quote:13:20 It is raining. Great news for Sauber facts. It's only a fine mist in the air, but it's seemingly enough to put anyone off of running.
Het is in ieder geval een mooi staaltje van Dazzle camouflagequote:Op maandag 2 februari 2015 12:38 schreef PatrickD het volgende:
[..]
Ben hel benieuwd wat die te verbergen hebben.....
Er zit dus iemand in het vliegtuig met een voorvleugelquote:
Misschien wel 2... als ze slim zijn (en de vleugels al klaar hebben natuurlijk, neem aan dat dat het probleem was dat ze maar 1 vleugel mee hadden)quote:Op maandag 2 februari 2015 14:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er zit dus iemand in het vliegtuig met een voorvleugel
Porsche 919 LMP1 van vorig jaar was er ook eentje om koppijn van te krijgenquote:Op maandag 2 februari 2015 14:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een mooi staaltje van Dazzle camouflage
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:14:40 BEN ANDERSON reports that Maldonado stayed in the Lotus while it was being pushed back to the garage.
14:38 The Lotus is being pushed into the pits by marshals, who appear to have ditched it at the beginning of the pitlane for the mechanics to deal with.
14:36 We have our first red flag of the day. It looks like it's Maldonado stopped on track in the final sector
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op maandag 02-02-2015 om 15:47:33That'll be us for today - investigations revealed a water leak from a failed part. The crew are now working hard to get the car... (1/2) #F1 reageer retweet
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op maandag 02-02-2015 om 15:47:47...ready for a return to action tomorrow @circuitodejerez. (2/2) #TestingTimes #BackToWork #F1 reageer retweet
Ik bedoelde meer of die veel beter is dan de rest.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:37 schreef Fir3fly het volgende:
Dat de Ferrari-motor veel beter is moge duidelijk zijn. Het gaat er vooral om hoeveel beter de andere motoren zijn geworden.
Ze schijnen 80pk meer te hebben in vergelijking met 2014. Dus het is in ieder geval een aardige verbetering ten opzichte van wat ze eerst hadden.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou de Ferrari-motor veel beter zijn of zou het schijn zijn?
Mercedes schijnt 50 pk meer te hebben dan in 2014. Maar het is natuurlijk nooit meer dan een gerucht, dus hoeveel waarde het heeft.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is flink wat meer, maar dat mocht ook wel, want de Ferrari-motor kwam afgelopen seizoen wel heel erg veel tekort.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Pos Driver Car Time Gap Laps 1 Sebastian Vettel Ferrari 1m20.984s - 89 2 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m21.867s 0.883s 88 3 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m22.319s 1.335s 61 4 Lewis Hamilton Mercedes 1m22.490s 1.506s 91 5 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m24.167s 3.183s 73 6 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m25.802s 4.818s 41 7 Jenson Button McLaren/Honda 1m54.655s 33.671s 6 8 Daniil Kvyat Red Bull/Renault - - 18 |
Dat is inderdaad nog even afwachten. Al gaat het momenteel niet zo heel soepel met de Honda. Ferrari heeft in ieder geval nog tokens over, dus ze kunnen in ieder geval nog upgrades uitvoerden gedurende het seizoen.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
ja, dat wist ik al. Ben benieuwd hoeveel Renault meer schijnt te hebben en waar Honda ongeveer op zit
Heb een paar minuten gekeken (niet alles) maar zit de Honda er in?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:45 schreef Beach het volgende:
de motoren lijken beter te klinken dan vorig jaar
Rond 3:56.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb een paar minuten gekeken (niet alles) maar zit de Honda er in?
Ze te horen rijden ze nog steeds op vrij lage toeren... Geluid lijkt wel wat beter dan vorig jaar maar toch...quote:
Dit zegt nog niks. Wie zegt dat Vettel niet met een lege tank op zachte banden reed? En Verstappen met een halve volle tank en medium banden? Kortom in Melbourne kun je een oordeel hebben.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Zit nog niet echt veel snelheid in die knakenbak van Verstappen, hè?
Ze hoeven niet aan de wedstrijdspec te voldoenquote:Op maandag 2 februari 2015 21:35 schreef Pagan het volgende:
Moeten ze tijdens de tests aan de wedstrijdspecificaties voldoen, of mogen ze, bijvoorbeeld, met een grotere brandstofflow rijden? Pieken van >100ltr./uur?
Je hoeft schijnbaar niet eens een voorvleugel te monterenquote:Op maandag 2 februari 2015 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hoeven niet aan de wedstrijdspec te voldoen
Jep, Mercedes 50 pk meer, Ferrari blijkbaar 80 pk.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:31 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Mercedes schijnt 50 pk meer te hebben dan in 2014. Maar het is natuurlijk nooit meer dan een gerucht, dus hoeveel waarde het heeft.
Ze zeiden dat-ie de derde tijd had gereden, achter Vettel en Hamilton. En dat-ie 's middags de auto uitgebreid kon proberen in de regen.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:44 schreef nils7 het volgende:
Max zometeen op Nederland 1 bij Studio Sport
5e tijd.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze zeiden dat-ie de derde tijd had gereden, achter Vettel en Hamilton. En dat-ie 's middags de auto uitgebreid kon proberen in de regen.
quote:Op maandag 2 februari 2015 22:31 schreef twiFight het volgende:
Los van de prestaties van de Ferrari zou ik toch niet bij zo'n team willen werken hoor. Complete chaos, ze presteren niets ondanks dat ze goede mensen hebben en als je weggaat krijg je daarna nog even een trap na dat het allemaal jouw schuld was. Nee dank je.
's Ochtends derde. Daarna reed hij niet meer vanwege een probleem totdat hij in de regen naar buiten ging, dus kans om zijn tijd te verbeteren had hij niet.quote:
En vervolgens meldt Studio Sport dus doodleuk dat-ie vandaag de derde tijd had. Dat was mijn punt. Ze brengen 's avonds om half zeven 'nieuws' van een halve dag geleden.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
's Ochtends derde. Daarna reed hij niet meer vanwege een probleem totdat hij in de regen naar buiten ging, dus kans om zijn tijd te verbeteren had hij niet.
daar komt ie weer, geheel volgens het verwachtingspatroon en over enkele weken weer te verwachten: NOS en F1quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:02 schreef k_man het volgende:
[..]
En vervolgens meldt Studio Sport dus doodleuk dat-ie vandaag de derde tijd had. Dat was mijn punt. Ze brengen 's avonds om half zeven 'nieuws' van een halve dag geleden.
quote:Here's the full driver line-up for today:
Mercedes - Nico Rosberg
Red Bull - Daniel Ricciardo
Williams - Felipe Massa
Ferrari - Kimi Raikkonen
McLaren - Fernando Alonso
Toro Rosso - Carlos Sainz Jr
Lotus - Pastor Maldonado
Sauber - Felipe Nasr
Waar haal je dit soort info vandaan?quote:Op maandag 2 februari 2015 21:48 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jep, Mercedes 50 pk meer, Ferrari blijkbaar 80 pk.
Volgens Ferrari zelf kostte hun gebrek aan motorvermogen hun vorig jaar ongeveer 0,9 sec. per rondje. De rest zou dan door andere factoren komen (aero, etc.). Renault beweerde volgens mij 0,6-0,7 sec. per rondje te verliezen op motorvermogen. Wat tevens aantoont wat een bazenbak ze bij Mercedes gebouwd hadden, omdat hun race pace regelmatig 1,5+ sec sneller was.
Ik weet niet wat Renault bekend wil gaan maken, maar hun primaire team RBR staat er om bekend om elk jaar in de underdog positie te willen kruipen, de verwachtingen zo laag mogelijk te houden en te doen alsof ze mijlenver achterlopen. Om vervolgens toch wel te kunnen presteren. Ik verwacht dus dat zij Renault gevraagd hebben of niets bekend te maken, of om de getallen wat aan de lage kant te houden.
Eigenlijk uit vele losse nieuwtjes over de F1. Hier op het forum, F1 nieuwssites, en zelfs nog uit Ted's Notebooks van de afgelopen dagen. Wat betreft het tijdsverlies dat de Renault en Ferrari motoren brachten was het wel zo dat ze dat pas een flinke tijd na het einde van het 2014 seizoen bekend maakten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:27 schreef PatrickD het volgende:
[..]
Waar haal je dit soort info vandaan?
quote:Op maandag 2 februari 2015 21:35 schreef Pagan het volgende:
Moeten ze tijdens de tests aan de wedstrijdspecificaties voldoen, of mogen ze, bijvoorbeeld, met een grotere brandstofflow rijden? Pieken van >100ltr./uur?
Om hier even op terug te komen: de auto's moeten aan alle regels voldoen, maar er is wel ruimte om te spelen met het gewicht van de bolide en ook de brandstofflow mogen ze wel wat aan morrelen.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hoeven niet aan de wedstrijdspec te voldoen
Ik vind het zo opvallend dat zowel Ferrari als Sauber ineens hard gaan. Maar eens zien wat daar in Melbourne van over is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[..]
Om hier even op terug te komen: de auto's moeten aan alle regels voldoen, maar er is wel ruimte om te spelen met het gewicht van de bolide en ook de brandstofflow mogen ze wel wat aan morrelen.
Red Bull moest gisteren bijvoorbeeld toestemming krijgen om te mogen rijden zonder voorvleugel
ik kan me het testen in 2000 nog wel herinneren. De Arrows destijds met het testen erg snel maar in het seizoen viel het met een paar wedstrijden na flink tegen. En bleken ze ook onder het minimum gewicht te zitten tijdens het testen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:11 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ik vind het zo opvallend dat zowel Ferrari als Sauber ineens hard gaan. Maar eens zien wat daar in Melbourne van over is.
Ferrari heeft prestige nodig en Sauber sponsors, dan komen deze prestaties wel goed uit.
quote:13:00 @McLarenF1: "We've had a loss of cooling water pressure & have removed the power unit for inspection. That’s a long process, so it ends today's running."
13:01 @McLarenF1: "We can replace those components ahead of running tomorrow. The issue was promptly spotted by Fernando on an outlap - so quick to trace."
Dat was die bak toch waar een te kleine tank inzat?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kan me het testen in 2000 nog wel herinneren. De Arrows destijds met het testen erg snel maar in het seizoen viel het met een paar wedstrijden na flink tegen. En bleken ze ook onder het minimum gewicht te zitten tijdens het testen.
Volgens mij was dat die van 2001. Dat kostte Verstappen punten in Maleisië door een extra pitstop meen ik mij te herinneren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:44 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat was die bak toch waar een te kleine tank inzat?
Ja, die ja. Dat was ook zo'n heldere ingeving van TW.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij was dat die van 2001. Dat kostte Verstappen punten in Maleisië door een extra pitstop meen ik mij te herinneren.
Elders werd de teambaas Moneysha Kaltenborn genoemd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Sauber's paydriver in de HMS Ikea is momenteel de snelste.
Die bedoelde ik idd, ik kon er niet meer op komen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kan me het testen in 2000 nog wel herinneren. De Arrows destijds met het testen erg snel maar in het seizoen viel het met een paar wedstrijden na flink tegen. En bleken ze ook onder het minimum gewicht te zitten tijdens het testen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:44 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat was die bak toch waar een te kleine tank inzat?
Dat was idd in 2001. In 2000 waren ze best snel. Maar niet zo snel als in de winter waar ze iedereen zoek reden met ronderecords in Barcelona.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij was dat die van 2001. Dat kostte Verstappen punten in Maleisië door een extra pitstop meen ik mij te herinneren.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Felipe Nasr Sauber 1m21.545s Kimi Raikkonen Ferrari 1m21.750s +0.205 Nico Rosberg Mercedes 1m21.982s +0.437 Felipe Massa Williams 1m22.276s +0.731 Pastor Maldonado Lotus 1m22.713s +1.168 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m23.187s +1.642 Daniel Ricciardo Red Bull 1m23.901s +2.356 Fernando Alonso McLaren 1m35.553s +14.008 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | Nico Rosberg Mercedes 151 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 136 Felipe Nasr Sauber 108 Pastor Maldonado Lotus 96 Kimi Raikkonen Ferrari 92 Felipe Massa Williams 71 Daniel Ricciardo Red Bull 48 Fernando Alonso McLaren 32 |
Wow... Als die Sauber deze tijd al haalt...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
Tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
1:20.984 Vettel (Ferrari), 60+89quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:19 schreef sasquatsch het volgende:
En het aantal ronden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Denk dat we dit vaker zullen zien:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wow... Als die Sauber deze tijd al haalt...
Nog niet zolang geleden wist je niet eens wat Toro Rosso betekende en nu ben je de grootste fan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:12 schreef Geralt het volgende:
Met de betrouwbaarheid van de TR lijkt het redelijk ok te zijn. Nog niet echte grote problemen gehad.
Hopelijk blijven die morgen ook uit en kan Max een snellere tijd noteren dan Sainz. Zegt niks natuurlijk, maar toch, je kan er maar beter meteen voor staan
Ik ben heul geen fan van TR; ik ben fan van Max. Het is mij om het even waar hij rijdt; zolang hij zn teamgenoot maar verslaat in zn eerste jaar in F1quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Nog niet zolang geleden wist je niet eens wat Toro Rosso betekende en nu ben je de grootste fan.
Over een jaar of twee De Vries bij McLaren... zal lastig worden om Alonso te verslaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben heul geen fan van TR; ik ben fan van Max. Het is mij om het even waar hij rijdt; zolang hij zn teamgenoot maar verslaat in zn eerste jaar in F1
Ik heb een hogere pet van Max op dan van de Vries. Maargoed, nog een Nederlander in de F1 kan nooit kwaad. Jammer wel dat Frijns nergens een stoeltje heeft gevonden. Die heeft meer talent dan de Vries.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Over een jaar of twee De Vries bij McLaren... zal lastig worden om Alonso te verslaan.
Ik zie Stoffel eigenlijk nog wel een plekkie krijgen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Over een jaar of twee De Vries bij McLaren... zal lastig worden om Alonso te verslaan.
Ik denk dat Frijns al heel veel mazzel heeft als ie in de DTM of in een LMP2 terecht kan. Die lijkt echt klaar te zijn in de formulewereld.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb een hogere pet van Max op dan van de Vries. Maargoed, nog een Nederlander in de F1 kan nooit kwaad. Jammer wel dat Frijns nergens een stoeltje heeft gevonden. Die heeft meer talent dan de Vries.
McLaren heeft nogal wat opties.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie Stoffel eigenlijk nog wel een plekkie krijgen.
Om potentiële sponsors te overtuigen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kan me het testen in 2000 nog wel herinneren. De Arrows destijds met het testen erg snel maar in het seizoen viel het met een paar wedstrijden na flink tegen. En bleken ze ook onder het minimum gewicht te zitten tijdens het testen.
DTM zit vol meen ikquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie Stoffel eigenlijk nog wel een plekkie krijgen.
[..]
Ik denk dat Frijns al heel veel mazzel heeft als ie in de DTM of in een LMP2 terecht kan. Die lijkt echt klaar te zijn in de formulewereld.
Jup zo simpel is het, je weet maar nooit wat het oplevertquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Om potentiële sponsors te overtuigen?
Ik heb de indruk dat het ook wel gebeurd in lagere formule klassen om op die manier geïnteresseerde coureurs met voldoende geld te overtuigen om contract tekenen.
dan hoop ik dat De Vries zich sneller in de kijker gaat rijden in de FR3.5 dan in de FR2.0. Hij was dan wel goed op stoom afgelopen seizoen, maar zijn leercurve was niet heel indrukwekkend over de hele periode. Dat zal toch beter moeten wil hij McLaren overtuigen om hem het zitje voor de toekomst te geven ipv Vandoorne.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:45 schreef Nober het volgende:
[..]
McLaren heeft nogal wat opties.
Test en reserve:
Magnussen (22)
Vandoorne (22), GP2 (ART Grand Prix)
Turvey (27)
Young drivers programme:
De Vries (vrijdag 20), Formule Renault 3.5 (DAMS)
Barnicoat (18), Formule Renault 2.0 (Fortec Motorsports)
Valt wel mee vind ik zelf. Eerste seizoen bij een minder team en de afgelopen twee seizoen bij een topteam waar hij anderhalf jaar ook absolute top was.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan hoop ik dat De Vries zich sneller in de kijker gaat rijden in de FR3.5 dan in de FR2.0. Hij was dan wel goed op stoom afgelopen seizoen, maar zijn leercurve was niet heel indrukwekkend over de hele periode. Dat zal toch beter moeten wil hij McLaren overtuigen om hem het zitje voor de toekomst te geven ipv Vandoorne.
zijn eerste jaar bij Koiranen was ie niet absolute top, anders had ie wel voor het kampioenschap kunnen gaan. Het duurde tot de laatste paar races voordat ie goed op stoom was. Die vorm heeft ie wel doorgetrokken naar 2014 ja, daar was ie wel de te kloppen man. Maar ik zeg niet dat ie niet goed is hè, enkel dat e wat eerder op stoom moeten komen wilt ie niet gepasseerd worden door zijn directe concurrenten in het YDP.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Valt wel mee vind ik zelf. Eerste seizoen bij een minder team en de afgelopen twee seizoen bij een topteam waar hij anderhalf jaar ook absolute top was.
Ik zeg ook 1,5 jaar, niet twee jaar. Van de 7 raceweekenden in 2013 was hij de laatste 3 weekenden top met bijna alleen maar podiumplaatsen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zijn eerste jaar bij Koiranen was ie niet absolute top, anders had ie wel voor het kampioenschap kunnen gaan. Het duurde tot de laatste paar races voordat ie goed op stoom was. Die vorm heeft ie wel doorgetrokken naar 2014 ja, daar was ie wel de te kloppen man. Maar ik zeg niet dat ie niet goed is hè, enkel dat e wat eerder op stoom moeten komen wilt ie niet gepasseerd worden door zijn directe concurrenten in het YDP.
Ja en ik denk dat het nu ook met sauber gaat. En om de sponsors van Nasr en Erricson te laten zien dat ze het wel kunnen in hoop nog wat meer te betalen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Om potentiële sponsors te overtuigen?
Ik heb de indruk dat het ook wel gebeurd in lagere formule klassen om op die manier geïnteresseerde coureurs met voldoende geld te overtuigen om contract tekenen.
Jup, Prost Grand Prix had er in die periode ook een handje van.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Om potentiële sponsors te overtuigen?
Wat zal Alonso dan balen...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:12 schreef sasquatsch het volgende:
Gezien de tijden van Ferrari lijkt die motor wel een verbetering, dus als Sauber een goed chassis heeft gebouwd zouden de tijden wel eens realistisch kunnen zijn.
Dat ligt eraan hoe de McLaren-Honda het zal doen.quote:
Kom het alleen op geen enkele andere website tegen, dus ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.quote:Ex-Sauber Pilot Van der GardeAcht Millionen Euro futsch?
Sauber hat letztes Jahr alle seine fünf Fahrer rausgeworfen. Die Stammpiloten Adrian Sutil (32) und Giedo van der Garde (29) sprachen öffentlich von einem Skandal, drohten mit Prozessen.
Jetzt behaupten holländische Reporter: «Van der Garde hat bereits zwei Prozesse gegen die Schweizer gewonnen.
Mit bezahlten acht Millionen Euro glaubten der letztjährige Sauber-Ersatzpilot (und sein sehr finanzkräftiges Familienumfeld) neben den Freitags-einsätzen auch das GP-Cockpit für 2015 bei Sauber gesichert zu haben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |