Oiquote:Op maandag 2 februari 2015 16:52 schreef Ole het volgende:
[..]
Heb 3,5 jaar geleden mijn enkel op meerdere plekken gebroken (weber c, of maisonneuve)
Door wie heb je je laten opereren? /nieuwsgierigquote:Operatie, pinnen, gedoe.
Afvallen is sowieso goed bij zoiets. Komt minder belasting op je enkels ookquote:Na een jaar op advies fysio pinnen er weer uit. Ging wel iets beter, maar nog niet optimaal. 1,5 jaar geleden zijn we écht begonnen met trainen ( 1x per week samen, verder zelf)
Nu kan ik in elk geval weer normaal lopen. Ben veel sterker en ook afgevallen. Enkel blijft gevoelig, maar ik voel het bijna niet meerWe trainen op van alles: ene keer meer de nadruk op kracht, andere keer meer nadruk op uithoudingsvermogen. Daarbij ook oefeningen die goed zijn voor enkel en mijn balans en coordinatie (ben van mezelf sowieso al wat houterig
)
Afwisseling dus. Dat maakt het wel leuker en beter vol te houden.
quote:Op maandag 2 februari 2015 16:53 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat klinkt als iets waar ik donderdag spijt van ga hebben. Awesome. Als ze 'm hebben ga ik het zeker proberen!
Bwuh, wat naar zegquote:Op maandag 2 februari 2015 16:52 schreef Ole het volgende:
[..]
Heb 3,5 jaar geleden mijn enkel op meerdere plekken gebroken (weber c, of maisonneuve)
Operatie, pinnen, gedoe. Na een jaar op advies fysio pinnen er weer uit. Ging wel iets beter, maar nog niet optimaal. 1,5 jaar geleden zijn we écht begonnen met trainen ( 1x per week samen, verder zelf)
Nu kan ik in elk geval weer normaal lopen. Ben veel sterker en ook afgevallen. Enkel blijft gevoelig, maar ik voel het bijna niet meerWe trainen op van alles: ene keer meer de nadruk op kracht, andere keer meer nadruk op uithoudingsvermogen. Daarbij ook oefeningen die goed zijn voor enkel en mijn balans en coordinatie (ben van mezelf sowieso al wat houterig
)
Afwisseling dus. Dat maakt het wel leuker en beter vol te houden.
Alright. Dat klinkt als een ideequote:Op maandag 2 februari 2015 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die moet je uitproberen.Want er is geen "dat werkt!" iets. Voor duursport heb je KH's nodig. Meer dan voor bij krachtsport IMHO. En ook eiwitten om te herstellen. Waarom probeer je niet eens wat 40/35/25 voor je doet? 40% KH's, 35% eiwitten en 25% vetten. Je kan ook 45/30/25 proberen...
Je doelen en lichaamsbouw klinken een beetje zoals mijne, al heb ik al wel meerdere HMs en zo gelopen. Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet zo precies bijhoud, maar dat ik wel van mezelf weet dat ik makkelijker afval als ik iets minder kcal en iets meer eiwitten ga eten voor een tijdje, en dan vooral kwark, noten, gekookte eieren; spul waar je makkelijk vol van raakt.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef Artoo het volgende:
[..]
Alright. Dat klinkt als een ideeAl moet ik dan wel echt anders gaan eten, want die KH's haal ik nu dan bij lange na niet :x Hoe reken je dat dan? Het aantal kcal uit kh/eiwit/vet delen door het totale aantal ingenomen kcal?
Ik tel altijd de KH, Eiwitten en Vetten bij elkaar op. Dan deel ik bijv de KH door het totaal = percentage. Volgens mij is dat de bedoelingquote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef Artoo het volgende:
[..]
Alright. Dat klinkt als een ideeAl moet ik dan wel echt anders gaan eten, want die KH's haal ik nu dan bij lange na niet :x Hoe reken je dat dan? Het aantal kcal uit kh/eiwit/vet delen door het totale aantal ingenomen kcal?
Operatie was in olvg. Weet geen namen meer, zou ik moeten opzoeken. Heb inderdaad een chronische indicatie.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oi
[..]
Door wie heb je je laten opereren? /nieuwsgierig
[..]
Afvallen is sowieso goed bij zoiets. Komt minder belasting op je enkels ookWel nice dat het toch wel een heel stuk beter gaat. Cronische indicatie heb je ook dan zeker? Ik had altijd de schurft aan die balansoefeningen
Ik dacht altijd "fuck it, doe ik ff" en dan kreeg ik weer klappen omdat ik te veel wilde
True, maar ik denk dat dat komt doordat ik zelden broodproducten eet. Dat is een experiment geweest aan het begin van mijn weightlossjourney omdat ik vond dat 8 boterhammen daags om vol te raken niet zo lekker voelden. Inmiddels eet ik daardoor, op 1x in het weekend of een keer pannenkoeken na, nooit meer brood-ish producten. Wel af en toe havermout, zo'n 2-3x per week. Ik neem veel vaker eiwitrijke producten zoals ei, kwark en groenten en zo als ontbijt, lunch of tussendoortje. Bij het avondeten neem ik dan wel 'gewoon' aardappelen, of pasta of iets anders.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je doelen en lichaamsbouw klinken een beetje zoals mijne, al heb ik al wel meerdere HMs en zo gelopen. Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet zo precies bijhoud, maar dat ik wel van mezelf weet dat ik makkelijker afval als ik iets minder kcal en iets meer eiwitten ga eten voor een tijdje, en dan vooral kwark, noten, gekookte eieren; spul waar je makkelijk vol van raakt.
Maar wat je zegt is wel gek, want de meeste mensen eten voordat ze 'gaan tellen' juist relatief veel koolhydraten..
Je neemt je aantal kcal wat je eet per dag. Dus zeg 2300kcal.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef Artoo het volgende:
[..]
En neem je dan KH en suiker samen?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:09 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik tel altijd de KH, Eiwitten en Vetten bij elkaar op. Dan deel ik bijv de KH door het totaal = percentage. Volgens mij is dat de bedoeling
Aah nice. Cronische indicatie is kei handig. Heb hem ook.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:09 schreef Ole het volgende:
[..]
Operatie was in olvg. Weet geen namen meer, zou ik moeten opzoeken. Heb inderdaad een chronische indicatie.
Soms ga ik ook ipv trainen laten behandelen. Maar vind het dan vaak zonde van het trainen
Doe dat meestal als ik me niet zo lekker voel.
Suiker is KHquote:
38 keer per jaar fysio vergoed.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aah nice. Cronische indicatie is kei handig. Heb hem ook.
quote:Op maandag 2 februari 2015 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je neemt je aantal kcal wat je eet per dag. Dus zeg 2300kcal.
KH en eiwitten leveren 4kcal per gram. Vet 9 per gram. 40% van 2300 = 230g aan KH's. 35% van 2300= 201g aan eiwitten en 25% van 2300 = 63g aan vet
Helder, bedanktquote:Op maandag 2 februari 2015 17:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Suiker is KHJe hebt complexe KH's (Volkoren brood, volkoren pasta, ect) en niet complexe (koek, snoep, gebak, ect).
Je eet gewoon veel snoep?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:20 schreef Artoo het volgende:
[..]
[..]
Helder, bedankt![]()
Het valt dan toch mee met de KH's. Ik kom dan toch redelijk in de buurt bij wat het zou moeten zijn.
Dat is om het vooraf uit te rekenen toch? Dat van mij achteraf? Ik twijfel namelijk nu ffquote:Op maandag 2 februari 2015 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je neemt je aantal kcal wat je eet per dag. Dus zeg 2300kcal.
KH en eiwitten leveren 4kcal per gram. Vet 9 per gram. 40% van 2300 = 230g aan KH's. 35% van 2300= 201g aan eiwitten en 25% van 2300 = 63g aan vet
Klopt. Jij rekent het achteraf uit. Maar als je dan te hoog zit of te laag weet je dat van te voren nietquote:Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat is om het vooraf uit te rekenen toch? Dat van mij achteraf? Ik twijfel namelijk nu ff
Waar kun je dat instellen op MFP? Ik heb al lopen zoeken maar nog niet gevonden, huilie.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt. Jij rekent het achteraf uit. Maar als je dan te hoog zit of te laag weet je dat van te voren nietIk heb het van te voren uitgerekend en ingesteld in MFP nu.
Ik kom hier niet voor niets!quote:
http://www.myfitnesspal.nl/account/change_goals_custom Jankzakquote:Op maandag 2 februari 2015 17:39 schreef Artoo het volgende:
[..]
Waar kun je dat instellen op MFP? Ik heb al lopen zoeken maar nog niet gevonden, huilie.
[..]
Ik kom hier niet voor niets!
MFP doet dat ookquote:Op maandag 2 februari 2015 17:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik het invul, gebruik ik myfatsecret en die rekent het meteen uit
Okeeeeequote:Op maandag 2 februari 2015 17:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
http://www.myfitnesspal.nl/account/change_goals_custom Jankzak
Mehehe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |