abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2015 @ 13:57:55 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149296001

Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Verschillende soorten diëten
Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet”. Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.

Kilocalorieën bijhouden
De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten :?
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.

Fabels
Er zijn ontzettend veel fabels voor wat betreft afvallen. Hieronder kun je er een aantal vinden:

Het is goed om zo min mogelijk vet te eten
-Neen. Vetten zijn juist goed voor je en je hebt vetten nodig. Het verstandig op te letten welke soorten vet je tot je neemt. onverzadigde vetten hebben de voorkeur.

Een vitamine pil volstaat om een portie groente te vervangen
-Neen. Groentes bevatten niet alleen vitamines maar nog veel meer andere stoffen die je lichaam nodig heeft. Je kan een vitamine pil wel bij supplementeren maar nooit gebruiken als vervanging voor je groentes!

Koolhydraten zijn dikmakers!
-Neen. Teveel kcal’s maken dik. Een bepaalde voedingsstof maakt niet dik. Wel is het zo dat de enkelvoudige koolhydraten (snoep, koek, gebak, ect) schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel waardoor je honger krijgt.

Fruit mag je onbeperkt eten
-Neen. Ook fruit bevat kilocalorieën. De ene fruitsoort wat meer dan de ander. Een grote banaan heeft bijvoorbeeld ongeveer 150 kcal terwijl een mandarijn er 25 heeft. Bottom line, fruit bevat ook kilocalorieën en van een teveel aan kilocalorieën kom je aan. Fruit is overigens wel een ontzettende goede keuze bij zoete trek!

Superfoods zijn gezonder!
-Neen.Omdat bepaalde fruitsoorten veel antioxidanten bevatten zouden ze veel gezonder zijn. Dit is onzin. Wetenschappers zeggen dat de gezonde werking van fruit komt door de combinatie van stoffen die in fruit zitten, niet alleen door antioxidanten.

Elke soort fruit heeft een eigen combinatie van gezonde stoffen. Juist door te variëren zorg je dat je al die stoffen binnen krijgt.

Daarnaast betaal je je compleet scheel voor de “superfoods” en “superfruits”. Zonde van je geld dus.

Eiwitten
Eiwitten zijn belangrijk als je spieren wilt opbouwen! Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Online is er veel discussie over hoeveel eiwitten je nou wel of niet moet hebben. Een teveel aan eiwitten zou slecht zijn voor je nieren. Dit is niet bewezen. Als je aan krachttraining doet en spieren wilt aanzetten dan is 2g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht een mooi uitgangspunt.

Haal je eiwitten het liefst uit voedsel. Red je dat niet supplementeer dan bij met whey. Maar leef niet alleen op poeders! Als je whey gebruikt neem deze dan het liefst voor en/of na de training

Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft.

Doe je niet aan krachttraining en/of sport dan is de semi vuistregel 0.8g á 1g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Er wordt beweerd dat je lichaam maar 25 a 30g eiwit per keer kan opnemen. Dit is onzin. Dit zou betekenen dat je maar een stukje kipfilet van tussen de 100 en 130 gram bij elke maaltijd zou kunnen nemen omdat je lichaam dan de “grens” heeft bereikt. Hoe je lichaam eiwitten verteert, en de hoeveelheid die je lichaam per maaltijd aankan, is afhankelijk van hoeveel je weegt en hoe hard je traint. Hoe meer je weegt, des te meer je nodig hebt; hoe harder je traint, hoe meer je nodig hebt.

De OP van Topicreeks: Bodybuilding topic heeft veel informatie die interessant is voor de krachtsporters onder ons.

Macronutriënten
Het verdiepen in macronutriënten is voor de (kracht)sporters onder ons ook geen overbodige luxe. Macronutriënten zijn voedingsstoffen die in grote hoeveelheden voorkomen:

• Koolhydraten
• Eiwitten
• Vetten

Informatie over macronutriënten kun je hier, hier en hier (hier wordt ook ingegaan op meal timing) vinden.

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_149296073
Dit is z'n jammerende honger omdat ik iets denk te moeten eten, en niet het type honger van "FEED ME, I'M DYING".
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149296080
Filet is het probleem niet, zo'n 40 gram wat voor 64 kcal staat :P
  maandag 2 februari 2015 @ 14:15:31 #4
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_149296564
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

*O* jumping jacks. Doe je ook burpees? Ik HAAT burpees :')

Burpees zijn de duivel :')

Ik heb vandaag in totaal een dik uur gefietst. 10,8 naar dude toe, kopje koffie, 5 km fietsen naar de campus en weer 11,4 km naar huis. Alles op lekker vlot tempo. Even relaxed iets anders dan hardlopen :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_149297295
Lonaa je moet geen lijstjes plaatsen als je niet wilt dat ik ze als voorbeeld gebruik.
Wat was nu helemaal het probleem?
pi_149297330
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:36 schreef Sarabi het volgende:
Lonaa je moet geen lijstjes plaatsen als je niet wilt dat ik ze als voorbeeld gebruik.
Wat was nu helemaal het probleem?
Jij en je eindeloze commentaar op mij. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_149297352
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jij en je eindeloze commentaar op mij. :)
Het was alleen geen commentaar dus kom maar weer van de kast.
pi_149297403
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het was alleen geen commentaar dus kom maar weer van de kast.
Weet je, laat mij gewoon eens met rust. Focus je eens op iets anders. Echt. Het maakt niet uit of ik je negeer, in andere topics ga posten of wat dan ook, je moet altijd op weer op me reageren en het over me hebben.

Dat negeer ik altijd zo veel mogelijk, maar het zou echt een heel stuk makkelijker zijn als je me gewoon met rust laat. Ok?
pi_149297643
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Weet je, laat mij gewoon eens met rust. Focus je eens op iets anders. Echt. Het maakt niet uit of ik je negeer, in andere topics ga posten of wat dan ook, je moet altijd op weer op me reageren en het over me hebben.

Dat negeer ik altijd zo veel mogelijk, maar het zou echt een heel stuk makkelijker zijn als je me gewoon met rust laat. Ok?
Damn je kan je ook aanstellen hoor.
Het hele ding ging over het advies van Qwea, zij gaf ook gewoon verduidelijking (waar het om ging).

Dus pms eens niet zo en post normaal.
pi_149297794
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Damn je kan je ook aanstellen hoor.
Het hele ding ging over het advies van Qwea, zij gaf ook gewoon verduidelijking (waar het om ging).

Dus pms eens niet zo en post normaal.
Ja, boehoe, ik stel me ontzettend aan. ;(
Je moet me gewoon met rust laten, want ik vind je een naar, achterbaks mens dat me geprobeerd heeft de CUL SC uit te jagen door me namens 'allerlei anderen ook' DM's te sturen over dat ik daar ongewenst zou zijn.

Daarnaast zit je in het oude dieet en 'afvallen tot we eens ons wegen' ook alleen maar te zeiken over wat ik zeg en doe, krijg ik PM's van je over 'waarom ik het zo goed met Qwea kan vinden' en dus ben ik maar verhuist naar dit topic. Maar zelfs hier moet je op me reageren. Terwijl hier de mensen zitten die in dieet niet meer welkom waren (waar jij groot voorstander van was) omdat ze zo'n ander trainingsdoel hebben. En vervolgens ga jij je hier overal tegenaan bemoeien.

En daar heb ik geen zin of behoefte aan. Punt. Ik negeer jou, jij negeert mij niet en dan is dit wat je kan verwachten.
pi_149297845
Ach meis en dit allemaal omdat ik Qwea een vraag stel?
Het is maar Fok! he.
pi_149297885
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:56 schreef Sarabi het volgende:
Ach meis en dit allemaal omdat ik Qwea een vraag stel?
Het is maar Fok! he.
Goede inhoudelijke reactie, lekker volwassen wel. ^O^

En als dat is wat je uit bovenstaande post haalt, dan ben je nog dommer dan het achterend van een varken. :)
pi_149297937
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke reactie, lekker volwassen wel. ^O^

En als dat is wat je uit bovenstaande post haalt, dan ben je nog dommer dan het achterend van een varken. :)
Neuh maar als jij nog wakker ligt van dingen van een half jaar geleden dan neem ik het sowieso niet zo serieus.

En dat allemaal omdat ik Qwea om een antwoord vroeg, zodat ik iets kon leren waarvoor ik hier toch ben.
pi_149297950
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Neuh maar als jij nog wakker ligt van dingen van een half jaar geleden dan neem ik het sowieso niet zo serieus.

En dat allemaal omdat ik Qwea om een antwoord vroeg, zodat ik iets kon leren waarvoor ik hier toch ben.
Gossie, ik denk juist dat je van dit gesprek ENORM veel zou kunnen leren. Gemiste kans alles.
pi_149297982
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Gossie, ik denk juist dat je van dit gesprek ENORM veel zou kunnen leren. Gemiste kans alles.
Het enige wat ik hiervan kan leren is hoe je de aandacht op jezelf gefocust krijgt.
Want het ging niet om jou |:(
pi_149298000
Maar hoe gezellig ik het hier vind, tijd om te gaan sporten :W
pi_149298007
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het enige wat ik hiervan kan leren is hoe je de aandacht op jezelf gefocust krijgt.
Want het ging niet om jou |:(
:')

Bord voor je kop much?
pi_149298015
Sarabi het andere topic is voor 99% gesplitst om jou, wat doe je dan hier?

Rot dan ook gewoon weer op naar Afvallen tot we een ons wegen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149298016
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:03 schreef Sarabi het volgende:
Maar hoe gezellig ik het hier vind, tijd om te gaan sporten :W
Oh ja, heb je een nieuwe sport gevonden?
pi_149298026
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh ja, heb je nieuwe een sport gevonden?
Fixed :Y)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149298030
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh ja, heb je een nieuwe sport gevonden?
Hahaha zegt onze grote sportster
pi_149298039
Welke topic is het andere dan?
pi_149298047
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:04 schreef sandertjuh het volgende:
Welke topic is het andere dan?
Dieetclub was het origineel, daaruit komt deze en afvallen tot we een ons wegen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149298066
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:04 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Fixed :Y)
Ow dat zou je zo tegenvallen als je een zelfs een halve training mee zou moeten doen.
pi_149298069
Ik heb volgens mij heel veel gemist hiervoor :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')