Mja, kostuums/pakken ja, jeans/shirts/sokken/ondergoed nietquote:Op zondag 1 februari 2015 10:57 schreef Paul het volgende:
Kleding zou ik ook nooit online kopen, ik wil gewoon altijd passen
Welquote:Op zondag 1 februari 2015 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, kostuums/pakken ja, jeans/shirts/sokken/ondergoed niet
Nee want reaguren over al dat slechte (of goede) nieuws is niet goed voor je vrijheid (onderlinge verspreiding emotie kan je vrijheid nekken)quote:
Jij wilt ondergoed en sokken perse in een winkel kopen en passen?quote:
Jaquote:Op zondag 1 februari 2015 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij wilt ondergoed en sokken perse in een winkel kopen en passen?
Ik hoorde van de week op RADIO 1 een item hierover, het schijnt dat V & D langlopende contracten heeft die niet hoog zijn soms zelfs onder de huidige marktprijzen.quote:Op zondag 1 februari 2015 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Het ging goed totdat ze van eigenaar naar eigenaar gingen hoppen. Ze waren zelfs beursgenoteerd?
Vooral zo'n 15 jaar terug toen het zo goed ging, kreeg ik vaak het gevoel dat we blij moesten zijn in het warenhuis te mogen rondlopen.
Hier een mooi artikel van de NOS over de geschiedenis van V&D.
Zekerquote:Op zondag 1 februari 2015 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij wilt ondergoed en sokken perse in een winkel kopen en passen?
quote:Op zondag 1 februari 2015 10:57 schreef Paul het volgende:
Ik koop bijna nooit wat online, maar als het zo zou zijn een boek ofzoquote:
Dat bedoel ik. En zo zijn er meer. Sterker nog: de (aantrekkelijke) steden barsten uit de voegen op de traditionele koopdagen. Tuurlijk zal er wat van de onlineverkopen ten koste gaan van de V&D. Maar om daar de oorzaak van een evt.faillissement te leggen is echt veel te makkelijk. Sowieso heeft v&d ook een online strategie en anders kunnen ze die ontwikkelen. Daarnaast hebben ze een uitgebreid distributienetwerk om die online business te faciliteren. Bovendien komen daarnaast nog meer dan genoeg mensen in de stad, alleen misschien niet in de v&d. Ze zijn (bewust of onbewust) vergeten te adapteren en dat is dodelijk voor elke onderneming.quote:Op zondag 1 februari 2015 09:44 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Ik ( en dat als man zijnde ) vind naar de stad gaan samen met de vrouw altijd wel leuk. Rustig de spullen uitzoeken die men nodig heeft, passen of het goed en lekker zit. Ergens een hapje eten. Dat vind ik leuk, dat mis ik toch met online kopen.
En meubels koop ik al helemaal niet online, ik moet eerst bv op 10 verschillende banken gaan zitten om te beslissen welke het lekkerste zit.
Ken mensen die van elk kledingstuk 3 maten bestellen en dan thuis passen en de rest weer (gratis) terugsturen, zijn veel kledingwinkels die dat doen. Sommige halen zelfs weer de kleding op.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:57 schreef Paul het volgende:
Geen durfkapitalist laat geen goed renderend bedrijf ploffen.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:08 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat dit een bewuste strategie is van de durfkapitalisten. Bv-ploffen maar dan in t groot
Opzich wel logisch, drie kledingstukken versturen kost slechts marginaal meer dan één.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ken mensen die van elk kledingstuk 3 maten bestellen en dan thuis passen en de rest weer (gratis) terugsturen, zijn veel kledingwinkels die dat doen. Sommige halen zelfs weer de kleding op.
De stad ingaan is hier niet zo'n onderneming, een half uurtje met de fiets.quote:Op zondag 1 februari 2015 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, kostuums/pakken ja, jeans/shirts/sokken/ondergoed niet
Net of hier in Nederland naar de stad gaan zo'n verschrikkelijke onderneming is. Het is eerder gemakzucht en luiheid.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De stad ingaan is hier niet zo'n onderneming
Het kan een onderneming zijn, vooral in de grotere steden (met de auto).quote:Op zondag 1 februari 2015 12:23 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Net of hier in Nederland naar de stad gaan zo'n verschrikkelijke onderneming is. Het is eerder gemakzucht en luiheid.
Dat klopt, stel ik lees een boekrecensie met daaronder een link naar BOL.COMquote:Op zondag 1 februari 2015 12:23 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Net of hier in Nederland naar de stad gaan zo'n verschrikkelijke onderneming is. Het is eerder gemakzucht en luiheid.
Tegenwoordig wel, vroeger (paar jaar terug) was dat een stuk minder.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:33 schreef hans1985 het volgende:
mmm, zou jammer zijn als dat bedrijf zou vallen. Op zich wel een leuk warenhuis.
Nou als je toch al in de stad moest wezen voor iets kun je het gewoon gelijk meepakken.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:36 schreef Buster24 het volgende:
Eerlijk is eerlijk, wat is voor mij de meerwaarde om hem in de stad (dorp) te kopen
die hebben toch ook al twee vestigingen gesloten?quote:Op zondag 1 februari 2015 12:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, vroeger (paar jaar terug) was dat een stuk minder.
En de Bijenkorf: hebben die dezelfde problematiek?
In de stad lopen een hoop lekkere wijven.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:36 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat klopt, stel ik lees een boekrecensie met daaronder een link naar BOL.COM
Met 4 muisklikken (echt waar) heb ik het boek de dag erna op mijn werk afgeleverd.
Stel ik ga naar de stad, jas aan, ik moet rekening houden met de openingstijden, een minuut of 10 fietsen, boek is er misschien niet, terug fietsen, jas weer uit enz.
Eerlijk is eerlijk, wat is voor mij de meerwaarde om hem in de stad (dorp) te kopen
En je komt nog eens onder de mensen inderdaad.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:37 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
In de stad lopen een hoop lekkere wijven.
http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.htmlquote:Op zondag 1 februari 2015 12:33 schreef Evertjan het volgende:
met de vastgoedmaffia valt niet te spotten
Dat je wat beweging gehad hebt en hierdoor niet te dik wordt van het alleen nog maar binnen hangen.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:36 schreef Buster24 het volgende:
Personeel zijn de loonslaven van de V&D , en de V&D is op zijn beurt weer de loonslaaf van de vastgoedmaffiaquote:Op zondag 1 februari 2015 12:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
Personeel eist ook salaris, is dit ook mafia
Mijn ervaring met dit soort dingen is dat het sowieso te laat is om het bedrijf nog te redden.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
Personeel eist ook salaris, is dit ook mafia
Bijenkorf is al drastisch ingekrompen http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaren-vijf-winkels/ twee van de twaalf winkels al dicht en volgend jaar sluiten er nog drie.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, vroeger (paar jaar terug) was dat een stuk minder.
En de Bijenkorf: hebben die dezelfde problematiek?
Welke kansen?quote:Op zondag 1 februari 2015 12:41 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
Maar vind persoonlijk de V&D geen prettige winkel. Prijs/kwaliteit verhouding is voor alle afdelingen die ze hebben elders gunstiger te vinden. Ik kwam er zelden, en zal ze absoluut niet missen.
Ik denk wel dat we mensen die over een jaar of 10 geboren worden mogen uitleggen wat winkelen is. Benieuwd hoe de stad er uit gaat zien als de winkels weg zijn. Het biedt ook veel nieuwe kansen.
Meer ruimte voor groen, voor kunst / cultuur. Dat soort dingen. Er zal best iets leuks komen in plaats van de winkelsquote:
Precies.quote:Op zondag 1 februari 2015 11:19 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Nee want reaguren over al dat slechte (of goede) nieuws is niet goed voor je vrijheid (onderlinge verspreiding emotie kan je vrijheid nekken)
Dat is een punt inderdaad waarom ik nog wel eens in de stad kom.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En je komt nog eens onder de mensen inderdaad.
Waarom hangen ze dan achterover en wijzen ze naar 'online aankopen'? hebben ze als investeerders geen invloed op de strategie denk je?quote:Op zondag 1 februari 2015 12:12 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Geen durfkapitalist laat geen goed renderend bedrijf ploffen.
Buiten dat maken ze al jaren verlies / daalt de omzet dat zijn geen zaken die door een investerings
maatschappij worden veroorzaakt.
Vorig jaar mei werd al alarm geslagen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)an_verdubbeld__.html
Niet van die domme dingen zeggen. V&D heeft eerst al het vastgoed verkocht aan vastgoedboeren voor een hele berg cash om het vervolgens terug te huren. Vervolgens zetten ze de verhuurders het mes op de keel. Als je mij zo'n kunstje flikt ben ik ook niet genegen je te helpen..quote:Op zondag 1 februari 2015 12:40 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Personeel zijn de loonslaven van de V&D , en de V&D is op zijn beurt weer de loonslaaf van de vastgoedmaffia
Dat is voer voor economen, ik weet niet wat de invloed van zo'n maatschappij is op de strategie en misschien hebben ze dat wel maar is ook die strategie niet aangeslagen.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:55 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Waarom hangen ze dan achterover en wijzen ze naar 'online aankopen'? hebben ze als investeerders geen invloed op de strategie denk je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |