Bij Jinek zijn er mensen die er meer verstand van hebben die daar toch echt anders over denken. Misschien dus toch niet "simpel als dat", behalve dan voor buitenstaanders. Overigens, wat stel jij precies voor? Iemand die een collega onder schot houdt laat je door. Simpel als dat.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als één man met een pistool binnen een paar minuten van buiten het gebouw midden in een live-uitzending van het journaal kan staan, is de beveiliging gewoon niet goed genoeg. Simpel als dat.
Dat weet ik niet. Als je iemand gijzelt kom je overal binnen. Wil je een soort sluis met een tijdslot ofzo?quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als één man met een pistool binnen een paar minuten van buiten het gebouw midden in een live-uitzending van het journaal kan staan, is de beveiliging gewoon niet goed genoeg. Simpel als dat.
Metaaldetectiepoortjesquote:Op donderdag 29 januari 2015 23:15 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij Jinek zijn er mensen die er meer verstand van hebben die daar toch echt anders over denken. Overigens, wat stel jij voor?
Ja, dat luister ik ook. Maar het argument is vooral "je kunt ook niet alles beveiligen hoor". Beetje laconiek. Als deze man zelf de route naar studio 8 had geweten had hij moeiteloos live de nieuwslezer van het journaal kunnen executeren.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:15 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij Jinek zijn er mensen die er meer verstand van hebben die daar toch echt anders over denken. Overigens, wat stel jij voor?
eh, dan gaat dan poortje af en dan?quote:
Kloptquote:Op donderdag 29 januari 2015 23:20 schreef eriksd het volgende:
Een eenpersoonssluis, klotedingen zijn dat. Duurt uren
Precies. Wat mij betreft de verstandigste opmerking van je post.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ik voorstel? Beetje flauw. Ik ben geen beveiligingsexpert.
Heel irritant inderdaad. En vrij oncomfortabel. Bij sommige bedrijven word je ook gewogen trouwensquote:Op donderdag 29 januari 2015 23:20 schreef eriksd het volgende:
Een eenpersoonssluis, klotedingen zijn dat. Duurt uren
Heel kinderachtige reactie. Vooral omdat je niet op de rest reageert. Ik zeg simpelweg: als één gewapende man zonder dat iemand dat überhaupt door had - afgezien van de portier - de redactiekamer kan bereiken zonder een kogel af te vuren, dan vind ik de beveiliging niet afdoende. Beveiliging is vrij letterlijk ontworpen om dat soort mensen buiten te houden. Alsof iemand op kogelvrij glas vuurt, daar dwars doorheen schiet en ik dan niet mag zeggen dat het glas niet sterk genoeg was.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:24 schreef Valid het volgende:
[..]
Precies. Wat mij betreft de verstandigste opmerking van je post.
Verder vind ik dat je moet uitkijken dat je niet in de val te trappen waar bijv. ook mensen intrappen die roepen dat straffen te laag zijn zonder ooit een dossier bekeken te hebben. Klinkt misschien als een flauwe diskwalificatie, maar ik bedoel het serieus. Beveiligingsexpert met x ervaring na drie minuten wegzetten als 'laconiek' vind ik niet erg sterk. Maar goed, ieder z'n opvatting.
Dit inderdaad. Alsof we niks hebben geleerd van de moord op Pim, ontzettend naïef. Had heel anders kunnen aflopen vandaag, als die jongen misschien net iets gekker/wanhopiger was geweest.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het laconiek om te zeggen (wat Peter R. de Vries net overigens letterlijk weer deed) dat een verwarde man toch overal altijd wel binnenkomt en dat je je niet overal tegen kunt beveiligen. Die mensen accepteren blijkbaar dat het zomaar kan gebeuren dat iemand de halve NOS-redactie afslacht, want dat was vandaag prima mogelijk.
Leuk, nog even die sneer erbij in de edit. Is goed T. Volgens mij mis je m'n punt. Maar laten we deze discussie stoppen als je wat ik zeg 'heel kinderachtig' vindt. Gedoemd om weer eens uit de klauwen te escaleren. Niet zoveel behoefte aan nu.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel kinderachtige reactie. Vooral omdat je niet op de rest reageert. Ik zeg simpelweg: als één gewapende man zonder dat iemand dat überhaupt door had - afgezien van de portier - de redactiekamer kan bereiken zonder een kogel af te vuren, dan vind ik de beveiliging niet afdoende. Beveiliging is vrij letterlijk ontworpen om dat soort mensen buiten te houden. Alsof iemand op kogelvrij glas vuurt, daar dwars doorheen schiet en ik dan niet mag zeggen dat het glas niet sterk genoeg was.
En ik noem een beveiligingsexpert niet laconiek. Ik vind het laconiek om te zeggen (wat Peter R. de Vries net overigens letterlijk weer deed) dat een verwarde man toch overal altijd wel binnenkomt en dat je je niet overal tegen kunt beveiligen. Die mensen accepteren blijkbaar dat het zomaar kan gebeuren dat iemand de halve NOS-redactie afslacht, want dat was vandaag prima mogelijk.
De NOS moet geen bankgebouw worden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet dingen zou kunnen verbeteren.
Maar goed, ieder z'n opvatting.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:33 schreef Ties02 het volgende:
Oh jezus de Turkse gemeenschap op mijn fb denkt dat het allemaal in scene is gezet
Ik wil er prima serieus over discussiëren, maar ik heb zomaar het idee dat je het persoonlijk maakt. Als ik dat verkeerd zie, be my guest.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:32 schreef Tchock het volgende:
En verder zal ik er over ophouden als je dat wil, Valid. Maar moest toch even mijn punt maken.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:33 schreef Ties02 het volgende:
Oh jezus de Turkse gemeenschap op mijn fb denkt dat het allemaal in scene is gezet
Ziejewel !quote:
Ik vind wat je zegt niet kinderachtig, het is juist een interessante discussie. Maar ik vind het wel kinderachtig als jij aan mij vraagt wat ik voorstel en dan alles negeert wat ik zeg behalve de nuance dat ik geen beveiligingsexpert ben.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Leuk, nog even die sneer erbij in de edit. Is goed T. Volgens mij mis je m'n punt. Maar laten we deze discussie stoppen als je wat ik zeg 'heel kinderachtig' vindt. Gedoemd om weer eens uit de klauwen te escaleren. Niet zoveel behoefte aan nu.
Peter vertelde net ook hoe het de eerste tijd na Pim ging op het mediapark en hoe onwerkbaar dat was. Toevallig ook gezien?quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Alsof we niks hebben geleerd van de moord op Pim, ontzettend naïef. Had heel anders kunnen aflopen vandaag, als die jongen misschien net iets gekker/wanhopiger was geweest.
Dan hadden ze kunnen terugschietenquote:Op donderdag 29 januari 2015 23:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat Nederland geen vrij wapenbezit heeft, dan was dit nooit gebeurt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |