SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke tochtjes:![]()
*Gevarendriehoekquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:28 schreef DrNick het volgende:
Ohja, wat is handig om bij je te hebben bij nood, naast buitenband, CO2-cylinder, bandenlichters en zo'n ding met inbussleutels?
Weinig. Tweede biba/CO2 patroon op langere tochten of een plakker. En zelf ben ik geen voorstander van CO2.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:28 schreef DrNick het volgende:
Ohja, wat is handig om bij je te hebben bij nood, naast buitenband, CO2-cylinder, bandenlichters en zo'n ding met inbussleutels?
Warme koffie he? Aan hete koffie brand je je bek.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
*Gevarendriehoek
* Thermodeken
* Kan hete koffie.
Mooi. Wat heb jij dan, om je band op te pompen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weinig. Tweede biba/CO2 patroon op langere tochten of een plakker. En zelf ben ik geen voorstander van CO2.
Ik dacht al dat ik wat vergeten was.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
*Gevarendriehoek
* Thermodeken
* Kan hete koffie.
Een pomp.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:31 schreef DrNick het volgende:
[..]
Mooi. Wat heb jij dan, om je band op te pompen?
Wat is er mis met co2.quote:
Amen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
-Renkompressor met messing kop is de goeiste vloerpomp
-voor meer design en pats neem je zo'n lezyne vloerpomp al werkt dat kut met Franse indraaiventielen want als je dan de band hebt opgepompd draai je het ventiel uit de schacht en loopt je band weer leeg.
-Buzz laat zich zwaar naaien door zijn FM rubbertjes kosten maar een euro.
-kano moet een nieuwe koersfiets kopen ipv een beachracer
-muzas ik ben trots op je hoe gaat het met je blessure?
Tegen mij zeg je niks liefsquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
-voor meer design en pats neem je zo'n lezyne vloerpomp al werkt dat kut met Franse indraaiventielen want als je dan de band hebt opgepompd draai je het ventiel uit de schacht en loopt je band weer leeg.
Ik heb gewoon altijd 1 binnenbandje bij me.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:28 schreef DrNick het volgende:
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:33 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ah, zo. Neemt veel ruimte in though.
Als je 'm verkloot sta je nog steeds langs de kant van de weg. Heb er geen vertrouwen in en mijn pompje doet z'n werk ook.quote:
CO2 minderquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]Zo'n pompje neemt niet veel in hoor
Als je 1 keer oefent verkloot je het niet meer en itt zo'n minipomp wel 8 bar in je band.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je 'm verkloot sta je nog steeds langs de kant van de weg. Heb er geen vertrouwen in en mijn pompje doet z'n werk ook.
Kan ongetwijfeld ongegrond zijn hoor, maar dit werkt voor mij.
Wel eens gebruik van gemaakt? Werkt dat?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:42 schreef ddx het volgende:
En lidmaatschap van fietsned voor andere pechgevallen
moet ie het wel in 1x goed doen anders knalt die band of patroon naar de knoppenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je 1 keer oefent verkloot je het niet meer en itt zo'n minipomp wel 8 bar in je band.
Ja vorig jaar een keertje, buitenband die kapot was.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:47 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Wel eens gebruik van gemaakt? Werkt dat?
Kans dat dat gebeurt is wel minimaal hoor. Die pomp-dingetjes zijn best stevig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
moet ie het wel in 1x goed doen anders knalt die band of patroon naar de knoppen
Da's wel mooi, en niet veel duurder dan een taxi.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:49 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja vorig jaar een keertje, buitenband die kapot was.
Busje had helaas geen nieuwe buitenband bij zich, maar heeft me toen netje thuisgebracht (15km ofzo)
Zorgen dat je altijd duct tape bij je hebtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:49 schreef ddx het volgende:
Ja vorig jaar een keertje, buitenband die kapot was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je kan ze niet hergebruiken he?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:49 schreef DrNick het volgende:
[..]
Kans dat dat gebeurt is wel minimaal hoor. Die pomp-dingetjes zijn best stevig.
Kano's pomp is niet zo groot.quote:
En tegenwoordig 24/7 hulp (was 9u-21u oid) dus prima voor pechgevallen die je niet zelf kan fixen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:49 schreef DrNick het volgende:
[..]
Da's wel mooi, en niet veel duurder dan een taxi.
Langzaam steeds beter. Hoewel ik afgelopen week weinig (verbetering en/of verslechtering) aan mn been merk, merk ik aan de spierpijn in mijn rug, buik, lende en schouders wel dat mn core getraind wordtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed ooit 3 keer lek toen ik 2 patronen bij me had. Sindsdien een pomp.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je 1 keer oefent verkloot je het niet meer en itt zo'n minipomp wel 8 bar in je band.
Ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar moet krijgen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
moet ie het wel in 1x goed doen anders knalt die band of patroon naar de knoppen
Heb toch maar 1 binnenband bij dus dit probleem herken ik nietquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik reed ooit 3 keer lek toen ik 2 patronen bij me had. Sindsdien een pomp.
De patronen niet, maar dat dingetje wel. En die gaat zelden stuk. Patronen gaan ook niet spontaan kapot trouwens.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
je kan ze niet hergebruiken he?
quote:
Ik heb mijn conditie ook weer vrij rap terug hoor. Na australie/ het grote verhuisavontuur was ik niet echt in topvorm, maar nu merk ik dat ik alweer een stuk sterker enzo ben.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Langzaam steeds beter. Hoewel ik afgelopen week weinig (verbetering en/of verslechtering) aan mn been merk, merk ik aan de spierpijn in mijn rug, buik, lende en schouders wel dat mn core getraind wordt![]()
En vandaag; voor het eerst sinds maanden pijnvrij gereden.Extra op mn oefeningen gelet onderweg (hf-band thuisgelaten dat leidde teveel af vorige keren), rug recht, rond trappen, niet te veel leunen op mn handjes.. ging goed
Zelfs, tegen het advies van mn fysio, nog even het kopje over geweest en zelfs daar ging het goed. Al voelde ik daar wel de spierpijn in mn rug. Bij thuiskomst weer netjes m'n core-oefeningen en rekken.
Die inschrijving motiveert ook.
Fietsen![]()
[sub]Conditioneel is het wel pure aids ivm paar maanden terug....[/sub]
Wat weet jij daar nou weer vanquote:
Dat ie in je broek past.quote:
SPOILER: Inb4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:28 schreef very het volgende:
Hier iemand ervaring met een Wahoo Blue SC of soortgelijk spul?Nee, heb een garmin. Die tekst in de spoiler kan je wel weglaten trouwens. Voegt weinig toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Niet mee eens. Zo ging het namelijk ook precies toen ik zei dat ik straks de Apple Watch wou gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, heb een garmin. Die tekst in de spoiler kan je wel weglaten trouwens. Voegt weinig toe.
Hier iemand ervaring met een Wahoo Blue SC of soortgelijk spul?Is prima spul. Wel opletten dat je de versie met ANT+ en Bluetooth koopt, volgens mij is er ook 1 met enkel Bluetooth. Is wel handig mocht je ooit overstappen op bv een garmin.SPOILER: Inb4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanksquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is prima spul. Wel opletten dat je de versie met ANT+ en Bluetooth koopt, volgens mij is er ook 1 met enkel Bluetooth. Is wel handig mocht je ooit overstappen op bv een garmin.
Hoeft elkaar niet in de weg te staan. Ik stap binnenkort denk ik ook over op hartslagband en sensor van wahoo, werkt t ook gelijk voor ritjes die ik met mn telefoon log.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, heb een garmin. Die tekst in de spoiler kan je wel weglaten trouwens. Voegt weinig toe.
Doe je dat vaak dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
werkt t ook gelijk voor ritjes die ik met mn telefoon log
Middagrit niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, iedere ochtendrit naar mn werk.
Die Blue SC schijnt dat wel te hebben, dat ANT+quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is prima spul. Wel opletten dat je de versie met ANT+ en Bluetooth koopt, volgens mij is er ook 1 met enkel Bluetooth. Is wel handig mocht je ooit overstappen op bv een garmin.
Ik heb 1 binnenband, 1 patroon, een paar zelfklevende patches en een pompje.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik neem meestal 1 patroon meer mee dan dat ik binnenbandjes mee heb. Meestal zijn dat dan 2 patronen en 1 binnenband.
Nee, dan kan ik thuis gewoon mn garmin koppelen. Heb geen zin om dat kabeltje mee te slepen en bovendien werkt de software van garmin niet goed op mn werk.quote:
De 1e versie van die blueSC had alleen bluetooth. Zou dus contact opnemen met bol.com aangezien ze niet specifiek in de advertentie zeggen dat t ook met ANT+ werkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:43 schreef very het volgende:
[..]
Die Blue SC schijnt dat wel te hebben, dat ANT+
http://eu.wahoofitness.com/devices/blue-sc.html
en heb nog een bol bon, dus wellicht kopen
http://www.bol.com/nl/p/w(...)rt/9200000015498777/
Zo erg is het toch niet om je ochtend rit pas savonds te uploaden?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, dan kan ik thuis gewoon mn garmin koppelen. Heb geen zin om dat kabeltje mee te slepen en bovendien werkt de software van garmin niet goed op mn werk.
Geen slecht idee....scheelt weer een retourzending als het idd de verkeerde is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De 1e versie van die blueSC had alleen bluetooth. Zou dus contact opnemen met bol.com aangezien ze niet specifiek in de advertentie zeggen dat t ook met ANT+ werkt.
Niet heel erg nee. Maar doe het liever meteen. Strava verslavingquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Zo erg is het toch niet om je ochtend rit pas savonds te uploaden?
Ah, ik heb een pc zonder citrix software en waar ICT geen zicht op heeft. Heb die garminsoftware gewoon geinstaleerd en hier een kabeltje liggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, dan kan ik thuis gewoon mn garmin koppelen. Heb geen zin om dat kabeltje mee te slepen en bovendien werkt de software van garmin niet goed op mn werk.
Hier iemand ervaring met een Wahoo Blue SC of soortgelijk spul?SPOILER: Inb4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:28 schreef very het volgende:
Hier iemand ervaring met een Wahoo Blue SC of soortgelijk spul?Pssst, kopen? Zit ook een computer en houder bij naast de sensor.SPOILER: Inb4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V&A / [TK] Mio fietscomputer en fietsonderdelen
Vorig linkje had je ook gekocht(de Cosmics)
130 euro
Meh...dat is alsnog 70 euro duurder dan wat ik nu wil kopen, plus ik kan mijn bol tegoedbon niet gebruiken bij jouquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
[..]
Pssst, kopen? Zit ook een computer en houder bij naast de sensor.
V&A / [TK] Mio fietscomputer en fietsonderdelen
Vorig linkje had je ook gekocht(de Cosmics)
130 euro
Maar dan kan je wel Strava gebruiken en heb je een fietscomputer ipv ongesoigneerd een telefoon aan je stuurquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:01 schreef very het volgende:
[..]
Meh...dat is alsnog 70 euro duurder dan wat ik nu wil kopen, plus ik kan mijn bol tegoedbon niet gebruiken bij jou![]()
Maar bedankt voor het aanbod en het geven van een lagere prijs dan de richtprijs in je topic!
Ja, maar Strava gebruiken kan ik nu ook al, en volgens mij kan je die gegevens die je binnenkrijgt via die Wahoo ook invoeren. En telefoon aan stuur is niet veel minder mooi dan een fietscomputer, vind ik. Vooral als het computertje wit is en mijn telefoon zwart (net als mijn fiets).quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar dan kan je wel Strava gebruiken en heb je een fietscomputer ipv ongesoigneerd een telefoon aan je stuur
Je hoeft niks in te voeren, wordt automatisch gelogt in je strava file of als je de wahoo app gebruikt zelfs "live" weergegeven op je telefoon.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:08 schreef very het volgende:
[..]
Ja, maar Strava gebruiken kan ik nu ook al, en volgens mij kan je die gegevens die je binnenkrijgt via die Wahoo ook invoeren. En telefoon aan stuur is niet veel minder mooi dan een fietscomputer, vind ik. Vooral als het computertje wit is en mijn telefoon zwart (net als mijn fiets).
Het enige is natuurlijk de batterij...vooral als ik straks ook nog een horloge koppel EN eventueel nog zo nu en dan navigatie nodig heb. Maar dat zien we later wel weer
Wat ik graag zou zien zou een app zijn waarbij je zones aan kunt geven voor je cadans, hartslag en snelheid ofzo, en dat je scherm pas aan gaat wanneer je dreigt buiten een van deze zones te komen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hoeft niks in te voeren, wordt automatisch gelogt in je strava file of als je de wahoo app gebruikt zelfs "live" weergegeven op je telefoon.
Maar dan heb je inderdaad die batterij. Continu scherm aan vindt geen enkele telefoon leuk.
Ik denk dat je zoiets zelf zal moeten maken. De meeste mensen die dat soort zaken in de gaten willen houden zijn de telefoon "ontgroeit" en gebruiken daar een dedicated apparaat voor (denk ik)quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:14 schreef very het volgende:
[..]
Wat ik graag zou zien zou een app zijn waarbij je zones aan kunt geven voor je cadans, hartslag en snelheid ofzo, en dat je scherm pas aan gaat wanneer je dreigt buiten een van deze zones te komen.
Zou leuk zijn als dit optioneel zou zijn binnen de strava app
Dat is inderdaad waar, maar ik denk dat telefoons en wearables hier wel een grote stap kunnen maken nog. En wie weet gebeurt dat straks ook, want ik denk oprecht dat de apple watch voor een flinke verandering gaat zorgen op dit vlak #nofanboyquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat je zoiets zelf zal moeten maken. De meeste mensen die dat soort zaken in de gaten willen houden zijn de telefoon "ontgroeit" en gebruiken daar een dedicated apparaat voor (denk ik)
Ik denk het niet. Telefoons zullen voorlopig nog gericht zijn op grote schermen, als je bij het sporten iets niet wilt is het een groot en zwaar scherm.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:22 schreef very het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, maar ik denk dat telefoons en wearables hier wel een grote stap kunnen maken nog binnenkort.
En dit moet natuurlijk werkelijkheid worden:
[ afbeelding ]
Klopt. Daarom: wearables en nieuwe manieren van notificatiesquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Telefoons zullen voorlopig nog gericht zijn op grote schermen, als je bij het sporten iets niet wilt is het een groot en zwaar scherm.
Horloge lijkt me niets tijdens het fietsen om de redenen die el knut al eens opgenoemd heeft.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:26 schreef very het volgende:
[..]
Klopt. Daarom: wearables en nieuwe manieren van notificaties
We weten nu dat jij het ideaal vind om pas achteraf notificaties te krijgen als je al buiten de zone zit very. Voor de rest van de serieus sportende wereld zie ik ook dit niet echt zittenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:26 schreef very het volgende:
[..]
Klopt. Daarom: wearables en nieuwe manieren van notificaties
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
We weten nu dat jij het ideaal vind om pas achteraf notificaties te krijgen als je al buiten de zone zit very.
Waarom een notificatie wanneer je erbuiten zit? Kan toch prima wanneer je bijvoorbeeld 10% van de zonegrens af zit dat je een notificatie krijgt. En dat de notificatie anders is voor de benedengrens dan voor de bovengrensquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
We weten nu dat jij het ideaal vind om pas achteraf notificaties te krijgen als je al buiten de zone zit very. Voor de rest van de serieus sportende wereld zie ik ook dit niet echt zitten
Dat is Very's manier om op hartslag te fietsen. Geen weergave, maar een "corrigerende tik" als je buiten je zone komt. In feite loop je dus constant achter de feiten aan. Een beetje als een benzinemeter die pas aanspringt als je tank leeg is.quote:
Snap dat wel, en ik begrijp goed dat sommige het idee sowieso niks vinden, maar ik denk dat de toepassingen wel veel groter gaan worden dan we nu kunnen inschatten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Horloge lijkt me niets tijdens het fietsen om de redenen die el knut al eens opgenoemd heeft.
Doe mij maar een garmin. Desnoods een 810 met wat extra internetfratsen als weer enzo erbij.
Heb dan toch liever de telemetrie voor mn neus dan een miljard notificaties.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:29 schreef very het volgende:
[..]
Waarom een notificatie wanneer je erbuiten zit? Kan toch prima wanneer je bijvoorbeeld 10% van de zonegrens af zit dat je een notificatie krijgt. En dat de notificatie anders is voor de benedengrens dan voor de bovengrens
Dat is dus zeg maar bij 141 als je op 140 buiten je zone valtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:29 schreef very het volgende:
[..]
Waarom een notificatie wanneer je erbuiten zit? Kan toch prima wanneer je bijvoorbeeld 10% van de zonegrens af zit dat je een notificatie krijgt. En dat de notificatie anders is voor de benedengrens dan voor de bovengrens
Dat heb je nu toch ook op je garmin? Daar kan je je zones instellen en als je er buiten komt krijg je ook een piep.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is Very's manier om op hartslag te fietsen. Geen weergave, maar een "corrigerende tik" als je buiten je zone komt. In feite loop je dus constant achter de feiten aan. Een beetje als een benzinemeter die pas aanspringt als je tank leeg is.
Dat bestaat inderdaad, en dat heb ik onmiddelijk uitgezet. Jij fietst zo op hartslag? Ik niet hoor, heb mn scherm in 4en, Hartslag, cadans, snelheid, afstand, zodat goed zichtbaar en ik prima kan aansturen om midden in mn zone te blijven.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heb je nu toch ook op je garmin? Daar kan je je zones instellen en als je er buiten komt krijg je ook een piep.
Op je horloge kan je dan constant je hartslag in de gaten houden.
Geen spijkers op laag water gaan zoeken he?
Ik heb 'm in achten en heb:quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat bestaat inderdaad, en dat heb ik onmiddelijk uitgezet. Jij fietst zo op hartslag? Ik niet hoor, heb mn scherm in 4en, Hartslag, cadans, snelheid, afstand, zodat goed zichtbaar en ik prima kan aansturen om midden in mn zone te blijven.
Allebei kan toch ook?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:35 schreef very het volgende:
Volgens mij is mijn cadans op dit punt nog even belangrijker dan mijn hartslag. Eerst maar eens die 90rpm eigen maken
nog niet eerder gelezen, maar zal het in mn favo's zettenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maar goed, geen zin in nogmaals deze discussie.
Very, al vaker gezegd maar zou www.dcrainmaker.com in de gaten houden. Heeft t ook vaak genoeg over apple watch. Meeste nieuwe shit komt sowieso eerst langs hem.
Dat idee had ik ook al. Maar om ook de lokale FM van nog wat nering te voorzien stapte ik daar eens binnen. Drievijfennegentig zij ze. Ik vroeg nog net niet of ze gek was, maar wel dat ze het nog maar een keer aan d'r baas wilde vragen of ze het wel goed verstaan had want die dingen kostten nooit meer dan een gulden. Na beetje moeilijk in een boek kijken ging er 1,45 vanaf. Heb het maar gelaten want je weet nooit waar je zo'n gast op zaterdagmiddag om 4 uur ooit nog eens voor nodig zal hebben. Daarnaast ook nog eens co-sponsor van de wielerclub. Maar er ooit nog wat aanschaffen, neuh....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
Best wel ja. Voor de prijs van 1 fiets bij de FM nieuwe 105 ketting en cassette kon ik 2 fietsen met Ultegra zelf doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef Leonos het volgende:
Het vervangen van je casette en ketting, is dat een prijzige grap om bij de FM te laten doen?
Vind het zelf denk ik te moeilijk om te doen, maar ook niet het gereedschap in huis
Ja, maar jij hebt dan het gereedschap enzoquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Best wel ja. Voor de prijs van 1 fiets bij de FM nieuwe 105 ketting en cassette kon ik 2 fietsen met Ultegra zelf doen.
Het is best simpel. Zoek ff een youtubefilmpje van GCN of Bikeradar ofzo.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:56 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dan het gereedschap enzo
En de technische vingers.
Ik voel me gevleid, maar een schilderijtje ophangen is voor mij al een te grote uitdagingquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:56 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dan het gereedschap enzo
En de technische vingers.
Hoezo te moeilijk? Je hebt een kettingzweep, cassettesleutel en kettingpons nodig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef Leonos het volgende:
Het vervangen van je casette en ketting, is dat een prijzige grap om bij de FM te laten doen?
Vind het zelf denk ik te moeilijk om te doen, maar ook niet het gereedschap in huis
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo te moeilijk? Je hebt een kettingzweep, cassettesleutel en kettingpons nodig.
http://www.mantel.com/tri(...)0YQj7o2wWxoCN1zw_wcB
http://www.mantel.com/tri(...)ZXJzZXRzI3N0YXJ0MQ==
http://www.mantel.com/tri(...)ZWRzY2hhcCNzdGFydDk=
Kettingpons moet je even zelf uitzoeken.
Die trivio spullen heb ik zelf en bevallen prima.
Die kettingchecker is gewoon handig om te hebben.
Het begint er al mee dat een FM gewoon de bruto prijzen voor onderdelen rekent en dat zal voor een cassette + ketting bij elkaar al zo'n 4 tot 5 tientjes schelen. En voor dat bedrag koop je bij Lidl of Aldi 2 x zo'n complete fietssleutel beginnersset van pb staal. Tel uit je winst.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef Leonos het volgende:
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De 1e versie van die blueSC had alleen bluetooth. Zou dus contact opnemen met bol.com aangezien ze niet specifiek in de advertentie zeggen dat t ook met ANT+ werkt.
Dat is dus de goeiequote:Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 27 januari 2015.
U wilt vraagt zich af of de Wahoo Fitness Blue SC & Cadence Sensor ook voorzien is van ANT+.
De Wahoo Fitness Blue SC & Cadence Sensor is voorzien van zowel Bluetooth als ANT+.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Viresh
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Dan heb je 'm verkeerd gemonteerd.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:25 schreef very het volgende:
en dat armpje mag beter stevig zijn, want anders opeens tussen je spaken
Je fiets is toch al niet sexy want telefoon op stuur.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:25 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Dat is dus de goeie![]()
Ik vind het alleen wel een beetje groot lomp ding die sensor. Het is handig, maar niet heel sexy. En ik had juist kleinere bidons gekocht, mijn zadeltasje eraf gehaald en de ventieldopjes weggegooid
Maar is dat niet altijd zo, dat die sensors die draadloos informatie doorgeven dat die lomp groot zijn?
[ afbeelding ]
(en dat armpje mag beter stevig zijn, want anders opeens tussen je spaken)
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je fiets is toch al niet sexy want telefoon op stuur.
Deze bedoel je?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom neem je eigenlijk niet de cadanssensor very? Die is wel klein. Onzichtbaar haast.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:04 schreef muzas het volgende:
Wat heb jij een onwijs hip logootje op strava very
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:42 schreef very het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
Op zich beter inderdaad, want snelheid meet mijn telefoon vanzelf al
Zou die het blijven doen wanneer je hem zwart spuit?
Dat blauwe ding zit toch aan je frame? En tja, ik maak me druk over hoe mijn fiets eruit ziet op het moment dat ie stil in mijn huis staat....dus zonder telefoon op stuur en zonder gymschoenenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Dat zit toch aan de binnenkant van de crank man. Wel grappig dat je over de kleinste dingetjes valt maar dan wel met telefoon op stuur en gymschoenen rondfietst
Nee aan je crankarm.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:40 schreef very het volgende:
[..]
Dat blauwe ding zit toch aan je frame? En tja, ik maak me druk over hoe mijn fiets eruit ziet op het moment dat ie stil in mijn huis staat....dus zonder telefoon op stuur en zonder gymschoenen![]()
Ik heb echter wel niewue schoenen gekocht
Het gedeelte aan de crankarm is bij cadansmeters toch gewoon een magneetje? Daar kun je ook zat andere voor kopen als dat blauw je echt in de weg zit.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Je kan m zelfs op je schoen plakken mocht je het echt zo belangrijk vinden hoe je fiets eruit ziet als je niet fietst
Deze Werkt zonder magneet. Je hebt alleen dat blauwe kastje .quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Het gedeelte aan de crankarm is bij cadansmeters toch gewoon een magneetje? Daar kun je ook zat andere voor kopen als dat blauw je echt in de weg zit.
Je hoeft hem maar 1x te kopen. Gaat toch nooit kapot.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:29 schreef Tourniquet het volgende:
Dank voor de pomptips.![]()
SKS Rennkompressor gaat op de shortlist! Heb deze denk ik eerder over het hoofd gezien vanwege de prijs maar zie dat hij op een aantal sites in de aanbieding is.
Nee precies. Vind een paar spacers wel acceptabel maar dit zou me 3 cm aan spacers kosten. Al heb ik nu wel een stuur met veel drop.quote:
Jij eerst!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:14 schreef Yozzz het volgende:
Ik heb vandaag een sportmedische test gedaan. Hoeveel is jullie Vo2max en max Watt/Kg?
54 en 5,6. Wel aardig tevreden over. Definitieve rapportje volgt nog omdat de physician assistant niks zelf magquote:
Dat zijn geen verkeerde waardes volgens mij, mits juist getest.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:18 schreef Yozzz het volgende:
[..]
54 en 5,6. Wel aardig tevreden over. Definitieve rapportje volgt nog omdat de physician assistant niks zelf mag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel andere informatie dan dat ik voor m'n neus heb:quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 'm in achten en heb:
tijd v/d rit
snelheid
afstand/huidige tijd
hs zone/gradient
cadans/hartslag
Volgende scherm
max snelheid/batterij
gem. snelheid/gem. hs
tot. stijging/tot.daling
gem.cadans/hoogte
temp/caloerien
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:08 schreef muzas het volgende:
Ik heb snelheid expres niet op mn scherm staan... Zou me alleen maar opnaaien dan.
Scherm wat ik het meest gebruik is met 2 parameters: Hartslag en Cadans.
Dan nog een tweede scherm met tijd van de dag / afgelegde km's / gradient / heading
Bedankt, maar ik heb al nieuwe pedalen en schoenen besteld en krijg ze vanmiddag binnenquote:Op woensdag 28 januari 2015 00:20 schreef ratatat het volgende:
@Very: Als je maat 44 hebt lijkt dit wel een goede deal:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Is dan wel een beetje gebruikt maar vrij goede prijs voor de schoenen inclusief pendalen.
Die maten van dat Canyon frame kun je toch gewoon van internet plukken?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
Die canyon van marktplaat is 58 en ik heb nu dit:
Zitbuis center-center 57 cm
zitbuis center-top 61 cm
liggende buis 56 cm
lengte stuurpen 12 cm
Opzich zou ik wel met wat minder reach afkunnen, zit toch niet altijd echt op de beugels, maar een extra 2 cm drop is wat te veel van het goeie lijkt me.
Waardeloze schoenen man! Heb ze in m'n handen gehad omdat ze er, voor een paar erbij, wel aardig uitzien. Maar veel te veel torsie in de zool en dat ga je voelen. Maar alles beter natuurlijk dan op een paar gympen gesoineerd willen zijn. Vóór de volgende aanschaf toch eerst maar een anti-carbon-angst cursusje volgen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:11 schreef very het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik heb al nieuwe pedalen en schoenen besteld en krijg ze vanmiddag binnen
Ik ben er erg benieuwd naar
XXX fiets:quote:Op woensdag 28 januari 2015 04:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die maten van dat Canyon frame kun je toch gewoon van internet plukken?
En meeste "58" frames hebben een 56 bovenbuis. Behalve zo'n goddelijke BMC natuurlijk.
Maar gezien je huidige framematen maakt het dus niet veel uit, centimeter langer frame compenseren met een 11cm pen en/of een stuur met minder drop en reach ( je weet wel, die sturen die Kaas eerst helemaal geen porum vond, maar nu er zelf een uit een knakenbak gevist heeft)
650B mountainbike? Dat moet wel passen. In de meeste 26" past al een racewiel. Mits schijfrem natuurlijk.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou je met 650 bb kunnen rijden op normale maat wielen ?
Nee, 650 race binnenbanden. Die had ik nog liggen voor de vorige fiets van mn vriendin.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:22 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
650B mountainbike? Dat moet wel passen. In de meeste 26" past al een racewiel. Mits schijfrem natuurlijk.
Moet volgens mij wel lukken. 26" bb past ook in 27,5".quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, 650 race binnenbanden. Die had ik nog liggen voor de vorige fiets van mn vriendin.
Die wil ik voor mn normale wielen gebruiken, als t kan.
De zolen zijn van carbon en gewoon keihard?quote:Op woensdag 28 januari 2015 04:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Waardeloze schoenen man! Heb ze in m'n handen gehad omdat ze er, voor een paar erbij, wel aardig uitzien. Maar veel te veel torsie in de zool en dat ga je voelen. Maar alles beter natuurlijk dan op een paar gympen gesoineerd willen zijn. Vóór de volgende aanschaf toch eerst maar een anti-carbon-angst cursusje volgen.
Nee joh, bij die Mavic Axium zijn ze gewoon van plastic, noemen ze composiet omdat en ook nog wat glasfibre in zit. Met druk op het midden van de zool valt het nog mee, maar heel veel torsie.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
De zolen zijn van carbon en gewoon keihard?
Dus? Centimetertje spacer erbij, en je zit bijna hetzelfde, alleen iets meet racy. Die zitbuis lengte is helemaal niet van belang. En liggende buis corrigeer je met een halve cm pen of een compacter stuur. De rest ga jij echt niet merken, want als je wel kan limbo (whats in a name...) dansen, maken die maat verschillen echt niet uit. Alsof je nu op een maatwerk frame rijdt. Ik zeg DOEN, als je het geld er voor over hebt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
XXX fiets:
Zitbuis center-center 57 cm
zitbuis center-top 61 cm
liggende buis 56 cm
lengte stuurpen 12 cm
Balhoofd 19 cm
Canyon
zitbuis center-center 56.3 cm
Zitbuis center-top 58 cm
liggende buis 56.6 cm
lengte stuurpen ???
Balhoofd 17 cm
http://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3591#
Balhoofd 17 cm
Weet je eigenlijk hoe dat frame van een jaar of 4 oud zich verhoud tot het huidige CF frame?quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus? Centimetertje spacer erbij, en je zit bijna hetzelfde, alleen iets meet racy. Die zitbuis lengte is helemaal niet van belang. En liggende buis corrigeer je met een halve cm pen of een compacter stuur. De rest ga jij echt niet merken, want als je wel kan limbo (whats in a name...) dansen, maken die maat verschillen echt niet uit. Alsof je nu op een maatwerk frame rijdt. Ik zeg DOEN, als je het geld er voor over hebt.
Garmin 810 kopen, via BT met je telefoon naar strava syncenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet heel erg nee. Maar doe het liever meteen. Strava verslaving
Deze oplossing is een stuk minder kostenefficient dan een bluetooth hartslag/cadans optiequote:Op woensdag 28 januari 2015 10:44 schreef forty-two het volgende:
[..]
Garmin 810 kopen, via BT met je telefoon naar strava syncen
Nee, maar daar moeten nog wel tests van te vinden zijn. Ik denk dat het qua basis niet veel zal verschillen met de huidige Canyons. Of vraag het Patroon. Maar ieder beetje merk frame is natuurlijk een behoorlijke vooruitgang tov die alu Dracat. En dat meen ik serieus hoor.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet je eigenlijk hoe dat frame van een jaar of 4 oud zich verhoud tot het huidige CF frame?
Nee, ze lekte vandaag nog nietquote:
Ach, we zien het wel...quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee joh, bij die Mavic Axium zijn ze gewoon van plastic, noemen ze composiet omdat en ook nog wat glasfibre in zit. Met druk op het midden van de zool valt het nog mee, maar heel veel torsie.
Dat geloof ik wel hoor, maar ik zou het anderzijds ook zonde vinden om nu voor een paar honderd winst een oud frame te kopen die flink verbeterd is ondertussen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, maar daar moeten nog wel tests van te vinden zijn. Ik denk dat het qua basis niet veel zal verschillen met de huidige Canyons. Of vraag het Patroon. Maar ieder beetje merk frame is natuurlijk een behoorlijke vooruitgang tov die alu Dracat. En dat meen ik serieus hoor.
Nieuwe staat erop voor 1200.-quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel hoor, maar ik zou het anderzijds ook zonde vinden om nu voor een paar honderd winst een oud frame te kopen die flink verbeterd is ondertussen.
De vraag staat uit naar Patroon
Edit: Bij een nieuwe heb je de crashreplacement nog... Ben tot nu toe nog niet gevallen, maar met al die koersjes enzo ligt het natuurlijk wel op de loer.
999. Korting want licentie.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nieuwe staat erop voor 1200.-
[ afbeelding ]
Ok wist ik niet dat is wel nice.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
999. Korting want licentie.
Vind ik ook wel netjes ja. En crash replacement policy is ook niet slecht daar.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ok wist ik niet dat is wel nice.
Ik vind ze allebei wel mooi met lichte voorkeur voor de witte. Maar een zwarte met wit zadel en stuurtape zal ook wel soigne zijn. Wat voor groep zou je willen kano?quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
Die zwarte zou ik dan nemen, wit zadel/stuurlint, bullet ultra erin op den duur.
[ afbeelding ]
Misschien her en der nog wat rode details (fietsbel bijvoorbeeld) en dan heb ik toch wat moois
Hoe is dat geregeld dan?quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vind ik ook wel netjes ja. En crash replacement policy is ook niet slecht daar.
Volgens mij heb ik die al eens gezien (2 personen bij start to race hadden dat frame) en issie niet wit maar grijs.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei wel mooi met lichte voorkeur voor de witte. Maar een zwarte met wit zadel en stuurtape zal ook wel soigne zijn. Wat voor groep zou je willen kano?
Chorus lijkt me wel geil, al zal het budgettechnisch eerder weer centaur worden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei wel mooi met lichte voorkeur voor de witte. Maar een zwarte met wit zadel en stuurtape zal ook wel soigne zijn. Wat voor groep zou je willen kano?
Campagnolo heeft centaur er uit geknikkerd toch?quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Chorus lijkt me wel geil, al zal het budgettechnisch eerder weer centaur worden.
Godverquote:Op woensdag 28 januari 2015 11:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Campagnolo heeft centaur er uit geknikkerd toch?
Nope, heb de voorganger met een andere naam en die heeft gewoon een stijve carbon zool. En carbon wordt bijna altijd in combinatie met plastic gebruikt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee joh, bij die Mavic Axium zijn ze gewoon van plastic, noemen ze composiet omdat en ook nog wat glasfibre in zit. Met druk op het midden van de zool valt het nog mee, maar heel veel torsie.
centaur bestaat niet meer of je moet nog een overjarige scoren ergens. Rond de kerst waren er wat goede aanbiedingen athena en centaur. Nu niet meer mss ergens op een webshop nog.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Chorus lijkt me wel geil, al zal het budgettechnisch eerder weer centaur worden.
Dan of athena, of chorus.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
centaur bestaat niet meer of je moet nog een overjarige scoren ergens. Rond de kerst waren er wat goede aanbiedingen athena en centaur. Nu niet meer mss ergens op een webshop nog.
tis nu:
veloce 10 speed
athena
chorus
record
super record
Verder alles 11 speed
Das toch ook raar, moet je geen Shimano hebben ofzo dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:22 schreef quinoahipster het volgende:
Iedere 8-speed cassette werkt. (max 28t ongeveer)
Hoppa
Ja das wel een goede prijs kwaliteit verhouding. Campy had beter dit jaar al veloce 11 speed gemaakt, ik verwacht dat ze dit mss volgend jaar wel gaan doen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:50 schreef muzas het volgende:
Shimano 105voor 360 euro 11 speed
![]()
Shimano
SRAM of Shimano ja. Of "third party"-merken met cassettes voor shimano (BBB, Miche, etc.)quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:51 schreef Leonos het volgende:
[..]
Das toch ook raar, moet je geen Shimano hebben ofzo dan?
Nee, je moet wel tandwielen hebben die op je vrijloop passen, dus Campy of Shimano compatible.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:51 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik zou dan Chorus pakken. Maar das wel duur. Kost wat maar dan heb je ook wat. Wel pleurisduur eigenlijk 929.- momenteel tegenover ultegra 6800 525.-quote:
'heritage'quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou dan Chorus pakken. Maar das wel duur. Kost wat maar dan heb je ook wat. Wel pleurisduur eigenlijk 929.- momenteel tegenover ultegra 6800 525.-Maja schaal zelf athena meer tov ultegra.
Mijn lijkt SRAM Force wel wat voor Kano. Of Ultegra maar met andere crank. Die Ultegra crank is lelijkquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou dan Chorus pakken. Maar das wel duur. Kost wat maar dan heb je ook wat. Wel pleurisduur eigenlijk 929.- momenteel tegenover ultegra 6800 525.-Maja schaal zelf athena meer hoger tov ultegra.
Haha hap hapquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:14 schreef kaasplankje het volgende:
Eigenlijk is force best duur zeker als je weet dat het ook nog zwaarder is.
Mijn CX staat klaar. Met spatborden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iedereen zn tacx al klaar gezet voor de sneeuw die er aan komt ?
TLEKquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:35 schreef muzas het volgende:
Kano, je kan ook een frame uit china halen. Hou je geld over voor een chorus groepje
[ afbeelding ]
haha dat is waar ja, kans dat je ook nog een nieuwe telefoon nodig hebt omdat die niet de juiste BT versie heeft.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Deze oplossing is een stuk minder kostenefficient dan een bluetooth hartslag/cadans optie
quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:35 schreef muzas het volgende:
Kano, je kan ook een frame uit china halen. Hou je geld over voor een chorus groepje
[ afbeelding ]
Zeker niet. Heb me er nog niet verdiept.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:21 schreef Questular het volgende:
Waarom niet een mooi no-name chinees frame? Of is dat vloeken in de kerk
Ja gewoon Shimano of Sram of Sunrace cassette, als ie maar op de naaf past.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:51 schreef Leonos het volgende:
[..]
Verdomd mooi groepje is dat geworden ja. Mooie ranke shifters ook, veel mooier dan de 5700 (10-speed)quote:
Als we in de sneeuw gaan CX'en op de Veluwe / Heuvelrug dit weekend dan haal je je beflapjes er wel af he? Mooiboyquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn CX staat klaar. Met spatborden.
Pff ik zou ze niet hoeven. Wielen gaan bij mij gemiddeld 2/5 jaar mee en deez lijken halfweg.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:28 schreef forty-two het volgende:
monsieur fromage vraagje.
Collega van m'n vriendin heeft me een setje DT swiss RR1450's met zo'n 5000km op de teller aangeboden.
Hij heeft gezegd dat ik maar een bod moet doen.
Enig idee wat een schappelijk bod is en of het sowieso nog soeps is.
De velgrand lijkt al aardig ingesleten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is hard zoeken op alie naar een frameset die een coole paintjob heeft en niet namaak is maar ik geloof dat ik er 1 gevonden heb.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:21 schreef Questular het volgende:
Waarom niet een mooi no-name chinees frame? Of is dat vloeken in de kerk
Velg rand moet je voelen. Op foto is slijtage lastig inschatten. Met vinger voel je snel genoeg of er een vlakke of een holle rand is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:28 schreef forty-two het volgende:
monsieur fromage vraagje.
Collega van m'n vriendin heeft me een setje DT swiss RR1450's met zo'n 5000km op de teller aangeboden.
Hij heeft gezegd dat ik maar een bod moet doen.
Enig idee wat een schappelijk bod is en of het sowieso nog soeps is.
De velgrand lijkt al aardig ingesleten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zou echt een reserve setje zijn ja. ¤200 vind ik dan eigenlijk nog te hoog...quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:31 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.futurumshop.nl(...)NATo1iDBIRoCQQXw_wcB
Die toch?
Als die 600 nieuw is zou ik er nu 200 op bieden ofzo, maar geen idee of dat reëel is. Je kan 'm ook extra laag inschieten, 100 euro ofzo omdat je hem niet echt nodig hebt.
Dat gevoel had ik ook al... + mijn #viesdikkelijf +bepakking kom ik boven het advies gewicht van 90 kg. Ik geloof dat de spaken me om de oren vliegen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pff ik zou ze niet hoeven. Wielen gaan bij mij gemiddeld 2/5 jaar mee en deez lijken halfweg.
Ik heb ze nu thuis staan, de rand voelt behoorlijk ingesleten, allemaal groeven.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:47 schreef the_critic het volgende:
[..]
Velg rand moet je voelen. Op foto is slijtage lastig inschatten. Met vinger voel je snel genoeg of er een vlakke of een holle rand is.
Waarom extra set? Slecht weer? 5000km is niet heel veel. Gewoon ff voelen hoe asjes lopen, spaak spanning checken.. niet zomaar op foto afgaan..
Voor no-name chinees gewoon 4-500 euro rekenen. (incl. importkosten ed.)quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker niet. Heb me er nog niet verdiept.
Moet wel zeggen dat als het prijsverschil niet al te groot is, ik liever voor de zekerheid van kwaliteit van Canyon zou gaan inclusief crashreplacement als dat ik een chinees koop.
Ook dan niet hoorquote:Op woensdag 28 januari 2015 14:21 schreef forty-two het volgende:
Maar goed dat gaat pas gebeuren als we in het nieuwe huis zitten, en dat duurt nog een jaartje.
Denk je dat ik zo onder de plak zitquote:
Hij gebruikt alleen maar z'n mtb, racefiets raakt ie niet meer aan.quote:Ik zou ze dan teruggeven aan hem met dat verhaal. Geen geld, geen noodzaak. Hooguit als reserveset voor 50 piek.
Waarom doet hij ze weg?
Ik zit iig niet onder de plak, heb een huis gekocht en loop te zoeken op marktplaats voor een tweedehands canyon.....quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:37 schreef forty-two het volgende:
[..]
Denk je dat ik zo onder de plak zit
Nou, dan zou ik 't zo doen. Jij heoft ze niet en hij wilt er zo te zien vanaf.quote:[..]
Hij gebruikt alleen maar z'n mtb, racefiets raakt ie niet meer aan.
Geen fietsplan van de zaak waar je gebruik van kan maken? Scheelt een hoop.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit iig niet onder de plak, heb een huis gekocht en loop te zoeken op marktplaats voor een tweedehands canyon.....
[..]
Nou, dan zou ik 't zo doen. Jij heoft ze niet en hij wilt er zo te zien vanaf.
Hoezo?quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een fietsplan kost je uiteindelijk meer dan het oplevert.
Het gaat van je bruto salaris af, waardoor de inleg in je pensioen ook minder wordt. Hierdoor loop je over bijvoorbeeld 30 jaar lang een stukje pensioenopbouw mis, en dat zal zeker over die 30 jaar meer zijn dan de 900 euro die je nu krijgt.quote:
Denk wel iets meer. Alleen een zadel zit je toch al snel aan 75-100 euro. Stuurpen/zadelpen nog eens 75-100 euro. Stuurtje erbij, kabels, banden, binnenbanden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:20 schreef muzas het volgende:
Wat moet je rekenen voor afmontage los van wielen, groep en frame? Dus pennen, zadel, stuur e.d. En dan niet de cheapass meuk, maar ook niet de profi-carbon gebeuren. Beetje prijs/kwaliteitspul. 200 euro ofzo?
Zit voor de grap eens te kijken wat een chinees met 105 11sp moet kosten.
Wat knut zegt, zadel is al snel 75-100 euro. Pennen en stuur ook. Dan nog wielen, stuurlintje enzo. Het tikt allemaal aan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:20 schreef muzas het volgende:
Wat moet je rekenen voor afmontage los van wielen, groep en frame? Dus pennen, zadel, stuur e.d. En dan niet de cheapass meuk, maar ook niet de profi-carbon gebeuren. Beetje prijs/kwaliteitspul. 200 euro ofzo?
Zit voor de grap eens te kijken wat een chinees met 105 11sp moet kosten.
De simplon bijvoorbeeld was:quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat knut zegt, zadel is al snel 75-100 euro. Pennen en stuur ook. Dan nog wielen, stuurlintje enzo. Het tikt allemaal aan.
500 euro frame, 400 groep, stuurpen/zadelpen/stuur/zadel 400, wielen, 200-500. Zit je toch al snel op 1500-2000 euro.
100 euro en anders niet doen . dit is altijd een gok , kan erg mee vallen maar als ik die velgrand zie dan is dat meer dan 5kquote:
Nou, dat is met knappe wieln erbij dus zo 2500-3000.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
De simplon bijvoorbeeld was:
800 frame + stuur & te korte pen, 1050 groep (incl kabels), 40 zadelpen, 70 zadel, 40 stuurpen, 20 stuurlint en 25 voor 2 bidonhouders.
Wielen had ik toen al.
Maar inderdaad, t wordt toch altijd duurder dan de begroting.
Ik lees op fora echt alleen maar verhalen over gebroken, gescheurde en geknakte china-onderdelenquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:47 schreef Andyy het volgende:
Gewoon pen, stuur, zadelpen uit China halen
Elke keer losse issue's of worden dezelfde dingen overal geplaatst?quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik lees op fora echt alleen maar verhalen over gebroken, gescheurde en geknakte china-onderdelenNu is natuurlijk 1 van de wetten van het internet dat enkel gezeik zijn weg naar het wereldwijdeweb vindt maar durf het zelf toch niet aan.
Jij bent bij gebrek aan beter, getrouwd met je fiets.. je zou willen, dat je over de plak zat :-Pquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit iig niet onder de plak, heb een huis gekocht en loop te zoeken op marktplaats voor een tweedehands canyon.....
[..]
Nou, dan zou ik 't zo doen. Jij heoft ze niet en hij wilt er zo te zien vanaf.
Ik was onder de 2500 (22 of 23 dacht ik) klaar, voor complete fiets. Red groep, hoge velgen. Inderdaad wel stuur, ahead, zadel + pen etc mee besteld vanuit China.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat knut zegt, zadel is al snel 75-100 euro. Pennen en stuur ook. Dan nog wielen, stuurlintje enzo. Het tikt allemaal aan.
500 euro frame, 400 groep, stuurpen/zadelpen/stuur/zadel 400, wielen, 200-500. Zit je toch al snel op 1500-2000 euro.
Velgen toch ook uit china?quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik was onder de 2500 (22 of 23 dacht ik) klaar, voor complete fiets. Red groep, hoge velgen. Inderdaad wel stuur, ahead, zadel + pen etc mee besteld vanuit China.
Klinkt goed! Al is 5000 op een velgleven niet heel veel natuurlijk.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:14 schreef Gripper het volgende:
Die wielen van mij doen het in ieder geval prima. Ik heb er alleen nog geen lange afdalingen in de Alpen mee gedaan, dus weet niet wat ze doen bij hitte door het remmen.
Verder krijgen ze alles te verduren, matige wegen in de Ardennen, en ik rij er ook mee op de baan. Ze zijn licht, stijf, en goed bij het aanzetten. En dan nog maar 400 ¤ ook.
Maar goed, staat nu pas 5000 km op ofzo.
Misschien eerst nog maar eens een goed jaar ermee doen, en dan verder evauleren. Eerste resultate vallen me niks tegen!
Oksel, marcoD en ik zijn zeer blij met China fietsen. Grip en ik zijn erg tevreden over wielen.. Inderdaad hoor je altijd meer klachten dan positieve berichten. Mensen zeiken liever, dan dat ze complimenten uitdelen :-)quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik lees op fora echt alleen maar verhalen over gebroken, gescheurde en geknakte china-onderdelenNu is natuurlijk 1 van de wetten van het internet dat enkel gezeik zijn weg naar het wereldwijdeweb vindt maar durf het zelf toch niet aan.
Nope zeer tevreden over. Zelfs zadel zat prima..quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Velgen toch ook uit china?
Heb je wel eens het idee dat je zadel/pen ofzo ondeugdelijk zou zijn? Neem aan van niet
[..]
Klinkt goed! Al is 5000 op een velgleven niet heel veel natuurlijk.
dankuquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:34 schreef kanovinnie het volgende:
Voor mijn fulcrum racing 5 ben ik er achter gekomen dat campa er 4-r5-004 lagers instopt, die komen overeen met SKF 6001-2RS lagers.
Achter zitten dezelfde.
slappe zooiquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:47 schreef Andyy het volgende:
Gewoon pen, stuur, zadelpen uit China halen
Dacht zet het hier even neer, mocht iemand ze ooit nog moeten hebben. Ben 24 euro inclusief verzendkosten ervoor kwijt.quote:
Vier lagers of 2? Enne zijn dat dubbelzijdig afgedichte?quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dacht zet het hier even neer, mocht iemand ze ooit nog moeten hebben. Ben 24 euro inclusief verzendkosten ervoor kwijt.
Ik heb het niet over fietsen nu he? Puur alleen de onderdelen zoals carbon zadeltjes en pennen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:18 schreef the_critic het volgende:
[..]
Oksel, marcoD en ik zijn zeer blij met China fietsen. Grip en ik zijn erg tevreden over wielen.. Inderdaad hoor je altijd meer klachten dan positieve berichten. Mensen zeiken liever, dan dat ze complimenten uitdelen :-)
Ja, maandje zwak ziek en misselijk, nu aan de beterende handquote:
rs= eenzijdig afgedicht, rs2 tweezijdig afgedicht.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vier lagers of 2? Enne zijn dat dubbelzijdig afgedichte?
Ik betaal voor campy lagertjes 15 ofzo voor 4 maar niet afgedicht.
2 lagers in de body kano maar die zijn dunner he?
Ze gunt me die set wielen, dus dat komt wel goedquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn net zo veel beelden van aluframes te vinden...quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:20 schreef dop het volgende:
als je googled op busted carbon, dan kom je van alle soorten en merken gebroken onderdelen en frames tegen.
[ afbeelding ]
Zulke enorme lasnaden, een extra versteviging naar de zitbuis en dan nog daar door midden brekenquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:16 schreef forty-two het volgende:
[..]
Er zijn net zo veel beelden van aluframes te vinden...
[ afbeelding ]
Tja, als je een dik vet hok bent...quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zulke enorme lasnaden, een extra versteviging naar de zitbuis en dan nog daar door midden breken
Ik doelde meer, geen geldquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:12 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ze gunt me die set wielen, dus dat komt wel goed
Ga jij nou maar lekker multidaten
Je ziet het, hij breekt juist bij de las.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zulke enorme lasnaden, een extra versteviging naar de zitbuis en dan nog daar door midden breken
Geld hebben we volgend jaar weer voldoende hoor, dat is het mooie van tweeverdiener zonder kind zijnquote:
*jaloers*quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:44 schreef forty-two het volgende:
[..]
Geld hebben we volgend jaar weer voldoende hoor, dat is het mooie van tweeverdiener zonder kind zijn
zeker.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:16 schreef forty-two het volgende:
[..]
Er zijn net zo veel beelden van aluframes te vinden...
[ afbeelding ]
bij alu is de wbz normaal niet het probleemquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je ziet het, hij breekt juist bij de las.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Warmte-be%C3%AFnvloede_zone
Ook dat lijkt me niet echt ideaal.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:00 schreef dop het volgende:
[..]
bij alu is de wbz normaal niet het probleem
je wiki verhaaltje is redelijk specifiekvoor staal.
bij gelegeerd alu is vaak juist het omgekeerde aan de hand rond de las
wbz zijn zachter inplaats van broos
dat geeft zeker ook problemen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook dat lijkt me niet echt ideaal.
Ff reageren op dit geweldige onzin verhaal can pensioenkorting. Ten eerste is het niet waar, en ten tweede betaalde het gros dit uit de overgebleven vakantiedagen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het gaat van je bruto salaris af, waardoor de inleg in je pensioen ook minder wordt. Hierdoor loop je over bijvoorbeeld 30 jaar lang een stukje pensioenopbouw mis, en dat zal zeker over die 30 jaar meer zijn dan de 900 euro die je nu krijgt.
Zeker voor jongere mensen zeer onvoordelig.
En ook tevens voor je WW/WOA en zulks, want dat gaat ook over je bruto en zo.
Ik heb het bewust niet gedaan in ieder geval.
heb je dan nog ergens op gelet of gewoon een random pen gekocht?quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:49 schreef MarcoD het volgende:
Chinees carbon zadelpen is niets mis mee, de zadelklem zelf is niet zo gelikt als andere merken maar het is prima spul. Chinese zadelpen op de racer en de mtb en dan heeft die op de racer ca 25000 km eropzitten mtb ca 2000.
Genoeg mishandeling gehad maar nog altijd heel, verder echt nog nooit iemand in het echt met van die rare verhalen gehoord.
Heb nog een carbon mtb stuur liggen maar heb die nog niet gemonteerd.
Het zal je uiteindelijk ook niet heel veel schelen qua prijs. Stuurpennen en zadelpennen zijn doorgaans niet heel duur. Zeker Ritchey wcs is wel schappelijk qua prijs. Stuurbocht is wel een duur ding zeker als dat carbon is. Ik had op de lorini eerst een 3T team stuurpen en zadelpen maar stuurbocht een alu pro. Zie je toch bijna niks van want meeste zit onder het stuurlint.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
heb je dan nog ergens op gelet of gewoon een random pen gekocht?
Buzzie, wat hou ik soms van jequote:Op woensdag 28 januari 2015 19:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ff reageren op dit geweldige onzin verhaal can pensioenkorting. Ten eerste is het niet waar, en ten tweede betaalde het gros dit uit de overgebleven vakantiedagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Wanneer gaan jullie fietsen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als we in de sneeuw gaan CX'en op de Veluwe / Heuvelrug dit weekend dan haal je je beflapjes er wel af he? Mooiboy![]()
Na het crossen moet je er uitzien als een mijnwerker. Niet alsof je een zomers ritje van 50 km langs het Garda meer hebt gemaakt.
Moet je niet zo dik zijn. M'n zadel en stuurpen zijn zo hard als maar kan. Stuur flext alleen een klein beetje, maar dat is comfortabel ofzo.quote:
Gewoon bij dezelfde toko een pen meebestellen. Maar elders een pen bestellen zou ook kunnen. Meeste spul komt toch uit 1 fabriek..quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
heb je dan nog ergens op gelet of gewoon een random pen gekocht?
Hoe weet je of je dit nodig hebt...? Ik bedoel, ik heb er nu een met wat setback, maar meer omdat ie d'r op zat, en de FM zei dat t moest..quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:29 schreef MarcoD het volgende:
Wel bedenken of je een pen met setback of niet nodig heb.
Daarom is het handiger dit soort shit hier te bestellen, net als die very die zn schoenen op internet koopt. Ze kunnen mss best oke vallen maar als andere beter zaten zal hij dat nooit weten. Passen en meten. Tenzij je precies weet wat je hebben moet.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoe weet je of je dit nodig hebt...? Ik bedoel, ik heb er nu een met wat setback, maar meer omdat ie d'r op zat, en de FM zei dat t moest..
quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Buzzie, wat hou ik soms van je
BuzzSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja ik ben bewust als newb naar de FM gegaan. Dan maar wat meer betalen. Alles zelf kunnen/weten is een leerproces had ik me bedacht, dus daar ben ik nu (een tijdje) mee bezigquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daarom is het handiger dit soort shit hier te bestellen, net als die very die zn schoenen op internet koopt. Ze kunnen mss best oke vallen maar als andere beter zaten zal hij dat nooit weten. Passen en meten. Tenzij je precies weet wat je hebben moet.
Duidelijk.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:34 schreef Patroon het volgende:
Je moet kijken of je zadel nu in het midden van de rails zit, of juist naar voren of naar achteren staat.
Koop je een pen voor een nieuw frame, dan moet je de zitbuishoek meenemen in de berekening hoe ver je zadel achter het bracket komt. Dan weet je ook of je met of zonder setback nodig hebt.
Ik heb daarom bewust setback van 1,5cm genomen, terwijl setback 2,5 standaard is. Zadel zit nu precies in het midden van de marge. Op mijn vorige fiets had ik geen setback, maar aangezien de zitbuishoek steiler is, kwam ik meer boven het bracket te zitten, dus beetje setback nodig.
Zeker zo. Als je precies weet wat je nodig hebt kan je het uit china halen. Anderzijds kan je 't ook via marktplaats verpatsen en en nieuwe uit china halen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:56 schreef Leintjeuh het volgende:
Nouja, de fm kan, maar bij bikeparts4u bv. bestel ik ook regelmatig iets en als ik daar een stuurpen en seatpost gekocht heb en de pen moet toch 10mm korter kan ik die ook gewoon even omruilen.
Dan is een tientje meer betalen soms de goede keus.
gr gr fromage
Dan nog is het natuurlijk wel zo dat vanwege het idiote percentage dat de FM aan NFP af moet dragen je op een met NFP gekochte fiets never nooit serieuze korting krijgt en je online of bij een prijsvechtert net zo goedkoop uit bent, en meer keus hebtquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ff reageren op dit geweldige onzin verhaal can pensioenkorting. Ten eerste is het niet waar, en ten tweede betaalde het gros dit uit de overgebleven vakantiedagen.
Dan ben je intussen wel een half jaar verder.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
. Anderzijds kan je 't ook via marktplaats verpatsen en en nieuwe uit china halen.
Bikeparts4u.nl is duurrrr manquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:56 schreef Leintjeuh het volgende:
Nouja, de fm kan, maar bij bikeparts4u bv. bestel ik ook regelmatig iets en als ik daar een stuurpen en seatpost gekocht heb en de pen moet toch 10mm korter kan ik die ook gewoon even omruilen.
Dan is een tientje meer betalen soms de goede keus.
gr gr fromage
Haha.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hypotheekrente gaat ook van je brutosalaris afquote:Op woensdag 28 januari 2015 23:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
1) Middelen over alle salarissen van de laatste 40 jaar? Dat gaat over bruto loon hoor...
2) Verder betaal ik 5% van mijn brutoloon als pensioenpremie (premiepensioen of hoe het dezer dagen mag heten). Minder brutosalaris is minder inleg dus minder opbouw.
Geen idee wat zo'n FM aan percentage moest afdragen, maar maakt wat uit wanneer je in het 42 of 52 pct top tarief valt. Knappe jongen als jij je fietsje voor zoveel minder bij een dozenschuiver of via internet kan kopen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:09 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dan nog is het natuurlijk wel zo dat vanwege het idiote percentage dat de FM aan NFP af moet dragen je op een met NFP gekochte fiets never nooit serieuze korting krijgt en je online of bij een prijsvechtert net zo goedkoop uit bent, en meer keus hebt
Dacht je echt dat bij een éénmalige aftrek van je bruto salaris voor een fietsaanschaf, je pensioenpremie in die maand ook vermindert? Laat je even wat beter voorlichten, of betaal jij ook dubbele pensioenpremie in de maand waarin vakantiegeld wordt uitbetaald. Meer zeg ik er hier niet over, maar al die onzin zeg ....quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Haha.
1) Middelen over alle salarissen van de laatste 40 jaar? Dat gaat over bruto loon hoor...
2) Verder betaal ik 5% van mijn brutoloon als pensioenpremie (premiepensioen of hoe het dezer dagen mag heten). Minder brutosalaris is minder inleg dus minder opbouw.
Verder roep ik niks over pensioenkorting, dus geen idee waar je dat vandaan haalt. Verdiep je er eerst in voordat je wat roept...
quote:Op donderdag 29 januari 2015 01:41 schreef quinoahipster het volgende:
Speciaal voor jou: Fietsbel en achterlampje erafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
People assume too much.
Nou die banden nog even netjes monteren en die ventieldopjes er af. Je hebt toch niet ook dat ringetje om het ventiel gemonteerd hé?quote:Op donderdag 29 januari 2015 02:12 schreef very het volgende:
[..]
Speciaal voor jou: Fietsbel en achterlampje eraf
[ afbeelding ]
De banden netjes monteren?quote:Op donderdag 29 januari 2015 02:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou die banden nog even netjes monteren en die ventieldopjes er af. Je hebt toch niet ook dat ringetje om het ventiel gemonteerd hé?
Ja, ventiel zit niet in het midden van het label, zoals een echte pro dat doet. Kijk maar eens naar tubes.quote:Op donderdag 29 januari 2015 02:34 schreef very het volgende:
[..]
De banden netjes monteren?
En nee, geen ringetjes. Wel dopjes.
Omgquote:Op donderdag 29 januari 2015 02:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, ventiel zit niet in het midden van het label, zoals een echte pro dat doet. Kijk maar eens naar tubes.
Ja, net als iedereen:quote:Op donderdag 29 januari 2015 02:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dacht je echt dat bij een éénmalige aftrek van je bruto salaris voor een fietsaanschaf, je pensioenpremie in die maand ook vermindert? Laat je even wat beter voorlichten, of betaal jij ook dubbele pensioenpremie in de maand waarin vakantiegeld wordt uitbetaald. Meer zeg ik er hier niet over, maar al die onzin zeg ....
115 eurootjes per fiets. Dan zijn er nog mensen die niet snappen dat als je een afgeprijsde fiets koopt via het fietsenplan, je minder of geen korting krijgtquote:Op donderdag 29 januari 2015 02:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen idee wat zo'n FM aan percentage moest afdragen, maar maakt wat uit wanneer je in het 42 of 52 pct top tarief valt. Knappe jongen als jij je fietsje voor zoveel minder bij een dozenschuiver of via internet kan kopen.
Hypotheekrenteaftrek, klopt. En die is daardoor zelfs minder.quote:Op donderdag 29 januari 2015 01:44 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Je hypotheekrente gaat ook van je brutosalaris af
Ik heb gewoon een aantal vakantie uren ingeleverd en een fiets gekocht, de nota naar het bedrijf opgestuurd en die hebben me een bepaald bedrag op mn salaris gegooid.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het gaat van je bruto salaris af, waardoor de inleg in je pensioen ook minder wordt. Hierdoor loop je over bijvoorbeeld 30 jaar lang een stukje pensioenopbouw mis, en dat zal zeker over die 30 jaar meer zijn dan de 900 euro die je nu krijgt.
Zeker voor jongere mensen zeer onvoordelig.
En ook tevens voor je WW/WOA en zulks, want dat gaat ook over je bruto en zo.
Ik heb het bewust niet gedaan in ieder geval.
ah ok dan heb ik je verkeerd begrepen en te snel geoordeeldquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:50 schreef dop het volgende:
[..]
zeker.
ik wou ook niet roepen dat carbon slecht is , of alu goed of beter.
het ging er om dat een plaatje van een gebroken fiets niet gelijk wil zeggen dat alle fietsen van dat merk soort of type slecht zijn.
jou plaatje is trouwens duidelijk gevalletje van pen boven de limit
Je hebt niet van die vloerkapjes om de buizen van je radiator zitten, dus dan zie je de decoupeerzaag-gaten in je laminaat. Dat zijn minpunten, maar aan de positieve kant: aan de overkant te zien woon je wel in een sjieke ouwe buurt met zo'n huis met hoge plafonds en allesquote:Op donderdag 29 januari 2015 02:12 schreef very het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op donderdag 29 januari 2015 02:12 schreef very het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe kun je spreken over een standaard maat wanneer iedereen andere lichaamsmaten heeft en andere frame verhoudingen? Of bedoel je standaard op jouw lichaamsmaten?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:34 schreef Patroon het volgende:
Je moet kijken of je zadel nu in het midden van de rails zit, of juist naar voren of naar achteren staat.
Koop je een pen voor een nieuw frame, dan moet je de zitbuishoek meenemen in de berekening hoe ver je zadel achter het bracket komt. Dan weet je ook of je met of zonder setback nodig hebt.
Ik heb daarom bewust setback van 1,5cm genomen, terwijl setback 2,5 standaard is. Zadel zit nu precies in het midden van de marge. Op mijn vorige fiets had ik geen setback, maar aangezien de zitbuishoek steiler is, kwam ik meer boven het bracket te zitten, dus beetje setback nodig.
Standaard gaat uit van het gemiddelde?quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:48 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hoe kun je spreken over een standaard maat wanneer iedereen andere lichaamsmaten heeft? Of bedoel je standaard op jouw lichaamsmaten?
Ik zou per direkt een andere werkgever zoeken wanneer die het in z'n bolle harses durft te halen om bij een maandelijkse inhouding ook nog ff 12,50 administratie kosten in rekening brengt. Achterlijke gekken daar in Limboland.quote:Op donderdag 29 januari 2015 07:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, net als iedereen:
http://www.pensioenweblog.nl/pensioengevend-salaris/
Nogmaals, lees je eerst in of zeg niks. Pensioen, WW, WAO (of hoe het allemaal heet tegenwoordig) gaan allemaal over je bruto jaarsalaris. Inclusief vakantiegeld.
Wellicht niet direct, maar wel indirect (je betaalt gewoon pensioenopbouw op over je vakantiegeld, meestal is dat al verwerkt in het bedrag wat je maandelijks betaalt). Maar achteraf wordt dit alles weer netjes recht getrokken tijdens je belastingaangifte.
Hier een voorbeeld van een fietsplan, lees de laatste regel maar eens aandachtig door:
http://www.werkenbijdelic(...)3-06-18_08-50-18.pdf
Mooi hoor. Nu nog afvallen en telefoon van het stuur en je bent helemaal t mannetjequote:Op donderdag 29 januari 2015 02:12 schreef very het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is toch verrot veel geld voor een fiets van bruto 750 euro. Maar met dat soort belastingvoordeel initiatieven moet je er dan ook niet vanuit gaan dat er verder nog enige korting te halen valt, anders dan het belastingvoordeel of inleveren van een paar vakantiedagen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 07:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
115 eurootjes per fiets. Dan zijn er nog mensen die niet snappen dat als je een afgeprijsde fiets koopt via het fietsenplan, je minder of geen korting krijgt
Wat Patrón bedoelt, is dat je niks aan een heel duur zadel hebt als je dat helemaal achteraan of vooraan op de rail moet schuiven. Dan zit het misschien als een krant. De meeste mensen kiezen eerst een zadelpen (en 25 mm setback is dan zo'n beetje de gouden middenweg die iedereen kiest of wat op nieuwe fietsen wordt gemonteerd), en maken dan hun zadel pas op maat.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:48 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hoe kun je spreken over een standaard maat wanneer iedereen andere lichaamsmaten heeft en andere frame verhoudingen? Of bedoel je standaard op jouw lichaamsmaten?
Fietsen die schoentjes een beetje lekker?quote:Op donderdag 29 januari 2015 02:12 schreef very het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog niks concreet bedacht hoor. Als het dit weekend alleen maar miezer en prut is, dan hoef je daarvoor niet naar het midden van het land af te reizen denk ik... Das alleen maar leuk als er een mooi vers pak krakende sneeuw ligt, dat niet ter plekke onder je reet wegdooit.quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nog niks concreet bedacht hoor. Als het dit weekend alleen maar miezer en prut is, dan hoef je daarvoor niet naar het midden van het land af te reizen denk ik... Das alleen maar leuk als er een mooi vers pak krakende sneeuw ligt, dat niet ter plekke onder je reet wegdooit.
En zoals het er nu uitziet krijgen we eerder motregen en storm dan veel sneeuw.
quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Na het crossen moet je er uitzien als een mijnwerker. Niet alsof je een zomers ritje van 50 km langs het Garda meer hebt gemaakt.
Een zadel zit toch niet minder als je hem niet midden in de toegestane zone monteert? Ziet er minder mooi uit, maar gevoel is hetzelfde lijkt me?quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat Patrón bedoelt, is dat je niks aan een heel duur zadel hebt als je dat helemaal achteraan of vooraan op de rail moet schuiven. Dan zit het misschien als een krant. De meeste mensen kiezen eerst een zadelpen (en 25 mm setback is dan zo'n beetje de gouden middenweg die iedereen kiest of wat op nieuwe fietsen wordt gemonteerd), en maken dan hun zadel pas op maat.
Terwijl je dus beter eerst kunt bepalen wat de horizontale afstand van je zadel tot je stuur moet zijn, en daarna een daarbij passende pen kiezen.
Kan me voorstellen dat het toch wat anders is. Er zal denk ik wat meer beweging in komen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een zadel zit toch niet minder als je hem niet midden in de toegestane zone monteert? Ziet er minder mooi uit, maar gevoel is hetzelfde lijkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |