In dat soort winkels zit ook nog wel toekomst, die voegen wat toe en ga je speciaal voor de stad in.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:02 schreef Pandaplint het volgende:
Laat de kleine zaakjes maar opkomen die wat bijzonders bieden. Zoals de schoenenfabriek in Groningen bijvoorbeeld
Inderdaad. Daarnaast zouden webwinkels ook vestigingen kunnen openen in winkelgebieden. Coolblue doet dat bijvoorbeeld heel goed. Die combineert de sterkten van webwinkels en fysieke winkels heel handigquote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
In dat soort winkels zit ook nog wel toekomst, die voegen wat toe en ga je speciaal voor de stad in.
Herestraat (Kalverstraat/Koopgoot) met bijna alleen maar grote ketens voegt niks toe aan het online assortiment
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Primark is best een geniaal concept, leuke kleding voor weinig. Ben er zelf geen fan van maar de winkel is van binnen wel leuk en gezellig, beter dan Scapino, Schoenenreus en Zeeman bij elkaar.
Ook de schuld van de steden natuurlijk, winkelcentrumpjes bouwen en dan betaald parkeren invoeren. Tja als je even snel wat moet hebben rij je ergens anders heen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:57 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Het gaat goed overalloop je straks door de stad staat alles te huur of zijn de etalages overgenomen door kunstenaars.
Verwoordde het mooi. Als een bedrijf niet levensvatbaar is, dan verdwijnt het wel.. maar man man man, overal en allemaal dezelfde winkelsquote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:02 schreef Pandaplint het volgende:
Prima dat die wat grotere ketens vallen die niets toevoegen. Ik vind het maar niks dat je in elke stad precies dezelfde winkels hebt. In Eindhoven heb je zelfs 4 Jack and Jones zaken binnen een straal van een paar honderd meter
Laat de kleine zaakjes maar opkomen die wat bijzonders bieden. Zoals de schoenenfabriek in Groningen bijvoorbeeld
Betaald parkeren is zo dom bij een winkelcentrum.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:12 schreef Metro2005 het volgende:
Ook de schuld van de steden natuurlijk, winkelcentrumpjes bouwen en dan betaald parkeren invoeren. Tja als je even snel wat moet hebben rij je ergens anders heen.
Spijkenisse heeft ook enorm geinvesteerd in het centurm maar is er intussen ook achter dat er toch wel erg veel mensen even de oversteek richting Hoogvliet maken omdat mensen daar de auto gratis kwijt kunnen dus die hebben de prijzen voor parkeren nu flink verlaagd.
Mensen gaan vaak niet een dag winkelen maar willen even snel iets hebben, dat hebben de beleidsmakers geloof ik nog niet door.
Winkels genoeg, het centrum is best aardig alleen dat betaalde parkeren houdt me wel tegen om erheen te gaan. In elk geval als je 'even' wat nodig hebt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Spijkenisse is een sneu verhaal wel. Een heel mooi deel erbij gebouwd in het centrum, maar je ziet er werkelijk geen hond. Zelfs Saturn had er geen kans van slagen... Wat zit daar nu tegenwoordig?
Dat betaald parkeren vind ik op zich meevallen. Duur is het niet. Maar het voegt gewoon niets toe op een 1 of andere manier.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Winkels genoeg, het centrum is best aardig alleen dat betaalde parkeren houdt me wel tegen om erheen te gaan. In elk geval als je 'even' wat nodig hebt.
De prijs maakt denk ik minder uit dan 'het gedoe'.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat betaald parkeren vind ik op zich meevallen. Duur is het niet. Maar het voegt gewoon niets toe op een 1 of andere manier.
Als je troep acceptabel vindt, dan selecteer je kennelijk op prijs. En er is weinig zo objectief bepaalbaar als prijs.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het toch vreemd. De enigzins goedkopere zaken (hema, v&d, schoenenreus) hebben het zwaar, terwijl je nooit wat hoort over de bijenkorf in zwaar weer.
Dan hoor je weer crisis dit, crisis zo weinig geld blablabla. Hoe komt het dan dat de goedkopere ketens in zwaar weer komen?
Prijs zegt lang niet altijd wat over kwaliteitquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je troep acceptabel vindt, dan selecteer je kennelijk op prijs. En er is weinig zo objectief bepaalbaar als prijs.
Bijenkorf kan zich wel onderscheiden. Niet in prijs (want daarvoor ga je niet naar de Bijenkorf), maar wel in andere zaken (ik heb even geen idee wat precies, ik vind de Bijenkorf niet bijzonder, al kom ik er wel af en toe).
Lees nog eens wat er staat.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:43 schreef Pandaplint het volgende:
Prijs zegt lang niet altijd wat over kwaliteit
HEMA heeft niets "bijzonders". Alles wat er te koop is bij hun kun je of goedkoper halen bij de Action (Kantoor/schoolspullen) of bij de Primark (Basickleding). Verder is hun food-afdeling dan wel weer wat duurder. Vergeet ook niet dat de HEMA altijd flinke winkelruimtes heeft op goede locaties. Ook dat is erg duur.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:21 schreef Pandaplint het volgende:
Het verbaasd me trouwens dat het zo slecht met de HEMA gaat. Nog altijd een prima prijs voor vormgeving van producten waar over nagedacht is met een redelijke kwaliteit. Action is natuurlijk een grote concurrent. Maar is kwalitatief vele malen minder. Action is een beetje de DX.com voor de computerlozen
Het gaat al jaren erg slecht met Schoenenreus. In Nederland zijn dan ook zat budgetschoenenwinkels (Van Haren, Aktieschoen etc.) daar zit geen handel meer inquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:58 schreef Accursius het volgende:
Dat de Schoenenreus op de fles is verbaast mij wel. In een artikel van de Volkskrant even geleden werd aangestipt dat het vooral "low" en "high" is dat overeind blijft. Dit verklaarde dat Mexx, daarover ging het artikel, failliet is gegaan. Zij zaten in het midden-segment waardoor zij het dus hebben afgelegd tov de H&M/Primark etc. Alleen volgens mij is de Schoenenreus prima te zien als het lagere segment. De Primark en H&M verkopen volgens mij amper schoenen en in ieder geval geen Nike enzo. Vreemd
Dat is ook weer zo. Tevens is de winstmarge op merkschoenen betrekkelijk laag voor een winkelier, dat telt natuurlijk ook mee.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het gaat al jaren erg slecht met Schoenenreus. In Nederland zijn dan ook zat budgetschoenenwinkels (Van Haren, Aktieschoen etc.) daar zit geen handel meer in
O nee niet MissEtam!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Miss Etam ook in zwaar weer
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Volgens mij loopt Hema operationeel best ok, alleen gaat het gebukt onder een enorme schuldenlast (lees: winst wordt compleet afgeroomd door eigenaren).quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:21 schreef Pandaplint het volgende:
Het verbaasd me trouwens dat het zo slecht met de HEMA gaat. Nog altijd een prima prijs voor vormgeving van producten waar over nagedacht is met een redelijke kwaliteit. Action is natuurlijk een grote concurrent. Maar is kwalitatief vele malen minder. Action is een beetje de DX.com voor de computerlozen
De kwaliteit is bij de Hema anders in zijn algemeenheid wel hoger. Ik heb ooit een keer enveloppen meegenomen bij de Action en dat was echt rampzalig. En basic rompertjes voor de kleine zijn bij de Hema echt prima, waar Primark echt de meest bedroevende kwaliteit voor durft te schotelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:58 schreef Accursius het volgende:
HEMA heeft niets "bijzonders". Alles wat er te koop is bij hun kun je of goedkoper halen bij de Action (Kantoor/schoolspullen) of bij de Primark (Basickleding).
Misschien heeft de Schoenenreus dan last van het internet. Nike kun je immers ook prima online kopen lijkt mij zo.quote:De Primark en H&M verkopen volgens mij amper schoenen en in ieder geval geen Nike enzo. Vreemd
Een goedkoop Ierse kleding/schoenen/assesoireszaak waar drommen mensen op af komen. Op zich hebben ze leuke modieuze spulletjes, maar de kwaliteit is om te janken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:03 schreef Eenskijken het volgende:
Wat is de primark dan precies? Of wat maakt het anders?ik ben er nog nooit geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |