en nu gaat drakin het even vertalen voor onsquote:Op maandag 2 februari 2015 01:16 schreef drakin het volgende:
Fen alle lânnen op 'e wrâld,
Is 't Fryslân, dęr ik meast fen hâld;
Hwęr 't oaren ek op romme,
Op fruchtbre fjilden romme wy,
Op blinkend nôt, op gledde kij,
Yn greiden bont fen blommen.
Fen alle talen op 'e wrâld,
Scil 'k Fryslâns tael, sa ryk en âld,
Altiid it measte minne.
Lit frjemden dęr op smeule en dwaen,
Dat is hjar heel wol ta to jaen:
't Komt dát se ús tael niet kenne.
De seden fen in echte Fries,
Binn' 't dy ik boppe alle oaren kies;
O, mocht ik him mar lykje!
Ienfäldich, sonder wyn en blast,
Rjuchtút en plat: in frânsce kwast
Mat for in stanfries wykje.
Oeral binn' fammen kreas en blier,
Mar 'k hâld it mei de frysce fier,
Dy, sonder falsk to flaeijen,
Binn' gol en frjeunlik út hjar aerd,
En fij fen laf onskiklik praet,
En sedich yn it klaeijen.
Ja, reisgje frij de wrâld yn 't roun,
Hwęr wirdt in twade Fryslân foun?
Wy doare dryst wei röppe:
Us âlde Fryslân spant de kroan',
Nin lân op ierde komt dęr oan;
Wy sjonge: Fryslân boppe!
Nee ... Isax doet eerst de andere, jij was luckyquote:Op maandag 2 februari 2015 01:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Wat weten jullie toch veel![]()
maar eh heb jij nog geen glitterplaatje Chuf?
Lucky mequote:Op maandag 2 februari 2015 01:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee ... Isax doet eerst de andere, jij was lucky
quote:Op maandag 2 februari 2015 01:19 schreef FANN het volgende:
[..]
en nu gaat drakin het even vertalen voor ons
Van alle landen op de wereldquote:
Heb ik gezienquote:Op maandag 2 februari 2015 01:22 schreef drakin het volgende:
Koud filmpje die hier afspeelt, regisseur is ook een Fries
De hel van '63 (2009) - IMDb
Die reed mijn Pa nog, maar niet uit .....quote:Op maandag 2 februari 2015 01:22 schreef drakin het volgende:
Koud filmpje die hier afspeelt, regisseur is ook een Fries
De hel van '63 (2009) - IMDb
Is hij nog wel een eind gekomen?quote:Op maandag 2 februari 2015 01:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Die reed mijn Pa nog, maar niet uit .....
Ik vond hem eigenlijk niet eens zoquote:
Hoeveel vingers en tenen heeft hij nog?quote:Op maandag 2 februari 2015 01:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Bolsward volgens mij... Kan het hem niet meer vragen helaasquote:Op maandag 2 februari 2015 01:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik wel... maar alleen om dat het ''echt'' gebeurt is, dat geeft meestal wel iets speciaals aan films vind ik, ik hou niet zo van fictie zooi...quote:
O dat is de start.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Bolsward volgens mij... Kan het hem niet meer vragen helaas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Die ene van Turks Fruit toch ook? Hoe heet die gast ook weer? Of is hij alleen in Friesland gaan wonen? Tenminste voor de helft geloof ik of zoiets toch?quote:Op maandag 2 februari 2015 01:26 schreef drakin het volgende:
Bekende schrijvers als Havank en Simon Vestdijk zijn Friezen
Dat is wel waar, maar hebben ze nou echt zoveel pauze gehad onderweg? Vond het niet eens echte bikkels daardoor.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:26 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik wel... maar alleen om dat het ''echt'' gebeurt is, dat geeft meestal wel iets speciaals aan films vind ik, ik hou niet zo van fictie zooi...
Is wel Fries dacht ik, maar woont hier zeker ergens op een boerderijquote:Op maandag 2 februari 2015 01:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Die ene van Turks Fruit toch ook? Hoe heet die gast ook weer? Of is hij alleen in Friesland gaan wonen? Tenminste voor de helft geloof ik of zoiets toch?
lees de spoilerquote:Op maandag 2 februari 2015 01:28 schreef chufi het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 2 februari 2015 01:27 schreef drakin het volgende:
[..]
O dat is de start.
[quote]
Nee dat is iets over de helft of zo
Ja het zal wel hier en daar een beetje verandert zijn, da's meestal zo, maar bikkels waren hetquote:Op maandag 2 februari 2015 01:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar hebben ze nou echt zoveel pauze gehad onderweg? Vond het niet eens echte bikkels daardoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |