Het zijn echt ongelofelijk wereldvreemde idioten daar bij de ECB. Zetten ze zichzelf nu schaakmat door een termijn te noemen. Ze maken het Varoufakis wel heel makkelijk zo.quote:
quote:ECB's Liikanen: No lending to Greek banks if no deal by end of February
Jan 31 (Reuters) - A deal on extending Greece's bailout deal must be found by the end of February or the European Central Bank will not be able to continue lending to its banks, ECB council member Erkki Liikanen said on Saturday.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0VA05620150131
Waar kan in dat geval je het beste in zitten denk je? Dollars, euro's (of obligaties) in nederland of euro's in duitsland?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:41 schreef SeLang het volgende:
Ik denk de laatste tijd weer vaak terug aan 1989, de val van de Berlijnse muur. Hoe de wereld er eind 1989 opeens totaal anders uit zag als eind 1988. En niemand zag het aankomen. Zoiets kan weer gebeuren.
Eind dit jaar geen euro meer?
Het hek is van de dam. De bankencrisis in een nieuw jasje all over again. Afgezien van de invloed die de Trojka uitoefende is dit eigenlijk voor het eerst dat ik de ECB zich zo radicaal zie inmengen in een politieke crisis.quote:So earlier today the ECB's Erikki Liikanen, tired of pleasantries and dealing with what to Europe is a completely incomprehensible and illogical stance, one which is essentially a massive defection by Greece in the European "prisoner's dilemma", and which while leading to a Greek financial collapse and Grexit - both prerequisites to a subsequent Greek economic recovery unburdened by the shackles of the Euro - would also unleash a European depression, came out and directly threatened Greece that it now has 1 month until the end of February to reach a deal with the Troika, or else the ECB would cut off lending to Greek banks, in the process destroying the otherwise insolvent Greek banking sector.
Hoezo wereldvreemd? Het lijkt me niet meer dan gezond verstand gebruiken. Je gaat een dwars kind niet belonen. En op het niveau van 'dwars kind' zit de Griekse politiek momenteel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:12 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het zijn echt ongelofelijk wereldvreemde idioten daar bij de ECB. Zetten ze zichzelf nu schaakmat door een termijn te noemen. Ze maken het Varoufakis wel heel makkelijk zo.
ps: dit was de quote van SeLang
[..]
Dan heb je vorige week QE gemist. Want dat had niks met monetaire zaken te maken, maar was in alles politiek gedreven. Want je ziet nu de ECB aan de stutten van de funding trekken, dan is Griekenland kinderspel met welke exposures in de funding sfeer er gaan zijn bij de implementatie van QE - en al helemaal bij QE2 etc. Dat is de facto een transfer unie, en dat is enkel en alleen politiek. Ofwel, in Griekse mythologie, het paard van troje wat Draghi binnengereden heeft.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:17 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het hek is van de dam. De bankencrisis in een nieuw jasje all over again. Afgezien van de invloed die de Trojka uitoefende is dit eigenlijk voor het eerst dat ik de ECB zich zo radicaal zie inmengen in een politieke crisis.
Let maar op wat de Italiaanse, Portugese en Spaanse yields gaan doen eind februari, als er geen accoord is. De ECB heeft zojuist haar eigen pistool tegen het eigen hoofd gezet. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Het is in ieder geval enorm dom en roekeloos.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo wereldvreemd? Het lijkt me niet meer dan gezond verstand gebruiken. Je gaat een dwars kind niet belonen. En op het niveau van 'dwars kind' zit de Griekse politiek momenteel.
Laat ze maar in de stront zakken: ik ben benieuwd hoe het ze bevalt.
Tot zover heeft de ECB zich enkel gemengd in het politieke debat dat lange termijnsgevolgen had. Op zich heeft dat altijd in lijn gestaan met het mandaat dat ze hebben om het prijspeil te stabiliseren en hun invloed binnen de Trojka was ook van die aard. Nu gaan ze echter concreet over tot het uiten van dreigementen en de vraag is echter in hoeverre de ECB gelegitimeerd is om de politieke agenda zo hevig te domineren, helemaal op de korte termijn. Wat dat betreft heet het IMF altijd een veel neutralere positie bekleed en het zou de ECB sieren om dat binnen deze kwestie ook te doen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:23 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan heb je vorige week QE gemist. Want dat had niks met monetaire zaken te maken, maar was in alles politiek gedreven. Want je ziet nu de ECB aan de stutten van de funding trekken, dan is Griekenland kinderspel met welke exposures in de funding sfeer er gaan zijn bij de implementatie van QE - en al helemaal bij QE2 etc. Dat is de facto een transfer unie, en dat is enkel en alleen politiek. Ofwel, in Griekse mythologie, het paard van troje wat Draghi binnengereden heeft.
De ECB is alleen politiek, zij het zonder controle.
De politieke grens hebben ze natuurlijk al veel eerder overschreden door met het SMP specifieke landen te gaan backstoppen in 2010 en in de Troika te gaan zitten en mee te gaan beslissen over hervormingsprogramma's.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:34 schreef Arkai het volgende:
[..]
Tot zover heeft de ECB zich enkel gemengd in het politieke debat dat lange termijnsgevolgen had. Op zich heeft dat altijd in lijn gestaan met het mandaat dat ze hebben om het prijspeil te stabiliseren en hun invloed binnen de Trojka was ook van die aard. Nu gaan ze echter concreet over tot het uiten van dreigementen en de vraag is echter in hoeverre de ECB gelegitimeerd is om de politieke agenda zo hevig te domineren, helemaal op de korte termijn. Wat dat betreft heet het IMF altijd een veel neutralere positie bekleed en het zou de ECB sieren om dat binnen deze kwestie ook te doen.
Op zich wel maar de ECB heeft naar mijn weten steun/aankoopprogramma's altijd op eigen intiatief en in een eenrichtingsverkeer (op Trojka na) gelanceerd wat suggestieve invloeden van politieke inmenging elimineert. In dit specifieke geval echter worden er politieke voorwaarden doorgedrukt in combinatie met een ultimatum wat de ECB een starre onderhandelingspartner maakt. Dat is wat mij betreft een handeling die de ECB rigoreus buiten het boekje om doet en een schending van het mandaat maakt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:37 schreef SeLang het volgende:
De politieke grens hebben ze natuurlijk al veel eerder overschreden door met het SMP specifieke landen te gaan backstoppen in 2010 en in de Troika te gaan zitten en mee te gaan beslissen over hervormingsprogramma's.
Geloof je echt nog in de onafhankelijkheid van de ECB?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:56 schreef Arkai het volgende:
[..]
Op zich wel maar de ECB heeft naar mijn weten steun/aankoopprogramma's altijd op eigen intiatief en in een eenrichtingsverkeer (op Trojka na) gelanceerd wat suggestieve invloeden van politieke inmenging elimineert. In dit specifieke geval echter worden er politieke voorwaarden doorgedrukt in combinatie met een ultimatum wat de ECB een starre onderhandelingspartner maakt. Dat is wat mij betreft een handeling die de ECB rigoreus buiten het boekje om doet en een schending van het mandaat maakt.
quote:Angela Merkel rules out cancelling any more Greek debt
The German chancellor, Angela Merkel, has ruled out cancelling more of Greece’s debt, saying the country has already received billions of cuts from bankers and creditors.
Merkel’s intervention comes after the Greek finance minister, Yanis Varoufakis, refused to work with the troika of lenders – the European commission, European Central Bank and International Monetary Fund – to renegotiate the terms of the debt-ridden country’s ¤240bn (£180bn) bailout programme.
“There has already been voluntary debt forgiveness by private creditors, banks have already slashed billions from Greece’s debt,” Merkel told the Hamburger Abendblatt newspaper. “I do not envisage fresh debt cancellation.”
Greece’s leftwing Syriza party won last weekend’s election with a pledge to have half the debt written off and has already begun to roll back the austerity measures the creditors had demanded of the previous government.
But Merkel told the Berliner Morgenpost newspaper on Saturday that Europe would continue showing solidarity with Greece and other eurozone members struggling with debts “if these countries undertake their own reform and saving efforts”.
Asked whether there would be a debt cut for Greece, she replied that Athens had already been forgiven billions of euros by private creditors and added: “I don’t see a further debt haircut.”
No ‘Grexit’
But the German chancellor said that she still wanted Greece to stay in the eurozone. “The aim of our policies was and is for Greece to remain a part of the euro community permanently,” Merkel said.
Pierre Moscovici, the EU economic and financial affairs commissioner, told the BBC that Greece belongs in the eurozone and the single currency depends on there being no “Grexit”.
Standing his ground after talks in Athens with Jeroen Dijsselbloem, head of the eurogroup of EU finance ministers, Varoufakis said on Friday that Greece would not be rowing back on election-winning pledges.
“This platform enabled us to win the confidence of the Greek people,” Varoufakis said, insisting that the logic of austerity had been repudiated by voters when the far-left Syriza party stormed to victory in Sunday’s election.
The size of the Greek economy has shrunk by more than a quarter – the worst slump in modern times – as a result of consecutive waves of budget cuts and tax rises enforced at the behest of creditors.
Varoufakis and the new Greek prime minister, Alexis Tsipras, who also met Dijsselbloem on Friday, are adamant that the government will deal only with individual institutions and on a minister-to-minister basis within the EU rather than the “troika”.
Syriza, which having fallen short of an overall majority has formed a coalition government with rightwing populists also opposed to austerity, has made debt reduction and renegotiation of the bailout agreement a priority.
Varoufakis will travel to Paris on Saturday and is expected to meet French finance minister Michel Sapin and economy minister Emmanuel Macron on Sunday, rather than Monday as had been planned.
Alexis Tsipras, the new Greek prime minister, will visit Rome on Tuesday to meet with his Italian counterpart Matteo Renzi and Paris on Wednesday for talks with French president Francois Hollande with the aim of winning support for his anti-austerity policies.
Ik geloof zeker dat de ECB onafhankelijk opereert maar wel symptonen vertoont van een vergaande loyaliteit om de Europese Droom te bewerkstelligen. Bij de ECB lijkt het steeds meer om een institutioneel karakter te gaan en dit baart mij ernstige zorgen omdat het hiermee de belastingbetaler met onnodige risico's opzadelt. Een goede stap zou die Draghi kan maken is door terug te komen op zijn uitspraak om de Euro te redden ongeacht de middelen die hiervoor nodig zijn. Die visie is veel te absoluut voor een organisatie die enkel liquditeit in de markt dient te verschaffen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Geloof je echt nog in de onafhankelijkheid van de ECB?
Ik vond bijna genant dat bijv. Hollande al dagen voor de vergadering wist te melden dat tot QE werd besloten. Hoezo geen politieke inmenging?
Aangezien de markt al omkomt in de liquiditeit heeft Draghi c.s. met QE imho aangetoond enkel een politiek verlengstuk te zijn. Temeer omdat hij weet danwel kon weten dat geen enkele institutionele belegger een core EU land obligatie gaat verkopen, en dat het dus de facto verkapte financiering van non core landen is, met de risico's voor de core landen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:19 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik geloof zeker dat de ECB onafhankelijk opereert maar wel symptonen vertoont van een vergaande loyaliteit om de Europese Droom te bewerkstelligen. Bij de ECB lijkt het steeds meer om een institutioneel karakter te gaan en dit baart mij ernstige zorgen omdat het hiermee de belastingbetaler met onnodige risico's opzadelt. Een goede stap zou die Draghi kan maken is door terug te komen op zijn uitspraak om de Euro te redden ongeacht de middelen die hiervoor nodig zijn. Die visie is veel te absoluut voor een organisatie die enkel liquditeit in de markt dient te verschaffen.
Laten we het hopen van niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:41 schreef SeLang het volgende:
Ik denk de laatste tijd weer vaak terug aan 1989, de val van de Berlijnse muur. Hoe de wereld er eind 1989 opeens totaal anders uit zag als eind 1988. En niemand zag het aankomen. Zoiets kan weer gebeuren.
Eind dit jaar geen euro meer?
Nee dank je, ik hou liever nog wat van mijn koopkracht over. Giften doe ik dan wel op een meer transparante wijze.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Laten we het hopen van niet.
Met een simpel treinritje 3 verschillende valuta's nodig hebben heb ik geen zin in.
Overigens (geen directe reactie op jou) waarom zouden NL en België (bijv) allebei naar een andere valuta terugkeren? Is niet echt logisch, dan zie ik ze eerder in een soort van gemeenschappelijke munt blijven.
De vraag is maar of we allemaal apart beter af zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:25 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nee dank je, ik hou liever nog wat van mijn koopkracht over. Giften doe ik dan wel op een meer transparante wijze.
Wie is 'we allemaal'?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De vraag is maar of we allemaal apart beter af zijn.
Waarom moeten 17 miljoen Nederlanders bukken voor de eurolanden?quote:
Waarom moet de randstad bukken voor limburg?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:28 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waarom moeten 17 miljoen Nederlanders bukken voor de eurolanden?
Ofwel, wat is er mis mee als iedereen zijn eigen shit oplost, en die niet doorschuift naar een ander?
quote:In Madrid is een grote betoging aan de gang van de nieuwe linkse partij Podemos. Tienduizenden aanhangers zijn naar het centrale plein in de Spaanse hoofdstad gekomen om het vertrek van de regering te eisen. Volgens correspondent Jessica van Spengen kun je er over de hoofden lopen.
Podemos is fel gekant tegen het financiële beleid van de centrumrechtse regering van premier Rajoy. De partij wil, net als de Griekse zusterpartij Syriza, dat er een einde komt aan het bezuinigingsbeleid.
Podemos ontstond vorig jaar en behaalde vanuit het niets vijf zetels in het Europees Parlement. "Dat bracht een behoorlijke schokgolf teweeg in Spanje", zegt Van Spengen.
In Spanje wisselen normaal gesproken de twee grootste partijen van het land, de arbeiderspartij PSOE en de centrumrechtse Partido Popular, elkaar om de paar jaar af in de regering. "En nu hebben ze ineens een heel grote volksbeweging tegenover zich die de boel op scherp zet", zegt Van Spengen.
Podemos staat voor een "socialere politiek". "Ze vinden dat de broekriem hier, net als in Griekenland, veel te strak is aangehaald. Dat de ongelijkheid, het verschil tussen arm en rijk, moet veranderen. De rijke Spanjaard moet meer gaan betalen, de werkweek moet terug naar 35 uur en de pensioenleeftijd moet omlaag", aldus Van Spengen.
Net als Syriza wil Podemos ook onderhandelen met Europa over kwijtschelding van de schulden. "Volgens Podemos hebben de Europese grootmachten de macht overgenomen en dat moet afgelopen zijn."
http://nos.nl/artikel/201(...)-been-in-madrid.html
Omdat limburg, Sjengquote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:30 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom moet de randstad bukken voor limburg?
Maar ze hebben Draghiquote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:36 schreef MouzurX het volgende:
Wat ik eigenlijk niet begrijp hè...die zuidelijke landen zijn toch gewoon keihard te sjaak zonder de noordelijke landen? Ze zijn totaal niet concurrerend en dat zullen ze ook niet worden. Ja door hun eigen munt te devalueren en dus in koopkracht in te boeten.
Hoe moeten we het dan gaan doen eigenlijk?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Omdat limburg, Sjeng
Staat er voorbij Weert geen hek dan?
Maar serieus, Draghi die actief de rentes negatief maakt, dat molt de Nederlandse pensioenfondsen op een manier die mensen nog niet goed beseffen. Bedrijven met een defined benefit pensioen begrijpen dat wel, die gaan weer tegen de 50% premie betalen zoals in 2009. Azie dankt je voor de Nederlandse banen, bij voorboot.
Deflatie? Grapje zeker met een munt die de grond in gejaagd wordt.
Kun je uitleggen waarom we dat ons laten aanleunen? Omdat ik geen francskes hoef om te wisselen is vooral een grote bedrijven argument, niet voor burgers.
2200?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:40 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hoe moeten we het dan gaan doen eigenlijk?
In 2200 moet je toch wel 1 wereldregering hebben, of zou een meerderheid van regeringen ook gewoon nog goed werken? Of zullen we dan, zoals volgens veel fictie, alleen enorm machtige bedrijven hebben?(google etc) Even om het lange termijn perspectief er bij te pakken, zonder al teveel off-topic te gaan.
Stel we gaan terug naar ieder voor zich, waar eindigt het dan?
Nee kortetermijndenken kunnen we aan de politici overlaten.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:43 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
2200?Zullen we eens proberen het vijf jaar goed te doen ipv 200?
We gaan niet terug naar ieder voor zich, daar zitten we allang in, het is enkel dat we (als in NL) de rekening gezamelijk mogen betalen. Met dank aan de ego's die hun verlies niet kunnen nemen.
In 2100 is de wereld en je ziel van Apple en Google. Griekenland is het welvaarendste land ter wereld, omdat die Apple en Google een belastingtarief van 0.2% beloofden en daarmee ze uit Dublin en Amsterdam weglokten. (ik doe even de snelle samenvattingquote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee kortetermijndenken kunnen we aan de politici overlaten.
Ik vind het wel interessant om dat er bij te pakken.Of maak het 2100/2050.
Markten zijn nooit vrij geweest. En dat lijkt me ook geen goed idee. Ik ben in principe tegen mensenhandel bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:49 schreef jjaap1 het volgende:
Ik hoop dat tegen die tijd een regering klein en niet machtig is, en dat markten vooral vrij zijn. En dat regeringen niet de levens van mensen proberen te regelen en controleren.
quote:Tienduizenden Spanjaarden bij betoging Podemos
Tienduizenden Spanjaarden zijn zaterdag in het centrum van Madrid de straat opgegaan om hun steun te laten blijken voor de linkse protestbeweging Podemos ('wij kunnen'). De linkse partij hoopt bij de verkiezingen later dit jaar eenzelfde succes te boeken als Syriza in Griekenland.
Wacht, deze had je later ge-edit.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:46 schreef MouzurX het volgende:
Zal Nederland niet altijd de rekening moeten betalen? Het lijkt me onrealistisch om te denken dat de andere landen eerst op hetzelfde niveau als Nederland/Duitsland komen voordat we ze kunnen "samenvoegen"(politiek gezien/economisch etc) Als je nooit wilt betalen als "de rijkere" zul je dus inderdaad altijd apart moeten blijven, is dat realistisch in deze meer en meer globaliserende samenleving?
Is dat zo?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wacht, deze had je later ge-edit.
Je vergeet een onderscheid te maken.
Globalisatie is vooral iets wat op multinationaal ondernemersniveau speelt. Specifiek met betrekking tot Nederland, en dat wordt enorm zwaar onderschat, is dat vooral iets van sociale lasten, maar vooral ook van pensioenkosten. Mijn stelling van 50% van het loon is niet lukraak gekozen. En dat is een direct gevolg van de ECB (EU) haar poltiek dat lage rentekosten goed zijn. Niets minder is waar voor de Nederlandse situatie. Lage rente is goed voor schuldenlanden, niet voor een land als Nederland. Inherent is dat alleen al een verkapte fiscale transfer binnen de unie, maar nog duidelijker leidt dit tot vernietiging van banen, in toenemende mate ook kennisintenstieve banen.
Op niveau van mensen -die vergeten groep in dit topic- speelt globalisatie veel minder.
Overigens, is Nederland als fiscaal asielanten land voor multinationals vooral begunstigde van globalisering van kapitaalstromen. Zo heeft het grootste deel van de Russische bedrijven waartegen sancties getroffen zijn haar hoofdzetel aan de zuidas. Naar de revenuen daarvan slaan bij een hele kleine groep neer.
Is globalisatie voor jou synoniem aan reizen -binnen Europaquote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Is dat zo?
Praat eens met een willekeurige bejaarde, vraag hem/haar waar ze is geweest. Misschien naar Duitsland een keer, of Frankrijk/Engeland.
Praat dan met een jongere van 20, vraag die waar hij/zij is geweest, die kan zo 7+ West-Europese landen opnoemen. Is toch wel een verschil hoor.
Studie in het buitenland is ook steeds meer een niet te missen ding op je CV.
Ja mensen handel is niet goed. Maar bijvoorbeeld drugs legaal maken heeft positieve effecten. En mensen komen er anders toch wel aan.quote:Markten zijn nooit vrij geweest. En dat lijkt me ook geen goed idee. Ik ben in principe tegen mensenhandel bijvoorbeeld.
Ik vond vooral die interviewster slecht eigenlijk, deed me denken aan Eva Jinek.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:03 schreef Holograph het volgende:
Was hij serieus een hoogleraar economie? Die man ontwijkt werkelijk alle vragen die de interviewster stelt. En dan de reacties op het interview2
Die heeft de coup van capo Draghi vorige week gemist denk ik.quote:De Duitse eurocommissaris Günter Oettinger verwijt de nieuwe Griekse regering dat zij ''brutaal en schaamteloos'' tekeergaat.
Hij zegt tijdens een bijeenkomst van de christendemocratische CDU dat de regering van Alexis Tsipras zich aan zijn verplichtingen tegenover de EU moet houden. ''Het kan niet zo zijn dat Brussel een regering beter behandelt, omdat die brutaal en schaamteloos optreedt'', zegt hij.
De eurocommissaris noemt de manier waarop de Griekse regering met de Europese instellingen omgaat ''uniek''. Wie zo'n toon aanslaat en nieuwe vijandbeelden opbouwt, zoals de regering van Alexis Tsipras, wakkert haat en wanhoop aan, meent Oetttinger.
...
De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft uitgesloten dat de schuld van Griekenland volledig wordt afgeschreven, zegt ze tegen Duitse media.
Ze deed me denken aan 99.999 eigenlijkquote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:17 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik vond vooral die interviewster slecht eigenlijk, deed me denken aan Eva Jinek.
Als we het dan over lekkere nieuwslezeressen hebben, ik prefereer Simone Weimans..quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:19 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ze deed me denken aan 99.999 eigenlijk
Ik gok dat ik dan toch Eva Jinek prefereer
Ik ga wel altijd voor de 99,999% zekere gok
Volgens mij kan je niet lezen, of probeer je gewoon de aandacht af te leiden. Een beetje zoals het subject in kwestie. Hmmm.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als we het dan over lekkere nieuwslezeressen hebben, ik prefereer Simone Weimans..heerlijk !!
Ik denk dat die man een psychoanalytisch spel probeert te spelen waarbij hij zichzelf een opvoedkundige rol toe-eigent. Hij probeert in elk geval de ernst van de situatie te verbloemen maar gelukkig laat de interviewster zich niet al te veel manipuleren. Voor de rest wordt er totaal niets nieuws besproken.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:03 schreef Holograph het volgende:
Was hij serieus een hoogleraar economie? Die man ontwijkt werkelijk alle vragen die de interviewster stelt. En dan de reacties op het interview2
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:16 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik denk dat die man een psychoanalytisch spel probeert te spelen waarbij hij zichzelf een opvoedkundige rol toe-eigent. Hij probeert in elk geval de ernst van de situatie te verbloemen maar gelukkig laat de interviewster zich niet al te veel manipuleren. Voor de rest wordt er totaal niets nieuws besproken.
De interviewster had een aantal kernvragen gesteld waar ze geen antwoord op kreeg dus bleef ze maar in herhaling vallen. Een soort Eva Jinek zonder achtergrondkennis van de materie wat al snel uitloopt op een bizar saai interview. Het was dus inderdaad bedroevend slecht.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:18 schreef crashbangboom het volgende:
[..]![]()
Als dat tegenwoordig al het niveau van interviewster is. Had ze niet gewoon de antwoorden naar willekeur zelf kunnen inspreken en de geinterviewde kunnen vragen de zooi te lip syncen?
Geef toe, dat is toch bedroevend slecht?
Volgens mij had ze juist geen vragen, maar stellingen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:21 schreef Arkai het volgende:
[..]
De interviewster had een aantal kernvragen gesteld waar ze geen antwoord op kreeg dus bleef ze maar in herhaling vallen. Een soort Eva Jinek zonder achtergrondkennis van de materie wat al snel uitloopt op een bizar saai interview. Het was dus inderdaad bedroevend slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |