Linker- en rechterhersenhelft zijn met een bredere balk verbonden. Vermoedelijk omdat er meer werk verricht moet worden. Elk nadeel heeft zijn voordeel.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Naar het schijnt zijn linkshandigen gemiddeld genomen wel intelligenter dus ach.![]()
Komt misschien van recht-averechts gebreid, averechtse kant is nu naar buiten gekeerd. Er zijn ook mensen die recht-links gebreid zeggen. Sommige truien horen met de averechtse kant naar buiten en mensen die zo'n trui dragen, krijgen soms heel voorzichtig de tip dat-ie binnenstebuiten zit.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:24 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mijn moeder zei vroeger altijd als een trui binnenstebuiten zat dattie links zat. Heb ik nooit begrepen ook.
Okéquote:Op maandag 2 februari 2015 16:39 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ondanks dat ik prima functioneer als linkshandige merk ik wel dat ik tegen bepaalde dingen aanloop. En ik heb weinig vertrouwen in het goed aanleren van schrijven bij de huidige lkr
Ik weet niet hoe oud je zoon zijnquote:Op maandag 2 februari 2015 19:47 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Oké
Grappig, daar heb ik nog nooit bij stilgestaan. Ik loop er in het dagelijks leven eigenlijk ook niet tegenaan dat ik linkshandig ben. Mijn man is het ook en onze zoons ook (onze dochters dan weer niet, apart vind ik) en het is dan wat betreft school ook nog nooit een issue geweest.
Volgens mij is 'links' in de betekenis 'binnenstebuiten' gewoon dialect. In het Duits is dat in elk geval een gewone betekenis van 'links', dus dat zou in Oost-Nederlandse dialecten ook prima kunnen. Kan het zo gauw even niet vinden.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:29 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Komt misschien van recht-averechts gebreid, averechtse kant is nu naar buiten gekeerd. Er zijn ook mensen die recht-links gebreid zeggen. Sommige truien horen met de averechtse kant naar buiten en mensen die zo'n trui dragen, krijgen soms heel voorzichtig de tip dat-ie binnenstebuiten zit.
Ze zijn 13 en 9.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:49 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je zoon zijn
Ik heb wel eens een discussie met een leerkracht gehad dat ik een verftekening van rechts naar links verfde omdat ik anders alles onder kliederde. En op de middelbare moesten we iets met van donder naar licht verven door er telkens wat wit bij te mengen. Vond ik ook niet zo'n succes.
Ik heb er nog een: 'beseffen' is geen wederkerend werkwoord.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:51 schreef Mirel het volgende:
Ik besef me dat de codetalen JSON en Ajax wellicht naar Griekse mythologische figuren zijn vernoemd
woohquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb er nog een: 'beseffen' is geen wederkerend werkwoord.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/beseffen-zich-beseffen
Je haalt me de woorden uit de mond!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb er nog een: 'beseffen' is geen wederkerend werkwoord.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/beseffen-zich-beseffen
Ik hoorde dat van een vriendin. Die gebruikte het voor dingen die verkeerd waren: een frame dat ontzet was, een scheef gebreide trui, een kromme vork. Ik vond het wel een tekenend woord.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:31 schreef Bosbesbos het volgende:
een trui binnenstebuiten aan hebben noemen wij een trui krang hebben.
Maarja krang is dan ook gewoon een normaal woord voor binnenstebuitenquote:Op maandag 2 februari 2015 19:31 schreef Bosbesbos het volgende:
een trui binnenstebuiten aan hebben noemen wij een trui krang hebben.
Inderdaad. Of gewoon de dunne punt afsnijden als kaasbokjes.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:26 schreef Copycat het volgende:
Op die tweede manier verkracht je op een gegeven moment toch je kaas?
Vier à vijf smalle plakjes beleggen een boterham prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |