Ja maar dat zeg ik dus, het is het 1 of ander, je kunt niet en een heffing vragen, EN mensen individueel bestraffen.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is een soort collectieve straf, eigenlijk. ipv individuen aan te slaan, slaan ze iedereen aan die een apparaat of CD koopt.
als je dus nooit iets nieuws koopt qua pc of apparatuur, betaal je dus ook nooit die heffing.
ja klopt niks meer van nu. voor legale downloads betaal je al als je het online koopt, of als het gratis is, zitten er geen rechten op. die heffing is nu belachelijk inderdaad.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar dat zeg ik dus, het is het 1 of ander, je kunt niet en een heffing vragen, EN mensen individueel bestraffen.
Voor het op cassettebandje, CD-R(W), DVD-R(W), USB, MP3-speler, externe harde schijf, telefoon etc. zetten van door jou legaal verkregen content.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:50 schreef raptorix het volgende:
Ik ken de uitspraak, kun je me ook vertellen waar ik dan WEL een heffing voor betaal?
Maar ik zet alleen eigen werk daarop, kun je me vertellen hoe ik dat geld terug kan vorderen? Ik kan namelijk gewoon aantonen wat er op mijn harde schijf en telefoon staat.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Voor het op cassettebandje, CD-R(W), DVD-R(W), USB, MP3-speler, externe harde schijf, telefoon etc. zetten van door jou legaal verkregen content.
Mits bedrijfsmatig, kan dat op deze manier.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:26 schreef raptorix het volgende:
Maar ik zet alleen eigen werk daarop, kun je me vertellen hoe ik dat geld terug kan vorderen? Ik kan namelijk gewoon aantonen wat er op mijn harde schijf en telefoon staat.
Ah, en als consument mag je dus alleen maar blind lappen.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:27 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mits bedrijfsmatig, kan dat op deze manier.
In onderhavige gevallen wel ja.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:28 schreef raptorix het volgende:
Ah, en als consument mag je dus alleen maar blind lappen.
Dan laat ik het wel voor de rechter komen.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:31 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
In onderhavige gevallen wel ja.
Ik heb dat ook niet verzonnen; ik vertel alleen maar hoe het is.
Dat kan.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:43 schreef raptorix het volgende:
Dan laat ik het wel voor de rechter komen.
Ik download zonder provider, nog makkelijkerquote:Op maandag 2 februari 2015 15:47 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat kan.
Ik heb een VPN-abonnement genomen. Ben ik stukken minder tijd aan kwijt.
Dat is iets wat je zelf na mag gaan. Net zoals je zelf hoort te controleren of je bijvoorbeeld een foto auteursrechtvrij mag gebruiken.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah en is er ook een manier waarop ik kan zien of iets auteursrechtelijk download? Als ik namelijk een film download kan ik niet raden van wie dat is.
Dat lijkt me überhaupt verstandig.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan laat ik het wel voor de rechter komen.
Het gebruik van een foto kun je niet vergelijken, ik maak dan immers gebruik van iemand anders zijn werk en distribueer dat, als ik een film kijk is dat niet iets wat te verwijten is, om voorbeeld te geven, als ik USB stick vind op straat, en er staat een film op, hoe weet ik dan wat de bron is? Voor mij is dat niet te achterhalen.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is iets wat je zelf na mag gaan. Net zoals je zelf hoort te controleren of je bijvoorbeeld een foto auteursrechtvrij mag gebruiken.
Ik snap je punt absoluut. Maar uiteindelijk blijft het een interpretatiekwestie. Het gaat om het ongeoorloofd kopiëren uit illegale bron. De rechter zal kijken naar de omstandigheden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gebruik van een foto kun je niet vergelijken, ik maak dan immers gebruik van iemand anders zijn werk en distribueer dat, als ik een film kijk is dat niet iets wat te verwijten is, om voorbeeld te geven, als ik USB stick vind op straat, en er staat een film op, hoe weet ik dan wat de bron is? Voor mij is dat niet te achterhalen.
Dan nog blijft de vraag staan waarvoor ik die heffing moet betalen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:40 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik snap je punt absoluut. Maar uiteindelijk blijft het een interpretatiekwestie. Het gaat om het ongeoorloofd kopiëren uit illegale bron. De rechter zal kijken naar de omstandigheden.
Er zit een verschil tussen het vinden van een USB-stick en het expres downloaden van gratis materiaal waar je vanuit kunt gaan dat het niet legaal is.
Kopiëren uit geoorloofde bron.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 02:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan nog blijft de vraag staan waarvoor ik die heffing moet betalen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 02:00 schreef raptorix het volgende:
Dan nog blijft de vraag staan waarvoor ik die heffing moet betalen.
quote:Op maandag 2 februari 2015 15:24 schreef Treinhomo het volgende:
Voor het op cassettebandje, CD-R(W), DVD-R(W), USB, MP3-speler, externe harde schijf, telefoon etc. zetten van door jou legaal verkregen content.
Nee, want als ik het legaal verkregen heb, waarom zou ik dan ook nog eens een heffing op een bandje moeten betalen? Door te betalen voor de content zou het een rare situatie zijn als je ook weer per drager moet gaan betalen, zeker gezien het feit dat het woord drager steeds minder relevant word.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]![]()
Leg ik dat daarvoor zo goed uit ?![]()
Gaan we weer:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:26 schreef raptorix het volgende:
Nee, want als ik het legaal verkregen heb, waarom zou ik dan ook nog eens een heffing op een bandje moeten betalen? Door te betalen voor de content zou het een rare situatie zijn als je ook weer per drager moet gaan betalen, zeker gezien het feit dat het woord drager steeds minder relevant wordt.
Dat het antwoord je niet bevalt, maakt het nog geen fout antwoord.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:31 schreef Treinhomo het volgende:
(...)
Ik heb dat ook niet verzonnen; ik vertel alleen maar hoe het is.
Dan moet je ook een VPN nemen in een land waar iedereen je uitlacht als je gaat huilen om beschermd materiaal.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Ook een vpn provider is gebonden aan de wet natuurlijk. Op gerechtelijk bevel zullen ook zij gegevens overhandigen.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dit begrijp ik niet. waarom zou een provider gegevens MOETEN overhandigen aan een ander bedrijf?
ik kan me voorstellen dat ze het moeten overhandigen aan de politie. maar niet aan een of ander bedrijf. dan is het wel degelijk een kwestie van privacy. toch?
En de provider ook niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als jij beroofd bent dan is dat strafrechtelijk. Dit is civielrechtelijk. Daar heeft de politie niks mee te maken.
Die zal de gegevens ook niet afgeven. Totdat de rechter ze verplicht dat te doenquote:
Je mag een kopie maken van een legale bron, zoals bijvoorbeeld een geleende cd die niet van jezelf is. Daar betaal je die heffing voor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, want als ik het legaal verkregen heb, waarom zou ik dan ook nog eens een heffing op een bandje moeten betalen? Door te betalen voor de content zou het een rare situatie zijn als je ook weer per drager moet gaan betalen, zeker gezien het feit dat het woord drager steeds minder relevant word.
Precies.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die zal de gegevens ook niet afgeven. Totdat de rechter ze verplicht dat te doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |