Ik heb even alles rustig doorgenomen, maar ik lees nergens echt iets uitzonderlijks. Ja, AI en HRW maken nog weleens grote fouten zoals normaal is bij een NGO, maar niets wat erop wijst dat ze totaal niet te vertrouwen zijn. Al helemaal niet als het op Syrië aankomt.quote:
Maar hoe betrouwbaar is zo'n verslag? Als je via de officiële weg binnenkomt in Syrië ben je wel afhankelijk van het regime. Zij bepalen waar je naartoe gaat en zorgen er altijd voor dat er wat mannetjes je in de gaten kunnen houden "voor de veiligheid". Het is toch wel duidelijk dat een journalist die via de illegale weg in Syrië komt met een totaal ander verslag terugkomt dan wanneer hij dat via de legale weg had gedaan. Journalisten die beide manieren hebben geprobeerd zijn ook vrij duidelijk dat het regime de verslagen probeert te beïnvloeden.quote:Toch is het zo, je kan prima kritiek laten zien als journalist die via de officiële weg is binnengekomen. Op RT lieten ze een interview zien met een oppositiegroep in Damascus die de presidentsverkiezingen een farce vond.
Natuurlijk.quote:Heb je bewijs daarvoor?
Ik heb het niet over alleen anti-Syrische figuren. Ook iemand zoals Hashem Salman van de LOP, die voor de Iraanse ambassade protesteerde tegen de interventie van Hezbollah in Syrië. En daarvoor liet Hezbollah hem een kogel koppen.quote:Van de aanslagen op anti-Syrische figuren in Libanon
Daar is het VN-tribunaal het niet mee eens.quote:is nog steeds niet bewezen dat het Hezbollah zou zijn,
Hezbollah vermoord iemand, en vervolgens moet Syrië zich terugtrekken? Ik zie daar de logica niet van in. De reden dat Syrië zich moest terugtrekken was omdat men aanvankelijk dacht dat Assad erachter zat. Wat ook geen gekke gedachte was/is.quote:het is totaal niet logisch gezien iedereen kan bedenken dat het een situatie zou creëren waarin Syrië zich zou moeten terugtrekken uit Libanon. Het is veel logischer dat de zionisten er achter zaten om Syrië te dwingen zich terug te trekken.
Ik zeg niet dat het rustig zou zijn gebleven. Ik zeg dat ze Libanon hiermee wéér totaal onnodig in andermans oorlog hebben gesleept. En ik denk zeker dat als ze dat niet hadden gedaan, en zich dus op de interne veiligheid hadden gericht, het iig een stuk rustiger zou zijn geweest in Libanon.quote:Ik vind het heel erg naïef als je denkt dat het rustig zou zijn gebleven in Libanon zonder dat Hezbollah naar Syrië gegaan zou zijn,
Ik denk toch dat Levitt prima weet waar hij over praat. Dat hezbollah ontkent bewijst natuurlijk niets.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:10 schreef reza1 het volgende:
Dat verzint Foreign Policy, Hezbollah heeft zelf nooit gezegd dat het IJO was.
Deze aanval is te rechtvaardigen omdat de MNF actief betrokken was bij vuurgevechten? Ja duh, natuurlijk waren ze dat. De MNF is daar geïnstalleerd met goedkeuring van de VN en op verzoek van de Libanese overheid om de Libanese regering te helpen de stabiliteit en vrede te herstellen. En dat was behoorlijk succesvol ook. En dat heeft inderdaad geleidt tot spanningen en vuurgevechten met verschillende Libanese milities, maar dat is logisch als ze het vuur op hen openen.quote:En die zogenaamde 'vredesmacht' was gewoon een legitiem militair doelwit, niks terrorisme.
[..]
Wat voor zenders kijk jij?quote:Op maandag 19 januari 2015 23:05 schreef Peunage het volgende:Ik weet niet of ze het over 1992 heeft gehad, want haar speech werd gecensureerd, maar ze heeft het gehad over de AMIA en de druk die door de VS en Israel op Argentina is gezet om naar Iran te wijzen.
Niet echt. Dat akkoord is al bijna twee jaar terug getekend. De afspraak was dat Iran een commisie samen zou stellen die het mogelijk zou maken voor de Argentijnse justitie om de beschuldigde Iraanse officieren te laten getuigen/ondervragen. Tot nu toe heeft Iran gefaald om ook maar een deel van die afspraak na te komen.quote:Terwijl er in ieder geval samenwerking was tussen Argentina en Iran om onderzoek te doen naar deze terreurdaad.
Dat is ook niet zo heel vreemd, twee jaar daarvoor blies Hezbollah in dezelfde stad de Israëlische ambassade op en deze aanval had zeer veel gelijkenissen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef Peunage het volgende:
Dat van AMIA werd in het begin ook door iedereen stellig beweerd dat Hezbollah er achter zou zitten,
Ik heb zeker niet de indruk dat het onderzoek niet klopt.quote:Achteraf bleek er niks van het onderzoek te kloppen dat deels door de FBI en de Israelis is gedaan.
Een paar hakbars die niet goed kunnen richten met wapens die niet verder dan 400 meter kunnen of barrelbombs bewust op marktkraampjes gooien, is een groot verschil. Dit is dingen in perspectief plaatsen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Foei, volgende keer beter richten!![]()
![]()
Een hakbar die iemand doodt wordt niet vervolgd, als het een militair betreft juist toegejuicht. Ze kunnen ongestoord hun gang gaan, net als het leger die ze beschouwt als terroristen.
Rebellen laten ook autobommen ontploffen in pro-regeringsdistricten, laffer dan dat wordt het niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een paar hakbars die niet goed kunnen richten met wapens die niet verder dan 400 meter kunnen of barrelbombs bewust op marktkraampjes gooien, is een groot verschil. Dit is dingen in perspectief plaatsen.
Je vergelijkt incidenten met dagelijkse structurele bombardementen op burgers. Lokale markten en ander drukke gelegenheden zijn normaal gesproken niet het doelwit van rebellen. Andersom wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Rebellen laten ook autobommen ontploffen in pro-regeringsdistricten, laffer dan dat wordt het niet.
Het zijn beide keren misdaden, het is geen wedstrijd van wie de meeste doden op zijn naam heeft is de schuldige ofzo.
Ook geen doelwit van heli's, rebellen dienen die vatbommen te koppen. Beter gaan ze met z'n allen op een groot plein staan dan raken er ook geen burgers gewond.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je vergelijkt incidenten met dagelijkse structurele bombardementen op burgers. Lokale markten en ander drukke gelegenheden zijn normaal gesproken niet het doelwit van rebellen. Andersom wel.
Ik weet niet of je VICE nieuws gevolgt hebt over Aleppo. De frontlinies blijken even veilig te zijn, omdat assad juist over het leger van de rebellen heen vliegt om de burgers te raken in het centrum, die niet mee vechten. Hij valt expres burgers aan om de familieleden van de rebellen te pakken die bij de frontlinie zitten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ook geen doelwit van heli's, rebellen dienen die vatbommen te koppen. Beter gaan ze met z'n allen op een groot plein staan dan raken er ook geen burgers gewond.
broodjeaapverhaalquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij valt expres burgers aan om de familieleden van de rebellen te pakken die bij de frontlinie zitten.
Dat laatste is een aanname waar geen enkel bewijs voor is, helemaal omdat veel rebellen in Aleppo van elders komen en daar geen familie hebben. Dat het leger daar bommen gooit is uit tactische redenen, omdat ze proberen de rebellenbolwerken daar te vernietigen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je VICE nieuws gevolgt hebt over Aleppo. De frontlinies blijken even veilig te zijn, omdat assad juist over het leger van de rebellen heen vliegt om de burgers te raken in het centrum, die niet mee vechten. Hij valt expres burgers aan om de familieleden van de rebellen te pakken die bij de frontlinie zitten.
Nee, VICE nieuws heeft het erover, en verder:quote:
Dit.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:33 schreef UpsideDown het volgende:
Maar dat zeg ik, ze gaan constant in de slachtofferrol omdat ze het simpelweg niet kunnen winnen. In het begin werkte deze tactiek, maar na 3 jaar burgeroorlog hebben de meesten er wel genoeg van.
Nee, dit is gedocumenteerd in o.a. het VN rapport en VICE nieuws.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:33 schreef UpsideDown het volgende:
Maar dat zeg ik, ze gaan constant in de slachtofferrol omdat ze het simpelweg niet kunnen winnen. In het begin werkte deze tactiek, maar na 3 jaar burgeroorlog hebben de meesten er wel genoeg van.
Wtf deze hadden we nog niet. Zieke geesten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:34 schreef Szura het volgende:
@rConflictNews: BREAKING: #ISIS burns Jordanian pilot Moath al-Kasasba in it's latest video
http://t.co/tVEcv3OYVN
Leuk, maar niemand gaat er wat mee doen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, dit is gedocumenteerd in o.a. het VN rapport en VICE nieuws.
Het is niet zoals gaza en pallywood. Dit is echt. Barrelbombs vallen bewust op niet militaire doelwitten.quote:
Ik ga igg niet de hedendaagse hitler steunen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Leuk, maar niemand gaat er wat mee doen.
Waar is de vid zelf?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:39 schreef Szura het volgende:
https://twitter.com/ejmalrai/status/562651305282240512
Barbaren dat het zijntwitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 17:40:36MORE: New ISIS Video shows Jordanian pilot standing in a cage with line of oil leading to it, its then lit. http://t.co/Ip5ugGV1WZ reageer retweet
Geen idee, nog niks gezien. Kan deze tweet dus ook niet echt inschatten.quote:
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 17:42:15It comes form an official #IS site with this hashtag شفاء_الصدور and looks very official @adnanhobalah reageer retweet
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 17:40:36MORE: New ISIS Video shows Jordanian pilot standing in a cage with line of oil leading to it, its then lit. http://t.co/Ip5ugGV1WZ reageer retweet
Barbaren dat het zijn
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is niet zoals gaza en pallywood. Dit is echt. Barrelbombs vallen bewust op niet militaire doelwitten.
Dan snap ik z'n vorige tweet nietquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:44 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 17:42:15It comes form an official #IS site with this hashtag شفاء_الصدور and looks very official @adnanhobalah reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |