Klopt. Ik heb het verpest. Echter lijkt het mij dat een universiteit haar studenten voor zelfontplooiing (exchange, nominale bachelor) niet zou moeten onthouden. Ik weet dat ik fout zit, maar denk je dat ze dit zullen doen? Iemand deze 2 gelegenheden onthouden omdat hij zich niet op tijd heeft inschrijven. Daar komt nog eens bij dat nu de verlate inschrijfperiode is en die vakken meteen vol zitten.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom naaien ze je? Jij hebt je zaken niet in orde toch?
Tentamens en herkansingen. Ik heb de 5 vakken van dit jaar wel ingeschreven maar die van vorig jaar vergeten. Dacht dat ze misschien automatisch gingen ofzo. Eigenlijk volledig vergeten.quote:
Ik kan me dat niet voorstellen. Ik moest dit jaar ook 2 vakken uit het tweede jaar herkansen en ik heb me de hele zomer zelfs druk gemaakt hoe ik ze nu moest halen met derdejaarsvakken erbij.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:26 schreef Nammie het volgende:
[..]
Het komt vaker voor, snap dat ook nooit nee
Daar heb ik me ook over drukgemaakt. Maar niet over het inschrijven ervan. Ik heb dat altijd als een overbodige last gezien. Het lijkt me normaler als je automatisch wordt ingeschreven voor vakken die vereist zijn voor de opleiding, met mogelijkheid tot uitschrijving. Wellicht daarom ben ik het vergeten te doen.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet voorstellen. Ik moest dit jaar ook 2 vakken uit het tweede jaar herkansen en ik heb me de hele zomer zelfs druk gemaakt hoe ik ze nu moest halen met derdejaarsvakken erbij.
Sommige mensen
Precies, loopt wel los. Vaak genoeg nog wat geregeld op het laatste moment.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:34 schreef Igen het volgende:
De UvA heeft bij de invoering volgens mij de hele universiteit volgehangen met posters "Denk eraan! Te laat inschrijven = een jaar studievertraging"
Alhoewel met dit soort dingen volgens mij de soep niet altijd zo heet wordt gegeten als 'ie wordt opgediend bij de UvA.
Je bent een achterlijke idioot en ik hoop dat je een ban krijgt. Kun je lekker zonder FOK! mokken over het geld dat je moet betalen aan de UvA.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:30 schreef haha94boem het volgende:
[..]
Daar heb ik me ook over drukgemaakt. Maar niet over het inschrijven ervan. Ik heb dat altijd als een overbodige last gezien. Het lijkt me normaler als je automatisch wordt ingeschreven voor vakken die vereist zijn voor de opleiding, met mogelijkheid tot uitschrijving. Wellicht daarom ben ik het vergeten te doen.
quote:Op maandag 26 januari 2015 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bent een achterlijke idioot en ik hoop dat je een ban krijgt. Kun je lekker zonder FOK! mokken over het geld dat je moet betalen aan de UvA.
Denk je? Ja ik ga niet naar colleges dus ik heb die posters nooit gezien. Mijn huisgenoten zitten op de VU en die zeggen dat ze daar soortgelijks van 20 euro per te late inschrijving naar 'je bent genaaid' zijn gegaan, maar dat dit uiteindelijk is teruggedraaid omdat dit volgens de wet niet mag? Maar je denkt dus wel dat dit waarschijnlijk nog wel te regelen valt?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:34 schreef Igen het volgende:
De UvA heeft bij de invoering volgens mij de hele universiteit volgehangen met posters "Denk eraan! Te laat inschrijven = een jaar studievertraging"
Alhoewel met dit soort dingen volgens mij de soep niet altijd zo heet wordt gegeten als 'ie wordt opgediend bij de UvA.
Dan tellen ze niet ofzoietsquote:Op maandag 26 januari 2015 21:46 schreef eriksd het volgende:
Overigens een domme vraag wellicht, maar kan je niet gewoon tentamens maken zonder je in te schrijven?
Raar. In mijn tijd (quote:
Yup.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Raar. In mijn tijd () boeide dat niet. Nouja, morgen even langs de studieadministratie.
quote:Beste student,
Op donderdag 28 augustus vindt tussen 11 en 15 uur een naplaatsdag voor de verplichte- en keuzevakken plaats bij de onderwijsbalie GARS (P.C. Hoofthuis, kamer 5.49). Je kan alleen langskomen, er wordt niet nageplaatst via de mail of telefoon. Als je zelf niet kunt, zorg dan dat iemand anders je kan aanmelden.
Voor verplichte vakken zal gelden dat je nog geplaatst kan worden, mits je voldoet aan de ingangseisen! Dus check dit goed van tevoren.
Dat komt door het grote ICT-project van de UvA. Ze hebben het eigen programma voor het aanmelden van vakken en het opslaan van cijfers vervangen door een Amerikaans computersysteem. Verschrikkelijk duur, jaren te laat in gebruik genomen en het werkt eigenlijk voor geen meter. Maar omdat het nou eenmaal dus zo veel geld heeft gekost, moet nou iedereen en alles zich precies netjes volgens Het Systeem gedragen.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Raar. In mijn tijd () boeide dat niet.
Ik heb geen mail ontvangen. Weer een extra argument om over te klagen als ze moeilijk gaan doenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:52 schreef Holograph het volgende:
Ik krijg altijd een mail over 'naplaatsingsdagen' van de UvA, deze was van afgelopen zomer:
[..]
Andere optie is om je nu heel snel in te schrijven op een andere universiteit en daar de vakken volgen - en hopen dat je een vrijstelling krijgt. Moet je wel snel (= nu) doen.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef haha94boem het volgende:
[..]
Ik heb geen mail ontvangen. Weer een extra argument om over te klagen als ze moeilijk gaan doen
Mwah, dat is dit jaar ingevoerd en bleek dusdanig kut te werken dat het inderdaad eerste periodes is teruggedraaid. Inschrijven 4e periode is uitgesteld omdat VUnet overbelast was (quote:Op maandag 26 januari 2015 21:45 schreef haha94boem het volgende:
Mijn huisgenoten zitten op de VU en die zeggen dat ze daar soortgelijks van 20 euro per te late inschrijving naar 'je bent genaaid' zijn gegaan, maar dat dit uiteindelijk is teruggedraaid omdat dit volgens de wet niet mag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |