quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Hij heeft immers de zwart/witte regels bepaald.
In dit geval heb jij moeite met de rechtsregels over de hoogte van de boete en dan stel je je als agent wat mij betreft boven de rechtsregels als dat de reden is niet te handhaven.quote:De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.
Maar dat per geval is dus van belang wat mij betreft, de hoogte van de boete is voor ieder geval gelijk als het gaat om parkeren op een gehandicapten plaats en dan is het de keus tussen altijd of nooit handhaven.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:10 schreef eight het volgende:
dan is hij ook capabel om per geval in te schatten of een bekeuring wel fair is.
In het geval van Five_horizons kun je ook stellen dat hij vind dat zijn werkgever onzinnige dingen wil, als ik dat vind van mijn werkgever doe ik ook niet wat hij graag wil dat ik doe.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
In dit geval heb jij moeite met de rechtsregels over de hoogte van de boete en dan stel je je als agent wat mij betreft boven de rechtsregels als dat de reden is niet te handhaven.
Welnee.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar dat per geval is dus van belang wat mij betreft, de hoogte van de boete is voor ieder geval gelijk als het gaat om parkeren op een gehandicapten plaats en dan is het de keus tussen altijd of nooit handhaven.
Dat wil ik helemaal niet. Maar als je geen boetes uitdient omdat de bekeuring te hoog is volgens jou kun je volgens mij de wet niet handhaven zoals bedoeld is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Welnee.
Jij wilt de menselijke kant van de diender uitschakelen. Zelf vind ik dienders met een menselijke kant de beste dienders.
Het is aan de agent om te oordelen of de boete gepast zou zijn in de situatie zoals hij deze overziet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Maar als je geen boetes uitdient omdat de bekeuring te hoog is volgens jou kun je volgens mij de wet niet handhaven zoals bedoeld is.
Dat klopt maar als je de boete te hoog vindt is dat toch altijd het geval?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:03 schreef hottentot het volgende:
Het is aan de agent om te oordelen of de boete gepast zou zijn in de situatie zoals hij deze overziet.
En daarin zie ik geen probleem. De wetgever bepaalt dat de agent mag oordelen of hij wel of geen boete zal uitschrijven, de agent bekijkt de situatie en beoordeeld dat de boete zoals de wetgever heeft bepaald een te zware maatregel is voor de geconstateerde overtreding.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt maar als je de boete te hoog vindt is dat toch altijd het geval?
Nou ja dan verschillen we daarin van mening. Dat de agent mag beoordelen over de situatie is wat anders dan dat hij een inhoudelijk oordeel velt over de wetgeving en op basis daarvan, dus los van welke situatie dan ook, besluit niet te bekeuren voor iets wat wettelijk wel strafbaar is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
En daarin zie ik geen probleem. De wetgever bepaalt dat de agent mag oordelen of hij wel of geen boete zal uitschrijven, de agent bekijkt de situatie en beoordeeld dat de boete zoals de wetgever heeft bepaald een te zware maatregel is voor de geconstateerde overtreding.
Daarnaast zijn velen het erover ééns dat veel boetes te hoog zijn in Nederland, maar oom agent mag de klappen vangen.
Als hij het middel te zwaar vind voor de overtreding hoeft hij niet te bekeuren.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou ja dan verschillen we daarin van mening. Dat de agent mag beoordelen over de situatie is wat anders dan dat hij een inhoudelijk oordeel velt over de wetgeving en op basis daarvan, dus los van welke situatie dan ook, besluit niet te bekeuren voor iets wat wettelijk wel strafbaar is.
Zeg maar dat ze zelf beslissen wie ze dienen? Of welk deel van de wet ze wel en niet uitvoeren?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dienders nog menselijk. Die hebben (gelukkig) zelf de mogelijkheid om ervoor te kiezen om niet te schrijven.(even afgezien van dit specifieke geval)
Wie zegt dat Five dan niet even de bestuurder opspoort en deze sommeert de auto weg te halen en het met een waarschuwing af doet?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Zeg maar dat ze zelf beslissen wie ze dienen? Of welk deel van de wet ze wel en niet uitvoeren?
Ik vind het een prima bedrag. Je zal die gehandicapte maar zijn die ff een boodschap moet doen
De dienders aan de deur van TS ieder geval niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie zegt dat Five dan niet even de bestuurder opspoort en deze sommeert de auto weg te halen en het met een waarschuwing af doet?
Het lijkt me niet dat TS nu nog kan rekenen op een waarschuwing dus dit is een beetje off topicquote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie zegt dat Five dan niet even de bestuurder opspoort en deze sommeert de auto weg te halen en het met een waarschuwing af doet?
Opsporingsambtenaren hebben een discretionaire bevoegdheid. Dit houdt in dat ze zelf bepalen of ze niets doen, alleen waarschuwen, bekeuren of wellicht ook de wagen nog laten afslepen als dat in die gemeente kan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Zeg maar dat ze zelf beslissen wie ze dienen? Of welk deel van de wet ze wel en niet uitvoeren?
Ik vind het een prima bedrag. Je zal die gehandicapte maar zijn die ff een boodschap moet doen
Kijk waar ik op reageer oelewapper.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat TS nu nog kan rekenen op een waarschuwing dus dit is een beetje off topic
Ik reageerde dan ook op de laatste in die discussiequote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kijk waar ik op reageer oelewapper.
Ik weet er alles van hoor, maar ben @TeamWespensteek, want zo is de discretionaire bevoegdheid niet bedoeld.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Opsporingsambtenaren hebben een discretionaire bevoegdheid. Dit houdt in dat ze zelf bepalen of ze niets doen, alleen waarschuwen, bekeuren of wellicht ook de wagen nog laten afslepen als dat in die gemeente kan.
TS had in Den Haag die boete van 377 gehad en was weggesleept a minimaal eenzelfde bedrag. Het kon dus nog slechter.
Mits een redelijk verhaal, een meegaande rechter en prima argumenten kan een rechter besluiten om de boete te matigen. Die bevoegdheid heeft een rechter. Dan zal het echter wel voor de rechter moeten komen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 19:49 schreef Wespensteek het volgende:
Je maakt geen schijn van kans, het is ook nog eens een gereserveerde plek.
In theorie kan er zelfs een Boeing 747 midden in je bolletje pindakaas landen!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:23 schreef BloedendeVagina het volgende:
Maar het kan in theorie dus wel.
Dat kruis staat er meestal ook... Maar daar zal TS dan wel bovenop gestaan hebben en niets gezien hebben.. Net zoals het bord.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:50 schreef MacorgaZ het volgende:
Waarom maken ze bij zo'n gereserveerd vak eigenlijk niet zo'n wit kruis op het vak zodat iedereen begrijpt dat je er niet mag parkeren, en de persoon van dat kenteken dus als enige ontheffing heeft?
Lijkt me handiger dan alleen zo'n paal aan de zijkant, waar je overheen rijdt hoor je vooraf goed te zien in ieder geval
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |