Omdat dit het kortste filmpje is dat ik kon vinden. Ik had erbij moeten zeggen dat er een hoop tegenstand is natuurlijk. Exhter gaan de argumenten van de tegenstand niet oo en gekd dit filmpje nog steeds.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:53 schreef spierbal het volgende:
Maar de titel suggereert dat er wel middeltjes waren die werkte... Dus?
Lol, de jeugd. James randi is inmiddels bijna 100 en bewijst en ontkracht al dingen vanaf zijn 20equote:
Nope. Als je het filmpje kijkt en de verpakkingen controleert werken ze allemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:57 schreef DeLepelaar het volgende:
Er zullen gerust wel middeltjes tussen zitten die wel werken maar er zijn teveel kwakzalvers die een graantje mee willen pikken en onzin verkopen.
Geloof ik niet sommige planten hebben wel degelijk een geneeskrachtige werking. Beetje zwart/wit stelling.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:02 schreef danny081 het volgende:
[..]
Nope. Als je het filmpje kijkt en de verpakkingen controleert werken ze allemaal hetzelfde.
Bij klassieke homeopathie gaat het om extreme verdunningen van een oplossing. dan werkt er niks meer geneeskrachtig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:04 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Geloof ik niet sommige planten hebben wel degelijk een geneeskrachtige werking. Beetje zwart/wit stelling.
Ja maar niet als je axht zwembaden met water vult en er dan 1 druppel van het planten extract in gooit.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:04 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Geloof ik niet sommige planten hebben wel degelijk een geneeskrachtige werking. Beetje zwart/wit stelling.
Nee niet wat er bij de lokale drogisterij verkocht word. Dat is commerciële rotzooi inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:16 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ja maar niet als je axht zwembaden met water vult en er dan 1 druppel van het planten extract in gooit.
Ja, dat is waar.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij klassieke homeopathie gaat het om extreme verdunningen van een oplossing. dan werkt er niks meer geneeskrachtig.
Van alle planten die een bewezen werking hebben is de werkzame stof geidentificeerd en verwerkt in pillen met de juiste dosis voor de diagnose van de kwaal.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:04 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
eg wel, water heeft een geheugeneffect. Het werkt nog beter als je er een magneet boven hangt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:16 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ja maar niet als je axht zwembaden met water vult en er dan 1 druppel van het planten extract in gooit.
Je neemt me in de maling toch? Zeg me aub niet dat je dit serieus meent.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:51 schreef Manke het volgende:
[..]
eg wel, water heeft een geheugeneffect. Het werkt nog beter als je er een magneet boven hangt.
Ik werk aan een prototype flashdrive gebaseerd op het geheugen effect van water. Ik ben alleen nog op zoek naar een investeerder.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:51 schreef Manke het volgende:
[..]
eg wel, water heeft een geheugeneffect. Het werkt nog beter als je er een magneet boven hangt.
Mijn vader wil vast wel investeren in zoiets. Hij is de baas van Aberella enterprises weet jequote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:56 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik werk aan een prototype flashdrive gebaseerd op het geheugen effect van water. Ik ben alleen nog op zoek naar een investeerder.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:53 schreef danny081 het volgende:
[..]
Je neemt me in de maling toch? Zeg me aub niet dat je dit serieus meent.
Ik dacht even dat je dit serieus meende. Maar deze link bewijst wel dat je trollt. Hoop ik danquote:
Het het prostitueren van je dochter niet een soort van incest?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:57 schreef Aberella het volgende:
Hij is de baas van Aberella enterprises weet je
Waarom post je niet meer onder Spongeboss?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:11 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Wat een topic, de man in dat filmpje je verdedigt hem ook nog blind. Ga jij maar creperen maar ik ga lekker genieten van mijn etherische oliën en dat allemaal zonder negatieve bijwerkingen. Planten hebben verdedigingsmechanismes want ze kunnen niet naar de dokter etc. Daarom kan een plant heel heilzaam zijn en is iedereen die dat ontkent dom.
Nee, iemand in een kostuumquote:
en werkt het ook nog als je het een miljoenmiljard keer verdund? Daar gaat het filmpje namelijk over.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:11 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Wat een topic, de man in dat filmpje je verdedigt hem ook nog blind. Ga jij maar creperen maar ik ga lekker genieten van mijn etherische oliën en dat allemaal zonder negatieve bijwerkingen. Planten hebben verdedigingsmechanismes want ze kunnen niet naar de dokter etc. Daarom kan een plant heel heilzaam zijn en is iedereen die dat ontkent dom.
5 minuut 25- tot later kijk maar hoe die olie erdoorheen brand. Dat is vrij geconcentreerd spul hoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
en werkt het ook nog als je het een miljoenmiljard keer verdund? Daar gaat het filmpje namelijk over.
10tje per uur?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:57 schreef Aberella het volgende:
[..]
Mijn vader wil vast wel investeren in zoiets. Hij is de baas van Aberella enterprises weet je
Je haalt nu twee dingen door elkaar. Homeopathie is iets anders dan een natuurlijke geneesmiddel.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:04 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
In het filmpje staat alternative... Alternatieve geneeskunde wil enkel zeggen dat je iets gebruikt dat buiten de medicatie staat dat men je in ziekenhuizen en apotheken verkoopt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Je haalt nu twee dingen door elkaar. Homeopathie is iets anders dan een natuurlijke geneesmiddel.
Homeopathie gaat er vanuit dat je symptomen bestrijdt door een minuscule concentratie van iets te nemen wat dezelfde symptomen geeft. In het tweede filmpje wordt dat duidelijk uitgelegd.
Dus stel je voor dat je lijdt aan slapeloosheid. Volgens homeopathie zou je dan een glas koffie in een olympisch zwembad moeten gieten en vervolgens daar een slok van nemen. Dan zal je slapen als een roos.
Grootste onzin die er bestaat dus.
Nee, er staat James Randi on homeopathy.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:13 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
In het filmpje staat alternative... Alternatieve geneeskunde wil enkel zeggen dat je iets gebruikt dat buiten de medicatie staat dat men je in ziekenhuizen en apotheken verkoopt.
Groene thee krijg je niet van een farmaceutisch bedrijf. Toch is bewezen dat de antioxidanten goed zijn tegen kanker, in alle stadia. Het geneest niet maar het is wel goed voor je. Als iemand groene thee drinkt zijn hele leven lang 3 kopjes heeft hij minder kans op kanker, dat is dan geen geneesmiddel maar ik vind het wel heel wat waard.
Oh dan hou je je maar lekker daar mee bezig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:17 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee, er staat James Randi on homeopathy.
En dan nog is het gewoon waar wat in het titelfilmpje staat. Er staat alternatieve geneesmiddelen die bewezen zijn, zijn gewoon geneesmiddelen. Een groot gedeelte van medicijnen die je bij de apotheek krijgt bestaan uit natuurlijke bestanddelen. Maar dit gebeurt pas op het moment dat het bewezen is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Oh dan hou je je maar lekker daar mee bezig.
Ja ik dacht dat men onder homeopathie alternatieve geneeskunde verstond my bad...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:23 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
En dan nog is het gewoon waar wat in het titelfilmpje staat. Er staat alternatieve geneesmiddelen die bewezen zijn, zijn gewoon geneesmiddelen. Een groot gedeelte van medicijnen die je bij de apotheek krijgt bestaan uit natuurlijke bestanddelen. Maar dit gebeurt pas op het moment dat het bewezen is.
Dat is dus niet wanneer je op een verjaardag hoort dat de tante van iemand naar een homeopaat is geweest, een slokje water heeft genomen en vervolgens geen nekpijn meer heeft. Dat is gewoon een placebo effect. Daarom worden medicijnen uitgebreid getest voor ze verkocht worden.
Het is andersom. Homeopathie is een voorbeeld van een alternatieve geneeskunde. Maar er zijn naast homeopathie nog vele andere vormen van alternatieve geneeskundes. Zoals chiropractie, acupunctuur, etc....etc...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:27 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat men onder homeopathie alternatieve geneeskunde verstond my bad...
Homeopathie en acupunctuur brengt heftige schade toe?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is andersom. Homeopathie is een voorbeeld van een alternatieve geneeskunde. Maar er zijn naast homeopathie nog vele andere vormen van alternatieve geneeskundes. Zoals chiropractie, acupunctuur, etc....etc...
Maar wat al die vormen van alternatieve geneeskunde met elkaar gemeen hebben is dat ze stuk voor stuk zijn onbewezen geldklopperij zijn die in te veel gevallen heftige schade aanbrengen bij de patiënt.
Mijn schoonvader dacht zonder amputatie of chemo (want hij vond zijn haar te belangrijkquote:Op woensdag 28 januari 2015 11:58 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Homeopathie en acupunctuur brengt heftige schade toe?
Maar bij de zus van de nicht van de buurvrouw wekte het wel en die was opgegeven door de doctoren.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mijn schoonvader dacht zonder amputatie of chemo (want hij vond zijn haar te belangrijk) teelbalkanker te kunnen genezen door de chineze alternatieve circuit in de duiken.
Die is inmiddels overleden aan iets wat compleet te voorkomen was. Ja dat was zijn persoonlijke keuze maar nog steeds. Deze mensen geven hoop en doen je geloven dat zij je kanker wel even wegtoveren. Zo trappen er jaarlijks miljoenen mensen in.
Ga niet doen alsof het maar schadeloze leukdoenerij is, gast.
Precies.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar bij de zus van de nicht van de buurvrouw wekte het wel en die was opgegeven door de doctoren.
Misschien moet je eens opzoeken wat homeopathie is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:11 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Überhaupt geloof in 2015.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:52 schreef robin007bond het volgende:
Terechte klacht. Bijgeloof anno 2015.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |