Heb je zelf uberhaupt gezocht?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En in welk rapport noemen ze er duizenden?
Wat denk je zelfquote:Op maandag 2 februari 2015 20:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Heb je zelf uberhaupt gezocht?![]()
https://www.aivd.nl/publi(...)erland_juni_2014.pdf
De Haagse Schilderswijk?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:11 schreef Woestijnvos het volgende:
Meteen het vliegtuig opzetten richting het kalifaat.
misschien wat laatquote:Op maandag 2 februari 2015 19:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
kssssst![]()
Terug min of meer ontopic:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
NRC, 29 januari 2015
Niets aan de hand hoor. Is altijd al zo geweest, ook met christelijke en ongelovige autochtonen!
Lokpost, nu je het rapport hebt gelezen kan je vast wel even je mening erover geven.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou kom op geef je mening erover. Je bent zoals gebruikelijk weer eens klemgeluld.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat het er geen duizenden zijn geloof ik, ik was alleen benieuwd of dat al enigszins in beeld is gebracht. Duizenden sympathisanten is verder nogal een breed begrip: zijn het er 3, of al snel 10 of meer? De AIVD heeft een paar jaar terug een preciezer getal gegeven van salafisten die mogelijk bereid zijn geweld te gebruiken, dat lag toen rond de 3.000. Het is dan moeilijk te zeggen of het min of meer diezelfde groep betreft en of dat aantal drastisch is gestegen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou kom op geef je mening erover. Je bent zoals gebruikelijk weer eens klemgeluld.
Wel, het blijft een minderheid natuurlijk. Wat ik zorgwekkender vind, is dat deze groep gewoon tussen de "normale" Moslims lijken te kunnen rondlopen. Ik denk dat de grootste winst valt te behalen in het betrekken van normale Moslims om deze gekken op te sporen en aan te pakken. En daarbij moeten we uitzettingen ook niet schuwen. Niemand is gebaat bij deze lui.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat het er geen duizenden zijn geloof ik, ik was alleen benieuwd of dat al enigszins in beeld is gebracht. Duizenden sympathisanten is verder nogal een breed begrip: zijn het er 3, of al snel 10 of meer? De AIVD heeft een paar jaar terug een preciezer getal gegeven van salafisten die mogelijk bereid zijn geweld te gebruiken, dat lag toen rond de 3.000. Het is dan moeilijk te zeggen of het min of meer diezelfde groep betreft en of dat aantal drastisch is gestegen.
gecorrigeerd.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:51 schreef Richestorags het volgende:
We kunnen er rustig vanuit gaan dat alle tien de daders Moslims waren. Dit soort Moslims kunnen wij en goedwillende Moslims missen als kiespijn, oftewel we moeten ze voor de keuze stellen:
-Een enkeltje Raqqa
-Een vlucht met Julio P boven de Noordzee
-Een enkeltje Marokkonekschot
-Een enkeltje Noord-Korea.
Zolang die debielen die hen voortgebracht hebben, hun blik (en tv-schotels) gericht houden op dat achterlijke kutland waar ze vandaan komen en zij daardoor hun huiskamers vullen met die bezopen haatpropaganda waarbij iedereen die niet tot die hypocritische soennitische nep-ummah behoort als "fout" wordt bestempeld......tja, dan kun je nog heel veel van dit soort tuig verwachten. En als die dan naar IS vertrekken, dan snappen ze opeens niet waardoor dat komt.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou als geschiedenisleraar weigeren om nog les te geven aan leerlingen die een dergelijke petitie ondertekenen. Sterker nog: de school zou ze allemaal van school moeten trappen.
Verder is dit nieuws het zoveelste bewijs van falende integratie, van de problematiek van radicale, cq. radicaliserende moslimjongeren. Dit tuig moet echt veel harder worden aangepakt dan nu het geval is. De vraag is wanneer het kwartje eindelijk eens valt.
quote:De discussie begon volgens Amadou D., een 20-jarige leerling uit het Athénée Royal Leonardo Da Vinci in Anderlecht, met een petitie tegen de leerkracht geschiedenis. Die laatste zou in de klas uitgelegd hebben dat je geen mensen mag vermoorden omdat ze karikaturen tekenen. Klasgenoot Younes B. was het daar niet mee eens en zou luidop verkondigd hebben ‘dat hij nochtans graag de hand had willen schudden van de moordenaars’. Younes lanceerde daarop een petitie tegen de leerkracht geschiedenis om zijn ontslag te eisen. Alleen Amadou D. en een vriend ondertekenden die niet. Amadou werd daarom vorige week in elkaar geslagen met een baseballknuppel, verklaarde hij gisteren in La Dernière Heure.
Joëlle Milquet, de Brusselse minister van Onderwijs, neemt het voorval ernstig. ‘De leerling Younes B. is ondertussen van school gestuurd’, bevestigt Olivier Laruelle, de woordvoerder van Milquet. ‘Het parket is ermee bezig en we hebben een onderzoek gevraagd.’
Nochtans staat volgens het Brusselse parket nog niet vast of de aanslag op Charlie Hebdo aan de basis lag van het meningsverschil tussen Amadou D. en Younes B. ‘Er is in elk geval niet naar Charlie Hebdo of de aanslag verwezen tijdens de eerste verhoren’, zegt Ine Van Wymersch van het Brusselse parket.
De directie van de school was niet bereikbaar voor commentaar.
Dus 2 leerlingen van die hele klas is het met de leraar eens. Gaat lekkerquote:
Als je de leerling gelooft, hij lijkt de enige bron te zijn...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus 2 leerlingen van die hele klas is het met de leraar eens. Gaat lekker
En als de rest uit reële angst voor vergelding de mond houdt blijft dat ook zo.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als je de leerling gelooft, hij lijkt de enige bron te zijn...
angst straffen dan?... of wat wil je nu eigenlijk, het wordt onderzocht, de leerling is geschorst en men bereid een zaak voor, ...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
En als de rest uit reële angst voor vergelding de mond houdt blijft dat ook zo.Niets aan de hand hier. Voor je kijken, doorlopen.
Wat ze krijgen aangeleerd is één kant van het verhaal, de andere kant van het verhaal is in dit verband minstens zo belangrijk: grenzen stellen. Dit soort tuig groeit kennelijk zodanig op dat niemand ze ooit wat bijbrengt of duidelijk maakt wat de grenzen zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:21 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Zolang die debielen die hen voortgebracht hebben, hun blik (en tv-schotels) gericht houden op dat achterlijke kutland waar ze vandaan komen en zij daardoor hun huiskamers vullen met die bezopen haatpropaganda waarbij iedereen die niet tot die hypocritische soennitische nep-ummah behoort als "fout" wordt bestempeld......tja, dan kun je nog heel veel van dit soort tuig verwachten. En als die dan naar IS vertrekken, dan snappen ze opeens niet waardoor dat komt.
Ik vond de toon van de post waarop ik reageerde vrij suggestief. Verdiende wat mij betreft een tegengeluid.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef Re het volgende:
[..]
angst straffen dan?... of wat wil je nu eigenlijk, het wordt onderzocht, de leerling is geschorst en men bereid een zaak voor, ...
Jij met je angst altijd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
En als de rest uit reële angst voor vergelding de mond houdt blijft dat ook zo.Niets aan de hand hier. Voor je kijken, doorlopen.
Houd toch eens op met je kinderachtige getroll man. Voegt inhoudelijk zelden iets toe. Beleef je hier echt plezier aan?quote:
Niet dat ik Xapets manier van discussieren steun, maar jij doet bovenstaande nooit?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:19 schreef Mani89 het volgende:
Dat klopt wel Xa1pt, je post eigenlijk altijd alleen maar denigrerende one-liners met een lach smilie.
Ik gebruik mijn one-liners om de discussie te sturen en een debat op gang te brengen. Ze voegen dus daadwerkelijk inhoudelijk wat toe.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet dat ik Xapets manier van discussieren steun, maar jij doet bovenstaande nooit?<- let op, een lachsmiley
Beoordeeld door niemand anders dan jijzelf.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:23 schreef Mani89 het volgende:
Ze voegen dus daadwerkelijk inhoudelijk wat toe.
Niemand kent mij beter dan ik. Dus je kan er vanuit gaan dat het klopt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Beoordeeld door niemand anders dan jijzelf.
let op, dit was nog een oneliner met een lachsmiley
Quotewaardig, Mani, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Niemand kent mij beter dan ik. Dus je kan er vanuit gaan dat het klopt.
Getroll? Dat zou ik je angstpreken eerder willen noemen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Houd toch eens op met je kinderachtige getroll man. Voegt inhoudelijk zelden iets toe. Beleef je hier echt plezier aan?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Getroll? Dat zou ik je angstpreken eerder willen noemen.
Het begint doorgaans met een softe aanpak van radicaliserende figuren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:47 schreef LelijKnap het volgende:
"van school gestuurd". Zo "begon" het toch ook met die nederjihadist die zichzelf opblies in Syrie?
Het begint met de Koran. En zeker, maar ik heb t over het proces van "nog verder" radicalisere. Dat begon bij die nederlander thuis in z'n kamertje met de Koran en wat kussentjes op de vloer. Papa jihadist "had geen idee".quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het begint doorgaans met een softe aanpak van radicaliserende figuren.
Ja, maar soms ook wel. Dat papa dan bij de bevoegde instanties aan de bel trekt, maar die grijpen niet in. Er heerst in Nederland bijzonder veel naïviteit rondom dit onderwerp. We willen de reguliere strafmaten (die sowieso al te soft zijn) loslaten op het aanpakken van dit probleem en dat is totaal zinloos. Je moet je realiseren dat de daders in kwestie eigenlijk mentaal ziek zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het begint met de Koran. En zeker, maar ik heb t over het proces van "nog verder" radicalisere. Dat begon bij die nederlander thuis in z'n kamertje met de Koran en wat kussentjes op de vloer. Papa jihadist "had geen idee".
Ik vraag me voornamelijk af hoe die lui uberhaupt radicaliseren.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou als geschiedenisleraar weigeren om nog les te geven aan leerlingen die een dergelijke petitie ondertekenen. Sterker nog: de school zou ze allemaal van school moeten trappen.
Verder is dit nieuws het zoveelste bewijs van falende integratie, van de problematiek van radicale, cq. radicaliserende moslimjongeren. Dit tuig moet echt veel harder worden aangepakt dan nu het geval is. De vraag is wanneer het kwartje eindelijk eens valt.
Via de foute vrienden, via internet, via salafistische haatclubs die vanuit het Midden-Oosten veel invloed uitoefenen, onder meer door hier moskeeën te financieren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:15 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik vraag me voornamelijk af hoe die lui uberhaupt radicaliseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |