abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149304298
Ik muis links maar wel de instellingen van een rechtshandige. En nu ik beperkt ben met rechts gebruik in links dus nog meer.

Overigs eet is ook zoals het hoort alleen soep en dessert eet ik met mijn lepel in mijn linkerhand. Mijn horloge draag ik ook links al is dat eigenlijk niet zo handig.
pi_149305117
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:48 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Naar het schijnt zijn linkshandigen gemiddeld genomen wel intelligenter dus ach. :+
Linker- en rechterhersenhelft zijn met een bredere balk verbonden. Vermoedelijk omdat er meer werk verricht moet worden. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Dus linkshandigen niet dwingen om rechts te worden, want dat verstoort de natuurlijke ontwikkeling. Maar bij de twijfelgevallen wel voorstellen om het rechts te proberen, want dat is sociaal zoveel handiger.
pi_149305198
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:24 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Mijn moeder zei vroeger altijd als een trui binnenstebuiten zat dattie links zat. Heb ik nooit begrepen ook.
Komt misschien van recht-averechts gebreid, averechtse kant is nu naar buiten gekeerd. Er zijn ook mensen die recht-links gebreid zeggen. Sommige truien horen met de averechtse kant naar buiten en mensen die zo'n trui dragen, krijgen soms heel voorzichtig de tip dat-ie binnenstebuiten zit.
  maandag 2 februari 2015 @ 19:31:18 #84
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_149305280
een trui binnenstebuiten aan hebben noemen wij een trui krang hebben. :Y
pi_149305942
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:39 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ondanks dat ik prima functioneer als linkshandige merk ik wel dat ik tegen bepaalde dingen aanloop. En ik heb weinig vertrouwen in het goed aanleren van schrijven bij de huidige lkr :@
Oké :)
Grappig, daar heb ik nog nooit bij stilgestaan. Ik loop er in het dagelijks leven eigenlijk ook niet tegenaan dat ik linkshandig ben. Mijn man is het ook en onze zoons ook (onze dochters dan weer niet, apart vind ik) en het is dan wat betreft school ook nog nooit een issue geweest.
Don't you love her madly?
pi_149306023
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:47 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Oké :)
Grappig, daar heb ik nog nooit bij stilgestaan. Ik loop er in het dagelijks leven eigenlijk ook niet tegenaan dat ik linkshandig ben. Mijn man is het ook en onze zoons ook (onze dochters dan weer niet, apart vind ik) en het is dan wat betreft school ook nog nooit een issue geweest.
Ik weet niet hoe oud je zoon zijn
Ik heb wel eens een discussie met een leerkracht gehad dat ik een verftekening van rechts naar links verfde omdat ik anders alles onder kliederde. En op de middelbare moesten we iets met van donder naar licht verven door er telkens wat wit bij te mengen. Vond ik ook niet zo'n succes.
pi_149307331
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:29 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Komt misschien van recht-averechts gebreid, averechtse kant is nu naar buiten gekeerd. Er zijn ook mensen die recht-links gebreid zeggen. Sommige truien horen met de averechtse kant naar buiten en mensen die zo'n trui dragen, krijgen soms heel voorzichtig de tip dat-ie binnenstebuiten zit.
Volgens mij is 'links' in de betekenis 'binnenstebuiten' gewoon dialect. In het Duits is dat in elk geval een gewone betekenis van 'links', dus dat zou in Oost-Nederlandse dialecten ook prima kunnen. Kan het zo gauw even niet vinden.

En als linkshandigen hoop ik eigenlijk ook dat mijn kinderen rechtshandig zijn. Bij dochter is dat ook zo, en zoon denk ik ook, maar die is pas net 3, dus nog wat jong om er echt iets over te zeggen. Linkshandig zijn is toch net wat onhandiger met veel dingen, vind ik.
pi_149307338
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:49 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je zoon zijn
Ik heb wel eens een discussie met een leerkracht gehad dat ik een verftekening van rechts naar links verfde omdat ik anders alles onder kliederde. En op de middelbare moesten we iets met van donder naar licht verven door er telkens wat wit bij te mengen. Vond ik ook niet zo'n succes.
Ze zijn 13 en 9.
Docenten van de oudste klagen weleens over zijn handschrift maar of dat nou puur met zijn handschrift te maken heeft durf ik niet te zeggen.
Hij zegt overigens zelf dat hij alleen maar links schrijft. En ik vergeet telkens daar een beetje op te letten.
Don't you love her madly?
pi_149307456
Het is niet zozeer wel of niet netjes kunnen schrijven maar je hand goed houden zonder dat je alles weer uitveegt en kramp krijgt. Ik kan echt niet fatsoenlijk op een whiteboard schrijven en die zijn er op mijn werk best wel veel helaas.

Met rechts houd ik mijn pen goed vast en ook ontspannen. Met links moet ik hem toch iets anders vasthouden om er überhaupt inkt uit te krijgen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:51:33 #90
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_149319017
Ik besef me dat de codetalen JSON en Ajax wellicht naar Griekse mythologische figuren zijn vernoemd :P
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:56:20 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149319109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:51 schreef Mirel het volgende:
Ik besef me dat de codetalen JSON en Ajax wellicht naar Griekse mythologische figuren zijn vernoemd :P
Ik heb er nog een: 'beseffen' is geen wederkerend werkwoord.

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/beseffen-zich-beseffen
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:57:31 #92
87680 Mirel
pi_149319129
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

wooh
pi_149347480
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit de mond!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149347522
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:31 schreef Bosbesbos het volgende:
Ik hoorde dat van een vriendin. Die gebruikte het voor dingen die verkeerd waren: een frame dat ontzet was, een scheef gebreide trui, een kromme vork. Ik vond het wel een tekenend woord.
Ze had Friese ouders die in Gelderland waren gaan wonen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 09:53:55 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149350063
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:31 schreef Bosbesbos het volgende:
Maarja krang is dan ook gewoon een normaal woord voor binnenstebuiten :) in bepaalde streken van het land. En ook een heel leuk bandje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:21:03 #96
87680 Mirel
pi_149350615
Ik kwam er laatst achter dat schijnbaar veel Nederlanders van deze kant hun kaas snijden met kaasschaaf. Dan krijg je telkens van die miezerig kleine plakjes waar je er heel veel van moet hebben voor een boterham..? 8)7

Ik heb het altijd zo gedaan, vanaf de bovenkant:

Beide foto's komen van dit artikel en de schrijver legt ook uit hoe je het met doen, maar hij vertelt niks over de 2e techniek :?
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:26:40 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149350718
Op die tweede manier verkracht je op een gegeven moment toch je kaas?
Vier à vijf smalle plakjes beleggen een boterham prima.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 10:31:26 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149350805
Sowieso kaas snijden met een kaasschaaf :{w met een mes krijg je veel nettere plakken. Ik kan niet met kaasschaven omgaan.
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:31:46 #99
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_149350812
quote:
5s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:26 schreef Copycat het volgende:
Op die tweede manier verkracht je op een gegeven moment toch je kaas?
Vier à vijf smalle plakjes beleggen een boterham prima.
Inderdaad. Of gewoon de dunne punt afsnijden als kaasbokjes.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 10:32:15 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149350826
Trouwens weet ik pas sinds een jaar of 4 dat de kaaschaaf is uitgevonden de een noorse timmerman Thor Bjørklund :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')