Of een negroide nieuwslezeres over Zwarte Piet..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:38 schreef Wespensteek het volgende:
Het lijkt mij toch vervelend als een moslima die cartoons van Charlie Hebdo moet aankondigen, je kunt toch wat vreemde situaties krijgen.
Ga maar vragen in Irak dan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of het al of geen relevantie heeft is niet aan jou om te beoordelen, maar aan diegene die de informatie ontvangt. Religie kan, net zoals elke andere ideologie of mening, prima in het openbaar uitgedragen worden.
Ja, maar waar stopt het. Ik vind ze al compleet overbodig en hierdoor gaan ze nog een stap verder.. Opt-out graagquote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Via de PO worden ook gewoon meningen verkondigd en uitgedragen. Dat was altijd al zo. Een neutrale staatsomroep.. uhuh...
Poging twee om een afslag te nemen... Je wilt een samenleving zoals in Irak kennelijk.quote:
De huidskleur zegt niets natuurlijk over de mening van iemand maar het uitdragen van een religie is wel een persoonlijke uiting.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of een negroide nieuwslezeres over Zwarte Piet..
Hoe ver wil je daarin gaan.
Klopt, maar dat zegt ook nog niets over de mening van iemand. Het gaat om de kwestie perceptie van neutraliteit. Niet om de persoonlijke mening. En dan loop je dus ook tegen huidskleur aan. Of zelfs komaf. Hoe vaak hoor je uberhaupt een nieuwslezer een mening geven over iets.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De huidskleur zegt niets natuurlijk over de mening van iemand maar het uitdragen van een religie is wel een persoonlijke uiting.
Nee het zegt wel wat over de mening van iemand, bij een item over een hoofddoekjes verbod bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zegt ook nog niets over de mening van iemand.
En dan? Bij een item over slavernij ook, als het een negroide persoon betreft. Het gaat om de feiten, niet de mening van de nieuwslezer.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het zegt wel wat over de mening van iemand, bij een item over een hoofddoekjes verbod bijvoorbeeld.
Nee, helemaal niet, in onze post-seculiere samenleving gaan we natuurlijk ook die kant uit uiteindelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Poging twee om een afslag te nemen... Je wilt een samenleving zoals in Irak kennelijk.
Op basis van een potentieel (gebaseerd op fantasie) gevaar mensen vrijheden ontnemen. Basisvrijheden nog wel. Nee sorry dat ik daar niet in meega. Kennelijk kan jij niet omgaan met een pluriforme samenleving en wenst dat anderen daarom maar hun vrijheden moeten inleveren - zodat jij niet met die pluriformiteit geconfronteerd wordt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet, in onze post-seculiere samenleving gaan we natuurlijk ook die kant uit uiteindelijk.
Goed, ik zie de protestanten en katholieken nog niet zo snel meer op de vuist gaan, maar als het moet doen ze het wrs zo weer.
Nee, ik zie religie wel als een potentieel gevaar voor de "civil society". De laatste gebaseerd op het principe dat een ieder de vrijheid om te doen wat hij wil, zo lang hij de vrijheid van een ander niet beperkt. Ja, laat ik het zo zeggen, ik zie gelovigen an sich niet veel anders dan de hooligans die de verschillende voetbalelftallen supporteren.
Ja, maar dat is ten minste nog eens een verlichte samenleving...... o, wacht.....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:41 schreef SadPanda2 het volgende:
In Egypte was het verboden voor nieuwslezeressen om een hoofddoek te dragen.
Nou ja, ik wel, ik geloof eerder in een liberale "civil society".quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op basis van een potentieel (gebaseerd op fantasie) gevaar mensen vrijheden ontnemen. Basisvrijheden nog wel. Nee sorry dat ik daar niet in meega.
Een liberale civil society, waar je niet jezelf kan zijn in het publieke domein.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik wel, ik geloof eerder in een liberale "civil society".
Huh, jij bent toch van mening dat de post-seculiere samenleving een fabeltje is?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, helemaal niet, in onze post-seculiere samenleving gaan we natuurlijk ook die kant uit uiteindelijk.
Jawel, "beschaving houdt nu eenmaal in dat je jezelf beperkingen oplegt".quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een liberale civil society, waar je niet jezelf kan zijn in het publieke domein.![]()
Wat jij doet is echter anderen beperkingen opleggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, "beschaving houdt nu eenmaal in dat je jezelf beperkingen oplegt".
Idd juist niet, en daarom ben ik voorstander zelfs van een laicistische samenleving, anders worden we in een moeras getrokken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Huh, jij bent toch van mening dat de post-seculiere samenleving een fabeltje is?
Ik ben geen wetgever, dus ik leg mensen helemaal geen beperkingen op.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat jij doet is echter anderen beperkingen opleggen.
Dat is je wens - wat dat betreft even kwalijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben geen wetgever, dus ik leg mensen helemaal geen beperkingen op.
Mijn wens is een utopie; dat mensen lekker hun gekke religietjes en ietsismetjes voor de open haard beleven.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is je wens - wat dat betreft even kwalijk.
Inderdaad, want geconfronteerd worden met een andere mening. Dat is funest. Dat overleef je niet. De zotheid spat er vanaf.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn wens is een utopie; dat mensen lekker hun gekke religietjes en ietsismetjes voor de open haard beleven.
Dus je pleit voor een volledige aanpassing van het publieke bestel. Geen EO / KRO etc.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat de private omroepen doen, moeten ze zelf maar weten. De staatsomroep dient ten allen tijden neutraal te zijn, dus ook geen religieuze ideeën uit te dragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |