ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 30 januari 2015 22:18 schreef Dr_Flash het volgende: Er staat voor 22:46 trouwens nog een ic naar Den Haag HS in de planning. Foutje? Of weet ik welke zeldzaamboog?
Binckhorstboog? Normaal rijdt die op vrijdag en zaterdag naar Centraal, zijn er werkzaamheden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Syntus lijkt de zondag van Carnaval (15 februari) met 3x LINT te gaan rijden tussen Hengelo en Oldenaal. Die dag rijden er vanaf 11:00 nl. geen treinen van en naar Hengelo Oost, aangezien daar maar 2x LINT past. Syntus gaat nu echter wel een halfuursdienst te gaan rijden ipv. de kwartiersdienst die ze vorig jaar reden met carnaval.
Het is langzaam, weinig concurrerend en overdreven duur.
Langzaam: inderdaad. Maar vorig jaar wel voor ¤69 in een privé slaapcoupe (waar in principe nog iemand bij zou kunnen) naar Polen gegaan. Vond ik eigenlijk wel prima prijs
Valt mee.. Uurtje voor vertrek aankomen op Schiphol, handbagage mee, uurtje vliegen, half uurtje om eruit te komen. Binnen 3 en half uur ben je op bestemming
Valt mee.. Uurtje voor vertrek aankomen op Schiphol, handbagage mee, uurtje vliegen, half uurtje om eruit te komen. Binnen 3 en half uur ben je op bestemming
dacht het niet he vriend. voor 30 ekkies vlieg je op Stansted en dat is nog zesduizend lichtjaar naar de beschaving
Tussen Goor en Haaksbergen niet: op een rit van 60 minuten heb ik vanavond 30 minuten vertraging opgelopen omdat ik een stuk langzamer moest rijden door de harde sneeuw en de verschrikkelijk slechte weg..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Valt mee.. Uurtje voor vertrek aankomen op Schiphol, handbagage mee, uurtje vliegen, half uurtje om eruit te komen. Binnen 3 en half uur ben je op bestemming
De eckte eckte nemen de autotrein via de Eurotunnel.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
van Prorail: http://www.prorail.nl/nie(...)orgen-voor-de-koffie Het wordt een precisiewerkje komend weekend. Bij station Alkmaar en bij station Bussum-Zuid plaatsen we met de grootste nauwkeurigheid twee gloednieuwe loopbruggen op hun plek. Heb je nog geen plannen komend weekend? Je bent zaterdag van harte welkom om het ‘inhijsen’ van dichtbij te bekijken. Wij zorgen voor de koffie! Bij Zevenaar werken we dit weekend aan meer ruimte op het spoor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Alle verstoringen die er zijn op dit moment zijn te wijten aan criminelen en dat nog wel terwijl er hier buiten zeker anderhalve cm ijs op de weg ligt.
Hier al voorbijgekomen dat DB-tickets inmiddels geldig zijn in HKX-treinen?
quote:
DB-Ticket im HKX Mit dem DB-Ticket HKX fahren? Das geht jetzt!
Sie haben richtig gelesen! Seit dem 01.02.2015 können Sie auch mit DB-Tickets unseren HKX nutzen. Zunächst können Sie mit ICE- / IC- oder EC-Fahrschein oder aber auch mit DB-Tickets des Nahverkehrs wie zum Beispiel dem Quer-durchs-Land-Ticket bzw. dem Schönes-Wochenende-Ticket der Deutschen Bahn bei uns einsteigen und mitfahren!Durch den Eintritt in den sogenannten DB-Tarif können wir Fahrscheine der Deutschen Bahn bei uns im HKX anerkennen. Der DB-Tarif ist ein erster Schritt. Wir arbeiten weiterhin daran, dass Sie auch mit Fahrkarten der Verkehrsverbünde bzw. der Landestarife den HKX nutzen können.
Via De website van HKX is er meer informatie over te krijgen qua geldigheid.
station Alkmaar was even een feestje. er was live muziek, lekkere koffie met iets erbij. een aardige dame van ProRail die tekst en uitleg gaf via de geluidsinstallatie. en dat alles in een verwarmde tent.
het busvervoer tussen Heerhugowaard en Uitgeest is uitstekend geregeld. elke 4 minuten vertrekt een bus vanaf station Alkmaar. zelfs VanNood is ingehuurd om te rijden. dat zijn heerlijke kwaliteitsbussen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Niet automatisch een aangepaste dienstregeling morgen:
quote:
Nacht van zaterdag op zondag: lokaal kans op ijzel
Wij adviseren u om zondagochtend voor vertrek de actuele reisinformatie te raadplegen via NS.NL of de Reisplanner Xtra. In de nacht van zaterdag op zondag kan lokaal in het land ijzel ontstaan. Hierdoor kan zich mogelijk ijzel of rijp op de bovenleiding vormen. ProRail en NS nemen maatregelen om eventuele gevolgen hiervan voor uw treinreis te voorkomen en houden de situatie nauwlettend in de gaten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
DBS staat in ieder geval weer paraat met de wegsleeplocs op een aantal locaties (inclusief machinist in de lok ipv nog thuis) vanwege de ijzelverwachtingen. Op de Kippenlijn zou DBS weer met een 6400 wegsleeplok+189'er(enkel stroomafnemer omhoog) de bovenleiding gaan "ontijzelen"
Ja, dat is de huidige ambitie voor dat traject. 200 km/h wordt pas interessant als je over het gehele traject harder kunt rijden nadat b.v. alle overwegen weg zijn.
Ja, dat is de huidige ambitie voor dat traject. 200 km/h wordt pas interessant als je over het gehele traject harder kunt rijden nadat b.v. alle overwegen weg zijn.
ja maar als je dan toch stukken volledig op de kop gooit doe het dan gelijk goed
Nu is in dit geval de inpassing al lastig genoeg. Er zitten daar best een paar dwangpunten. Ik heb tijdens een schoolproject eens een spoorontwerp proberen te maken conform de regels die daarvoor gelden. Bogen voor 160 km/h binnen die dwangpunten proppen ging maar nét.
Ja, dat is de huidige ambitie voor dat traject. 200 km/h wordt pas interessant als je over het gehele traject harder kunt rijden nadat b.v. alle overwegen weg zijn.
mja, de snelheidswinst van 200 ten opzichte van 160 is op dat soort trajecten vrij klein, terwijl de kosten om een hogere snelheid mogelijk maken wel stevig toenemen.
RRF 17 + 22 + Rheinhausen-shuttle by Durk Houtsma., on Flickr Vanwege de werkzaamheden bij Emmerich wordt er dit weekend weer gretig van de grensovergang Kaldenkirchen-Venlo gebruikt gemaakt, zo ook door RRF. RRF passeert de fotograaf met de Rheinhausen-shuttle uit het gelijknamige Rheinhausen in Duitsland, en is onderweg naar de Rotterdamse Waalhaven.
De fotograaf was hiervoor niet op pad gegaan, maar nadat hij 2 uur bij Budel heeft staan wachten, bleek de extra zinkertstrein niet te rijden(mede eigen fout, ik was niet bij de fabriek gaan kijken of de trein er wel stond), dus werd Mierlo maar even met een bezoekje vereerd, en werd goed beloond met dit gave treintje. Na deze foto bleek Breda-Tilburg plat te liggen door een aanrijding, en werden er uit de regio Venlo eo geen treinen meer gemeld (omdat er niks was te melden!), dus ben ik weer huiswaarts gekeerd.
mja, de snelheidswinst van 200 ten opzichte van 160 is op dat soort trajecten vrij klein, terwijl de kosten om een hogere snelheid mogelijk maken wel stevig toenemen.
Als je Utrecht-Ede 200 kan rijden dan telt het toch best wel aardig op met snel materieel.
Op zaterdag 31 januari 2015 19:03 schreef Mr_Klaasje het volgende: Zegmaar een minuutje of 3 á 4. Dat maakt 200 km/h rijden op Amsterdam-Utrecht meteen ook interessanter.
Hoe zit het eigenlijk met de plannen (als die er ooit al waren) om A'dam Bijlmer - A'dam Amstel / Muiderpoort viersporig te maken? Er lijkt sowieso tot Amstel nog wel genoeg ruimte voor te zijn en zou weer wat ruimte kunnen geven in de DRGL
Hoe zit het eigenlijk met de plannen (als die er ooit al waren) om A'dam Bijlmer - A'dam Amstel / Muiderpoort viersporig te maken? Er lijkt sowieso tot Amstel nog wel genoeg ruimte voor te zijn en zou weer wat ruimte kunnen geven in de DRGL
Dat gaat niet meer gebeuren in ieder geval. Voor de capaciteit zou minimaal een viersporig station Amstel belangrijk zijn maar ook daarvoor geldt: Helaas.
Dat gaat niet meer gebeuren in ieder geval. Voor de capaciteit zou minimaal een viersporig station Amstel belangrijk zijn maar ook daarvoor geldt: Helaas.
Metro ondergronds brengen en de sporen aansluiten op de ProRail-sporen.
Hoe zit het eigenlijk met de plannen (als die er ooit al waren) om A'dam Bijlmer - A'dam Amstel / Muiderpoort viersporig te maken? Er lijkt sowieso tot Amstel nog wel genoeg ruimte voor te zijn en zou weer wat ruimte kunnen geven in de DRGL
Misschien scheelt het versnellen van het Oostereiland wel wat en de fly-over op de Dijksgracht.
De gebruiksvoorschriften voor de grensbaanvakken tussen Nederland en Duitsland, met onder andere een handige woordenlijst met spoorbegrippen in het Nederlands en Duits:
Misschien scheelt het versnellen van het Oostereiland wel wat en de fly-over op de Dijksgracht.
De perronopvolgingen bij Amstel nekken de hele boel.. Hou rekening met 4 á 5 minuten opvolging van de ene trein naar de andere trein (vertrek-vertrek of aankomst-aankomst) met 10 stoppende treinen zit je dan al erg vol. Dan komen de ICE en goederentreinen er nog bij.
Het niet stoppen op Amstel van de IC's heb je denk ik ook niet veel aan, aangezien de sprinter erachter toch ook nog op Duivendrecht moet stoppen. Als ie daar wegrijdt is de IC van Amstel ook wel weg.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 31 januari 2015 21:35 schreef greavy het volgende: De gebruiksvoorschriften voor de grensbaanvakken tussen Nederland en Duitsland, met onder andere een handige woordenlijst met spoorbegrippen in het Nederlands en Duits:
Grappig: ATB-NG bakens tussen Zevenaar en Emmerich om een ICE 3M van ATB naar PZB om te laten schakelen en andersom. Zullen wel weggehaald zijn omdat er nu ETCS nodig is.
Ja leuk, als je het wil... Ik wil ook wel een directe trein van mijn station naar Amsterdam Centraal zonder dat het een keer stopt op tussengelegen stations.. Gaat niet gebeuren
Op zaterdag 31 januari 2015 21:57 schreef Dr_Flash het volgende: Over Wilma gesproken: Wanneer heeft Wilma eigenlijk ooit iets goed voor de treinreiziger gedaan?
Diverse projecten goedgekeurd ter waarde van vele miljarden zoals Zwolle, SAAL en Rijswijk - Delft.
Delft had ook niet in één keer gebouwd kunnen worden: voordat de westelijke tunnelbak afgebouwd kan worden moet eerst het viaduct gesloopt worden, want dat ligt daarvoor in de weg.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Delft had ook niet in één keer gebouwd kunnen worden: voordat de westelijke tunnelbak afgebouwd kan worden moet eerst het viaduct gesloopt worden, want dat ligt daarvoor in de weg.
Weet ik, maar het is jarenlang onzeker geweest of deel 2 er wel zou komen, ondanks dat het nieuwe station op vier sporen voorbereid is
25 kV? Was niet alles daarvoor inmiddels afgeschoten want "te duur"? Of is men verstandig en wordt bij nieuwe kunstwerken toch rekening gehouden met een overgang op 25 kV?
Op somda maar eens even wat ideeën gezet voor de toekomst van DDM. De moderator zegt 'Speculeer en fantaseer er hier rustig op los' dus dan mag het
quote:
Lekker, speculaas
Ik stel voor om DDM een volledige revisie (met ICM-interieur) te geven, en vervolgens in stammen van 6 bakken in te zetten in de 1600. Overdag komen hier nog 6 versterkingsrijtuigen bij, na 19u worden deze in Enschede afgekoppeld met behulp van een rangeerloc (en 's nachts uiteraard weer gekoppeld voor de volgende ochtend).
Om de discussie over het aantal HC's voor te zijn stel ik voor om 30 werklozen die nog niet kunnen sudokuen als stagiair (werkervaringsplek) mee te laten lopen. Drie van deze mensen kunnen samen met één HC een goed team vormen voor een dergelijke 12 bakken DDM-stam.
Tevens kunnen er enkele stammen van 5 rijtuigen gevormd gaan worden die in combinatie met een Ludmilla de dienst Enschede-Münster gaan verzorgen. Na inbouw van ATB-NG bij de Ludmilla's wordt de dienst doorgetrokken naar Zutphen (via Goor) als sneltrein.
Zo speculaas genoeg?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
25 kV? Was niet alles daarvoor inmiddels afgeschoten want "te duur"? Of is men verstandig en wordt bij nieuwe kunstwerken toch rekening gehouden met een overgang op 25 kV?
Diverse projecten goedgekeurd ter waarde van vele miljarden zoals Zwolle, SAAL en Rijswijk - Delft.
SAAL, zeker toen de Hanzelijn er nog niet was, kwam grotendeels neer op "Scheet dwars bij Schiphol? Die Flevolanders hebben toch geen treinen nodig, gooi alles maar plat." President Madagascar was er niets bij.
Daarnaast, was dat niet al besloten voordat Melanie het nodig vond om die lastige spoorwegen af te schuiven naar een minion?
[ Bericht 5% gewijzigd door Litpho op 01-02-2015 10:05:50 ]
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Sowieso, het aftekenen van projecten die al op de plank liggen vind ik niet zo boeiend. NS en Prorail falen er voortdurend lustig op los richting de reiziger. Daar hoor je Wilma nooit over. En als er in de Kamer eens wat over gevraagd wordt, houdt ze die clubs nota bene de hand boven het hoofd
SAAL, zeker toen de Hanzelijn er nog niet was, kwam grotendeels neer op "Scheet dwars bij Schiphol? Die Flevolanders hebben toch geen treinen nodig, gooi alles maar plat." President Madagascar was er niets bij.
Daarnaast, was dat niet al besloten voordat Melanie het nodig vond om die lastige spoorwegen af te schuiven naar een minion?
Nouja, voor ieder plan zijn alternatieven uitgewerkt, en Wilma heeft over het algemeen gezien voor de duurdere toekomstvaste oplossingen gekozen. Dat is wel een anders geweest..
Nouja, voor ieder plan zijn alternatieven uitgewerkt, en Wilma heeft over het algemeen gezien voor de duurdere toekomstvaste oplossingen gekozen. Dat is wel een anders geweest..
Dat is waar, maar het was in ieder geval wat betreft SAAL niet zonder opstartprobleempjes.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Nouja, voor ieder plan zijn alternatieven uitgewerkt, en Wilma heeft over het algemeen gezien voor de duurdere toekomstvaste oplossingen gekozen. Dat is wel een anders geweest..
Naja.. onder Mansvelt is eerst de boel wegbezuinigd om vervolgens een beetje bij te plussen na een hoop kritiek. Ok, overal werd bezuinigd maar dat hoeft niet per se goede onderbouwing te zijn van het schrappen van 400 miljoen.
Naja.. onder Mansvelt is eerst de boel wegbezuinigd om vervolgens een beetje bij te plussen na een hoop kritiek. Ok, overal werd bezuinigd maar dat hoeft niet per se goede onderbouwing te zijn van het schrappen van 400 miljoen.
Tsja, ik blijf vinden dat in economisch lastige tijden met beperkte budgetten het goed te vinden dat er voor duurdere oplossingen gekozen wordt.
Ic vanaf Amsterdam centraal richting Nijmegen. Zou een virm moeten zijn, kwam een afgetrapte sgm voorrijden. Zelfs de conducteur snapt het niet. Wel lekker knus...
Hij denkt dat het goed is dat er voldoende wordt geīnvesteerd met minder beschikbaar budget. Gevolg is namelijk dat andere zaken geen doorgang kunnen vinden.
Constructieversteviging. Dat deel ligt, vermoed ik, boven de reizigerstunnel en hierdoor wordt de invloed van die tunnel zo veel mogelijk verminderd, zoals spoorzakking. De tunnel is namelijk gefundeerd en het spoor niet.
Waar ik de foto heb genomen ligt zeker niet boven de tunnel. Ik stap altijd aan de Noord kant in - zodat ik in Arnhem bij de trap uit kom - dus ik weet eigenlijk niet hoe ver dit door loopt.
Is het geen extra geleiding zodat een trein bij een ontsporing niet te ver naast het spoor komt te staan? Ik kan me voorstellen dat ie anders misschien in de tunnel terecht kan komen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 1 februari 2015 13:25 schreef dennistd het volgende: Is het geen extra geleiding zodat een trein bij een ontsporing niet te ver naast het spoor komt te staan? Ik kan me voorstellen dat ie anders misschien in de tunnel terecht kan komen.
Dat denk ik ook ja, dat zie je vaker bij bruggen en zo waar de trein er zeker niet af "mag" schieten etc.
Op zondag 1 februari 2015 13:25 schreef dennistd het volgende: Is het geen extra geleiding zodat een trein bij een ontsporing niet te ver naast het spoor komt te staan? Ik kan me voorstellen dat ie anders misschien in de tunnel terecht kan komen.
A wacht, dit is aan de kant van het ProRail gebouw. Stel je voor dat een trein 300m over het asfalt raast een tegen dat gebouw aan komt.
Maar heb dit inderdaad ook wel eens gezien op de railbrug in Deventer geloof ik
Dat ligt in DH centraal ook achter de stootblokken
Daar is het ter versteviging & om het spoor niet krom te trekken als een trein tegen het juk komt. Hebben ze slechte ervaring mee in Den Haag ..
quote:
13 december 2003: Trein schiet door stootbuffer, Den Haag - geen gewonden
In het Haagse Centraal Station schiet een treinstel door het stootblok en ramt een bonbons-winkel in het verlengde van het spoor. Het treinstel raakt los van zijn draaistellen en komt klem te zitten onder het overkapte perron. De machinist zou te laat geremd hebben.
Daar is het ter versteviging & om het spoor niet krom te trekken als een trein tegen het juk komt. Hebben ze slechte ervaring mee in Den Haag ..
[..]
Gek eigenlijk dat dat kan. In Engeland hebben ze met hun TPWS wat trucjes uitgehaald juist om te voorkomen dat een trein voorbij het einde van een kopspoor schiet.
Dat is niet altijd een succes gebleken, het systeem dwingt een maximumsnelheid van 10 mph af waardoor het wel eens gebeurt dat een lange trein een achterliggende sectie veel langer bezet houdt.
Daar is het ter versteviging & om het spoor niet krom te trekken als een trein tegen het juk komt. Hebben ze slechte ervaring mee in Den Haag ..
[..]
Onder meer Dordrecht, Maastricht, Groningen en Leeuwarden ook, al werd toen geen winkel geramd, in tegenstelling tot Stavoren waar een keer bijna het IJsselmeer werd bereikt door een trein
Op zondag 1 februari 2015 12:43 schreef b2py het volgende: Hij denkt dat het goed is dat er voldoende wordt geīnvesteerd met minder beschikbaar budget. Gevolg is namelijk dat andere zaken geen doorgang kunnen vinden.
Gek eigenlijk dat dat kan. In Engeland hebben ze met hun TPWS wat trucjes uitgehaald juist om te voorkomen dat een trein voorbij het einde van een kopspoor schiet.
Dat is niet altijd een succes gebleken, het systeem dwingt een maximumsnelheid van 10 mph af waardoor het wel eens gebeurt dat een lange trein een achterliggende sectie veel langer bezet houdt.
Er zijn een hoop stootjukken beveiligd met ATB-Vv tegenwoordig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 31 januari 2015 22:08 schreef dennistd het volgende: Het niet stoppen op Amstel van de IC's heb je denk ik ook niet veel aan, aangezien de sprinter erachter toch ook nog op Duivendrecht moet stoppen. Als ie daar wegrijdt is de IC van Amstel ook wel weg.
de bottleneck zit hem al bij bijlmer... te vaak dat de sprinter vlak na bijlmer als het naar 2 sporen gaat voor rood loopt omdat er nog een IC uit utrecht voorbij moet. omdat de SPR nog wel moet stoppen op duivendrecht heb je bij amstel al geen last meer van die IC
In de nacht van maandag 26 op dinsdag 27 januari is bij de SGB in Goes ingebroken in het magazijn. Naar blijkt zijn de dieven op zoek geweest naar koper, maar bij nadere beschouwing blijkt het te gaan om vrij specifieke onderdelen voor stoomlocomotieven of oude industrie, terwijl ander koperwerk onaangeroerd is gebleven. Zodoende hebben we gemeend via meerdere kanalen te melden dat dit gebeurd is, zodat met name de opvallende zaken niet verkocht kunnen worden via wat voor medium dan ook (als het spul niet allang in stukjes geknipt is).
Het gaat om twee injecteurs, fabrikaat Friedmann, type AEY7 en voorzien van het opvallende opschrift 'zeef reinigen' onderaan. De gestolen exemplaren zijn goed herkenbaar als waardevol, want ze glimmen (en zijn afkomstig van loc Borsele). Daarnaast is er ook een (stalen) smeerpers meegenomen, met een messing oliepot eraan. Ook ruim 100 afsluiters, vrijwel de gehele collectie, in alle soorten en maten (veel fabrikaat Dikkers), is verdwenen. De vervangschade bedraagt meer dan ¤10.000,-.
Verzoek aan eenieder is om de komende tijd de ogen open te houden en de politie te waarschuwen als iets dergelijks wordt aangeboden, want vanzelfsprekend is aangifte gedaan.
Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor"....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wauw. Momenteel rijdt er SGM5 tussen Nijmegen en Uitgeest (ivm werkzaamheden niet naar Den Helder). Dat is een zware capaciteits- en comfortdaling tov VIRM. Welke mafkees zit daar achter de knoppen bij de bijsturing?
Op zondag 1 februari 2015 18:35 schreef dennistd het volgende: Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor"....
Een sudoku van wel 5 sterren is dan ook niet niks...
Op zondag 1 februari 2015 18:42 schreef greavy het volgende: Wauw. Momenteel rijdt er SGM5 tussen Nijmegen en Uitgeest (ivm werkzaamheden niet naar Den Helder). Dat is een zware capaciteits- en comfortdaling tov VIRM. Welke mafkees zit daar achter de knoppen bij de bijsturing?
Bijsturing krijgt geen melding van te kleine of afwijkende treinen.
Het is in Utrecht als vervangend mat. ingezet voor IC 3030 (Utrecht C v. 10:40) als trein 303030, en het rijdt nog steeds rond. Dan zit er toch iemand gruwelijk te slapen?
Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef greavy het volgende: Het is in Utrecht als vervangend mat. ingezet voor IC 3030 (Utrecht C v. 10:40) als trein 303030, en het rijdt nog steeds rond. Dan zit er toch iemand gruwelijk te slapen?
De VIRM6 die er oorspronkelijk in reed, was naar de gallemieten geholpen (althans, opgeheven ivm defecte trein). Ik mag toch aannemen dat er ERGENS in de regio waar die trein rijdt, nog wel IC-waardig meuk staat?
Op zondag 1 februari 2015 18:35 schreef dennistd het volgende: Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor"....
Dus. Vandaag rete-vroeg mijn nest uit. Ik had uiteindelijk nog geen 5 minuten speling (het waren er 4 ) om op tijd door de blubber mijn plek te bereiken.
Vroeg uit de veren voor deze trein, want bij daglicht kon hij bij Dordrecht in de regio niet vastgelegd worden. Er wer dus koers gezet naar Helmond, met hoop op een beetje zon. Helaas, de zon ging vlak voor passage van deze, circa 10 minuten te vroeg rijdende, trein uit.
Bij Mierlo passeert de omgeleide DuKo-shuttle naar Duisburg/Köln, met voorop de fraaie DieselTraxx DE802 van RheinCargo.
En aansluitend naar Delft gescheurd voor de HTM 3111. Gezien de fancy stickertjes vind ik dat die hier wel ff mag
Vanwege de extra spitsritten in de ochtendspits tussen Den Haag HS en Scheveningen, die aansluiting biedt vanaf een drukke intercity uit de richting Leiden, rijden er tijdelijk 2 GTL-trams bij de HTM met reclamestickers. De voorste bak heeft NS intercitykleuren gekregen, en de rest is voor HTM bestickerd, in een vergelijkbare stijl. Deze 2 trams beginnen op maandag t/m vrijdag met de 2 extra spitsritten, en gaan aansluitend de vaste dienst op lijn 1 op. Omdat deze stickers binnenkort zouden verdwijnen, ben ik nog even naar Den Haag afgetogen, en kon de tram voor de eerste keer deze dag vereeuwigd worden bij het keerpunt Tanthof, wat eigenlijk halte Abtswoudsepark is. Hier is de tram net door de keerlus gereden, en staat weer bijna gereed op de halte, om richting Scheveningen Noorderstrand (eindpunt-halte Zwarte Pad) te rijden.
HTM 3111 was vandaag, 1 februari 2015, de enige van de 2 die reed op lijn 1.
Op zondag 1 februari 2015 18:35 schreef dennistd het volgende: Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor"....
Op zondag 1 februari 2015 19:15 schreef greavy het volgende: Bij Mierlo passeert de omgeleide DuKo-shuttle naar Duisburg/Köln, met voorop de fraaie DieselTraxx DE802 van RheinCargo.
Eigenlijk is het maar een saaie grijze doos, maar goed.
Toelating van dat ding was wel snel geregeld geloof ik? Ik heb 'm een paar keer zien staan op de Kijfhoek, maar ik geloof niet dat er maandenlang is proefgereden zoals het geval is met veel ander nieuw materieel?
Mijn pa kwam ff kijken naar wat nieuwe modeltreinen die ik de afgelopen maand heb verzameld, maakt die klootzak gewoon ff m'n hele brommer in orde in een half uur tijd, daar waar twee geharde hobbyisten er samen in twee volle dagen niet helemaal uitkwamen.
En hoe? Door de handleiding te volgen en de multimeter te gebruiken. Wat een baas. Meneer is nu nog even een badslipper op de foto zetten ergens tussen Zwolle en 't Harde
Eigenlijk is het maar een saaie grijze doos, maar goed.
Toelating van dat ding was wel snel geregeld geloof ik? Ik heb 'm een paar keer zien staan op de Kijfhoek, maar ik geloof niet dat er maandenlang is proefgereden zoals het geval is met veel ander nieuw materieel?
De toelating was best vlot geregeld. Heeft een aantal nachten proefgereden rondom Driebergen/Ede Wageningen, net als die nieuwe HHPI-lok.
Op zondag 1 februari 2015 19:12 schreef greavy het volgende: De VIRM6 die er oorspronkelijk in reed, was naar de gallemieten geholpen (althans, opgeheven ivm defecte trein). Ik mag toch aannemen dat er ERGENS in de regio waar die trein rijdt, nog wel IC-waardig meuk staat?
VIRM is wel IC waardig vind je?
Net voor het eerst (na 4½ jaar) mijn OV studentenkaart opgeladen omdat ik geen 40% kaartje meer kan kopen.
Maar er stond -¤1,83 op. Hoe kan dat in de vredensnaam? Ik heb hem nooit eerder gebruikt in het weekend/zomervakantie.
Welk randfiguur heeft bedacht dat er tussen ¤20 (instaptarief NS toch) en ¤50 zo'n enorm gat zit. Terwijl je wel ¤5,¤10 en ¤15 kunt opladen Die dus eigenlijk compleet nutteloos zijn.
Op zondag 1 februari 2015 19:27 schreef derLudolf het volgende: Maar er stond -¤1,83 op. Hoe kan dat in de vredensnaam? Ik heb hem nooit eerder gebruikt in het weekend/zomervakantie.
Een keer op een feestdag een rit gemaakt met de bus?
NS Dagkaarten Prijs: 13,99 per stuk voor 1 persoon Verkoop: 03-02-2015 t/m 15-02-2015 Geldig van: In de weekenden van 07-02-2015 t/m 24-05-2015 Geldig bij: Bij alle Nederlandse vervoerders (over ICE, ICD staat niets vermeld)
Net voor het eerst (na 4½ jaar) mijn OV studentenkaart opgeladen omdat ik geen 40% kaartje meer kan kopen.
Maar er stond -¤1,83 op. Hoe kan dat in de vredensnaam? Ik heb hem nooit eerder gebruikt in het weekend/zomervakantie.
Welk randfiguur heeft bedacht dat er tussen ¤20 (instaptarief NS toch) en ¤50 zo'n enorm gat zit. Terwijl je wel ¤5,¤10 en ¤15 kunt opladen Die dus eigenlijk compleet nutteloos zijn.
met een studenten reis product is je instaptarief een tientje net als bij abohouders
Net voor het eerst (na 4½ jaar) mijn OV studentenkaart opgeladen omdat ik geen 40% kaartje meer kan kopen.
Maar er stond -¤1,83 op. Hoe kan dat in de vredensnaam? Ik heb hem nooit eerder gebruikt in het weekend/zomervakantie.
Welk randfiguur heeft bedacht dat er tussen ¤20 (instaptarief NS toch) en ¤50 zo'n enorm gat zit. Terwijl je wel ¤5,¤10 en ¤15 kunt opladen Die dus eigenlijk compleet nutteloos zijn.
Je kan toch het bedrag kiezen waarmee je opwaardeert?
Een keer op een feestdag een rit gemaakt met de bus?
Volgens de conducteur was een busritje op 20 augustus de boosdoener. Hmm het zal kunnen. Ede-Wageningen -Wageningen (het enige wat ik per bus reis) kost ¤3 met n los kaartje dus zal ongeveer kloppen
Je kan toch het bedrag kiezen waarmee je opwaardeert?
Ja, maar als ¤20 minimale instaptarief zou zijn en de eerst volgende stap ¤50 is dat nogal een groot gat.Er was geen knop voor 'bedrag keuze' zoals bij een geldautomaat.
Op zondag 1 februari 2015 19:07 schreef greavy het volgende: Maar de Bijsturing heeft - neem ik aan - toch dat SGM in de 3000 Nijmegen-Uitgeest(ipv Den Helder) gebonjourd? Gebeurt niet vanzelf, dunkt mij.
De bijsturing heeft wel wat beters te doen dan iedere trein op lengte te controleren..
Volgens de conducteur was een busritje op 20 augustus de boosdoener. Hmm het zal kunnen. Ede-Wageningen -Wageningen (het enige wat ik per bus reis) kost ¤3 met n los kaartje dus zal ongeveer kloppen
[..]
Dat vertelde de conducteur mij net ook al. Ik dacht dat dit ¤20 was
[..]
Ja, maar als ¤20 minimale instaptarief zou zijn en de eerst volgende stap ¤50 is dat nogal een groot gat.Er was geen knop voor 'bedrag keuze' zoals bij een geldautomaat.
Ik bedoelde dat laatste, dacht dat er een bedragkeuze is maar blijkbaar niet.
Ik bedoelde dat laatste, dacht dat er een bedragkeuze is maar blijkbaar niet.
Er is wel een "hoeveel saldo heb ik nodig?"-optie die de mogelijkheid biedt om precies het juiste bedrag op je kaart te laden om mee in te kunnen checken enzo.
Ik heb de Business Card in moeten leveren, wat betekent dat er definitief een einde is gekomen aan het gratis reizen (wat ik mijn hele leven al had) met de trein
Dat ga ik een keertje overwegen als er wordt opgeladen aan het eind van de rit. Aan het begin is het een prima manier om nog meer geld bij TLS te stallen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Dat ga ik een keertje overwegen als er wordt opgeladen aan het eind van de rit. Aan het begin is het een prima manier om nog meer geld bij TLS te stallen.
Daarom heb ik het bedrag ook maar op ¤ 10 per keer staan. Er staat zodoende nooit meer dan ¤ 13,99 bij TLS gestald
Die automatische incasso's vraag ik zelf om, en zijn elke keer op zelfde dag en zelfde bedrag
Ik snap niet zo goed wat het verschil is tussen dat en automatisch opladen. Vooral ook omdat de NS een veel betrouwbaardere partij is dan andere debielen.
Iedere keer dat ik bedenk dat ik automatisch opladen moet aanzetten heb ik of mijn pinpas of mijn edentifier niet in de buurt. Slap excuus ik weet het maar ja.
Op zondag 1 februari 2015 21:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Iedere keer dat ik bedenk dat ik automatisch opladen moet aanzetten heb ik of mijn pinpas of mijn edentifier niet in de buurt. Slap excuus ik weet het maar ja.
Jezus zeg, laat die mensen eens doodgaan in hun eigen tijd. En dan de trein vertragen, NS hun schuld want alleen als je met hen reist dan kan je een hartinfarct krijgen maar daar hoor je de heren in Den Haag niet over!!!!111!!
Onze ic naar Utrecht viel uit 16.39 in Den Bosch, volgens mij die een persoon heeft geraakt bij Best. Dan vallen er een stel treinen uit naar Utrecht en de ic die naar Maastricht zou gaan op 6b gaat dan rijden naar Utrecht, prima. Rijden om 17.16 ongeveer weg. Wat ik niet snap is dat we in Houten een rood sein krijgen, de sprinter heeft daar twee sporen voor zich zelf, hoe kan je dan een roodsein krijgen? We zijn de eerste trein uit Den bosch sind 16.24. Ik ben geen expert op dat gebied dus schiet me maar af maar ik snap dat niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 1 februari 2015 21:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jezus zeg, laat die mensen eens doodgaan in hun eigen tijd. En dan de trein vertragen, NS hun schuld want alleen als je met hen reist dan kan je een hartinfarct krijgen maar daar hoor je de heren in Den Haag niet over!!!!111!!
In dit geval heb ik volkomen begrip voor de situatie. Maar wees duidelijk. Ik neem aan de de conducteur bij die persoon was, die kan zo de machinist laten omroepen dat we 20 minuten stil gaan staan toch. Snap dat de conducteur dat op dat moment niet zo'n prioriteit heeft, maar de machinist moet de situatie toch weten aangezien die anders verder zou rijden. Dus kan ie het ook wel omroepen.
Druk trouwens in de t trein nu, hoewel er een DDZ viertje rijdt
Ik raak eigenlijk ook nooit iets kwijt, maar toch lukte het me vorig jaar om mijn OV-chipkaart te verliezen. Ik had 'm vrij snel laten blokkeren, een beetje jammer was dat aangezien ik 2 dagen later op Facebook zag dat iemand me een berichtje had gestuurd ("Ik heb je OV-chipkaart gevonden!").
Helaas had FB dat ding in de map "Other" gezet omdat het geen vriend was.
Nee. Ik hoef niet bij vodafone elke maand opnieuw mijn imeinummer, mijn simkaartnummer, mijn geslacht, mijn haarkleur en mijn seksuele voorkeur op te geven.
Nee. Ik hoef niet bij vodafone elke maand opnieuw mijn imeinummer, mijn simkaartnummer, mijn geslacht, mijn haarkleur en mijn seksuele voorkeur op te geven.
Dat hoef je bij NS ook niet. Neem een jaarabo dan.
Dat hoef je bij NS ook niet. Neem een jaarabo dan.
kan dan weer niet, voor je t weet heb ik volgende maand wel een vaste klus en moet ik en ander abo.
Sowieso is jaarabo nog steeds kutter dan doorlopend. En veel belangrijker: Al dat gezeik is allemaal niet nodig. Je logt gewoon in, op dat moment zijn al je gegevens in beeld. Maar nee, er moet weer moeilijk gedaan worden. PUUR klantje pesten. Wat je er verder ook van vindt.
Op zondag 1 februari 2015 21:34 schreef Dr_Flash het volgende: Hebben jullie echt, elke maand opnieuw, mijn geslacht nodig om mij een godverdomd treinkaartje te kunnen verkopen, stelletje HOEREN?
Ik was mij er niet van bewust dat dat uitgerekend de beroepsgroep was die het je lastig maakt om geld uit te geven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
kan dan weer niet, voor je t weet heb ik volgende maand wel een vaste klus en moet ik en ander abo.
Sowieso is jaarabo nog steeds kutter dan doorlopend. En veel belangrijker: Al dat gezeik is allemaal niet nodig. Je logt gewoon in, op dat moment zijn al je gegevens in beeld. Maar nee, er moet weer moeilijk gedaan worden. PUUR klantje pesten. Wat je er verder ook van vindt.
Op zondag 1 februari 2015 22:16 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als je weet dat NS die gegevens niet mag opslaan voor gebruik in de toekomst, maakt dat het minder erg en ga je dan de overheid affikken, Fles?
Ik weet alleen dat NS zijn reet afveegt met wetten op persoonsgegevens.
En als het dan eens een keer in het belang van het gemak van de reiziger zou zijn, DAN moet men ineens het braafste jongetje van de klas spelen. Pure evil.
Op zondag 1 februari 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens mag NS die gegevens natuurlijk best opslaan en dat doen ze ook, net zoals elk ander bedrijf.
Het stomme is dat het heel makkelijk zou moeten kunnen als je tijdens het bestellen zou kunnen inloggen met je Mijn NS-account. Dan kunnen ze al die informatie zo uit hun database trekken.
Het stomme is dat het heel makkelijk zou moeten kunnen als je tijdens het bestellen zou kunnen inloggen met je Mijn NS-account. Dan kunnen ze al die informatie zo uit hun database trekken.
ja, dat zou handig en logisch en klantvriendelijk zijn en lang niet zo privacy-in-gevaar-brengend als bijvoorbeeld Facebook. Ik snap niet waarom het niet gewoon zo gaat.
ja, dat zou handig en logisch en klantvriendelijk zijn en lang niet zo privacy-in-gevaar-brengend als bijvoorbeeld Facebook. Ik snap niet waarom het niet gewoon zo gaat.
Nog zoiets geks: als ik via Mijn NS een claim indien voor GtbV moet ik alsnog mijn bankrekeningnummer en naam invullen. Alsof ze dat niet hebben
er werd gevraagd om evidence dat NS in weerwil van privacywetgeving en hun eigen algemene voorwaarden persoonsgegevens aan derden verkwanselt. Ik overleg die evidence. Anders nog iets?
er werd gevraagd om evidence dat NS in weerwil van privacywetgeving en hun eigen algemene voorwaarden persoonsgegevens aan derden verkwanselt. Ik overleg die evidence. Anders nog iets?
ja hoor. dankzij de geweldig gebruikersvriendelijke interface be ik er uiteindelijk in geslaagd om mijn geld kwijt te raken. Alleen maar omdat ik ZO ONTZETTEND GRAAG van de diensten van NS gebruik wil maken. Want alternatieven zijn er natuurlijk zat.
Nou, dat wordt dus de rest van de dag minder treinen.
Op m.ns.nl:
quote:
Geen treinen van en naar Utrecht en omgeving Door een storing aan de bediening van seinen en wissels is er voorlopig geen treinverkeer mogelijk:
- tussen Utrecht Centraal en Gouda - tussen Utrecht Centraal en Leiden - tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht - tussen Utrecht Centraal en Arnhem - tussen Utrecht Centraal en 's Hertogenbosch - tussen Utrecht Centraal en Tiel We adviseren u om zo mogelijk uw reis van, naar of via Utrecht uit te stellen. Het is helaas nog niet te zeggen wanneer deze situatie zal veranderen.
De actuele reisinformatie kan onbetrouwbaar zijn, we werken er hard aan om deze zo goed mogelijk bij te werken.
Tijdstip bericht 8.23 uur, volgende bericht verwacht om 9.00 uur
Deze storing doet me een beetje denken aan dat gefaal toen ze jaren geleden de systemen redundant gingen uitvoeren en dat door die redundantie alles plat lag
Oh ik was graag gegaan hoor, als het mogelijk was geweest. Maar nu nog omreizen VIA Schiphol kost een uur, en God mag weten hoe ik dan vanmiddag thuis kom.
Of tot je de werkzaamheden hebt overgedragen aan OCCR, dat was daar tenslotte voor .
Ik vermoed eigenlijk dat er ergens een halve implementatie van iets zit vanwege kostenbesparingen. Als de regering in Utrecht had gezeten dan waren dit soort problemen al lang goed en grondig aangepakt maar praktisch al die mongolen wonen in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam en de bewindslieden hebben auto met chauffeur. Paupers.
Toch wel vreemd dat Rijkswaterstaat elke dag 100.000-en automobilisten en miljoenen liters in bedwang kan houden en NS/Prorail samen niet in staat om een paar duizend treinen te laten rijden, die volgens een vast patroon achter elkaar rijden en al helemaal geen eigen wil hebben.
Op maandag 2 februari 2015 08:46 schreef FredvZ het volgende: Toch wel vreemd dat Rijkswaterstaat elke dag 100.000-en automobilisten en miljoenen liters in bedwang kan houden en NS/Prorail samen niet in staat om een paar duizend treinen te laten rijden, die volgens een vast patroon achter elkaar rijden en al helemaal geen eigen wil hebben.
Vorige week stonden er 's ochtends twee keer file's van 30km op zowel de A27 als de A2 dus dat is niet helemaal waar. Als de signalering het om wat voor reden niet doet of er is mist dan is het op de weg ook een zootje. Daar is allemaal wel wat aan te doen maar er hangt gewoon een flink prijskaartje aan.
Ik vermoed eigenlijk dat er ergens een halve implementatie van iets zit vanwege kostenbesparingen. Als de regering in Utrecht had gezeten dan waren dit soort problemen al lang goed en grondig aangepakt maar praktisch al die mongolen wonen in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam en de bewindslieden hebben auto met chauffeur. Paupers.
5 woorden: Camiel Eurlings minister V&W Maastricht
Die claimde met de trein te gaan... of hij loog of het maakt niets uit.
Hier hebben we morgenochtend nog steeds last van hoor
Oh ongetwijfeld. Kankertrein A staat niet in Schubbekutteveen en iedere machinist zit aan maximumdiensturen enzo. Of er zijn allemaal machinisten en conducteurs die gestresst zijn omdat ze niet kunnen sudoku'en vandaag.
Vorige week stonden er 's ochtends twee keer file's van 30km op zowel de A27 als de A2 dus dat is niet helemaal waar. Als de signalering het om wat voor reden niet doet of er is mist dan is het op de weg ook een zootje. Daar is allemaal wel wat aan te doen maar er hangt gewoon een flink prijskaartje aan.
Maar ondanks alles blijft de ICT van Rijkswaterstaat wel draaien... kan je van NS en ProRail niet zeggen.
Maar ondanks alles blijft de ICT van Rijkswaterstaat wel draaien... kan je van NS en ProRail niet zeggen.
Dat is dus niet zo want als de borden boven de rijbanen niet functioneren (en dat is bijna dagelijks wel érgens aan de hand) dan staat er file. Voordeel is wel dat het self driving cargo-gedeelte langzaam maar zeker wel doorloopt. Zo'n vergelijking is dus lastig te maken.
Waarschijnlijk zitten Ns en prorail op Fred Flintstone it uit begin jaren 90 en is het te groot en te complex om te upgraden of vervangen. Dit zal alleen maar vaker gaan gebeuren. Wat het betekent voor bijvoorbeeld hackgevoeligheid? Vul zelf maar in
Op maandag 2 februari 2015 09:03 schreef hoenselman het volgende: Van Nijmegen naar Amsterdam via fucking DEVENTER... NS, jullie zijn zo incapabel als maar kan.
Op maandag 2 februari 2015 09:06 schreef Dr_Flash het volgende: Waarschijnlijk zitten Ns en prorail op Fred Flintstone it uit begin jaren 90 en is het te groot en te complex om te upgraden of vervangen. Dit zal alleen maar vaker gaan gebeuren. Wat het betekent voor bijvoorbeeld hackgevoeligheid? Vul zelf maar in
Ik mag toch hopen dat die systemen geen fysieke connectie hebben met de buitenwereld. Maar hun kennende zal er ergens wel een Linksys WRT staan te routeren tussen de netwerken omdat iemand wifi wilde.
Op maandag 2 februari 2015 09:03 schreef hoenselman het volgende: Van Nijmegen naar Amsterdam via fucking DEVENTER... NS, jullie zijn zo incapabel als maar kan.