abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149194452
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als één man met een pistool binnen een paar minuten van buiten het gebouw midden in een live-uitzending van het journaal kan staan, is de beveiliging gewoon niet goed genoeg. Simpel als dat.
Bij Jinek zijn er mensen die er meer verstand van hebben die daar toch echt anders over denken. Misschien dus toch niet "simpel als dat", behalve dan voor buitenstaanders. Overigens, wat stel jij precies voor? Iemand die een collega onder schot houdt laat je door. Simpel als dat.
  donderdag 29 januari 2015 @ 23:15:46 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149194482
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als één man met een pistool binnen een paar minuten van buiten het gebouw midden in een live-uitzending van het journaal kan staan, is de beveiliging gewoon niet goed genoeg. Simpel als dat.
Dat weet ik niet. Als je iemand gijzelt kom je overal binnen. Wil je een soort sluis met een tijdslot ofzo?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_149194502
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:15 schreef Valid het volgende:

[..]

Bij Jinek zijn er mensen die er meer verstand van hebben die daar toch echt anders over denken. Overigens, wat stel jij voor?
Metaaldetectiepoortjes
pi_149194766
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:15 schreef Valid het volgende:

[..]

Bij Jinek zijn er mensen die er meer verstand van hebben die daar toch echt anders over denken. Overigens, wat stel jij voor?
Ja, dat luister ik ook. Maar het argument is vooral "je kunt ook niet alles beveiligen hoor". Beetje laconiek. Als deze man zelf de route naar studio 8 had geweten had hij moeiteloos live de nieuwslezer van het journaal kunnen executeren.

Wat ik voorstel? Beetje flauw. Ik ben geen beveiligingsexpert. Maar om te beginnen: als het klopt dat hij een portier heeft gegijzeld om een toegangspasje te krijgen, is dat al een gat in de beveiliging.

Daarna moet je, aldus Twan Huys, door eenpersoonssluizen. Dat is blijkbaar toch niet effectief, want als een eenpersoonssluis goed werkt kun je nooit een gijzelaar meenemen.

Verder is er blijkbaar tussen de voordeur en de redactiekamers/studio's geen enkele verdere beveiliging. Hij werd pas ontdekt toen hij doodleuk daar binnen kwam lopen. Ten slotte lijkt me een panic button voor de portier ook een goed plan - maar misschien zat die er wel en kon hij die niet indrukken, in welk geval mijn idee natuurlijk niet nuttig is.
pi_149194779
quote:
15s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:16 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Metaaldetectiepoortjes
eh, dan gaat dan poortje af en dan?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  donderdag 29 januari 2015 @ 23:20:48 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149194860
Een eenpersoonssluis, klotedingen zijn dat. Duurt uren :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_149194862
Het probleem is natuurlijk dat Nederland geen vrij wapenbezit heeft, dan was dit nooit gebeurt
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_149194889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:20 schreef eriksd het volgende:
Klopt :') Maar wel nuttig. Zeker bij gijzelingen.
pi_149195074
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat ik voorstel? Beetje flauw. Ik ben geen beveiligingsexpert.
Precies. Wat mij betreft de verstandigste opmerking van je post.

Verder vind ik dat je moet uitkijken dat je niet in de val te trappen waar bijv. ook mensen intrappen die roepen dat straffen te laag zijn zonder ooit een dossier bekeken te hebben. Klinkt misschien als een flauwe diskwalificatie, maar ik bedoel het serieus. Beveiligingsexpert met x ervaring na drie minuten wegzetten als 'laconiek' vind ik niet erg sterk. Maar goed, ieder z'n opvatting.
pi_149195213
Peter _O_
pi_149195341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:20 schreef eriksd het volgende:
Heel irritant inderdaad. En vrij oncomfortabel. Bij sommige bedrijven word je ook gewogen trouwens ;(
pi_149195392
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:24 schreef Valid het volgende:

[..]

Precies. Wat mij betreft de verstandigste opmerking van je post.

Verder vind ik dat je moet uitkijken dat je niet in de val te trappen waar bijv. ook mensen intrappen die roepen dat straffen te laag zijn zonder ooit een dossier bekeken te hebben. Klinkt misschien als een flauwe diskwalificatie, maar ik bedoel het serieus. Beveiligingsexpert met x ervaring na drie minuten wegzetten als 'laconiek' vind ik niet erg sterk. Maar goed, ieder z'n opvatting.
Heel kinderachtige reactie. Vooral omdat je niet op de rest reageert. Ik zeg simpelweg: als één gewapende man zonder dat iemand dat überhaupt door had - afgezien van de portier - de redactiekamer kan bereiken zonder een kogel af te vuren, dan vind ik de beveiliging niet afdoende. Beveiliging is vrij letterlijk ontworpen om dat soort mensen buiten te houden. Alsof iemand op kogelvrij glas vuurt, daar dwars doorheen schiet en ik dan niet mag zeggen dat het glas niet sterk genoeg was.

En ik noem een beveiligingsexpert niet laconiek. Ik vind het laconiek om te zeggen (wat Peter R. de Vries net overigens letterlijk weer deed) dat een verwarde man toch overal altijd wel binnenkomt en dat je je niet overal tegen kunt beveiligen. Die mensen accepteren blijkbaar dat het zomaar kan gebeuren dat iemand de halve NOS-redactie afslacht, want dat was vandaag prima mogelijk.

De NOS moet geen bankgebouw worden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet dingen zou kunnen verbeteren.

Maar goed, ieder z'n opvatting.
pi_149195466
En verder zal ik er over ophouden als je dat wil, Valid. Maar moest toch even mijn punt maken.
pi_149195473
quote:
10s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het laconiek om te zeggen (wat Peter R. de Vries net overigens letterlijk weer deed) dat een verwarde man toch overal altijd wel binnenkomt en dat je je niet overal tegen kunt beveiligen. Die mensen accepteren blijkbaar dat het zomaar kan gebeuren dat iemand de halve NOS-redactie afslacht, want dat was vandaag prima mogelijk.

Dit inderdaad. Alsof we niks hebben geleerd van de moord op Pim, ontzettend naïef. Had heel anders kunnen aflopen vandaag, als die jongen misschien net iets gekker/wanhopiger was geweest.
pi_149195516
quote:
10s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heel kinderachtige reactie. Vooral omdat je niet op de rest reageert. Ik zeg simpelweg: als één gewapende man zonder dat iemand dat überhaupt door had - afgezien van de portier - de redactiekamer kan bereiken zonder een kogel af te vuren, dan vind ik de beveiliging niet afdoende. Beveiliging is vrij letterlijk ontworpen om dat soort mensen buiten te houden. Alsof iemand op kogelvrij glas vuurt, daar dwars doorheen schiet en ik dan niet mag zeggen dat het glas niet sterk genoeg was.

En ik noem een beveiligingsexpert niet laconiek. Ik vind het laconiek om te zeggen (wat Peter R. de Vries net overigens letterlijk weer deed) dat een verwarde man toch overal altijd wel binnenkomt en dat je je niet overal tegen kunt beveiligen. Die mensen accepteren blijkbaar dat het zomaar kan gebeuren dat iemand de halve NOS-redactie afslacht, want dat was vandaag prima mogelijk.

De NOS moet geen bankgebouw worden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet dingen zou kunnen verbeteren.

Maar goed, ieder z'n opvatting.
Leuk, nog even die sneer erbij in de edit. Is goed T. Volgens mij mis je m'n punt. Maar laten we deze discussie stoppen als je wat ik zeg 'heel kinderachtig' vindt. Gedoemd om weer eens uit de klauwen te escaleren. Niet zoveel behoefte aan nu.
pi_149195533
Oh jezus de Turkse gemeenschap op mijn fb denkt dat het allemaal in scene is gezet
  donderdag 29 januari 2015 @ 23:34:16 #67
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149195560
quote:
10s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:33 schreef Ties02 het volgende:
Oh jezus de Turkse gemeenschap op mijn fb denkt dat het allemaal in scene is gezet
_O-
pi_149195582
Godallemachtig wat is die Paradijs afgevallen
pi_149195595
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:32 schreef Tchock het volgende:
En verder zal ik er over ophouden als je dat wil, Valid. Maar moest toch even mijn punt maken.
Ik wil er prima serieus over discussiëren, maar ik heb zomaar het idee dat je het persoonlijk maakt. Als ik dat verkeerd zie, be my guest.
pi_149195611
quote:
10s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:33 schreef Ties02 het volgende:
quote:
Ziejewel !
pi_149195689
quote:
12s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:33 schreef Valid het volgende:

[..]

Leuk, nog even die sneer erbij in de edit. Is goed T. Volgens mij mis je m'n punt. Maar laten we deze discussie stoppen als je wat ik zeg 'heel kinderachtig' vindt. Gedoemd om weer eens uit de klauwen te escaleren. Niet zoveel behoefte aan nu.
Ik vind wat je zegt niet kinderachtig, het is juist een interessante discussie. Maar ik vind het wel kinderachtig als jij aan mij vraagt wat ik voorstel en dan alles negeert wat ik zeg behalve de nuance dat ik geen beveiligingsexpert ben.
pi_149195727
Leuk zo'n discussie over een discussie
pi_149195745
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:32 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Alsof we niks hebben geleerd van de moord op Pim, ontzettend naïef. Had heel anders kunnen aflopen vandaag, als die jongen misschien net iets gekker/wanhopiger was geweest.
Peter vertelde net ook hoe het de eerste tijd na Pim ging op het mediapark en hoe onwerkbaar dat was. Toevallig ook gezien?
pi_149195763
En mijn beeld wordt door Jinek alleen maar bevestigd. Net wordt er gezegd "dat hetzelfde ook in een voetbalstadion kan gebeuren". Is het heel raar als ik denk dat de hoofdredactie van de belangrijkste nieuwsomroep van het land andere en vooral betere beveiliging verdient dan een voetbalstadion?
pi_149195791
quote:
6s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat Nederland geen vrij wapenbezit heeft, dan was dit nooit gebeurt
Dan hadden ze kunnen terugschieten _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')