kaart.
Wel goed dat dit soort totaal overbodige aanslagen uit frustratie hard worden aangepakt. Met een beetje pech had Rubin dit seizoen geen wedstrijd meer gespeeld.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:04 schreef PBateman1978 het volgende:
Marvin Peersman krijgt 5 wedstrijden schorsing voor zijn aanslag op Rubin.
Je ziet dat overtredingen gewoon bestraft worden, je hoeft dus niet opvliegend te gaan doen. Dat bedoel ik ermee.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:13 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik zie de link tussen die 2 niet. Je moet je nooit laten verleiden tot het agressief benaderen van een speler.
Janssen kreeg na een uurquote:Op maandag 16 februari 2015 15:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je ziet dat overtredingen gewoon bestraft worden, je hoeft dus niet opvliegend te gaan doen. Dat bedoel ik ermee.
Ja, had ie hem maar in de 23e minuut gemaakt. Was ie er toen af gegaanquote:Op maandag 16 februari 2015 15:55 schreef Downwards het volgende:
[..]
Janssen kreeg na een uural rood. De overtreding waarvoor Peersman bestraft is, was in de negentigste minuut.
ad.nlquote:Sébastien Haller, zondag goed voor liefst vier treffers, is alweer de achtste Fransman die het shirt van FC Utrecht draagt. Juist één van die Franse voorgangers loodste de spits naar Nederland. Publiekslieveling Didier Martel, sinds het voorbije weekeinde een apetrotse Utrecht-scout.
Geen toeval
Nee, verrast is Didier Martel niet dat Sébastien Haller als eerste Fransman viermaal scoorde in de Eredivisie. Dat hij hier past, had de scout al wel gezien. ,,Ik weet ook wel dat Dordrecht geen hoogvlieger in de Eredivisie is, maar Sébastien is wel de eerste spits die viermaal tegen hen scoort, hè. Nu moet hij bewijzen dat dit geen toeval was. Ik ben er van overtuigd dat hem dat gaat lukken.''
In de put
Martel zag invaller Haller vorig jaar vijf minuten aan het werk tijdens de Ligue 2-wedstrijd Auxerre-Nimes. ,,Ik trof een jongen die in de put zat, omdat hij amper opgesteld werd door zijn trainers. Dat laatste kon ik niet begrijpen. Ik zag vooral zijn potentie. Schiet je er als 15-jarige vijftig in, dan kun je dat neusje voor de goal niet zomaar kwijtgeraakt zijn. Sébastien heeft alles om een goede spits te worden. Hij is groot, sterk, balvast, scoort makkelijk, is relatief snel voor een jongen van zijn lengte en heeft een prima techniek.''
Voetbalgeluk
Lastiger was het om Haller zelf te overtuigen dat zijn voetbalgeluk in Nederland zou kunnen liggen. ,,Ik vertelde hem over de supporters, de sfeer, het voetbal in Nederland waar spitsen als hij de ruimte krijgen. Een verhaal uit mijn hart. Utrecht was de mooiste periode van mijn carrière. Ik zei: hier kan ook jij een héro worden.''
Sfeer
Martel vindt het lastig de liefde tussen FC Utrecht en Franse voetballers te verklaren. ,,Fransen zijn gevoelig voor sfeer. De fans zien Franse spelers als voetballers die iets extra's hebben en altijd keihard werken. Dat klikt. Je zag het zondag. Ik was ongelooflijk trots toen Sébastien een publiekwissel kreeg. Ik heb hem gebeld: ik zei toch dat ik gelijk had?'' Het Franse goudhaantje Haller kan het alleen maar beamen: ,,Ik werd gek van hem, Didiers verhalen klonken te mooi om waar te zijn. Nu weet ik, het is cool hier.''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |